Das handig als je zo bentquote:Op maandag 14 maart 2005 22:38 schreef The_Hives het volgende:
dat is cultheld, die weet altijd alles zeker
tja, alleen iedere keer de teleurstelling als het toch niet blijkt kloppen lijkt me dan zwaar:Pquote:
Dat is algemeen bekend. De sfeer is erg kil binnen Ajax en een hoop spelers die in 2006 een aflopend contract hebben willen met de noorderzon vertrekkenquote:
Wat doe je dan nog met die lelijke nieuwe?quote:Op maandag 14 maart 2005 22:47 schreef VoreG het volgende:
In Studio Sport het oude Ajax-shirt met dat oude logo
Ik ben modernquote:Op maandag 14 maart 2005 22:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat doe je dan nog met die lelijke nieuwe?
Jammer dat je dan net de beelden ziet van hem met zijn(?) aankopen..Winter en Machlas, beetje een Koeman gevoel krijg ik erbij qua aankopen.quote:Op maandag 14 maart 2005 22:47 schreef VoreG het volgende:
En die ontlading na die strafschop tegen Gremio
Die verhalen hoor je eigenlijk alleen van mislukte Belgen, en natuurlijk zal de sfeer minder zijn als de resultaten en het spel niet je van het is, maar zoals eerder opgemerkt lijkt het me best meevallen met kille sfeer als je de beelden van trainingen e.d zietquote:Op maandag 14 maart 2005 22:49 schreef cultheld het volgende:
Dat is algemeen bekend. De sfeer is erg kil binnen Ajax en een hoop spelers die in 2006 een aflopend contract hebben willen met de noorderzon vertrekken
originele tvpquote:Op maandag 14 maart 2005 22:57 schreef Cruoninga het volgende:
Voor Ajax zijn is zóóóóó afgezaagd...
Genee had bij VI ook met hem gebelt en daar had hij ook gezegd dat het niks was.quote:Op maandag 14 maart 2005 23:01 schreef golfer het volgende:
Bij BvD net een SMS-je van VDV dat het PSV-verhaal pure nonsens is.
Zo, is dat fabeltje uit Eindhoven ook weer voorbij en kunnen we het weer over andere zaken hebben.
En toen zei Derksen dat VDV niet volledig de waarheid verteldequote:Op maandag 14 maart 2005 23:08 schreef VoreG het volgende:
[..]
Genee had bij VI ook met hem gebelt en daar had hij ook gezegd dat het niks was.
Ajax beschikt over een mediamachine die ook wel De telegraaf wordt genoemd. Ik kan me herinneren dat die in het verleden voor deze wedstrijden ook wel werd ingezet voor slimme trucjes de andere kant op (bijv. Lucius). Leuk, hoort erbij. Al denk ik trouwens wel dat Hiddink interesse zou kunnen hebben in VDV.quote:Op maandag 14 maart 2005 21:59 schreef twi het volgende:
Dit is gewoon weer een truc van Hiddink, die elk seizoen rond dit soort wedstrijden weer leuke relletjes loopt te schoppen, slim als 'ie is. Gewoon ergens een uitspraak neerleggen, de media duiken erop en zie daar. Iedereen heeft het over van der Vaart, gaat vragen of 'ie naar PSV gaat en de rest van de week zal de publiciteit erover alleen maar toe nemen. Hiddink en van Bommel gaan in alle rust ballen tegen Groningen en hebben tot zondagochtend rust, terwijl alle aandacht uit gaat naar Blind en van der Vaart. Slimme man, die Hiddink. Deed 'ie vorig jaar ook met een bepaalde uitspraak van Koeman, als ik me niet vergis.
BliksemSchigt BliksemSchigt - maandag 14 maart 2005 @ 22:19quote:Op dinsdag 15 maart 2005 00:31 schreef ferrarifreak het volgende:
Jong Feyenoord - Jong Ajax 3-2Opvallend dat dat hier nog nergens gepost is
En nu zal er vast wel gereageerd worden dat de beloften-competities toch niets zeggen enzo
![]()
Guus heeft daar een handje van, eigen jeugd kweken lukt ze nou eenmaal niet daar. Jammer voor hun dat ze geen geld hebben om v.d. Vaart of Pienaar te kopen. Overigens denk ik dat onder Blind v.d. Vaart wel weer eens tot leven zou kunnen komen, om vervolgens een mooie transfer naar het buitenland te verdienen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 02:01 schreef Kang-He het volgende:
Koeman heeft ook enkele malen aangegeven een speler zoals van Bommel te willen hebben. En heeft zelfs geopperd van Hooijdonk destijds bij Feyenoord los te weken.
Dus wat onzer Guus zegt trek ik me niet zoveel aan.
Het is imo ook wel een pluspuntje dat Blind al met veel jongens gewerkt heeft. Ik denk dat het geen slechte keuze is, maarja dat zien we vanzelf wel.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 07:56 schreef Schanulleke het volgende:
Blind hoofdtrainer... Ik weet niet wat ik nou weer van deze ontwikkelingen moet denken. Het is met de trainer al net als met de selectie: ze missen ervaring en routine.
Laat ik er maar weer het beste van hopen, maar het blijft een vreemde gang van zaken. Lichtpuntje vind ik wel dat van der Lem terug is op het nest.
Tuurlijk zegt ie dat... Diep in zijn hart staat ie te springen!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:38 schreef devv05 het volgende:
V/d Vaart net op de radio en ontkent alle geruchten, hoorde het naar eigen zeggen ook pas gisteren en heeft geen interesse in psv.
Dat zegt die debiel van een Derksen altijd als ie zelf weer is met een vaag gerucht op de proppen komt..quote:Op maandag 14 maart 2005 23:09 schreef cultheld het volgende:
[..]
En toen zei Derksen dat VDV niet volledig de waarheid vertelde
Sylvie is de hoer van Eindhovenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:02 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Tuurlijk zegt ie dat... Diep in zijn hart staat ie te springen!
quote:14/3/2005 - Van der Lem breekt lans voor Van der Vaart; Nr 10 positie terug bij Ajax?(Van onze verslaggever RvN)
In het programma FC Godenzonen van de Amsterdamse tv-zender AT5 heeft de nieuwe assistent Gerard van der Lem openlijk zijn vertrouwen uitgesproken in Rafael van der Vaart. Volgens Van der Lem ziet het er naar uit dat Ajax weer met een echte nr 10 zal gaan spelen en dat Van der Vaart dus weer vast op zijn favoriete positie zou kunnen gaan spelen.
Goede column inderdaad.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:05 schreef JaWi het volgende:
Over dat stuk van Rijkaard, er stond dat hij na dit seizoen eventueel wel terug zou willen keren naar Nederland. De column van Valentijn Driessen was best aardig, ging over een (eventuele) samenwerking tussen Rijkaard en Blind. Rijkaard zou er toch wel oren naar hebben.
Logisch dat hij eerst dit seizoen afmaakt.
Ik was nooit een tegenstander van Blind, maar een grote voorstander zou ik mezelf ook nooit genoemd hebbenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Goede column inderdaad.
Zou erg mooi zijn wanneer Rijkaard TD zou worden.
Het gaat goed komen
Ja, en drama is een eufemisme.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:44 schreef JaWi het volgende:
Gras, ik was er gisteren niet bij, maar klopt het dat Obodai dramatisch was?
Wat moeten we toch met die jongenquote:
Ja, had al wat gepost in Feyenoord topic. Babel maakte nog wel een aardige goal, voor de rest was het weinig.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:54 schreef JaWi het volgende:
[..]
Wat moeten we toch met die jongen.
Al hoorde ik dat de gehele Ajax-1 voorhoede (Mitea-Babel-Ridder) ook tegenviel?
Tjaquote:[AT5] "V.d. Vaart moet gewoon bijtekenen"
Rafael van der Vaart moet à la Dirk Kuyt gewoon bijtekenen bij Ajax. Alles wijst erop dat we weer met een echte nr. 10 gaan spelen. Nr. 10 is zijn favoriete plek. Dan kan hij veel spelen, da's goed voor hem en voor Ajax.
De kersverse assistent-trainer van Ajax Gerard van der Lem sprak woorden van deze strekking maandagavond in het AT5-programma FC Godenzonen.
Velen houden er rekening mee dat de voormalig aanvoerder na dit seizoen vertrekt. Van der Vaart speelde de afgelopen weken niet, het hele seizoen is verre van succesvol. Het contract met V. d. Vaart loopt in medio 2006 af.
Urby heeft een heerlijke passing en tacklequote:Op dinsdag 15 maart 2005 10:56 schreef gras het volgende:
[..]
Ja, had al wat gepost in Feyenoord topic. Babel maakte nog wel een aardige goal, voor de rest was het weinig.
Held Urby was overigens erg sterk!
Niet te hard van stapel lopen hequote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:31 schreef twi het volgende:
Rijkaard als TD naar Ajax, super. Misschien dat 'ie gelijk Puyol, Deco, Ronaldinho en Eto'o mee kan nemen
Alhoewel, Koeman mag lekker naar Barcelona. Zal dan helaas Bruins-Slot wel meenemen. Dan moet Frank ook weer een plekkie zien te vinden, dan is 'ie altijd welkom in A'dam
Overigens is Tonny wel een beetje afgeserveerd op deze manier, die zal inderdaad wel vertrekken met Koeman.quote:Tonny Bruins Slot wordt scout en zal de wedstrijdanalyses voor zijn rekening nemen. Net als Coort staat Bruins Slot tot en met het seizoen 2005-2006 onder contract bij Ajax.
Dit is wel heel zwak van Johan Derksen zeg, hoe jaloers kan je zijn echt zwaar triest....quote:'Rinus Michels: groot coach met nare trekjes'
14/3/2005 8 :17
De op 77-jarige leeftijd overleden Marinus Jacobus Hendricus Michels verdient repect. Hij zette Nederland als volwassen voetbalnatie op de kaart. Oude volksidolen worden geïdealiseerd, maar tot de komst van de trainer Rinus Michels speelde ons voetbal nauwelijks een rol van betekenis in Europa. Zelfs in de tijd van het legendarische Gouden Binnentrio – Kees Rijvers, Faas Wilkes en Abe Lenstra – was Nederland al tevreden met een redelijk resultaat tegen Luxemburg of Saarland. Als trainer van Ajax won Michels, na vier kampioenschappen en drie KNVB-bekers, in 1971 de Europa Cup I. Drie jaar later was hij verantwoordelijk voor het oogstrelende voetbal van Oranje tijdens het WK van 1974 in Duitsland en in 1988 werd Nederland, opnieuw onder De Generaal, voor het eerst Europees kampioen.
Het idee De Arena om te dopen in Rinus Michels Stadion juich ik van harte toe, al wees een poll van de Amsterdamse televisiezender AT5 uit dat veertig procent van de Amsterdammers het onzin vindt. De Trainer van de Eeuw heeft een prachtige conduitestaat, maar de talloze necrologieën die de afgelopen week werden gepubliceerd, hebben me verbaasd. De media overspoelden het publiek met lofzangen. Een realistisch portret van de overleden trainer heb ik nergens gelezen. Michels vertoonde namelijk tijdens zijn carrière ook regelmatig onaangename trekjes en nam beslissingen die absoluut niet in het belang van het nationale topvoetbal waren. Het signaleren van deze feiten doet niets af aan het respect dat hij op basis van zijn werkwijze en resultaten verdient.
Na een voetbalcarrière bij Ajax van 1945 tot 1958 en vijf verloren interlands, startte Michels zijn trainersloopbaan in 1960 bij het Amsterdamse JOS. Daar trainde hij het eerste, tweede en derde elftal, plus de A-jeugd. Na vier seizoenen Jongeren Ontspanning Sport vertrok Michels, omdat hij er financieel niet uitkwam met het bestuur. Hoewel het gat slechts vijftig gulden bedroeg, stelde Michels zich heel zakelijk en principieel op. Dat gedrag zou als een rode draad door zijn verdere carrière lopen. Hij leefde sober, maar was gefixeerd op geld. Zelfs voor een paar adviezen liet hij zich rijkelijk belonen door de KNVB. Michels was opvallend close met gefortuneerde zakenmensen zoals Dirk Scheringa, Gerrit van der Valk en Leon Melchior. De laatste multimiljonair betaalde hem ooit een vermogen voor een nietszeggend technisch rapport over MVV. De voormalige KNVB-bobo Jacques Hogewoning noemde Michels 'de erudiet onder de trainers', een man die privé erg gezellig kon zijn en over relevante maatschappelijke onderwerpen een goede inhoudelijke bijdrage kon leveren. Volgens Hogewoning ging er achter dat granieten masker een vernuftig stel hersens schuil. De bestuurder heeft nooit begrepen waarom De Generaal overal aan wilde verdienen. Michels had bij de KNVB een goed salaris en zeer verregaande bevoegdheden. Nadat het bestuur dat had geregeld, begon hij zich af te zetten tegen deze bestuursleden. Die ervoeren dat als onbehoorlijk en namen het de werknemer Michels kwalijk dat hij alle gezagsverhoudingen uit het oog verloor.
De succesvolle trainer duldde geen zwaargewichten om zich heen. Zijn assistenten waren vaak jaknikkers. In 1984 werd Michels technisch directeur van de KNVB en wilde hij hiërarchisch boven bondscoach Kees Rijvers staan. Rijvers, die nog met Michels in Oranje had gespeeld en een veel betere voetballer was, pikte dat niet en vertrok woedend uit Zeist. Vervolgens nam Michels zelf plaats in de dug-out van Oranje. Verder is Michels er verantwoordelijk voor dat de oefenstof van Wiel Coerver, die over de hele wereld wordt gedoceerd, door de KNVB werd genegeerd. Hij verklaarde vervolgens in Zeist het spelen van vier-tegen-vier heilig. Coerver, die samen met Michels de trainerscursus volgde, nam hem dat zeer kwalijk. Volgens de Limburgse voetbalgoeroe was Michels een meester in het bespelen van mensen, vooral degenen die belangrijk voor hem waren. Voor Jan met de Pet had De Generaal geen aandacht. Het viel Coerver ook op dat zijn medecursist nooit enthousiast over voetbal praatte. In zijn ogen hield Michels niet van voetbal, maar alleen van het resultaat. Coerver is ook nooit vergeten dat de Duitse international Pierre Littbarski vertelde dat Michels hem het plezier in voetballen had ontnomen. Ook Ajax-vedette Piet Keizer was nooit onder de indruk van de Michels-methode. Hij weigerde drie jaar lang een woord met zijn trainer te wisselen en maakte in het bijzijn van Michels een vreugdedans op een tafel toen bekend werd dat de coach naar Barcelona vertrok. Volgens de linksbuiten had Michels een voorkeur voor voorspelbare voetballers en beschikte zijn trainer helemaal niet over natuurlijk gezag, maar hanteerde hij een soort dictatuur. Keizer voegde er ook nog aan toe dat Johan Cruijff en hij niets van Michels hebben geleerd op technisch gebied.
Cor van der Hart was als speler bevriend met ploeggenoot Michels. Hij zag zijn vriend in de loop der jaren veranderen, de trainer genoot niet meer van het leven. Van der Hart heeft nooit begrepen waarom Michels zo geobsedeerd was door geld. Ook in het verleden had hij al moeite met het uitgeven van geld, Michels was zijn hele leven te zuinig om zichzelf en zijn vrouw eens op een fijne vakantie te trakteren. Op Van der Hart maakte Michels een in zichzelf gekeerde indruk, een man die geen behoefte had aan contacten en alleen nog omging met zijn boezemvriend en buurman Rolf Leeser. Die deed tevens dienst als klusjesman, chauffeur en een soort zaakwaarnemer.
Cruijff heb ik nooit op een negatieve opmerking over Michels kunnen betrappen, ook niet off the record. Als trainer profiteerde Michels optimaal van de voetballer Cruijff. Hij speelde voor Sinterklaas bij de familie Cruijff en stond altijd klaar als er iets met de kinderen was. Michels heeft er wel alles aan gedaan de trainersloopbaan van Cruijff te boycotten. Als bondscoach probeerde hij te verhinderen dat zijn pupil een trainerslicentie kreeg zonder de cursus te volgen, hoewel De Generaal Cruijff de indruk gaf dat hij zou meewerken. Michels noemde Cruijff bij Ajax een beginnend trainer en zelfs een psychopaat. En op het moment dat Cruijff te kennen gaf als bondscoach mee te willen naar een EK of WK, verhinderde Michels dat persoonlijk, omdat hij Cruijff het succes niet gunde.
De Generaal had een onvoorstelbaar ego. Hij was Europees kampioen. Daarom mocht Cruijff in 1990 geen wereldkampioen worden, al wilden de spelers, de beleidsbepalers, de media en het publiek hem als bondscoach. De boze internationals die twee jaar eerder Europees kampioen werden, leverden onder Leo Beenhakker een wanprestatie tijdens het WK in Italië. Zelfs Michels had als technisch directeur geen vat meer op de groep. Nadat hij drie keer zijn hoofd had gestoten, omdat Michels zichzelf, Beenhakker of Dick Advocaat naar voren schoof, bedankte Nummer 14 verder voor de eer. Ook toen Michels na het echec in Italië naar het Drentse Odoorn reed en een knieval deed voor Cruijff. Michels is er verantwoordelijk voor dat Cruijff nooit bondscoach werd. De correcte Cruijff heeft dit nooit via de media gespeeld, hij bleef Michels met respect tegemoet treden. De Bul zal daar ongetwijfeld erg tevreden over zijn geweest. Hij kreeg zijn zin en kwam onbeschadigd uit de strijd. De Generaal was een groot coach, met een paar nare trekjes. Hij was beslist niet de onberispelijke, heiligverklaarde man uit de gepubliceerde necrologieën. De Sfinx had maar één belang! Precies, zijn eigenbelang.
Ik vind het jammer dat Ajax op een hele simpele manier zijn mensen afschrijft... Slot deed het prima in de tussenliggende dagen. Ik kan mijn niet voorstellen dat Slot nu nog met plezier bij Ajax zit 2 jaar lang. Hij is al voordat er gesprekken waren afgeschreven voor coach door van eijden met zijn "Slot is een ideale assistent" Wanneer gaat vd eijden nu eens fietsen?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 11:48 schreef JaWi het volgende:
[..]
Niet te hard van stapel lopen he.
[..]
Overigens is Tonny wel een beetje afgeserveerd op deze manier, die zal inderdaad wel vertrekken met Koeman.
Het is makkelijk kwaad te spreken over de doden die zich niet meer kunnen verdedigen...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:41 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Dit is wel heel zwak van Johan Derksen zeg, hoe jaloers kan je zijn echt zwaar triest....
quote:Interesse Van der Vaart in PSV
Dinsdag 15 maart 2005 - EINDHOVEN – Als PSV serieus werk wil maken van de komst van Rafael van der Vaart is de middenvelder van Ajax bereid om met de Eindhovense club in gesprek te gaan. Dat heeft Van der Vaart in kleine kring laten weten. Zoals deze krant gisteren publiceerde, is technisch-directeur Guus Hiddink gecharmeerd van Van der Vaart.
De 22-jarige Ajacied zou, in een iets ander concept, op het middenveld de vervanger kunnen worden van Johann Vogel. Van der Vaart raakte dit seizoen uit de gratie bij Ajax. Hij verloor onder interim-trainer Ruud Krol zijn basisplaats. Eerder ontnam diens voorganger Ronald Koeman hem de aanvoerdersband. Ook had Van der Vaart te lijden onder het feit dat hij zoveel verschillende posities binnen het elftal moest bekleden.
Met het oog op het WK van 2006 wil Van der Vaart vaste grond onder zijn voeten. De keuze voor een buitenlands avontuur lijkt logisch, maar een vaste basisplaats is hem ook veel waard.
Het contract Van der Vaart loopt over ruim een jaar af. De club kan dus een transfersom voor hem bedingen, maar gezien de resterende contractduur zal die niet al te hoog zijn. Saillant is dat Van der Vaart zijn zaken laat behartigen door Sören Lerby. De Deen belandde in 1987 als speler bij PSV.
bron: Eindhovens Dagblad
Volgens mij gewoon een poging van Van der Vaart om wat te forceren: een basisplaats, en anders een vertrek naar het buitenland.quote:
quote:Van Eijden: "Rijkaard niet gepolst"
Ajax-directeur Arie van Eijden ontkent tegenover AT5 dat hij Rijkaard gepolst heeft als technisch directeur. "De Telegraaf rukt zaken uit hun verband om de eigen analyse te onderbouwen. "
"Natuurlijk heb ik beaamd dat Frank een fantastische kandidaat zou zijn voor de functie van technisch directeur. Maar ik weet ook wel dat Frank in Barcelona het prima naar zijn zin heeft. "
Maar Van Eijden zegt dat hij Rijkaard niet heeft gepolst. Rijkaard is op dit moment trainer van Barcelona, waar hij hoogstwaarschijnlijk kampioen wordt. Het gerucht gaat dat hij niet gelukkig is in de 'slangenkuil in Barcelona'.
Gelukkig spreekt Arie altijd de waarheidquote:
Echt keihard liegen mag hij niet, aangezien ajax beurs genoteerd is.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 14:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Gelukkig spreekt Arie altijd de waarheid
en wat deden ze hier dan?:quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:12 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Echt keihard liegen mag hij niet, aangezien ajax beurs genoteerd is.
quote:15/3/2005 - Jaakke: "Doelstellingen nooit bijgesteld"
(Van onze verslaggever P.)
BRON: Het Parool
De dag na het benoemen van Danny Blind als trainer van Ajax stelt voorzitter John Jaakke in Het Parool dat Danny Blind een goed cultuurbewaker is die weet wat de club wel en niet wil. Blind was immers eveneens betrokken bij het vaststellen van het beleidsplan waarin het blauwdruk voor de toekomst van Ajax is vastgelegd.
"Het beleidsplan van Van Gaal is een plan van de club en niet van alleen een plan van Van Gaal (..) Danny Blind was er bij toen het beleidsplan van Van Gaal werd opgesteld. Hij zat ook aan tafel op het moment dat de speelstijl van Ajax werd omschreven en hij kon zich daarin vinden. Voor Koeman geldt trouwens precies hetzelfde.", aldus de voorzitter.
Opvallend is eveneens de volgende passage in Het Parool: "Jaakke zei ook dat de doelstellingen van Ajax onder ex-trainer Ronald Koeman nooit zijn bijgesteld. Oók niet na de verloren Champions-Leaguewedstrijd tegen Bayern München (4-0). Dat de club vlak na die nederlaag via officiële persberichten wel degelijk liet weten dat de lat lager werd gelegd, verklaart Jaakke in retroperspectief als een poging om Koeman een hart onder de riem te steken in de tweestrijd met Van Gaal. (..) Jaakke: ''Je ziet vaak dat de sfeer bij het verdelen van erfenissen onder familieleden zo slecht is, dat er heftige discussies plaatsvinden over van wie grootmoeders nachtkastje nu eigenlijk is. Dat zijn discussies die er alleen maar worden gevoerd om gelijk te krijgen. Dat gaat niet meer over inhoudelijke zaken. In dat licht moet je de discussie over het bijstellen van de doelstelling ook zien. In feite is de doelstelling ook onder Koeman nooit bijgesteld."
Dat de voorzitter van Ajax hiermee onbedoeld zowel Ronald Koeman als Arie van Eijden voor schut zet lijkt niet belangrijk te zijn. Beiden hebben immers gesteld dat de doelstellingen meer realistisch, naar het aanwezige spelerspotentieel, zijn geherformuleerd. De vraag is dus: is Louis van Gaal voor niets opgestapt als de doelstellingen niet geherformuleerd zijn en waarom is hij dan wél opgestapt?
Natuurlijk hebben ze ook anderen gepolst.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:29 schreef Mar10Segovia het volgende:
Het is natuurlijk overduidelijk dat Blind niet de eerste keuze was. Waarom wordt hij anders nu pas aangesteld?
Geloof er nog steeds geen reet van. Eindhovens dagblad schrijft wat en iedereen papegaait het naquote:
Die gaat dus niet wegquote:Van der Vaart nooit naar PSV'
Uitgegeven: 15 maart 2005 16:26
Laatst gewijzigd: 15 maart 2005 16:33
AMSTERDAM - Rafael van der Vaart zal 'uit respect voor de fans van Ajax' nooit naar PSV verhuizen. Dat zei de vader van de Ajacied dinsdag tegen de lokale Amsterdamse televisiezender AT5. Daarmee reageerde hij op een gerucht dat maandag werd verspreid door het Eindhovens Dagblad, waarin stond dat de middenvelder in de belangstelling zou staan van PSV.
Afgelopen weekend gonsde het van de geruchten dat Van der Vaart, die onder interim-trainer Ruud Krol op de bank was beland, weg zou willen bij Ajax. Op ajax.nl ontkent de middenvelder die berichten ten stelligste. "Ik moet op de training gewoon laten zien dat de trainers niet om me heen kunnen. Verder werk ik hard. De rest komt vanzelf weer. Daar ben ik van overtuigd."
Gerard van der Lem stak de middenvelder maandag in het AT5-programma FC Godenzonen al een hart onder de riem. De assistent van de nieuwe hoofdtrainer Danny Blind liet weten in Van der Vaart nog altijd een kandidaat te zien voor de positie 'op tien' achter de spitsen bij Ajax.
Jol doet wat dikkig aan, is niet goed voor het imago van ajaxquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik las trouwens ergens dat Cruijff de komst van Jol zou hebben tegengehouden..
Vandaar dat het niet lukte met Koeman!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jol doet wat dikkig aan, is niet goed voor het imago van ajax
We hebben het over Martin Jol niet over Dick Jolquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jol doet wat dikkig aan, is niet goed voor het imago van ajax
idd,Martin Jol is zo slank als het maar zijn kan.....quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:01 schreef VoreG het volgende:
[..]
We hebben het over Martin Jol niet over Dick Jol
Wellicht. Dat, en 6 miljoen euro. En als Jol 6 miljoen euro zou hebben moeten kosten, dan ben ik blij dat dat nu in een nieuwe speler geinvesteerd kan worden. Want ondanks dat ik liever niet had dat Blind het werd, zie ik het nu het kwaad is geschied toch positiever in dan ik had verwacht. Zeker met van der Lem erbij. Alleen vind ik het kut dat er nog geen TD is. Wellicht toch Leo terughalen?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik las trouwens ergens dat Cruijff de komst van Jol zou hebben tegengehouden..
Contracten verlengen, spelers kopen, spelers laten debuteren. Beetje zoals het elk jaar gaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:39 schreef cultheld het volgende:
Ik vraag me af hoe Ajax volgend jaar al die aflopende contracten op gaat vangen
Ze zitten nu toch op de bank bij een topclub ?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Pienaar mag toch ook best wel eerst eens echt uitblinken. Hij is voor mij echt geen zekerheidje meer.
En ik hoop echt dat met de komst van met name vd Lem, die jonge gasten hun contracten willen verlengen. Wat moet een De Jong, Sneijder of van der Vaart nou op hun 21ste op de bank bij een topclub?
Zakken vullenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Pienaar mag toch ook best wel eerst eens echt uitblinken. Hij is voor mij echt geen zekerheidje meer.
En ik hoop echt dat met de komst van met name vd Lem, die jonge gasten hun contracten willen verlengen. Wat moet een De Jong, Sneijder of van der Vaart nou op hun 21ste op de bank bij een topclub?
Het bestuur wilde dus duidelijk dat Van Gaal wegging. De doelstellingen zijn nooit omlaag gegaanquote:De dag na het benoemen van Danny Blind als trainer van Ajax stelt voorzitter John Jaakke in Het Parool dat Danny Blind een goed cultuurbewaker is die weet wat de club wel en niet wil. Blind was immers eveneens betrokken bij het vaststellen van het beleidsplan waarin het blauwdruk voor de toekomst van Ajax is vastgelegd.
"Het beleidsplan van Van Gaal is een plan van de club en niet van alleen een plan van Van Gaal (..) Danny Blind was er bij toen het beleidsplan van Van Gaal werd opgesteld. Hij zat ook aan tafel op het moment dat de speelstijl van Ajax werd omschreven en hij kon zich daarin vinden. Voor Koeman geldt trouwens precies hetzelfde.", aldus de voorzitter.
Opvallend is eveneens de volgende passage in Het Parool: "Jaakke zei ook dat de doelstellingen van Ajax onder ex-trainer Ronald Koeman nooit zijn bijgesteld. Oók niet na de verloren Champions-Leaguewedstrijd tegen Bayern München (4-0). Dat de club vlak na die nederlaag via officiële persberichten wel degelijk liet weten dat de lat lager werd gelegd, verklaart Jaakke in retroperspectief als een poging om Koeman een hart onder de riem te steken in de tweestrijd met Van Gaal. (..) Jaakke: ''Je ziet vaak dat de sfeer bij het verdelen van erfenissen onder familieleden zo slecht is, dat er heftige discussies plaatsvinden over van wie grootmoeders nachtkastje nu eigenlijk is. Dat zijn discussies die er alleen maar worden gevoerd om gelijk te krijgen. Dat gaat niet meer over inhoudelijke zaken. In dat licht moet je de discussie over het bijstellen van de doelstelling ook zien. In feite is de doelstelling ook onder Koeman nooit bijgesteld."
Dat de voorzitter van Ajax hiermee onbedoeld zowel Ronald Koeman als Arie van Eijden voor schut zet lijkt niet belangrijk te zijn. Beiden hebben immers gesteld dat de doelstellingen meer realistisch, naar het aanwezige spelerspotentieel, zijn geherformuleerd. De vraag is dus: is Louis van Gaal voor niets opgestapt als de doelstellingen niet geherformuleerd zijn en waarom is hij dan wél opgestapt?
Nu je het zegt, goed idee!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:53 schreef JaWi het volgende:
Morgen misschien maar weer even bij de training kijken.
daar heb je een TD voor nodigquote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:03 schreef gras het volgende:
[..]
Contracten verlengen, spelers kopen, spelers laten debuteren. Beetje zoals het elk jaar gaat.
Spelers van ajax die voldoende kwaliteit hebben maar om de een of andere reden op een dood spoor zijn belandt of uit de gratie geraakt zijn om wat voor reden dan ook, willen nog wel eens naar PSV verkassen om daar vervolgens wel te laten zien wat ze in hun mars hebben jaquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/677828/4/50#25530705]
En dat PSV onze spelers wil is logisch... Ze hebben altijd geprobeerd Ajacieden weg te plukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |