quote:Van Eijden: "Rijkaard niet gepolst"
Ajax-directeur Arie van Eijden ontkent tegenover AT5 dat hij Rijkaard gepolst heeft als technisch directeur. "De Telegraaf rukt zaken uit hun verband om de eigen analyse te onderbouwen. "
"Natuurlijk heb ik beaamd dat Frank een fantastische kandidaat zou zijn voor de functie van technisch directeur. Maar ik weet ook wel dat Frank in Barcelona het prima naar zijn zin heeft. "
Maar Van Eijden zegt dat hij Rijkaard niet heeft gepolst. Rijkaard is op dit moment trainer van Barcelona, waar hij hoogstwaarschijnlijk kampioen wordt. Het gerucht gaat dat hij niet gelukkig is in de 'slangenkuil in Barcelona'.
Gelukkig spreekt Arie altijd de waarheidquote:
Echt keihard liegen mag hij niet, aangezien ajax beurs genoteerd is.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 14:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Gelukkig spreekt Arie altijd de waarheid
en wat deden ze hier dan?:quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:12 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Echt keihard liegen mag hij niet, aangezien ajax beurs genoteerd is.
quote:15/3/2005 - Jaakke: "Doelstellingen nooit bijgesteld"
(Van onze verslaggever P.)
BRON: Het Parool
De dag na het benoemen van Danny Blind als trainer van Ajax stelt voorzitter John Jaakke in Het Parool dat Danny Blind een goed cultuurbewaker is die weet wat de club wel en niet wil. Blind was immers eveneens betrokken bij het vaststellen van het beleidsplan waarin het blauwdruk voor de toekomst van Ajax is vastgelegd.
"Het beleidsplan van Van Gaal is een plan van de club en niet van alleen een plan van Van Gaal (..) Danny Blind was er bij toen het beleidsplan van Van Gaal werd opgesteld. Hij zat ook aan tafel op het moment dat de speelstijl van Ajax werd omschreven en hij kon zich daarin vinden. Voor Koeman geldt trouwens precies hetzelfde.", aldus de voorzitter.
Opvallend is eveneens de volgende passage in Het Parool: "Jaakke zei ook dat de doelstellingen van Ajax onder ex-trainer Ronald Koeman nooit zijn bijgesteld. Oók niet na de verloren Champions-Leaguewedstrijd tegen Bayern München (4-0). Dat de club vlak na die nederlaag via officiële persberichten wel degelijk liet weten dat de lat lager werd gelegd, verklaart Jaakke in retroperspectief als een poging om Koeman een hart onder de riem te steken in de tweestrijd met Van Gaal. (..) Jaakke: ''Je ziet vaak dat de sfeer bij het verdelen van erfenissen onder familieleden zo slecht is, dat er heftige discussies plaatsvinden over van wie grootmoeders nachtkastje nu eigenlijk is. Dat zijn discussies die er alleen maar worden gevoerd om gelijk te krijgen. Dat gaat niet meer over inhoudelijke zaken. In dat licht moet je de discussie over het bijstellen van de doelstelling ook zien. In feite is de doelstelling ook onder Koeman nooit bijgesteld."
Dat de voorzitter van Ajax hiermee onbedoeld zowel Ronald Koeman als Arie van Eijden voor schut zet lijkt niet belangrijk te zijn. Beiden hebben immers gesteld dat de doelstellingen meer realistisch, naar het aanwezige spelerspotentieel, zijn geherformuleerd. De vraag is dus: is Louis van Gaal voor niets opgestapt als de doelstellingen niet geherformuleerd zijn en waarom is hij dan wél opgestapt?
Natuurlijk hebben ze ook anderen gepolst.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:29 schreef Mar10Segovia het volgende:
Het is natuurlijk overduidelijk dat Blind niet de eerste keuze was. Waarom wordt hij anders nu pas aangesteld?
Geloof er nog steeds geen reet van. Eindhovens dagblad schrijft wat en iedereen papegaait het naquote:
Die gaat dus niet wegquote:Van der Vaart nooit naar PSV'
Uitgegeven: 15 maart 2005 16:26
Laatst gewijzigd: 15 maart 2005 16:33
AMSTERDAM - Rafael van der Vaart zal 'uit respect voor de fans van Ajax' nooit naar PSV verhuizen. Dat zei de vader van de Ajacied dinsdag tegen de lokale Amsterdamse televisiezender AT5. Daarmee reageerde hij op een gerucht dat maandag werd verspreid door het Eindhovens Dagblad, waarin stond dat de middenvelder in de belangstelling zou staan van PSV.
Afgelopen weekend gonsde het van de geruchten dat Van der Vaart, die onder interim-trainer Ruud Krol op de bank was beland, weg zou willen bij Ajax. Op ajax.nl ontkent de middenvelder die berichten ten stelligste. "Ik moet op de training gewoon laten zien dat de trainers niet om me heen kunnen. Verder werk ik hard. De rest komt vanzelf weer. Daar ben ik van overtuigd."
Gerard van der Lem stak de middenvelder maandag in het AT5-programma FC Godenzonen al een hart onder de riem. De assistent van de nieuwe hoofdtrainer Danny Blind liet weten in Van der Vaart nog altijd een kandidaat te zien voor de positie 'op tien' achter de spitsen bij Ajax.
Jol doet wat dikkig aan, is niet goed voor het imago van ajaxquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik las trouwens ergens dat Cruijff de komst van Jol zou hebben tegengehouden..
Vandaar dat het niet lukte met Koeman!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jol doet wat dikkig aan, is niet goed voor het imago van ajax
We hebben het over Martin Jol niet over Dick Jolquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:59 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jol doet wat dikkig aan, is niet goed voor het imago van ajax
idd,Martin Jol is zo slank als het maar zijn kan.....quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:01 schreef VoreG het volgende:
[..]
We hebben het over Martin Jol niet over Dick Jol
Wellicht. Dat, en 6 miljoen euro. En als Jol 6 miljoen euro zou hebben moeten kosten, dan ben ik blij dat dat nu in een nieuwe speler geinvesteerd kan worden. Want ondanks dat ik liever niet had dat Blind het werd, zie ik het nu het kwaad is geschied toch positiever in dan ik had verwacht. Zeker met van der Lem erbij. Alleen vind ik het kut dat er nog geen TD is. Wellicht toch Leo terughalen?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik las trouwens ergens dat Cruijff de komst van Jol zou hebben tegengehouden..
Contracten verlengen, spelers kopen, spelers laten debuteren. Beetje zoals het elk jaar gaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:39 schreef cultheld het volgende:
Ik vraag me af hoe Ajax volgend jaar al die aflopende contracten op gaat vangen
Ze zitten nu toch op de bank bij een topclub ?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Pienaar mag toch ook best wel eerst eens echt uitblinken. Hij is voor mij echt geen zekerheidje meer.
En ik hoop echt dat met de komst van met name vd Lem, die jonge gasten hun contracten willen verlengen. Wat moet een De Jong, Sneijder of van der Vaart nou op hun 21ste op de bank bij een topclub?
Zakken vullenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Pienaar mag toch ook best wel eerst eens echt uitblinken. Hij is voor mij echt geen zekerheidje meer.
En ik hoop echt dat met de komst van met name vd Lem, die jonge gasten hun contracten willen verlengen. Wat moet een De Jong, Sneijder of van der Vaart nou op hun 21ste op de bank bij een topclub?
Het bestuur wilde dus duidelijk dat Van Gaal wegging. De doelstellingen zijn nooit omlaag gegaanquote:De dag na het benoemen van Danny Blind als trainer van Ajax stelt voorzitter John Jaakke in Het Parool dat Danny Blind een goed cultuurbewaker is die weet wat de club wel en niet wil. Blind was immers eveneens betrokken bij het vaststellen van het beleidsplan waarin het blauwdruk voor de toekomst van Ajax is vastgelegd.
"Het beleidsplan van Van Gaal is een plan van de club en niet van alleen een plan van Van Gaal (..) Danny Blind was er bij toen het beleidsplan van Van Gaal werd opgesteld. Hij zat ook aan tafel op het moment dat de speelstijl van Ajax werd omschreven en hij kon zich daarin vinden. Voor Koeman geldt trouwens precies hetzelfde.", aldus de voorzitter.
Opvallend is eveneens de volgende passage in Het Parool: "Jaakke zei ook dat de doelstellingen van Ajax onder ex-trainer Ronald Koeman nooit zijn bijgesteld. Oók niet na de verloren Champions-Leaguewedstrijd tegen Bayern München (4-0). Dat de club vlak na die nederlaag via officiële persberichten wel degelijk liet weten dat de lat lager werd gelegd, verklaart Jaakke in retroperspectief als een poging om Koeman een hart onder de riem te steken in de tweestrijd met Van Gaal. (..) Jaakke: ''Je ziet vaak dat de sfeer bij het verdelen van erfenissen onder familieleden zo slecht is, dat er heftige discussies plaatsvinden over van wie grootmoeders nachtkastje nu eigenlijk is. Dat zijn discussies die er alleen maar worden gevoerd om gelijk te krijgen. Dat gaat niet meer over inhoudelijke zaken. In dat licht moet je de discussie over het bijstellen van de doelstelling ook zien. In feite is de doelstelling ook onder Koeman nooit bijgesteld."
Dat de voorzitter van Ajax hiermee onbedoeld zowel Ronald Koeman als Arie van Eijden voor schut zet lijkt niet belangrijk te zijn. Beiden hebben immers gesteld dat de doelstellingen meer realistisch, naar het aanwezige spelerspotentieel, zijn geherformuleerd. De vraag is dus: is Louis van Gaal voor niets opgestapt als de doelstellingen niet geherformuleerd zijn en waarom is hij dan wél opgestapt?
Nu je het zegt, goed idee!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:53 schreef JaWi het volgende:
Morgen misschien maar weer even bij de training kijken.
daar heb je een TD voor nodigquote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:03 schreef gras het volgende:
[..]
Contracten verlengen, spelers kopen, spelers laten debuteren. Beetje zoals het elk jaar gaat.
Spelers van ajax die voldoende kwaliteit hebben maar om de een of andere reden op een dood spoor zijn belandt of uit de gratie geraakt zijn om wat voor reden dan ook, willen nog wel eens naar PSV verkassen om daar vervolgens wel te laten zien wat ze in hun mars hebben jaquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/677828/4/50#25530705]
En dat PSV onze spelers wil is logisch... Ze hebben altijd geprobeerd Ajacieden weg te plukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |