Raven? hier? Volgens mjin encyclopedie komen ze niet in ons land voor en zijn ze bovendien nog een goeie slag groter dan de kraaien die je vaak ziet. Ben je niet in de war met kraaien?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:03 schreef Pearly het volgende:
Brood-overschotten en brood-kruimels e.d. kunnen altijd wel in de tuin worden gegooid. Daar profiteren de grotere vogelsoorten van als de Merel, de duif, de kraaien en raven, de ekster en ook de musjes natuurlijk. -knip-
Je kan eenden beter ook niet voeren. Ze vervelen zich dood als ze zelf geen eten meer hoeven te zoeken, waardoor de mannetjes vaak met z'n allen een vrouwtje gaan verkrachten. Soms verdrinkt het vrouwtje, andere keren sterven haar eventuele kuikens omdat de moeder zo vaak wordt belaagd door mannetjes dat ze niet op d'r kinderen kan letten.quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:03 schreef daniman het volgende:
[..]
Raven? hier? Volgens mjin encyclopedie komen ze niet in ons land voor en zijn ze bovendien nog een goeie slag groter dan de kraaien die je vaak ziet. Ben je niet in de war met kraaien?
Je vraag weet ik verder niet te antwoorden. In principe kunnen de vogels wel voor zichzelf zorgen, maar waarom zou je ze niet ook wat mogen voeren? Al moet je er mee oppassen, mijn broer heeft laatst een eend brood gegeven aan de deur en nu staan ze elke dag voor de deur
Aaahhh ja... nee, ik bedoelde niet raven ...... ik ben in de war met Kouwen ...... (schrijf je dat zó)?quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:03 schreef daniman het volgende:
[..]
Raven? hier? Volgens mjin encyclopedie komen ze niet in ons land voor en zijn ze bovendien nog een goeie slag groter dan de kraaien die je vaak ziet. Ben je niet in de war met kraaien?
Was het geen reiger? Een ooievaar is erg stoer hoorquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:03 schreef Pearly het volgende:
Vanochtend liep ik in de keuken en zie ik in mijn ooghoek ineens iets kolossáááls voorbij vliegen. Ik keek nog eens goed! Ja hoor.... voor de 2de keer kwam die ooievaar alweer overgevlogen
Het zijn kauwenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 09:44 schreef daniman het volgende:
cool, al die vogels!
Kouwen heb je goed geschreven! Grappige vogels, en ze kunnen ook tam worden heb ik gehoord.
Het verschil tussen ooievaars en reigers is heel goed te zien, ooievaars vliegen altijd met uitgestrekte nek, reigers trekken hun nek altijd in.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:53 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Was het geen reiger? Een ooievaar is erg stoer hoor.
Wij hebben laatst ook een hele stoere vogel waargenomen in een park in Utrecht: een heilige Ibis!
heejho!! .. gak ....quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:36 schreef bonootje het volgende:
BOE ... omdat ik moest reageren van pearly :-)![]()
Kwakken staan op de Rode Lijst omdat hun broedbiotoop kwetsbaar is en omdat ze bijna als broedvogel uit Nederland verdwenen zijn.quote:Op maandag 15 maart 2004 13:23 schreef Natrix het volgende:
Die Heilige Ibissen zijn uitgezet en komen niet voor in het wild. Het meest bijzondere dat ik ooitgezien heb is twee kwakken. Eén kwak heb ik de hele avond kunnen bewonderen en begon zelfs te jagen !
Ik heb ze gezien in een gebied in de buurt van Alphen aan den Rijn. Het vervelende is dat een man die ik gisteren op mijn verhaardag sprak zei dat het ook afstammelingen kunnen zijn van een broedkolonie in Avifauna. Ik wil dat gewoon niet geloven.wat betreft die heilige Ibissen is het niet waar wat ik zei, je kan ook wilde exemplaren zien. Alleen zie je hier in Alphen vaak een groep afkomstig uit Avifauna.quote:Op donderdag 18 maart 2004 20:39 schreef Pearly het volgende:
[..]
Kwakken staan op de Rode Lijst omdat hun broedbiotoop kwetsbaar is en omdat ze bijna als broedvogel uit Nederland verdwenen zijn.
Is het niet geweldig als je zoiets dan tegenkomt?
Waar had je ze gezien Natrix ???
Het zijn mooie beesten trouwens!
Dat klopt: de ibissen rond Alphen zijn afkomstig uit Avifauna. Ze hebben toen bewust besloten om hun vleugels niet te knippen. Verder heb je in Zuid-Frankrijk nog een kolonie van die heilige ibissen.quote:Op zondag 21 maart 2004 17:15 schreef Natrix het volgende:
Ik heb ze gezien in een gebied in de buurt van Alphen aan den Rijn. Het vervelende is dat een man die ik gisteren op mijn verhaardag sprak zei dat het ook afstammelingen kunnen zijn van een broedkolonie in Avifauna. Ik wil dat gewoon niet geloven.wat betreft die heilige Ibissen is het niet waar wat ik zei, je kan ook wilde exemplaren zien. Alleen zie je hier in Alphen vaak een groep afkomstig uit Avifauna.
Wow, waar moet ik dan precies gaan zoeken in Artis ?quote:Op zondag 21 maart 2004 19:14 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Dat klopt: de ibissen rond Alphen zijn afkomstig uit Avifauna. Ze hebben toen bewust besloten om hun vleugels niet te knippen. Verder heb je in Zuid-Frankrijk nog een kolonie van die heilige ibissen.
De ibis die ik in Utrecht heb gezien was een wilde want hij/zij had geen ringetje om. Het kan zijn dat ie Alpen zat wasof dat ie verdwaald is...
Wilde (!) kwaks (ofwel nachtreigers) zijn ook te vinden in Artis. Goed zoeken maar ze zitten er over het algemeen wel daar.
Ik ben ze een paar keer tegengekomen (einde van de middag) bij de vijver waar de pelikanen ed. zitten.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:19 schreef Natrix het volgende:
Wow, waar moet ik dan precies gaan zoeken in Artis ?
Dat noemen ze nou lentekriebels lieffie!quote:Op zondag 21 maart 2004 18:34 schreef daniman het volgende:
Ik heb de laatste dagen als ik thuiskom steeds dat ik een vrolijk fluitend vogeltje hoor fluiten. Volgens mij een mees... van al die fluitende vogels word ik altijd erg vrolijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |