Ik denk wel gelijk te hebben; maar niet altijd. Daarom open ik dit topic. Mensen zijn slecht voor het milieu, punt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:04 schreef Monidique het volgende:
Ik vind dat je ongelijk hebt en dat je bijzonder hypocriet bent wanneer je denkt gelijk te hebben. Slotje.
omdat ze ook niet zegt dat die mensen dood moeten.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:06 schreef Youssef het volgende:
Waarom springt zij dan niet van een brug of gooit ze der familie niet voor een trein?
hahaquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:07 schreef Bupatih het volgende:
Die borsten nemen al keiveel ruimte in.
Idd. Na Fortuyn krijgt iedereen een harde piemel van mensen die zeggen wat ze vinden ipv eerst denken en dan praten.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:07 schreef alwaysthebest het volgende:
Ze gaat niet nep-huilen, maar zegt wat ze vind.
En als daar 90 miljoen van af gaat, dan is het binnen een paar jaar weer op het oude niveau.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:06 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
RIP planet Earth.
En reken maar dat het met elkaar te maken heeft.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:15 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Natuurlijk iets aangedikt, maar goed.
Zonder oorlog had deze planeet 60 miljard inwoners. Dat is 10 keer zoveel dan nu. Ik zweer dat er dan geen bossen meer waren, en dat mensen elkaar gingen uitmoorden omdat het gewoon te druk was. Met 60 miljard inwoners was deze planeet op geen enkele manier leefbaar. Dus tja, misschien is oorlog in sommige gevallen goed.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:14 schreef Fatality het volgende:
Ik denk dat ze zulke dingen in het vervolg maar op dodenherdenking moeten verkondigen ..
Het JONGERENforum!?!?!? JIJ?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:15 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Natuurlijk iets aangedikt, maar goed.
* pberends is playing Bluebels - Young At Heart.mp3quote:
Het EU-gemiddelde zit op ongeveer 1.5, dus dat valt erg mee.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:18 schreef Modus het volgende:
Zit op zich wel iets in, alleen zijn er maar bar weinig mensen die om die reden geen kinderen nemen. Het minderen moet altijd door anderen gedaan worden, komt het min of meer op neer. Dus ja, dat schiet niet op dan.
Ach, met eindelijk eens een zware aardbeving in Limburg ben ik ook al blijquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:21 schreef tong80 het volgende:
Ja ze heeft gelijk. Zou wel leuk zijn als die vloedgolf op Oost-Amerika zou komen. We kunnen best zonder New York.
wat stel je voor ?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:18 schreef dolle_hond het volgende:
ze kan zelf ook iets aan de overbevolking doen
Zeer goed voor het milieu, Amerika is voor 25% van alle milieuvervuiling verantwoordelijk. Dat zeggen die linksen ook altijd.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:21 schreef tong80 het volgende:
Ja ze heeft gelijk. Zou wel leuk zijn als die vloedgolf op Oost-Amerika zou komen. We kunnen best zonder New York.
jupquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:05 schreef QyRoZ het volgende:
Ze heeft gelijk. Zeker weten. Het is te druk op deze bol.
LOLquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:26 schreef Notoire_Gek het volgende:
Grote ophef..................... één zwakzinnige die zich druk maakt over die nominatie. Je bent niet goed snik man, kansloze Kerstneger ! ! !
En die gek mag zelf wel blijven posten met onzin posts...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:40 schreef HeatWave het volgende:
offtopic weg. flamen doe je maar via MSN/mail oid. Hou het ontopic
Is ook goed voor het milieu / de natuur.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:28 schreef Sidekick het volgende:
Ik ga morgen gelijk beginnen met het slopen van de Delta-werken.
Precies.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:46 schreef Dikke.Bertha het volgende:
Sidekick, natuurlijk moest je weer je bekende demagogie uit de kast halen om zodoende Pberends' stelling om zeep te helpen.Dit is niet nodig, aangezien zijn stelling puur inguïstisch gezien waarheid als dikke koe is, oftwel je hebt Pberends punt verkeerd geïnterpreteerd.
