quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Is het jullie trouwens al opgevallen hoe lang het licht is?
ligt dat aan de club of aan jezelfquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Zoals ik al eens eerder zei, ik zit hier maar voor een paar personen, meer niet... de club opzich is al een hele tijd geen reet meer aan
Juist, en dan met je voetje op je achterrem.... en op de snelweg op de linkerbaan blijven met knippertje constant naar links aanquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
en dan over die landweggetjes door de mist![]()
Misschien heb jij daar wel vaker last vanquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Misschien omschrijf ik het ook wel verkeerd![]()
die koekblikkers maar denken ' heb je weer zo'n ongeduldige motorrijder die erlangs moet}:|'quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:43 schreef Rietvaerder het volgende:
en op de snelweg op de linkerbaan blijven met knippertje constant naar links aan
30% kans op zon en 60% kans op neerslag. 4 gradenquote:Morgenochtend draait de wind naar het noordoosten en neemt verder af.
Er wordt wat drogere lucht aangevoerd, maar er blijft toch tamelijk
veel bewolking. Met name in de kustprovincies blijven winterse buien
mogelijk. De temperatuur loopt op tot ongeveer 4 graden.
In de nacht van zondag op maandag vriest het overal licht en op een
enkele plaats matig.
Ze denken maar een eind wegquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik was trouwens blij dat ik op de snelweg was, kon je tenminste iets verder kijken dan 5 meter
Hmm, kan je die nacht dan een uur langer, of een uur korter slapen?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Jongens 27 maart gaat de zomertijd weer in hè![]()
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/antwoorden/tijd.html#v109quote:In veel landen buiten de tropen (bijvoorbeeld in de landen van de Europese Unie) wordt de klok tijdens de zomer een uur vooruit gezet en in de winter weer een uur terug. De tijd die in de zomer geldt heet zomertijd en analoog daaraan kunnen we de tijd die in de winter geldt wintertijd noemen. In de tropen heeft men weinig interesse voor zomertijd omdat de Zon daar elke dag rond dezelfde tijd opkomt en rond dezelfde tijd weer ondergaat (zie vraag 100).
Zomertijd werd ingesteld om energie te sparen. Vanwege de zomertijd gaat de Zon volgens de klok een uur later onder en dus hoef je volgens de klok pas een uur later lichten aan te doen. Aan de andere kant komt de Zon dan volgens de klok ook later op, dus als je er op een bepaald vroeg uur volgens de klok uit moet dan moet je misschien langer lichten aan houden. Er zijn blijkbaar meer mensen die het fijn vinden dat het in de zomer later licht blijft dan mensen die het erg vinden dat het in de zomer later licht wordt.
Vanaf 800 km mag je sowiezo 7.500 rpm volgens het boekje... En ja, is idd met snel doorschakelen tot max. 5.000 rpm ook best vlotquote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:09 schreef Maxxride62 het volgende:
ja in de bochten schakel ik meestal terug naar zn 2 of 3 en dan hoog in de toeren,
als je dat niet doet ga je rechtdoor(althans zo neem ik het lekkerst mijn bochten)
eeh ik ben tot 1000 km niet hoger gegaan dan 5 duizend toeren, (als je erg snel schakeld dan is ie ook nog erg rap op 5000 rpm btw wel beetje fout) en daarna gewoon al het vermogen gaan benutten
kon echt niet wachten, niet is frustrerender dan inrijden, maar je leert zo wel op een rustige manier je motor kennen
Stond idd in het boekje, anders kan eea gaan verglazen...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
En VOORAL constante toerentallen vermijden Didoit
Mijn dealer gaf aan dat ik na 500 km gewoon lekker kon gaan knallenquote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:33 schreef Didiot het volgende:
[..]
Vanaf 800 km mag je sowiezo 7.500 rpm volgens het boekje... En ja, is idd met snel doorschakelen tot max. 5.000 rpm ook best vlot
Maar wat ik van een aantal monteurs heb gehoord: rustig aandoen de eerste 10 a 15 km, vervolgens gewoon lekker vlot schakelen, snel doortrekken etc. etc.
En volgens Joop van Hans van Wijk motoren is het simpelweg 60% van je toeren benutten en rustig opbouwen naar volledig, en dan inloopbeurt... ik doe gewoon een mix van dingen. Max. ca. 5.000 rpm, vlot doorschakelen, veel schakelen veel optrekken, regelmatig flink afremmen op de motor (alhoewel die dat bij 5.000 rpm nog niet zo sterk doet).
Maar, ik ben heel erg blij met m'n SVHad ik vorig jaar al moeten doen i.p.v. Beemer (Riet, ik geef je toch gelijk
![]()
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |