Ik ben sinds enkele weken fanatiek aan het kijken naar de wintervogels in mijn tuin. Zó constateer ik dat ik toch wel veel verschillende fluitertjes in mijn tuin mag bewonderen als: de pimpelmees, de koolmees, de bonte specht, verschillende soorten mussen en vinkjes en het roodborstje.
http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels/
is dan een handige site om ze op te zoeken ... En ? bij jullie nog iets bijzonders in de tuin geweest ?
Oja, toen mijn vriend bij de vogelbescherming was (die hebben ook een winkeltje), heeft ie de appelvink gespot .
[Dit bericht is gewijzigd door Pandorah op 05-01-2004 23:31]
maar dan zie jij idd véél, als je in de grote stad woont. ik ga eind dit jaar verhuizen van hier langs de maas naar een grotere stad en alleen om het kunnen spotten baal ik al dat ik hier weg moet. Omdat hier zo véél en vaak iets in de tuin aan komt waaien.
Ik heb vogeltjes altijd al wel leuk gevonden maar de deze winter ben ik fanatiek. Te meer omdat ik ook merk dat het ontzettend ontspannend is. Het direct herkennen is voor mij nog moeilijk met bepaalde vogelsoorten. Ik heb er bijvoorbeel 2 weken over gedaan om er achter te komen dat ik een heggenmus in mijn tuin had! Maar ja ....
[Dit bericht is gewijzigd door Pearly op 06-01-2004 22:06]
Kijk goed in de bomen als je de stad uitrijdt en dan zie je buizerds! Zo hebben wij onze heuze afslagbuizerd .
Wat wij doen als we een vogel niet herkennen: we maken er snel een foto van (een digitale). Vervolgens gaan we hem bekijken en nemen wij het vogelboekje erbij. Dan vind je hem wat sneller dan die twee weken . Succes met spotten!
als ik er toe kom zal ik er ook nogwel eens een fotootje bij doen.
groetjess
[Dit bericht is gewijzigd door bonootje op 07-01-2004 20:09]
Maarja.. dat geloofde ik natuurlijk niet.. ja daaaag.. een ijsvogel in de achtertuin.. dat kan niet!
Maarja, twee dagen daarna zag ik hem zelf ook. Echt kewl!
Dit jaar heb ik hem helaas nog niet gezien
quote:dat ijsvogeltje is denk ik ook wel dood. Ze gaan niet 'zo heel lang mee hé .. die kleine pietjes!
Op vrijdag 16 januari 2004 15:07 schreef Radyhyn het volgende:
De ouders van mijn vriend hadden vorig jaar een IJsvogeltje in de achtertuin.Maarja.. dat geloofde ik natuurlijk niet.. ja daaaag.. een ijsvogel in de achtertuin.. dat kan niet!
Maarja, twee dagen daarna zag ik hem zelf ook. Echt kewl!
Dit jaar heb ik hem helaas nog niet gezien
Heb ze paar keer ook gezien in frankrijk toen ik aan het vissen was...
pracht vogeltjes
jullie hebben trouwens 2 katten die een kopie zijn van 2 van onze katten
groetjes maar weer ro
[Dit bericht is gewijzigd door bonootje op 17-01-2004 16:06]
quote:Tja.. ik dacht dat het een torenvalk was, maar het kan ook een sperwer of een boomvalk zijn geweest. Een buizerd was het in ieder geval niet.
Op zaterdag 17 januari 2004 12:59 schreef bonootje het volgende:
hoi,hoi was ie weer, ik heb ff op je site gekeken Radyhyn en daar staan hele mooie goede fotootjes bij :-) alleen staat er 1 van een Silloutte torenvalk bij (volgens jou ) maar volgens mij is het geen torenvalk weet nog niet wat voor vogel het wel is maar het lijk meer de richting op te gaan van een buizerd of iets in die aard.jullie hebben trouwens 2 katten die een kopie zijn van 2 van onze katten
groetjes maar weer ro
Das wel toevallig van die katten!
Heeft jullie kat dan ook een streepje over zijn/haar neus?
Foto misschien ergens ik ben wel benieuwd
Binnenkort ga ik mijn site uitbreiden want ik ben van 't weekend met ganzenexcursie geweest en hier heb ik ook nog wat mooie foto's gemaakt.
groetjes ro
quote:Dat is jammer. Je had dan de gemeente moeten waarschuwen of de vogelbescherming. IJsvogels zitten meestal in de rand lang water.
Op vrijdag 16 januari 2004 22:43 schreef firecow het volgende:
ijsvogels zijn mooooooi !!
Ik heb ze hier bij ons in de slooot ook meerdere keren zien vliegen.... tot dat de gemeente dacht laten we die mooie bosrand langs de sloot maar ff omkappenen ja hoor daarna nooooooit meer gezien....
Heb ze paar keer ook gezien in frankrijk toen ik aan het vissen was...
pracht vogeltjes
quote:We gaan elk jaar met mijn vogelwerkgroep naar zeeland voor een ganzen excursie. We rijden dan wat rond en stoppen als we wat zien. Er zijn ook een aantal plekken die we altijd aandoen zoals de kwade hoek en de brouwersdam. Echt erg leuk altijd.
Op zondag 18 januari 2004 10:29 schreef bonootje het volgende:
hoi,hoi , heee gaaf waar ben je op ganzenexcursie geweest ??? ben benieuwd naar je fotootjes. Ik heb pas ook eens een flink aantal fotootjes die ik zelf gemaakt heb opgezocht en op mijn harde schijf gezet. Ik zal ze in de korte toekomst een op mijn hp er bij plakken denk ik. ik zal ook eens fotootjes van onze katten op mijn site zetten.
www.people.zeelandnet.nl/tilborg dan kun je de gelijkenis zien.groetjes ro
Nog even over vogels in de tuin:
We hebben helaas niet zo'n vogelvriendelijke tuin (als ik op mezelf zou wonen zou het anders zijn. maarja dat is nog niet zo ver).
Ik had eens een pindakrans gemaakt en daar kwam steeds een vlaamse gaai op af.. dat was wel erg leuk.
Bij de ouders van mijn vriend is het in de winter erg leuk om in de tuin te kijken. Dingen zoals koolmezen, pimpelmezen, merels, winterkoninkjes, roodborstjes, heggemussen, staartmezen, vinken, turkse tortels, houtduiven en dan vorig jaar dat ijsvogeltje.. echt geweldig.
Ook af een toe een reiger die de vijver komt leegeten.
Maar wat ze nou in mijn Japanse Esdoorn aan het doen waren????
http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_park_bos/Staartmees_Aegithalos-caudatus.html
quote:Bedankt voor je link met vogelgeluiden! Moeilijk om te horen of je nou met een Merel of een Tuinfluiter te maken hebt. Maar ik geloof dat ik net bij zonsondergang een Merel hoorde fluiten alsof het alweer voorjaar was
Op zaterdag 24 januari 2004 11:02 schreef Pearly het volgende:
Woeplaaa ..... 12 staartmezen in mijn tuin!!!!Maar wat ze nou in mijn Japanse Esdoorn aan het doen waren????
http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_park_bos/Staartmees_Aegithalos-caudatus.html
quote:You're welcom Colour!
Op zondag 25 januari 2004 18:47 schreef Colour het volgende:[..]
Bedankt voor je link met vogelgeluiden! Moeilijk om te horen of je nou met een Merel of een Tuinfluiter te maken hebt. Maar ik geloof dat ik net bij zonsondergang een Merel hoorde fluiten alsof het alweer voorjaar was
Ik ben benieuwd als ie af is! ....
Helaas zie ik niet vaak andere vogels dan de meest bekende vogels: mussen, merels, eksters, kauwtjes en kraaien. Soms ook wel eens een gaai gezien, of een koolmees of pimpelmees. En waarschijnlijk een keer een reiger. Maar eigenlijk moet ik de meeste vogels nog leren herkennen, dus dat zal mijn probleem wel zijn. Maar sinds ik mijn vogelencyclopedie heb (ruim een half jaar inmiddels) heb ik wel wat meer vogels leren kennen dan eerst.
quote:wiseguy
Op zondag 1 februari 2004 21:45 schreef bonootje het volgende:
...Maar ik zou dan wel je sax thuis laten anders zie je niet veel
nee maar goed ik ga bijna nooit naar het bos, dus vandaar dat ik niet zoveel bosvogels heb gezien. Trouwens meeuwen heb ik uiteraard ook wel gezien en duiven en nog genoeg andere vogels, maar roofvogels en grotere wilde vogels nog niet echt (goed genoeg).
In ieder geval zet ik ze zelf graag ook op de foto, al is dat nog niet vaak echt goed gelukt helaas.
Hoewel ik wel twee prachtige foto's heb van meeuwen tijdens mijn vakantie naar noorwegen afgelopen zomer, die zal ik nog even hier plaatsen
Succes met spotten en profiteer van het feit dat je in de Veluwe woont
Doeiiii '
ow ja .... ik wilde hier toch nog even dit linkje leggen :
www.huismussen.nl
quote:helaas heb ik pas na 13 maart weer tijd voor dat soort dingen!
Op zondag 1 februari 2004 22:01 schreef Pearly het volgende:
Succes met spotten en profiteer van het feit dat je in de Veluwe woont
genomen in Texel.
Ik kan alleen niet goed zien wat voor meeuw het is. Misschien kleine mantel meeuw ofzo.
Tis alleen niet in de winter genomen... Maar ik zal binnenkort wat foto's posten die ik van de winter genomen heb
En hier >>>> http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_vogels_duin_kust/Grote_Mantelmeeuw_Larus-marinus.html de mantelmeeuw.
Vergelijk ze eens zou ik zeggen!!!
Maar mij lijkt het een zilvermeeuw.
Wel héél mooie foto hoor!!!!
hier staan fotootjes op die mijn persoontje gemaakt heeft.
op dit moment werkt alleen de vogels link nog maar de rest volgt zo spoedig mogelijk.
greetzzzz ro
Ja ik zie het al, de vogel kijkt gewoon de andere kant opquote:Op zondag 29 februari 2004 14:27 schreef bonootje het volgende:
volgens mij kijkt ie gewoon weg van de camera :-) dus dan lijkt het een kleine(re) snavel
zijn net trug van de Pluimpot en heb daar iets heel leuks gezien .... namelijk 2 goudhaantjes :-) was geweldig om te zien die kleine huppeltjes. heb er ooit al wel een meer gezien maar dat was op de Veluwe en deze keer in een nietvoorstellend rijtje bomen wat ze hier al een bos noemen :-)
he deliverence, leuke studie doe je nu :-) heb ik ooit ook nog willen gaan doen (vroegaahh zal ik maar zeggen).
Dat kijken en luisteren is best moeilijk. Nu ga ik niet 'zo heel vaak naar de bossen hoor! In de stad vallen mij ook véél meer dingen op, nu.quote:Op maandag 1 maart 2004 18:29 schreef Deliverance het volgende:
Als je eenmaal goed leert kijken en luisteren naar de natuur dan ontdek je ineens veel meer, dat is het leuke. Hoe meer je leert, hoe meer je hoort en ziet.
Goed plan. Ik heb nu een tuin met veel vogels erin (en gelukkig weinig katten). Alvast twee vogelhuisjes geïnstalleerd. Laat de winter maar komen!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:37 schreef bonootje het volgende:
ja,ja de winter /herfst komt er (helaas) weer aan .... alvast de tuin rpoberen voor te bereiden hierop ???
jammer he! Het is vast een stuk stiiller in je tuin nu!quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:43 schreef Pearly het volgende:
Jammer .... ik ben verhuist naar een nieuwbouwwijkje. GEEN vogel te bekennen.
Alleen kraaien, hoog in de lucht .... God weet op zoek naar wat?
Gisteren wat broodkruimels in de nog niet afgemaakte tuin gedropt. Ze liggen er nog.
Ik mis de vogeltjes in mijn tuin. Het is een ontspannende aanblik die ik zeker zal missen!
Hopelijk krijg ik het hier voor elkaar om weer wat koolmezen en pimpels te zien te krijgen maar ik betwijfel het, zo dicht langs de snelweg!
oh ja hoor genoeg bomen om mijn flat, en daar hoor ik vaak ook vogelgeluiden uit komen. Ik denk alleen dat als ik vogeldingetjes ga ophangen en er komen mussen en mezen op af, dat mijn katten dan ineens heel aandachtig naar buiten gaan kijken en die vogels weer wegvliegen...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:42 schreef Pearly het volgende:
hee .. daniman ....
Probeer eens wat dingetjes neer te hangen die speciaal voor koolmezen en mussen zijn !!
Volgens mij heb ik een vogel-post op fok gezien waarin werd gezegd dat diegene verwonderd was om het feit dat er koolmezen en mussen op zijn balkon reling zaten.
Het moet dus wel kunnen! Of heb je geen enkele boom of struik of wat dan ook in je omgeving?
quote:Op maandag 28 februari 2005 15:43 schreef XemmyX het volgende:
He mensen, mooie foto's!
Is er geen centraal topic over natuurvogels?
Zo nee, maak dan van dit topic zo iets, bijvoorbeeld van wat zie ik in de winter buiten vliegen, en wat in de lente/zomer of herfst.
Idee'tje misschien
Ik vind het zeer mooi om naar te kijken
quote:Op zondag 27 februari 2005 10:39 schreef Pearly het volgende:
Bono's Topic
Die is er ook nog Againzender...
Vogeltopics genoeg zie je wel.
quote:Op maandag 28 februari 2005 14:03 schreef Uhmmie het volgende:
barbaaf: misschien is het een boomvalkje
die zijn precies iets kleiner
enneh kissa.. als vogelliefhebber heb je een wat vreemde naam
kissa is fins voor poesje of katje
Dat had ik vanmorgen ook heel even toen de zon eventjes doorbrak. De koolmezen begonnen gelijk te zingen als een dolle, dat viel mij vooral op.quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:11 schreef bonootje het volgende:
hebben jullie dat ook ???....... het gevoel dat de winter af gat lopen....
ik liep vanmorgen de deur uit om net over 6 en.. en hoorde de vogels fluiten, de merels,de lijsters en de duiven koeren ik heb hier zeker 2 a 3 minuten van staan genieten voor ik mijn autootje instapte om naar mijn werk te gaan... en dan niet een striemende kou op je neus....nee al een wat warmere stroom lucht langs je neus...................hmmmmmmmmmmmmmmmm heerlijk de lente komt er aan.
greetzz Ro
En die derde.... hoe smaakte die !?!quote:Op woensdag 16 maart 2005 21:58 schreef daniman het volgende:
vervelend is dat he Radyhyn... afgelopen zomer in roemenie ook, waren er drie vogels het huis ingevlogen van mijn baas. Eentje heeft het er niet overleefd en eentje heb ik moeten vangen en het huis uit gedragen, die ik buiten weer vrij kon laten vliegen.
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:58 schreef stumbleupon het volgende:
Vanmiddag een grote groep kruisbekken gespot. (schat een stuk of 40).
Normaalgesproken is dit meer een invasievogel maar hier op Zoomland is het een broedvogel geworden.
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_Loxia_pytyopsittacus.jpg]afbeelding][/URL]
Bij Boslust inderdaad. Niet al te ver van het hostel. (Nieuwste aanwinst van het Brabants Landschap, was voorheen Wouwse Plantage)quote:Op donderdag 10 november 2005 22:52 schreef bonootje het volgende:
hoi,hoi, is dat bij boslust of ergens in de buurt bij het appeltje ???
greetzz ro
[..]
Dat is dus ook het grappige eraan !quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:38 schreef kissa het volgende:
Vlaamse Gaaien zijn prachtvogels
Ze zijn nu druk bezig eikels te verstoppen voor de winter, erg leuk om naar te kijken. Wel moeilijk om te fotograferen, omdat ze schuwer zijn dan eksters.
Nadeel is wel dat ik in het voorjaar honderden jonge eikeboompjes in mijn tuin heb die ik moet rooien
![]()
Nou, als een vogel een mens in zijn volledigheid kan zien, dus ook alle bewegingen ( en dat er ook bewogen wòrdt), de afstand zo'n 2 meter is (hij zit pal voor mijn raam)... ja dan denk ik dat dan best te stellen is dat hij niet schuw is.quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:09 schreef Pearly het volgende:
maar dat je van top tot teen in beeld bent? Wil dat dan zeggen dat hij daarom niet schuw is!?
Volgens mij is dit niet "de" theorie van het feit dat hij blijft zitten op die plek, op dat moment. Welke het dan wel is weet ik niet maar niet omdat je volglas hebt en je helemaal in beeld bent.
Misschien zijn er anderen die er een meer aannemelijke theorie op kunnen geven?
0 hoog ?? vlakbij Lievensberg ? misschien eens een ideetje om eens af te spreken en eens ergens te gaan spotten... we wonen vlakbij elkaar.quote:
zondag 13 november 2005 02:21 schreef stumbleupon het volgende:
Ik woon ook op een flat (10 hoog) en, afgezien van een grote groep meeuwen, viel er weinig te beleven zonder verrekijker. Maar ik ben wat gaan voeren (universeel voer in een oude plantenbak gedaan). En nu komen er regelmatig kool en pimpelmezen het balkon onveilig maken. Heel af en toe zie ik een roodborstje maar die is echt ontzettend schuw.
Vanmiddag een groepje van 8 nijlganzen gezien in de Markiezaat.
Best mooie vogels.
[afbeelding]
Bergeenden zijn ook weer goed vertegenwoordigd:
[afbeelding]
quote:Op zondag 13 november 2005 18:32 schreef stumbleupon het volgende:
Ja da's best een goed ideeIk woon op Heiningen dus ik heb een mooi uitzicht op Zoomland achter me en met een goede kijker kan ik de Markiezaat nog zien.
Moeten we maar een keer afspreken
Vanmiddag 2 uur in de vogelkijkhut gezeten (tot zonsondergang)
Gespot vandaag:
ijsvogel 2x vlakbij de kijkhut
Rietgorzen 3x
Wilde zwaan
Een groep wulpen (7 stuks)
Kievit ongeveer 300
Futen
Grouwe gans
Baardmannetjes!! 4 stuks
[afbeelding]
Baardmannetje
[afbeelding]
ijsvogel
Markiezaat
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat005.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat004.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat003.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat002.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat001.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/fotografie/th_peerdjes01.jpg]afbeelding][/URL]
The usual: een grote groep dikke mussen, onze tuinmerel (waarschijnlijk is hij in onze tuin geboren), sinds kort 2 x 2 koolmezen, waarvan er een ons nestkastje erg interessant vond. In het nestkastje zijn er al eens eerder koolmezen geboren en uitgevlogen.quote:Op zondag 4 januari 2004 00:00 schreef Pearly het volgende:
En ? bij jullie nog iets bijzonders in de tuin geweest ?
Groenlingen misschien?quote:Op maandag 14 november 2005 00:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
The usual: een grote groep dikke mussen, onze tuinmerel (waarschijnlijk is hij in onze tuin geboren), sinds kort 2 x 2 koolmezen, waarvan er een ons nestkastje erg interessant vond. In het nestkastje zijn er al eens eerder koolmezen geboren en uitgevlogen.
Verder wat houtduiven,kraaien, eksters en een enkele spreeuw.
Bij mijn vriend kom je ook een soort kleine groen/gele kanaries (?) tegen.
Of een sijs.quote:Op maandag 14 november 2005 01:07 schreef stumbleupon het volgende:
[..]
Groenlingen misschien?
[afbeelding]
Ik woon ook in BoZ vlakbij het Markiezaatgebied, ik moet binnenkort ook maar weer eens naar de hut gaan, is alweer een jaar geledenquote:Op zondag 13 november 2005 18:32 schreef stumbleupon het volgende:
Ja da's best een goed ideeIk woon op Heiningen dus ik heb een mooi uitzicht op Zoomland achter me en met een goede kijker kan ik de Markiezaat nog zien.
Moeten we maar een keer afspreken
Ah geweldig...quote:Op donderdag 17 november 2005 17:19 schreef Staaf het volgende:
[..]
Ik woon ook in BoZ vlakbij het Markiezaatgebied, ik moet binnenkort ook maar weer eens naar de hut gaan, is alweer een jaar geledenToen zag ik in de plas bij de kijkhut een koppel ruddy ducks zwemmen (best leuk
)
Ik zag vandaag nog een ijsvogeltje vliegen over een sloot op de bergse plaat!
Als dat betekent dat mensen die van verder weg ook meemogen, aan je foto's te zien is het een mooi gebied met ook mooie foto's, dan zou ik daar ook best eens vogels willen spotten...quote:Op donderdag 17 november 2005 20:10 schreef stumbleupon het volgende:
[..]
Ah geweldig...Nog iemand dichtbij
Ja, ik kreeg vandaag ook alweer meldingen binnen van ijsvogels (op de molenplaat o.a. en bij de Kraaijenberg). Ook baardmannetjes zijn weer gezien.
Ik ben van plan om binnenkort eens een tocht door het gebied te organiseren voor de liefhebbers.. Ik moet nog even een datum prikken zodat we ook in de Kraaijenberg kunnen (is wel lekker als het heel erg koud is).
Ik ben enkele weken geleden nog op de Molenplaat geweest, ik was bij die smalle strook bij het uiterste puntje van de Bergse Plaat. Vanuit daar had ik goed zicht op het Markiezaatsmeer en ik zag er tientallen wilde of kleine zwanen rondvliegen en zwemmen en lopen. Ik kan ze niet goed determineren; weet jij misschien welke het zijn? Ook zaten er een hoop smienten en zag ik natuurlijk ook grauwe ganzen; wilde eenden; brilduikers, fazanten.quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:34 schreef stumbleupon het volgende:
Vanmiddag weer in het Markiezaatgebied wezen kijken. Ik was wel benieuwd of er, na de storm en enorme sneeuwval van gisteren, misschien iets beschadigd zou zijn. Wat ik zag was verbazingwekkend. Het leek wel of een boer met een groooote cyclomaaier dwars door het gebied was gegaan. Al het riet lag plat of was afgebroken. Slecht voor de vogels maar goed voor de vogelliefhebber. Her en der stonden nog wat rietveldjes overeind met daarin verstopt de vogels die normaal veel meer verspreid zitten over het gebied. Ook stond het halve gebied onder water door de regen en smeltende sneeuw. Overal moest je minstens tot je enkels door het water waden. De vogelkijkhut was nagenoeg onbereikbaar.
Waargenomen:
Bergeenden, Kivieten, Zaagbekken, Geoorde futen, Waterrallen, Futen, Baardmannetjes, ijsvogels (blijft fraai), Kepen, Buizerd, Kiekendief, Torenvalk, Hazen, Reeen, Grote groepen Grauwe Ganzen en de topperrrrr van deze dag: een slechtvalk!
Waarschijnlijk kleine zwanen en het zijn er veelquote:ik zag er tientallen wilde of kleine zwanen rondvliegen en zwemmen en lopen. Ik kan ze niet goed determineren; weet jij misschien welke het zijn?
Pfew...kun je niet een stellage aan het hek van je balkon bouwen. Kun je van binnenuit de vogels bekijken en zijn hoeven niet die enge ruimte die balkon vormt in.quote:Op maandag 26 december 2005 15:26 schreef Nacasante het volgende:
Maar wat nou als ik in Nieuw-Vennep woon, op de 6e (bovenste) etage van een flatgebouw?
Daar komen dus geen vogeltjes op mijn balkon.
Vanmorgen wel even in de buurt rondgefietst. Camera natuurlijk meegenomen. Tweede Kerstdag, dus heerlijk stil overal, en een paar kleine bonte spechten gezien, een paar roodborstjes, staartmezen en koolmezen. Ze zijn er dus wel, maar ik wil ze ook op mijn balkon hebben!
Boomkleverquote:Op woensdag 28 december 2005 17:08 schreef -CRASH- het volgende:
Iemand een idee wat voor een soort dit is
[afbeelding]
Euh, kleine bonte spechten...je bent hier zeker van?quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:52 schreef CartWOman het volgende:
Koolmezen, pimpelmezen, roodborstjes, vinken, kleine bonte spechten, groenlingen, kraaien en af en toe een vlaamse gaai... heerlijk zo'n tuin, vooral als er een pak sneeuw ligt komen ze massaal een vorkje prikken.![]()
THNXquote:
Neequote:Op woensdag 28 december 2005 17:13 schreef wonko het volgende:
[..]
Euh, kleine bonte spechten...je bent hier zeker van?
jup, tnxquote:Op woensdag 28 december 2005 20:45 schreef CartWOman het volgende:
Goudvinkjes?
http://www.ivnvechtplasse(...)rrhula-pyrrhula.html
Distels in de tuin?quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
hahh, een puttertje dus.
http://www.ivnvechtplasse(...)uelis-carduelis.html
jup, soort van.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |