Goed idee, ik woon er iets van 15 min lopen vandaan. Deelgemeente waar veel moslims wonen, ik zal ze eens zeggen dat een moslima met hoofddoek dan een afspiegeling is van de wijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:52 schreef ExTec het volgende:
En; geen schone taak voor jou? Ff naar Charlois gaan en die mensen vertellen dat hun argumenten 'eigenlijk maar onzin' zijn?
Geboren worden met een donkere huidskleur of zwart haar is geen keuze.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onmogelijk, als er zwarte mensen komen werken, moeten ze neutraal gekleurd worden, mensen met zwart haar idem. Volledige neutraliteit is niet te behalen, cliteur praat gelukkig wel vaker onzin.
Je moet wel met iets beters komen dan dat lieve schat. Het gaat om wat je uitsstraalt, een huidskleur is niet per defenitie "een cultuurverschil". Maar als er een Marokkaan achter de bali staat weet je dat de achtergrond anders is en dat ook zijn denkwijze misschien anders is. Dan heb ik liever duidelijkheid.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Een huidskleur is geen cultureel verschil.
Hoofddoekjes op straat moeten kunnen, maar niet bij een ambtenaar in functie. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen? Maar nee hoor, direct weer in de slachtofferdrol en en teksten over Hitler en 'eigenlijk is de bedoeling om de hele islam te elimineren' enzovoorts.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of het klopt wat je zegt of niet laat ik even het midden, dat is nl. irrelevant. Als men in Nederland een hoofddoek wil dragen of een ander kledingstuk en het valt binnen de de door de wet gestelde normen/waarden, fatsoenen en (zeden)wetten moet dat gewoon kunnen. En met drogredenen als "neutraliteit" en "objectiviteit" maakt men zich alleen maar belachelijk. Nederland verwordt op die manier steeds meer tot een populistische vrijstaat waarin rechts-extremisme wordt gehoord, helaas.
Wijlen Hitler en Theo van g. zouden uit hun graf/as-pot springen van blijdschap bij het horen van dergelijke ontwikkelingen
Nee , ik heb het alleen over ambtenaren.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Een hoofddoek is geen ongepaste uitdrukking van een levensinstelling. Het is puur vanwege hun geloof dat zij de haardracht niet aan andere mannen dan hun eigen man mogen laten zien.
Tussen Nederlandse vrouwen is de kleding ook verschillend nav hun religie of levensovertuiging.
Het feit of ze 's zomers lange of korte mouwen heeft of bij de hals alles bedekt of minder bedekt is.
Het zou raar zijn als een werkgever eist dat 2 knoopjes los dienen zijn bij de hals.
En iedere vrouw die ze gesloten wil houden wordt beticht van het ongepast uitdragen van een bepaalde levensinstelling.
![]()
Dan weet je niet hoe het werkgeversrapport werkt beste Mutant, en die is doorslaggevend om in aanmerking te komen voor een uitkering.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaat bij je 2e zin al de verkeerde kant op. Zij weigert het werk niet, ze wordt niet aangenomen.![]()
ik woon er midden in,en ik ben niet blij met de huidige aan mij opgedrongen afspiegeling van de wijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed idee, ik woon er iets van 15 min lopen vandaan. Deelgemeente waar veel moslims wonen, ik zal ze eens zeggen dat een moslima met hoofddoek dan een afspiegeling is van de wijk.
Weldegelijk. Cliteur vindt dat de overheid pure neutraliteit uit moet stralen. Dat is onmogelijk, gezien er genoeg mensen zijn die "een marokkaan" of "neger" achter de bali, al niet neutraal vinden. Neutraliteit is een subjectief begrip in deze. Wat is neutraal?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:01 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Geboren worden met een donkere huidskleur of zwart haar is geen keuze.
Of worden moslima's met hoofddoekjes om geboren?
Je hebt de woorden van Cliteur nog niet weerlegd.
ehm 9 van de 10 keer gaat het na het solicitatiegesprek niet meer verder, dus blijkbaar weet je minder van de praktijk dan je denkt.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan weet je niet hoe het werkgeversrapport werkt beste Mutant, en die is doorslaggevend om in aanmerking te komen voor een uitkering.
Het wordt je niet opgedrongen, het is uberhaupt vreemd dat je dat "opdringen noemt". Als jij voor me staat, hoor je mij toch ook niet zeggen "die nossio die wordt me opgedrongen!"quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:04 schreef nossio het volgende:
[..]
ik woon er midden in,en ik ben niet blij met de huidige aan mij opgedrongen afspiegeling van de wijk.
Dus waarom mag mij wel wat opgedrongen worden?
Ik had het al veranderd in een 'culturele uiting''. Was misschien toch iets zorgvuldiger/duidelijker. De overheid dient neutraal te zijn en geen samenraapsel van tig verschillende culturen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je moet wel met iets beters komen dan dat lieve schat. Het gaat om wat je uitsstraalt, een huidskleur is niet per defenitie "een cultuurverschil". Maar als er een Marokkaan achter de bali staat weet je dat de achtergrond anders is en dat ook zijn denkwijze misschien anders is. Dan heb ik liever duidelijkheid.
Heb jij alle politierapporten van de laatste 50 jaar doorgenomen omdat je schijnt te weten dat moslima's met hoofddoek nog nooit iemand bejegend hebben?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het beste argument dat ik je kan geven is:
Het gaat al jarenlang goed. Nooit is iemand onheus bejegend door een hoofddoekdragende Moslima. En al zou dat wel zo zijn staat het nog steeds los van de hoofddoek. Met het argument dat je een hoofddoek verbiedt kun je ook mensen met een huidskleur verbieden, want als een neger achter de balie werkt met een Antiliaans accent is de "neutraliteit" ook in het geding. Onzin dus
Zeg dan gewoon:"Ik wil niks zien wat met Moslims te maken heeft." Dan zijn ze ten minste eerlijk. En niet zgn. argumenten verzinnen om iets te verbieden die eigenlijk niet eens de daadwerkelijk reden zijn
M.a.w.: onderbuikgevoelens !
Het wordt mij wel opgedrongen,er wordt wederom een religieuze kwestie van gemaakt.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het wordt je niet opgedrongen, het is uberhaupt vreemd dat je dat "opdringen noemt". Als jij voor me staat, hoor je mij toch ook niet zeggen "die nossio die wordt me opgedrongen!"
De Van Dale:quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weldegelijk. Cliteur vindt dat de overheid pure neutraliteit uit moet stralen. Dat is onmogelijk, gezien er genoeg mensen zijn die "een marokkaan" of "neger" achter de bali, al niet neutraal vinden. Neutraliteit is een subjectief begrip in deze. Wat is neutraal?
Ja hoor, je bent volledig op de hoogte van wat ik in een rapport schrijf, ook helemaal wegwijs bij de beoordeling door uitkeringsinstanties blijkbaar. Slaap lekker verder.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
ehm 9 van de 10 keer gaat het na het solicitatiegesprek niet meer verder, dus blijkbaar weet je minder van de praktijk dan je denkt.
Pure neutraliteit waar mogelijk....quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weldegelijk. Cliteur vindt dat de overheid pure neutraliteit uit moet stralen. Dat is onmogelijk, gezien er genoeg mensen zijn die "een marokkaan" of "neger" achter de bali, al niet neutraal vinden. Neutraliteit is een subjectief begrip in deze. Wat is neutraal?
Uh huh.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:47 schreef Mutant01 het volgende:
Er is al een voorbeeld van dat praktische voorbij gekomen.
?!?quote:Ik nergens gezegd dat moslima's geen keus zouden hebben, ik heb het wel OVER de moslima's DIE geen keus hebben. Die raak je er namelijk mee, en niet de moslima's die WEL die keuze hebben. In feite raak je dus de onderdrukte mensen nog harder. Je helpt ze niet, nee je slaat ze nog meer de grond in!
Ik zal het je nog een keer uitleggen:quote:Waar heb jij het in godsnaam over?
Naast het feit dat het niets met het topic te maken heb, vraag ik me voor de tweede maal af waar je het over hebt.
Wat symphatiek dat je dat toegeeft.quote:Er zijn veel moslima's die geen keus hebben inderdaad. Dat heb je goed gezien, blijkbaar ben je dus toch NIET zo dom.
Voor moslim mannen is dat idd zelden een probleem. Dat kan iedereen je vertellen die welis op straat loopt.quote:Afgezien het feit dat ik geen moslima ben, maar een moslim, is het heel goed mogelijk dat het wereldlijke en religieuze makkelijk te combineren is.
Ik gaf slechts een voorbeeld; ik verheerlijk de VS niet. Wil je graag de VS zwartmaken? Da's immer een 'eerzame' islamitische bezigheid, lijkt het, open er een topic over.quote:De VS laat dan ook zien hoe het niet moet, de no-go area's en het verschil tussen arm en rijk zijn daar slechts een paar voorbeelden van.
Nope, ik zet keurig uiteen waar precies op de verkeerde plek bij jou de scheidslijn kerk/staat ligt.quote:Fundamentalistisch aha. Owee je bent "voor een moslim", dan wordt je meteen gedemoniseerd. Ow wacht.. jij bent dus toch een racist?
Duidelijk.quote:Nergens heb ik "we" gezegd, wel "ze" (dat is wezenlijk anders). Nergens heb ik gezegd dat het "rechtvaardig" zou zijn, wel heb ik gezegd dat dat een gevolg is.
Geen noodzaak toe, beste vrind.quote:Leer lezen, of volg een cursusje NL.
Relativeren? Tis een HELE normale vraag, neutraliteit is namelijk zo subjectief als de pest. Voor de rest begrijp ik niet waarom jullie zou moeilijk erover doen. Persoonlijk hoeft van mij zo'n hoofddoek ook niet. Mijn vrouw zal er geen dragen in iedergeval, niet omdat ik "tegen" een hoofddoek ben, maar puur omdat ik het ouderwets vind. Een vrouw die geen hoofddoek draagt straalt mijnsinsziens een bepaalde zelfverzekerdheid uit. Maar goed, das slechts mijn opinie. Als ik een vrouw achter de balie zie met hoofddoek zal mij de hoofddoek niet een opvallen (omdat ik het dus een normaal iets vindt, maar dat is dus cultureel bepaald), ik zou gewoon zo snel mogelijk geholpen willen worden.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:16 schreef nikk het volgende:
[..]
De Van Dale:
neu·traal (bn.)
1 onpartijdig
2 geen sterk sprekende waarde hebbend of tonend => onopvallend
3 [taalk.] onzijdig
Overigens kunnen we met jouw redenatie alles relativeren. Wat is een overheid? Wat is een baan? Wat is geld? etc. etc. etc.
Ah, het hoofddoekje is maar het begin,quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, je moet ze hun zin geven, omdat ze vinden dat hoofddoekjes beledigend zijn, nou goed..
Straks willen ze niet meer geholpen worden door mensen die niet blank zijn: gewoon aan toegeven he, want anders luister je tenslotte niet naar het volk en ben je arrogant.
Natuurlijk kan het subjectief zijn. Er zijn altijd gevallen te bedenken waarbij je kunt twisten. Echter het verschil tussen onpartijdig/neutraal en Moslim (of welk andere religie dan ook) is vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Relativeren? Tis een HELE normale vraag, neutraliteit is namelijk zo subjectief als de pest.
Het is een principe-kwestie. De overheid en haar ambtenaren dienen m.i. neutraal te zijn. Dat jij dat liever niet zo ziet, of het jou niet zoveel uitmaakt doet niet af aan die principe van een neutrale overheid.quote:Voor de rest begrijp ik niet waarom jullie zou moeilijk erover doen. Persoonlijk hoeft van mij zo'n hoofddoek ook niet. Mijn vrouw zal er geen dragen in iedergeval, niet omdat ik "tegen" een hoofddoek ben, maar puur omdat ik het ouderwets vind. Een vrouw die geen hoofddoek draagt straalt mijnsinsziens een bepaalde zelfverzekerdheid uit. Maar goed, das slechts mijn opinie. Als ik een vrouw achter de balie zie met hoofddoek zal mij de hoofddoek niet een opvallen (omdat ik het dus een normaal iets vindt, maar dat is dus cultureel bepaald), ik zou gewoon zo snel mogelijk geholpen willen worden.
Even off-topic...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Relativeren? Tis een HELE normale vraag, neutraliteit is namelijk zo subjectief als de pest. Voor de rest begrijp ik niet waarom jullie zou moeilijk erover doen. Persoonlijk hoeft van mij zo'n hoofddoek ook niet. Mijn vrouw zal er geen dragen in iedergeval, niet omdat ik "tegen" een hoofddoek ben, maar puur omdat ik het ouderwets vind. Een vrouw die geen hoofddoek draagt straalt mijnsinsziens een bepaalde zelfverzekerdheid uit. Maar goed, das slechts mijn opinie. Als ik een vrouw achter de balie zie met hoofddoek zal mij de hoofddoek niet een opvallen (omdat ik het dus een normaal iets vindt, maar dat is dus cultureel bepaald), ik zou gewoon zo snel mogelijk geholpen willen worden.
Ja maar dat is niet het doel van de hoofddoek zoals jij het stelde. Het niet bedekken van mannen is cultureel bepaald, religieus gezien is trouwens zowel het bedekken van mannen als vrouwen niet verplicht hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Even off-topic...
Hoe dienen mannen zich dan (buiten de normale kleding) zich te bedekken als Islamiet?
Aangezien jij stelt dat het ook voor mannen 'verplicht' is, waarom zie ik dat dan nooit?
Blijkbaar wordt het van mannen wél geaccepteerd dat ze bepaalde voorschriften ontwijken, maar bij vrouwen weer niet> onderscheid maken lijkt me, niet?
Niet het doel maar wél een gunstige bijkomstigheid die niet op toeval berust.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja maar dat is niet het doel van de hoofddoek zoals jij het stelde. Het niet bedekken van mannen is cultureel bepaald, religieus gezien is trouwens zowel het bedekken van mannen als vrouwen niet verplicht hoor.
Dus dat raadslid vind dat een halve peniskoker wel moet mogen? Belachelijk!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:47 schreef Kaalhei het volgende:
Volgens een Rotterdams raadlid ging het overigens over een 'eitje' en geen gewoon hoofddoekje. Hij stelde dat er ergens een grens getrokken moest worden, en dat was voor het 'eitje' waarbij alleen het gezicht zichtbaar was.
Als ik in een willekeurig Arabisch land zou vertoeven zou ik het ook als iets normaals ervaren. Hier, in Nederland, is het niet cultureel bepaald om een hoofddoek te dragen en ergeren veel mensen zich er aan omdat het op vele fronten in strijd is met onze maatschappelijke/culturele norm. In dit land geldt scheiding van kerk en staat!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
Als ik een vrouw achter de balie zie met hoofddoek zal mij de hoofddoek niet een opvallen (omdat ik het dus een normaal iets vindt, maar dat is dus cultureel bepaald), ik zou gewoon zo snel mogelijk geholpen willen worden.
het is kleinzerig maar verschilt nets met gelovigen die niet geconfronteerd willen worden met homofilie.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:47 schreef Monidique het volgende:
Geconfronteerd worden met de Islam....
Noem het kleinzerig, ik verwacht gewoon van mijn overheid dat ze zich neutraal opstelt. Principekwestie dus.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
het is kleinzerig maar verschilt nets met gelovigen die niet geconfronteerd willen worden met homofilie.
Nee, Meki, er is eerder in het bericht duidelijk sprake van een verbod op alle religieuze symbolen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
zeg en de keppels mogen wel en de kruis mag je wel dragen![]()
Ik steun jouw principekwestie wel hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:11 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Noem het kleinzerig, ik verwacht gewoon van mijn overheid dat ze zich neutraal opstelt. Principekwestie dus.
Tjonge jonge. Over belachelijk gesproken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of het klopt wat je zegt of niet laat ik even het midden, dat is nl. irrelevant. Als men in Nederland een hoofddoek wil dragen of een ander kledingstuk en het valt binnen de de door de wet gestelde normen/waarden, fatsoenen en (zeden)wetten moet dat gewoon kunnen. En met drogredenen als "neutraliteit" en "objectiviteit" maakt men zich alleen maar belachelijk. Nederland verwordt op die manier steeds meer tot een populistische vrijstaat waarin rechts-extremisme wordt gehoord, helaas.
Wijlen Hitler en Theo van g. zouden uit hun graf/as-pot springen van blijdschap bij het horen van dergelijke ontwikkelingen
Dit is toch best wel een heerlijke schop onder de varkenskont van Charlois.quote:De Rotterdamse gemeente heeft verbaasd gereageerd op de hoofddoekdiscussie vanuit deelgemeente Charlois. ''Bij de gemeente Rotterdam mogen medewerkers een hoofddoek dragen en het stadsbestuur verwacht dat de deelgemeenten deze lijn volgen'', zo heeft men laten weten. De zaak is volgens het stadsbestuur helder. ''Er is géén restrictie op het dragen van een hoofddoek. Alleen het gezicht van medewerkers aan de publieksbalie moet goed zichtbaar zijn.''
Bijna een jaar geleden verwierpen zowel de gemeenteraad als het college van B&W het verzoek van Leefbaar Rotterdam om het dragen van onder meer hoofddoekjes en kruisjes bij ambtenaren te verbieden.
De facicsten van nu zijn inderdaad hypocriet, net als in Frankrijk, om de hoofddoek af te pakken van jonge moslimas stopten ze het in een jasje genaamd "elk godsdienstelijk symbool is verboden"quote:Zeg dan gewoon:"Ik wil niks zien wat met Moslims te maken heeft." Dan zijn ze ten minste eerlijk. En niet zgn. argumenten verzinnen om iets te verbieden die eigenlijk niet eens de daadwerkelijk reden zijn
Kijk, jij noemt tenminste een belangrijke vereiste voor de functie van een ambtenaar, en dat is dat de betreffende persoon goed moet kunnen communiceren, en of deze persoon dan een hoofddoek draagt of een sigaar door de lip heeft is totaal niet van belang...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:27 schreef Lemmeb het volgende:
Toen ben ik maar moeilijke woorden gaan gebruiken, en riep ze van ellende haar baas erbij. Dat was ook een smerig kereltje (hij was erg handtastelijk naar het vrouwelijke personeel toe), maar tenminste autochtoon. Met hem kon ik tenminste com-mu-ni-ce-ren, en die inschrijving was toen zo gepiept
.
In Nederland kennen wij een vrijheid van godsdienst die is vastgelegd in de grondwet en verdragen. Datgene dat jij "in de slachtofferrol projecteren" noemt, noemen normale mensen opkomen voor je rechten.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:52 schreef AvispaCS het volgende:
De discussie in deze topic geeft voor mij toch weer duidelijk aan dat het voor de moslimgemeenschap in Nederland geen enkele moeite kost om zichzelf in een slachtofferrol te projecteren. Alles wat er hier in Nederland wordt gedaan en/of gezegd wordt gezien als een aanval op de islam. Het wordt tijd dat ze eens leren dat ze in een land wonen waar andere regels en wetten gelden als in het land waar ze (of hun ouders) vandaan kwamen.
Vrijheid van godsdienst zolang het niet botst met Nederlandse cultuur.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
In Nederland kennen wij een vrijheid van godsdienst die is vastgelegd in de grondwet en verdragen. Datgene dat jij "in de slachtofferrol projecteren" noemt, noemen normale mensen opkomen voor je rechten.
Leuk stukje:quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Gixxer_Dude het volgende:
Verbieden die poetsdoeken!
In Turkije is het zelfs verboden om in openbare gebouwen met een poetsdoek te lopen. Waarom hier dan in godsnaam wel![]()
quote:Geplaatst door Muslimaah
Sinds wanneer meet Nederland zich aan mensenrechtenschendende landen die ze niet in de E.U. wil?
Gaat NL binnenkort ook mensen in gevangenissen martelen omdat Turkije dat wellicht ook doet?
Oooh plsss..
Is Turkije lichtend baken voor jou of heb jij de achterlijkheid van een koe die denkt dat marokkanen uit Turkije komen.
Joh, wat lul je uit nek, weet je wel wat een facist is? En zit niet zo dramatisch te janken dat men jullie moslima's het hoofddoekje wil afpakken. Niemand met gezond verstand wil die gore luizenlap hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is toch best wel een heerlijke schop onder de varkenskont van Charlois.
[..]
De facicsten van nu zijn inderdaad hypocriet, net als in Frankrijk, om de hoofddoek af te pakken van jonge moslimas stopten ze het in een jasje genaamd "elk godsdienstelijk symbool is verboden"
Die vrijheid van godsdienst is er nog steeds. Je hebt je moskee, je kan zo vaak bidden als je wil, je mag dubieuze pamfletten verspreiden, je mag roepen dat je homo's varkens vindt, je mag je eigen jihad in NL uitvechten............. Man rot toch gauw op met je zelfmedelijden.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
In Nederland kennen wij een vrijheid van godsdienst die is vastgelegd in de grondwet en verdragen. Datgene dat jij "in de slachtofferrol projecteren" noemt, noemen normale mensen opkomen voor je rechten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |