Nee, eigenlijk niet....eigenlijk zou stoppen met roken ook stoppen met alcohol moeten zijn! 't Is natuurlijk geen excuus, maar toen onder invloed van alcohol weer begonnen.....quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:23 schreef WeirdMicky het volgende:
Na 4 maanden weer begonnen? Ben je dan nog niet van dit gezeik af?
i.m.h.o. heeft het juist wél alles te maken met wilskracht en alles wat ermee samenhangt.quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:16 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Dus mensen die het niet meteen lukt om te stoppen met roken, hebben minder wilskracht dan diegenen die het wel lukt? Daar ben ik het niet mee eens. Stoppen met roken is moeilijk, je kunt het jezelf gemakkelijker maken, maar dat heeft met wilskracht weinig te maken. Oke, je hebt wel wat nodig, maar een beetje wilskracht hebben de meeste mensen wel. Het wordt gemakkelijker als je eenmaal het besluit hebt genomen om niet meer te roken. Het gaat erom niet meer te twijfelen aan dat besluit, dus niet meer: Zal ik wel of niet......Misschien kan ik beter volgende week/maand... Daar word je gek van. Het staat gewoon vast dat je niet gaat roken, wat er ook gebeurt. Je verslaving zorgt ervoor dat je telkens gaat twijfelen aan je besluit, en dat is uiteindelijk funest. Daarnaast is het belangrijk niet het idee te hebben dat je iets moet missen/ iets op moet geven door te stoppen met roken. Je wint er alleen maar bij.
Dit is, simpel gezegd, de boodschap van Alan Carr, niks bangmakerij, dus.
Een besluit nemen en het jezelf op die manier gemakkelijker maken is iets anders dan beschikken over "voldoende wilskracht"![]()
Tis een beetje persoonlijk. De eerste week is het lastigste (vind/vond ik), daarna wordt het iets makkelijker. Let wel, het blijft moeilijk, vooral wanneer je even 'niets' zit te doen. Laat je dus niet af- of verleiden, blijf op je qui vive !!!!.quote:Op zaterdag 9 april 2005 19:15 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik ben alweer 6e dag bezig, de behoefte daalt alleen wat minder snel dan gehoopt. Is er een beetje een richtlijn wanneer die ophoudt?
26.000 sigaretten = ca 1035 pakjesm wat in NL neerkomt op een besparing van een slordige 4.750 Euro. Je 'bespaart' dus het dubbele van wat je (be)rekent.quote:Op zaterdag 9 april 2005 04:34 schreef -Maverick- het volgende:
[knip]
Three years, six months, two weeks, one day, 19 hours, 32 minutes and 45 seconds.
25856 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.430,57.
Life saved: 12 weeks, 5 days, 18 hours, 40 minutes.
Ik denk dat hij shag rooktequote:Op zondag 10 april 2005 00:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
26.000 sigaretten = ca 1035 pakjesm wat in NL neerkomt op een besparing van een slordige 4.750 Euro. Je 'bespaart' dus het dubbele van wat je (be)rekent.
quote:Op zondag 10 april 2005 00:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
26.000 sigaretten = ca 1035 pakjesm wat in NL neerkomt op een besparing van een slordige 4.750 Euro. Je 'bespaart' dus het dubbele van wat je (be)rekent.
Of je hebt ook nog te maken met een prijsstijgingquote:
Hmm.. ja nu je het zegt...quote:Op zondag 10 april 2005 00:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat had ik in het begin ook, rookte ik 's nachts een pakje Lucky Strike op, terwijl ik altijd shag rooktequote:Op dinsdag 12 april 2005 20:38 schreef Slarioux het volgende:
Droomde vannacht dat ik rookte.
Whehe. Ik rookte LS, wie weet ga ik wel over shag dromenquote:Op woensdag 13 april 2005 00:09 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat had ik in het begin ook, rookte ik 's nachts een pakje Lucky Strike op, terwijl ik altijd shag rookte
Maar dat gaat ook wel weer over.![]()
En daar doe je het voorquote:Op zondag 10 april 2005 20:08 schreef WeirdMicky het volgende:
i feel good
Jammer dat het maar vlagen zijn, ik voel me echt kut dat ik niet rook, vooral nu ik allemaal spannende dingen mee maak op het moment.quote:
Dat heb ik ook een beetje.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:28 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Jammer dat het maar vlagen zijn, ik voel me echt kut dat ik niet rook, vooral nu ik allemaal spannende dingen mee maak op het moment.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |