abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17555469
ben er vandaag nog ff tussenuit geweest. was lekker weer maar natuurlijk toen ik in de pluimpot rond liep begon het wat te regenen....maar ja kan gebeuren. de goudhaantjes van vorige week heb ik niet meer gezien en/of gehoord. wel waren er inmiddels meeuwen aangekomen,kokmeeuwen om precies te zijn, heb er geen stern tussen kunnen ontdekken, ook heb ik 3 grote Canadese ganzen gezien waarvan 1 paartje, en ik denk een alleenstaand vrouwtje. Was wel een mooi gezicht om dat paartje bezig te zien, waren echt bezig met elkaar te paaien om te gaan ...... .
ben zeer benieuwd of ze het zo naar hun zin hebben daar dat ze ook daadwerkelijk tot broeden over zullen gaan .

greetzzz maar weer ro

[ Bericht 0% gewijzigd door bonootje op 07-03-2004 16:01:18 ]
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  maandag 8 maart 2004 @ 20:31:11 #52
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17582600
[algemeen] vogels

neem even een kijkje in bovenstaand topic als je een meer algemene vogelbespreking of -mededeling wil doen!

[ Bericht 12% gewijzigd door Pearly op 08-03-2004 20:39:58 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_17922569
oewwww,leuk topic! toevallig vandaag begonnen met een birdlog (jawel)
zou het leuk vinden als jullie bij mij over vogeltjes kwamen kletsen!
http://www.pretaportercollection.com/birdlog
pi_21521345
ja,ja de winter /herfst komt er (helaas) weer aan .... alvast de tuin rpoberen voor te bereiden hierop ???
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_21528482
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:37 schreef bonootje het volgende:
ja,ja de winter /herfst komt er (helaas) weer aan .... alvast de tuin rpoberen voor te bereiden hierop ???
Goed plan. Ik heb nu een tuin met veel vogels erin (en gelukkig weinig katten). Alvast twee vogelhuisjes geïnstalleerd. Laat de winter maar komen!
En weer een stukje onzinnige proza.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 19:13:08 #56
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_22449062
De eerste vogeltjes beginnen weer terug te keren in de tuin. Het is toch nog stiekum, lange tijd heerlijk weer geweest voor ze. Nu het kouder begint te worden .... en straks de vorst weer aan de grond is .... zal het nog drukker worden .... ik kijk er weer naar ui!

Nadeel is alleen dat ik straks naar een nieuwbouwwijk ga verhuizen. Daar zal ik de eerste jaren nog maar weinig vogeltjes zien ... ook omdat we dichterbij de snelweg gaan wonen, zal het wel tegenvallen met wat er allemaal in de tuin komt!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:43:19 #57
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25214990
Jammer .... ik ben verhuist naar een nieuwbouwwijkje. GEEN vogel te bekennen.
Alleen kraaien, hoog in de lucht .... God weet op zoek naar wat?

Gisteren wat broodkruimels in de nog niet afgemaakte tuin gedropt. Ze liggen er nog.
Ik mis de vogeltjes in mijn tuin. Het is een ontspannende aanblik die ik zeker zal missen!
Hopelijk krijg ik het hier voor elkaar om weer wat koolmezen en pimpels te zien te krijgen maar ik betwijfel het, zo dicht langs de snelweg!
pi_25216541
hmm ik dacht van het weekend bij mn nieuwe huis 2 merels op de schutting te hebben zitten
en toen draaiden ze zich om.. hadden ze allebei een heel mooi gespikkelde borst

oftewel.. 2 lijsters op de schutting \o/

die heb ik niet bij mijn oude huis
en zondagochtend stuk wezen lopen.. en hele berg meesjes gezien

overigens.. ook redelijk dichtbij de snelweg
maar ook aan het water met struiken en bomen.. dat laatste zal vast schelen
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 22:00:49 #59
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_25221768
Bij gebrek aan tuin kan ik daar niets over vertellen Gelukkig (?) werk ik in een kantoorpand bij Rijswijk/Voorburg met uitzicht over wat weilanden en daar is regelmatig wat te zien. ZO komen de halsbandparkieten hier regelmatig in groepen van 20 stuks langs, dit tot hilariteit van bezoekers die eerst niet wisten dat deze vogels in Nederland voorkomen. Ook heb ik daar laatst een paar ooievaars gespot

En deze week zag ik een roofvogeltje bidden waarvan ik nog niet weet wat 't was, mischien dat de IVN site me kan helpen, of iemand hier. 't Was een vogeltje van het formaat van een kraai, misschien iets kleiner maar groter dan een duif, wel slanker. De rug en de boverkant van de vleugels waren lichtbruin, koffie met dubbel melk behalve de punten, die waren vanaf 2/3 zwart. En hij bidt dus, als dat helpt.

Edit: Zo te zien en torenvalkje, hoewel ik het idee had dat hij kleiner dan 31-34 cm was. Aan de andere kant is natuurlijk moeilijk in te schatten hoe groot iets is dat vrij in de lucht hangt, op 40 meter afstand (wel op ooghoogte, ik werk op de 6e etage).

[ Bericht 12% gewijzigd door Barbaaf op 23-02-2005 22:12:31 ]
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_25223766
We hebben erg veel kraaien voor het huis.
Achter in de tuin veel merels en spreeuwen, ook een klein koolmeesje volgens mij dat wel erg veel in het vogelhuisje zit.

Jammer genoeg loopt er hier regelmatig een kat door de tuin.
Wel strooi ik vaak wat brood op de tafel op het balkon, en komen er af en toe wat durf-allen het wegpikken
  donderdag 24 februari 2005 @ 18:39:48 #61
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25236335
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:43 schreef Pearly het volgende:
Jammer .... ik ben verhuist naar een nieuwbouwwijkje. GEEN vogel te bekennen.
Alleen kraaien, hoog in de lucht .... God weet op zoek naar wat?

Gisteren wat broodkruimels in de nog niet afgemaakte tuin gedropt. Ze liggen er nog.
Ik mis de vogeltjes in mijn tuin. Het is een ontspannende aanblik die ik zeker zal missen!
Hopelijk krijg ik het hier voor elkaar om weer wat koolmezen en pimpels te zien te krijgen maar ik betwijfel het, zo dicht langs de snelweg!
jammer he! Het is vast een stuk stiiller in je tuin nu!
Ik heb hier op mijn flat overigens ook niet echt veel vogels te zien. Een enkele keer een ekster op de railing van het balkon maar daar blijft het eigenlijk ook bij
patat ftw :)
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:42:59 #62
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25255732
hee .. daniman ....
Probeer eens wat dingetjes neer te hangen die speciaal voor koolmezen en mussen zijn !!
Volgens mij heb ik een vogel-post op fok gezien waarin werd gezegd dat diegene verwonderd was om het feit dat er koolmezen en mussen op zijn balkon reling zaten.
Het moet dus wel kunnen! Of heb je geen enkele boom of struik of wat dan ook in je omgeving?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:18:58 #63
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25264073
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:42 schreef Pearly het volgende:
hee .. daniman ....
Probeer eens wat dingetjes neer te hangen die speciaal voor koolmezen en mussen zijn !!
Volgens mij heb ik een vogel-post op fok gezien waarin werd gezegd dat diegene verwonderd was om het feit dat er koolmezen en mussen op zijn balkon reling zaten.
Het moet dus wel kunnen! Of heb je geen enkele boom of struik of wat dan ook in je omgeving?
oh ja hoor genoeg bomen om mijn flat, en daar hoor ik vaak ook vogelgeluiden uit komen. Ik denk alleen dat als ik vogeldingetjes ga ophangen en er komen mussen en mezen op af, dat mijn katten dan ineens heel aandachtig naar buiten gaan kijken en die vogels weer wegvliegen...
pi_25268136
Een vogeltopic

Ik ben ook een enthousiast vogelbekijker. Nu heb ik de mazzel dat ik op het platteland woon, met een grote vogelvriendelijk tuin.
De meest bijzondere vogels die ik gezien heb zijn: honderden staartmezen in één keer, appelvinken, goudvinken, goudhaantjes, gekraagde en zwarte roodstaarten, grote bonte specht, kwikstaarten, zwarte mees, boomkruipers, kramsvogels, koperwieken en de beflijsters.
En natuurlijk de verschillende mezen- mussen- en vinkensoorten. En niet te vergeten het winterkoninkje en het roodborstje.
Qua roofvogels: havik, sperwer, torenvalk, buizerd en twee keer rode wouwen, hoog in de lucht.
En er wonen ransuilen in mijn tuin. Als het donker wordt gaan ze op jacht...
Deze ganzen kwamen een paar weken geleden overvliegen

zaterdag 26 februari 2005 @ 19:20:30 #65
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25269226
gaaf Kissa ..
ik hoef gelukkig ook niet zo heel ver te reizen eer ik in de loonse en drunense duinen ben. Daar valt ook een hoop te bewonderen natuurlijk. Maarja, in je tuin naar vogels kijken is wel zo handig!
Mooi hoor ... die vlucht ganzen !
  zaterdag 26 februari 2005 @ 21:07:33 #66
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25270938
Mooie foto Kissa!
pi_25271288
Bedankt Pearly en Daniman
Het was wel een gelukstreffer hoor...
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:57:47 #68
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25273852
als mijn digitale fotocamera het nou deed had ik misschien met een beetje geluk nog een leuke foto van een blauwe reiger kunnen maken, maar helaas. het ding is nog stuk en ik heb nu even geen geld om die te repareren...
pi_25273881
Jammer Daniman.......
  zondag 27 februari 2005 @ 00:10:24 #70
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_25274095
Hm, ik zie dit topic nu pas

Ik ben een groot fan van vogels. Vroeger bij mijn ouders woonden wij wat meer op het platteland, en was er zat te zien.

Maar ook hier in Amsterdam Slotervaart is er genoeg te zien, zeker in de winter!

Ik heb hier tot nu toe, naast de standaard-vogels, zoals mussen en spreeuwen, winterkoninkjes, vlaamse gaaien (erg normaal tegenwoordig in de stad), boomkruipers, boomklevers, grote bonte specht en een torenvalk gezien. Dit is niet echt in mijn tuin, maar achter het huis in de populieren op de spoordijk
In de sloot achter het huis waren de futen laatst al weer bezig met hun paringszwemacties, erg mooi altijd!

Op weg naar mijn werk zit er sinds een paar weken een kolonie parkieten (meer dan 100) in een groep bomen waar ik onderdoor fiets. Ziet er erg exotisch uit!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 27 februari 2005 @ 10:39:38 #71
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25278772
Bono's Topic
Die is er ook nog Againzender...
Vogeltopics genoeg zie je wel.
pi_25284779
en ikzelf ben er ook nog :-)
pi_25298589
barbaaf: misschien is het een boomvalkje
die zijn precies iets kleiner

enneh kissa.. als vogelliefhebber heb je een wat vreemde naam
kissa is fins voor poesje of katje
jobensaskia.nl
pi_25299596
He mensen, mooie foto's!

Is er geen centraal topic over natuurvogels?

Zo nee, maak dan van dit topic zo iets, bijvoorbeeld van wat zie ik in de winter buiten vliegen, en wat in de lente/zomer of herfst.

Idee'tje misschien

Ik vind het zeer mooi om naar te kijken
  maandag 28 februari 2005 @ 16:48:37 #75
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25300183
quote:
Op maandag 28 februari 2005 15:43 schreef XemmyX het volgende:
He mensen, mooie foto's!

Is er geen centraal topic over natuurvogels?

Zo nee, maak dan van dit topic zo iets, bijvoorbeeld van wat zie ik in de winter buiten vliegen, en wat in de lente/zomer of herfst.

Idee'tje misschien

Ik vind het zeer mooi om naar te kijken
quote:
Op zondag 27 februari 2005 10:39 schreef Pearly het volgende:
Bono's Topic
Die is er ook nog Againzender...
Vogeltopics genoeg zie je wel.
pi_25300313
twee jaar geleden bij m'n ouders voor het laatst een ijsvogeltje gespot, en een half uur achtervolgt. Ik vind het een heel intrigrerent vogeltje. Vooral die mooie kleuren, maar ook de manier waarop hij jaagt op kleine visjes.
Helaas is dat echt een vogeltje wat je toevallig tegen het lijf moet lopen en zijn ze zeer zeldzaam. Wel komen ze vak op dezelfde plek terug om te jagen, dus als je er een keertje eentje ziet is de kans groot dat ie er een paar dagen later nog zit.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_25301179
mwah ze komen steeds meer voor in nederland
de zachte winters zorgt dat ze het hier kunnen overleven
nu het vriest zal het echt beduidend slechter gaan met de "ijsvogelstand"
want daar kunnen ze dus echt niet tegen.

in de naardermeer zitten diverse nesten
echter.. tja.. ik weet niet hoe dat er nu voor staat
-5 overdag is serieus veel te koud voor die beestjes
jobensaskia.nl
pi_25301214

ondanks dat ikw eet waar de nesten zitten....
en regelmatig daar in de buurt vertoef
heb ik ze dus serieus nooit echt gezien
nooit meer dan een voorbij schietende blauwe schim
deze op de foto zetten is dan ook best een serieuze prestatie

overigens.. voor de volledigheid
de foto komt van http://www.ivnvechtplassen.org/
jobensaskia.nl
pi_25307833
hoi,hoi , gezien je omschrijving van deze vogel is het een torenvalk een mannetje ( want de vrouwtjes zijn nog niet terug de mannetjes blijven over het algemeen hier en de vrouwtjes trekken weg in de winter periode). dit is ook de enigste roofvogel in NL die "bidt" heeeel af en toe wil een buizerd zich daar ook nog aan wagen als er flink wat wind staat ( want buizerds zijn vrij "luie" vogels. daarentegen bidt een ruigpootbuizerd wat vaker.

greetzz ro
quote:
Op maandag 28 februari 2005 14:03 schreef Uhmmie het volgende:
barbaaf: misschien is het een boomvalkje
die zijn precies iets kleiner

enneh kissa.. als vogelliefhebber heb je een wat vreemde naam
kissa is fins voor poesje of katje
  dinsdag 1 maart 2005 @ 19:23:43 #80
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25317022
wat houdt dat bidden dan precies in?
pi_25317137
hmm in feite hangt hij dan gewoon stil in de lucht
tot ie een prooi ziet.... en mocht ie prooi in zicht krijgen.. is deze zo goed als zeker verloren
jobensaskia.nl
  dinsdag 1 maart 2005 @ 22:26:00 #82
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25320289
ow ja! Nou weet ik het weer! Ik heb een keer een documentaire gezien over roofvogels en toen was er ook een soort valk die dat deed, waarschijnlijk die torenvalk.
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:16:37 #83
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25328172
Ja.. want torenvalkjes zijn zeer heilige vogeltjes,
Ze bidden voor het eten

Een biddend torenvalkje (2 jaar geleden gemaakt ofzo):
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:35:31 #84
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25329569
  vrijdag 4 maart 2005 @ 14:04:02 #85
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_25363344
Deze vogels zitten op het pleintje voor ons huis. Zijn het kramvogels?

voor een grotere afbeelding klik hier
Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
  vrijdag 4 maart 2005 @ 15:39:59 #86
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25364746
Ja kramsvogels

Je woont toch niet in Zwijndrecht he ? Want ik had deze in zo'n zelfde boompje:
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:23:43 #87
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_25366109
Nope, in Almere
Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
pi_25413953
SC van kissa en Uhmmie overgehevelt naar http://forum.fok.nl/topic/675941
pi_25414270
hmm ik zag vandaag nog een kauwtje dat dacht dat ie een valk was
leuke dieren wel en erg slim
maar een biddend kauwtje (nouja.. een behoorlijk goede poging in ieder geval) had ik nog nooit gezien
toch doen ze het vaker... ze kunnen zeemeeuwen ook best aardig imiteren
jobensaskia.nl
pi_25414647
Kauwtjes zijn harstikke leuk
Wij wonen in een oude boerderij en twee kauwtjes hadden een nest onder de pannen gemaakt en het vrouwtje had eieren gelegd. Toen de jonge kauwtjes het nest uitkwamen zaten ze vaak op zolder en op de hanenbalken. Dan liep ik de deel op en dan zaten de kauwtjes ondersteboven naar me te kijken. Ook kenden ze de honden en hun geblaf werd nagedaan...
Wel eens blaffende kauwen gehoord? Ik wel, dus
  maandag 7 maart 2005 @ 21:02:39 #91
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25416636
lachen lijkt me dat, Kissa!!
pi_25419986
Dat was inderdaad lachen, Daniman En ze zijn zo brutaal als de neten. En slim!

Ik ben geabonneerd op een nieuwsbrief over vogels, ik zal aan het eind van de week hier het linkje plaatsen ( Nico de Haan )
Erg leerzaam...
pi_25423010
hoi,hoi, www.vogeldagboek.nl is ook een leuke site. hier kun je je o.a. aanmelden voor een nieuwsbrief waarin hij zijn natuurmomenten omschrijft met fotootjes. leuk om te lezen.

greetzzzz ro
pi_25464851
hebben jullie dat ook ???....... het gevoel dat de winter af gat lopen....
ik liep vanmorgen de deur uit om net over 6 en.. en hoorde de vogels fluiten, de merels,de lijsters en de duiven koeren ik heb hier zeker 2 a 3 minuten van staan genieten voor ik mijn autootje instapte om naar mijn werk te gaan... en dan niet een striemende kou op je neus....nee al een wat warmere stroom lucht langs je neus...................hmmmmmmmmmmmmmmmm heerlijk de lente komt er aan.

greetzz Ro
  donderdag 10 maart 2005 @ 23:25:34 #95
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_25465233
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:11 schreef bonootje het volgende:
hebben jullie dat ook ???....... het gevoel dat de winter af gat lopen....
ik liep vanmorgen de deur uit om net over 6 en.. en hoorde de vogels fluiten, de merels,de lijsters en de duiven koeren ik heb hier zeker 2 a 3 minuten van staan genieten voor ik mijn autootje instapte om naar mijn werk te gaan... en dan niet een striemende kou op je neus....nee al een wat warmere stroom lucht langs je neus...................hmmmmmmmmmmmmmmmm heerlijk de lente komt er aan.

greetzz Ro
Dat had ik vanmorgen ook heel even toen de zon eventjes doorbrak. De koolmezen begonnen gelijk te zingen als een dolle, dat viel mij vooral op.
Maar toen werd het weer bewolkt, en werd alles weer stil, helaas......
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_25475351
www.nicodehaan.nl

Op bovenstaande url staat een kopje dat ornithonieuws heet. Daar kun je je aanmelden als je hun wekelijkse nieuwsbrief wilt ontvangen (gratis)

Ik heb deze week een groepje grauwe gorzen in de tuin gehad en net zag ik een boomkruipertje

Hier zingen de vogels ook uit volle borst, de lente komt eraan!

[ Bericht 1% gewijzigd door kissa op 11-03-2005 21:24:15 ]
pi_25497094
Deze roodborst was wat moediger dan de andere 3

foto van 05 Maart
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_25517827
iedereen op vakantie ?????

greetzzzz ro
pi_25518996
Ik zag van het weekend nog een vrij forse groene/gele mus. Ik dnk dat het een groenling was, maar ben er niet zeker van. Hij viel me op door z'n vreemde gefluit wat mij niet bekend voorkwam. Hierdoor wordt ik wel vaker getriggert om te kijken wat voor een vogel ergens zit.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 16 maart 2005 @ 12:04:47 #100
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_25530075
Een paar weken geleden zaten we bij een vriend van ons en toen *PATS* iets tegen het raam (gordijnen waren dicht enzo dus waarom?.. geen idee...)
Het was een mooie groenling en hij was dood

Zo zonde van zo'n mooi beestje!

foto van groenling:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')