Ok ik zal vanavond pics maken en dan morgen effe on line zetten .. maar wees al maar gewaarschuwd het is een heel oud huis waar veel aan gebroddeld is ... ik woon er al in en verbouw tegelijk dus je kan het je al voorstellen ...quote:
Hoe kom jij er dan aan? Werk je bji de ontwikkelafdeling van Luxeo? Ziet er wel cool uit!quote:Op maandag 4 april 2005 14:41 schreef Ashram het volgende:
Het is nog even wachten tot deze commercieel verkrijgbaar zijn,
Dat klinkt ERG cool. Ontwikkel je ook zelf?quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:30 schreef Ashram het volgende:
Philips Lighting en ik verdrink werkelijk in die dingen. Maar helaas zo goed als onmogelijk om iets naar buiten te brengen, want de mijn beroepsethiek staat me in de weg.
Het is op zo'n afdeling echt vechten tegen de verleiding, want alles hier is LVT of Leuk Voor Thuis.
Luxeons zijn 50% Philips. De andere gedeelte is Agilent/HP.quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:41 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Dat klinkt ERG cool. Ontwikkel je ook zelf?
Waar en wat? Nu ben ik ook geinteresseerd tegen die prijzen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:59 schreef God_de_Vader het volgende:
ik ben gisteren in een bouwmarkt led spots op een ander socket tegen gekomen ... deze vervangen ook halogeens maar kunnen direct aan de 220V gehangen worden... heb daar dan gevraagd om eens wat testen te mogen doen. Het gaat om Matte Leds en er zaten er 24 in 1 spot ... de lichtopbrengst was FENOMENAAL. Mooi egaal breed !!! licht... wel niet op foto vast te leggen. Verbruik van 1.9 watt (mogen meten daarze zijn verkrijgbaar in 3 versies
- cold white (4 blauwe leds 20 witte)
- regular white (24 witte leds)
- warm white (20 witte 4 oranje leds)
Ze hadden ze net binnen prijs voor electriciens om ze bij hun aan te kopen zou tussen de 9 en 15 euro zijn. Ze zijn leverbaar achter 2 weken en hebben 5 jaar garantie !!!
Als het ontopic is dan mag het vast wel. Bovendien doe je ons allemaal een plezier als je ons laat weten waar we al dit moois kunnen kopen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:44 schreef God_de_Vader het volgende:
Ik weet niet of ik zomaar de zaak mag noemen dus forum mods please correct me als het niet mag wil echt nie spammen of zo ... het was bij de zelfbouw markt (http://www.zelfbouw-markt.be) zij hebben ze achter 2 weken dus ... ligt op de ninoofse steenweg in ninove.
Voor de kleinere spots zou je dat zelf kunnen aanpassen hoor maar is wel wat gepruts... fijn boortje uitboren op een rubbermatje ... dan het meest helle ledje dat je kan krijgen in je favo electronica handel ... weerstandje er voor en klaar
Hahaha k heb het idee van de sterrenhemel echt wel vanop een nederlandse site gehaald ... broetje tweakers eigenlijkquote:
In de aula van de universiteit in Nijmegen hebben ze ook een sterrenhemel in het plafond.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:02 schreef God_de_Vader het volgende:
[..]
Hahaha k heb het idee van de sterrenhemel echt wel vanop een nederlandse site gehaald ... broetje tweakers eigenlijkhet was een gast uit Almere of zo die het uitgevoerd had en het zag er best cool uit !
Met een Option Box kun je toch maar één van die opties kiezen? Is dat de bedoeling, of wil je vinkjes hebben? Daarmee kun je ze afzonderlijk aan en uit zetten.quote:Op maandag 11 april 2005 10:36 schreef God_de_Vader het volgende:
Dit weekend een eerste deel geprogrammeerd van de controllergraag de aller eerste screenshot ... Het programma noemt laura omdat mijn madam dat een mooie naam vond ...
[afbeelding]
Wist ik wel. Spaarlamp gebruikenquote:Op vrijdag 8 april 2005 09:09 schreef stefimke het volgende:
Was niet echt onder de indruk. Veeeeeel minder licht, veel smallere lichtbundel,
Had je de blauwe? Dan kunnen drugsverslaafden in elk geval niet in jouw wc terechtquote:en het is wel erg kil licht.
Ik heb een witte met 18 leds met een stralingshoek van ik geloof 35' (van Conrad).quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:10 schreef JeroenH het volgende:
Had je de blauwe? Dan kunnen drugsverslaafden in elk geval niet in jouw wc terechtMaar inderdaad geven (goedkope) witte LEDs erg kil, blauwachtig licht. Geen probleem in zaklamp/fietslamp/hoofdlamp-toepassingen maar niet echt gezellig voor in huis. Dan zou je de duurdere Warm White moeten nemen. En die zijn weer minder efficiënt.
Dacht ik al. Waar dit soort spotje trouwens wél goed tot hun recht komen is in winkels om producten uit te lichten in vitrines. Door de korte afstand (hooguit enkele tientallen cm) is de lichtopbrengst voldoende en zeker high-tech producten zien er extra 'cool' uit in het blauw/witte licht. Wel eens in een fotozaak gezien en dat werkt erg goed. Verder worden de verlichte apparaten ook niet zo heet, nog een voordeel.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:34 schreef stefimke het volgende:
Nee was niks, te kil licht, te smal licht, te blauw licht.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:46 schreef Diebitch het volgende:
Mooi hoor
Yep dat zijn RGB leds.quote:Op zondag 24 april 2005 11:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook van de leds die je van kleur kunt laten veranderen?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Als je licht wil dan moet je idd geen glasvezel gebruiken omdat deze niet echt verlicht.Deze geeft enkel maar een lichtpunt op het plafond en verder nietsquote:Op maandag 25 april 2005 13:18 schreef God_de_Vader het volgende:
ik werk niet met glasvezel omdat ik wil dat mijn sterren hemel echt wel verlicht ... enfin voor een stukje tochdie glasvezel is niet mijn ding ... ik ga voor de die hard led technologie hehehehe ... ook omdat ik dan naderhand een controller kan maken die de sterren aanstuurt en zo ...
Multikleuren leds zijn inderdaad een leuk iets maar als je er een hoop op een lange kabel aansluiten (lange tussen stukken) kan er kleurverschil optreden bij de led's die verder van de bron zitten ... niet zo geestig dus ... doordat je met een relatief lage spanning zit gaat de weerstand van de leidingen (al is deze miniem) redelijk hard mee spelen ... Verder wil ik een woonhuis ... geen discotheek ... dus enkel rode en witte spots en paar oranje achtige accenten voor wat warmte ...
Dus afhankelijk van de spanning die op de RGB poten van de led komt wijzigd de stroom?quote:Op zondag 24 april 2005 11:25 schreef Blue-Bora het volgende:
[..]
Yep dat zijn RGB leds.
Je hebt er die automatisch heel het kleurenspectrum aflopen,of je hebt er die je manueel kan mengen.
In dat laatste geval ga je wel met een dimmer per kleur moeten werken ofzo om mooi je kleuren gemengd te krijgen.
Die laatste RGB's hebben 4 poten.1 voor de massa en 3 voor Rood Groen en Blauw.
Dit is een afbeelding van zo'n RGB led :
http://users.pandora.be/borake/5mm-RGB.jpg
mvg
Ben
Erg simpel een paar regelbare weerstanden te gebruiken, kan je alle kleuren van het spectrum bereiken.quote:Op maandag 25 april 2005 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus afhankelijk van de spanning die op de RGB poten van de led komt wijzigd de stroom?
Mmm interesant om eens mee te experimenteren.
Wat kosten die dingen eigenlijk?
De prijzen vind je allemaal op men sitequote:Op maandag 25 april 2005 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus afhankelijk van de spanning die op de RGB poten van de led komt wijzigd de stroom?
Mmm interesant om eens mee te experimenteren.
Wat kosten die dingen eigenlijk?
wel er zijn inderdaad vorderingen in het huis maar nog niet direct de verlichting ...quote:Op woensdag 27 april 2005 14:54 schreef JeroenH het volgende:
God_de_Vader: al vooruitgang geboekt met de verlichting van je huis? Pics? Ik check dit topic regelmatig, ben erg benieuwd.
Ga je XP op een flashdrive installeren? Wat doe je met de swap-file? Als je die ook op de flashdrive zet zal dat niet goed gaan. De geheugencellen hiervan hebben maar enkele honderdduizenden lees/schrijfcycli en daar zit je met een swapfile snel aan.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/678404/4/50#26547313]
- IDE Dongle met 1 GB flash
- Win XP Mediacenter
Hoeveel kost dat ding?quote:Op maandag 21 maart 2005 11:13 schreef God_de_Vader het volgende:
Voor zij die willen weten hoe het ding computer gestuurd zal worden ...
[afbeelding]
hij is naar KLU verplaatstquote:Op maandag 9 mei 2005 10:02 schreef JeroenH het volgende:
Offtopic maar was dit topic nou een tijdje verdwenen of keek ik niet goed?!?
Leuk om te kijken!quote:Op maandag 9 mei 2005 12:09 schreef God_de_Vader het volgende:
Een volledig fotoboek van de verbouwingen ...
http://foto.multibox.be/index.php?cat=8
De eerste 2 maanden staan er op
Heb je het hele topic al gelezen? Daar wordt haarfijn uitgelegd waarom dat is, inclusief de apparatuur die hij gaat gebruiken.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:20 schreef mikezwet het volgende:
Maar waarom ga je het met een computer sturen?
Ik had niet gezien dat er nog 3 pagina's waren, sorryquote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:09 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Heb je het hele topic al gelezen? Daar wordt haarfijn uitgelegd waarom dat is, inclusief de apparatuur die hij gaat gebruiken.
Ja dat lijkt mij ook... of maak je gewone schakelaars en is dat via de computer alleen voor de lol?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:47 schreef TheAnarchist het volgende:
Ik vraag me toch af of een palmtop niet wat ingewikkeld is voor de bediening..
Ga je naar de wc..even wachten..verlichting..eerste verdieping..wc..inschakelen..*klik*![]()
Maar ik zie vast iets over het hoofd
Je kan ook een klap schakelaar maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:47 schreef TheAnarchist het volgende:
Ik vraag me toch af of een palmtop niet wat ingewikkeld is voor de bediening..
Ga je naar de wc..even wachten..verlichting..eerste verdieping..wc..inschakelen..*klik*![]()
Maar ik zie vast iets over het hoofd
Wel als alles goed gaat zou het grootste stuk van de verbouwingen in oktober klaar moeten zijnquote:Op maandag 30 mei 2005 09:42 schreef Gurb het volgende:
mooie uitdaging god_de_vader, wanneer is je planning om het allemaal af te hebben?
en hoe ga je die sterrenhemel bedraden?
Beetje offtopic omdat het nu ergens anders over gaat, maar zoek eens op ebay naar dit soort schatjes:quote:Op woensdag 16 maart 2005 15:09 schreef God_de_Vader het volgende:
ook een douche met meerdere jets is een wanna have ... en eventueel ... een jaccuzi heb gezien dat je dat tegenwoordig voor een 700 euro kan kopen. Maar dat is echt voor veel later ... ik zal geregeld wat fototjes posten.
Geen hitte verlies? Leds hebben maar een rendement van 40lm/W, TL heeft 60lm/W er zijn wel al led's beschikbaar die 60lm/W halen maar ze zijn zeer duur!quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/678404/1/50#25530764]woensdag 16 maart 2005
Voordelen van LED
Enorm laag verbruik (1.55 watt per spot met 18 leds)
Enorm lange levensduur (12 jaar ongeveer)
Geen hitte verlies
Zeer helder licht
Makkelijk te schakelen
Eventueel makkelijk te automatiseren (denkend aan relaiskasten of PLC
JAAAA die had het echt vet gedaanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:59 schreef hydraulix het volgende:
Zat vanmiddag nog MTV Cribs te kijken: huis van Craig David was ook compleet verlicht met LED's. Gaf echt een waanzinnig effect! Moest toen gelijk aan dit topic denken![]()
Ben erg benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |