abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:20:49 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25387373
Lullig maar 't blijft oorlogsgebied.

Dan vallen er wel eens doden helaas.

Best raar eigenlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_25387449
quote:
The statement said soldiers with the 3rd Infantry "killed one civilian and wounded two others when their vehicle traveling at high speeds refused to stop at a check point here today. About 9:00 pm, a patrol in western Baghdad observed the vehicle speeding towards their checkpoint and attempted to warn the driver to stop by hand and arm signals, flashing white lights, and firing warning shots in front of the car. When the driver didn't stop, the soldiers shot into the engine block, which stopped the vehicle, killing one and wounding two others."

The statement did not explain how bullets fired into the engine block hit the passengers. It said the surviving intelligence agent "was treated by Army medics on the scene but refused medical evacuation for further assistance."

Finally, a State Department official in Washington said the Italians did not tell either the U.S. Embassy in Baghdad or U.S. military commanders about Sgrena's release, even though a U.S. hostage coordinator had been working closely with them on the case.

(..)

The incident took place at Checkpoint 504-Camp Victory, near the Baghdad airport, the official said. The airport road has been the scene of numerous ambushes and car bombings. In addition, U.S. troops have fired in the past on cars approaching checkpoints in Iraq out of fear they might be carrying suicide bombers.
Source: http://www.washingtonpost(...)9656-2005Mar5_2.html

Behalve een deel uit die quote van deze excerpt lijkt het me aardig wat betrouwbaarder dan info van de man van die vrouw, ook een communist. Maar wachten op verder onderzoek idd.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:27:31 #53
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25387509
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:09 schreef mechatronics het volgende:

Jesus man, het zijn geen rebellen, het zijn italiaanse geheim agenten, denk jij nou echt dat die de procedures niet van buiten kennen en achterstevoren en binnestebuiten kunnen dromen?
Ik denk alleen juist omdat ze geheim agenten zijn ze wellicht niet de Ami's hebben ingelicht, als die wisten waar men die mevrouw gevangen had zitten ze er met wat Apache's op af gegaan waren....

Men staat stijf van de stress er is weinig licht, stofwolken etc en Billy-Bob ziet een auto komen die niet stopt en schiet in de lucht... Antonio denkt dat ze beschoten worden door terroristen en geeft nog ff extra gas richting het veilige Amerikaanse kamp.... Billy-Bob vreest een aanslag van Mohammed's en doorzeeft de 4-wieler.

Zoiets, ofzo
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:28:12 #54
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_25387526
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:04 schreef mechatronics het volgende:
...

Ik wil graag altijd een uitvoerig verslag, en opninies, meningen en feiten van meerdere kanten horen, voordat ik een mening opstel.
--------
dat was het, tja...
Tsja. Daar sta je dan als Amerikaan. Voor een hongerloontje uitgezonden naar het andere eind van de wereld; Een land waar je nog nooit van gehoord hebt en waarvan je eigenlijk niet weet wat je er moet. Je gezin komt nog net rond van $700 p/m dank zij de 'foodstamps' en andere vormen van liefdadigheid.
Hé, daar komt een auto met hoge snelheid op je controlepost af, zonder vaart te minderen.

Tsja. Daar sta je dan als Italiaan. Je bent via een privé-firma ingehuurd door de Italiaanse regering. Je verdiend goed (¤ 25.000 p/m) omdat je een uitstekende onderhandelaar bent die het Arabisch goed beheerst.
Zojuist heb je een bekende landgenote vrij bemiddeld van haar gijzelnemers. In gezwinde spoed richting Baghdad Airport. Die borden die je waarschuwen vaart te minderen negeer je, omdat je de engelse taal nauwelijks machtig bent.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:28:33 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25387542
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:24 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Behalve een deel uit die quote van deze excerpt lijkt het me aardig wat betrouwbaarder dan info van de man van die vrouw, ook een communist. Maar wachten op verder onderzoek idd.
Betrouwbaarder? Waarom? Ik vind het weer allemaal erg vaag en onduidelijk. Helemaal niet betrouwbaar dus.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25387585
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Betrouwbaarder? Waarom? Ik vind het weer allemaal erg vaag en onduidelijk. Helemaal niet betrouwbaar dus.
Betrouwbaarder idd. Check dat blad maar, die lui sporen niet.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:37:26 #57
67640 SaintOfKillers
pi_25387728
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:30 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Betrouwbaarder idd. Check dat blad maar, die lui sporen niet.
In tegenstelling tot het Amerikaanse leger dat in het recente verleden bewezen heeft een bastion van betrouwbaarheid te zijn op gebied van feiten en statements? Die zijn ook ongeveer even geloofwaardig als Comical Ali.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25387816
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In tegenstelling tot het Amerikaanse leger dat in het recente verleden bewezen heeft een bastion van betrouwbaarheid te zijn op gebied van feiten en statements? Die zijn ook ongeveer even geloofwaardig als Comical Ali.
Wacht maar op dat onderzoek, en dit soort dingen maken ook al wat duidelijk:
quote:
The incident took place at Checkpoint 504-Camp Victory, near the Baghdad airport, the official said. The airport road has been the scene of numerous ambushes and car bombings. In addition, U.S. troops have fired in the past on cars approaching checkpoints in Iraq out of fear they might be carrying suicide bombers.
Plus dat ze geen medische hulp had gekregen als ze dood moest:
quote:
(..)Giuliana Sgrena, 56, a reporter for the Communist daily newspaper Il Manifesto who had been taken hostage Feb. 4, underwent surgery at a U.S. military hospital in Baghdad to have shrapnel removed from her left shoulder, Italian officials said.(..)
pi_25387946
Iig respect voor Nicola Calipari, heel tragisch.
pi_25387970
Even van een andere kant belichten, de amerikaanse.
Nieuwsbron 1:
CNN: http://www.cnn.com/2005/WORLD/meast/03/05/iraq.main/index.html
quote:
Nicola Calipari was killed when he tried to shield the 56-year-old former hostage from gunfire as they approached a military checkpoint near the airport in Baghdad.

Calipari, who had worked to release other Italian hostages, died when he threw himself over Sgrena to protect her.
Hij heeft er dus wel zeker ervaring mee.
maar ook, nog erger
quote:
Sgrena's partner said he could not fault the U.S. soldiers, telling Reuters they were probably "scared boys," and the blame lay with those who had sent them to Iraq.
Dat is toch écht heel iets anders dan ik hoorde op de belgische nieuwszender, uit de mond van die man zelf.
quote:
U.S. troops "attempted to warn the driver to stop by hand and arm signals, flashing white lights, and firing warning shots in front of the car," the statement said.

"When the driver didn't stop, the soldiers shot into the engine block, which stopped the vehicle, killing one and wounding two others."
Warning lights,... ik hoorde van de man zelf een zoeklicht, en vervolgens dus 300-400 kogels.
Ook lekker verdacht.
quote:
Five U.S. soldiers, one Bulgarian killed
en dat is natuurlijk ook heel erg.

Nieuwsbron 2:
Ik ga het eens proberen, FOXnews,...
na lang zoeken: http://www.foxnews.com/story/0,2933,149460,00.html
klik dan op US&World rechts, en dan het (nu nog wel) eerste bericht, je krijgt dan een videostream.
De link heet: Tragedy in Iraq

Het komt erop neer, ze geven allemaal waarschuwingssignalen, en de auto stopt niet (let wel, het gaat hier om ervaren mensen, die zich voor het eerst niet aan de procedure zouden houden)
Vervolgens schoten ze in het motorblok, waardoor er een geheim agent doodging.
Let hier ook op, ze schoten dus niet gericht.

Er komt wel naar voren, dat het 's nachts was, dat geloof ik wel. Maar zou dat de oorzaak zijn?
Er wordt verder ook een vraag gesteld, waren de amerikanen niet op de hoogte?
Dat was nu de grote vraag hier.

Okey, nieuwsbron 3:
Eens van de andere kant van de wereld, die kiwi's zijn soms zo gek nog niet.
bron: http://tvnz.co.nz/view/news_world_story_skin/477749%3fformat=html
quote:
"We thought the danger was over after my release to the Italians but all of a sudden there was this shoot-out, we were hit by a barrage of bullets," she told RAI TV by telephone.
...
quote:
But in comments reported by ANSA news agency, Sgrena told Rome investigating magistrates during a debriefing that the car was not going fast and there was no real checkpoint.
Hey! Ho eens even hier, no real checkpoint! Geen echt checkpoint? wat dan wel?
quote:
"The firing was not justified by the speed of our car," she reportedly said, adding it was travelling at a "regular" speed.

"It wasn't a checkpoint, but a patrol which shot as soon as it had lit us up with a spotlight. We had no idea where the shots were coming from."
Dus het was geen checkpoint, geen gebouw of iets waar soldaten stonden, maar een patrouille, die zodra die de koplampen aandeden, begonnen met schieten. Dat is weer weer eens heeeel iets anders, en verdomd intressant.
quote:
Berlusconi defied public opinion by sending 3,000 soldiers to Iraq after the US-led invasion in March 2003 and has rejected past calls to withdraw the troops.
en verder
quote:
Sgrena's partner Pier Scolari, speaking outside the hospital where she is being treated, accused US forces of, at best, recklessness and even suggested the troops had targeted Sgrena.

"I hope the Italian government does something because either this was an ambush, as I think, or we are dealing with imbeciles or terrorised kids who shoot at anyone," he said.

Two other secret service agents were also wounded in the shooting. One returned with Sgrena, the other, more seriously wounded, is being treated in Iraq.
Het belangrijkste, wat ik dan weer van die kiwi's moet horen, echt, een land van 4.2 miljoen inwoners, en die vertellen meer nieuws dan alle vorige bronnen bij elkaar,... te gek voor woorden
Dat er dus geen echt checkpoint was, maar een auto. Dat is toch wel een heel verschil met het beeld dat door anderen geschetst wordt.

Ik krijg zo wel heel afwijkende beelden, en we gooien er nog een nieuwsbron bovenop.
Nieuws vanuit Australië, google.
bron: http://dailytelegraph.news.com.au/story.jsp?sectionid=1274&storyid=2767734
quote:
The shooting happened on the road to Baghdad airport yesterday morning. Ms Sgrena had been just freed by militants when the US soldiers fired on her getaway car.
alweer dicht bij het vliegveld.
Maar toch weeeeer dit
quote:
"Our vehicle was running at normal speed, which could not be misunderstood," she said, rejecting US fears of a possible suicide attack.

"It wasn't a checkpoint, but a patrol which immediately opened fire after they trained their light on us."
Wéér een patrouillewagen, dat heb ik niet gehoord op RTL nieuws, CNN óf FOXnews.
quote:
"They were 700 metres from the airport, which means that they had passed all checkpoints."
Dat is wel heel dichtbij het vliegveld, niet dat afstand erg relevant is, maar toch. Het geeft wel iets aan.

We gooien het eens op nieuws van Wikipedia.
bron: http://en.wikinews.org/wiki/Main_Page , bam, voorpagina.
>> http://en.wikinews.org/wi(...)iuliana_Sgrena_freed
brengt mij niks nieuws, maar wel andere links.
namelijk deze.
http://www.albawaba.com/en/news/180916
quote:
after a U.S. armored vehicle fired on a car in which they were riding in Iraq
toch weer die auto, die niet naar voren kwam bij de "grote" nieuwsbrengers.

Ik geef het op, dit stinkt als een drol van een kat aan de diarree.
Bah.
-
pi_25388039
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:28 schreef sooty het volgende:

[..]

Tsja. Daar sta je dan als Amerikaan. Voor een hongerloontje uitgezonden naar het andere eind van de wereld; Een land waar je nog nooit van gehoord hebt en waarvan je eigenlijk niet weet wat je er moet. Je gezin komt nog net rond van $700 p/m dank zij de 'foodstamps' en andere vormen van liefdadigheid.
Hé, daar komt een auto met hoge snelheid op je controlepost af, zonder vaart te minderen.

Tsja. Daar sta je dan als Italiaan. Je bent via een privé-firma ingehuurd door de Italiaanse regering. Je verdiend goed (¤ 25.000 p/m) omdat je een uitstekende onderhandelaar bent die het Arabisch goed beheerst.
Zojuist heb je een bekende landgenote vrij bemiddeld van haar gijzelnemers. In gezwinde spoed richting Baghdad Airport. Die borden die je waarschuwen vaart te minderen negeer je, omdat je de engelse taal nauwelijks machtig bent.
Zie je, jij maakt er al controlepost van, dat werd niet exact gezegd, maar dat was het dus niet.
Ik neem het jou niet kwalijk.
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:24 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Hier geeft jouw bron zelfs de code "Checkpoint 504-Camp Victory, near the Baghdad airport".
Ja, zo lijkt het helemaal alsof het al tijden op de kaart stond.
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:41 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Wacht maar op dat onderzoek, en dit soort dingen maken ook al wat duidelijk:
[..]
Plus dat ze geen medische hulp had gekregen als ze dood moest:
[..]
Lijkt mij dat als je de opdracht uitzend om iemand om te brengen dat je het toch niet aan al je soldaten doorgeeft, maar alleen aan diegene die de trekker overhaalt, puur mijn idee.

Trouwens, ik geloof er ook nu nog niet dat het een geplande moord was hoor, die mislukte. Ik verbaas me meer over het geknip van grote nieuwsbrengers.

[ Bericht 20% gewijzigd door mechatronics op 05-03-2005 22:59:21 ]
-
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:55:23 #62
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25388100
Meestal staan er auto's bij checkpoints.
Een checkpoint is in Irak niet veelal iets moois met zandzakken etc maar gewoon twee APC's met een kudde soldaten
pi_25388107
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:49 schreef mechatronics het volgende:
(..)
[..]

Dat is toch écht heel iets anders dan ik hoorde op de belgische nieuwszender, uit de mond van die man zelf.
(..)
Wel logisch imo, ze hebben het niet op de oorlog in Irak, maar zijn wel zo slim om individuele soldaten er niet verantwoordelijk voor te houden. Iig, er is nog relatief weinig bekend en ze zijn nog aan het onderzoeken. (en de halve wereldpers zelf ook)
pi_25388197
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:55 schreef HarigeKerel het volgende:
Meestal staan er auto's bij checkpoints.
Een checkpoint is in Irak niet veelal iets moois met zandzakken etc maar gewoon twee APC's met een kudde soldaten
Daar ga je weer, BIJ, er stond niks BIJ die auto.
Trouwens, volgens een eerder nieuwsbericht had het een hele code ala nogiets 504-Victoria ofzo.
Leuk, een auto Victoria noemen...
-
pi_25388248
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:55 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Wel logisch imo, ze hebben het niet op de oorlog in Irak, maar zijn wel zo slim om individuele soldaten er niet verantwoordelijk voor te houden. Iig, er is nog relatief weinig bekend en ze zijn nog aan het onderzoeken. (en de halve wereldpers zelf ook)
Nou verdraai jij het weer.
Er staat dat die italiaanse gast zei dat het niet de fout was van die soldaten zelf, maar van de mensen die die soldaten heen stuurden, (hij word even, kort door de bocht, afgeschilderd als een persoon tegen de oorlog) Dat is ie misschien ook wel.

Maar hij zei toch echt iets meer in de trend van: we kwamen normaal aanrijden, we waren al door meerdere checkpoints geweest, ze wisten dat we eraan kwamen, mijn vrouw heeft wellicht belastendde informatie.

Zeg nou zelf, als jij beschoten wordt, blijf jij dan ook nog 100% objectief?

Er is inderdaad nog relatief weinig bekend, maar ik wil geen overhaaste conclusies trekken ala:
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:24 schreef oheng het volgende:
Dat heb je als je met een noodgang op een wegversperring afrijdt. Wat denk je dan? Dat je een beetje in Milaan rondrijdt in je Ferrari? Het is nou eenmaal een oorlogsgebied, dus dan moet je je inhouden.
Enfin, ON-topic

[ Bericht 10% gewijzigd door mechatronics op 05-03-2005 23:06:36 (tiepvoud) ]
-
pi_25388306
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:00 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Trouwens, volgens een eerder nieuwsbericht had het een hele code ala nogiets 504-Victoria ofzo.
Een checkpoint is geen halve grensovergang inclusief tolpoortjes enzo, gewoon een paar eenheden die fijn auto's tegenhouden en controleren die langsrijden. En dat soort plekken krijgen van die codes idd.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:06:31 #67
18811 sooty
pi_25388310
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:52 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Zie je, jij maakt er al controlepost van, dat werd niet exact gezegd, maar dat was het dus niet.
Ik neem het jou niet kwalijk.
...
Huh? Wat was het wel dan ?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:07:43 #68
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25388332
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:00 schreef mechatronics het volgende:

Nou je begrijpt het niet helemaal goed denk ik, dat is oke hoor, dat mag
pi_25388356
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:06 schreef sooty het volgende:

[..]

Huh? Wat was het wel dan ?
Zie: mijn quote hierboven: Amerikanen schieten bevrijder van Italiaanse dood.
quote:
[...]
But in comments reported by ANSA news agency, Sgrena told Rome investigating magistrates during a debriefing that the car was not going fast and there was no real checkpoint.

Hey! Ho eens even hier, no real checkpoint! Geen echt checkpoint? wat dan wel?

quote:"The firing was not justified by the speed of our car," she reportedly said, adding it was travelling at a "regular" speed.

"It wasn't a checkpoint, but a patrol which shot as soon as it had lit us up with a spotlight. We had no idea where the shots were coming from."
[...]
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:07 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou je begrijpt het niet helemaal goed denk ik, dat is oke hoor, dat mag
Nou sorry, maar wat ik uit de andere berichten haal waar überhaupt wordt gesproken over een voertuig, staat er gelijk bij dat zodra de lichten van dat voertuig aangingen, er schoten vielen. Er staat dus niks over een 2e amerikaans voertuig, niks over zandzakken.
Wel precies blijven hé
-
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:11:32 #70
18811 sooty
pi_25388392
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:09 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Zie: mijn quote hierboven: Amerikanen schieten bevrijder van Italiaanse dood.
[..]
Ik vind alles best. Maar als je richting Baghdad vliegveld de borden niet kan interpreteren....

[ Bericht 1% gewijzigd door sooty op 05-03-2005 23:13:18 (typo) ]
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:12:30 #71
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_25388418
I smell a rat in this topic.... An asshole is deleting my posts...

ONTOPIC:

Misschien was het geen echte checkpoint, maar gewoon een groepje Amerikanen die ergens stonden. Toen reden de Italianen er langs met hoge snelheid omdat ze bang waren voor rebellen. De Amerikanen schieten natuurlijk meteen op snelle auto's.
Laatste kans.....
pi_25388475
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:12 schreef SilverSpirit het volgende:
I smell a rat in this topic.... An asshole is deleting my posts...

ONTOPIC:

Misschien was het geen echte checkpoint, maar gewoon een groepje Amerikanen die ergens stonden. Toen reden de Italianen er langs met hoge snelheid omdat ze bang waren voor rebellen. De Amerikanen schieten natuurlijk meteen op snelle auto's.
Misschien, en misschien reden ze ook gewoon op normale snelheid, gingen de lichten van dat voertuig ineens aan, vielen er schoten, dook de veiligheidsagent op haar om haar te beschermen, waar ie vervolgens dood ging, enzo..

handig
-
pi_25388487
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:03 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Nou verdraai jij het weer.
Er staat dat die italiaanse gast zei dat het niet de fout was van die soldaten zelf, maar van de mensen die die soldaten heen stuurden, (hij word even, kort door de bocht, afgeschilderd als een persoon tegen de oorlog) Dat is ie misschien ook wel.
Duh, het is haar man en heeft denk ik dus ook wel een tik gekregen van die communisten, die deze oorlog puur als klassestrijd zien (imperialistisch).
quote:
Maar hij zei toch echt iets meer in de trend van: we kwamen normaal aanrijden, we waren al door meerdere checkpoints geweest, ze wisten dat we eraan kwamen, mijn vrouw heeft wellicht belastendde informatie.

Zeg nou zelf, als jij beschoten wordt, blijf jij dan ook nog 100% objectief?
Er vallen nog bijna dagelijks doden door aanslagen bij dit soort 'checkpoints' (en zeker bij deze kwam het vaak voor, wat aangegeven is in het artikel van de WP), dus het lijkt me aannemelijk dat ze schieten als men zich verdacht gedraagd (cq niet stopt).
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:16:46 #74
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25388490
Een "normale" snelheid is natuurlijk ook relatief.... als je ziet hoe ze in Italie rijden
pi_25388581
Conclusie, we weten maar half wat er gebeurd is, en er zijn verschillende aannames.
De ene keer is het een warning signal / flash lights, de andere keer zijn het "search lights" en de andere keer zijn het weer koplampen.

Er is alleen bekend bij welke "controlepost" het gebeurde, meer niet. Niet over te hard rijden, niks.
-
pi_25388948
Om maar eens een hele toepasselijke uitspraak te quoten van iemand van de frontpage
quote:
in de tweede wereloolog ging al een een gezegde.
Als de duitsers schieten bukken de yankees en de engelse
als de engelsen schieten bukken de duitsters
maar als de amerikanen schieten zet iedereen het op een lopen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_25389028
Verder valt er eigenlijk niet te discussieren nu, lijkt het wel.
-
  zondag 6 maart 2005 @ 02:02:42 #78
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25390838
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 23:47 schreef Sakura het volgende:
Om maar eens een hele toepasselijke uitspraak te quoten van iemand van de frontpage
[..]
Hij's lastig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_25390895
Wederom een van de vele pogingen van de Amerikanen om journalisten (met succes) het zwijgen op te leggen, zoveel mag duidelijk zijn.
  zondag 6 maart 2005 @ 02:08:06 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25390900
aangezien de usparanoïa hoogtij viert, lijkt het me passend te zeggen dat ik denk dat die hele ontvoering van haar een hoax was.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2005 @ 06:43:07 #81
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25392260
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:49 schreef mechatronics het volgende:

[...]
Geweldige posts mechatronics!

Via een andere site vond ik dit:
quote:
"I militari Usa hanno impedito i soccorsi per alcuni minuti e hanno impedito che chiunque si avvicinasse all'auto". Lo ha detto Pier Scolari entrando all'ospedale del Celio. "Giuliana aveva avuto delle informazioni secondo le quali gli Usa non l'avrebbero lasciata tornare viva a casa.
Komt uit de tijdlijn die geplaatst is op La Repubblica.it

Vertaald staat er ongeveer dit:
quote:
"De Amerikaanse soldaten verhinderden minutenlang dat er hulp kon worden geboden en stonden niemand toe de auto te benaderen", vertelde Pier Scholars terwijl hij het ziekenhuis van Celio werd binnengebracht. "Giuliana had informatie en de VS wilde haar niet levend naar huis laten gaan"
en verderop
quote:
"I militari Usa hanno impedito i soccorsi per alcuni minuti e hanno impedito che "Giuliana ha raccolto decine di proiettili, a manciate, erano tutti sul sedile dopo la sparatoria". Lo ha detto Pier Scolari, aggiungendo che "Calipari aveva fatto quella strada tantissime volte e quindi si potrebbe pensare male: che gli americani non volevano il lieto fine."
vertaald:
quote:
"De Amerikaanse militairen hielden medische hulp minutenlang tegen. Giuliana heeft tientallen kogels bij elkaar geraapt, handenvol, die lagen op de zitting na de schietpartij." Pier Scolari voegde er aan toe, "Calipari had deze route al heel vaak afgelegd, dat versterkt het vermoeden van opzet; de Amerikanen wilden geen goede afloop".

[ Bericht 1% gewijzigd door NorthernStar op 06-03-2005 06:56:11 ]
pi_25392497
quote:
"De Amerikaanse militairen hielden medische hulp minutenlang tegen. Giuliana heeft tientallen kogels bij elkaar geraapt, handenvol, die lagen op de zitting na de schietpartij." Pier Scolari voegde er aan toe, "Calipari had deze route al heel vaak afgelegd, dat versterkt het vermoeden van opzet; de Amerikanen wilden geen goede afloop".
Het wordt steeds gekker. Kogels die op de zitting lagen ? Je zou denken dat die wel door een autozitting heen zouden gaan.
pi_25392868
dat is nou juist het mooie van een goede textuur, kijk maar naar kevlar, zo flexibel als wat, maar kogels worden er flink door afgeremd
verder ben ik geen "ballistics-expert" maar je hoeft dingen die je ziet in films (kogels die overal doorheen vliegen) niet aan te nemen, zie een paar afleveringen van MythBusters.
Je zou het inderdaad denken, maar je kan het niet aannemen.
quote:
Op zondag 6 maart 2005 06:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Geweldige posts mechatronics!
[...]
Ik zou er graag ook wel italiaanse bronnen bij halen, alleen ik kan geen Italiaans, jij wel blijkbaar .

Ondertussen is er een nieuw bericht: http://tvnz.co.nz/view/news_world_story_skin/477774%3fformat=html

Vervolgens een nieuwsbericht van de NYTimes.
quote:
The American military said the car carrying Ms. Sgrena and the Italian agents was speeding to the airport as it approached a checkpoint. Soldiers shot into the engine block after trying to warn the driver to stop by "by hand-and-arm signals, flashing white lights, and firing warning shots in front of the car," a statement said.
Toch weer dat motorblok.
quote:
But on Saturday, some members of the Italian opposition, which has fiercely criticized the presence of Italian troops in Iraq, expressed doubt about the American version.

"I don't believe a word the Americans are saying," said Oliviero Diliberto, a Communist deputy in the lower house of Italy's Parliament. "I think there is something really dirty about all this business. Next week we will once again propose a measure to pull the troops out of Iraq."
En er moet toch weer even communist bij gezegd worden, waarom? Nemen mensen een persoon dan minder serieus? Wat heeft het verder voor relevantie? Niks...
-
pi_25393154
Volgens Sgrena's vriend Pier Scolari beschikt zijn vriendin over geheime informatie en wilden de Amerikanen niet dat ze levend vertrok. President Bush heeft een onderzoek aangekondigd. Zeker een flutonderzoek zoals 911 waar geen echte vragen gesteld worden. Alles in de doofpot. Maar goed niets nieuws dus eigenlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mikrosoft op 06-03-2005 11:30:28 ]
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zondag 6 maart 2005 @ 12:11:58 #85
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25394048
quote:
Op zondag 6 maart 2005 10:26 schreef mechatronics het volgende:

En er moet toch weer even communist bij gezegd worden, waarom? Nemen mensen een persoon dan minder serieus? Wat heeft het verder voor relevantie? Niks...
Nou, dat lijkt mij wel relevant.
Het geeft toch wel aan dat deze persoon niet 100% is, als je in deze tijd nog communistisch bent kun je er niet vanuit gaan dat deze persoon ook maar enigzins objectief is.
Maar dat terzijde.
pi_25394355
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:11 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Het geeft toch wel aan dat deze persoon niet 100% is, als je in deze tijd nog communistisch bent kun je er niet vanuit gaan dat deze persoon ook maar enigzins objectief is.
Maar dat terzijde.
Maar terzijde is dat nou precies wat de NY Times je wilt laten denken.
Ooit wel eens verdiept in het land Italië ?
-
  zondag 6 maart 2005 @ 12:43:13 #87
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25394484
Jawel, jij ook?
  zondag 6 maart 2005 @ 13:41:23 #88
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_25395417
quote:
(..)"We weren't going very fast, given the circumstances. It was not a checkpoint, but a patrol that started firing right after lighting up a spotlight. The firing was not justified by the movement of our automobile," Sgrena, a reporter for the Communist newspaper Il Manifesto, told Italian investigators, according to an account related by an official who interviewed her at a military hospital.(..)
Maar het is wachten nu op haar 'geheime informatie'.

Btw, er is een paar miljoen als ransom voor haar betaald (volgens wat kranten.)
pi_25395625
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:41 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Maar het is wachten nu op haar 'geheime informatie'.

Btw, er is een paar miljoen als ransom voor haar betaald (volgens wat kranten.)
Mogen er voor de doden die dat bloedgeld zal kopen ook aparte topics worden geopend ?
  zondag 6 maart 2005 @ 13:58:39 #90
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_25395718
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:53 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Mogen er voor de doden die dat bloedgeld zal kopen ook aparte topics worden geopend ?
Denk het, maar dan blijf je bezig. Het heeft wel een lekker rendement idd, die business.
  zondag 6 maart 2005 @ 14:41:21 #91
67640 SaintOfKillers
pi_25396140
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:11 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Maar dat terzijde.
Wat een bullshit. Alsof er geen normale communisten bestaan. Maar ja, sommige mensen hebben ondertussen pseudo-fascisme als de nieuwe norm aanvaard.

Persoonlijk hecht ik niet veel geloof aan een "executie" door de Amerikanen. Maar dat het gedrag van de Italianen verdacht en niet reglementair was, daar geloof ik ook niets van. Volgens mij gewoon enkele schietgrage Amerikaantjes die nog maar eens zwaar in de fout gaan.
pi_25396778
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Alsof er geen normale communisten bestaan. Maar ja, sommige mensen hebben ondertussen pseudo-fascisme als de nieuwe norm aanvaard.
hier deel ik je mening
quote:
Persoonlijk hecht ik niet veel geloof aan een "executie" door de Amerikanen. Maar dat het gedrag van de Italianen verdacht en niet reglementair was, daar geloof ik ook niets van. Volgens mij gewoon enkele schietgrage Amerikaantjes die nog maar eens zwaar in de fout gaan.
Ik weet nog niet wat ik ervan moet denken.
Het amerikaanse nieuws verdraaid mij het té snel naar "after warning shots, they fired at the engine block, killing a secret agent in te proces".

Of zou het echt zo zijn van , they saw a black security like jeep riding towards them, without an US flag on it, so they fired their SAW empty on it.

SAW:

weet jij het?

Ik weet niet hoor, ik ben nog steeds geen "ballistics expert" maar gaat een kogel dwars door een motorblok om vervolgens nog een geheim agent te doden?

Ga nou niet lullen van ja dat is terugslag, je wijkt met schieten van een patroon altijd een beetje af.
Dat is in realistische computerspellen wel zo ja, maar ik mag toch hopen dat die GI's toch wel een beetje weten waar ze op mikken.

Volgens haar echtgenoot waren het 300-400 kogels.
Laten we daar nou eens de helft van nemen, 150 kogels, dan is het nog ongelooflijk buitensporig.
Ervan uitgaande dat ze een standaard geweer hadden, een M4SOPMOD of M16. Daar gaan bij beiden 30 kogels in.

[ Bericht 9% gewijzigd door mechatronics op 06-03-2005 15:47:25 ]
-
  zondag 6 maart 2005 @ 20:31:07 #93
17646 SuperG
SG surft naar PC Hardware
pi_25401007
Das geen M16 das een M249 200 mag
squads team 4 man hebben zo'n support dude bijzich.

2x 30 van M16 + 1x30 M4/M203 en 200 van M249 290 totaal
nog een team is het het dubbele.

en ja na waarschuwing schoten zal er al snel gericht geschoten worden.
Ze wachten niet totdat de mogelijke verdachte bom auto voor hun neus stopt.

En aangezien M82 engine stoppers niet onder de standaard uitrusting hoort zullen ze wel een salvo geven met M249 en aangezien de engine grillig gevormd is dus schuine vlakken en niet 100% van de engine ruimte vult heb je ook last van afketsing daarnaast een vol auto burst van een M249 is niet nauwkeurig maar er is degelijk wat spreiding.
50 kogels tegen/in de moter 25 kompleet mis 3 in die itak uno de journalist.

Schouder is hoog dus ricochet op motorkap of vlak over moterkap dash board?

Of ze lagen al neer in de auto en 'n paar kogel zijn de motor gepasseerd.
Gezien de been schot wond van de bestuurder.
Neem aan dat die VS soldaten geen topgear fan zijn en exact weten waar de motor exact in de motor ruimte zit per type auto wordt dus gokken en veel van de wat oudere bakken vooral die met achterwiel aandrijving hebben veel open ruimte onder de motor kap waar je van voor zo door de gril de shutboard in kan schieten.

En zo'n M249 heeft best wel wat penetratie kracht dan wat film doen geloven.

GAK8NSLI + X2 3800 + X1800XL + 2GB + Ageia P1
GA7DXR + XP 2400 + 9500Pro + 768MB
PC4800D + P4C 2,4G + 1GBRam + 7900GSPlus 512MB + Ageia P1
pi_25405107
Ik geloof wel dat dit opzettelijk was.
Het is wel enorm stom. Wisten die soldaten niet dat de vrouw volop in het nieuws is?
Door deze blunder staan zij nu in de schijnwerpers. Bush zal zeker wel maatregelen treffen.
Want door die idioten staat hij (nog meer) voor schut.
  maandag 7 maart 2005 @ 09:02:45 #95
67640 SaintOfKillers
pi_25407799
Mwa, ik blijf meer geloof hechten aan een paniekreactie en geknoei bij de soldaten. Maar in dat geval vind ik het erg laag bij de gronds dat ze hun fouten niet gewoon toegeven en het toch nog op onverantwoord gedrag van de Italianen proberen te schuiven. Maar dat lijkt zo'n Amerikaanse onhebbelijkheid, het is altijd de fout van iemand anders. Zelfs wanneer ze onschuldige mensen doodschieten, hebben die dat dan maar zelf uitgelokt.
pi_25408485
Stomme amerikaanse hillbilly's
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 7 maart 2005 @ 10:22:00 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25408766
quote:
Op maandag 7 maart 2005 00:29 schreef SlimShady het volgende:
Ik geloof wel dat dit opzettelijk was.
Het is wel enorm stom. Wisten die soldaten niet dat de vrouw volop in het nieuws is?
Door deze blunder staan zij nu in de schijnwerpers. Bush zal zeker wel maatregelen treffen.
Want door die idioten staat hij (nog meer) voor schut.
als het zo enorm stom is, waarom zou er dan opzettelijk geschoten zijn?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25408888
quote:
Op maandag 7 maart 2005 10:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als het zo enorm stom is, waarom zou er dan opzettelijk geschoten zijn?
Een verhaal over schietgrage soldaten doet het niet zo goed als een samenzwering waarin Bush en Rumsfeld hoogstpersoonlijk opdracht geven een lastige reporter het zwijgen op te leggen. Maar deze super-vrouw overleeft 400 kogels en weet langs duizenden soldaten die op haar dood uit zijn een vliegtuig naar Italie te nemen om haar verhaal te kunnen vertellen.
  Moderator maandag 7 maart 2005 @ 10:52:30 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25409206
dat verhaal van haar man geloof ik overigens ook geen woord van ... als de Amerikanen haar dood willen hebben dan was ze nu dood.

ik geloof niet dat er opzet in het spel is, waarschijnlijk was het zicht op de checkpoint niet duidelijk waardoor de bestuurder er niet meteen op reageerde waarna de militairen (allicht iets te snel) het vuur hebben geopend ... later voor de commandant een verhaaltje gefabriceert over hand- en lichtsignalen en waarschuwingsschoten.

gewoon tragisch, ik geloof echter niet dat ervaren Italiaanse agenten te hard op een checkpoint inrijden (waarschuwingsschoten negerend) en ik geloof ik niet dat de Amerikanen deze mevrouw dood wilden hebben omdat ze over geheime info zou beschikken.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 7 maart 2005 @ 11:42:12 #100
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25410010
quote:
Italians kept U.S. forces in dark

Italian agents likely withheld information from U.S. counterparts about a cash-for-freedom deal with gunmen holding an Italian hostage for fear that Americans might block the trade, Italian news reports said yesterday.
The decision by operatives of Italy's SISMI military intelligence service to keep the CIA in the dark about the deal for the release of reporter Giuliana Sgrena, might have "short-circuited" communications with U.S. forces controlling the road from Baghdad to the city's airport, the newspaper La Stampa said.

That would help explain why American troops opened fire on a car whisking the released hostage to a waiting airplane, wounding Miss Sgrena and killing the Italian intelligence operative who had just negotiated her release.
Thousands of Italians yesterday congregated on the Altar to the Fatherland in Rome's vast Piazza Venezia to view the coffin of Nicola Calipari, the 52-year-old head of SISMI's international operations department.
Miss Sgrena, a reporter for the Communist daily Il Manifesto, charged yesterday that U.S. forces might have deliberately targeted her because Washington opposes Italy's policy of dealing with kidnappers.
"The United States doesn't approve of this [ransom] policy and so they try to stop it in any way possible," the veteran war reporter, 57, told Sky Italia TV.
Miss Sgrena, whose newspaper ardently opposes Italy's deployment of 3,000 troops in Iraq as part of the U.S.-led coalition, offered no direct evidence to support the charge and toned down the suggestion in a later interview with Reuters.
"If this happened because of a lack of information or deliberately, I don't know, but even if it was due to a lack of information, it is unacceptable," she said from her hospital room.
There were conflicting reports on the extent to which Italian authorities had informed their American counterparts about the operation, in which a reported $6 million was paid for the journalist's release.
Mr. Calipari and another senior SISMI operative concluded the deal for her release on Friday in Abu Dhabi and then flew to Baghdad aboard a secret service Falcon executive jet to collect her, La Stampa said.
At the airport, they met an Italian military liaison office,r and U.S. military authorities issued them passes allowing them to travel around Baghdad carrying weapons, the newspaper said citing SISMI sources.
The sources said the Italians explained "the terms of the mission" and "the exact nature of the operation" to U.S. officials at the airport. Sources also said an American officer was instructed to wait at the airport for Mr. Calipari and the freed hostage.
But La Stampa also quoted diplomatic sources saying vital information was withheld from the Americans.
"Italian intelligence decided to free Sgrena paying a sum to the kidnappers without informing American colleagues in Iraq who, if they had known about this, would have had to oppose it, to have impeded the operation," sources said.
"If this was the case, it could explain why American intelligence had not informed the American military commands about the operation and thus the patrol did not expect the car with the Italians."
Whatever the truth, the affair aroused public opinion and put pressure on Prime Minister Silvio Berlusconi to take a tough line with President Bush.
Mr. Berlusconi won plaudits last year when Mr. Calipari obtained the release of two young volunteers kidnapped in Iraq known as the two Simonas, also through payment of a multimillion dollar ransom.
That money reputedly came not from the state, but from the personal fortune of Mr. Berlusconi, a media magnate who is Italy's richest man.
But the death of Mr. Calipari, while using his body to shield Miss Sgrena from U.S. fire, has sparked deep anger and could cost the prime minister in regional elections at the end of this month.
In the past, the Italian left detested the security services, notorious for skulduggery and links to the neo-fascist right, but since the fall of the Berlin Wall, the left has idolized men like Mr. Calipari, who spent most of his career as a police officer in his native Calabria fighting organized crime. He transferred to the military intelligence service just two years ago.
Several government ministers joined the driver of the car yesterday in rejecting the U.S. explanation that the Americans opened fire only after the driver ignored signals to slow down as he approached a checkpoint.
Mr. Bush has promised a full probe into why troops shot at the Italian car nearing Baghdad airport Friday evening.
http://www.washtimes.com/world/20050307-120131-5769r.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')