abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 maart 2005 @ 00:09:54 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_25372844
Chuiliana de Italiaanse journaliste is vrijgelaten door haar Irakeze gijzelnemers.

Lekker op weg naar het vliegveld worden ze onder vuur genomen door Amerikanen die niks te doen hebben. Haar begeleider was een Italiaan, dus de doofpot zal wel weer erg diep zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door tong80 op 05-03-2005 00:15:44 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25372978
Amerikanen schieten bevrijder van Italiaanse dood.

Bevrijder?

Ze is vrijgelaten hoor?
pi_25373006
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:16 schreef Murray het volgende:
Amerikanen schieten bevrijder van Italiaanse dood.

Bevrijder?

Ze is vrijgelaten hoor?
En hoe denk je dat ze naar het vliegveld ging? Te voet?
pi_25373052
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:17 schreef Martijntj het volgende:

[..]

En hoe denk je dat ze naar het vliegveld ging? Te voet?
Bij bevrijder denk ik aan Rambo,, niet aan iemand die haar naar het vliegveld rijdt.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 maart 2005 @ 00:20:54 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_25373084
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:19 schreef Murray het volgende:

[..]

Bij bevrijder denk ik aan Rambo,, niet aan iemand die haar naar het vliegveld rijdt.
Heb je gelijk in.De hoofdrolspeler zit zelf nooit achter het stuur.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25373171
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:19 schreef Murray het volgende:

[..]

Het was iemand van de Italiaanse veiligheidsdienst... Anyway, mooi stukje anti-VS propaganda. Daar zal Dubya blij mee zijn.
pi_25373175
Dat heb je als je met een noodgang op een wegversperring afrijdt. Wat denk je dan? Dat je een beetje in Milaan rondrijdt in je Ferrari? Het is nou eenmaal een oorlogsgebied, dus dan moet je je inhouden.
pi_25373341
Nou, die heeft gelijk iets om over te schrijven als ze maandagochtend weer op de redactie zit.
Dat dan weer wel.
pi_25373565
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Het was iemand van de Italiaanse veiligheidsdienst... Anyway, mooi stukje anti-VS propaganda. Daar zal Dubya blij mee zijn.
Die Amerikan worden steeds populairder zo. .
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:41:38 #10
3767 Herald
Come get some
pi_25373607
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:39 schreef sig000 het volgende:
Die Amerikan worden steeds populairder zo. .
de McDonalds wordt er niet minder druk van bezocht
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:46:08 #11
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25373714
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:43 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik denk dat je dit zo niet kunt zeggen. De aanslag op die commie is immers mislukt.
Welke jonge Amerikaanse held hebben we inmiddels eigenlijk nog
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_25373765
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:46 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Welke jonge Amerikaanse held hebben we inmiddels eigenlijk nog
Ze hebben er 1 in de dodencel die erg goed is in gebouwen opblazen. .
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:52:13 #13
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25373864
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:48 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ze hebben er 1 in de dodencel die erg goed is in gebouwen opblazen. .
Jawel, maar dat zal nooit een succesvolle Hollywoodformule worden, daar doelde ik eigenlijk een beetje op. Je weet wel; de Jean-Claude van Dammes, de Dolph Luntgrens, de Rambo's enzovoorts. Vroeger had je die wel en die lui hadden nog een sterk gevoel voor rechtvaardigheid. Tegenwoordig zijn ze spoorloos, zo lijkt het wel ..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:58:24 #14
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25374013
Ouch, wat pijnlijk................. in de eerste plaats voor de betrokkenen en hun familie, maar zeker voor de Italiaans-Amerikaanse betrekkingen. Dit zal wel een onderzoekje worden.
Of het doofpot wordt of niet, zal met name van Berlusconi afhangen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_25374178
quote:
Ze werkt voor de communistische krant Il Manifesto
http://teletekst.nos.nl/tekst/123-01.html

was wel ironisch geweest als ze door ex-sadam aanhangers was omgebracht.
pi_25374286
ben benieuwd wat er precies gebeurt is...

voor het zelfde geld reden die italianen hard op een controlepost af, wat natuurljk behoorlijk verdacht is.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 01:14:04 #17
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25374420
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 01:06 schreef SilverSpirit het volgende:

Hypocriete eikel. En nou ontopic.
Ah dat moest er nog even bij? Mijn vorige post veegt jouw beschuldiging van hypocrisie van de tafel.

Mij commanderen om ontopic te gaan lijkt me ongepast, jij bent diegene die begon over het krijgen van euforische gevoelens bij het sterven van mensen.

Je bent vrij om je bijdehande praatjes in het ONZ voort te zetten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_25375301
Officials: Freed hostage's driver ignored warnings

Hmz, niet echt slim als het waar is. Zijn ook wel paar videos online met Irakezen die niet stopten met hun bus.
pi_25375335
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 01:59 schreef NightH4wk het volgende:
Officials: Freed hostage's driver ignored warnings

Hmz, niet echt slim als het waar is. Zijn ook wel paar videos online met Irakezen die niet stopten met hun bus.
Ook niet zo heel gek als rebellen zich in militaire kledij hullen vanwege een hinderlaag.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 02:02:47 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25375339
Er wordt al heel lang melding gemaakt dat er bij checkpoints veel te snel geschoten wordt. Dat is al sinds het begin van de oorlog cq. bezetting. Kennelijk moet er eerst een geval zijn waar niemand om heen kan voor het serieus genomen wordt.
pi_25375389
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 02:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Ook niet zo heel gek als rebellen zich in militaire kledij hullen vanwege een hinderlaag.
Yep, die lui houden zich ook niet aan de regels maar willen wel als POWs behandeld worden als ze gevangen worden genomen. Iig, in die videos zie je ook dat ze zeker niet zomaar gaan schieten.
pi_25375496
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 02:02 schreef NorthernStar het volgende:
Er wordt al heel lang melding gemaakt dat er bij checkpoints veel te snel geschoten wordt. Dat is al sinds het begin van de oorlog cq. bezetting. Kennelijk moet er eerst een geval zijn waar niemand om heen kan voor het serieus genomen wordt.
Hier kan je zien hoe ze het doen: klik. (150mb)
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 02:33:04 #23
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25375663
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 02:17 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Wat staat erop? (150 mb duurt me iets te lang)

De titel "US Marines shoot at Insurgents in a bus" doet vermoeden dat het om rebellen gaat?

Maar dat is nu juist het punt. Daarmee kun je niet goedpraten dat er duizenden gewone burgers worden doodgeschoten omdat ze 'niet op tijd stoppen' of de signalen niet goed interpreteren.

Die mensen rijden voor hun lol door? Gewoon om te kijken wat er gebeurd?

Nee dat is onzin. Er deugt dus gewoon iets niet. Maar ik lees in het CNN bericht al weer welke richting het opgaat.

U.S. troops "attempted to warn the driver to stop by hand and arm signals, flashing white lights, and firing warning shots in front of the car," the statement said.

Dus was het hun eigen schuld, net als al die Irakezen die doodgeschoten zijn en nog gaan worden.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 02:39:19 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_25375721
Star trekkin - firm.mp3
quote:
Ha-ha! We come in peace, shoot to kill
Shoot to kill, shoot to kill
We come in peace, shoot to kill
shoot to kill, men
pi_25375741
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 02:33 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wat staat erop? (150 mb duurt me iets te lang)

De titel "US Marines shoot at Insurgents in a bus" doet vermoeden dat het om rebellen gaat?

Maar dat is nu juist het punt. Daarmee kun je niet goedpraten dat er duizenden gewone burgers worden doodgeschoten omdat ze 'niet op tijd stoppen' of de signalen niet goed interpreteren.

Die mensen rijden voor hun lol door? Gewoon om te kijken wat er gebeurd?

Nee dat is onzin. Er deugt dus gewoon iets niet. Maar ik lees in het CNN bericht al weer welke richting het opgaat.

U.S. troops "attempted to warn the driver to stop by hand and arm signals, flashing white lights, and firing warning shots in front of the car," the statement said.

Dus was het hun eigen schuld, net als al die Irakezen die doodgeschoten zijn en nog gaan worden.
Vertel maar hoe we hetzelfde (en alle andere conflicten in de wereld) voor elkaar krijgen zonder doden. Lijkt me vrij lastig. Btw, als Saddam nog aan de macht was waren er al meer burgerslachtoffers gevallen als je de lijn van de afgelopen jaren doortrekt.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 02:58:52 #26
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25375832
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 02:42 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Vertel maar hoe we hetzelfde (en alle andere conflicten in de wereld) voor elkaar krijgen zonder doden. Lijkt me vrij lastig. Btw, als Saddam nog aan de macht was waren er al meer burgerslachtoffers gevallen als je de lijn van de afgelopen jaren doortrekt.
Die laatste is voor jouw rekening. (in herfst vorig jaar naar schatting 100.000 omgekomen burgers, toen moest Fallujah nog komen waar inmiddels amper nog *iets* leeft)

Mijn standpunt is dat de Amerikaanse opstelling niet deugt. Daar begint het.
pi_25375852
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 02:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Die laatste is voor jouw rekening. (in herfst vorig jaar naar schatting 100.000 omgekomen burgers, toen moest Fallujah nog komen waar inmiddels amper nog *iets* leeft)
Dat cijfer was dus gigantisch inflated en klopte niet. Tijd terug nog in de WSJ en ook artikelen erover online: klik.
quote:
Mijn standpunt is dat de Amerikaanse opstelling niet deugt. Daar begint het.
Wat deugd niet en hoe moet het wel?
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 03:13:01 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25375890
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 03:03 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Dat cijfer was dus gigantisch inflated en klopte niet. Tijd terug nog in de WSJ en ook artikelen erover online: klik.
Het cijfer klopt wel en is ws. nog veel hoger omdat ze alle doden tellen. Dus bijv. ook de mensen die aan een simpele infectie dood zijn gegaan omdat het ziekenhuis is gebombardeerd of de medicijnen waren gestolen. Dat zijn evengoed oorlogsdoden.
quote:
Wat deugd niet en hoe moet het wel?
Als het uitgangspunt niet goed is kan de uitkomst ook niet goed zijn. Een simpele wet die wmb prima toepasbaar is op de hele situatie in Irak. Hoe nu verder moet je ook niet aan mij vragen. Ik ben nooit voor de oorlog geweest.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 03:24:09 #29
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25375922
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 03:13 schreef NorthernStar het volgende:

Als het uitgangspunt niet goed is kan de uitkomst ook niet goed zijn. Een simpele wet die wmb prima toepasbaar is op de hele situatie in Irak. Hoe nu verder moet je ook niet aan mij vragen. Ik ben nooit voor de oorlog geweest.
Achterhoedegevecht.
Bovendien weglopen voor verantwoordelijkheid.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25375925
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 03:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het cijfer klopt wel en is ws. nog veel hoger omdat ze alle doden tellen. Dus bijv. ook de mensen die aan een simpele infectie dood zijn gegaan omdat het ziekenhuis is gebombardeerd of de medicijnen waren gestolen. Dat zijn evengoed oorlogsdoden.
Waarom onder andere waarom dat getal zo groot is: " the authors clearly state that "many" of the dead in their sample may have been combatants", uit die bron van hierboven. Maar ok, stel dat het aantal doden rond de 100000 ligt, hoeveel miljoenen doden zou Saddam wel niet meer tot gevolg moeten hebben voordat hij aangepakt zou worden?
quote:
[..]

Duh, dat is wel te merken. Maar inactiviteit, wat het gevolg is van niet weten wat je moet doen, heeft veel meer slachtoffers tot gevolg dan wat er nu gedaan wordt daar.
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 03:47:54 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25375996
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 03:24 schreef NightH4wk het volgende:

Waarom onder andere waarom dat getal zo groot is: " the authors clearly state that "many" of the dead in their sample may have been combatants", uit die bron van hierboven. Maar ok, stel dat het aantal doden rond de 100000 ligt, hoeveel miljoenen doden zou Saddam wel niet meer tot gevolg moeten hebben voordat hij aangepakt zou worden?
.
Zonder steun van het westen was Saddam nooit aan de macht gekomen, iig niet aan de macht gebleven. Dan hadden ze hem al veel eerder gewipt. Een beetje hetzelfde verhaal als in SA waar het regime de hand boven het hoofd gehouden wordt in ruil voor olie. Als je tegen dit soort politiek bent is het ook niet nodig om achteraf, als zo'n wannabe dictator zijn puppettouwtjes doorknipt en zijn eigen gang gaat, met veel geweld de zaak weer 'onder controle' te moeten brengen.

Het feit dat Saddam er was, is het gevolg van dezelfde politiek die nu weer bedreven wordt en die gekenmerkt wordt door rücksichtlos eigenbelang. Laat men daar eerst maar eens van afstappen.
pi_25376049
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 03:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Zonder steun van het westen was Saddam nooit aan de macht gekomen, iig niet aan de macht gebleven. Dan hadden ze hem al veel eerder gewipt. Een beetje hetzelfde verhaal als in SA waar het regime de hand boven het hoofd gehouden wordt in ruil voor olie. Als je tegen dit soort politiek bent is het ook niet nodig om achteraf, als zo'n wannabe dictator zijn puppettouwtjes doorknipt en zijn eigen gang gaat, met veel geweld de zaak weer 'onder controle' te moeten brengen.
Die dingen terugdraaien lijkt me vrij lastig. En daarnaast was de SU een veel grotere dreiging in die tijd. Dat deze oorlog om de olie is gevoerd is als je naar de olieconsumptie kijkt onzin: de VS importeert weinig uit het Midden-Oosten. Daarnaast begint men nu Saudi-Arabia ook aan te pakken, de eerste sancties staan al op de rol. Wel een interessante link die met olie te maken heeft is dat Saddam er aardig wat steun mee heeft ingekocht in verschillende westerse landen.
quote:
Het feit dat Saddam er was, is het gevolg van dezelfde politiek die nu weer bedreven wordt en die gekenmerkt wordt door rücksichtlos eigenbelang. Laat men daar eerst maar eens van afstappen.
Hmz, dus we veroorzaken zelf het probleem maar mogen het niet zelf opruimen? Zeker nu de SU eindelijk weg is en men zich op andere dingen kan focussen. Maar stel dat de VS niet haar 'eigenbelang' in die tijd (of al veel eerder) ging najagen en zich fijn ging isoleren, dan was het nu een half paradijs idd...
  Moderator zaterdag 5 maart 2005 @ 11:04:54 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25377531
sneu verhaal

ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat Italiaanse speciale troepen zo dom zijn om in een rotgang op een checkpoint af te razen en waarschuwingsschoten te negeren.

I smell a rat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 11:07:38 #34
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25377562
Dan zit je bij de geheime dienst en dan komt het niet bij je op om te stoppen bij een Amerikaanse checkpoint...

die vrouw mag nog van geluk spreken dat ze leeft.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_25377726
Journalisten worden vermoord om ze fysiek angst aan te jagen. Dat moet dan geestelijk tot ze doorwerken zodat ze voorzichtiger zijn in verslaggeving en de fascistische bezetter sparen.
Altijd weer dat gezeik van hoeveel slachtoffers waren er gevallen als Saddam niet verdreven was. Alsof het de internationale politiek om mensenlevens te doen is. Dan zou er wel een oorlog tegen armoe beginnen (25.000 kinderen sterven per dag aan honger of gebrek aan schoon drinkwater) maar van levens redden is de wapenindustrie nooit beter van geworden dus gebeurt het niet want zij trekken aan de touwtjes die politici moeten voorstellen. Straks moeten miljoenen Iraniërs vermoord worden anders worden er nog meer mensen vermoord ja ja ja!
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_25378249
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 11:38 schreef Pracissor het volgende:

[..]

En wat las je nog meer op indymedia?
Je trekt de conclusie dat ik indymedia lees? Mooi niet dus.
Maar het was me al duidelijk dat jij een voorgeprogrammeerde sukkel bent.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 12:09:05 #37
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25378371
Tsja, aan de ene kant kan ik het wantrouwen en de paranoia aan de kant van de Amerikanen begrijpen, maar dat wantrouwen is er ook aan de kant van de Italianen die overal insurgents in zien en zo snel mogelijk in veiligheid (dus buiten Irak...) willen geraken. Tragisch.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 5 maart 2005 @ 12:10:02 #38
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25378386
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 12:01 schreef Mikrosoft het volgende:

voorgeprogrammeerde sukkel
Doe eens niet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 5 maart 2005 @ 12:10:04 #39
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25378387
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 12:01 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Je trekt de conclusie dat ik indymedia lees? Mooi niet dus.
Maar het was me al duidelijk dat jij een voorgeprogrammeerde sukkel bent.
Voorgeprogrammeerd? Jij hebt het over miljoenen Iraniers die nog vermoord moeten worden.
  Moderator zaterdag 5 maart 2005 @ 12:12:06 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25378418
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 12:09 schreef Sidekick het volgende:
Tsja, aan de ene kant kan ik het wantrouwen en de paranoia aan de kant van de Amerikanen begrijpen, maar dat wantrouwen is er ook aan de kant van de Italianen die overal insurgents in zien en zo snel mogelijk in veiligheid (dus buiten Irak...) willen geraken. Tragisch.
daar geloof ik niet in (in dat laatste) dit waren ervaren soldaten die al langer in Irak waren en meerdere gevangen vrij hebben gekregen ... ik denk wel dat zei goed in staat zouden zijn situaties in te schatten, zeker als het gaat om waarschuwingsschoten.

I still smell a rat
  zaterdag 5 maart 2005 @ 12:12:14 #41
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25378425
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 12:09 schreef Sidekick het volgende:
Idd, het is een tragisch ongeval. Het is jammer dat sommige mensen aan de hand van dit soort berichten hun politieke voorkeur willen laten botvieren boven de lijken van mensen.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 12:14:44 #42
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25378449
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 12:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar geloof ik niet in (in dat laatste) dit waren ervaren soldaten die al langer in Irak waren en meerdere gevangen vrij hebben gekregen ... ik denk wel dat zei goed in staat zouden zijn situaties in te schatten, zeker als het gaat om waarschuwingsschoten.

I still smell a rat
Over welke soldaten heb je het nu? De amerikaanse? Want ik snap de link niet naar meerdere gevangen vrij hebben gekregen.
  Moderator zaterdag 5 maart 2005 @ 12:22:31 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_25378556
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 12:14 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Over welke soldaten heb je het nu? De amerikaanse? Want ik snap de link niet naar meerdere gevangen vrij hebben gekregen.
Die Italianen natuurlijk.

ik wil wel is horen van de overlevenden (niet de journaliste) hoe zij over dat te hard rijden en over de waarschuwingsschoten denken
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 12:52:59 #44
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_25378926
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 02:17 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ik krijg een rare code op die site helaas
Heb je 'm toevallig opgeslagen en zou je 'm dan misschien via een ander kanaal naar mij willen sturen?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 12:57:32 #45
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_25378977
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 12:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik krijg een rare code op die site helaas
Heb je 'm toevallig opgeslagen en zou je 'm dan misschien via een ander kanaal naar mij willen sturen?
Ik had die film al 2 maanden geleden gezien, maar die Amerikanen schoten voluit op een aanrijdende bus met maar 3 a 4 rebellen erin die maar simpele pistolen hadden.
Opzich wel logisch van die Amerikanen; de bus stopte niet en met al die autobommen-aanslagen ook begrijpelijk. Ze gaven die rebellen ook medische hulp nadat ze zich hebben overgegeven.
Era Vulgaris
  zaterdag 5 maart 2005 @ 21:54:28 #46
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25386951
quote:
"VS WILDEN NIET DAT SGRENA BLEEF LEVEN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Amerikaanse soldaten die het voertuig van de Italiaanse journaliste Giuliana Sgrena in Bagdad onder vuur namen, "wilden niet dat ze er levend vanaf kwam". Dat verklaarde Sgrena's echtgenoot Pier Scolari.

Volgens Scolari zou zijn echtgenote bezwarende informatie hebben verzameld over de VS. Op het ogenblik van haar gijzelname (4 februari) bereidde Sgrena een reportage voor over vluchtelingen uit Fallujah die in Bagdad hun toevlucht hadden gezocht in een moskee, na de Amerikaanse aanvallen op hun stad.

Scolari zei dat de Amerikanen op de hoogte waren van het feit dat Sgrena naar de luchthaven zou worden gebracht.

VRT teletekst
Lijkt me een zaak waar de schietgrage Amerikanen het nuttige aan het aangename hebben gekoppeld.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25387057
Hmz, volgens mij mis ik een paar posts hier.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:04:08 #48
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25387093
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:01 schreef NightH4wk het volgende:
Hmz, volgens mij mis ik een paar posts hier.
Ja, ik zag het ook net. Er staan quotes van posts die er niet meer staan. Als er iemand posts gaat verwijderen, mag dat toch wel even vermeld worden. Vind ik dan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25387100
okey, ik had er toch net dit geopend: Amerikanen beschieten Giuliana Sgrena
Sorry, ik zag het niet staan, edoch, ik kopier even mijn gevonden data, net zo makkelijk.
komtie
-------------------
Ik zag nog geen topic over dit onderwerp:
bron:
http://www.rtl.nl/(/actue(...)iaanse_beschoten.xml

Het werkt nogal verontrustend.
quote:
Amerikanen beschieten vrijgelaten Italiaanse
De in Irak gegijzelde Italiaanse journaliste Giuliana Sgrena dacht veilig te zijn. Maar na haar vrijlating werd ze beschoten.... door Amerikanen.

Konvooi beschoten
Het konvooi waarin ze zat, werd beschoten door Amerikaanse militairen. Volgens de krant waarvoor ze werkt, Il Manifesto, raakte ze gewond aan haar schouder. Ze is naar een ziekenhuis vervoerd. Een lid van de Italiaanse geheime dienst, die betrokken was bij haar vrijlating, werd gedood.

Verklaring
Het Amerikaanse leger heeft toegegeven dat het konvooi is beschoten. Volgens een verklaring reageerde de bestuurder niet op een waarschuwing van militairen bij een wachtpost. Die openden daarop het vuur.

Bush
De Italiaanse premier Berlusconi heeft de Amerikaanse ambassadeur op het matje geroepen. President Bush heeft laten weten dat hij de beschieting 'betreurt'.

In de ban
De 57-jarige journaliste zat precies een maand vast. Ze werd in Bagdad door onbekenden ontvoerd en ook in de Iraakse hoofdstad weer in vrijheid gesteld. De gijzeling hield Italië weken in de ban. Meer dan een half miljoen mensen betoogden medio februari voor haar vrijlating in Rome.

Kritisch
De journaliste, die uiterst kritisch schreef over de oorlog, verscheen kort daarvoor ook in een video-opname waarin ze de Italiaanse regering-Berlusconi smeekte haar leven te sparen en de Italiaanse troepen uit Irak weg te halen. Dat gebeurde overigens niet, de missie in het Arabische land werd zelfs verlengd.

Oproep
Vrienden en collega's van Sgrena riepen kortgeleden de ontvoerders op de Italiaanse te laten gaan. Ze wezen erop dat haar journalistieke onderwerpen juist gingen over het leed van de Iraakse bevolking en dat ze allerminst kon gelden als een verlengstuk van de westerse krachten in Irak.

Lees ook:
Italiaanse journaliste in Irak vrij
Bekijk ook:
Alle berichten, video’s en foto’s rond Irak
Eerst wordt ze vastgehouden door mensen, die willen dat ze de italianen uit irak halen, vervolgens wordt ze vrijgelaten, rijdt ze met de auto waarin haar broer en 1 of meerdere geheim agenten zaten, ze rijden een paar checkpoints door, en het lijkt erop dat ze bij de laatste checkpoint beschoten worden met, volgens haar broer of vriend door 300-400 kogels.

Alleen omdat deze mevrouw belastende informatie zou hebben over de USA, volgens haar broer/vriend.

Een geheim agent heeft zich tijdens het beschieten op haar geworpen, en is gestorven. Hij liet een vrouw en 2 kinderen achter.

Bij het nieuws van de belgische tv-zender één werd er neutraal over gedaan, maar bij het RTL nieuws werd er bij gezegd dat Italianen nogal gauw een complot kunnen zien.

De reden van de beschieting schijnt te zijn, volgens de USA, dat ze te hard aan kwamen rijden bij het naderen van het checkpoint.

Dit werd dus een beetje afgewimpeld als een excuus, ik vind het echter een beetje vreemd.
Die broer/vriend opperde ook nog eens dat ze al verschillende checkpoints langs waren geweest, dat ze daarom wisten dat ze naar het vliegveld gingen, en dat ze daarom onder vuur genomen werden.

Premier Berlusconi eist excuses van de USA. Omdat hij tegen de wil van het volk pas nog enkele duizenden troepen naar Irak had gestuurd, en er nu dit gebeurt.

Wat moet ik hier nou weer van denken?

======
mijn 2e post
======
Ik heb even gelurkt aan teletekst van één
bron: http://193.121.55.225/tt/tt_een.php?p=104/0&g=1&s=0&r=0&x=1

Dus de ene keer is het dat ze te hard aan kwamen rijden, de andere keer stopten ze niet, ze hebben verschillende checkpoints gepasseerd dus ze kennen onderhand wel de routine.
Ik vind het allemaal vreemd.

Ik ruik zelf dat er weer een paar template's uit de kast getrokken worden, wat namen veranderd worden en dat dat onderzoek over een week of 2 klaar is.

Zoals je merkt, sta ik er nogal sceptisch tegenover.

Ik wil graag altijd een uitvoerig verslag, en opninies, meningen en feiten van meerdere kanten horen, voordat ik een mening opstel.
--------
dat was het, tja...

[ Bericht 0% gewijzigd door mechatronics op 05-03-2005 22:12:38 ]
-
pi_25387186
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:24 schreef oheng het volgende:
Dat heb je als je met een noodgang op een wegversperring afrijdt. Wat denk je dan? Dat je een beetje in Milaan rondrijdt in je Ferrari? Het is nou eenmaal een oorlogsgebied, dus dan moet je je inhouden.
En dat doen ze voor de gein, ze hebben namelijk in Irak zijnde nooit eerder een checkpoint gezien.
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Er werd op haar geschoten, een geheim agent beschermd haar, sterft, en laat een weduwe met 2 kinderen achter, jij vindt dat volkomen normaal,...

Jesus man, het zijn geen rebellen, het zijn italiaanse geheim agenten, denk jij nou echt dat die de procedures niet van buiten kennen en achterstevoren en binnestebuiten kunnen dromen?
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 01:09 schreef HeyFreak het volgende:
ben benieuwd wat er precies gebeurt is...

voor het zelfde geld reden die italianen hard op een controlepost af, wat natuurljk behoorlijk verdacht is.
Ik ook, maar volgens haar man op het nieuws van de begische tvzender één waren ze al meerdere checkpoints doorgekomen, en wisten ze dat ze naar het vliegveld gingen, volgens hem had zij belastende informatie.
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 11:04 schreef sp3c het volgende:
sneu verhaal

ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat Italiaanse speciale troepen zo dom zijn om in een rotgang op een checkpoint af te razen en waarschuwingsschoten te negeren.

I smell a rat
precies, ik ook.
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 12:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

Die Italianen natuurlijk.

ik wil wel is horen van de overlevenden (niet de journaliste) hoe zij over dat te hard rijden en over de waarschuwingsschoten denken
Ik ook wel.

[ Bericht 15% gewijzigd door mechatronics op 05-03-2005 22:17:04 ]
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')