Da's een alpaca! verwant aan oa de Lamaquote:Op maandag 7 maart 2005 00:45 schreef Tinkerbell het volgende:
HarigeKerel, wat is dat nou voor een beest?![]()
![]()
quote:De Alpaca is familie van de Kameel, de dromedaris en de Lama en behoort tot de z.g. kameelachtigen en zijn vermoedelijk nakomelingen van de in het wild levende Vikunja's en Guanaco's en werden al zo'n 6000 jaar geleden gehouden door de Inca's in het Andes gebergte en in de bergen van Zuid-Amerika (o.a. Peru, Chili, Bolivia en Argentinië) ook in Australië, Nieuw Zeeland, Amerika en Canada maakt de markt van Alpaca's een sterke ontwikkeling door. De eerste Alpaca's kwamen in de vorige eeuw Europa binnen, eerst in de dierentuinen en later als hobbydier, echter het houden van deze dieren staat hier nog in de kinderschoenen, maar wordt wel ieder jaar meer. Er zijn twee soorten Alpaca's n.l. Hyacaya's en Suri's. De Hyacaya is meestal iets groter dan de Suri en wordt in Europa veruit het meeste gehouden. De Hyacaya is iets beter bestand tegen ons klimaat dan de Suri. Daarentegen is de Suri Alpaca ook heel elegant en mooi, ook apart vanwege zijn lange glanzende en zeer zachte wol.
Alpaca's zijn kuddedieren en kunnen daarom dus niet alleen gehouden worden. Aan te bevelen is twee of meer Alpaca's te houden, ze communiceren met elkaar door hun houding, bewegingen met hun staart en oren en maken ook een hummend geluid. Bij onraad of dreigend gevaar waarschuwen ze elkaar d.m.v. een hinnikend geluid. Alpaca's hebben grote, mooie ogen met een heel aparte uitstraling. Alpaca's zijn gemakkelijk te houden op kleine oppervlakten, de kosten om een Alpaca te houden zijn dan ook zeer laag, zeker vergeleken met veel andere huisdieren. Het zijn van nature zeer schone dieren en vanwege hun kleine hoefjes en zachte eeltzolen, brengen ze geen schade toe aan de grasmat. Ze zijn ook goed bestand tegen warmte en kou en wat minder tegen een natte omgeving, ze zitten ook niet graag opgesloten, ongeacht wat voor weer het is. In de zomermaanden is een schaduwplekje zoals bomen, windschermen of een schuurtje aan te bevelen. Een zandbak om in te rollen vinden ze zeer prettig
Oef, ik dacht al dat ik me weer aan het aanstellen was, maar goed, we gaan alleen maar kijken... de beestjes zijn pas een week of 3 ofzo.quote:Op maandag 7 maart 2005 10:02 schreef moussy het volgende:
Misumisu
misu
misu
misu
Ik zou helemaal misselijk zijn van opwinding, spanning en zenuwen
De stichting wist niet hoeveel honden ze kregen van het lab, ze wisten niet hoe lang de wachtlijst was waar we op staan, ze wisten niet wanneer de honden vrijkwamen... Ze konden alleen vertellen dat de honden *waarschijnlijk* tussen de 3 en 8 maanden waren.quote:Op maandag 7 maart 2005 12:50 schreef Spindizzy het volgende:
Hoezo in België Syrena? Je was toch op zoek via een nl stichting?
Is je digicam opgeladen, Miss Sly?
Ik ZEI het nog zo! We hebben het erover gehad dat ik hem vergeten was en dat jij dat dus niet zou doen!quote:Op maandag 7 maart 2005 12:58 schreef miss_sly het volgende:Ik ben van de zenuwen mijn camera vergeten, maar zodra ik thuis ben kan het fotofeest beginnen
Ow, we moeten trouwens naar Hoensbroek bij Heerlen.
quote:Op maandag 28 februari 2005 14:03 schreef Uhmmie het volgende:
enneh kissa.. als vogelliefhebber heb je een wat vreemde naam
kissa is fins voor poesje of katje
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:35 schreef kissa het volgende:
Ik weet het, ik heb de naam kissa niet voor niets gekozen
Ik ben ook poezen-, honden- en dierengek in het algemeen. En Finlandgek..
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 19:53 schreef Uhmmie het volgende:
vorig jaar geleerd van mijn euh.. tja.. euh.. nichtje van mijn exvriendje
wel grappig
zij is precies oud genoeg om te leren praten nu
dus hoop woordjes bij geleerd die tijd omdat ze steeds alles aanwees en dan erbij zei wat het was
overigens.. kissa kende ik al wat langer
was van plan mijn eerst volgende kat zo te noemen
aangezien ik deze structureel "poes" noem.. vond ik het wel toepasselijk
maar ze heet al avalanche (als de mevr. van de cattery het goed vind)
dus tja..d ie naam is mooi genoeg om niet te veranderen
en finland is fijntjes
boompjes, meertjes, sauna, makkara etc
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 21:51 schreef kissa het volgende:
Is Avalanche een witte poes?
Je kunt haar natuurlijk de nickname Kissa geven, of Lumi (sneeuw)
Het is mijn grote wens om een keer naar Fins Lapland te reizen, maar ik heb een tikkeltje vliegangst...en ik wil er in de winter heen om het noorderlicht te kunnen zien
quote:Op maandag 7 maart 2005 11:09 schreef Uhmmie het volgende:
ze is niet wit
en ja de nicknaam kissa was al in mij opgekomen
zeker ook omdat ik mijn kater nogal vaak alleen maar "poes" noem ipv zijn naam
maarja... ik vind avalanche ook gewoon een mooie naam.. dus tja
en een plaatje speciaal voor kissa:
Zo, dames hier dus verderquote:Op maandag 7 maart 2005 16:53 schreef kissa het volgende:
Wat mooi en liefDank je!
(sorry Bluezz, maar ik moest nog even reageren op deze foto)![]()
Geef ze even de tijdquote:Op maandag 7 maart 2005 19:58 schreef miss_sly het volgende:
Nu zijn Misu en Noppes aan het kennismaken, maar vriendelijk zijn ze nog niet naar elkaar...
quote:
Ben heel benieuwd hoe het verder gaat, hou mij helemaal op de hoogte ajbquote:Nu zijn Misu en Noppes aan het kennismaken, maar vriendelijk zijn ze nog niet naar elkaar...
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:11 schreef Spindizzy het volgende:
In ieder geval bewaken jouw katten hun eigen kattenluikje. Sjonnie zit vaak zat bij het kttenluikje van de buren om ervoor te zorgen dat de buurkatten niet hun eigen tuin inkunnen
Dank, het verbaasde me al dat er weinig misu in het topic voorkwamquote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:13 schreef Tinkerbell het volgende:
Sprookjesbos, Misu heeft een eigen topic
Hehe inmiddels zit Solo op wacht bij het hek. Ayla zit er een eindje achter, dan komt Piper, dan Lotje en Tardis zit nog gewoon binnen achter het raam, want dat is een heldin op sokjes.
maar bluezz.. ik kan er ook niets aan doen dat ze zo'n lekker bekkie heeft he!quote:Op maandag 7 maart 2005 18:33 schreef Bluezz het volgende:
Tja.. dat is jullie straf voor dat schattige poezekoppie in die SC![]()
Saartje is nu iets meer dan zeven maanden oud. En ze had nog nooit geblaft....Ze stond op een vensterbank te woefen. Het was echt schrikkenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:50 schreef miss_sly het volgende:
kissa, hoe oud is Saar eigenlijk? Dat heb ik gemist
Enne, blaffen pups niet dan? Hoe oud beginnen ze normaal met blaffen?
Baron van Fritsensteinquote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:36 schreef Spindizzy het volgende:
Ik vind Frits een hele puike hondenaamAls het beter bij Smek had gepast was de naam Fritsenstein zeker een optie geweest
Graag!quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:37 schreef moussy het volgende:
Als het goed is kan ik morgen een klein kippenkuikenfrutseltje showener is er 1 heel druk met uitbreken
Zoiets heeft mijn achterneefje ook eens gedaan met een nestje katjes. Kwam ie binnen: 'domme dingen kunnen niet eens vliegen'quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:50 schreef Bluezz het volgende:
neefje helemaal overstuur, wel zielig voor het kuikentje natuurlijk, maar wij kwamen niet meer bij![]()
Onder de vrouwenmantel in de voortuin zit een nest, elk jaar broeden er twee eenden op (omstebeurtquote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:46 schreef Bluezz het volgende:
Oh maar Tinkerbell, nu ik beter kijk naar die foto's, kon je er zo dichtbij komen??
Kippenfrutseltje !quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:37 schreef moussy het volgende:
typ ik een heel verhaal...... weg verhaal....
Beaker, wat klote, maar gelukkig kan ie er oud mee worden begrijp ik![]()
Syrena, er zaten niet meerdere rassen? Ik kreeg zelf nml kippenvel bij, boerderij en belgiëmaar nou ben ik volgens mij ook een zeikerd en zie ik al snel broodfokkers
Als het goed is kan ik morgen een klein kippenkuikenfrutseltje showener is er 1 heel druk met uitbreken
Truste!quote:Op woensdag 9 maart 2005 00:29 schreef Spindizzy het volgende:
Sjon is naar buiten om een nieuwe muis te gaan vangenHeb de deur dichtgedaan van de benedenverdieping. Die klotekatten blijven daar tot ze de muis hebben gevonden
En ze blijven in de keuken.:( Wil niet binnenkort een berg maaien onder mijn bank ofzo
Ik ga mijn bed in...
Volgens mij ruik je het na een dag vanzelf wel of ie d'r nog ligtquote:Op woensdag 9 maart 2005 09:43 schreef Spindizzy het volgende:
Kissa heeft mail terug.
Slaapt Cas al? Wil een kuikentje
Pffff, hoeveel kans maak je als muis als je een hele nacht wordt opgesloten in een keuken met bijkeuken met drie rooie rotzakkies? Kans dat hij leeft schat ik heeeeeel klein in. Wat is de kans dat er nog ergens een stuk lijk maaien ligt te verzamelen?
Sjon wil voor ons nog wel eens een staartje of een half aangevreten koppie laten liggenquote:Op woensdag 9 maart 2005 10:41 schreef Tinkerbell het volgende:
Van muizen blijft hier nooit wat over, die gaat met haar en huid helemaal op.
Yes, Elegantquote:Op donderdag 10 maart 2005 17:25 schreef Spindizzy het volgende:
Kissa en ik hebben samen een Foster Parents Hondje geadopteerd
Oh brrb zieligquote:
Wat een schatjequote:Op donderdag 10 maart 2005 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb een filmpje
Mijn eerste 'gelukte' filmpje
klikkerdeklik
Jaa Elegant, dat had ik gezien jaquote:Op donderdag 10 maart 2005 17:25 schreef Spindizzy het volgende:
Kissa en ik hebben samen een Foster Parents Hondje geadopteerd
Ghehehe, leuk al die ontwikkelingen te zien en je hebt er zelf ook wat mee van doen hoorquote:
Het is er nog niet helemaal uit hoor maar groot gedeelte is nog puppy-enthousiasme: zoveel blaadjes om na te jagen, zo'n korte lijnquote:Hoe heb je dat sleuren afgeleerd?
Leuk filmpje, is het bij anderen ook zo donker??quote:Op donderdag 10 maart 2005 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb een filmpje
Mijn eerste 'gelukte' filmpje
klikkerdeklik
Ik ook, maar dan zonder hond, vrees ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:46 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, en Beaker en ik zijn in voor een honden-mini-meet!
wel lekker goedkoopquote:Op woensdag 16 maart 2005 08:48 schreef miss_sly het volgende:
Misu vindt konijnekeutels lekkere snoepjes![]()
viezerikquote:
-Als de meet op korte termijn is kan Smekkerdje niet mee. Die is te klein om lang te mogen rennen/lopen en ik vind het zielig om hem tussen een hele kudde spelende honden te zetten maar hij mag niet meedoen maar moet bij Taak of Oma op de arm blijven.quote:Op woensdag 16 maart 2005 08:48 schreef miss_sly het volgende:
Spin, praktische probleempjes kunnen vast wel opgelost, toch? Roept u maar
Daar zat ik ook al aan te denkenquote:Op woensdag 16 maart 2005 09:46 schreef Beaker het volgende:
Geen idee waat iedereen woont,maar wellicht zijn de Loonse en Drunense Duinen een optie?
Tja, wanneer zijn honden klaar met groeien? Het is een fel beestje die als je hem zijn gang laat gaan urenlang wil rennen en spelen. Ik probeer het zo langzaam mogelijk op te bouwen zodat hij de rest van zijn leven lekker kan blijven rennen ipv dat we per ongeluk iets bij hem in zijn pootjes kapotmaken door hem nu teveel zijn zin te geven.quote:Wanneer is Smek wel groot genoeg om mee te kunnen? Dat duurt nog lang, of niet?
Je hebt helemaal gelijk hoor Spin! Het valt niet mee om ze soms de nodige rust te laten nemen, maar het is noodzakelijk!quote:Op woensdag 16 maart 2005 12:47 schreef Spindizzy het volgende:
ThanxGa wel eens bij de dierenarts vragen om tabletjes. Binnenkort ook maar weer eens een proefritje maken, zonder stress. Eens kijken hoe het nu gaat
Heb er wel zin in hoor, om jullie en de honden te ontmoetenJij komt toch ook, lady-wrb?
[..]
Tja, wanneer zijn honden klaar met groeien? Het is een fel beestje die als je hem zijn gang laat gaan urenlang wil rennen en spelen. Ik probeer het zo langzaam mogelijk op te bouwen zodat hij de rest van zijn leven lekker kan blijven rennen ipv dat we per ongeluk iets bij hem in zijn pootjes kapotmaken door hem nu teveel zijn zin te geven.
Das een goeiequote:Op woensdag 16 maart 2005 22:32 schreef Spindizzy het volgende:
Miss D: je moet toch meekomen om te kijken of je hondjes wel leuk vindt enzo
Ik ook nietquote:Op donderdag 17 maart 2005 11:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Kunnen honden uitslapen![]()
??? Wist ik niet.....
quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:18 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar ze had overduidelijk nog geen zin om te gaan lopen, ze lag lekker en strekte zich nog eens uit. Normaal gesproken loopt ze me ondersteboven 's ochtends en staat ze al bij de deur klaar.
Terwijl er niks heerlijkers is dan op zondagochtend vroeg met je hond een flink end in het ochtendzonnetje te wandelen en alleen maar andere honden en hun baasjes tegen te komenquote:Op donderdag 17 maart 2005 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
* miss_dynastie wil ook een hond die (in het weekend) uitslaapt
Jaaa , kom je ook Jolene?quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:25 schreef miss_sly het volgende:
Kom je niet naar de meet, de hondjes in het echte leven bewonderen? Is gezellig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |