abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25164181
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Is het jullie trouwens al opgevallen hoe lang het licht is?
zeker

binnenkort weer een avondmeet doen waarbij je op de terugweg niets ziet door je blitse vizier

pi_25164268
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Zoals ik al eens eerder zei, ik zit hier maar voor een paar personen, meer niet... de club opzich is al een hele tijd geen reet meer aan
ligt dat aan de club of aan jezelf

want ik heb het nog steeds naar me zin hier anders kwam ik hier niet meer. en met al die nieuwe motoren die door zowat iedereen is aangeschaft en de nieuwe aanwas heb ik ook weer zin gekregen om te meeten

dus ik zou niet weten waar het hier aan mankeert, behalve dat jij niet kunt opschieten met een aantal personen.
pi_25164275
Dat was een heel avontuur.... en dan met een kapot achterlicht he
pi_25164312
en dan over die landweggetjes door de mist
pi_25164323
Precies, ik kan me aan een paar figuren ontzettend irriteren....... kweenie aan wie dat ligt hoor

Misschien omschrijf ik het ook wel verkeerd Tis maar hoe je het bekijkt.

Met het merendeel kan ik het gewoon vinden.... niks mis mee. Zijn er altijd een paar die het verzieken voor de rest he
pi_25164340
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
en dan over die landweggetjes door de mist
Juist, en dan met je voetje op je achterrem.... en op de snelweg op de linkerbaan blijven met knippertje constant naar links aan

Eenmaal thuis aangekomen gelijk aan nieuwe remblokken toe
pi_25164378
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:42 schreef Rietvaerder het volgende:
Misschien omschrijf ik het ook wel verkeerd
Misschien heb jij daar wel vaker last van



hoe is het weer morgen, Riet Paulusma?
pi_25164416
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:43 schreef Rietvaerder het volgende:
en op de snelweg op de linkerbaan blijven met knippertje constant naar links aan
die koekblikkers maar denken ' heb je weer zo'n ongeduldige motorrijder die erlangs moet}:|'



ik was trouwens blij dat ik op de snelweg was, kon je tenminste iets verder kijken dan 5 meter
pi_25164418
Ff kijken
quote:
Morgenochtend draait de wind naar het noordoosten en neemt verder af.
Er wordt wat drogere lucht aangevoerd, maar er blijft toch tamelijk
veel bewolking. Met name in de kustprovincies blijven winterse buien
mogelijk. De temperatuur loopt op tot ongeveer 4 graden.
In de nacht van zondag op maandag vriest het overal licht en op een
enkele plaats matig.
30% kans op zon en 60% kans op neerslag. 4 graden

Valt best mee dus. Ach, nog 6 weekjes denk ik
pi_25164456
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

ik was trouwens blij dat ik op de snelweg was, kon je tenminste iets verder kijken dan 5 meter
Ze denken maar een eind weg

O ja, het zicht op de snelweg was een stuk beter ja, toen haalde ik jou nog in toen ik rechtdoor moest en jij die afslag nam

Gelukkig heb ik in deze Bandit 2 lichtjes in mn achterlicht zitten
pi_25164589
Jongens 27 maart gaat de zomertijd weer in hè
pi_25164638
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:57 schreef Rietvaerder het volgende:
Jongens 27 maart gaat de zomertijd weer in hè
Hmm, kan je die nacht dan een uur langer, of een uur korter slapen?
pi_25164695
Korter

Ezelbruggetje: VOORjaar > VOORuit

Het is voor de energiebesparing zeggen ze, als de klok vooruit gaat is het s avonds een uur langer licht en dus bespaar je energie. Wat een bullshit, want dan is het s morgens ook weer een uur later licht

En dan nog, in de zomer is het sowieso al om 5 uur s morgens licht, en de meeste bedrijven beginnen pas rond 8 uur - half 9. En in de zomer is het pas rond 22:00 donker dus of het nou om 22:00 donker is of om 21:00, dan zijn de meeste bedrijven toch al gestopt

Dus energiebesparing klopt voor geen meter...... op 1 ding na, je hoeft s avonds pas een uur later het licht aan te doen

Shit, dit lijkt wel een scene uit Shouf Shouf Habibi dat die ene Marokkaan het principe zomertijd gaat uitleggen aan die andere Marokkaan

Dus... wie weet waar het wel voor is?

Edit;

Haha, dus toch. Check:
quote:
In veel landen buiten de tropen (bijvoorbeeld in de landen van de Europese Unie) wordt de klok tijdens de zomer een uur vooruit gezet en in de winter weer een uur terug. De tijd die in de zomer geldt heet zomertijd en analoog daaraan kunnen we de tijd die in de winter geldt wintertijd noemen. In de tropen heeft men weinig interesse voor zomertijd omdat de Zon daar elke dag rond dezelfde tijd opkomt en rond dezelfde tijd weer ondergaat (zie vraag 100).

Zomertijd werd ingesteld om energie te sparen. Vanwege de zomertijd gaat de Zon volgens de klok een uur later onder en dus hoef je volgens de klok pas een uur later lichten aan te doen. Aan de andere kant komt de Zon dan volgens de klok ook later op, dus als je er op een bepaald vroeg uur volgens de klok uit moet dan moet je misschien langer lichten aan houden. Er zijn blijkbaar meer mensen die het fijn vinden dat het in de zomer later licht blijft dan mensen die het erg vinden dat het in de zomer later licht wordt.
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/antwoorden/tijd.html#v109

maar als de klok om 3 uur een uur terug gaat is het weer 2 uur dan duurt het een uur tot het 3 uur is en dan zou hij dus weer een uur terug moeten en zodoende blijven we vast zitten op bijvoorbeeld 26-10-03

[ Bericht 42% gewijzigd door Rietvaerder op 19-02-2005 18:13:37 ]
pi_25164971
Ik denk dat het voornamelijk voor de motorrijders is gedaan zodat ze s avonds nog een uur langer kunnen spelen bij bijvoorbeeld Holec
pi_25165177
weer is hoopvol
pi_25165231
Mwa, kon slechter Voor vandaag gaven ze 90% kans op neerslag op en viel relatief gezien best mee.... morgen 60%. Tja, alleen langs de kust wat neerslag staat er. Meeting bij Ressen dan maar?
pi_25165241
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 17:09 schreef Maxxride62 het volgende:
ja in de bochten schakel ik meestal terug naar zn 2 of 3 en dan hoog in de toeren,
als je dat niet doet ga je rechtdoor (althans zo neem ik het lekkerst mijn bochten)

eeh ik ben tot 1000 km niet hoger gegaan dan 5 duizend toeren, (als je erg snel schakeld dan is ie ook nog erg rap op 5000 rpm btw wel beetje fout) en daarna gewoon al het vermogen gaan benutten
kon echt niet wachten, niet is frustrerender dan inrijden, maar je leert zo wel op een rustige manier je motor kennen
Vanaf 800 km mag je sowiezo 7.500 rpm volgens het boekje... En ja, is idd met snel doorschakelen tot max. 5.000 rpm ook best vlot

Maar wat ik van een aantal monteurs heb gehoord: rustig aandoen de eerste 10 a 15 km, vervolgens gewoon lekker vlot schakelen, snel doortrekken etc. etc.
En volgens Joop van Hans van Wijk motoren is het simpelweg 60% van je toeren benutten en rustig opbouwen naar volledig, en dan inloopbeurt... ik doe gewoon een mix van dingen. Max. ca. 5.000 rpm, vlot doorschakelen, veel schakelen veel optrekken, regelmatig flink afremmen op de motor (alhoewel die dat bij 5.000 rpm nog niet zo sterk doet).

Maar, ik ben heel erg blij met m'n SV Had ik vorig jaar al moeten doen i.p.v. Beemer (Riet, ik geef je toch gelijk )
pi_25165272
En VOORAL constante toerentallen vermijden Didoit
pi_25165357
Didoit klinkt helemaal zo slecht nog niet
pi_25165434
Didoit in de Tabloid
pi_25165457
Hier nog wat foto's

Doorzichtige tankpad







pi_25165481
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
En VOORAL constante toerentallen vermijden Didoit
Stond idd in het boekje, anders kan eea gaan verglazen...
pi_25165483
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 18:33 schreef Didiot het volgende:

[..]

Vanaf 800 km mag je sowiezo 7.500 rpm volgens het boekje... En ja, is idd met snel doorschakelen tot max. 5.000 rpm ook best vlot

Maar wat ik van een aantal monteurs heb gehoord: rustig aandoen de eerste 10 a 15 km, vervolgens gewoon lekker vlot schakelen, snel doortrekken etc. etc.
En volgens Joop van Hans van Wijk motoren is het simpelweg 60% van je toeren benutten en rustig opbouwen naar volledig, en dan inloopbeurt... ik doe gewoon een mix van dingen. Max. ca. 5.000 rpm, vlot doorschakelen, veel schakelen veel optrekken, regelmatig flink afremmen op de motor (alhoewel die dat bij 5.000 rpm nog niet zo sterk doet).

Maar, ik ben heel erg blij met m'n SV Had ik vorig jaar al moeten doen i.p.v. Beemer (Riet, ik geef je toch gelijk )
Mijn dealer gaf aan dat ik na 500 km gewoon lekker kon gaan knallen
Ik heb de eerste 20 km warmgereden en de km's daarna aardig het gas opengedraait tot 8 a 9000 tpm
Gewoon goed die zuigerveren laten inslijten
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
pi_25165496


Vind alleen het cockpitje niet zo mooi eigenlijk....zal wel gevalletje zijn ''hoe-langer-je-er-naar-kijkt-des-te-mooier-ie-word "
pi_25165520
Ey zit er geen middenbok onder Je hebt er maar gelijk een paddockstand bijgekocht zie ik

Nu weet ik dat ik niks mag zeggen over taartscheppen en sneeuwschuiver maar tering wat heb jij een grote taartschep! Die moet snel ingekort worden of niet?

Vind je het niet irritant dat je die koppeling moet inknijpen voordat je hem wilt starten Ik wel, vooral als je jezelf staat aan te kleden naast de motor en je wilt hem vast starten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')