ik bij me oksels, en dan aan de borst kant, en ook aan de rug kant zag ik laatstquote:Op maandag 2 mei 2005 18:38 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik heb alleen altijd erge groeistriemen bij mijn schouders.
mopkeesquote:Op maandag 2 mei 2005 23:54 schreef Fatality het volgende:
harsen dmv opdrukken, leg zo'n harspapier op de grond zorg ervoor dat ie stevig op de grond blijft (zet er iets zwaars op), borst goed volgesmeerd. en dan zakken.. en als je goed laag bent, volle kracht omhoog.. dubbel plezier, en training én ontharing
ontharen is bad, er groeien alleen maar hardere haren terug. ook al zegt iedereen van niet het is wel zo.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 02:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Mmmm.......hoelang blijft je haar weg bij harsen?
In je rustpauzes kun je mooi wat eenvoudige rekoefeningetjes doen. Neem alleen niet teveel suikers in tijdens je training (AA-tjes, dextrose enz): suiker zorgt namelijk voor insuline. Insuline is fantastisch na de training: het is een anabool hormoon dat je eiwitten (shake) snel naar hun bestemming (de spieren) brengt. Tijdens de training is een insulinepiek echter een ramp. Insuline blokkeert namelijk vetverbranding en stimuleert daarmee de verbranding van spiereiwitten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:28 schreef Vassili_Z het volgende:
Heeft iemand tips qua voeding en dingetjes die je tijdens -of in de rustpauzes van je oefeningen- kunt doen?
En wat als je nou suiker (in mijn geval 200 a 250 ml siroop of druivensap) inneemt vlak voor je training vanwege de creatine die je een half uur vantevoren hebt ingenomen met water? Of moet je suikers 'met mate' innemen voor/tijdens je trainen?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:40 schreef star_gazer het volgende:
[..]
In je rustpauzes kun je mooi wat eenvoudige rekoefeningetjes doen. Neem alleen niet teveel suikers in tijdens je training (AA-tjes, dextrose enz): suiker zorgt namelijk voor insuline. Insuline is fantastisch na de training: het is een anabool hormoon dat je eiwitten (shake) snel naar hun bestemming (de spieren) brengt. Tijdens de training is een insulinepiek echter een ramp. Insuline blokkeert namelijk vetverbranding en stimuleert daarmee de verbranding van spiereiwitten.
Waarom gebruik je in godsnaam dan creatine?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:28 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik doe zelf aan 5 keer per week fitness...geen bodybuilding. Cardio doe ik niet aan, half uur op en neer fietsen is meer dan genoegmaar enfin, wat voor voeding is het beste om te eten na de training ?
Ik eet zelf veel kwark, als er maar relatief veel eiwit in zit.
Ook zit ik te denken aan Wey-gainer (of wey-poeder, wey-proteinen) naast mijn Creatine.
Heeft iemand tips qua voeding en dingetjes die je tijdens -of in de rustpauzes van je oefeningen- kunt doen?
Omdat ik daar een stijve van krijg, nou goed ?quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:52 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Waarom gebruik je in godsnaam dan creatine?
Creatine het liefst met een zoet drankje innemen, vruchtensap etc. Na de training kan ook (je 2e dosering) en dan ook met een zoete drank innemen, het liefst zeer snelle opneembare koolhydraten erbij. Een AAtje of een paar sneeen witbrood met veel Jam. Dit moet allemaal binnen een uur na de training worden gedaan anders is het effect weg. Na dit uur moet je je lichaam voorzien van de benodigde eiwitten en koolhydraten, neem een Whey eiwit in dit geval voor snellere opname.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:47 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En wat als je nou suiker (in mijn geval 200 a 250 ml siroop of druivensap) inneemt vlak voor je training vanwege de creatine die je een half uur vantevoren hebt ingenomen met water? Of moet je suikers 'met mate' innemen voor/tijdens je trainen?
Een 1/1.5 uur voor de training een Koolhydraten shake (ligt eraan hoe makkelijk je zo een shake opneemt in je lichaam is verschillend per persoon), onder de training gewoon wat water, om de 15 min. wel een paar slokken nemen. Maximaal een uur na de training zie post hierboven van mij.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:28 schreef Vassili_Z het volgende:
Ik doe zelf aan 5 keer per week fitness...geen bodybuilding. Cardio doe ik niet aan, half uur op en neer fietsen is meer dan genoegmaar enfin, wat voor voeding is het beste om te eten na de training ?
Ik eet zelf veel kwark, als er maar relatief veel eiwit in zit.
Ook zit ik te denken aan Wey-gainer (of wey-poeder, wey-proteinen) naast mijn Creatine.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:08 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Omdat ik daar een stijve van krijg, nou goed ?![]()
quote:Op zondag 6 maart 2005 22:47 schreef Mr.J het volgende:
[...]
En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:
[afbeelding]
[afbeelding]
Iik heb dat met testosteron.quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:08 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Omdat ik daar een stijve van krijg, nou goed ?![]()
Alleen jammer dat het je eigen testrosteron productie doet dalen tot een vriesniveau en dat je dat later met allemaal vage kuurtjes weer moet proberen terug te krijgen.quote:
Is dat zo?!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:51 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het je eigen testrosteron productie doet dalen tot een vriesniveau en dat je dat later met allemaal vage kuurtjes weer moet proberen terug te krijgen.
Vage kuurtjes? Mensen die niet veel van kuren c.q. supplementen afweten. In hun ogen is het vaag, omdat ze niet weten wat het allemaal is, en wat het doet, en waar het precies voor dient.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:51 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het je eigen testrosteron productie doet dalen tot een vriesniveau en dat je dat later met allemaal vage kuurtjes weer moet proberen terug te krijgen.
Haha, jij hebt dus ook geen idee waar je over praat kerel. Geeft niet, maar hou je dan buiten discussies, je komt nl. zo dom over.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:07 schreef diep-in-de-war het volgende:
ja dat kun je mr j niet uitleggen, volgens mister j is testosteron en al die andere zooi net hetzelfde als vitamine c het kan geen kwaad. of kan vitamine c soms wel kwaad mr j?
dat alle kankercellen ook als een gek gaan groeien boeit ook allemaal niet. "cancer can't kill me, i'm on testosteron"
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 19:02 schreef Mr.J het volgende:
En voor dit weer een herhaling van zetten (posts) wordt kan het misschien leuk zijn voor de verandering dat eea onderbouwd kan worden. Pubmed materiaal is een pré.
Een degelijke basiskennis van je endocriene systeem en dan voornamelijk je HPTA en de invloed van exogene of endogene hormonen hierop, negatieve feedback systemen, androgeen receptor regulatie en hypotrophie/hyperplasia weten te onderscheiden zal mijn inziens toch wel nodig zijn wil je over deze materie echt iets willen vertellen ipv een eind in de ruimte te schreeuwen.
Jij bent in de war met groeihormonen.... J probeert het niet goed te praten... maar uit te leggen... maar goed... Om jou maar ff te quoten: "ja dat kun je diep-in-de-war niet uitleggen"quote:Op vrijdag 6 mei 2005 18:07 schreef diep-in-de-war het volgende:
ja dat kun je mr j niet uitleggen, volgens mister j is testosteron en al die andere zooi net hetzelfde als vitamine c het kan geen kwaad. of kan vitamine c soms wel kwaad mr j?
dat alle kankercellen ook als een gek gaan groeien boeit ook allemaal niet. "cancer can't kill me, i'm on testosteron"
Optrekken in je nek....quote:Op zondag 8 mei 2005 15:40 schreef diep-in-de-war het volgende:
iemand nog een goeie oefening voor de rug? ik krijg daar nooit zo gek veel spierpijn in. oefeningen die ik vaak doe is optrekken, roei apparaat, roei beweging met losse stang, en ook wel is armen recht houden en dan een stang die aan het kabelte vast zit naar beneden drukken. met zo'n kabel een optrek beweging maken merk ik nooit zoveel van. heeft er iemand ervaring mee met rug trainen en dan wat lichter trainen en vet veel spanning erop houden als je een beweging maakt?
dat doe ik met biceps ook vaak, en die reageren er wel lekker op.
Deadlift, pull down voor en achter, breed en smal roeien, dumbbell row.quote:Op zondag 8 mei 2005 15:40 schreef diep-in-de-war het volgende:
iemand nog een goeie oefening voor de rug? ik krijg daar nooit zo gek veel spierpijn in. oefeningen die ik vaak doe is optrekken, roei apparaat, roei beweging met losse stang, en ook wel is armen recht houden en dan een stang die aan het kabelte vast zit naar beneden drukken. met zo'n kabel een optrek beweging maken merk ik nooit zoveel van. heeft er iemand ervaring mee met rug trainen en dan wat lichter trainen en vet veel spanning erop houden als je een beweging maakt?
dat doe ik met biceps ook vaak, en die reageren er wel lekker op.
Deadliften.quote:Op zondag 8 mei 2005 15:40 schreef diep-in-de-war het volgende:
iemand nog een goeie oefening voor de rug? [...]
Barbell rowing. Kan zowel onderhands als bovenhands.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
Deadliften.
Ik weet niet hoe de oefening heet, maar je kan een stang met gewichten nemen, voorover bukken, rug recht en dan de stang van bij je knieën naar je buik toe trekken.
http://www.fitnessnet.nl/(...).php3#Creatine_startquote:In het algemeen wordt er een fase van 2-4 weken gekozen waarin een hoge dosering van 10-12 gram verdeeld over de dag wordt ingenomen. In deze fase wordt de spier volledig verzadigd met creatine. Zou men langer dan 4 weken hoge doseringen blijven nemen dan wordt het grootste deel van de creatine niet meer opgenomen, maar afgebroken en uitgescheiden via de urine.
Na de oplaadfase moet er een periode van 2 weken geen creatine gebruikt worden [...]
Oplaadfase is allang achterhaald.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:18 schreef POLL het volgende:
Zijn hier ook mensen met verstand van creatine?
Ik wil er aan beginnen en lees op een (betrouwbaar ogende) websites, (met wetenschappelijke artikelen en al) :
[..]
http://www.fitnessnet.nl/(...).php3#Creatine_start
Maar op de verpakking staat: "De eerste vijf dagen zijn de oplaadfase. Neem 10gr verspreid over de dag. Daarna 1 theelepel 's ochtends en 1 theelepel 's avonds." (wat neerkomt op 4gr per dag) Maar er staat niets over rustperiode....
Kan ik de eerste beschrijving gewoon handhaven omdat de het overschot aan creatine toch gewoon wordt afgebroken?
Dank je.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:47 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Oplaadfase is allang achterhaald.
Crea FAQ @ DBB:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3550
ik had hem misschien onduidelijk omschreven maar ik bedoel optrekken als in optrekken aan een stang, alleen nu blijf je zitten en trek je die stang omlaag.quote:Op zondag 8 mei 2005 21:41 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Deadlift, pull down voor en achter, breed en smal roeien, dumbbell row.
En de 'kabel optrek beweging' is voor je traps, niet je rug.
Lui secreet.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:33 schreef Varr het volgende:
Tot hoever lopen je traps, want ik kan me herinneren dat zo'n plaatje in onze oude sportschool nog aangaaf dat de upright row voor je rug was, maar misschien is die herinnering fout, of leek het zo en waren dat toch de traps....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |