abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25164589
Jongens 27 maart gaat de zomertijd weer in hè
pi_25164638
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Jongens 27 maart gaat de zomertijd weer in hè
Hmm, kan je die nacht dan een uur langer, of een uur korter slapen?
pi_25164695
Korter

Ezelbruggetje: VOORjaar > VOORuit

Het is voor de energiebesparing zeggen ze, als de klok vooruit gaat is het s avonds een uur langer licht en dus bespaar je energie. Wat een bullshit, want dan is het s morgens ook weer een uur later licht

En dan nog, in de zomer is het sowieso al om 5 uur s morgens licht, en de meeste bedrijven beginnen pas rond 8 uur - half 9. En in de zomer is het pas rond 22:00 donker dus of het nou om 22:00 donker is of om 21:00, dan zijn de meeste bedrijven toch al gestopt

Dus energiebesparing klopt voor geen meter...... op 1 ding na, je hoeft s avonds pas een uur later het licht aan te doen

Shit, dit lijkt wel een scene uit Shouf Shouf Habibi dat die ene Marokkaan het principe zomertijd gaat uitleggen aan die andere Marokkaan

Dus... wie weet waar het wel voor is?

Edit;

Haha, dus toch. Check:
quote:
In veel landen buiten de tropen (bijvoorbeeld in de landen van de Europese Unie) wordt de klok tijdens de zomer een uur vooruit gezet en in de winter weer een uur terug. De tijd die in de zomer geldt heet zomertijd en analoog daaraan kunnen we de tijd die in de winter geldt wintertijd noemen. In de tropen heeft men weinig interesse voor zomertijd omdat de Zon daar elke dag rond dezelfde tijd opkomt en rond dezelfde tijd weer ondergaat (zie vraag 100).

Zomertijd werd ingesteld om energie te sparen. Vanwege de zomertijd gaat de Zon volgens de klok een uur later onder en dus hoef je volgens de klok pas een uur later lichten aan te doen. Aan de andere kant komt de Zon dan volgens de klok ook later op, dus als je er op een bepaald vroeg uur volgens de klok uit moet dan moet je misschien langer lichten aan houden. Er zijn blijkbaar meer mensen die het fijn vinden dat het in de zomer later licht blijft dan mensen die het erg vinden dat het in de zomer later licht wordt.
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/antwoorden/tijd.html#v109

maar als de klok om 3 uur een uur terug gaat is het weer 2 uur dan duurt het een uur tot het 3 uur is en dan zou hij dus weer een uur terug moeten en zodoende blijven we vast zitten op bijvoorbeeld 26-10-03

[ Bericht 42% gewijzigd door Rietvaerder op 19-02-2005 18:13:37 ]
pi_25164971
Ik denk dat het voornamelijk voor de motorrijders is gedaan zodat ze s avonds nog een uur langer kunnen spelen bij bijvoorbeeld Holec
pi_25165177
weer is hoopvol
pi_25165231
Mwa, kon slechter Voor vandaag gaven ze 90% kans op neerslag op en viel relatief gezien best mee.... morgen 60%. Tja, alleen langs de kust wat neerslag staat er. Meeting bij Ressen dan maar?
pi_25165241
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:09 schreef Maxxride62 het volgende:
ja in de bochten schakel ik meestal terug naar zn 2 of 3 en dan hoog in de toeren,
als je dat niet doet ga je rechtdoor (althans zo neem ik het lekkerst mijn bochten)

eeh ik ben tot 1000 km niet hoger gegaan dan 5 duizend toeren, (als je erg snel schakeld dan is ie ook nog erg rap op 5000 rpm btw wel beetje fout) en daarna gewoon al het vermogen gaan benutten
kon echt niet wachten, niet is frustrerender dan inrijden, maar je leert zo wel op een rustige manier je motor kennen
Vanaf 800 km mag je sowiezo 7.500 rpm volgens het boekje... En ja, is idd met snel doorschakelen tot max. 5.000 rpm ook best vlot

Maar wat ik van een aantal monteurs heb gehoord: rustig aandoen de eerste 10 a 15 km, vervolgens gewoon lekker vlot schakelen, snel doortrekken etc. etc.
En volgens Joop van Hans van Wijk motoren is het simpelweg 60% van je toeren benutten en rustig opbouwen naar volledig, en dan inloopbeurt... ik doe gewoon een mix van dingen. Max. ca. 5.000 rpm, vlot doorschakelen, veel schakelen veel optrekken, regelmatig flink afremmen op de motor (alhoewel die dat bij 5.000 rpm nog niet zo sterk doet).

Maar, ik ben heel erg blij met m'n SV Had ik vorig jaar al moeten doen i.p.v. Beemer (Riet, ik geef je toch gelijk )
pi_25165272
En VOORAL constante toerentallen vermijden Didoit
pi_25165357
Didoit klinkt helemaal zo slecht nog niet
pi_25165434
Didoit in de Tabloid
pi_25165457
Hier nog wat foto's

Doorzichtige tankpad







pi_25165481
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
En VOORAL constante toerentallen vermijden Didoit
Stond idd in het boekje, anders kan eea gaan verglazen...
pi_25165483
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:33 schreef Didiot het volgende:

[..]

Vanaf 800 km mag je sowiezo 7.500 rpm volgens het boekje... En ja, is idd met snel doorschakelen tot max. 5.000 rpm ook best vlot

Maar wat ik van een aantal monteurs heb gehoord: rustig aandoen de eerste 10 a 15 km, vervolgens gewoon lekker vlot schakelen, snel doortrekken etc. etc.
En volgens Joop van Hans van Wijk motoren is het simpelweg 60% van je toeren benutten en rustig opbouwen naar volledig, en dan inloopbeurt... ik doe gewoon een mix van dingen. Max. ca. 5.000 rpm, vlot doorschakelen, veel schakelen veel optrekken, regelmatig flink afremmen op de motor (alhoewel die dat bij 5.000 rpm nog niet zo sterk doet).

Maar, ik ben heel erg blij met m'n SV Had ik vorig jaar al moeten doen i.p.v. Beemer (Riet, ik geef je toch gelijk )
Mijn dealer gaf aan dat ik na 500 km gewoon lekker kon gaan knallen
Ik heb de eerste 20 km warmgereden en de km's daarna aardig het gas opengedraait tot 8 a 9000 tpm
Gewoon goed die zuigerveren laten inslijten
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
pi_25165496


Vind alleen het cockpitje niet zo mooi eigenlijk....zal wel gevalletje zijn ''hoe-langer-je-er-naar-kijkt-des-te-mooier-ie-word "
pi_25165520
Ey zit er geen middenbok onder Je hebt er maar gelijk een paddockstand bijgekocht zie ik

Nu weet ik dat ik niks mag zeggen over taartscheppen en sneeuwschuiver maar tering wat heb jij een grote taartschep! Die moet snel ingekort worden of niet?

Vind je het niet irritant dat je die koppeling moet inknijpen voordat je hem wilt starten Ik wel, vooral als je jezelf staat aan te kleden naast de motor en je wilt hem vast starten...
pi_25165524
Nice hoor Didiot
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
pi_25165526
Precies, niet teveel doen wat Suzuki zegt, slaat eigenlijk nergens op. Als je 'm op een Dynojetbank in laat rijden, zijn ze hooguit een uurtje ofzo bezig en dan kan je daarna al vol knallen
pi_25165563
Ik zou me denk ik toch wel aan de voorschriften houden van de fabrikant (in lichte mate dan )
pi_25165574
OMFG Riet, wat is er met jou? Eerst ik , toen Mercy en ondeugend nou ook Wat heb ik gemist

Aniweg, ok een racer... 1500 km mee geraced, en dan? (motorisch vernaggelt? )
pi_25165582
Ziet er mooi uit Didiot, vooral op foto 2 Waarom gebruik je trouwens de zijstandaard EN paddockstand? Vergeten in te klappen? Hij zit wel meteen lekker in de hagel/sneeuw
pi_25165693
Haha Youssef, volgens ben JIJ de enige die begon

Hij heeft dus toegegeven dat het een racer is geweest ? 1500km mee geraced... niet zo heel boeiend, mits goed warm gereden en goed onderhouden
pi_25165705
Weet iemand trouwens iemand een zaak waar ze andere kentekenplaat houders verkopen? Die standaard dingen zien er wel wat crappy uit
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
pi_25165724
Jiffty stond nog uit. Maar hij stond op de paddockstand. Lijkt alsof 'ie op de jiffy staat, maar de jiffy bungeld daar doelloos (nou ja, om gewassen te worden eigenlijk) in het rond
pi_25165738
Ik moet ook gewoon ook effe met de mijne patsen weer

pi_25165883
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:
Haha Youssef, volgens ben JIJ de enige die begon

Hij heeft dus toegegeven dat het een racer is geweest ? 1500km mee geraced... niet zo heel boeiend, mits goed warm gereden en goed onderhouden
Nee, hij heeft alleen gezegd dat er 2 cusus circuitdagen mee gereden zijn. Nu probeer ik een worst case scenario te schetsen. Dus ik gok op zo een 500km openbare weg en 1500 racen Magoed, hoeft dus niet zo erg te zijn, vallen ook niet.

Die van mijn broertje en die van jou zijn immers ook gevallen. Maar dan wil ik het wel graag weten, dus als ik daar alsnog zie dat ie verdachte plekken heeft en hij verteld een lul verhaal dan kap ik er echt mee. Nu is het nog maar de vraag of het verhaal niet gewoon waar is
pi_25165885
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:06 schreef Romius het volgende:
Weet iemand trouwens iemand een zaak waar ze andere kentekenplaat houders verkopen? Die standaard dingen zien er wel wat crappy uit
3.50 geloof ik 1tje van Bikepower
pi_25165888
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:51 schreef Rietvaerder het volgende:


Vind alleen het cockpitje niet zo mooi eigenlijk....zal wel gevalletje zijn ''hoe-langer-je-er-naar-kijkt-des-te-mooier-ie-word "
Cockpit is idd zo'n gevalletje ja. Je moet er gewoon ff aan wennen. Ook het feit dat de snelheid gewoon digitaal in getallen uitgedrukt wordt is wel ff wennen. Ik vind wat dat betreft analoge weergave toch wat relaxter omdat je dan jezelf niet constant 80 of 85 km p/h ziet rijden. Maar is ook gewoon een kwestie van wennen... En het schakelen van de Soes is gewoon heerlijk. Heel direct zonder bijgeluiden gewoon heel soepel
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Ey zit er geen middenbok onder Je hebt er maar gelijk een paddockstand bijgekocht zie ik
Zit geen middenbok onder idd, alleen een jiffy die de grond niet kan raken als je plat door de bocht gaat

Zitten onder de steppies ook slijtbouten
quote:
Nu weet ik dat ik niks mag zeggen over taartscheppen en sneeuwschuiver maar tering wat heb jij een grote taartschep! Die moet snel ingekort worden of niet?
Ik moet eerlijk zeggen dat 't me helemaal niet stoort op 1 of andere manier
Vind het vooralsnog wel best zo Misschien als ik ergens een vervanger voor vind (incl reflector en kentekenverlichting) dat ik 'm meeneem, maar zoals ik al zeg, vooralsnog vind ik het zo wel best
quote:
Vind je het niet irritant dat je die koppeling moet inknijpen voordat je hem wilt starten Ik wel, vooral als je jezelf staat aan te kleden naast de motor en je wilt hem vast starten...
Is wel even wennen, maar aan de andere kant, de BMW had heel veel rare specifieke dingen. Dus dat ik de koppeling in moet trekken om te starten vind ik eigenlijk wel min of meer niet geheel raar
pi_25165910
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik moet ook gewoon ook effe met de mijne patsen weer

[afbeelding]
Wat moet ik hier nu weer van zeggen ? Misschien een naaktliefhebber die er wat goeds over kan zeggen ?

pi_25165954
Wat me ook trouwens 100% meevalt is het naakt rijden

Omdat de zithouding actief is, en benen goed aansluiten op de tank, heb ik helemaal niet zoveel last van de wind (op legale snelheden dan he ). Enige wat wel prettig zal zijn is als ik een andere strakker zittende jas heb. Als ik nu de wind vol tegen heb, dan staat m'n jas helemaal bol
Hopen dat ik op de beurs nog een leuke aanbieding tegenkom
pi_25165985
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:16 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat moet ik hier nu weer van zeggen ? Misschien een naaktliefhebber die er wat goeds over kan zeggen ?

Dat is geen naked

Fairings are for homosexuals


















pi_25166023
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:16 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat moet ik hier nu weer van zeggen ? Misschien een naaktliefhebber die er wat goeds over kan zeggen ?

Niet mooi?
pi_25166037
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:19 schreef Didiot het volgende:

[..]

Dat is geen naked

Mijnn fout, ik zie het al Tis een kruising tussen een bamboestok en een pinda.
pi_25166048
Jij bent lekker jaloers nanananananana
pi_25166054
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:22 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Niet mooi?
Hij's niet lelijk.
pi_25166103
Overal waar ik kom krijg ik anders reacties ''wat een prachtig ding'' etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')