Ok ... ben weer eens even niet op het forumpje geweest maar kom even antwoorden posten
![]()
naar gewoonte...
Het dak begint eindelijk af te raken alles in Aquaplan systeem van gerecycleerd kunststof met daarop een geluidsisolerende laag (voor bij regen en hagel)
Hoeveel spots gebruik je per m2 plafond ?
Wel ik gebruik voor 140 vierkante meter 50 witte spots en 20 rode de witte steeds in twee groepen daardoor kan ik de sterkte wat regelen.
Ben je al warm-witte GU-10 spots tegengekomen, in een (Belgische) winkel ?
Neen maar, er is een grote maaaaaarrrrr
![]()
als je er niet veel nodig hebt kan je koud witte kopen en een aantal leds vervangen door oranje led's en voila warm licht
![]()
werkt deftig, vergeet dan wel niet alle ledjes ook op te schuren met een stukje schuurpapier ... niet ideaal als je er 50 wil doen tenzij je een kleine illegaal hebt die je een week stil wil houden
![]()
Ga je XP op een flashdrive installeren?
Ja inderdaad Windows XP komt op de flashdrive
![]()
Wat doe je met de swap-file?
De swapfile heb ik dus een oplossing voor ... het toestel zal 1 GB geheugen hebben doch ik ga 512 MB toekennen aan een virtuele drive. Ik plaats dan mijn swapfile in die virtuele drive. Indien dit geen goed resultaat geeft zal ik windows gewoon configureren om geen swapfile te gebruiken! Met 1 GB is dat echt geen probleem hoor. Momenteel ben ik nog aan het ontwikkelen en OS / webserver / Mysql db en programma gebruiken samen 275 MB zonder leaks
![]()
ls je die ook op de flashdrive zet zal dat niet goed gaan. De geheugencellen hiervan hebben maar enkele honderdduizenden lees/schrijfcycli en daar zit je met een swapfile snel aan.
Klopt helemaal ... zie oplossing hierboven.
Ik vind het erg interessant klinken maar het blijft wel even experimenteren voor een mooie lichtverdeling binnen de kamer denk ik
Inderdaad en daarom ook dat ik de kabels en alles heb voorzien om ook alles gewoon om te vormen naar halogeen spots ... dus als t tegen valt LED spotje er uit ... Hallogeentje er in
![]()
en klaar!
Hoeveel kost dat ding?
Gezien ik zelf distributeur ben erg weinig
-Moederbord 110 euro
-1 GB DDR geheugen 75 euro geloof ik
-Flashdrive 160 euro
-behuizing + 100 watt voeding 59 euro
Dus rond de 400 euro. Daarbij nog voor 29 euro een windows XP media edition en klaar
![]()
Ja hoor MySQL en Apache op XP Media editie ... werkt zonder probleem
![]()
wie weet waar je die led spotjes goedkoop kunt krijgen die dingen die je in die houders kunt drukken waar normaal 12v halogeen verlichting inzit conrad heeft ze, maar daar zijn ze iets van 22 euro
Ik ben importeur voor FXLights in Belgie ... je kan me steeds contacteren ... en anders .. Velleman
![]()
onze concurent ... daar mag je dan even op googlen. Ik wil er wel bij zeggen dat de vellemans een koude echt blauwige kleur geven!