Nog nooitquote:
quote:Op zondag 20 maart 2005 00:14 schreef Vava het volgende:
Ik moet iets bekennen![]()
ik rook sinds enkele weken weer![]()
![]()
![]()
dus ik moet uit de lijst!![]()
Heb het dus meer dan 1,5 jaar volgehouden, helaas kreeg ik ontzettende behoefte aan sigarettendus ben ik weer begonnen, eerst met een enkel sigaretje maar nu zit ik alweer op ongeveer 10 per dag.
Nouja, ik ben er wel trots op dat ik het langer dan 1,5 jaar heb volgehouden en ga over een poosje weer met frisse moed stoppenalleen nu nog even niet
![]()
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:38 schreef zodiakk het volgende:
Wanneer ben je eigenlijk klaar met stoppen en rook je gewoon niet?
Herkenbaar!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:57 schreef Vallon het volgende:
Na ca. 30 jaar roken, ben ik sinds 20 februari (nu dus ruim een maand) definitief en beslist gestopt.
(respectvolle knip)
Al met al, een beetje lang verhaal maar ook ee uitnodiging aan al diegenen om hun ervaringen te delen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:38 schreef zodiakk het volgende:
Wanneer ben je eigenlijk klaar met stoppen en rook je gewoon niet?
quote:Gestopt met roken ben je pas echt,
als je het tegen niemand meer zegt
Dan ga je in de pauze toch ff naar een drogist?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:25 schreef Frollo het volgende:
Hellup, ik ben m'n Niquitin pleister vergeten vanochtend na het douchen, en nou zit ik dus helemaal nicotineloos op het werk!!
Het gaat hier uitstekend.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Lukt het nog Brennie?Waarom ben je nu wel ineens gestopt?
Heee, je bent mijn voorbeeld!quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:21 schreef Berkery het volgende:
* Berkery is vandaag 2 jaar en 1 dag rookvrij![]()
Ik doe mijn best..quote:Op vrijdag 1 april 2005 18:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Volhouden heMerk je dr ook wat van? Ik las weleens dat je erg last van je longen kan krijgen wegens herstel of schoonmaak
Moet je zien, 3 weken niet gerookt en al 105 euro besparen
Succes..quote:Op maandag 4 april 2005 00:51 schreef WeirdMicky het volgende:Net mn laatste sigaret gerookt, ik stop samen met mn beste vriend. Wish me luck.
Thanks, ik zal mijn chagrijnige posts proberen te beperken door steun hier te vindenquote:
Probeer een aantal gebruikelijke momenten te wijzigen. De momenten dat je 'normaal' gesproken een peuk opsteekt.quote:Op maandag 4 april 2005 01:11 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Thanks, ik zal mijn chagrijnige posts proberen te beperken door steun hier te vinden![]()
Nog leuke stoptips?
Fokken natuurlijk!quote:Op maandag 4 april 2005 09:00 schreef WeirdMicky het volgende:
vooral die laatste wordt nog erg, want bij mn werk kan ik altijd een rookpauze inlassen, dus als ik ff geen zin meer had...ging ik roken. Wat ik nu daarvoor in de plaats moet doen...?
Worteltjes? Mn collega's zouden me voor gek verklarenquote:Op maandag 4 april 2005 09:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Fokken natuurlijk!
Oh, wacht... Dat deed je al...
Ik heb 'n zak worteltjes naast de pc liggen, dat gaat ook goed!
Heel wat voordelen dusquote:Op maandag 4 april 2005 00:25 schreef Brennie het volgende:
[..]
Ik doe mijn best..
Het effect van stoppen met roken is merkbaar:
-Mijn 'reuk' is echt velen malen sterker.
-Wanneer ik luidkeels met een leuk nummer meezing, dan bemerk ik dat ik nu niet 'blokkeer', maar gewoon lang kan meezingen. ( meer longinhoud blijkbaar)
-Meer energie
-Minder snel en 'hongergevoel'. Ik kan typisch genoeg ook langer zonder eten. ( zonder vervelende klachten te krijgen)
En zo zijn er meer kleine veranderingen.
Heb geen last van hoesten. Had ik overigens ook nooit toen ik wel rookte.
Enne.. .
Mijn vriend en ik hebben in 3 weken tijd al zo'n 230 euro bespaard.
Gek, maar zo'n berichtje geeft me toch meer zelfvertrouwenquote:Op maandag 4 april 2005 11:12 schreef schatje het volgende:
WeirdMicky staat in het lijstje, veel succes jongen.
'n Zak drop dan.quote:Op maandag 4 april 2005 09:50 schreef WeirdMicky het volgende:
Worteltjes? Mn collega's zouden me voor gek verklaren
Mmmm, je brengt me op een goed ideequote:
Ik ging de eerste weken op 'rooktijden' maar een stukje lopen, ik moest toch naar buiten om te roken en dat heb ik er maar ingehouden.quote:Op maandag 4 april 2005 09:00 schreef WeirdMicky het volgende:vooral die laatste wordt nog erg, want bij mn werk kan ik altijd een rookpauze inlassen, dus als ik ff geen zin meer had...ging ik roken. Wat ik nu daarvoor in de plaats moet doen...?
Haha, wij hebben binnen van die installaties binnen, maar misschien ga ik dan wel ff naar buiten. Het is nu nog lekker weer tenminstequote:Op maandag 4 april 2005 12:58 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik ging de eerste weken op 'rooktijden' maar een stukje lopen, ik moest toch naar buiten om te roken en dat heb ik er maar ingehouden.
Na een tijdje veranderen een paar zaken:quote:Op maandag 4 april 2005 09:55 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Heel wat voordelen dus![]()
Maar waarom zou je ineens meer longinhoud hebben
Geen dank .quote:Op maandag 4 april 2005 09:00 schreef WeirdMicky het volgende:
Bedankt Brennie voor de tipsIk begeef me nog niet aan de nicotinell, ben daar niet zo'n voorstander van. Probleem is bij de gebruikelijke rookmomenten ik er nu al een paar heb gepasseerd:
- voordat de trein ging
- toen ik op de metro wachte
- toen ik net mn eerste koffie dronk op mn werkvooral die laatste wordt nog erg, want bij mn werk kan ik altijd een rookpauze inlassen, dus als ik ff geen zin meer had...ging ik roken. Wat ik nu daarvoor in de plaats moet doen...?
Hij gaat lekkerquote:Op maandag 4 april 2005 15:59 schreef Slarioux het volgende:
4 april, dus 3 maanden en vier dagen gestopt.
De eerste dag overleefdquote:Op maandag 4 april 2005 15:57 schreef Brennie het volgende:
[..]
Geen dank .
Ja, op de gebruikelijke momenten niet meer mogen roken is naar mijn idee het moeilijkst.
Probeer op die momenten echt wat anders te doen of iets gezonds te eten. ( mag soms ook ongezond natuurlijk)
Probeer nu uit te kijken naar een lekker bakkie koffie, een appel of whatever. Kortom, probeer nu meer te genieten van eten en drinken, maar ook van andere dingen die je leuk vindt om te doen.
Zorg dat je voldoende leuke dingen hebt om naar uit te kijken. ( misschien nog wel meer dan anders)
Zodra ik ontbeten heb zeg ik tegen mezelf: ' zometeen neem ik een kopje cup a soup, lekker! '
Het werkt voor mij.
Nicotinell is idd troep. Gewone kauwgom kan echter ook wel werken.
Waarom gebruik je dan uberhaupt die pleisters...als ze niet eens helpenquote:Op dinsdag 5 april 2005 09:59 schreef Frollo het volgende:
Nu 15 dagen gestopt en ik kan je vertellen: zelfs het snakken gaat over!
Ik gebruik NiQuitin Clear-pleisters, dus de nicotinebehoefte is het probleem niet. Maar dat snakken naar een saffie, daar werd ik gek van. Na het eten, bij de koffie, even achter de computer... Niets was nog leuk zonder peukie.
Maar na twee weken is dat gevoel al veel minder!
Ze helpen wel. De nicotinebehoefte is iets anders dan de zin in een peuk. Voor het eerste heb ik de pleisters, het tweede is gewoon een kwestie van gewenning.quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:01 schreef WeirdMicky het volgende:
Waarom gebruik je dan uberhaupt die pleisters...als ze niet eens helpen
Heb je dat boek van Alan Carr al gelezen? Heeft mij wel enorm geholpen. Het is slecht geschreven (of vertaald) en erg Amerikaans, maar het gaat toch om de boodschap. Ik heb het gelezen nadat ik drie weken gestopt was (cold turkey) en niet zoveel last meer had van lichamelijke afkickverschijnselen, het heeft mij geholpen om te gaan met die momenten dat je heel veel zin in een peuk hebt (de momenten dat je gewend was te roken, dat het "lekker" was, bijvoorbeeld in de kroeg etc.)quote:Op dinsdag 5 april 2005 09:59 schreef Frollo het volgende:
Maar dat snakken naar een saffie, daar werd ik gek van. Na het eten, bij de koffie, even achter de computer... Niets was nog leuk zonder peukie.
Maar na twee weken is dat gevoel al veel minder!
Nee, hoor. Hij probeert je juist niet bang te maken. Bovendien stop je natuurlijk altijd zelf, op eigen kracht, daar doet het lezen van een boekje verdomd weinig aan af.quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:17 schreef WeirdMicky het volgende:
Alan Carr...iedereen zegt het, maar is het niet gewoon een bangmakertje voor de mensen die niet op eigen wilskracht kunnen stoppen?
Als je niet echt zelf wilt, helpt zo'n boek fucking weinig. Je moet echt willen, en of je nou "hulp" neemt met boeken of pleisters of wat dan ook, de wilskracht heb je echt wel nodigquote:Op dinsdag 5 april 2005 13:17 schreef WeirdMicky het volgende:
Alan Carr...iedereen zegt het, maar is het niet gewoon een bangmakertje voor de mensen die niet op eigen wilskracht kunnen stoppen?
Dus mensen die het niet meteen lukt om te stoppen met roken, hebben minder wilskracht dan diegenen die het wel lukt? Daar ben ik het niet mee eens. Stoppen met roken is moeilijk, je kunt het jezelf gemakkelijker maken, maar dat heeft met wilskracht weinig te maken. Oke, je hebt wel wat nodig, maar een beetje wilskracht hebben de meeste mensen wel. Het wordt gemakkelijker als je eenmaal het besluit hebt genomen om niet meer te roken. Het gaat erom niet meer te twijfelen aan dat besluit, dus niet meer: Zal ik wel of niet......Misschien kan ik beter volgende week/maand... Daar word je gek van. Het staat gewoon vast dat je niet gaat roken, wat er ook gebeurt. Je verslaving zorgt ervoor dat je telkens gaat twijfelen aan je besluit, en dat is uiteindelijk funest. Daarnaast is het belangrijk niet het idee te hebben dat je iets moet missen/ iets op moet geven door te stoppen met roken. Je wint er alleen maar bij.quote:Op dinsdag 5 april 2005 13:40 schreef WeirdMicky het volgende:
Wilskracht heb je altijd nodig, de mate waarin mensen het hebben verschilt alleen erg. Daarom gebruiken sommige mensen wel pleisters of nicotinekauwgom en anderen niet. Daarom lezen mensen een boek die hun bang maakt of hun iets zegt wat ze allang weten (dat het slecht is). En daarom worden veel mensen zo dik, omdat ze na het roken hun heil zoeken in eten.
Allemaal wilskracht kwesties, maar op een ander niveau dus.
Dat klopt welquote:Op dinsdag 5 april 2005 15:16 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Dus mensen die het niet meteen lukt om te stoppen met roken, hebben minder wilskracht dan diegenen die het wel lukt? Daar ben ik het niet mee eens. Stoppen met roken is moeilijk, je kunt het jezelf gemakkelijker maken, maar dat heeft met wilskracht weinig te maken.
Ik zie dat dit je tweede dag is? What ever helpt, toch? Heel veel succes!!!!!quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:22 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dat klopt welAls ik zo weer zou roken, zou dat getuigen van weinig wilskracht. Als ik blijf stoppen, is dat juist sterk en heeft weer te maken met meer wilskracht.
Overigens is de behoefte aan een peuk enorm
Is ook zo, ik ben alleen chagrijnig en op mn afstudeerplek voer ik fftjes geen hol uitquote:Op dinsdag 5 april 2005 15:25 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Ik zie dat dit je tweede dag is? What ever helpt, toch? Heel veel succes!!!!!
Zonde man, vergeet gewoon dit weekend en blijf stoppenquote:Op vrijdag 8 april 2005 07:55 schreef Smasr het volgende:
Ik mag van het lijstje af. Afgelopen weekend geblowed namelijk en dat het hele weekend door en nu ben ik weer begonnen met roken en het ziet er niet naar uit dat het een fase is. Bedankt verder. Ik ga later wel weer eens proberen te stoppen, maar nu word het niets meer want ik ben niet gemotiveerd meer.
ik ben na 2 jaar weer begonnen ooit, nee dusquote:Op vrijdag 8 april 2005 16:23 schreef WeirdMicky het volgende:
Na 4 maanden weer begonnen? Ben je dan nog niet van dit gezeik af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |