SLAVERNIJ?quote:Op maandag 21 maart 2005 23:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Conservatief rechts, Mensen moeten wat doen voor hun uitkering (hoe zouden ze dat gaan noemen?)
Ik kom met argumenten. Je had het over Nederland, en de daling van de relatieve staatsschuld ondanks chronische begrotingstekorten zegt genoeg. Dat andere landen minder pofijt hebben gehad van leningen is een ander verhaal. Duitsland is natuurlijk een geheel andere situatie, en zo ook Engeland. Onvergelijkbaar, en daarom houd ik het liever bij Nederland waar jij zo stellig over was.quote:Op maandag 21 maart 2005 23:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom dan eens met argumenten, en vergelijk nu eens UK en D
Bull, je staat gewoon met je bek vol ongepoetste tanden.quote:Op maandag 21 maart 2005 23:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik kom met argumenten. Je had het over Nederland, en de daling van de relatieve staatsschuld ondanks chronische begrotingstekorten zegt genoeg. Dat andere landen minder pofijt hebben gehad van leningen is een ander verhaal. Duitsland is natuurlijk een geheel andere situatie, en zo ook Engeland. Onvergelijkbaar, en daarom houd ik het liever bij Nederland waar jij zo stellig over was.
De amerikaanse economie veert echter ook op, waarom kan dat niet in NL? Ik denk vanwege teveel overheidsbemoeienis en het sociale vangnet, waardoor we in NL relatief "lui" zijn.quote:Op maandag 21 maart 2005 23:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wij profiteerden dankzij onze openmarkt-economie van de bloeiende wereldeconomie. De motor achter de wereldeconomie is de VS, en Nederland heeft veel handel met de VS en ook de hoge dollarkoers bleek de Nederlandse economie flinkt te stimuleren.
Nu zitten we met een lage dollar en een mindere wereldeconomie.
Damn je bent hetero.quote:Op maandag 21 maart 2005 23:24 schreef opa het volgende:
Oja!
Ik wil die 200 euro helemaal niet!
Trek die maar af van de staatsschuld.
Dan kan mijn kleindochter wat ruimer leven.
Ik wil nu toch wel graag weten waarom er zoveel verschillen zijn. Een economie is maar een economie hoor. Veel factoren hebben invloed, maar op welke punten verschillen de factoren?quote:Op maandag 21 maart 2005 23:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik kom met argumenten. Je had het over Nederland, en de daling van de relatieve staatsschuld ondanks chronische begrotingstekorten zegt genoeg. Dat andere landen minder pofijt hebben gehad van leningen is een ander verhaal. Duitsland is natuurlijk een geheel andere situatie, en zo ook Engeland. Onvergelijkbaar, en daarom houd ik het liever bij Nederland waar jij zo stellig over was.
OK.quote:Op maandag 21 maart 2005 23:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, nee, ik doe niet aan lijn dansen noch stalken
Maar ik jat wel je Flattax grapquote:
jammer alleen dat subsidies aan de landbouw, asielzoekers en africa en kut investering zijn waar we op verliezenquote:Op maandag 21 maart 2005 22:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat een kolder. We hebben in het verleden met geleend geld dit land opgebouwd, en investeringen van dat geleend geld heeft een ontzettend goed rendement gehad.
Je wilt toch ook niet je hele leven lang in een huurhuis blijven wonen? Talloze bedrijven hebben via leningen hun imperium opgebouwd.
Keynesquote:Op maandag 21 maart 2005 23:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
We zijn echt allemaal de goede tijden van Paars vergeten?
We hadden destijds de grootste groei van de EU. Waarom zou je met geld de economie helpen versnellen? Dat is juist een minpunt aan Paars dat met 14 miljard lastenverlichting een 'hete' economie alleen maar oververhit heeft gemaakt. Ondanks dat is er wel een hoop reserve opgebouwd.
We hebben in Nederland ook hoge pieken en diepe dalen vanwege de open-markteconomie. Daar kan via wat Keynesiaans beleid wel wat meer stabiliteit in worden gebracht.
lastenverlichting? Dat zou het zijn als de belastingen omlaag gingen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 08:35 schreef Vhiper het volgende:
Top ideetje van Bos, eindelijk een roep om lastenverlichting, de burger is al zwaar genoeg getroffen.![]()
Belastingen omlaag of ziektekosten omlaag, beide zorgen ervoor dat er meer geld in mijn portemonnee blijft zitten, dus is het lastenverlichtingquote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:25 schreef Landmass het volgende:
[..]
lastenverlichting? Dat zou het zijn als de belastingen omlaag gingen.
Ligt er net aan hoeveel een mensenleven voor jou waard is, Landmass.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:18 schreef Landmass het volgende:
[..]
jammer alleen dat subsidies aan de landbouw, asielzoekers en africa en kut investering zijn waar we op verliezen
alles een kwestie van vraag en aanbod, en wat de belangen zijn..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ligt er net aan hoeveel een mensenleven voor jou waard is, Landmass.
knap staaltje retorica Vhiperquote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ligt er net aan hoeveel een mensenleven voor jou waard is, Landmass.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |