Dat wordt nog smullen..........quote:TEGENLICHT - EURO ISLAM VOLGENS TARIQ RAMADAN
VPRO zondag 6 maart 21.00 - 22.00 uur Nederland 3
Het Europese bed wordt stevig opgeschud door de islam, die meer en meer van zich doet spreken, en hoe dan ook betekenis krijgt in onze westerse samenleving. Er lijkt zich een specifiek Europese islam te ontwikkelen.
Wat is het perspectief van die Euro-islam in de grote steden van Europa? Is de Euro-islam mogelijk het nieuwe humanisme? En gaat het daarbij om de modernisering van de islam, zoals de westerse mens geneigd is te denken, of eerder om de islamisering van de moderniteit?
En hoever staat de westerse mens eigenlijk af van het islamitische gedachtegoed? Deze vragen legt Tegenlicht voor aan islamoloog Olivier Roy, filosoof Tariq Ramadan en antropoloog Dounia Bouzar.
dat is tov De Mongolen geprogammeerdquote:
Nee, bezig met sneeuwpoppen carven.quote:Op zondag 6 maart 2005 02:13 schreef PJORourke het volgende:
Was jij kamperen in de Amazone of zo?
Oeh. Rellen.quote:Nieuw Rechts wil Coolsingel bezetten
Michiel Smit en zijn partij Nieuw Rechts zijn van plan om vanmiddag de Coolsingel te blokkeren. Aanleiding is de weigering van het Holiday Inn hotel om een zaal aan de partij te verhuren. Nieuw Rechts wilde daar de campagne voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Rotterdam starten.
Smit zegt met 'stomheid geslagen' te zijn over de weigering van het hotel om de zaal te verhuren aan de partij. "Er was een contract en we hebben een aanbetaling gedaan." Volgens Smit hebben 'dreigtelefoontjes' en 'klachten van het allochtone personeel' ervoor gezorgd dat het Holiday Inn de partij geweigerd heeft.
Smit is van plan om met zo'n '200 personen' voor de deur van het hotel de manifestatie te houden. "Ik heb een megafoon en we gaan pamfletten uitdelen." Na de manifestatie wil Smit naar de Coolsingel om daar 'een flinke heisa te gaan maken'. "We zijn van plan de Coolsingel te blokkeren en ik wil met een hamer het partijprogramma op de deur van het stadhuis spijkeren."
Het Holdiay Inn wilde niet reageren op de weigering.
Misschien kun je BSB in het kader van een NWS meet er naartoe sturen als zelf-opblaasterrorist.quote:Op zondag 6 maart 2005 11:03 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oeh. Rellen.Snel even een POL-meetje houden vanmiddag?
Maar serieus: Als je geen vergunning hebt voor een demonstratie zal de politie je daar zo wegknuppelen.![]()
zie je wel, elk nadeel hep ze voordeel. Voelt goed he? Uitslapenquote:Op zondag 6 maart 2005 15:49 schreef George-Butters het volgende:
goedmorning ladies en heren
Dag krullenbol!quote:Op zondag 6 maart 2005 19:41 schreef Johan_de_With het volgende:
Dag extreem-rechts.
En dan de opkomst twee keer zo hoog maken? Nee, dat is geen goed plan.quote:Op zondag 6 maart 2005 11:03 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oeh. Rellen.Snel even een POL-meetje houden vanmiddag?
Oi!quote:Op zondag 6 maart 2005 21:16 schreef du_ke het volgende:
Oi oi oi!
Nee, je nogal lage en inhoudsloze manier van "discussievoeren" wordt benadrukt door Tikorev.quote:Op zondag 6 maart 2005 21:25 schreef du_ke het volgende:ik ben moreel verheven
.
Geert Wilders op de Tokkietoer
Och zolang iets dergelijks door hem benadrukt wordtquote:Op zondag 6 maart 2005 21:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, je nogal lage en inhoudsloze manier van "discussievoeren" wordt benadrukt door Tikorev.
Zoiets, wat een drama. Ik heb er snel een Jupilerke bij genomen.quote:Op zondag 6 maart 2005 21:53 schreef Johan_de_With het volgende:
De zoveelste slap ouwehoerende Franse intellectueel bij Tegenlicht. Is het Tariq Ramadan?
Of een flamboyante Fries.quote:Op zondag 6 maart 2005 21:59 schreef Sidekick het volgende:
Zolang het maar geen Pruis is.
Bovendien noemt hij een hoogblonde arische man een aap en staat die op zijn achterste poten als anderen dat bij moslims doen.quote:Op zondag 6 maart 2005 21:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, je nogal lage en inhoudsloze manier van "discussievoeren" wordt benadrukt door Tikorev.
Ik heb een hou van het woord 'bier''. En van 'neuken'', ''lachen'', 'rellen'', ''koffie'' en 'internet.''quote:Op zondag 6 maart 2005 22:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb een hekel aan het woord ''inhoudsloos''. En aan ''overstijgen'', ''onderbouwing'', ''statement'', ''pathetisch'' en ''heikel.''
Gefeliciteerd, je hoort nu bij de groten der fokkersquote:Op zondag 6 maart 2005 21:25 schreef du_ke het volgende:ik ben moreel verheven
.
Geert Wilders op de Tokkietoer
Kun je dan misschien wat met de woorden: schrijnend, gemarginaliseerd, mandaat, klaarheid, nieuwe koers en activerende participatie?quote:Op zondag 6 maart 2005 22:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb een hekel aan het woord ''inhoudsloos''. En aan ''overstijgen'', ''onderbouwing'', ''statement'', ''pathetisch'' en ''heikel.''
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |