Met een Option Box kun je toch maar één van die opties kiezen? Is dat de bedoeling, of wil je vinkjes hebben? Daarmee kun je ze afzonderlijk aan en uit zetten.quote:Op maandag 11 april 2005 10:36 schreef God_de_Vader het volgende:
Dit weekend een eerste deel geprogrammeerd van de controllergraag de aller eerste screenshot ... Het programma noemt laura omdat mijn madam dat een mooie naam vond ...
[afbeelding]
Wist ik wel. Spaarlamp gebruikenquote:Op vrijdag 8 april 2005 09:09 schreef stefimke het volgende:
Was niet echt onder de indruk. Veeeeeel minder licht, veel smallere lichtbundel,
Had je de blauwe? Dan kunnen drugsverslaafden in elk geval niet in jouw wc terechtquote:en het is wel erg kil licht.
Ik heb een witte met 18 leds met een stralingshoek van ik geloof 35' (van Conrad).quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:10 schreef JeroenH het volgende:
Had je de blauwe? Dan kunnen drugsverslaafden in elk geval niet in jouw wc terechtMaar inderdaad geven (goedkope) witte LEDs erg kil, blauwachtig licht. Geen probleem in zaklamp/fietslamp/hoofdlamp-toepassingen maar niet echt gezellig voor in huis. Dan zou je de duurdere Warm White moeten nemen. En die zijn weer minder efficiënt.
Dacht ik al. Waar dit soort spotje trouwens wél goed tot hun recht komen is in winkels om producten uit te lichten in vitrines. Door de korte afstand (hooguit enkele tientallen cm) is de lichtopbrengst voldoende en zeker high-tech producten zien er extra 'cool' uit in het blauw/witte licht. Wel eens in een fotozaak gezien en dat werkt erg goed. Verder worden de verlichte apparaten ook niet zo heet, nog een voordeel.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:34 schreef stefimke het volgende:
Nee was niks, te kil licht, te smal licht, te blauw licht.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:46 schreef Diebitch het volgende:
Mooi hoor
Yep dat zijn RGB leds.quote:Op zondag 24 april 2005 11:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook van de leds die je van kleur kunt laten veranderen?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Als je licht wil dan moet je idd geen glasvezel gebruiken omdat deze niet echt verlicht.Deze geeft enkel maar een lichtpunt op het plafond en verder nietsquote:Op maandag 25 april 2005 13:18 schreef God_de_Vader het volgende:
ik werk niet met glasvezel omdat ik wil dat mijn sterren hemel echt wel verlicht ... enfin voor een stukje tochdie glasvezel is niet mijn ding ... ik ga voor de die hard led technologie hehehehe ... ook omdat ik dan naderhand een controller kan maken die de sterren aanstuurt en zo ...
Multikleuren leds zijn inderdaad een leuk iets maar als je er een hoop op een lange kabel aansluiten (lange tussen stukken) kan er kleurverschil optreden bij de led's die verder van de bron zitten ... niet zo geestig dus ... doordat je met een relatief lage spanning zit gaat de weerstand van de leidingen (al is deze miniem) redelijk hard mee spelen ... Verder wil ik een woonhuis ... geen discotheek ... dus enkel rode en witte spots en paar oranje achtige accenten voor wat warmte ...
Dus afhankelijk van de spanning die op de RGB poten van de led komt wijzigd de stroom?quote:Op zondag 24 april 2005 11:25 schreef Blue-Bora het volgende:
[..]
Yep dat zijn RGB leds.
Je hebt er die automatisch heel het kleurenspectrum aflopen,of je hebt er die je manueel kan mengen.
In dat laatste geval ga je wel met een dimmer per kleur moeten werken ofzo om mooi je kleuren gemengd te krijgen.
Die laatste RGB's hebben 4 poten.1 voor de massa en 3 voor Rood Groen en Blauw.
Dit is een afbeelding van zo'n RGB led :
http://users.pandora.be/borake/5mm-RGB.jpg
mvg
Ben
Erg simpel een paar regelbare weerstanden te gebruiken, kan je alle kleuren van het spectrum bereiken.quote:Op maandag 25 april 2005 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus afhankelijk van de spanning die op de RGB poten van de led komt wijzigd de stroom?
Mmm interesant om eens mee te experimenteren.
Wat kosten die dingen eigenlijk?
De prijzen vind je allemaal op men sitequote:Op maandag 25 april 2005 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus afhankelijk van de spanning die op de RGB poten van de led komt wijzigd de stroom?
Mmm interesant om eens mee te experimenteren.
Wat kosten die dingen eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |