Mijn eerste post in dit subforum
![]()
Ik ben een maand of twee terug maar weer eens begonnen met wat krachttraining thuis in combinatie met joggen. Wat ik nu doe is simpele biceps training met mijn dumbells, verder opdrukken, abswingen (
![]()
, het lijkt wel een stuk effectiever te zijn dan simpele crunches..), en verder zoals gezegd joggen... zo'n 20 minuten om de dag (ik ga dan gewoon zover als ik kan). Ik heb ook nog een roeitrainer in huis, dat schiet er alleen vrij snel bij in en ik merk ook wel dat mijn rug enigszins onderontwikkeld raakt tov de voorkant. Krachttrainen doe ik om de dag, soms in een actieve periode elke dag. Ik heb niet echt een schema voor mezelf opgesteld, mede omdat het lastig is om me eraan te houden doordat ik me er niet altijd aan kan houden als ik het bv druk heb. Ik heb wel enige regelmaat in het trainen. Mijn doel is nu niet zozeer om zsm zoveel mogelijk spieren te kweken, het is meer voor een betere lichaamsvorm... alhoewel een beetje spiermassa daar natuurlijk ook wel bij hoort.
Nu heb ik ff wat vraagjes
![]()
. Ik doe bijvoorbeeld nogal eens krachttraining op dezelfde dag als het joggen, de krachtttraining voordat ik aan het joggen begin. Is het slimmer om die twee dingen te splitsen, dwz de ene dag krachttraining en de andere dag joggen, is het beter om alles op 1 dag te doen en de dag erna helemaal niets te doen om je lichaam te laten herstellen oid, of maakt het niet echt uit
![]()
. Verder qua voeding, ik eet bij voorkeur simpelweg boterhammen met worst en kaas (zo ongeveer de hele dag door, op het avondeten na natuurlijk). Geeft dit in theorie genoeg energie om mijn oefeningen optimaal (afgezien van supplementen etc) uit te voeren? En maakt het verder nog veel uit hoeveel regelmaat er in mijn eetpatroon zit? Meestal eet ik namelijk gewoon als ik honger krijg, en mijn eettijden verschillen per dag omdat ik bijna elke dag op een ander tijdstip opsta. Alleen het avondeten is altijd op hetzelfde moment. Verder; zal het nodig zijn extra oefeningen te doen voor de onderrug, ik heb namelijk het gevoel dat dat deel een beetje ontzien wordt bij mijn training. Oja, denken jullie dat joggen genoeg training is om mijn benen ook een beetje een goede vorm te geven? Het gaat er niet om om helemaal stevig gespierd te zijn zoals ik al zei
![]()
. Ik heb ook nogal eens redelijk spierpijn van het joggen voor een dagje oid. En hoeveel waarde hechten jullie aan roeitraining? Ik heb het gevoel alsof er daarbij relatief veel spieren gebruikt worden en dat het ook erg goed is voor de lichaamsvorm, maar ik weet het niet zeker.
Andere tips zijn ook zeer welkom, alvast bedankt
![]()
edit: afvallen hoef ik overigens ook niet, ik weeg 73 kilo @ 1.87 meter, kan wel wat bij dus