Dwz dat het best betreurenswaardig is dat zoveel slachtoffers zijn, gezien uit het standpunt van het milieu is dit positief. Voor de ethiek echter niet, en terecht. Georgina verklaarde enkel dat het goed was voor moedertje Natuur. En daar zit het knel, men meent dan dat ze bedoelde dat het beste is om mensen te doden, immers, dat het beter is voor het milieu. Dat wel, maar ze heeft ABSOLUUT niet gezegd dat het ook GOED was dat diegenen overleden, maw ze zei in bepaald context, wat helaas door kopspijkers gechargeerd wordt tot het algemene. Dus weer zoon staaltje van listige manipulatie.
(S)links, niet?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:46 schreef Dikke.Bertha het volgende:
Sidekick, natuurlijk moest je weer je bekende demagogie uit de kast halen om zodoende Pberends' stelling om zeep te helpen.Dit is niet nodig, aangezien zijn stelling puur inguïstisch gezien waarheid als dikke koe is, oftwel je hebt Pberends punt verkeerd geïnterpreteerd.
Dwz dat het best betreurenswaardig is dat zoveel slachtoffers zijn, gezien uit het standpunt van het milieu is dit positief. Voor de ethiek echter niet, en terecht. Georgina verklaarde enkel dat het goed was voor moedertje Natuur. En daar zit het knel, men meent dan dat ze bedoelde dat het beste is om mensen te doden, immers, dat het beter is voor het milieu. Dat wel, maar ze heeft ABSOLUUT niet gezegd dat het ook GOED was dat diegenen overleden, maw ze zei in bepaald context, wat helaas door kopspijkers gechargeerd wordt tot het algemene. Dus weer zoon staaltje van listige manipulatie.
Maar het gaat over overstromingen die toevallig net een hoop arme mensen treffen. Die mensen vliegen niet rond in vervuilende vliegtuigen, laten niet per ongeluk olietankers zinken waardoor massaal vogels sterven, schieten geen zeehondjes af. Ja ze kappen wel regenwouden, maar dat is omdat wij hun hout willen hebben en zij geen andere plek hebben voor hun landbouw.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:08 schreef HeatWave het volgende:
Het was misschien wat cru idd, maar het is wel gewoon zo natuurlijk. Ze zegt toch niet dat ze het leuk vond wat er gebeurd is? Puur uit milieu standpunt gezien is minder mensen beter voor de aarde...
preciesquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:46 schreef Dikke.Bertha het volgende:
Dikke Bertha was een artillerie-voertuig uit de 2e wereld oorlogquote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:54 schreef Monidique het volgende:
Maar, Fat_Momma, ik denk dat het eerder om het niveau van verontwaardiging gaat dan om het niveau van (on)gelijk hebben. Immers, wel, natuurlijk, kijk, uiteraard, iemand die er niet is, kan niet vervuilen, kan niets kapotmaken (kan niet bijdragen aan milieuvriendelijke technologische ontwikkelingen), etcetera. Niemand die daar over klaagt. Ik denk zelfs dat Sjaak dat wel inziet. Maar goed, Georgina zou ook de Zwatelaar zijn wanneer ze dit verkondigde op de crematie van koningin Beatrix, hoewel ze daarmee niet per se ongelijk zou hebben.
Ja, en Monidique een hoer uit het Parijs van de Frans-Pruisische-oorlog, back on-topic.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Dikke Bertha was een artillerie-voertuig uit de 2e wereld oorlog![]()
Nee, de oorlogen van Hitler waren vrij onvriendelijk voor het milieu. Maar het is wel waar dat al die doden de natuur niet meer kunnen schaden, dat is een beginsel dat waar is.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:55 schreef Monidique het volgende:
Conclusie: Ze heeft gelijk, Hitler was Mr. Milieu en de oorlog in Irak valt mede te prijzen vanwege de tienduizenden doden die tenminste geen verschrikkelijke dingen meer kunnen doen wat betreft de natuur of het klimaat.
In een soort "Ik ben een radicale Palestijn en ik sta te juichen na terroristische aanslagen waar duizenden doden bij zijn gevallen-kind of way" heb je gelijk. Voor de ethiek niet he, maar wel voor het milieu.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:46 schreef Dikke.Bertha het volgende:
Eeneiïge tweeling, pberends en jij?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:03 schreef Sidekick het volgende:
Liever zie ik mensen sterven aan kanker. Vanwege het milieu he? Het afschrikwekkende ziektebeeld zou mensne eventueel zelfs kunnen besluiten om geen kinderen te nemen. Dikke winst voor het milieu.
2, ik zet net aan m'n quotum.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eeneiïge tweeling, pberends en jij?
Godzijdank dat zo'n overstroming vanzelf overgaat en de slachtoffers meeneemt naar zee, niet?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:05 schreef pberends het volgende:
Dat mensen doodgaan aan kanker is niet per definitie goed voor het milieu. De extra gezondheidszorg die dat met zich meebrengt legt ook druk op het milieu.
Ooit eens bedacht dat zulke ziektes en erge rampen gebeuren júíst omdat er zoveel ( té veel ) mensen op deze planeet rondelopen?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Liever zie ik mensen sterven aan kanker. Vanwege het milieu he? Het afschrikwekkende ziektebeeld zou mensne eventueel zelfs kunnen besluiten om geen kinderen te nemen. Dikke winst voor het milieu.
Wel es bedacht, nooit zonder twijfel aangenomen. Het idee dat ziektes en rampen gebeuren omdat het kennelijk behoorlijk overvol is, vind ik tamelijk holistisch over komen. En dan zeker bij kanker zie ik niet echt in wat een veronderstelde overbevolking daarmee te maken heeft.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ooit eens bedacht dat zulke ziektes en erge rampen gebeuren júíst omdat er zoveel ( té veel ) mensen op deze planeet rondelopen?
Ik vind het een aannemelijk hypothese ( hoewel zeker niet bezwezen ) helemaal het zelfregulerende ecosysteem ( in meerder WFL-topics al aan der orde gewest ) van de Aarde in ogenschouw nemende.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel es bedacht, nooit zonder twijfel aangenomen. Het idee dat ziektes en rampen gebeuren omdat het kennelijk behoorlijk overvol is, vind ik tamelijk holistisch over komen.
Over 50 jaar lopen er 9 miljard mensen op deze aardbol rond. De wereld gaat goed naar de klote zo.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 21:05 schreef QyRoZ het volgende:
Ze heeft gelijk. Zeker weten. Het is te druk op deze bol.
Zijn de VS de grootste vervuilers? Ik dacht landen als Nigeria en China.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:12 schreef SuperRembo het volgende:
Laten we preventief gaan ruimen. Ik stel voor om met de grootste vervuilers te beginnen: de VS.
Zijn de hoeveelheid mensen een factor bij het veroorzaken van aardbevingen, bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind het een aannemelijk hypothese ( hoewel zeker niet bezwezen ) helemaal het zelfregulerende ecosysteem ( in meerder WFL-topics al aan der orde gewest ) van de Aarde in ogenschouw nemende.
In de VS woont 4% van de wereldbevolking, ze verbruiken 25% van de energie.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zijn de VS de grootste vervuilers? Ik dacht landen als Nigeria en China.
Nee, ik denk dat dat nog nooit aangetoond is.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zijn de hoeveelheid mensen een factor bij het veroorzaken van aardbevingen, bijvoorbeeld?
Ok. Dan zullen zij bij eventuele preventieve opruimingen het eerst aan de beurt moeten zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:16 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
In de VS woont 4% van de wereldbevolking, ze verbruiken 25% van de energie.
Dus? Alsof dat slecht is? Het toont slechts de productiviteit van de VS aan, veel van die energie wordt namelijk gebruikt voor productie van goederen, of voor de infrastructuur. De VS heeft zoveel energie nodig. Dat met in het zonnige Tsjaad wellicht minder gebruikt heeft te maken met dat men daar in hutjes in de woestijn woont zonder electriciteit.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:16 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
In de VS woont 4% van de wereldbevolking, ze verbruiken 25% van de energie.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:26 schreef foton het volgende:
[..]
De wereld leeft helemaal niet. Alleen het spul wat erop rond kruipt. O.a. wij dus....
Voor wie maakt het wat uit? Dat is het salliante detail dat jij vergeet in je conclusie? Vanui ecologisch standpunt zal het inderdaad niet uitmaken. Macro-economisch ook niet. Micro-encomisch, of emotioneel voor enkele personen echter wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:23 schreef Stali. het volgende:
Het zou toch wat zijn wanneer wij een Tsunami krijgen en Milagro dood, PBerends dood en Dikke Bertha dood maar dat maakt niet uit want dat is beter voor het milieu.
Oh, dan wel?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:26 schreef pfaf het volgende:
emotioneel voor enkele personen echter wel.
Het ging over het milieu en als de VS met slechts een procentje of 5 van de wereldbevolking 25 % van de wereldvervuiling op hun naam nemen, dan zijn zij wel degelijk de grootste vervuiler. Al dan niet schadelijk, maar dat ik dan weer onderdeel van de Gaia-hypothese die hier niet ter discussie staat.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:23 schreef Speth het volgende:
[..]
Dus? Alsof dat slecht is? Het toont slechts de productiviteit van de VS aan, veel van die energie wordt namelijk gebruikt voor productie van goederen, of voor de infrastructuur. De VS heeft zoveel energie nodig. Dat met in het zonnige Tsjaad wellicht minder gebruikt heeft te maken met dat men daar in hutjes in de woestijn woont zonder electriciteit.
Och o.a. PBerends, Dikke Bertha, Milagro spelen op de honderdduizenden man, waar maak jij je druk om?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:26 schreef pfaf het volgende:
[..]
Voor wie maakt het wat uit? Dat is het salliante detail dat jij vergeet in je conclusie? Vanui ecologisch standpunt zal het inderdaad niet uitmaken. Macro-economisch ook niet. Micro-encomisch, of emotioneel voor enkele personen echter wel.
Wel bij de les blijven als je toch makkelijk op de man wilt gaan spelen. [afbeelding]
Ik volg je niet helemaal?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:29 schreef Stali. het volgende:
[..]
Och o.a. PBerends, Dikke Bertha, Milagro spelen op de honderdduizenden man, waar maak jij je druk om?
En is dat niet zo dan? Het is de hedendaagse menselijke arrogantie om te denken / zeggen dat we wel meer "waard" zijn, maar dat is uiteraard nergens op gebasseerd.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:30 schreef Sidekick het volgende:
Wij, de mensheid, zijn ook helemaal geen onderdeel van het milieu.
Want, mochten we dat wel zijn, dan zou een mensenleven minder waard zijn dan, pak hem beet, 2 bomen en een gedicht gat ter grootte van een speldenprik in de ozonlaag.
Wat een gezeur.quote:Och o.a. PBerends, Dikke Bertha, Milagro spelen op de honderdduizenden man, waar maak jij je druk om?
Ook dat hoeft niet zo te zijn, als bijv. die energie afkomstig is van kerncentrales zal de schade aan het milieu meevallen, of van zonnecellen for that matter.quote:Het ging over het milieu en als de VS met slechts een procentje of 5 van de wereldbevolking 25 % van de wereldvervuiling op hun naam nemen, dan zijn zij wel degelijk de grootste vervuiler.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |