quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:56 schreef HekManiac het volgende:
[..]
Dank voor je steun, Natalie. Ik durfde al bijna nooit te vertellen wat voor werk ik deed.
je heb toch zo'n standaard zinnetjequote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:54 schreef _Boo_ het volgende:
huh? Tuurlijk niet.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:53 schreef surferr het volgende:
en neem je op met een fake naam?
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:56 schreef surferr het volgende:
[..]
je heb toch zo'n standaard zinnetje
Goedemorgen met .......(jouwnaam).... van Belspel
zoiets ofzo, ik bedoel zeg je dan je echte naam of niet?
jahoor, waarom snap je het niet wat ik bedoelquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Gaat verder alles nog wel lekker met je surferr?![]()
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bij de echte obscure paupertenten wel. Daar wordt het zelfs aangemoedigd.
In een toko waar ik werkte werd een Turkse collega verteld dat hij maar beter kon zeggen dat hij Erik Visser heten. Ali zou klanten afschrikken.
Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:01 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dan mag je wel accentloos Nederlands spreken want met liegen schrik je klanten waarschijnlijk 3x zo hard. Bij 'obscure paupertenten' is het inderdaad misschien wel gebruikelijk. Lijkt me sowieso niks om daar voor te werken...
Wat alle drie al niet ongebruikelijk is bij een 'normaal' callcenter.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zou het niet aanraden. De sfeer is kut, alles is een grote teringzooi en je wordt als een stuk vuil behandeld.
Het lijkt me niet fijn om door mensen als die vervelende callslaaf herkent te wordenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:58 schreef _Boo_ het volgende:
.............. Bovendien snap ik het niet er ook niet zo van.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Getverquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Van de ene kant ontzettend belachelijk, maar het zorgt misschien wel voor een ontspannen sfeer tussen de collega'squote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Ik kreeg er zo'n sekte-gevoel bij...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar wel eens verhalen over gehoord. Net als over TTF.
Mensen die aan yells doen, moeten ehm...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:08 schreef surferr het volgende:
het zorgt misschien wel voor een ontspannen sfeer tussen de collega's
Waarschijnlijk had je gewoon een brakke kutstem en wilden ze je niet kwetsenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef surferr het volgende:
ik heb wel eens geprobeerd te solliciteren maar er werd altijd wel ervaring of diploma's geeist.
anderssomquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:08 schreef DennisMoore het volgende:
Je belt allemaal met mevrouw Pietersen?.
Bij ons is het anders echt not done...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:08 schreef kastanova het volgende:
Bij de meeste callcenters/helpdesks mag je zelf weten of je een fake- of echte naam gebruikt zover ik weet...
Dit in verband met toch enige privacy.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:06 schreef ivetje het volgende:
Ik heb 1 avond bij spaarselect gewerkt...toen bleek dat we elke keer als we binnenkwam een yell moesten doen, ben ik weer vertrokken...
"Wat gaan we doen!!....afspraken maken"
Bij TTF heb ik nog wel eens gesolliciteerdquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, ik heb daar wel eens verhalen over gehoord. Net als over TTF.
ik heb niet eens gebeld hoor!, maar dat staat er in de vacature's er albij..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had je gewoon een brakke kutstem en wilden ze je niet kwetsen.
"Ah, mevrouw, en met wie heeft u gesproken?"quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:07 schreef hermandeperman het volgende:
Er zijn zelfs toko's waar ze per dag allen met dezelfde naam bellen
Dus hoor je 50 man tegelijk zeggen "Goedenavond Mevrouw Pietersen, met Walter Opheusen"
Zelfs dat is vaak niet eens een eis.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef kastanova het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had je gewoon een brakke kutstem en wilden ze je niet kwetsen.
Bij HCN heb ik láng geleden wel een half jaartje met plezier gewerkt. Totdat ze met percentages gingen werken, gingen bijhouden hoe vaak je naar de wc ging... Toen ben ik rap vertrokken.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:09 schreef Petra76 het volgende:
Ik kan misschien bij HCN gaan werken, inbound project. Ben benieuwd, ik heb nog nooit callcenterwerk gedaan.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
![]()
Which reminds me, ik heb een keer een training gehad waarop we iets dergelijks moesten zingenBovendien moesten we ook nog een toneelstukje opvoeren... Ik heb zo'n hekel aan callcenters.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
Het beeld wat ik had over die call-center medewerkers is nog dieper ingezakt als ik dit zo lees![]()
Wat is gemiddeld?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef surferr het volgende:
Hoe zit het met het gemiddelde callcenterloon? En provisie krijg je dat ook nog
(ben 18)
Groot voordeel is natuurlijk wel dat werktijden altijd onwijs flexibel zijn, ze altijd wel mensen zoeken, je eigenlijk altijd aangenomen wordt en het behoorlijk snel te regelen is.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:15 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
![]()
Het beeld wat ik had over die call-center medewerkers is nog dieper ingezakt als ik dit zo lees![]()
Ik weet nu wel dat een hoog loon mogelijk is , zoiets hoef je bij de mcdonalds niet te verwachtenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:17 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Wat is gemiddeld?
Er zijn callcenters waar je 4 eu krijgt. Er zijn callcenters waar je 12 euro krijgt. En ja dat is allemaal op je 18e. En dan werken sommige call-centers ook nog met bonussen.
Dit is ongeveer een vraag als: "wat kost een auto?"
Dude....quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:18 schreef surferr het volgende:
is het trouwens verplicht om als mannelijk callcentermedewerker met zo'n hoog slijmerig stemmetje te gaan pratenof zijn dat juist de mensen die bij een callcenter werken gaan
Ik heb bij een outbound callcenter gewerkt dat tot de top 3 van Nederland behoorde en daar was het gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bij ons is het anders echt not done...
Hangt er vanaf of het verkoop, klantenservice of enquetes is. Verkoop wordt meestal het best betaald en daar krijg je inderdaad vaak provisie als je wat weet te verkopen. Klantenservice en enquetes is meestal rond minimumloon.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:16 schreef surferr het volgende:
Hoe zit het met het gemiddelde callcenterloon? En provisie krijg je dat ook nog
(ben 18)
Ik heb juist een hele rustgevende en zware stem.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:18 schreef surferr het volgende:
is het trouwens verplicht om als mannelijk callcentermedewerker met zo'n hoog slijmerig stemmetje te gaan pratenof zijn dat juist de mensen die bij een callcenter werken gaan
Nee, dat is absoluut geen vereiste. Anders was ik echt nooit aangenomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:18 schreef surferr het volgende:
is het trouwens verplicht om als mannelijk callcentermedewerker met zo'n hoog slijmerig stemmetje te gaan pratenof zijn dat juist de mensen die bij een callcenter werken gaan
Bij inbound boeit het de klant en de werkgever vaak wel hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb bij een outbound callcenter gewerkt dat tot de top 3 van Nederland behoorde en daar was het gewoon toegestaan.
Zelfs bij bedrijven met een ITO-certificering mag het vaak wel.
Ik bedoel, wat boeit het in godsnaam, de klant weet toch niet beter...
Ik werk zelf op een klein, maar regionaal wel bekend kantoortje. We doen alleen b2b en de klant komt ook regelmatig kijken op kantoor. Daarnaast werken we veel in de medische sector. Het noemen van een fake naam is echt níet toegestaan. Nou is het bij ons ook verder wel strikt. Mobiel moet uit en niet eten bij de computer. Wel regelmatig pauze, redelijk loon en een gezellige sfeerquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb bij een outbound callcenter gewerkt dat tot de top 3 van Nederland behoorde en daar was het gewoon toegestaan.
Zelfs bij bedrijven met een ITO-certificering mag het vaak wel.
Ik bedoel, wat boeit het in godsnaam, de klant weet toch niet beter...
Dat had ik dus ook. Regelmatig werden mensen zo passief en afhankelijk, dat het volledig van jou afhangt of je wat verkoopt. En zo hoort het ook.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik heb juist een hele rustgevende en zware stem.
Had ook nooit ruzie met mensen aan de telefoon. Ze luisterden allemaal braaf naar me.
Mensen die kwaad opbelden, had ik binnen no time gekalmeerd..
Tja, bij outbound callcenters zijn ze inderdaad niet zo kritisch.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:13 schreef _Boo_ het volgende:
Zelfs dat is vaak niet eens een eis.
Ik ben een keer op een sollicitatieronde geweest met twintig anderen, waarbij we een opdrachtje moesten maken. De clue was dat je een probleem van een beller moest samenvatten zodat het in het veld zou passen. Sommige mensen bleken dat totaal niet voor elkaar te krijgen en hadden gewoon letterlijk het hele stuk opgeschreven woord voor woord met elk onzinnige detail. Dus zij gaan weg om te overleggen wie er door gaat en ik dacht nou dat wordt een slagveld aangezien het grootst gedeelte dit al niet voor elkaar kreeg. Komen ze terug 'goed nieuws, iedereen is door!'![]()
Ging om inbound.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tja, bij outbound callcenters zijn ze inderdaad niet zo kritisch.
Ik heb weleens vrouwen met de headset over het hoofddoekje gezien die bij vrijwel elke zin van de klant weer vroegen "Gwat zegggt u gmeneer?".
Maar bij het bedrijf waar ik nu werk (inbound), is er toch nog zo'n 70% van de mensen die uitgenodigd waren voor het assessment afgevallen, waaronder mensen met al 3 jaar inbound ervaring.
Weten ze waarom je bij @Home bent vertrokken?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:25 schreef kastanova het volgende:
Maar bij het bedrijf waar ik nu werk (inbound), is er toch nog zo'n 70% van de mensen die uitgenodigd waren voor het assessment afgevallen, waaronder mensen met al 3 jaar inbound ervaring.
Die namen mij niet aan omdat ik niet commercieel genoeg zou zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:09 schreef Petra76 het volgende:
Ik kan misschien bij HCN gaan werken, inbound project. Ben benieuwd, ik heb nog nooit callcenterwerk gedaan.
Idemquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Ik heb juist een hele rustgevende en zware stem.
Had ook nooit ruzie met mensen aan de telefoon. Ze luisterden allemaal braaf naar me.
Mensen die kwaad opbelden, had ik binnen no time gekalmeerd..
Voor welk bedrijf danquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:26 schreef _Boo_ het volgende:
Ging om inbound.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:37 schreef kastanova het volgende:
Heeft u een ogenblik, dan vraag ik mijn supervisor even of dat toegestaan is.
Jij zegt het :-)quote:Op zaterdag 19 maart 2005 01:03 schreef op_dreef het volgende:
Bij ons is het domheid troef!
En dát moeten wij dus proberen te voorkomenquote:
Da's wel interessant dan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:49 schreef kastanova het volgende:
Waar het bij @home toch vooral op de procedures gericht was, was de trainig hier toch meer op de klant toegespitst.
En dat ging van communicatietype persoonlijkheidstests (De Promotor, Analist, Supporter en Controller) tot het spiegelen van karakter en stemmingen.
Ja, dat is inderdaad niet verstandig.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:43 schreef DennisMoore het volgende:
[..].
Dat deed ik dus écht niet he? Doen alsof ik van iemand toestemming nodig had...
Ik ging ook nooit wat navragen, maar eerder 'overleggen met een collega'. Niet het idee geven dat je maar een simpele callcenter-agent bent. Dan nemen ze niets van je aan, en willen ze bij problemen meteen de chef spreken.
"Nee, meneer Jansen, ik hoef hierover het hoofd van de afdeling niet te raadplegen. Ik word geacht in te schatten welke urgentie uw probleem heeft, en ik stel de volgende oplossing voor..."
Veel dure woorden gebruiken ook..
Onenigheid met het managementquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:51 schreef DennisMoore het volgende:
Da's wel interessant dan..
Waarom was je vertrokken bij @Home, zei je?.
dat is echt herkenbaarquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:59 schreef _Boo_ het volgende:
Ik ben totaal niet in staat mensen te kalmeren als ze boos opbellen hangen ze 5 minuten later nog tien keer bozer op. Het is niet dat ik onbeleefd ben of iets dergelijks want dan was ik er wel op aangesproken door een supervisor, het is meer iets in m'n stem denk ik dat ze helemaal gek maakt, waarschijnlijk horen ze wel dat ik het niet al te serieus neem. Ik word altijd voor bijdehand uitgemaakt of ze zeggen dat ik makkelijk praten heb![]()
Maar gelukkig liggen m'n ambities hier ook niet dus dat scheelt weer.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |