Hmm, kan je die nacht dan een uur langer, of een uur korter slapen?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Jongens 27 maart gaat de zomertijd weer in hè![]()
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/antwoorden/tijd.html#v109quote:In veel landen buiten de tropen (bijvoorbeeld in de landen van de Europese Unie) wordt de klok tijdens de zomer een uur vooruit gezet en in de winter weer een uur terug. De tijd die in de zomer geldt heet zomertijd en analoog daaraan kunnen we de tijd die in de winter geldt wintertijd noemen. In de tropen heeft men weinig interesse voor zomertijd omdat de Zon daar elke dag rond dezelfde tijd opkomt en rond dezelfde tijd weer ondergaat (zie vraag 100).
Zomertijd werd ingesteld om energie te sparen. Vanwege de zomertijd gaat de Zon volgens de klok een uur later onder en dus hoef je volgens de klok pas een uur later lichten aan te doen. Aan de andere kant komt de Zon dan volgens de klok ook later op, dus als je er op een bepaald vroeg uur volgens de klok uit moet dan moet je misschien langer lichten aan houden. Er zijn blijkbaar meer mensen die het fijn vinden dat het in de zomer later licht blijft dan mensen die het erg vinden dat het in de zomer later licht wordt.
Vanaf 800 km mag je sowiezo 7.500 rpm volgens het boekje... En ja, is idd met snel doorschakelen tot max. 5.000 rpm ook best vlotquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:09 schreef Maxxride62 het volgende:
ja in de bochten schakel ik meestal terug naar zn 2 of 3 en dan hoog in de toeren,
als je dat niet doet ga je rechtdoor(althans zo neem ik het lekkerst mijn bochten)
eeh ik ben tot 1000 km niet hoger gegaan dan 5 duizend toeren, (als je erg snel schakeld dan is ie ook nog erg rap op 5000 rpm btw wel beetje fout) en daarna gewoon al het vermogen gaan benutten
kon echt niet wachten, niet is frustrerender dan inrijden, maar je leert zo wel op een rustige manier je motor kennen
Stond idd in het boekje, anders kan eea gaan verglazen...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
En VOORAL constante toerentallen vermijden Didoit
Mijn dealer gaf aan dat ik na 500 km gewoon lekker kon gaan knallenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:33 schreef Didiot het volgende:
[..]
Vanaf 800 km mag je sowiezo 7.500 rpm volgens het boekje... En ja, is idd met snel doorschakelen tot max. 5.000 rpm ook best vlot
Maar wat ik van een aantal monteurs heb gehoord: rustig aandoen de eerste 10 a 15 km, vervolgens gewoon lekker vlot schakelen, snel doortrekken etc. etc.
En volgens Joop van Hans van Wijk motoren is het simpelweg 60% van je toeren benutten en rustig opbouwen naar volledig, en dan inloopbeurt... ik doe gewoon een mix van dingen. Max. ca. 5.000 rpm, vlot doorschakelen, veel schakelen veel optrekken, regelmatig flink afremmen op de motor (alhoewel die dat bij 5.000 rpm nog niet zo sterk doet).
Maar, ik ben heel erg blij met m'n SVHad ik vorig jaar al moeten doen i.p.v. Beemer (Riet, ik geef je toch gelijk
![]()
)
Nee, hij heeft alleen gezegd dat er 2 cusus circuitdagen mee gereden zijn. Nu probeer ik een worst case scenario te schetsen. Dus ik gok op zo een 500km openbare weg en 1500 racenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:
Haha Youssef, volgens ben JIJ de enige die begon![]()
Hij heeft dus toegegeven dat het een racer is geweest ?1500km mee geraced... niet zo heel boeiend, mits goed warm gereden en goed onderhouden
3.50 geloof ik 1tje van Bikepowerquote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:06 schreef Romius het volgende:
Weet iemand trouwens iemand een zaak waar ze andere kentekenplaat houders verkopen? Die standaard dingen zien er wel wat crappy uit
Cockpit is idd zo'n gevalletje ja. Je moet er gewoon ff aan wennen. Ook het feit dat de snelheid gewoon digitaal in getallen uitgedrukt wordt is wel ff wennen. Ik vind wat dat betreft analoge weergave toch wat relaxter omdat je dan jezelf niet constant 80 of 85 km p/h ziet rijden. Maar is ook gewoon een kwestie van wennen... En het schakelen van de Soes is gewoon heerlijk. Heel direct zonder bijgeluiden gewoon heel soepelquote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:51 schreef Rietvaerder het volgende:![]()
![]()
Vind alleen het cockpitje niet zo mooi eigenlijk....zal wel gevalletje zijn ''hoe-langer-je-er-naar-kijkt-des-te-mooier-ie-word "
Zit geen middenbok onder idd, alleen een jiffy die de grond niet kan raken als je plat door de bocht gaatquote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Ey zit er geen middenbok onder![]()
Je hebt er maar gelijk een paddockstand bijgekocht zie ik
Ik moet eerlijk zeggen dat 't me helemaal niet stoort op 1 of andere manierquote:Nu weet ik dat ik niks mag zeggen over taartscheppen en sneeuwschuiver maar tering wat heb jij een grote taartschep!Die moet snel ingekort worden of niet?
Is wel even wennen, maar aan de andere kant, de BMW had heel veel rare specifieke dingen. Dus dat ik de koppeling in moet trekken om te starten vind ik eigenlijk wel min of meer niet geheel raarquote:Vind je het niet irritant dat je die koppeling moet inknijpen voordat je hem wilt startenIk wel, vooral als je jezelf staat aan te kleden naast de motor en je wilt hem vast starten...
Wat moet ik hier nu weer van zeggenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik moet ook gewoon ook effe met de mijne patsen weer
[afbeelding]
Dat is geen nakedquote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:16 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat moet ik hier nu weer van zeggen? Misschien een naaktliefhebber die er wat goeds over kan zeggen
?
![]()
Niet mooi?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 19:16 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat moet ik hier nu weer van zeggen? Misschien een naaktliefhebber die er wat goeds over kan zeggen
?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |