abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:28:24 #126
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_26066801
FX light koop ik in Belgie bij MB Electronic ... leuvense steenweg kort tegen brussel ...werken wel enkel op DC ... op AC gaan ze vrij snel stuk.

http://www.mbtronics.com/ledmr16.asp
http://www.fxlight.com/

Ik zag bij kijkshop dit leuk speeltje ...

Artikelnr. 105634

* Veranderende kleuren
* Automatisch
* 9 Vakken met 27 LED lampjes
* Geschikt voor wandmontage
* 25 x 25 x 5,3 Cm
* Werkt op adapter incl.

Ziet er niet mis uit !!!

Prijs: 29,99 euro op voorraad

PS Kleinigheid ...

Ik heb zelf zoals sommigen ondertussen al weten een firma die voorziet in hard en software ... in onze statuten staat ook electronica en componenten ... ik ga dus proberen om importeur te worden van FX Light eens benieuwd wat dat geeft ... vooral voor de prijs.

[ Bericht 13% gewijzigd door God_de_Vader op 08-04-2005 10:37:20 ]
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  maandag 11 april 2005 @ 10:36:40 #127
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_26142091
Dit weekend een eerste deel geprogrammeerd van de controller graag de aller eerste screenshot ... Het programma noemt laura omdat mijn madam dat een mooie naam vond ...

maandag 11 april 2005 @ 10:39:34 #128
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_26142145
quote:
Op maandag 11 april 2005 10:36 schreef God_de_Vader het volgende:
Dit weekend een eerste deel geprogrammeerd van de controller graag de aller eerste screenshot ... Het programma noemt laura omdat mijn madam dat een mooie naam vond ...

[afbeelding]
Met een Option Box kun je toch maar één van die opties kiezen? Is dat de bedoeling, of wil je vinkjes hebben? Daarmee kun je ze afzonderlijk aan en uit zetten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 11 april 2005 @ 11:58:11 #129
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_26143897
Deze option boxes gaan gewoon aan en uit als je in de database een vinkje aan of uit zet :-) nu kan zijn dat ik dat nog verander t is nu gewoon even om de communicatie met de controller te testen en alle poorten en dinges ...
pi_26166524
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:09 schreef stefimke het volgende:
Was niet echt onder de indruk. Veeeeeel minder licht, veel smallere lichtbundel,
Wist ik wel. Spaarlamp gebruiken Zei ik toch
quote:
en het is wel erg kil licht.
Had je de blauwe? Dan kunnen drugsverslaafden in elk geval niet in jouw wc terecht Maar inderdaad geven (goedkope) witte LEDs erg kil, blauwachtig licht. Geen probleem in zaklamp/fietslamp/hoofdlamp-toepassingen maar niet echt gezellig voor in huis. Dan zou je de duurdere Warm White moeten nemen. En die zijn weer minder efficiënt.
pi_26166629
tvp
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_26171529
Zeg God_de_vader, waar schrijf je dat programma in?
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 13 april 2005 @ 11:59:42 #133
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_26191780
Het programma is momenteel gescheven in Visual basic 6 maar dat is enkel de interface die op de monitor zal draaien in de kast voor de duidelijkheid. Alle acties naar de optointerface gebeuren met een C++ module. Voor het aan en uit schakelen wordt er een PHP webpagina gemaakt die vanop een palmtop beschikbaar is. Die palmtop hangt bij aan mijn wireless net als de stuur pc (Via EPIA 533 mhz embedded) kortweg wat je hier ziet is dus echt een gewoon interfacje en daar is vb nu 1 maal erg snel in Alle statussen en dergelijke steken in een MySQL Database veeeel mogelijkheden voor de toekomst
pi_26197486
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 11:10 schreef JeroenH het volgende:
Had je de blauwe? Dan kunnen drugsverslaafden in elk geval niet in jouw wc terecht Maar inderdaad geven (goedkope) witte LEDs erg kil, blauwachtig licht. Geen probleem in zaklamp/fietslamp/hoofdlamp-toepassingen maar niet echt gezellig voor in huis. Dan zou je de duurdere Warm White moeten nemen. En die zijn weer minder efficiënt.
Ik heb een witte met 18 leds met een stralingshoek van ik geloof 35' (van Conrad).

Nee was niks, te kil licht, te smal licht, te blauw licht.
pi_26199072
quote:
Op woensdag 13 april 2005 15:34 schreef stefimke het volgende:
Nee was niks, te kil licht, te smal licht, te blauw licht.
Dacht ik al. Waar dit soort spotje trouwens wél goed tot hun recht komen is in winkels om producten uit te lichten in vitrines. Door de korte afstand (hooguit enkele tientallen cm) is de lichtopbrengst voldoende en zeker high-tech producten zien er extra 'cool' uit in het blauw/witte licht. Wel eens in een fotozaak gezien en dat werkt erg goed. Verder worden de verlichte apparaten ook niet zo heet, nog een voordeel.
  woensdag 13 april 2005 @ 16:39:02 #136
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_26199150
De witte van conrad zijn inderdaad blauwig maar de mijne echt niet
  donderdag 14 april 2005 @ 11:39:19 #137
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_26217774
Voila vorderingen... ik ben vollop aan het programmeren ... de communicatie naar de USB controller werkt al en de database is ook aangemaakt. In en Uitgangen komen netjes uit de database in de electriciteitskast zal er dus een monitor komen (uiteraard permanent in stand by en enkel voor controle en omdat het zo een hoog tweak gehalte heeft

het programma dat daarop komt ziet er ongeveer zo uit (is nog allemaal prille beta uiteraard maar de in en uitgangen werken!!!

de uiteindelijke bediening zal via pda met web interface zijn ... daar komt uiteraard een grondplan per ruimte
pi_26456538
Deze topic is gewoonweg super-interessant.
Aangezien ik ook veel bezig ben met LED's, ga ik deze topic nog eens zeer aandachtig doorlezen (ik ben er nu even snel over gegaan )

Ikzelf verkoop ook veel led-producten omdat ik er een beetje door geobsedeerd ben Als je misschien interesse hebt om eens een kijkje te nemen op men website mag dat altijd natuurlijk

Dit is em : http://users.pandora.be/borake/ledjes.htm
Bij grote orders kan er over de prijs gepraat worden

*edit* ivm die sterrenhemel --> Kan je niet beter met optische glasvezelkabel werken?Je zet er bv. 1x 1watt led voor, of een Luxeon RGB powerled en daar kan je al deftig wat glasvezels van laten oplichten.

Grtz
BB

[ Bericht 6% gewijzigd door Blue-Bora op 23-04-2005 17:39:28 ]
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:46:34 #139
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_26456938
Mooi hoor
You onley live once...so BiNaughty....
pi_26465146
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 17:46 schreef Diebitch het volgende:
Mooi hoor
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 24 april 2005 @ 11:19:02 #141
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26469526
Je hebt tegenwoordig ook van de leds die je van kleur kunt laten veranderen?

Heeft iemand daar ervaring mee?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26469653
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook van de leds die je van kleur kunt laten veranderen?

Heeft iemand daar ervaring mee?
Yep dat zijn RGB leds.
Je hebt er die automatisch heel het kleurenspectrum aflopen,of je hebt er die je manueel kan mengen.
In dat laatste geval ga je wel met een dimmer per kleur moeten werken ofzo om mooi je kleuren gemengd te krijgen.
Die laatste RGB's hebben 4 poten.1 voor de massa en 3 voor Rood Groen en Blauw.

Dit is een afbeelding van zo'n RGB led :

http://users.pandora.be/borake/5mm-RGB.jpg

mvg

Ben
  maandag 25 april 2005 @ 13:18:13 #143
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_26495979
ik werk niet met glasvezel omdat ik wil dat mijn sterren hemel echt wel verlicht ... enfin voor een stukje toch die glasvezel is niet mijn ding ... ik ga voor de die hard led technologie hehehehe ... ook omdat ik dan naderhand een controller kan maken die de sterren aanstuurt en zo ...

Multikleuren leds zijn inderdaad een leuk iets maar als je er een hoop op een lange kabel aansluiten (lange tussen stukken) kan er kleurverschil optreden bij de led's die verder van de bron zitten ... niet zo geestig dus ... doordat je met een relatief lage spanning zit gaat de weerstand van de leidingen (al is deze miniem) redelijk hard mee spelen ... Verder wil ik een woonhuis ... geen discotheek ... dus enkel rode en witte spots en paar oranje achtige accenten voor wat warmte ...
pi_26497721
chill huisje heb je!!
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_26501296
quote:
Op maandag 25 april 2005 13:18 schreef God_de_Vader het volgende:
ik werk niet met glasvezel omdat ik wil dat mijn sterren hemel echt wel verlicht ... enfin voor een stukje toch die glasvezel is niet mijn ding ... ik ga voor de die hard led technologie hehehehe ... ook omdat ik dan naderhand een controller kan maken die de sterren aanstuurt en zo ...

Multikleuren leds zijn inderdaad een leuk iets maar als je er een hoop op een lange kabel aansluiten (lange tussen stukken) kan er kleurverschil optreden bij de led's die verder van de bron zitten ... niet zo geestig dus ... doordat je met een relatief lage spanning zit gaat de weerstand van de leidingen (al is deze miniem) redelijk hard mee spelen ... Verder wil ik een woonhuis ... geen discotheek ... dus enkel rode en witte spots en paar oranje achtige accenten voor wat warmte ...
Als je licht wil dan moet je idd geen glasvezel gebruiken omdat deze niet echt verlicht.Deze geeft enkel maar een lichtpunt op het plafond en verder niets

ivm die multikleuren op een lange draad --> daar heb ik heen ervaring mee omdat ik nog niet echt heel men huis heb voorzien van leds Maar het is wel handig om te weten in elk geval
  maandag 25 april 2005 @ 23:38:34 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26508630
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:25 schreef Blue-Bora het volgende:

[..]

Yep dat zijn RGB leds.
Je hebt er die automatisch heel het kleurenspectrum aflopen,of je hebt er die je manueel kan mengen.
In dat laatste geval ga je wel met een dimmer per kleur moeten werken ofzo om mooi je kleuren gemengd te krijgen.
Die laatste RGB's hebben 4 poten.1 voor de massa en 3 voor Rood Groen en Blauw.

Dit is een afbeelding van zo'n RGB led :

http://users.pandora.be/borake/5mm-RGB.jpg

mvg

Ben
Dus afhankelijk van de spanning die op de RGB poten van de led komt wijzigd de stroom?

Mmm interesant om eens mee te experimenteren.

Wat kosten die dingen eigenlijk?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:55:42 #147
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_26517520
quote:
Op maandag 25 april 2005 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus afhankelijk van de spanning die op de RGB poten van de led komt wijzigd de stroom?

Erg simpel een paar regelbare weerstanden te gebruiken, kan je alle kleuren van het spectrum bereiken.
De weerstanden regelen de stroom door de LED.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ashram op 26-04-2005 13:04:56 ]
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_26521933
quote:
Op maandag 25 april 2005 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De prijzen vind je allemaal op men site

http://users.pandora.be/borake/ledjes.htm
  woensdag 27 april 2005 @ 13:27:22 #149
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_26543298
de weerstanden dienen eerder als een stroom limiter. Een Led is geen lamp maar een halfgeleider van het type diode ... een diode geeft in 1 richting door in de andere blokkeerd het ... als je nu geen weerstand voor de led's zet dan zal je een soort kortsluiting krijgen. Het zal een paar uur werken maar daarna zijn de led's gegarandeerd stuk. Sommige felle leds zijn ook zodanig ontwikkeld dat ze vooral op hun lichtgevende eigenschappen erg goed presteren maar niet meer echt als diode ... als je daar wisselspanning op zet dan zal de led ook na een x aantal uur de geest geven. Het is trouwens ook zo dat een led heel erg snel is kwa oplichten dit omdat het niet werkt met een gleoidraad. Hang je een led op een 50 hz stoorm zal deze enkel in 1 richting oplichten ... gevolg is dat je dan dus 25 hz krijgt met redelijk lange tussen pauzes dat dan nog eens met een oplicht punt dat vrij hoog ligt geeft dat het boeltje werkt als een 25hz stroboscoop ... daarom dat ik dus van in het begin alles op gelijkstroom heb gezet.

De multikleuren leds zijn inderdaad regelbaar met verschillende waardes voorschakel weerstanden en zijn erg knappe designlichtjes mee te maken ... met een hoopje transistors en wat elco/weerstandjes kan je een erg mooi lampje maken dat vanalle kleuren willekeurig weer geeft. Alle onderdelen zijn erg goedkoop omdat een led maar heel erg weinig verbruikt ...
pi_26545646
God_de_Vader: al vooruitgang geboekt met de verlichting van je huis? Pics? Ik check dit topic regelmatig, ben erg benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')