abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26825898
iemand nog een goeie oefening voor de rug? ik krijg daar nooit zo gek veel spierpijn in. oefeningen die ik vaak doe is optrekken, roei apparaat, roei beweging met losse stang, en ook wel is armen recht houden en dan een stang die aan het kabelte vast zit naar beneden drukken. met zo'n kabel een optrek beweging maken merk ik nooit zoveel van. heeft er iemand ervaring mee met rug trainen en dan wat lichter trainen en vet veel spanning erop houden als je een beweging maakt?
dat doe ik met biceps ook vaak, en die reageren er wel lekker op.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  zondag 8 mei 2005 @ 21:10:45 #227
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_26835028
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 18:07 schreef diep-in-de-war het volgende:
ja dat kun je mr j niet uitleggen, volgens mister j is testosteron en al die andere zooi net hetzelfde als vitamine c het kan geen kwaad. of kan vitamine c soms wel kwaad mr j?

dat alle kankercellen ook als een gek gaan groeien boeit ook allemaal niet. "cancer can't kill me, i'm on testosteron"
Jij bent in de war met groeihormonen.... J probeert het niet goed te praten... maar uit te leggen... maar goed... Om jou maar ff te quoten: "ja dat kun je diep-in-de-war niet uitleggen"
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
  zondag 8 mei 2005 @ 21:13:29 #228
39973 tommie_b
Ben ik DAT ???!!!!!
pi_26835139
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:40 schreef diep-in-de-war het volgende:
iemand nog een goeie oefening voor de rug? ik krijg daar nooit zo gek veel spierpijn in. oefeningen die ik vaak doe is optrekken, roei apparaat, roei beweging met losse stang, en ook wel is armen recht houden en dan een stang die aan het kabelte vast zit naar beneden drukken. met zo'n kabel een optrek beweging maken merk ik nooit zoveel van. heeft er iemand ervaring mee met rug trainen en dan wat lichter trainen en vet veel spanning erop houden als je een beweging maakt?
Optrekken in je nek....
daarna roeien op een apparaat
optrekken smal aan de voorkant
roeien met dumbells
middelbreed optrekken op apparaat
etc... hard trainen en zwaar en veel...
Moderator: "Je beledigt, kleineert en terroriseert alle mede-Fokkers. Labiele vrouwen probeer je in je bed te lullen, huwelijke maak je kapot en studenten drijf je tot zelfmoord!"
Tommie_b: "Nou ja, misschien neem ik wel wat veel hooi op mijn vork."
  zondag 8 mei 2005 @ 21:41:50 #229
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_26836094
quote:
Deadlift, pull down voor en achter, breed en smal roeien, dumbbell row.

En de 'kabel optrek beweging' is voor je traps, niet je rug.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_26840046
vieze tvp
  maandag 9 mei 2005 @ 00:46:39 #231
36920 sizzler
Erudiet
pi_26841846
quote:
iemand nog een goeie oefening voor de rug? [...]
Deadliften.

Ik weet niet hoe de oefening heet, maar je kan een stang met gewichten nemen, voorover bukken, rug recht en dan de stang van bij je knieën naar je buik toe trekken.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 9 mei 2005 @ 08:52:46 #232
19479 Mr.J
pi_26844539
quote:
Op maandag 9 mei 2005 00:46 schreef sizzler het volgende:

[..]

Deadliften.

Ik weet niet hoe de oefening heet, maar je kan een stang met gewichten nemen, voorover bukken, rug recht en dan de stang van bij je knieën naar je buik toe trekken.
Barbell rowing. Kan zowel onderhands als bovenhands.
  maandag 9 mei 2005 @ 10:18:02 #233
49894 POLL
Pathetisch
pi_26845978
Zijn hier ook mensen met verstand van creatine?

Ik wil er aan beginnen en lees op een (betrouwbaar ogende) websites, (met wetenschappelijke artikelen en al) :
quote:
In het algemeen wordt er een fase van 2-4 weken gekozen waarin een hoge dosering van 10-12 gram verdeeld over de dag wordt ingenomen. In deze fase wordt de spier volledig verzadigd met creatine. Zou men langer dan 4 weken hoge doseringen blijven nemen dan wordt het grootste deel van de creatine niet meer opgenomen, maar afgebroken en uitgescheiden via de urine.

Na de oplaadfase moet er een periode van 2 weken geen creatine gebruikt worden [...]
http://www.fitnessnet.nl/(...).php3#Creatine_start

Maar op de verpakking staat: "De eerste vijf dagen zijn de oplaadfase. Neem 10gr verspreid over de dag. Daarna 1 theelepel 's ochtends en 1 theelepel 's avonds." (wat neerkomt op 4gr per dag) Maar er staat niets over rustperiode....

Kan ik de eerste beschrijving gewoon handhaven omdat de het overschot aan creatine toch gewoon wordt afgebroken?
The Black Knight always triumphs!
  maandag 9 mei 2005 @ 10:47:09 #234
19479 Mr.J
pi_26846601
quote:
Op maandag 9 mei 2005 10:18 schreef POLL het volgende:
Zijn hier ook mensen met verstand van creatine?

Ik wil er aan beginnen en lees op een (betrouwbaar ogende) websites, (met wetenschappelijke artikelen en al) :
[..]

http://www.fitnessnet.nl/(...).php3#Creatine_start

Maar op de verpakking staat: "De eerste vijf dagen zijn de oplaadfase. Neem 10gr verspreid over de dag. Daarna 1 theelepel 's ochtends en 1 theelepel 's avonds." (wat neerkomt op 4gr per dag) Maar er staat niets over rustperiode....

Kan ik de eerste beschrijving gewoon handhaven omdat de het overschot aan creatine toch gewoon wordt afgebroken?
Oplaadfase is allang achterhaald.

Crea FAQ @ DBB:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3550
  maandag 9 mei 2005 @ 10:48:13 #235
49894 POLL
Pathetisch
pi_26846627
quote:
Op maandag 9 mei 2005 10:47 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Oplaadfase is allang achterhaald.

Crea FAQ @ DBB:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3550
Dank je.

Edit: kut. koffie-verhaal is geen sprookje.

zegt de caffeïne-addict

[ Bericht 15% gewijzigd door POLL op 09-05-2005 11:47:54 ]
The Black Knight always triumphs!
pi_26850919
En 5 gram per dag is ook genoeg.
pi_26857661
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:41 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Deadlift, pull down voor en achter, breed en smal roeien, dumbbell row.

En de 'kabel optrek beweging' is voor je traps, niet je rug.
ik had hem misschien onduidelijk omschreven maar ik bedoel optrekken als in optrekken aan een stang, alleen nu blijf je zitten en trek je die stang omlaag.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  maandag 9 mei 2005 @ 17:47:25 #238
19479 Mr.J
pi_26858535
Pull down dus.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:33:08 #239
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_26899610
Tot hoever lopen je traps, want ik kan me herinneren dat zo'n plaatje in onze oude sportschool nog aangaaf dat de upright row voor je rug was, maar misschien is die herinnering fout, of leek het zo en waren dat toch de traps....
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:56:50 #240
73304 pulsar2kx
1986 - 2006
pi_26901590
Mijn eerste post in dit subforum

Ik ben een maand of twee terug maar weer eens begonnen met wat krachttraining thuis in combinatie met joggen. Wat ik nu doe is simpele biceps training met mijn dumbells, verder opdrukken, abswingen ( , het lijkt wel een stuk effectiever te zijn dan simpele crunches..), en verder zoals gezegd joggen... zo'n 20 minuten om de dag (ik ga dan gewoon zover als ik kan). Ik heb ook nog een roeitrainer in huis, dat schiet er alleen vrij snel bij in en ik merk ook wel dat mijn rug enigszins onderontwikkeld raakt tov de voorkant. Krachttrainen doe ik om de dag, soms in een actieve periode elke dag. Ik heb niet echt een schema voor mezelf opgesteld, mede omdat het lastig is om me eraan te houden doordat ik me er niet altijd aan kan houden als ik het bv druk heb. Ik heb wel enige regelmaat in het trainen. Mijn doel is nu niet zozeer om zsm zoveel mogelijk spieren te kweken, het is meer voor een betere lichaamsvorm... alhoewel een beetje spiermassa daar natuurlijk ook wel bij hoort.

Nu heb ik ff wat vraagjes . Ik doe bijvoorbeeld nogal eens krachttraining op dezelfde dag als het joggen, de krachtttraining voordat ik aan het joggen begin. Is het slimmer om die twee dingen te splitsen, dwz de ene dag krachttraining en de andere dag joggen, is het beter om alles op 1 dag te doen en de dag erna helemaal niets te doen om je lichaam te laten herstellen oid, of maakt het niet echt uit . Verder qua voeding, ik eet bij voorkeur simpelweg boterhammen met worst en kaas (zo ongeveer de hele dag door, op het avondeten na natuurlijk). Geeft dit in theorie genoeg energie om mijn oefeningen optimaal (afgezien van supplementen etc) uit te voeren? En maakt het verder nog veel uit hoeveel regelmaat er in mijn eetpatroon zit? Meestal eet ik namelijk gewoon als ik honger krijg, en mijn eettijden verschillen per dag omdat ik bijna elke dag op een ander tijdstip opsta. Alleen het avondeten is altijd op hetzelfde moment. Verder; zal het nodig zijn extra oefeningen te doen voor de onderrug, ik heb namelijk het gevoel dat dat deel een beetje ontzien wordt bij mijn training. Oja, denken jullie dat joggen genoeg training is om mijn benen ook een beetje een goede vorm te geven? Het gaat er niet om om helemaal stevig gespierd te zijn zoals ik al zei . Ik heb ook nogal eens redelijk spierpijn van het joggen voor een dagje oid. En hoeveel waarde hechten jullie aan roeitraining? Ik heb het gevoel alsof er daarbij relatief veel spieren gebruikt worden en dat het ook erg goed is voor de lichaamsvorm, maar ik weet het niet zeker.

Andere tips zijn ook zeer welkom, alvast bedankt

edit: afvallen hoef ik overigens ook niet, ik weeg 73 kilo @ 1.87 meter, kan wel wat bij dus
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:24:51 #241
19479 Mr.J
pi_26904972
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:33 schreef Varr het volgende:
Tot hoever lopen je traps, want ik kan me herinneren dat zo'n plaatje in onze oude sportschool nog aangaaf dat de upright row voor je rug was, maar misschien is die herinnering fout, of leek het zo en waren dat toch de traps....
Lui secreet.

http://exrx.net/Muscles/TrapeziusMiddle.html
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:45:13 #242
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_26910134
Vroeger leek dat de rug...
  zondag 15 mei 2005 @ 15:23:23 #243
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27027276
ben aan de creatine maar drink ook gewoon koffie (1-3 kopjes per dag). Nergens last van gehad. Drink dan ook wel 4-5 liter water op een dag, als het niet meer is. Dat dan weer wel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_27040818
ik train echt uber uber uber lekker de laatste tijd. ik span na elke rep me spiergroep die ik train zo hard mogelijk aan. en groei er echt enorm op. ik heb vaak wel 3 dagen spierpijn. misschien een tip voor iemand hier.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  maandag 16 mei 2005 @ 12:06:34 #245
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27049542
Tussendoor: merken anderen hier ook dat ze bij 'trek' oefeningen (haha) makkelijker over grenzen heenkomen (haha) dan bij duw oefeningen?

Is bij mij duidelijk het geval.
pi_27054567
valt wel mee, ik kan wel moeilijk met biceps of triceps stapjes omhoog gaan. heeft er mee te maken dat het kleine spiergroepen zijn denk ik.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  maandag 16 mei 2005 @ 16:07:16 #247
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27055479
Ik merk gewoon dat bij duw oefeningen het voor mij onmogelijk is die laatste godsgruwelijk zware rep er nog uit te persen terwijl dat bij trekoefeningen meestal wel lukt.

Bij benchpress bv val ik dan midden in de rep stil en is het einde verhaal, bij bent over row bv duurt het effe en kost het veel moeite.... maar het lukt wel. Datzelfde geldt dus voor andere trek en duw oefeningen. Heel gek.
pi_27059866
als je alleen traint kun je ook met bankdrukken bijv als het niet meer wil, de stang terug leggen 1 keer diep adem halen. en hem nog een keer drukken. en dat event herhalen. ik doe zo min mogelijk met hulp, want ik wil de gewichten zelf omhoog krijgen zo krijg je spieren, niet als anderen je gaan staan meehelpen.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  maandag 16 mei 2005 @ 19:26:36 #249
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27060782
Assisted reps schijnen heel goed te zijn hoor. Is natuurlijk ook de bedoeling dat je daar mee begint op het moment dat je zelf geen reps meer vol kan krijgen.
pi_27061401
maar op die andere manier druk je het gewicht helemaal zelf weg, zal dat de spiergroei niet beter stimuleren?
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')