Je zegt het zelf zo... Lees t maar na.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:46 schreef VijfdeColonne het volgende:
[..]
[quote]
Als jij dat er in wilt zien, prima.
Sorry ik zei het verkeerd. Laat ik het zo stellen. De inheemse NL bevolking en de moslims denken anders over bepaalde dingenquote:6 miljard mensen denken anders over bepaalde dingen.
Ervanuitgaande dat het correct is wat je zegt, het principe is duidelijk : een partij of individu mag nietquote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:13 schreef gelly het volgende:
[..]
En die zal er hoogstwaarschijnlijk ook nooit komen. Zelfs al zouden alle factoren gelijk blijven dan nog zal er pas over 200 jaar een islamitische meerderheid zijn. En dan houden we voor het gemak even geen rekening met ontkerkeling, integratie, stemgerechtigde leeftijd en een 100% meerderheid voor de sharia.
Radicale moslims zijn en zullen net zo invloedrijk zijn en blijven als de SGP. Nihil dus. Bovendien kan justitie optreden mochten er anti-grondwettelijke maatregelen gepropageerd worden.
1) Ze zijn nog niet weg, er loopt zelfs een beroep tegen die beslissing.quote:
Ik had het over het deel waarin jij beweert dat jullie wel betrekking heeft op moslims. Over de opvoeding denken we hetzelfde. Jij lijkt alleen te denken dat het aan de islamitische opvoeding ligt. Ik denk dat het aan de opvoeding met bepaalde culturele aspecten ligt.quote:
De 'inheemse' bevolking onderling is al zeer verdeeld over dingen. Net als de moslims onderling zeer verdeeld zijn qua denkbeelden. Zet dit bij elkaar en je hebt 16 miljoen mensen die anders denken over bepaalde dingen.quote:[..]
Sorry ik zei het verkeerd. Laat ik het zo stellen. De inheemse NL bevolking en de moslims denken anders over bepaalde dingen
Ik doelde op de xenofoben die geen Marokkanen aannemen of er beangstigende praatjes over verspreiden, zoals 5e colonne het woord in zijn post als eerste gebruikte.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:50 schreef TGT het volgende:
[..]
Waarom gooi je met het woord xenofoob? Je weet blijkbaar niet wat het betekent. In mijn post is niets te lezen over enige haat tegen vreemdelingen....
Dude ik zei dat jullie in een verkeerd daglicht staan. Jullie slaat dus op moslims in het algemeen. JIJ komt met het argument opvoeding. IK niet. Maar je moet toch toegeven dat veel moslims (vooral jongens) een kutopvoeding krijgen. Hoe kan het ook anders als je eigen moeder je niet mag corrigeren...quote:Op maandag 7 maart 2005 12:14 schreef VijfdeColonne het volgende:
[..]
Ik had het over het deel waarin jij beweert dat jullie wel betrekking heeft op moslims. Over de opvoeding denken we hetzelfde. Jij lijkt alleen te denken dat het aan de islamitische opvoeding ligt. Ik denk dat het aan de opvoeding met bepaalde culturele aspecten ligt.
Jaja tuurlijk is dat zo. Maar hoe ik denk over een bepaald melkproduct oid heeft veel minder invloed op de samenleving dan bijvoorbeeld hoe moslims over homo's en vrouwen denken.quote:De 'inheemse' bevolking onderling is al zeer verdeeld over dingen. Net als de moslims onderling zeer verdeeld zijn qua denkbeelden. Zet dit bij elkaar en je hebt 16 miljoen mensen die anders denken over bepaalde dingen.
Habiba liefste, dat blijft zolang haatzaaiende imams gelovigen oproepen te strijden tegenquote:Op maandag 7 maart 2005 11:11 schreef Habiba het volgende:
waarom bemoeien jullie je niet gewoon met je eigen zaken?!
Ok duidelijk. Maareh wat stel jij voor dan? Lekker doorkwakkelen tot de bom barst?quote:Op maandag 7 maart 2005 12:17 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik doelde op de xenofoben die geen Marokkanen aannemen of er beangstigende praatjes over verspreiden, zoals 5e colonne het woord in zijn post als eerste gebruikte.
Of jij daar ook onder valt kan ik inderdaad niet precies opmaken uit je post. Wat niet wegneemt dat ik je mening dat een bepaalde groep mensen uit Nederland dient te vertrekken ronduit belachelijk vind. Ook al zou die mening niet op xenofobie gestoeld zijn, maar op een 'praktische oplossing, omdat we elkaar anders de hersenen inslaan'.
Ze zullen niet massaal vertrekken. De meeste moslims zijn ondertussen hier geboren en zijn al teveel in Nederland geworteld om uit vrije wil weer 'terug' te gaan naar het land van hun voorouders. Wat dat betreft is jouw voorstel even realistisch als het voorstel: "Morgen stopt iedereen met discrimineren en andere criminele activiteiten. We geven elkaar en onze bomen een knuffel en daarna gaan we met zijn allen hard aan het werk".quote:Op maandag 7 maart 2005 12:24 schreef TGT het volgende:
[..]
Ok duidelijk. Maareh wat stel jij voor dan? Lekker doorkwakkelen tot de bom barst?
Soms is het beter je eigen weg in te slaan. Moslims hebben ook een beter leven denk ik als ze gewoon onder elkaar zijn.
Ik zeg niet dat ze dienen te vertrekken. Ik zeg dat het voor iedereen het makkelijkst zou zijn.
Ik geef toe dat veel allochtonen een kutopvoeding krijgen. Niet moslims. Maar als jij iedere allochtoon van marokkaanse of turkse afkomst automatisch als moslims beschouwt, dan is het een ander verhaal. Al zou dat net zo krom zijn als dat ik dan zou zeggen dat ik elke nederlander als atheist beschouw. Over het verkeerde daglicht, dat klopt. Zo heeft iedere tijd zijn zondebok. Nu zijn dat moslims. Vroeger waren dat zigeuners, joden, christenen, noem maar op. Dat moslims in een verkeerd daglicht staan hoeft dus niet perse te wijten te zijn aan moslims zelf. Het verkeerde daglicht is vooral te wijten aan de media.quote:Op maandag 7 maart 2005 12:21 schreef TGT het volgende:
[..]
Dude ik zei dat jullie in een verkeerd daglicht staan. Jullie slaat dus op moslims in het algemeen. JIJ komt met het argument opvoeding. IK niet. Maar je moet toch toegeven dat veel moslims (vooral jongens) een kutopvoeding krijgen. Hoe kan het ook anders als je eigen moeder je niet mag corrigeren...
Ik weet precies hoe een gemiddelde autochtoon over homo's en vrouwen denkt. De gemiddelde autochtoon vind van homo's, als je in persoonlijke sfeer met ze praat, voornamelijk vies en willen niets met homo's te doen hebben. "Zolang ze mij met rust laten, is alles best". Over vrouwen denkt de gemiddelde autochtoon als volgt. "Lekker kontje, wat een meloenen, daar zou ik mijn leuter wel tussen willen steken, ik ben blij dat het weer zomer is want...., IPH, geil sletje, enz." Komt dit je bekend voor?quote:[..]
Jaja tuurlijk is dat zo. Maar hoe ik denk over een bepaald melkproduct oid heeft veel minder invloed op de samenleving dan bijvoorbeeld hoe moslims over homo's en vrouwen denken.
Je hebt hier volkomen gelijk.quote:Op maandag 7 maart 2005 12:44 schreef VijfdeColonne het volgende:
[..]
Ik geef toe dat veel allochtonen een kutopvoeding krijgen. Niet moslims. Maar als jij iedere allochtoon van marokkaanse of turkse afkomst automatisch als moslims beschouwt, dan is het een ander verhaal. Al zou dat net zo krom zijn als dat ik dan zou zeggen dat ik elke nederlander als atheist beschouw. Over het verkeerde daglicht, dat klopt. Zo heeft iedere tijd zijn zondebok. Nu zijn dat moslims. Vroeger waren dat zigeuners, joden, christenen, noem maar op. Dat moslims in een verkeerd daglicht staan hoeft dus niet perse te wijten te zijn aan moslims zelf. Het verkeerde daglicht is vooral te wijten aan de media.
Over homo's ben ik het niet met je eens.. Ik denk dat de gemiddelde autochtoon de homo's gewoon in de waarde laat.quote:Ik weet precies hoe een gemiddelde autochtoon over homo's en vrouwen denkt. De gemiddelde autochtoon vind van homo's, als je in persoonlijke sfeer met ze praat, voornamelijk vies en willen niets met homo's te doen hebben. "Zolang ze mij met rust laten, is alles best". Over vrouwen denkt de gemiddelde autochtoon als volgt. "Lekker kontje, wat een meloenen, daar zou ik mijn leuter wel tussen willen steken, ik ben blij dat het weer zomer is want...., IPH, geil sletje, enz." Komt dit je bekend voor?
Een moslim heb ik dat nog nooit horen zeggen. Nee, dan bedoel ik niet de moslims bij woord, maar de moslims die niet alles naast zich neerleggen dat God heeft verboden.
Geestelijke jihad, in de zin van innerlijke groei door moslims en niet - moslims dunkt mijquote:Op maandag 7 maart 2005 10:49 schreef VijfdeColonne het volgende:
Nee, ik werk voor mensen die niet xenofoob zijn, die enkel kijken naar mijn capaciteiten en niet naar mijn haarkleur. Er zullen altijd xenofoben zijn die me wantrouwen. Zo zijn er ook allochtonen die autochtonen wantrouwen.
Dat ik een minder goede kans heb op een baan is niet erg. Door mezelf als een goede moslim te presenteren, en dus als een goed mens, kan ik ervoor zorgen dat ik geaccepteerd wordt. Dat is dus onderdeel van mijn persoonlijke Jihad ( de grote Jihad) ofwel mijn persoonlijke strijd.
Uw plaatje (avatar) is een voorbeeld voor wat U bedoelt met "Innerlijke groei"quote:Op maandag 7 maart 2005 22:05 schreef Sater het volgende:
[..]
Geestelijke jihad, in de zin van innerlijke groei door moslims en niet - moslims dunkt mij
strevenswaardig te zijn. Hetgeen een andere jihad is dan radicale fundi's voorstaan..
![]()
Ah, gij prijst mijn vruchtbare bodem!quote:Op maandag 7 maart 2005 23:12 schreef opa het volgende:
[..]
Uw plaatje (avatar) is een voorbeeld voor wat U bedoelt met "Innerlijke groei"
Radicale fundi's prefereren de kleine jihad, ofwel de gewapende strijd. Echter, deze is niet aanvaardbaar, aangezien alle andere middelen om je geloof te verdedigen nog onbeproefd zijn. De kleine jihad is het allerlaatste redmiddel. Het is ook gelijk het makkelijkste middel, wat de reden zal zijn dat deze radicalen dit prefereren. Zij zullen hun straf na de dood niet ontlopen. Immers, zij brengen (veel) meer schade aan hun geloof dan zij trachten te herstellen en hiervan zijn onschuldige moslims de dupe.quote:Op maandag 7 maart 2005 22:05 schreef Sater het volgende:
[..]
Geestelijke jihad, in de zin van innerlijke groei door moslims en niet - moslims dunkt mij
strevenswaardig te zijn. Hetgeen een andere jihad is dan radicale fundi's voorstaan..
![]()
Het makkelijkste middel?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:47 schreef VijfdeColonne het volgende:
[..]
Radicale fundi's prefereren de kleine jihad, ofwel de gewapende strijd. Echter, deze is niet aanvaardbaar, aangezien alle andere middelen om je geloof te verdedigen nog onbeproefd zijn. De kleine jihad is het allerlaatste redmiddel. Het is ook gelijk het makkelijkste middel, wat de reden zal zijn dat deze radicalen dit prefereren. Zij zullen hun straf na de dood niet ontlopen. Immers, zij brengen (veel) meer schade aan hun geloof dan zij trachten te herstellen en hiervan zijn onschuldige moslims de dupe.
Die mensen hebben mij niets aangedaan. Volgens mijn geloof kan ik ze enkel in gelijke mate bevechten. Willen zij mij vermoorden? Nee, dus kan ik ook niemand doden. Willen zij mij beledigen? Nee, dus kan ik dat ook niet. De Islam verbiedt ons een ander buiten proporties te bevechten. Daarom zal mijn grote Jihad, mijn innerlijke strijd, meer vruchten afwerpen voor de Islam, met de wil van God.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:00 schreef machteld het volgende:
[..]
Het makkelijkste middel?
Voor jou kennelijk niet.
Wanneer je nu een echte verdediger van het ware geloof zou zijn, dan begin je toch gewoon een kleine jihad tegen de kleine jihad. Of ben je daar te wankelmoedig voor?
En je punt is?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 09:58 schreef Sater het volgende:
Gelijk discriminatie op sekse onschuldige moslima dupeert. Zoals: het ontzeggen van stemrecht aan vrouwen [Koeweit, Saudi - Arabië]. Verkrachte vrouwen moeten vier mannelijke moslimgetuigen kunnen aanvoeren. Zo niet dan worden ze zélf aangeklaagd wegens het hebben van
seks. [Pakistan] Om de familieer te wreken mogen mannen hun echtgenotes ongestraft doden.[Syrië]
Bron Parool 07 - 03 - '05
Fijn dat ze jou niet in een verkeerd daglicht hebben gesteld.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:10 schreef VijfdeColonne het volgende:
[..]
Die mensen hebben mij niets aangedaan.
Volgens mijn geloof kan ik ze enkel in gelijke mate bevechten.
Willen zij mij vermoorden? Nee, dus kan ik ook niemand doden.
Willen zij mij beledigen? Nee, dus kan ik dat ook niet. De Islam verbiedt ons een ander buiten proporties te bevechten.
Aanwenden van de jihad om de islam te feminiseren. Door moslimstaten uitgevoerde wetten steunen immers op de sharia.quote:
Regeren is vooruit zien! Wanneer Maxime Verhagen - toch iemand met een onmiskenbaar christelijk signatuur - zulke ontwikkelingen schetst, en daarbij zelfs de (nood)klok luidt voor een mogelijke invoering van de sharia binnen ons democratische staatsbestel, dan mag zulks niet worden onderschat.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Msschien moet die zich daar pas zorgen over gaan maken als er ook echt een politieke partij gevormd gaat worden die dat zou willen.
Vooralsnog is er geen enkel duidelijk signaal dat er een Moslimpartij komt die dergelijke dingen in wil voeren.
Dit klinkt wel heel erg als paniek zaaien voordat er ook maar iets concreets is.
Klinkt logisch. De jihad aanwenden om de Islam te vervrouwelijken. Immers, door moslimstaten uitgevoerde wetten steunen op de sharia.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 22:44 schreef Sater het volgende:
[..]
Aanwenden van de jihad om de islam te feminiseren. Door moslimstaten uitgevoerde wetten steunen immers op de sharia.
Je hebt gelijk dat er bijzondere aandacht aan geschonken dient te worden. Ook kan niet vaak genoeg benadrukt worden hoe waardevol ons wettelijke en normatieve kader is.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 23:33 schreef lucida het volgende:
Het kan volstrekt geen kwaad dat aan dit facet - ongeacht de grote groep "gematigde moslims" die ook in ons land wonen - bijzonder aandacht wordt geschonken. Nederland kent een cultuur met daarbij een wettelijk vastomlijnd kader van normen en waarden, rechten en plichten.
quote:Het is echter onbestaanbaar dat binnen die ene culturele en sociaaleconomische hoofdstroom allerlei etnische subcultuurtjes (waaronder de niet onaanzienlijke groep moslims) voor zichzelf een aparte status opeisen.
Zoiets werkt alleen maar averechts, segregatie en willekeur bevorderend en zelfs apartheid in de hand. Met de vele integratieproblemen waar ons land mee wordt geconfronteerd, is het laatste waar we op zitten te wachten, de invoering van 'n sharia die op moreel, ethisch en zedelijk vlak de klok van vooruitgang, van het beschavingoffensief en van de verlichtingstraditie in een klap terugdraait!...
ehm nee, dat betekent het niet meneer de moslim. het betekent niet dat het "moet". het betekent dat het "mag"quote:
Hinken op twee gedachten?!...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 17:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, maar ik laat me liever niet leiden door een zelfbedachte definitie van anderen. Het toont alleen hun hypocrisie.
Ik weet niet waar Wouter Bos - nu opeens - de 'wijsheid achteraf' vandaan haalt om de moord op Theo van Gogh alsnog toe te schrijven aan de (internationale) politieke islam, maar het staat wel haaks op eerdere beweringen van Bos en zijn partijgenoten dat de brute en beestachtige moord door Mohammed B. op Theo van Goghquote:’De oorzaak van de moord op Theo van Gogh lag in de beweging van de internationale politieke islam, en niet bij een falende integratie of bij het maatschappelijke klimaat rond moslims in Nederland’, vindt PvdA-leider Wouter Bos.
In feite houdt Bos hier een onverholen pleidooi voor het cultuurrelativisme pur sang. Nationale en historische kernwaarden worden door hem van ondergeschikt belang geacht, als het er om gaat de door de sociaal-democraten zo dwangmatig gekoesterde utopie van de multiculturele en multi-etnische samenleving zo "optimaal" mogelijk overeind te houden.quote:een actieve tolerantie, waarbij ’een grote vrijheid bestaat om in het privé-domein van alles te vinden en te doen, met als keerzijde van die vrijheid dat men juist daarom ook van alles mag, nee, móet zeggen’. ,,Bij actieve tolerantie is er ruimte voor zowel de imam die de hand niet schudt, als de minister die daar publiekelijk het hare van denkt.’
Dat is een klassiek voorbeeld van wat een prachtige volzin heet, maar waarmee Bos, in beginsel, niets anders zegt, dan wat anderen ook al zeggen sterker, die er zelfs met daadkracht en grote slagvaardigheid werk van maken (minister Verdonk). Alleen moet Wouter Bos - misschien wel uit electorale overwegingen?! - beweren dat Verdonk een klimaat van angst zaait, terwijl hij zelf omgekeerd dezelfde denkbeelden en de daaruit voortvloeiende beleidsvoorstellen , als het ei van Columbus, uit de hoge hoed van de PvdA tovert!..quote:Wie de aantrekkelijkheid van de politieke islam voor jonge, dolende moslims wil verminderen en de inzet van politie, justitie en inlichtingendiensten ook binnen de islamitische gemeenschap wil ondersteunen, moet tendensen van radicalisering bestrijden en het integratievraagstuk met nog meer urgentie benaderen. Wat mij betreft moeten er nu vijf wissels om. Definitief en onomkeerbaar.
quote::
"Bij actieve tolerantie is er ruimte voor zowel de imam die de hand niet schudt, als de minister die daar publiekelijk het hare van denkt"
Tja als het van Wouter Bos op dit punt teveel is gevraagd om nou ook eens een ander voorbeeld te geven van dat wat hij onder "active tolerance" verstaat, dan het wat eenzijdige en bovendien nogal misplaatste voorbeeldje van die handweigerende imam en de onthutste minister Verdonk, dan ben je natuurlijk al gauw bezig alleen nog maar electoraal populisme te bedrijven.quote:Bij actieve tolerantie bestaat er een grote vrijheid om in het privé-domein van alles te vinden en te doen, met als keerzijde van die vrijheid dat men juist daarom ook van alles mag, nee, móet zeggen. Geen verbod op imams die weigeren de hand te schudden, maar graag zo veel mogelijk ministers die op gepaste wijze daar afstand van nemen.
Twee zaken springen daar voor mij uit.quote:'Imam Salam zocht de confrontatie'
door onze redacteur Gerard ter Horst
TILBURG - Imam Ahmad Salam weigerde minister Verdonk een hand te geven. Is dat een geloofsuiting van de islamitisch leider of cultureel bepaald? En typeert het alleen de islam?
De weigering van imam Ahmad Salam om minister van Integratie Rita Verdonk (VVD) de hand te schudden, is terug te voeren op een streng-islamitische stroming die lijfelijk contact van mannen met vrouwen volledig verbiedt. Dat zegt Halim El Madkouri, programmaleider religie en identiteitsvraagstukken van Forum, instituut voor multiculturele ontwikkeling.
Dat verbod kent als uitzondering contact met naaste familieleden (moeder, zus), met wie een islamitische man 'uit principe niet kan trouwen'. El Madkouri: ,,Het zijn geleerden in de islam die dit zeggen. Het staat niet expliciet in de koran, al ontmoedigt de koran wel het contact tussen mannen en vrouwen.''
Volgens de Forum-medewerker kan de Tilburgse imam gerekend worden tot de strenge Salafisten, een groep die terug zegt te willen naar de oorsprong van de islam. Het woord salaf betekent letterlijk voorouders, legt El Madkouri uit. ,,Het is een bepaalde stroming die heel streng in de leer. Salam sneed zaterdag met een klein gebaar - het weigeren van zijn hand aan minister Verdonk (VVD) - een groots thema aan: de vrijheid van godsdienst versus een oer-Nederlandse beleefdheidsvorm.
De Syriër Salam staat te boek als radicaal en kwam eerder al eens in opspraak toen het actualiteitenprogramma Nova twee jaar geleden zijn preken in het Nederlands vertaalde. En ook zaterdag was hij de grote uitzondering, benadrukt El Madkouri. Van de vijftig imams die zaterdag in Soesterberg van zins waren hun betrekkingen met Verdonk en het Nederlandse kabinet te verbeteren, schudden 49 haar daartoe de hand. Behalve imam Salam.
El Madkouri's conclusie over het voorval is eenduidig: Salam had thuis moeten blijven, zijn optreden zaterdag heeft het verbeteren van de relatie met Verdonk niet bevorderd en bovendien wist de imam vooraf dat hij met een vrouwelijke minister te maken kreeg. Dus heeft Salam de confrontatie willens en wetens gezocht, veronderstelt El Madkouri.
Typerend
De joodse rabbijn Raphael Evers duidt het voorval als een heel klein maar typerend incident. ,,Mevrouw Verdonk voelt zich beledigd en de imam beroept zich op de vrijheid van godsdienst. Het leert dat we met elkaar moeten bepalen hoe we de vrijheid van godsdienst opvatten en waar de grenzen liggen.''
Evers is naar aanleiding van het incident al vaak gebeld over de vraag hoe de joodse gemeenschap met dit vraagstuk omgaat, want ook in de joodse traditie bestaat het voorschrift dat mannen vrouwen geen hand geven. ,,De Hollandse rabbijnen hebben besloten wel een hand te geven, en dat doe ik zelf ook'', zegt Evers.
Het joodse verbod gaat terug op interpretatie van bijbelteksten in Numeri en Leviticus, waar wordt gewaarschuwd tegen incestueuze relaties, licht de rabbijn toe. ,,Daarin staat dat je niet tot een vrouw mag naderen om haar naaktheid te ontbloten. Wie die teksten generaliseert, kan er een verbod op het schudden van de hand van een vrouw in lezen. De Nederlandse rabbijnen zeggen dat het 'naderen om de naaktheid van een vrouw te ontbloten' bij een enkele handdruk niet gebeurt.''
Moet Verdonk, en in haar kielzog Nederlandse autochtonen, een weigering tot het schudden van een hand respecteren? Evers noemt als voorbeeld zijn wens om kosjer te eten of de sabbat te houden. ,,Wat gebeurt als ik bij Verdonk zou eten, en ik daar vraag of ik kosjer kan eten. En Verdonk reageert met: 'In Nederland eten we niet kosjer'?'' Evers wil nationale wetgeving naleven, zolang deze geen inbreuk op zijn geloof heeft. Dat betekent in zijn geval wel een hand geven, maar ook het naleven van het gebod om kosjer te eten en de sabbat te houden.
Opvallend is volgens hem dat de Nederlandse bevolking dit onderscheid óók verschillend waardeert. ,,Mensen raken beledigd als je ze geen hand wilt geven, maar met kosjer eten of het houden van de sabbat wordt juist veel rekening gehouden.''
El Madkouri veronderstelt dat imam Salam het in zijn geboorteland Syrië niet gewaagd zou hebben een vrouwelijke minister te bruuskeren door haar geen hand te geven. ,,Voor deze imam is het prettig om in Nederland te leven, want hier mag hij de hand weigeren. In Syrië zou hij wellicht een tijdje in een donkere kerker terecht zijn gekomen'', veronderstelt de Forum-medewerker, de Syrische autoriteiten zouden dit niet geaccepteerd hebben. ,,De imam beseft nog niet wat het is om in een niet-islamitisch land te leven.''
.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 23:28 schreef aryan8 het volgende:
........................... Ik vermoed dat consequente duidelijkheid hierin behoorlijk tegemoet komt om individuele angsten voor een invoering van de Sharia weg te nemen.
Inderdaad.quote:Op zondag 13 maart 2005 03:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Dat is de toekomst, liberale wetgeving in de islamitische wereld en niet de sharia in het Westen.
Hoe is men überhaupt ooit op het idee gekomen, bizar![]()
Ik had er nog even bij moeten vermelden dat ook de rechtspositie van de bevolking in het M.O. er wel bij vaart.quote:Op zondag 13 maart 2005 09:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Maar bepaalde types hebben er blijkbaar belang bij om angst te zaaien met het tegengestelde idee.
Google eens op "sharia + indonesia":quote:Op zondag 13 maart 2005 03:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Invoering van de sharia is net zo waarschijnlijk als de invoering van de Rassenwetten van Neurenberg. Niet dus. Nooit.
En de pratijk laat dan ook zien dat het juist de islamitische landen zijn die, onder grote weerstand, stapje voor stapje de liberale wetgeving invoeren. Of dat nu over voedselveiligheid gaat of over economische verdragen, strafrecht, democratische rechten.
Dat is de toekomst, liberale wetgeving in de islamitische wereld en niet de sharia in het Westen.
quote:First Sharia court for Aceh
4 March 2003
Indonesia's troubled Aceh province is to establish the country's first criminal court based on Sharia law, an official said on Wednesday.
Indonesia already has religious courts which handle disputes about marriage or inheritance, but not criminal cases.
But as part of Jakarta's peace settlement with pro-independence rebels in Aceh, the province has been granted the right to partially implement its own laws, allowing those found guilty to be punished under Islamic regulations.
quote:"Caning will be introduced for Muslims who do not fast and are caught eating lunch in public places in the upcoming Ramadhan," Ibrahim was quoted by Antara as saying on Saturday.
Provincial authorities, he said, would still discuss how the caning would be carried out and how many lashes of the cane would be administered. He suggested that the caning be carried out in open places for public viewing.
Ja, dat heb je, in het grootste islamitische land ter wereld. Lijkt me niet dat je daar conclusies voor de rest van de wereld uit kunt trekken.quote:Op zondag 13 maart 2005 10:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Google eens op "sharia + indonesia":
[..]
[..]
Beweerd werd dat overal islamitische landen steeds liberaler wetgeving invoeren.quote:Op zondag 13 maart 2005 10:27 schreef Pool het volgende:
Ja, dat heb je, in het grootste islamitische land ter wereld. Lijkt me niet dat je daar conclusies voor de rest van de wereld uit kunt trekken.
Indonesië is een vreemde eend in de bijt. Feitelijk een land gesticht door Nederlanders. De gehele overheidsstructuur en juridisch stelsel is opgezet in de koloniale tijd.quote:Op zondag 13 maart 2005 10:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Beweerd werd dat overal islamitische landen steeds liberaler wetgeving invoeren.
Ik noem dat bullshit plaats daar vraagtekens bij.
Ik vrees dat je geheel gelijk hebt. Ik denk wel dat er in indonesie nog een extra probleem is namelijk een ongelooflijke corruptie. Zonder het probleem van de bevokingsgroei natuurlijk nog bestaan maar mogelik zou een wat realistischere verdeling van geld en welvaart zowel een rem op de groei kunnen zetten als op de jammerlijke groei van de religieuze fanatici?? (ik vraag het maar want ik ben natuurlijk geen demograaf)quote:Op zondag 13 maart 2005 11:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ben over Indonesië zeer pessimistisch, dat land is één van die landen dat aan zijn waanzinnige bevolkingsgroei ten onder gaat. Samen met Pakistan/Afghanistan en nog een zooi van die verloren landen. Dat zal voor de sharia bepaald géén reclame zijn, laat staan voor de Islam zoals die daar nu beleefd wordt.
Ben eigenlijk zeer pessimsitisch over vrijwel het gehele M.O. Maar wie in de wereld neemt nu een voor beeld aan losers? (ik hou niet van het woord, maar effe makkelijk) Junks en zwervers doen het als voorbeeld voor de jeugd ook niet erg goed. (gelukkig maar)
En terecht. Sharia onderwerp van wetswijziging? Moslim macho's die hun bevoorrechte positie opgeven? Allah, en de ten hemel gevaren Profeet donderen van hun wolkje!quote:Op zondag 13 maart 2005 10:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Beweerd werd dat overal islamitische landen steeds liberaler wetgeving invoeren.
Ik noem dat bullshit plaats daar vraagtekens bij.
Goed punt. Dat schijnt inderdaad schrikbarend te zijn.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:11 schreef attila het volgende:
[..]
Ik vrees dat je geheel gelijk hebt. Ik denk wel dat er in indonesie nog een extra probleem is namelijk een ongelooflijke corruptie. Zonder het probleem van de bevokingsgroei natuurlijk nog bestaan maar mogelik zou een wat realistischere verdeling van geld en welvaart zowel een rem op de groei kunnen zetten als op de jammerlijke groei van de religieuze fanatici?? (ik vraag het maar want ik ben natuurlijk geen demograaf)
Je zegt hier dat de islam voorschrijft om met gelijke munt terug te bestrijden. Lariekoek. De "profeet" Mohammed gaf de opdracht om dichters die spotliederen op de islam bedachten overhoop te steken.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:10 schreef VijfdeColonne het volgende:
[..]
Die mensen hebben mij niets aangedaan. Volgens mijn geloof kan ik ze enkel in gelijke mate bevechten. Willen zij mij vermoorden? Nee, dus kan ik ook niemand doden. Willen zij mij beledigen? Nee, dus kan ik dat ook niet. De Islam verbiedt ons een ander buiten proporties te bevechten. Daarom zal mijn grote Jihad, mijn innerlijke strijd, meer vruchten afwerpen voor de Islam, met de wil van God.
Ik kan me echter voorstellen dat jij graag achterover zou willen leunen en moslims elkaar zien afmaken. Die kans zit er niet in. Je zult zelf achter de oorzaak van dit geweld moeten gaan en deze aanpakken. Of dacht je dat deze radicalen van de een op de andere dag radicaal zijn geworden? De oplossing ligt dichter bij jezelf dan je ooit zult vermoeden, al zul je dit waarschijnlijk ontkennen.
In Nederland wonen 3 miljoen allochtonen, hiervan zijn er 1 miljoen moslim. Van deze 1 miljoen moslims willen, volgens jou, een derde van alle moslims de Sharia invoeren, dus dat zijn er dan zo'n 333.000.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:53 schreef Mr.Spock het volgende:
Tsja, de helft van alle moslims wil een moslimpartij. En één derde van alle moslims wil dat de sharia hier ingevoerd wordt. Daarnaast groeit de allochtone bevolking (85% moslim) met 4% tegen 0,1% groei bij de autochtone. Dat houdt in dat de autochtone bevoking over 18 jaar verdrongen is. De sharia wordt dan langs democratische weg ingevoerd door de grootste (moslim)partij. Kijk maar hoe het straks zal gaan met de gekozen burgemeester (lees: imam) Gouda bestaat voor 40% uit moslims, op wie denk je dat die stemmen? Wat dacht je van Rotterdam, Den Haag, Amsterdam?
Wake up and smell the flowers - this threat is real!
Voorzeker zetelend te Mokum. De Amsterdamse rechtbank ziet géén reden voor een verbod opquote:Op donderdag 7 april 2005 11:33 schreef bramiozo2002 het volgende:
proeve van stokoude rechters die weldra gepensioneerd raken....
Gij doelt mogelijkerwijs op door rechtsstaat aangepaste regels? .quote:Op zondag 10 april 2005 11:47 schreef DennisMoore het volgende:
Al te goed is buurmans gek, nie'waar?
We mogen dan ten onder gaan, we doen het wél keurig volgens de regels van de rechtsstaat..
Ik zie geen enkel verband met de sharia. Juist de sharia staat voor hard ingrijpen tegen relatief lichte vergrijpen. Het niet ingrijpen van de politie staat daarom niet symbool voor de sharia, maar voor kwantitatieve en kwalitatieve onmacht van het politie-apparaat. Dat is ons eigen, puur Nederlandse polderprobleem.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:25 schreef Sater het volgende:
Geert Wilders in woorden van gelijke strekking: Burgers begrijpen er niets meer van. Bega lichte overtredingen en de politie zit als een bok op de haverkist. Samir A slaat een fotojournalist neer en de politie [b]lijkt de andere kant op te kijken."
Bron Goede Morgen Nederland 21 - 04 - '05.
Ah, shariainvoering via ontbrekend politieoptreden .
Amice Pool, ik bedoelde te zeggen dat de politionele angshazerij t.o.v. [vermeende] moslimterroristen als Samir A de deur naar sharia rechtgeving open zet.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik zie geen enkel verband met de sharia. Juist de sharia staat voor hard ingrijpen tegen relatief lichte vergrijpen. Het niet ingrijpen van de politie staat daarom niet symbool voor de sharia, maar voor kwantitatieve en kwalitatieve onmacht van het politie-apparaat. Dat is ons eigen, puur Nederlandse polderprobleem.
Doublethink is het woord dat Orwell voor jouw argumentatie uitgevonden heeft::quote:Op donderdag 14 april 2005 11:48 schreef DennisMoore het volgende:
Ik bedoel dat je een gevecht kunt verliezen, wanneer je strijdt volgens keurige regels die je jezelf hebt opgelegd, maar waar de tegenstander zich niet aan wenst te houden.
Wanneer er sprake is van terrorisme, loop je hier al snel tegenaan.
Onzin. Er is een mogelijkheid voor mensen met een civiel geschil een oplossing te zoeken met behulp van onderdelen van de sharia-wetgeving die niet stroken met de Canadese wetgeving.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:57 schreef PantaRei het volgende:
In Canada hebben ze de sharia al.
De zin van onzin en de onzin van zin. Wat is zin en wat is onzin?...quote:Op donderdag 21 april 2005 15:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Onzin. Er is een mogelijkheid voor mensen met een civiel geschil een oplossing te zoeken met behulp van onderdelen van de sharia-wetgeving die niet stroken met de Canadese wetgeving.
Niet zaken gaan verdraaien, lucida. De uitspraak is "In Canada hebben ze de sharia al." Nou, die hebben ze dus niet. Dat onderdelen van de sharia die niet strijdig zijn met de democratische rechtsstaat wel mag worden gebruikt door mensen in een poging een civiel conflict op te lossen doet daar niets aan af. Zometeen ben je gelijk een nazi als je in een volkswagen rijdt, om maar eens een duidelijke vergelijking te maken waar jou redenatie mank gaat.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:07 schreef lucida het volgende:
En de bewering van PantaRei dat, 'ze in Canada de shariawetgeving al kennen' berust op waarheid. Mijn vraag aan jou is dus: hoezo onzin?![]()
Canada heeft wel degelijk, zoals ik beweer parallel aan de eigen wetgeving, de shariarechtspraak ingevoerd. Ik zie niet in wat daar 'verdraaid' aan is. De uitspraak van PantaRei dat 'ze in Canada de sharia al hebben' is in strekking ongetwijfeld bedoeld zoals ik het feitelijk beschrijf.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Niet zaken gaan verdraaien, lucida. De uitspraak is "In Canada hebben ze de sharia al." Nou, die hebben ze dus niet. Dat onderdelen van de sharia die niet strijdig zijn met de democratische rechtsstaat wel mag worden gebruikt door mensen in een poging een civiel conflict op te lossen doet daar niets aan af. Zometeen ben je gelijk een nazi als je in een volkswagen rijdt, om maar eens een duidelijke vergelijking te maken waar jou redenatie mank gaat.
Dat is jouw zienswijze, sidekick. Een zienswijze waar ik mezelf, noch de intentie van mijn woorden in herken. Net zomin voor wat betreft de manier waarop jij de quote van PantaRei met onzin diskwalificeerde!quote:Op donderdag 21 april 2005 20:58 schreef Sidekick het volgende:
Je verdraaide de quote van PantaRei, lucida.
Wat vind jij er nietszeggend aan.? Je zou geen ongelijk kunnen hebben, maar dan mogen we jou toch wel vragen, even aan te geven waarom deze term - in de context tot een parallelle schariarechtspraak naast de Canadese rechterlijke macht – volgens jou behoorlijk nietszeggend is?!...quote:
Daarnaast is het introduceren van een "parallelle rechtsspraak" behoorlijk nietszeggend
In feite vind ik dat we het fatsoen moeten opbrengen PantaRei zelf aan te laten geven wat hij met zijn opmerking qua strekking en inhoud heeft willen zeggen.quote:en is zeker niet zonder meer de bedoeling van de stelling.
Deze behoorlijk provocatieve insinuatie laat ik geheel voor jouw rekening. Inhoudelijk kom je ook nog eens met een aantal termen op de proppen - zoals totalitaire systeem, volledige sharia - die ik in mijn genuanceerde woordkeuze volstrekt niet heb gebruikt. Het is dan ook een volstrekt overbodig poging van jou, de suggestie te willen wekken, dat ik zulks zou hebben beweerd.Logisch gesproken zouden we zo'n poging wel een vorm van extreme verdraaiing kunnen noemen, maar we zien er de noodzaak niet van in, omdat de meeste lezers zelf wel het verschil weten te maken tussen fictie en feiten, verfraaiing en verdraaiing.quote:Het totalitaire systeem van de volledige sharia is niet verenigbaar met een democratische rechtsstaat en kan dan ook niet als parallel systeem bestaan, los van wat je überhaupt probeert recht te praten met die term.
Ook hier worden weer gevolgtrekkingen gemaakt die geen enkele betrekking hebben op de in houd en strekking van mijn reacties.quote:Het mag duidelijk zijn dat Canada geen Islamitische staat is; dat Canada niet de rechtsstaat heeft afgeschaft of dat de rechtsstaat onder druk staat.
Als we het over kennis van zaken hebben verdient het aanbeveling dat jij je eerst eens wat meer gaat verdiepen in de constellatie van Canadese rechtspraak, alvorens zo minzaam woorden in mijn mond te leggen, waarvan je op voorhand weet dat deze niet stroken met wat ik werkelijk heb beweerd.quote:Met een beetje kennis van de sharia en een democratische rechtsstaat kan je niet met droge ogen beweren dat de sharia in Canada is ingevoerd.
En concreet is het verschil dus?quote:Het verschil tussen Canada en landen als Iran waar wel een sharia is laat zien wat het verschil is.
Alleen de praktijk kan uitwijzen of ideeën en tekentafelplannen in de werkelijkheid ook uitvoerbaar zullen zijn. Dit betekent m.i. dat het ondanks dit idee te opportuun is om dan te spreken van een voorbeeld waarbij rechtsstaat en sharia samen kunnen gaan.quote:Dat sommige onderdelen van de sharia wel te integreren zijn binnen ons systeem (zoals bijvoorbeeld het idee van ABN Amro voor 'renteloze' hypotheken) doet er dus niets van af zoals ik al zei.
Het antwoord is inderdaad evident. Zoals ik al aangaf kun je een bankinstelling hoe groot ook, niet gelijkschakelen met de overheid of rechterlijke macht.quote:
Of zou je ook willen beweren dat Nederland dankzij ABN Amro nu de sharia heeft? Het antwoord lijkt me evident.
Nou kom ik toch vaak in dat schitterende land, Canada en ik heb toch verdomd weinig van die Sharia gemerkt....quote:Op donderdag 21 april 2005 19:28 schreef lucida het volgende:
[..]
Canada heeft wel degelijk, zoals ik beweer parallel aan de eigen wetgeving, de shariarechtspraak ingevoerd. Ik zie niet in wat daar 'verdraaid' aan is. De uitspraak van PantaRei dat 'ze in Canada de sharia al hebben' is in strekking ongetwijfeld bedoeld zoals ik het feitelijk beschrijf.![]()
De Canadese constitutie zegt volgens mij niets over de sharia. Het is slechts zo dat Canada ruimte laat voor arbitrage, dat is een vorm van conflictbeslechting die het midden houdt tussen mediation en de gang naar de rechter.quote:Op vrijdag 22 april 2005 02:17 schreef lucida het volgende:
Ik weet zeker dat in Canada, parallel aan de eigen rechtspraak, de schariarechtspraak via parlementaire wetgeving is ingevoerd. Wat jij slechts enkele geïntegreerde onderdelen noemt, vormt in beginsel een volstrekt onafhankelijk vorm van schariarechtspraak en, is geënt op de leer van Mohammed de koran en het islamitische zeden en familierecht. Het lijkt erop dat je niet behoorlijk bent ingevoerd m.b.t. de verstrekkende rechterlijke en wettelijke bevoegdheden die - parallel bij de invoering van de sharia – door de Canadese grondwet zijn bekrachtigd.
Gelijkschakeling democratische rechtspraak, gebaseerd op scheiding kerk en staat met autocratische rechtspraak zowel in staats- als in Europees verband oneigenlijk.quote:Op maandag 7 maart 2005 09:52 schreef Sater het volgende:
Feminiserend beschavingsoffensief is nodig om de islam verlichting te brengen. Hetgeen nodig is om de, vooral vrouwen en homo's/lesbo's discriminerende, sharia buiten de wet te laten.
HET KAN EN MAG NIET ZÓ ZIJN DAT, GELIJK IN CANADA, ISLAMITISCHE TRIBUNALEN FUNCTIONEREN OMDAT DE PROGRESSIEVE REGERING DE OVERBELASTE RECHTBANKEN WENST TE ONTLASTEN.
Bron Elsevier 26 - 02 - '05
Arbitrage is een onderlinge afspraak tussen burgers en valt daarom niet onder de staat. De scheiding tussen kerk en staat wordt dus niet aangetast. Schendt de katholieke biecht, waarbij mensen worden 'veroordeeld' tot weesgegroetjes, dan ook de scheiding tussen kerk en staat? Nee, want het gaat om overeenkomsten tussen burgers.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:47 schreef Sater het volgende:
[..]
Gelijkschakeling democratische rechtspraak, gebaseerd op scheiding kerk en staat met autocratische rechtspraak zowel in staats- als in Europees verband oneigenlijk.![]()
@Pool Hetgeen óók opgaat voor sharia - arbitrage. Aldus immers krijgt de te wraken rechtsvorm een voet tussen onze democratische deur.
whahaha, ik ben er zelf op geabonneerd geweest... kansloos bladquote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:51 schreef VijfdeColonne het volgende:
Wat een schattig populistisch rechts blad is het toch geworden, de Elsevier![]()
Het herhalen van de nietszeggende term parallel is geen weerlegging van mijn kritiek daarop.quote:Op vrijdag 22 april 2005 02:17 schreef lucida het volgende:
Ik weet zeker dat in Canada, parallel aan de eigen rechtspraak, de schariarechtspraak via parlementaire wetgeving is ingevoerd. Wat jij slechts enkele geïntegreerde onderdelen noemt, vormt in beginsel een volstrekt onafhankelijk vorm van schariarechtspraak en, is geënt op de leer van Mohammed de koran en het islamitische zeden en familierecht. Het lijkt erop dat je niet behoorlijk bent ingevoerd m.b.t. de verstrekkende rechterlijke en wettelijke bevoegdheden die - parallel bij de invoering van de sharia – door de Canadese grondwet zijn bekrachtigd.
Dat is een waardevolle les die je hier voor jezelf trekt lucida. De manier waarop jij dacht voor een andere user te spreken viel mij ook al op.quote:[..]
In feite vind ik dat we het fatsoen moeten opbrengen PantaRei zelf aan te laten geven wat hij met zijn opmerking qua strekking en inhoud heeft willen zeggen.
Het ging me er juist om om te laten zien dat uitspraken als "In Canada hebben ze de sharia al ingevoerd" suggesties opwekken waarvan ik zeker weet dat jij die niet wilt maken. Mijn punt is dat je dus niet kan spreken over de invoering van de sharia als een systeem dat naast een democratische rechtsorde kan bestaan. Het zou namelijk een bagatalisering van het totalitaire karakter van de sharia (inbreuk op het priveleven, afbreuk van emancipatie) om dat te suggereren. De oneliner van PantaRei was bondig en stellig, en liet derhalve geen ruimte over voor een andere interpretatie. Je vond het nodig om die oneliner te verdedigen met "En de bewering van PantaRei dat, 'ze in Canada de shariawetgeving al kennen' berust op waarheid." Daarna kom je pas met nuances en een eigen visie waarvan je nu al inziet dat het niet van fatsoen getuigde om voor een andere user te spreken. Nu je ook duidelijk hebt gemaakt dat je zelf geprobeerd hebt om via een genuanceerd betoog te spreken over de rol van de sharia in de Canadese wetgeving in een poging om ongewenste suggesties te ondermijnen, deel je mijn visie over de originele stelling. Of niet?quote:[..]
Deze behoorlijk provocatieve insinuatie laat ik geheel voor jouw rekening. Inhoudelijk kom je ook nog eens met een aantal termen op de proppen - zoals totalitaire systeem, volledige sharia - die ik in mijn genuanceerde woordkeuze volstrekt niet heb gebruikt. Het is dan ook een volstrekt overbodig poging van jou, de suggestie te willen wekken, dat ik zulks zou hebben beweerd.Logisch gesproken zouden we zo'n poging wel een vorm van extreme verdraaiing kunnen noemen, maar we zien er de noodzaak niet van in, omdat de meeste lezers zelf wel het verschil weten te maken tussen fictie en feiten, verfraaiing en verdraaiing.
Ik ben benieuwd op welke schaal dergelijke geschillen worden uitgevochten met behulp van de shariawetgeving. Ik ben ook benieuwd wat voor flagrante uitspraken er al zijn voortgekomen. Ik heb zelf weinig zicht op het reilen en zeilen binnen de Islamitische gemeenschap in Canada, dus zou je wat voorbeelden kunnen noemen met wat bronnen en urls naar dergelijke cijfers en concrete zaken? Dergelijke openbaring zou informatief zijn, en zou ook eventuele kritiek op je betrouwbaarheid op voorhand kunnen weerleggen.quote:En wat je in Canada nu al ziet is dat met name de onderdrukte (onwetende) moslimvrouwen en, in het algemeen de meer ongeletterde moslims, vaak ook nog uit geldgebrek, gedwongen worden hun civielrechtelijke geschillen aan de shariarechtbank voor te leggen. Het behoeft geen twijfel te beseffen dat er al heel wat flagrante uitspraken via deze vorm van schariarechtspraak al hebben plaatsgevonden.
Sharia - arbitrage als juridisch toegestaan middel? Is er sprake van eedsaflegging door dergelijke sharia - arbiters?quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Arbitrage is een onderlinge afspraak tussen burgers en valt daarom niet onder de staat. De scheiding tussen kerk en staat wordt dus niet aangetast. Schendt de katholieke biecht, waarbij mensen worden 'veroordeeld' tot weesgegroetjes, dan ook de scheiding tussen kerk en staat? Nee, want het gaat om overeenkomsten tussen burgers.
Zolang de sharia-arbitrage zich binnen de grenzen van het wettelijk toelaatbare bevindt en er beroep bij een echte rechter mogelijk blijft, zie ik het probleem niet zo.
Ik weet niet of er een eedsaflegging is, maar dat doet er ook niet toe. Nogmaals, het is een private afspraak tussen burgers onderling. En overeenkomsten zijn in onze westerse wereld nu eenmaal toegestaan.quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:11 schreef Sater het volgende:
[..]
Sharia - arbitrage als juridisch toegestaan middel? Is er sprake van eedsaflegging door dergelijke sharia - arbiters?![]()
Ergo, vriendejespolitiek, voorkeursbehandeling, machtsmisbruik, willekeur, onverschilligheid t.a.v. waarden en normen, gebrekkige omgangsvormen, wetteloosheid en uiteindelijk anarchie.quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:41 schreef Pool het volgende:
Vergelijk het met Fok!. Sidekick heeft ook geen eed hoeven afleggen om onze posts te mogen verwijderen.
Waaraan je je geconformeerd hebt door je hier (weer) op fok! te begeven.quote:Op zondag 22 mei 2005 11:00 schreef lucida het volgende:
[..]
Ergo, vriendejespolitiek, voorkeursbehandeling, machtsmisbruik, willekeur, onverschilligheid t.a.v. waarden en normen, gebrekkige omgangsvormen, wetteloosheid en uiteindelijk anarchie.![]()
De 'vraag' stellen is haar beantwoorden. Overigens zie ik de kwalificaties als door mij opgesomd nergens in de policy van Fok terug dus hoezo zou ik mij daar dan aan hebben geconformeerd?quote:Op zondag 22 mei 2005 11:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Waaraan je je geconformeerd hebt door je hier (weer) op fok! te begeven.![]()
Maar concreet; met jouw opmerking refereer jij zijdelings aan de traditionele leer van het recht: wie verstandigheid paart aan moed en evenwichtigheid is rechtvaardig.quote:Op zondag 22 mei 2005 11:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Waaraan je je geconformeerd hebt door je hier (weer) op fok! te begeven.![]()
Bron: Geografie van Goed en Kwaad (Andreas Kinneging)quote:'ontstaat dikwijls door een zekere rechtsverdraaiing en door een al te geslepen en doortrapte uitleg van 'rechtsregels' onrecht.
Bron: Geografie van Goed en Kwaad (Andreas Kinneging)quote:'is onze landgenoot Quintus Fabius Labeo, als het waar is dat hij, als scheidsrechter over de grenzen door de senaat toegedeeld aan de Nolanen en Napolitanen, nadat hij ter plaatse was gekomen en met elk van beiden seperaat had gesproken, heeft gezegd dat zij niets begerigs en hebzuchtigs moesten doen en dat ze zich beter konden terugtrekken dan oprukken. Toen ze dat elk van beiden hadden gedaan, is een stuk grond in het midden overgebleven. Dus heeft hij hun grenzen zo vastgesteld als ze zelf hadden bepaald. Het overgebleven stuk dat in het midden lag, heeft hij aan het Romeinse volk toegewezen. Dat is echter bedriegen, niet rechtspreken.'
Je vergeet m.i. voor het gemak mijn reactie naar de geest te vertalen en mist daardoor de pointe volledig.quote:Op zondag 22 mei 2005 12:58 schreef Pool het volgende:
Ik refereer slechts aan de ruime Westerse vrijheid die aan het sluiten van overeenkomsten wordt toegekend. Die contractsvrijheid bestond trouwens ook reeds bij de Romeinen.
Sidekick is niet zoals Labeo door de overheid aangewezen om recht te spreken. Jij hebt je uit vrije wil aangemeld bij de private digitale omgeving van het fok!forum. Daarbij ben je een overeenkomst aangegaan, waarin je impliciet hebt verklaard (middels de gedraging van het aanmelden), dat je geband mag worden als je je niet aan de regels houdt. Ook heb je je impliciet onderworpen aan de FA's en moderators die de regels handhaven, ook al vind jij die regels onrechtvaardig.
Pas als Sidekick de grenzen van de contractsvrijheid overschrijdt en zich onrechtmatig danwel strafwaardig tegenover jou gedraagt, dan krijg je rechtsmiddelen in handen. Het staat je dan volledig vrij om aangifte tegen hem te doen of naar de burgerlijke rechter te stappen om alsnog de door jou zo begeerde rechtvaardigheid te verkrijgen.
Misschien moet je dan wat meer to the point schrijven, zodat jouw reactie niet meer vertaald hoeft te worden, met alle communicatieve misvattingen vandien.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:15 schreef lucida het volgende:
[..]
Je vergeet m.i. voor het gemak mijn reactie naar de geest te vertalen en mist daardoor de pointe volledig.
Ik heb me aan een aantal gedragsregels geconformeerd dat klopt, maar dat is nog niet het automatisch accepteren van mogelijke willekeur in de toepassing daarvan. Ook impliceer jij dat ik die regels onrechtvaardig vind. Waar blijkt dat voor jou uit?
Wel stel ik dat regels zo rechtvaardig zijn als degene rechtvaardig is die ze hanteert. Ik heb ingestemd met de 'spelregels' van Fok dat klopt en nergens hoor je mij een pleidooi houden die regels te willen veranderen omdat ze onrechtvaardig zouden zijn.
Maar misschien kun jij aangeven waarom jij impliceert dat ik die regels niet rechtvaardig zou vinden. Kortom er bestaat een wereld van verschil tussen morele rechtvaardigheid en het naleven daarvan (waar ik naar refereer) en civiele rechtvaardigheid waarmee jij dit klaarblijkelijk verwart.![]()
quote:Pool: Vergelijk het met Fok!. Sidekick heeft ook geen eed hoeven afleggen om onze posts te mogen verwijderen.
Het woord "ergo" duidt een conclusie aan. Hieruit kan dus de mening gelezen worden, dat het feit dat een moderator geen eed hoeft af te leggen, dus leidt tot vriendjespolitiek, machtsmisbruik, etc. Met andere woorden: de regel dat geen eed hoeft te worden afgelegd, zorgt voor onrecht en is derhalve onrechtvaardig. Ik dacht dit zo goed gelezen te hebben, maar wie weet heb ik iets over het hoofd gezien.quote:Lucida: Ergo, vriendejespolitiek, voorkeursbehandeling, machtsmisbruik, willekeur, onverschilligheid t.a.v. waarden en normen, gebrekkige omgangsvormen, wetteloosheid en uiteindelijk anarchie.
Als je contractsvrijheid niet in de rechtsstaat vindt passen: ja.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:23 schreef Ulx het volgende:
Dus de rechtsstaat wordt ook bedreigd door Fok?
Weer een reden om VOOR de europese "grondwet" te stemmen, als straks de meerderheid van de Nederlanders de hele dag op de knieën richting mekka zit, biedt Europa nog enigzins bescherming voor de "echte"quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:53 schreef Mr.Spock het volgende:
Tsja, de helft van alle moslims wil een moslimpartij. En één derde van alle moslims wil dat de sharia hier ingevoerd wordt. Daarnaast groeit de allochtone bevolking (85% moslim) met 4% tegen 0,1% groei bij de autochtone. Dat houdt in dat de autochtone bevoking over 18 jaar verdrongen is. De sharia wordt dan langs democratische weg ingevoerd door de grootste (moslim)partij. Kijk maar hoe het straks zal gaan met de gekozen burgemeester (lees: imam) Gouda bestaat voor 40% uit moslims, op wie denk je dat die stemmen? Wat dacht je van Rotterdam, Den Haag, Amsterdam?
Wake up and smell the flowers - this threat is real!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |