abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:45:46 #151
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_25997843
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:12 schreef CANARIS het volgende:
wanneer ik hier lees hoe de tegenstanders zich verdedigen , ga ik maar liever weer aan de kant van de voorstanders staan. Met zulke mensen wil je niet worden geidentificeerd.,
HUIVER
Begrijp me niet verkeerd..... ik heb niets tegen de Navo of een vrije handelszone. Wel tegen een overtrokken ambtelijk apparaat als de EU. Je mag deze vraag nog eens stellen als over 30-50 jr je oude dag voorziening weg is.
In Nederland is er een oude-dag voorziening (een van de beste in Europa).... in Italie is vrijwel helemaal geen oude dag voorziening en straks gaan ze al die potjes samenvoegen.....
Wat heeft die EU ons nu netto opgebracht ?!.... (sociaal maatschappelijk gezien).
Ik ben een Nederlander.... en vooralsnog geen Europeaan.
pi_26001230
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 11:04 schreef CANARIS het volgende:
Voor ik met jongens een biertje ga drinken die volgende dingen zeggen "
[..]

, is mijn antwoord op jouw vraag.

Inderdaad. Ik kijk liever naar de protagonisten als naar de inhoud

"Laat me je vrienden zien en ik vertel je wie je bent". Ooit van gehoord?
Dus jij hebt liever dat we er met zijn alleen zwaar op achteruit gaan, dan dat je bereid bent om eventjes naar de inhoud te kijken. Want je vrienden kies je nog steeds zelf uit, een mening over een bepaald onderwerp is iets heel anders.

Als degene boven je zegt dat hij een miljoen ter beschikking heeft voor degene die als nickname Canaris heeft, weiger je dat dan ook omdat hij toevallig een bepaalde mening er op na houdt?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_26009473
tvp
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:52:21 #154
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_26012353
wat ik niet begrijp: er zijn een aantal partijen die adviseren tegen de europese grondwet te stemmen. zoals de SP.
Maar gisteravond hoor ik een kamerlid wel zeggen (iz zeehondenjacht) dat er europese wetgeving moet komen. Dan denk ik: wat wil je nou.
Of Europese wetten, of niet. Maar niet ervoor pleiten als het je politiek uitkomt en tegen zijn als je het niet goed uitkomt.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_26013646
quote:
'Regering denkt over afzeggen referendum'

Als Frankrijk op 29 mei tegen de Europese Grondwet stemt, zou het Nederlands referendum over de Grondwet, op 1 juni, wel eens niet door kunnen gaan. Het ministerie van Buitenlandse Zaken ontkent het vooralsnog, maar het kabinet zou de mogelijkheid onderzoeken om het referendum bij een Frans 'nee' af te gelasten.

Dat meldt het ANP. Afgelasting van het referendum behoort volgens het ANP tot de 'noodscenario's die de regering in onderzoek heeft voor het geval de steun aan het verdrag dreigt weg te vallen'.

Afblazen
Volgens Herman Quarles van Ufford, woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken, is er 'geen sprake van' dat de regering nadenkt over het afgelasten van het referendum. Dat het kabinet het referendum zou afblazen is volgens hem niet eens mogelijk, omdat de Tweede Kamer, en niet de regering, tot het referendum heeft besloten.

Maar het ANP houdt vol dat het bericht klopt, en baseert zich op 'een achtergrondbriefing bij een overheidsinstelling'. Om welke instantie het gaat wil het persbureau niet zeggen. Waarschijnlijk gaat het om een briefing die vanochtend plaatshad op het ministerie van Buitenlandse Zaken. De projectleider voor de 'ja-campagne' van de regering, Jan Goeijenbier, gaf op achtergrondbasis een toelichting op de activiteiten van de regering in de aanloop naar het referendum.

Turkije
De Fransen spreken zich op 29 mei uit over de Grondwet. Steeds meer tekenen wijzen erop dat de Franse bevolking de Grondwet gaat verwerpen. Vooral de weerstand tegen een mogelijke EU-toetreding van Turkije en onvrede over de nieuwe Europese dienstenrichtlijn zou veel Fransen tot een nee-stem bewegen. De algemene overtuiging is dat een Frans 'nee' het einde betekent van de Europese Grondwet.

Vorige week lanceerde de Nederlandse regering een speciale website om de deugden van de Europese Grondwet te promoten en zoveel mogelijk Nederlanders op 1 juni richting de stemlokalen te krijgen. Niet onverstandig, want net als in Frankrijk loopt Nederland niet warm voor de Grondwet.
http://www.elsevier.nl/ni(...)/versie/1/index.html

Dat zou een schande zijn voor de democratie!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 6 april 2005 @ 05:40:40 #156
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26015552
quote:
Op woensdag 6 april 2005 01:01 schreef sizzler het volgende:

Ons lot in de handen van de Fransen, zodat we zelf onze handen niet vuil hoeven te maken.
Als ze dat doen, dan valt alle steun onder de bevolking helemaal weg. Dat kunnen ze nooit verkopen na zoveel ruchtbaarheid. Maar goed ik heb wel sterkere staaltjes gezien van ons kabinet.
pi_26017568
Ik vind dat we nog veel verder moeten gaan:

Die Nederlandse grondwet? Is daar ooit wel democratisch over gestemd?
Ik zit als Twentenaar zomaar in een land met die vermaledijde Hollanders, die altijd alles beter weten.
De Friese en Geldersche Goudgulden moet terugkomen. Niks Nederlandse Gulden. De Republiek der Zeven Vereenigde Neederlanden moet weer worden opgeheven. Daar is nooit een referendum over geweest.
En als de zelfstandige Graafschappen, Hertogdommen en Bisdommen (Holland, Brabant, Gelre en Utrecht, Oversticht) een feit zijn, gaan we weer verder.
Terug naar de vroege Middeleeuwen!
Iedere nederzetting en Stad een eigen wetgeving en munteenheid. Prima ideaal. Het wordt steeds beter. Maar... we zijn er nog niet.
We gaan terug naar de prehistorie. Iedere homo Sapiens jaagt zijn eigen hachje bij elkaar en ruilt dat met zijn mede homo Sapiens.
Ideaal! Eindelijk!
Ik stem: Ugh!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_26020708
edit
nvt
  woensdag 6 april 2005 @ 13:07:43 #159
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_26021326
quote:

Ik word er ook erg misselijk van. Ze kunnen het niet maken grote dingen te beslissen, terwijl waarschijnlijk het merendeel van het volk tegen is. En we kunnen er niks tegen doen .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_26024641
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:07 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik vind dat we nog veel verder moeten gaan:

Die Nederlandse grondwet? Is daar ooit wel democratisch over gestemd?
Ik zit als Twentenaar zomaar in een land met die vermaledijde Hollanders, die altijd alles beter weten.
De Friese en Geldersche Goudgulden moet terugkomen. Niks Nederlandse Gulden. De Republiek der Zeven Vereenigde Neederlanden moet weer worden opgeheven. Daar is nooit een referendum over geweest.
En als de zelfstandige Graafschappen, Hertogdommen en Bisdommen (Holland, Brabant, Gelre en Utrecht, Oversticht) een feit zijn, gaan we weer verder.
Terug naar de vroege Middeleeuwen!
Iedere nederzetting en Stad een eigen wetgeving en munteenheid. Prima ideaal. Het wordt steeds beter. Maar... we zijn er nog niet.
We gaan terug naar de prehistorie. Iedere homo Sapiens jaagt zijn eigen hachje bij elkaar en ruilt dat met zijn mede homo Sapiens.
Ideaal! Eindelijk!
Ik stem: Ugh!
Nederland verliest de soevereiniteit. Kort en goed hebben we weinig meer te vertellen over ons eigen land na invoering van de grondwet.

2. Onleesbare grondwet
Een grondwet is de basis van de rechtsstaat, en moet dus door iedereen, ongeacht opleiding, gelezen én begrepen kunnen worden. Deze Europese grondwet voldoet totaal niet aan die criteria, en is dus niet geschikt om als grondwet te dienen.

3. Meer machtsmisbruik
Een grondwet hoort burgers te beschermen tegen machtsmisbruik door de overheid. De EU grondwet doet dit niet, deze vergroot juist de mogelijkheden voor politici om autoritair op te treden tegen burgers in naam van het "algemeen belang".

4. Minder democratie
De grondwet regelt dat er een Europese minister-president komt. Dit is echter géén gekozen president. Daarmee is de claim dat Europa democratischer wordt al weerlegd. Bovendien wordt uw stem aanzienlijk minder waard. Nu bent u één van de 15 miljoen die ergens over mogen stemmen, na invoering van de grondwet bent u één van de 440 miljoen.

5. Geen vetorecht meer
Nederland verliest op veel terreinen haar vetorecht. Dit maakt Nederland, en andere kleine landen, tot speelbal van de grote landen.
Op gebieden waar Nederland haar veto wil uitspreken kunnen Duitsland en Frankrijk eenvoudigweg dreigen met voor ons nadelige wetgeving op terreinen waar we geen vetorecht hebben.

6. Meer bEUROcratie
De grondwet verplaatst macht van Den Haag naar Brussel. De introductie van deze extra bestuurslaag zorgt voor veel meer bureaucratie, meer vriendjespolitiek, meer nutteloze regelgeving, en minder democratische controle. Willen we die macht uit handen geven aan zo'n instituut, dat nog nooit een goedgekeurd financieel verslag heeft kunnen uitbrengen?

7. Meer geld in bodemloze putten
De grondwet introduceert een verzorgingsstaat voor heel Europa.
Terwijl zelfs in het rijke Nederland al blijkt dat een verzorgingsstaat onbetaalbaar is. Bovendien mogen wij, als rijk land, de verzorgingsstaat voor de arme deelnemers betalen. En wie moet straks de rekening betalen van ruim 45 jaar communistisch wanbeleid op gebied van infrastructuur, pensioenvoorzieningen, milieu en tal van andere terreinen?

8. Meer terrorisme
Een oud gezegde luidt: "meerdere volken binnen een grens, en de boel vliegt in de hens." Waar volken verplicht worden om samen te leven zullen er altijd groepen opstaan die hun autonomie willen herwinnen, desnoods met geweld. Daar waar Europa heel misschien een vuist kan maken tegen Islamitisch terrorisme, zullen er intern groepen vrijheidsstrijders opstaan. We hebben in Joegoslavië van nabij kunnen zien waar dat toe leidt. En denk aan de nu al decennia durende ellende in Noord Ierland en Baskenland.

9. Eén Europees leger
De grondwet regelt dat er een Europees leger komt, dat indien gewenst ook buiten de grenzen van Europa mag optreden. Wat Amerika nu in Irak doet kan de EU dankzij de grondwet straks ook. Bovendien zorgt dit voor flinke en onnodige investeringen in militair machtsvertoon.

10. Alle macht naar Frankrijk en Duitsland
De grondwet geeft veel macht aan grote landen als Frankrijk en Duitsland, dit ten koste van kleine landen. Frankrijk en Duitsland hebben al vaak genoeg laten merken dat zij maling hebben aan de rest als hun eigen belang er mee gediend is. Denk aan de Euro en het stabiliteitspact.
http://www.eunee.nl/
Op die site staan deze punten nader uitgewerkt. Als ik dit zo lees heb ik inderdaad steeds minder zin aan een europese grondwet. Kortgezegd houdt het in dat Nederland gewoon gekoeioneerd wordt door een stel eurocraten. Nu heb je al weinig in te brengen, met de EU-grondwet straks helemaal niets meer. Grondwettig geregelde dictatuur dus. Nee, daar bedank ik voor.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  zaterdag 9 april 2005 @ 18:53:01 #162
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26103428
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 17:36 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

http://www.eunee.nl/
Op die site staan deze punten nader uitgewerkt. Als ik dit zo lees heb ik inderdaad steeds minder zin aan een europese grondwet. Kortgezegd houdt het in dat Nederland gewoon gekoeioneerd wordt door een stel eurocraten. Nu heb je al weinig in te brengen, met de EU-grondwet straks helemaal niets meer. Grondwettig geregelde dictatuur dus. Nee, daar bedank ik voor.
Kijk en dan zitten we helemaal op 1 ljin. De Euro had ons al een beetje moeten voorbereiden op de rest van de inhoud van deze doos van Pandora. Nee zeggen biedt bovendien een sterkere onderhandelingspositie voor later.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zondag 10 april 2005 @ 11:55:29 #163
99433 Tup
Tupperwaar
pi_26118567
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:52 schreef evert het volgende:
wat ik niet begrijp: er zijn een aantal partijen die adviseren tegen de europese grondwet te stemmen. zoals de SP.
Maar gisteravond hoor ik een kamerlid wel zeggen (iz zeehondenjacht) dat er europese wetgeving moet komen. Dan denk ik: wat wil je nou.
Of Europese wetten, of niet. Maar niet ervoor pleiten als het je politiek uitkomt en tegen zijn als je het niet goed uitkomt.
Tja, het kan helpen als je documenten eerst leest. De SP is voor Europa, maar niet voor deze grondwet die geen grondwet is. In deze grondwet worden voornamelijk zaken geregeld voor 1. bedrijven, 2. de Europese wapenindustrie, 3. de grotere landen.
Wasserwunderland
pi_26147323
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:53 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Kijk en dan zitten we helemaal op 1 ljin. De Euro had ons al een beetje moeten voorbereiden op de rest van de inhoud van deze doos van Pandora. Nee zeggen biedt bovendien een sterkere onderhandelingspositie voor later.
Gevaarlijk Harry . heel erg gevaarlijk
Ik ben langzaam maar zeker ook en Tegenstemmer in spé , maar ben mij er wel van bewust dat de consequenties wel eens heftiger zouden kunnen zijn als ons lief is.

Het is dan ook de enige reden ,waarom ik nog een twijfelaar ben , daar ik a priorie Pro-Europa ben
Een Europa naar USA voorbeeld , krijgt van mij metteen een volborstig JA
  maandag 11 april 2005 @ 14:43:22 #165
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26147436
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:38 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Gevaarlijk Harry . heel erg gevaarlijk
Ik ben langzaam maar zeker ook en Tegenstemmer in spé , maar ben mij er wel van bewust dat de consequenties wel eens heftiger zouden kunnen zijn als ons lief is.

Het is dan ook de enige reden ,waarom ik nog een twijfelaar ben , daar ik a priorie Pro-Europa ben
Een Europa naar USA voorbeeld , krijgt van mij metteen een volborstig JA
Het is nooit te laat om 'Nee' te zeggen
Waarom zou het bijvoorbeeld Engeland wel zo lang lukken om de euro alleen als buitenlandse valuta te beschouwen en andere landen niet? Is dat een wisseltruuk of beleid?

Wat vond je trouwens van de column van Ronald Plassterk gister bij Buitenhof?

Een samenvatting heb ik hier voor je, met een bron
quote:
10 april 2005
Plasterk
Categorie(ën) Column — Geplaatst om 21.24 uur

Ronald Plasterk sprak vanmorgen in Buitenhof onderstaande column uit.
Ga er even voor zitten…

Europa van de markt

Deze week is Bolkestein in het hol van de Franse leeuw dapper zijn dienstenrichtlijn gaan verdedigen, die zegt dat Europese bedrijven elders in Europa onder de voorwaarden van hun land van herkomst mogen werken. Zijn boodschap was wel dubbelzinnig. Die dubbelzinnigheid is ook te vinden in publicaties van zijn voormalige rechterhand Hans van Baalen: ”De dienstenrichtlijn brengt geen sociale dumping met zich mee. Links draait de burger een rad voor ogen als het zegt dat het ten koste gaat van inkomen”. Maar in hetzelfde stuk zegt hij: “Eerlijke concurrentie met Poolse bouwvakkers, Letse dakdekkers, Litouwse aspergestekers leidt tot de beste kwaliteit voor een redelijke prijs”. Dus, wat is het nou, is het nu links gedram dat dit de prijs gaat drukken, of is het juist de bedoeling? Het is duidelijk wél de bedoeling.

Bolkestein heeft op hoge toon uitgelegd dat de richtlijn niet geldt voor mensen die hier in loondienst zijn, en ook niet voor bedrijven die hier een vestiging hebben. Maar dus wél, anders ging het nergens over, wel voor een bedrijf uit Litouwen of Slovenie dat in Nederland of in Frankrijk werk aanneemt. Een bedrijf zonder vestiging in Nederland, alleen een folder, een website, een telefoonnummer, dat biedt Nederlandse hoofdaannemers en boerenbedrijven aan: wij kunnen in dit project al het schilderwerk doen, of de oogst binnenhalen voor helft van wat een ander vraagt. Hoe ze hun personeel betalen maken ze in Litouwen uit, en die mensen komen hier slapen op campings of in hun auto. Of we het leuk vinden of niet: de lonen zijn daar zoveel lager dat mensen het doen. Dat drukt dus de prijzen en op den duur de lonen en uitkeringen in Nederland. Dat is precies wat Van Baalen en Bolkestein willen, maar doe dan niet verontwaardigd als mensen dat signaleren. “Dynamiseren van de arbeidsmarkt” betekent lagere inkomens voor de laagbetaalden; gek genoeg vergelijken topmanagers hun eigen salarissen nooit met die in Litouwen maar altijd met die in Amerika.

De maatregel, die was aangenomen door de Europese Commissie, wordt gelukkig door de Europese Raad van Ministers teruggedraaid. Die moeten immers in hun eigen landen herkozen worden, want daar bestaat wel een echte democratie.

Heeft dit nu iets te maken, zoals de Fransen denken, met het komende referendum over de Europese Grondwet? Natuurlijk niet, zeggen de voorstanders, deze richtlijn was al mogelijk op basis van het Verdrag van Rome van 1957. Maar dat is geen geruststellende gedachte. Want het betekent dat een verdrag waar destijds niemand dat bij heeft verteld nu deze gevolgen kan hebben. Dus wat zullen de gevolgen van deze Grondwet worden? Het patroon is steeds dat Europese regels jaren later consequenties blijken te hebben waar niemand aan had gedacht toen ze werden vastgesteld.

In Artikel 3, lid 2 van de nieuwe Grondwet staat: “De Unie biedt haar burgers een ruimte van vrijheid zonder binnengrenzen, en een interne markt waarin de mededinging vrij en onvervalst is.” Met andere woorden het beginselprogramma van de VVD wordt de Grondwet van Euroland. De dienstenrichtlijn is daar een logische uitwerking van. Tot dusver leken Groen Links, PvdA en CDA de grootste voorstanders van deze Grondwet, ik hoor daar bijna niemand die kritisch is. Wordt dat niet eens tijd?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 11 april 2005 @ 14:46:30 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26147505
Ik stem ook 'tegen', laat dat duidelijk zijn.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 11 april 2005 @ 14:48:25 #167
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26147548
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:38 schreef CANARIS het volgende:
Daar moet jij helemaal niet wakker van liggen, dat is jouw probleem helemaal niet. Laat die kneuzen in Brussel dat lekker opknappen, hebben ze ook eens wat te doen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26147678
Bolkenstein heeft natuurlijk hartstikke gelijk. Een echte liberaal zal dat ook volmondig toegeven
Wat daar in Frankrijk gebeurt is een beetje een Boontje Loontje verhaal. Wel alle voordelen willen hebben. Wel willen zorgen dat alles naar de Parijse pijpen danst , maar o weh ,.......... de EU wordt werkelijk een internationaal ding, en geen frans exprimentje meer. Dan staat alles hand in hand op straat .President. Werkgevers , Vakbonden en communisten . Zelfs Cohn Bendit houdt zijn bek en is als de dood voor zijn eigen europeese courage geworden.

Het is van de zotte , dat het lage loonniveau in een EU lidstaat , een argument zou zijn om in een ander geen werk te mogen doen. Het gaat tegen alle princiepes van de binnen markt in.

Hogeloon landen passen zich maar de ander landen aan. Ik heb daarmee geen probleem. Het equilibrium zorgt er wel voor , dat binnen 10 jaar (juist door de Bolkensteinsche regelgeving) alles bijelkaar zit.
pi_26148354
Stel dat het Nederlandse volk in meerderheid tégen de Grondwet zou stemmen, dan geeft dat de NL regering een betere uitgangspositie bij nieuwe onderhandelingen.

Allemaal tégen stemmen dus, ook al ben je vóór! .
pi_26153246
Ik ga in ieder geval tegen de Europese grondwet stemmen. Ik ben ook blij dat ik er eindelijk wat over te zeggen heb.

Ik ben overigens tegen de hele EU.

We moeten met zijn allen er ook voor zorgen dat ALLE regelingen en wetten die de laatste 10 a 20 jaar zijn ingevoerd als zijnde een regeling vlg het EU-beleid DIRECT weer worden teruggedraaid.

ZEG NEE TEGEN EUROPA, ZEG NEE TEGEN DE DICTATUUR
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  maandag 11 april 2005 @ 19:29:18 #171
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_26154083
quote:
ZEG NEE TEGEN EUROPA, ZEG NEE TEGEN DE DICTATUUR
Overdrijven is ook een vak =/. Zonder de EU leefde jij niet in een van de rijkste landen ter wereld, we hebben er dus ook veel aan te danken. Maar die Grondwet gaat mij te ver.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 11 april 2005 @ 19:43:06 #172
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_26154448
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:58 schreef machteld het volgende:
De Europese grondwet?
Ik ga stemmen.
Ik weet er niets van dus ik stem tegen.
Jij bent heel verstandig.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_26155641
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:29 schreef Steeven het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak =/. Zonder de EU leefde jij niet in een van de rijkste landen ter wereld, we hebben er dus ook veel aan te danken. Maar die Grondwet gaat mij te ver.
Zonder EU leefde jij niet in een van de rijkste landen ter wereld.

Dan ben je echt ZWAAR D#%BIEL.

Want wij betalen ons helemaal scheel aan de Zuid-Europese landen die m.n. voor de EU het armzaligst en armoedigst waren, nl. Spanje en Italie. Er zitten hier niet voor niets gastarbeiders uit die landen. Nederland was schat en schatrijk voor de EU, dat dreigt allemaal te verdwijnen in de zakken van multinationals en niet in de handen van de BURGER.

Ook voor de EU (jaren 80) was Nederland het rijkste land ter wereld.

Plus dat de Euro gebaseerd is op de economieen van alle landen, ook zuid-europese (dus corrupte schaduwboekhoudingen) en dus een munteenheid is die zeer onderheving is aan inflatie.

Iedereen weet dat de maffia uit Zuid-Europa komt en foutief beleid voert binnen bedrijven en in hun politiek. Deze corruptie zal zich gaan uiten in die munteenheid. De schijnwaardevastheid (gecreeerd door schaduwcijfers) zal tot inflatie leiden op de lange termijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door Den_Dead_Kennedys op 11-04-2005 20:32:29 ]
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_26155767
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:29 schreef Steeven het volgende:

Oh, is dat zo?

Wat hadden we niet kunnen regelen met behulp van afzonderlijke justitiële, economische en handelsverdragen? Waar hadden we echt een 'unie' voor nodig?

En voor straks: wat kunnen we niet zonder onze souvereiniteit op te geven?
pi_26155914
quote:
Op woensdag 6 april 2005 01:01 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat krijg je er nou van. Dat hele referendum speeltje is een schande voor de democratie.

Lekker boycotten die hap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')