Nou, als een vogel een mens in zijn volledigheid kan zien, dus ook alle bewegingen ( en dat er ook bewogen wòrdt), de afstand zo'n 2 meter is (hij zit pal voor mijn raam)... ja dan denk ik dat dan best te stellen is dat hij niet schuw is.quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:09 schreef Pearly het volgende:
maar dat je van top tot teen in beeld bent? Wil dat dan zeggen dat hij daarom niet schuw is!?
Volgens mij is dit niet "de" theorie van het feit dat hij blijft zitten op die plek, op dat moment. Welke het dan wel is weet ik niet maar niet omdat je volglas hebt en je helemaal in beeld bent.
Misschien zijn er anderen die er een meer aannemelijke theorie op kunnen geven?
0 hoog ?? vlakbij Lievensberg ? misschien eens een ideetje om eens af te spreken en eens ergens te gaan spotten... we wonen vlakbij elkaar.quote:
zondag 13 november 2005 02:21 schreef stumbleupon het volgende:
Ik woon ook op een flat (10 hoog) en, afgezien van een grote groep meeuwen, viel er weinig te beleven zonder verrekijker. Maar ik ben wat gaan voeren (universeel voer in een oude plantenbak gedaan). En nu komen er regelmatig kool en pimpelmezen het balkon onveilig maken. Heel af en toe zie ik een roodborstje maar die is echt ontzettend schuw.
Vanmiddag een groepje van 8 nijlganzen gezien in de Markiezaat.
Best mooie vogels.
[afbeelding]
Bergeenden zijn ook weer goed vertegenwoordigd:
[afbeelding]
quote:Op zondag 13 november 2005 18:32 schreef stumbleupon het volgende:
Ja da's best een goed ideeIk woon op Heiningen dus ik heb een mooi uitzicht op Zoomland achter me en met een goede kijker kan ik de Markiezaat nog zien.
Moeten we maar een keer afspreken
Vanmiddag 2 uur in de vogelkijkhut gezeten (tot zonsondergang)
Gespot vandaag:
ijsvogel 2x vlakbij de kijkhut
Rietgorzen 3x
Wilde zwaan
Een groep wulpen (7 stuks)
Kievit ongeveer 300
Futen
Grouwe gans
Baardmannetjes!! 4 stuks
[afbeelding]
Baardmannetje
[afbeelding]
ijsvogel
Markiezaat
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat005.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat004.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat003.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat002.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_markiezaat001.jpg]afbeelding][/URL][[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/fotografie/th_peerdjes01.jpg]afbeelding][/URL]
The usual: een grote groep dikke mussen, onze tuinmerel (waarschijnlijk is hij in onze tuin geboren), sinds kort 2 x 2 koolmezen, waarvan er een ons nestkastje erg interessant vond. In het nestkastje zijn er al eens eerder koolmezen geboren en uitgevlogen.quote:Op zondag 4 januari 2004 00:00 schreef Pearly het volgende:
En ? bij jullie nog iets bijzonders in de tuin geweest ?
Groenlingen misschien?quote:Op maandag 14 november 2005 00:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
The usual: een grote groep dikke mussen, onze tuinmerel (waarschijnlijk is hij in onze tuin geboren), sinds kort 2 x 2 koolmezen, waarvan er een ons nestkastje erg interessant vond. In het nestkastje zijn er al eens eerder koolmezen geboren en uitgevlogen.
Verder wat houtduiven,kraaien, eksters en een enkele spreeuw.
Bij mijn vriend kom je ook een soort kleine groen/gele kanaries (?) tegen.
Of een sijs.quote:Op maandag 14 november 2005 01:07 schreef stumbleupon het volgende:
[..]
Groenlingen misschien?
[afbeelding]
Ik woon ook in BoZ vlakbij het Markiezaatgebied, ik moet binnenkort ook maar weer eens naar de hut gaan, is alweer een jaar geledenquote:Op zondag 13 november 2005 18:32 schreef stumbleupon het volgende:
Ja da's best een goed ideeIk woon op Heiningen dus ik heb een mooi uitzicht op Zoomland achter me en met een goede kijker kan ik de Markiezaat nog zien.
Moeten we maar een keer afspreken
Ah geweldig...quote:Op donderdag 17 november 2005 17:19 schreef Staaf het volgende:
[..]
Ik woon ook in BoZ vlakbij het Markiezaatgebied, ik moet binnenkort ook maar weer eens naar de hut gaan, is alweer een jaar geledenToen zag ik in de plas bij de kijkhut een koppel ruddy ducks zwemmen (best leuk
)
Ik zag vandaag nog een ijsvogeltje vliegen over een sloot op de bergse plaat!
Als dat betekent dat mensen die van verder weg ook meemogen, aan je foto's te zien is het een mooi gebied met ook mooie foto's, dan zou ik daar ook best eens vogels willen spotten...quote:Op donderdag 17 november 2005 20:10 schreef stumbleupon het volgende:
[..]
Ah geweldig...Nog iemand dichtbij
Ja, ik kreeg vandaag ook alweer meldingen binnen van ijsvogels (op de molenplaat o.a. en bij de Kraaijenberg). Ook baardmannetjes zijn weer gezien.
Ik ben van plan om binnenkort eens een tocht door het gebied te organiseren voor de liefhebbers.. Ik moet nog even een datum prikken zodat we ook in de Kraaijenberg kunnen (is wel lekker als het heel erg koud is).
Ik ben enkele weken geleden nog op de Molenplaat geweest, ik was bij die smalle strook bij het uiterste puntje van de Bergse Plaat. Vanuit daar had ik goed zicht op het Markiezaatsmeer en ik zag er tientallen wilde of kleine zwanen rondvliegen en zwemmen en lopen. Ik kan ze niet goed determineren; weet jij misschien welke het zijn? Ook zaten er een hoop smienten en zag ik natuurlijk ook grauwe ganzen; wilde eenden; brilduikers, fazanten.quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:34 schreef stumbleupon het volgende:
Vanmiddag weer in het Markiezaatgebied wezen kijken. Ik was wel benieuwd of er, na de storm en enorme sneeuwval van gisteren, misschien iets beschadigd zou zijn. Wat ik zag was verbazingwekkend. Het leek wel of een boer met een groooote cyclomaaier dwars door het gebied was gegaan. Al het riet lag plat of was afgebroken. Slecht voor de vogels maar goed voor de vogelliefhebber. Her en der stonden nog wat rietveldjes overeind met daarin verstopt de vogels die normaal veel meer verspreid zitten over het gebied. Ook stond het halve gebied onder water door de regen en smeltende sneeuw. Overal moest je minstens tot je enkels door het water waden. De vogelkijkhut was nagenoeg onbereikbaar.
Waargenomen:
Bergeenden, Kivieten, Zaagbekken, Geoorde futen, Waterrallen, Futen, Baardmannetjes, ijsvogels (blijft fraai), Kepen, Buizerd, Kiekendief, Torenvalk, Hazen, Reeen, Grote groepen Grauwe Ganzen en de topperrrrr van deze dag: een slechtvalk!
Waarschijnlijk kleine zwanen en het zijn er veelquote:ik zag er tientallen wilde of kleine zwanen rondvliegen en zwemmen en lopen. Ik kan ze niet goed determineren; weet jij misschien welke het zijn?
Pfew...kun je niet een stellage aan het hek van je balkon bouwen. Kun je van binnenuit de vogels bekijken en zijn hoeven niet die enge ruimte die balkon vormt in.quote:Op maandag 26 december 2005 15:26 schreef Nacasante het volgende:
Maar wat nou als ik in Nieuw-Vennep woon, op de 6e (bovenste) etage van een flatgebouw?
Daar komen dus geen vogeltjes op mijn balkon.
Vanmorgen wel even in de buurt rondgefietst. Camera natuurlijk meegenomen. Tweede Kerstdag, dus heerlijk stil overal, en een paar kleine bonte spechten gezien, een paar roodborstjes, staartmezen en koolmezen. Ze zijn er dus wel, maar ik wil ze ook op mijn balkon hebben!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |