abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:51:11 #201
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25550131
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 17:20 schreef Hathor het volgende:
Nou ja, het is niet dat afspraakjes achteraf niet geprobeerd zijn, of was je Beverwijk alweer vergeten ? En dat was nou ook net de bedoeling weer niet. er zullen er best een hoop dit niet met me eens zijn, maar we zijn er niet echt op uit om die van de tegenpartij te vermoorden of zo, maar ik spreek natuurlijk niet namens iedereen. Die rivaliteit tussen Ajax en feyenoord liep op een gegeven moment gigantisch uit de klauwen, het moest wel een keer zo aflopen. Ze kennen zelfs elkaars GSM nummers, en lopen elkaar telefonisch te bedreigen. Nederland is maar een klein landje en je komt elkaar toch regelmatig tegen in een seizoen, dus een afspraakje is zo gemaakt. Maar die jongens hebben zelf ook wel ingezien dat ze hiermee alleen maar hun eigen ramen hebben ingegooid. Dit soort matpartijen op afspraak is nou precies waar de media van smullen, sterker nog...die gooien het liefst olie op het vuur door supporters hun zegje te laten doen op TV. Je hoeft niet echt een rocketscientist te zijn om te beseffen dat dat gedoemd is om gigantisch fout af te lopen, en dat gebeurde dus ook bij Beverwijk. Maar daar zijn wel zoveel dingen aan vooraf geg
aan, dat ik gerust de media hier voor een groot deel de schuld van kan geven, die hebben echt naar een soort climax toegewerkt.

Na Beverwijk heb ik voor mezelf de knoop doorgehakt dat ik daar geen deel van wil uitmaken. Ik ben niet te beroerd om mijn handen uit de mouwen te steken als iemand aan mijn club komt, maar als er dodelijke slachtoffers bij gaan vallen is de lol er snel af.
Dat klopt... de media voedt het hooliganisme. Krantenstukken waar letterlijk in staat welke van de partijen "gewonnen" hebben en welke zijn weggerend.
De partij die is moeten vluchten zal dus de volgende keer de confrontatie gaan zoeken om hun "naam" weer op te krikken.
Ook is het de media schuld dat het "gewone" volk vaak een ongezonde afkeur heeft tegen het hooliganisme. Mensen denken vaak een eigen mening erover te hebben. Terwijl het de media en ook de regering is die hun die mening "influisterd". Dat verklaart ook een hoop reacties die in dit topic zijn gegeven. De mensen weten gewoonweg niet waar ze het eigenlijk over hebben.
De rivaliteit tussen de F-Side, SCF en FIIIR is idd uit de klauwen gelopen. Waardoor voor velen in die groepen geen grens meer bestaat als er een confrontatie gaande is. Maar dat is met meerdere clubs in nederland. Vitesse en NEC, MVV en roda... en nog vele meer... Je kan zelfs zeggen dat iedere club een aardsrivaal heeft. Tja.. ik heb er geen problemen mee als het er heftiger aan toe gaat als normaal... Maar als er messen enzo aan te pas komen, is het niet meer leuk. Dat is gewoon ziek. Het moet gewoon op een bepaald punt stoppen.
En men doet alsof hooliganisme de laatste jaren erger word... Is iedereen dan vergeten hoe het in de jaren 80 aan toe ging?? Toen waren ze pas "vato"...
Maar jah... dat is ook weer zoiets waar we de media dankbaar voor mogen zijn zeker...
Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
pi_25559817
Maar DeHeldjes, de Media is hier toch niet mee begonnen?
Dat ze het erger maken dan het is en daardoor anderen opruien OK.
Maar zij zijn niet de aanstichters!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:36:51 #203
117098 Hathor
Effe niet
pi_25560876
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:36 schreef Robar het volgende:
Maar DeHeldjes, de Media is hier toch niet mee begonnen?
Dat ze het erger maken dan het is en daardoor anderen opruien OK.
Maar zij zijn niet de aanstichters!
Maar wel degene die de zaak gigantisch opblazen. Neem nou die 5 uurshow van vroeger. Die nodigden dus leden van de harde kern van Utrecht, Feyenoord, Den Haag, en Ajax uit, om samen in een of andere studio met elkaar in discussie te gaan. Zijn die nou helemaal gek geworden ? Weten ze dan echt niet hoe serieus dit allemaal is ? Maar goed, ze hebben het geweten ook, dat idee zullen ze voorlopig wel uit hun hoofd laten.

Maar neem nou die hetze over die spreekkoren. Alsof dat allemaal iets van deze tijd is. It weet niet hoor, maar zolang als ik bij voetbal kom, hebben supporters zich verbaal altijd vreselijk grof opgesteld tegen over die van de andere kant, en spelers, en de scheidsrechter. Nooit is er een probleem van gemaakt, maar nu Van der Vaart word aangepakt lijkt het ineens wel een heksenjacht. Vroeger reageerde hier gewoon geeneen speler op, en de mdia zei er ook niks over. Wat nu met Van der Vaart gebeurt, gebeurde vroeger prceies zo met Soren Lerby toen die nog met Willeke Alberti zat. Toen was Willeke nog de hoer van Amsterdam, en toen kon het eigenlijk helemaal niemand wat schelen wat de supporters riepen. De tijden zijn blijkbaar verandert, want tegenwoordig lopen spelers gelijk huilend naar de scheidsrechter om te vragen of er niet gestaakt kan worden. Ja, dan VRAAG je juist om getorpedeerd te worden.

Van der Vaart moet eerst maar weer eens gaan voetballen en zich wat minder druk maken over zijn meisje. Als ie de top namelijk niet haalt, zit er een goede kans in dat ze hem inruilt voor iemand die wel succes heeft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:43:25 #204
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_25561006
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:36 schreef Hathor het volgende:

want tegenwoordig lopen spelers gelijk huilend naar de scheidsrechter om te vragen of er niet gestaakt kan worden. Ja, dan VRAAG je juist om getorpedeerd te worden.

Van der Vaart moet eerst maar weer eens gaan voetballen en zich wat minder druk maken over zijn meisje. Als ie de top namelijk niet haalt, zit er een goede kans in dat ze hem inruilt voor iemand die wel succes heeft.
Dit over VDV is wel offtopic, maar hij zei juist tegen de scheidsrechter nadat die het aan VDV gevraagd had, dat ze moesten doorspelen.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:47:57 #205
117098 Hathor
Effe niet
pi_25561094
Das dan netjes van VDV, maar schijnbaar hebben die van de pers en diverse TV shows dat niet begrepen, want die hebben daar echt letterlijk een week land de mond vol van gehad. Alsof er iets vreselijks was gebeurt wat nog nooit eerder heeft plaatsgevonden. Ze moeten eens in het buitenland gaan kijken wat er daar gebeurt als een donkere speler in balbezit is. Dan zijn wij hier nog netjes.
pi_25561444
Maar omdat vroeger iets getolereerd wordt moet het nu ook maar kunnen?
Vroeger konden marokanen hun kinderen in Marokko opgeven voor kinderbijslag!
Vroeger konden mensen zonder clubcard makkelijk naar een wedstrijd.
Vroeger stonden er geen hekken tussen de vakken.
Vroeger stonden er geen hekken om het veld.
Vroeger mocht je roken in openbare gebouwen.
Vroeger werden er geen gele en rode kaarten gebruikt.

Ik wil alleen zeggen dat vroeg of laat de grens bereikt is van het toelaatbare!
Of het vroeger nou wel of niet getolereerd werd.
Het kan toch niet zo zijn dat je zo maar iemand uit mag schelden?
Omdat diegene voor de tegenpartij is?
Ik vind dat iedere speler gerespecteerd moet worden, ongeacht voor welke club diegene speelt.
Dit geldt ook voor supporters, wederzijds respect lijkt me veel mooier dan een orinaire vechtpartij.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 14:43:06 #207
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25566462
quote:
Maar WAT is nu jouw GROTE probleem?? Waarom keur JIJ dit af?
Leg es uit... En kom niet met Hypothetische reacties want daar hebben we allebei niks aan..
Omdat politie inzet om die mongolen uit elkaar te halen wordt betaald van ONZE belasting centen. Ze zouden die kosten moeten verhalen op de voetbal clubs. Als ze voor een paar miljoen een speler kunnen aankopen, kunnen ze ook wel de politieinzet betalen.
Are you nuts??
  vrijdag 18 maart 2005 @ 14:53:37 #208
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25566677
Elke hooligan die op wordt gepakt, moet eigenlijk door de politie in alkaar worden gerost. Zodat hij een paar weken niet meer kan lopen. En daarna op z'n eigen kosten een maand de bak in, waar hij/zij een streng heropvoedingsprogramma volgt. Dagschems:
0500 opstaan
0510 werken, in een steengroeve ofzo
0700 onbijten
0705 werken
1300 lunch
1310 les in omgangsvormen en een cursus beschaafd nederlands
1400 werken
1800 avondeten + vrije tijd
2000 werken
2200 slapen

Lijkt me een goed voorstel. Eventueel kunnen zwervers en junks ook hier aan mee doen.
Are you nuts??
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:22:12 #209
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25567694
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:07 schreef Robar het volgende:
Maar omdat vroeger iets getolereerd wordt moet het nu ook maar kunnen?
Vroeger konden marokanen hun kinderen in Marokko opgeven voor kinderbijslag!
Ow je bedoelt vlak na de oorlog, toen er een ongezond anti-rechts sfeertje in nederland hing?
quote:
Vroeger konden mensen zonder clubcard makkelijk naar een wedstrijd.
Ik ben nog nooit gevraagd naar een clubcard ... Dat verschilt dus per club...
quote:
Vroeger stonden er geen hekken tussen de vakken.
Tja... daar weet ik weinig over te zeggen... het is zo gewoon "beter"... of had je liever zonder hekken? De verleiding om te rellen in een stadion is te groot zonder hekken... In engeland heb je dat trouwens niet meer...hekken... maar nog genoeg hooligans
quote:
Vroeger stonden er geen hekken om het veld.
En over een tijdje zal je dat ook nergens meer zien... het wordt verboden..
quote:
Vroeger mocht je roken in openbare gebouwen.
Nu niet meer.... who gives a shit... alsof ik eerst speciaal naar openbare gebouwen ging om te roken..
quote:
Vroeger werden er geen gele en rode kaarten gebruikt.
ow jah joh...
quote:
Ik wil alleen zeggen dat vroeg of laat de grens bereikt is van het toelaatbare!
Of het vroeger nou wel of niet getolereerd werd.
Het kan toch niet zo zijn dat je zo maar iemand uit mag schelden?
Omdat diegene voor de tegenpartij is?
Ik vind dat iedere speler gerespecteerd moet worden, ongeacht voor welke club diegene speelt.
Dit geldt ook voor supporters, wederzijds respect lijkt me veel mooier dan een orinaire vechtpartij.
Tja... maar die "grens" ligt bij iedereen anders... niemand is hetzelfde. Ik heb trouwens nooit gezegd dat hooliganisme vroeger getolereerd werd... Alleen maar dat het toen ieder weekend bij elke club "raak" was... Iets wat nu niet meer bestaat...
En wederzijds respect is inderdaad iets moois... iets "perfects"... Maar "perfect-heid" is zo saai....
Wat zou voetbal saai zijn zonder spreekkoren en "harde kernen"... Dan zou voetbal, voetbal niet meer zijn... IMO.. Ik ik durf te wedden dat die sensatie wat dat met zich meebrengt... de sfeer in een stadion... Daar komen de meeste mensen voor ...

@whosvegas: lees ff het topic door aub...
pi_25569080
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:22 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Ow je bedoelt vlak na de oorlog, toen er een ongezond anti-rechts sfeertje in nederland hing?
[..]

Ik ben nog nooit gevraagd naar een clubcard ... Dat verschilt dus per club...
[..]

Tja... daar weet ik weinig over te zeggen... het is zo gewoon "beter"... of had je liever zonder hekken? De verleiding om te rellen in een stadion is te groot zonder hekken... In engeland heb je dat trouwens niet meer...hekken... maar nog genoeg hooligans
[..]

En over een tijdje zal je dat ook nergens meer zien... het wordt verboden..
[..]

Nu niet meer.... who gives a shit... alsof ik eerst speciaal naar openbare gebouwen ging om te roken..
[..]

ow jah joh...
[..]

Tja... maar die "grens" ligt bij iedereen anders... niemand is hetzelfde. Ik heb trouwens nooit gezegd dat hooliganisme vroeger getolereerd werd... Alleen maar dat het toen ieder weekend bij elke club "raak" was... Iets wat nu niet meer bestaat...
En wederzijds respect is inderdaad iets moois... iets "perfects"... Maar "perfect-heid" is zo saai....
Wat zou voetbal saai zijn zonder spreekkoren en "harde kernen"... Dan zou voetbal, voetbal niet meer zijn... IMO.. Ik ik durf te wedden dat die sensatie wat dat met zich meebrengt... de sfeer in een stadion... Daar komen de meeste mensen voor ...

@whosvegas: lees ff het topic door aub...
jep vroeger bestonden er geen rode en gele kaarten, echt waar!

En sommige van die andere vergelijkingen van me raken kant noch wal, maar het was alleen maar om aan te geven dat iets wat in het verleden gebeurt/toegestaan is niet zomaar als normaal gezien moet worden. Tijden veranderen.

Maar misschien is dat nu juist de verkeerde instelling, denken dat het er nu eenmaal bijhoort.
Misschien zou daar de omslag gemaakt moeten worden. Mensen moeten zich denk ik realiseren dat het er eigenlijk niet bijhoort. Het is net zoiets als accepteren dat er pedofielen zijn. Of accepteren dat er terroristen zijn. Ik wil je daar nu niet direct mee vergelijken hoor, maar ik denk dat Hooliganisme toch net over een toelaatbare grens zit(waar pedofilie en terrorisme ver over de grens zijn). Er moet een lijn getrokken worden en iedere vorm van zinloos geweld valt daarbuiten. Waarschijnlijk vinden jullie het niet zinloos, maar daarvoor ben je Hooligan net als dat een terrorist vind dat hij aanslagen mag plegen, dat wordt door degene waar het op slaat ook als normaal gezien. Maar goed, ik ben ik en jij bent jij !
  zaterdag 19 maart 2005 @ 02:13:51 #211
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25580269
Vandaag weer eens een goed voorbeeld gezien, hoe correct hooligans zijn.

Deheldjes je lult uit je nekt en ik hoop dat je fucking snel sterft met je fucking onzin argumenten.

Kom maar op met je fucking klote weerwoord. Slaat toch op stront!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Horrible Cunt!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 06:02:13 #212
117098 Hathor
Effe niet
pi_25581376
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 14:53 schreef whosvegas het volgende:
Elke hooligan die op wordt gepakt, moet eigenlijk door de politie in alkaar worden gerost. Zodat hij een paar weken niet meer kan lopen. En daarna op z'n eigen kosten een maand de bak in, waar hij/zij een streng heropvoedingsprogramma volgt. Dagschems:
0500 opstaan
0510 werken, in een steengroeve ofzo
0700 onbijten
0705 werken
1300 lunch
1310 les in omgangsvormen en een cursus beschaafd nederlands
1400 werken
1800 avondeten + vrije tijd
2000 werken
2200 slapen

Lijkt me een goed voorstel. Eventueel kunnen zwervers en junks ook hier aan mee doen.
Je leeft in het verkeerde tijdperk pik, Stalin is niet meer onder ons. je moet eens goed om je heen kijken naar wat er werkelijk mis is in deze maatschappij voordat je voetbalsupporters overal nog de schuld van gaat geven.

Lettend op de rest van je commentaar begrijp ik dat je junks en zwervers voor het gemak maar over dezelfde kam scheert als de gemiddelde voetbalsupporter. Dat, mijn beste man, plaatst jou op hetzelfde niveau als de gemiddelde Duitser anno 1940. Dat zijn nou precies de figuren waar wij nooit geen moeite mee hebben gehad om even om te leggen.
pi_25581380
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 06:02 schreef Hathor het volgende:
...
Lettend op de rest van je commentaar begrijp ik dat je junks en zwervers voor het gemak maar over dezelfde kam scheert als de gemiddelde voetbalsupporter. Dat, mijn beste man, plaatst jou op hetzelfde niveau als de gemiddelde Duitser anno 1940. Dat zijn nou precies de figuren waar wij nooit geen moeite mee hebben gehad om even om te leggen.
Hoolies zijn weliswaar geen 'gemiddelde voetbalsupporters', maar voor de rest: sterk.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 06:12:44 #214
117098 Hathor
Effe niet
pi_25581388
Ik probeer me ook een beetje netjes te houden, het liefst zou ik nu gelijk dit hele treinstel waar ik in zit gaan slopen, maar dan ligt het er weer zo dik boven op.

Bij nader inzien....ik zit gewoon thuis achter mijn PC met een biertje en een snuiffie coke. Ach...die vermaledijde hoolies ook, ik raak er nog helemaal de kluts van kwijt.
pi_25581389
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 06:12 schreef Hathor het volgende:
Ik probeer me ook een beetje netjes te houden, het liefst zou ik nu gelijk dit hele treinstel waar ik in zit gaan slopen, maar dan ligt het er weer zo dik boven op.

Bij nader inzien....ik zit gewoon thuis achter mijn PC met een biertje en een snuiffie coke. Ach...die vermaledijde hoolies ook, ik raak er nog helemaal de kluts van kwijt.
lol.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 12:25:23 #216
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25584294
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 02:13 schreef tong_poh het volgende:
Vandaag weer eens een goed voorbeeld gezien, hoe correct hooligans zijn.

Deheldjes je lult uit je nekt en ik hoop dat je fucking snel sterft met je fucking onzin argumenten.

Kom maar op met je fucking klote weerwoord. Slaat toch op stront!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hahahaha... jij bent echt grappig... get a life moron..
Een weerwoord? waarop? Ik hoop ook dat ik snel sterf...en niet langzaam... want dat lijkt me pijnlijker! Hahahahaha
Ga alsjeblieft fietsenbellen plukken ...
Hoe kan je nu zo kwaad worden om een simpele discussie? Ben je gewoon zwak-begaafd, of 12 jaar en heftig in de pubertijd? Ik snap echt niet waarom iemand zoiets schrijft Type dan niks ofzo... en lees gewoon mee...
Maar dat schelden zo lekker veilig achter je schermpje :w ja dan durft ie wel
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:09:41 #217
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25586147
quote:
Nieuwe trend onder hooligans

" Voetbalsupporters " verzinnen steeds weer iets nieuws. De nieuwste trend onder hooligans stelt de politie voor grote problemen en bezorgt de dienders handenvol werk. Bovendien neemt het risico van een tweede " Beverwijk " hand over hand toe.

In de meeste media was er nauwelijks enige aandacht voor, maar het voorbije weekeinde was heel roerig en uniek op hooligangebied.

Het begon vrijdagavond al in Eindhoven. Daar bevonden zich in het centrum ineens ruim veertig NEC-fans. Geen lieve jongens die een avondje wilden stappen, maar de echte harde kern uit Nijmegen die kwam opdagen voor een afspraakje met de " collega's " van PSV. Net voor beide groepen op elkaar konden inslaan greep de inderhaast opgetrommelde politie in. Men arresteerde 28 NEC-aanhangers, op een paar kleine vechtpartijen na bleef het rustig. Voor alle duidelijkheid, PSV - NEC stond pas 24 uur later op het programma. In ieder geval waren de Nijmeegse supporters helemaal niet van plan dat duel te bezoeken.

Een dag later was het raak in Utrecht. Daar doken ineens honderd hooligans van Feyenoord op. Via mobiele telefoons werd contact gelegd met de harde kern van FC Utrecht voor een afspraak omtrent een treffen in de stad. De Utrecht-aanhang was nogal verrast, had moeite zich te verzamelen, maar de politie was wel kordaat. Het kostte een uurtje om genoeg agenten op de been te krijgen en de Feyenoord-aanhang te lokaliseren, maar toen werd de dreigende confrontatie in de kiem gesmoord door de arrestatie van 36 supporters, vooral van Feyenoord.

Dezelfde avond trokken ook nog veertig aanhangers van ADO naar Arnhem. Zij nestelden zich in een cafe in de binnenstad en nodigden de Vitesse-aanhang uit voor een kloppartij. De Arnhemmers gingen er niet op in en de Haagse fans keerden onverrichter zaken naar de Hofstad terug.

Het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme signaleerde de trend al in het jaarverslag over het vorige voetbalseizoen, dat in november werd gepresenteerd. Steeds vaker reizen de echte hooligans naar een andere stad zonder zich iets van combiregelingen of zelfs maar iets futiels als het voetbalpprogramma aan te trekken. Enkele extreme voorbeelden waren in het voorjaar van 2004. Destijds doken er zo'n 100 fans van PSV op in Sittard bij een wedstrijd tussen Fortuna en Helmond Sport. Op de laatste dag van de nacompetitie bivakkeerden 120 NEC-hooligans in het centrum van Venlo toen VVV tegen Vitesse moest spelen.

Dit seizoen nemen dergelijke incidenten hand over hand toe. Maar drie van dergelijke " bijna-kloppartijen " in een weekeinde is wel heel extreem. Omdat het steeds onvoorspelbaarder wordt wat de hooligans van plan zijn en wanneer ze willen toeslaan, is het een klein wonder en een compliment waard dat de politie tot dusverre bijna altijd tijdig heeft weten in te grijpen. Wanneer hooligans elkaar op wedstrijddagen te lijf proberen te gaan, dan is er vooraf meestal al voor genoeg politie gezorgd. Maar probeer op een koude vrijdagavond maar eens binnen heel korte tijd zestig, zeventig agenten op te trommelen in Eindhoven.

Juridisch is het ook lastig de fans die aan dit soort " stedentrips " mee doen aan te pakken. Er is geen wet die het Rotterdammers verbiedt om op een zaterdagavond te gaan stappen in Utrecht. Uiteindeijk kregen ook maar twee van de 28 NEC-fans die in Eindhoven waren aangehouden een procesverbaal, wegens bijvoorbeeld drugsbezit. En met stadionverboden pak je de deelnemers ook niet bepaald. De meeste zijn al lang een of meerdere keren door de KNVB aangepakt, maar zien dat alleen nog maar als een statussymbool. Ze komen ook helemaal niet naar de andere stad voor de wedstrijd, die interesseert hen totaal niet.

Dat is een belangrijk verschil met de jaren tachtig, toen het ook gebruikelijk was dat grote groepen hooligans vooruitreisden. Zij koppelden hun nachtelijke activiteiten wel degelijk aan het bezoek van de wedstrijd.

Natuurlijk werd er de voorbije jaren ook regelmatig " afgesproken " gevochten op bijvoorbeeld houseparty's, maar echt vergelijkbare doelbewuste pogingen elkaar te treffen waren er tot dusverre nauwelijks. Alleen " Beverwijk " waarbij Ajax-fan Picorni werd doodgeslagen door Feyenoorders is vergelijkbaar. Maar sinds maart 1997, toen die confrontatie plaatsvond, waren dergelijke confrontaties zeer schaars. De politie mag tot nu toe dan redelijk geinformeerd zijn, afgelopen weekeinde was het in Eindhoven en Utrecht maar kiele-kiele.

Het huidige Nederlandse probleem speelt in Engeland al vele jaren. Nederlandse politici mogen graag naar de Britse voetbalwetten wijzen en zeggen dat die werken, maar niets is minder waar. De uitvinders van het woord hooligan spreken ook voortdurend af op plaatsen en tijden die niemand kan voorspellen en slaan daar dan op elkaar in. De relatieve rust bij de stadions is derhalve ook maar schone schijn.

Bron : Melhool
Wie zei ook alweer dat ik uit mijn nek lul? hooliganisme is geen hobby? Think again!
Hoe zou het toch komen dat het in die engelse stadions wel rustig is?
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:17:28 #218
117098 Hathor
Effe niet
pi_25586286
Dat heet nou Internethooliganisme.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 17:09:59 #219
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25590290
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:25 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

hahahaha... jij bent echt grappig... get a life moron..
Een weerwoord? waarop? Ik hoop ook dat ik snel sterf...en niet langzaam... want dat lijkt me pijnlijker! Hahahahaha
Ga alsjeblieft fietsenbellen plukken ...
Hoe kan je nu zo kwaad worden om een simpele discussie? Ben je gewoon zwak-begaafd, of 12 jaar en heftig in de pubertijd? Ik snap echt niet waarom iemand zoiets schrijft Type dan niks ofzo... en lees gewoon mee...
Maar dat schelden zo lekker veilig achter je schermpje :w ja dan durft ie wel
Nee, ik was in Den Bosch en daar hebben jullie hooligans bewezen, dat er geen code is. Bussen slopen en scherpe voorwerpen naar onschuldige toeschouwers gooien. Daarom ben ik kwaad. Ik ben ook kwaad, dat jij jezelf voor de gek houdt, dat er eer komt kijken bij hooligans. Wake up and smell the coffee. Er is geen code er is alleen maar stoer puber gedrag. Zo van: " Kijk mij stoer klappen geven en krijgen". Macho bullshit is dat. Ik ben echt onder de indruk hoor.

Trouwens schelden achter je schermpje geldt ook voor jou hoor. Moet ik dat als een dreigement opvatten? Ben je zo kwaad, dat je uit onmacht mij gaat bedreigen in plaats van zoals jij zegt discussieren. Zielige vent.

Ik vind het trouwens wel grappig, dat jij iedereen die jou tegenspreekt of jou een ontieglijke klootzak vindt, dom noemt. Volgens mij is dit een duidelijk geval van projectie.

Ook het overmatig gebruik van smilies om te proberen iemand in een discussie belachelijk maakt getuigt niet van een hoog niveau van jouw zijde. Maar dat zal jou geen reet roesten, want jij bent overtuigd van jouw gelijk en je vindt jezelf een geweldig stoere vent die iedereen die niet is zoals jouw maar een sukkel is.
Horrible Cunt!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 17:26:10 #220
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25590650
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 06:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je leeft in het verkeerde tijdperk pik, Stalin is niet meer onder ons. je moet eens goed om je heen kijken naar wat er werkelijk mis is in deze maatschappij voordat je voetbalsupporters overal nog de schuld van gaat geven.

Ik maakte er een beetje een grapje van.

Maar ik vind dat je het associale gedrag van die eikels op geen enkele manier goed kan praten. En vind ik dat ze hard aangepakt moet worden. Wat ik ook belangerijk vind, de kosten van het politie optreden mogen niet van de belasting centen betaald worden.
Are you nuts??
  zaterdag 19 maart 2005 @ 20:28:25 #221
117098 Hathor
Effe niet
pi_25594965
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:26 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Ik maakte er een beetje een grapje van.

Maar ik vind dat je het associale gedrag van die eikels op geen enkele manier goed kan praten. En vind ik dat ze hard aangepakt moet worden. Wat ik ook belangerijk vind, de kosten van het politie optreden mogen niet van de belasting centen betaald worden.
Geloof het of niet, ik ben het helemaal met je eens. Maar ik vind wel dat de politie ook wel eens wat mag doen voor hun salaris. Met laserguns spelen op de A2 kunnen we allemaal wel.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 20:33:22 #222
117098 Hathor
Effe niet
pi_25595083
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:09 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Nee, ik was in Den Bosch en daar hebben jullie hooligans bewezen, dat er geen code is. Bussen slopen en scherpe voorwerpen naar onschuldige toeschouwers gooien. Daarom ben ik kwaad. Ik ben ook kwaad, dat jij jezelf voor de gek houdt, dat er eer komt kijken bij hooligans. Wake up and smell the coffee. Er is geen code er is alleen maar stoer puber gedrag. Zo van: " Kijk mij stoer klappen geven en krijgen". Macho bullshit is dat. Ik ben echt onder de indruk hoor.

Trouwens schelden achter je schermpje geldt ook voor jou hoor. Moet ik dat als een dreigement opvatten? Ben je zo kwaad, dat je uit onmacht mij gaat bedreigen in plaats van zoals jij zegt discussieren. Zielige vent.

Ik vind het trouwens wel grappig, dat jij iedereen die jou tegenspreekt of jou een ontieglijke klootzak vindt, dom noemt. Volgens mij is dit een duidelijk geval van projectie.

Ook het overmatig gebruik van smilies om te proberen iemand in een discussie belachelijk maakt getuigt niet van een hoog niveau van jouw zijde. Maar dat zal jou geen reet roesten, want jij bent overtuigd van jouw gelijk en je vindt jezelf een geweldig stoere vent die iedereen die niet is zoals jouw maar een sukkel is.
Ik ben van geboorte een Bosschenaar, en names alle weldenkende Bosschenaren bied ik je bij deze mijn excuses aan hiervoor. Diegenen die dit gedaan hebben zullen hier echt niet zomaar mee wegkomen. Wij waren zelf niet in het stadion, zoiets zou normaal gesproken niet geaccepteerd worden. Schrale troost, maar ik wilde het toch effe kwijt.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:52:21 #223
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25597229
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 16:33 schreef Hathor het volgende:

En in het verleden hebben wij wel degelijk de 'normale' fans weten te onderscheiden van de hooligans. Volwassen mensen op de eretribune, gezinnen, enz... hebben van ons nooit niets te vrezen gehad. Ik heb ooit eens in een krant gelezen dat die van Ajax een paar mensen in rolstoelen hadden mishandeld, omdat die met PSV attributen waren uitgedost. Dat soort dingen zijn bij ons niet mogelijk, en als al iemand het in zijn hoofd zou halen om zoiets te proberen, krijgt ie van zijn eigen medesupporters een behandeling waardoor ie dat in het vervolg wel uit zijn hoofd laat.
Hoe gaan jullie de mensen straffen die dit gisteren gedaan hebben? Waar er agressie is, is geen controle. Iedereen heeft andere regels. Voor de ene hool is alles vrij spel en voor de ander alleen echte hools. Wedden, dat er gisteren mensen bij waren die ook altijd zeiden: "geen onschuldige mensen en geen schade toebrengen aan materialen" Op het moment, dat agressie de overhand neemt is er geen controle. Die agressie moet eruit en dat wordt gewoon ergens op afgereageerd. het maakt op zo'n moment niet uit waarop dat is.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk zwak als iemand zijn agressie niet onder controle heeft. dat wil natuurlijk niet zeggen, dat alle geweld persé verkeerd is, maar da ga ik nu niet op in.

Dat iemand zijn agressie niet onder controle heeft, vind ik jammer voor desbetreffende persoon. Zolang ik en anderen er geen last van hebben boeit het mij niet. Maar als iemand er stoere praatjes over houdt of acceptatie vraagt of eist, dan kan ik me er kwaad over maken.
Horrible Cunt!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 22:47:22 #224
117098 Hathor
Effe niet
pi_25598675
Elke groep heeft zijn regels, en deze gasten, wie het ook waren, horen zeker niet bij de groep, anders was dit niet gebeurd. Hoe ze worden gestraft ? Maak jij je eigen daar maar niet druk om, dat word passend geregeld. Ze zullen dat nooit meer doen, beloof ik je.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 23:02:09 #225
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25599102
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 22:47 schreef Hathor het volgende:
Ze zullen dat nooit meer doen, beloof ik je.
Daar ben ik blij om.
Horrible Cunt!
  zondag 20 maart 2005 @ 13:09:55 #226
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25608202
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:09 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Alsof ik een reet geef om wat wel en niet indruk op jou maakt... Ja je hebt gelijk... ik hou mezelf voor de gek... net als duizenden anderen ... en jij weet het beter altijd beter... superman...
quote:
Oow jah? Nee das geen dreigement, ik zeg alleen dat het erg easy en laf is om iemand via internet uit te schelden. DWZ: Hele zinnen schrijven die uiteindelijk uitlopen op niks behalve gescheld...
quote:
Ik noem niemand dom... ik stelde de vraag of je dom was... En als dat een geval van projectie is... dan zou ik je eigen reacties nog maar es gaan lezen HAhahahahaha Sjongejongejonge
quote:
Ik gebruik de smileys omdat ze er zijn en omdat ze leuk zijn. Bovendien type en bel ik niet graag, omdat er geen gezichtsuitdrukkingen bij komen. Iets wat ik cruciaal vindt in een gesprek. Die smileys helpen een beetje... daarom zijn ze er....
Ik vind mezelf niet stoer... en ik laat anderen wat anders zijn als mij gewoon in hun waarde. Iets wat jij niet kan. Je kan typen wat je wil... Maar alles wat je typt zegt meer over jezelf dan over anderen...
  zondag 20 maart 2005 @ 13:11:20 #227
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25608232
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:02 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Daar ben ik blij om.
Hahahaha
  zondag 20 maart 2005 @ 15:44:36 #228
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25611979
quote:
Op zondag 20 maart 2005 13:09 schreef DeHeldjes het volgende:

Alsof ik een reet geef om wat wel en niet indruk op jou maakt... Ja je hebt gelijk... ik hou mezelf voor de gek... net als duizenden anderen ... en jij weet het beter altijd beter... superman...
Het boeit je wel wat, anders zou je nu niks schrijven.
quote:
Oow jah? Nee das geen dreigement, ik zeg alleen dat het erg easy en laf is om iemand via internet uit te schelden. DWZ: Hele zinnen schrijven die uiteindelijk uitlopen op niks behalve gescheld...
Klink mij nog steeds als een dreigement. Jij kunt een discussie niet winnen dus wil je me liever aanpakken. je hebt je agressie dus niet onder controle, dus vind ik jou een zwak mens. Als je het niks boeit waarom reageer je dan? Trouwens jij scheldt in dit topic een heeeeeel stuk meer als mij, maar dat is natuurlijk in jouw wereldje een vorm van respect tonen.
quote:
Ik noem niemand dom... ik stelde de vraag of je dom was... En als dat een geval van projectie is... dan zou ik je eigen reacties nog maar es gaan lezen HAhahahahaha Sjongejongejonge
Aan de hand van deze reactie denk ik, dat je je eigen intelligentie eens flink onder de loep moet gaan nemen. Ik denk dat mijn punt hierop toch wel bewezen wordt.
quote:
Ik gebruik de smileys omdat ze er zijn en omdat ze leuk zijn. Bovendien type en bel ik niet graag, omdat er geen gezichtsuitdrukkingen bij komen. Iets wat ik cruciaal vindt in een gesprek. Die smileys helpen een beetje... daarom zijn ze er....
Ik heb het over overmatig gebruik van smileys om te proberen iemand belachelijk te maken. Het gebruik van smileys op een normale manier juich ik zelfs toe. Ze zorgen er dan voor om een komische noot te brengen of om misverstanden tegen te gaan
quote:
Ik vind mezelf niet stoer... en ik laat anderen wat anders zijn als mij gewoon in hun waarde. Iets wat jij niet kan. Je kan typen wat je wil...
Zal ik eens alle posts citeren waar je mensen juist niet in hun waarde laat.

quote:
Maar alles wat je typt zegt meer over jezelf dan over anderen...
Dan geldt dit ook voor jou. Lees ze nog eens van jou na en probeer ze eens objectief te bekijken. Ben je dan nog zo blij met jezelf?
Horrible Cunt!
  zondag 20 maart 2005 @ 15:45:50 #229
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25611997
quote:
Op zondag 20 maart 2005 13:11 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Hahahaha
Waar slaat dit nou weer op??
Dit is echt niets zeggend.
Horrible Cunt!
  zondag 20 maart 2005 @ 16:14:59 #230
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25612632
quote:
Die agressie moet eruit en dat wordt gewoon ergens op afgereageerd. het maakt op zo'n moment niet uit waarop dat is.
Wat een onzin
Ik voel me ook wel eens gefrustreerd en kwaad. Maar ga ik treinstellen slpoen of knokpertijen uitlokken. En waar worden ze agressief van? Dat hun clubje verloren heeft? Grow up. Die lui horen wat mij betreft in het Pieterbaan centrum thuis..
Are you nuts??
  zondag 20 maart 2005 @ 16:22:31 #231
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25612795
quote:
Ik denk er zo over:
Die gasten hebben de hele week normale banen,gezinnen, zie je niks aan en bij tijd en wijlen gaan ze los. Het is hun uitlaatklep. En ga allemaal nou niet zo hypocriet doen alsof het iets nieuws is, dit bestaat al sinds er voetbal bestaat (dus ruim 100 jaar), deal with it.
Doe eens normaal, stomme idioot
Dus jij vind het normaal, als iemand gefrustreerd is. Dat hij dan iemand op z'n bek slaat?
Are you nuts??
  zondag 20 maart 2005 @ 16:25:16 #232
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25612842
DeHeldjes volgens mij ben je zelf een hooligan
Je loopt het te promoten en te verdedigen
Are you nuts??
  zondag 20 maart 2005 @ 16:29:33 #233
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25612933
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:14 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Wat een onzin
Ik voel me ook wel eens gefrustreerd en kwaad. Maar ga ik treinstellen slpoen of knokpertijen uitlokken. En waar worden ze agressief van? Dat hun clubje verloren heeft? Grow up. Die lui horen wat mij betreft in het Pieterbaan centrum thuis..
Dat was mijn mening ook. Iedereen is wel eens kwaad. Maar agressie tonen om je kwaadheid of frustraties te uiten is zwak. Het was bedoeld als kritiek en niet begrip van mijn zijde.
Horrible Cunt!
  zondag 20 maart 2005 @ 16:31:28 #234
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25612970
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:25 schreef whosvegas het volgende:
Ik denk, dat wel langzamer hand duidelijk moge zijn.
Horrible Cunt!
pi_25613606
Kuthomo's. Waarschijnlijk allemaal geen werk en een uitkering waar de goede burgers voor in de buidel moeten tasten
  zondag 20 maart 2005 @ 17:03:05 #236
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_25613728
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:31 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik denk, dat wel langzamer hand duidelijk moge zijn.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 20 maart 2005 @ 17:24:40 #237
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25614285
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:25 schreef whosvegas het volgende:
No shit sherlock...
  zondag 20 maart 2005 @ 17:34:33 #238
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25614550
quote:
Op zondag 20 maart 2005 15:44 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Het boeit je wel wat, anders zou je nu niks schrijven.
Ja je hebt gelijk het boeit me wel wat... ik lig er s'avonds wakker van
quote:
Klink mij nog steeds als een dreigement. Jij kunt een discussie niet winnen dus wil je me liever aanpakken. je hebt je agressie dus niet onder controle, dus vind ik jou een zwak mens. Als je het niks boeit waarom reageer je dan? Trouwens jij scheldt in dit topic een heeeeeel stuk meer als mij, maar dat is natuurlijk in jouw wereldje een vorm van respect tonen.
Dit is een discussie die niemand kan winnen... Ja boh... ik scheld zoveel meer als dat jij hebt gedaan tot nu toe ... ongelooflijk.... Je eerste post was een en al gescheld... En dan wat van mij zeggen...
quote:
Aan de hand van deze reactie denk ik, dat je je eigen intelligentie eens flink onder de loep moet gaan nemen. Ik denk dat mijn punt hierop toch wel bewezen wordt.
Ja dat moet ik inderdaad es gaan doen... ik voel me zo Dom nu door jou En jij weet dat ook zo goed...
quote:
Ik heb het over overmatig gebruik van smileys om te proberen iemand belachelijk te maken. Het gebruik van smileys op een normale manier juich ik zelfs toe. Ze zorgen er dan voor om een komische noot te brengen of om misverstanden tegen te gaan
hahaha... je hebt het nog steeds over mijn smiley-gebruik.... Voel je je in de zeik gezet erdoor? Waar gaat dit eigenlijk over? hahaha....
quote:
Zal ik eens alle posts citeren waar je mensen juist niet in hun waarde laat.
Ben je snel klaar .... Maar ach.. dingen uit verband trekken dat kun je wel... hebben we gemerkt
quote:
Dan geldt dit ook voor jou. Lees ze nog eens van jou na en probeer ze eens objectief te bekijken. Ben je dan nog zo blij met jezelf?
Ik heb de afgelopen week vaak genoeg teruggelezen. En ik ben er zeer trots op. Want ik ben nog steeds niet klemgeluld IMO. En ik ben niet de enige die dat vindt
Ik ben heel blij met mezelf..... wat zei je ook alweer over "projectie"? Hahahaha

p.s: kan het weer ontopic? Want het gaat over hooligans. En niet of ik nu wel of geen smileys mag gebruiken

p.p.s: Dit plaatje liet me heftig aan jou denken...

[ Bericht 5% gewijzigd door DeHeldjes op 20-03-2005 17:37:16 (de moraalridder) ]
  zondag 20 maart 2005 @ 17:47:36 #239
117098 Hathor
Effe niet
pi_25614936
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:57 schreef da_rippah het volgende:
Kuthomo's. Waarschijnlijk allemaal geen werk en een uitkering waar de goede burgers voor in de buidel moeten tasten
Dat heb ik al eerder aangehaald, dus je zal wel niet de hele thread gelezen hebben. Weet jij wat een gemiddeld dagje voetbal kost ? Waarschijnlijk niet, anders zou je niet met zo'n debiel vooroordeel komen aankakken. Je kan dus echt niet elke week met je club mee als je alleen maar een uitkering hebt, het kost gewoon honderden ¤' s in de maand. En laat ze nou niet ook toevallig Europees spelen, want dan loopt het helemaal uit de klauwen.

En Homo's ??? Tsja.....dat moet je ze zelf maar ff gaan vertellen, komen leuke gesprekken uit voort denk ik.
  zondag 20 maart 2005 @ 19:10:56 #240
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_25616812
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:03 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ik heb de rest van de reacties niet gelezen, omdat jouw reactie mij zo ongelooflijk kwaad maakt. Hoe durf jij het in jouw hoofd te halen om dat soort beesten te verdedigen. Alsof ze geen onschuldige mensen aanpakken.

Ik heb het 2 keer mogen meemaken, dat ze mij zonder reden hebben aangevallen. Gewoon omdat ik voor de tegenpartij ben. Dit terwijl ik niet eens een sjaaltje of ander herkenningspunt aanhad. Ik ben wonder boven wonder zonder al teveel kleerscheuren vanaf gekomen.

1 maal terwijl ik met 3 vrienden was en we wisten ons enigszins vechtend tegen 20 man uit de voeten te maken. De 2e keer wilden 30 nac hooligans mij en een vriend bewerken. Nadat ik een klap heb gekregen ben ik samen met die vriend in een politiebusje gesprongen. Deze klootzakken wilden ons eigenlijk weer voeren aan die beesten ( maar dat is een ander verhaal). Deze hebben ons toen afgezet bij de auto. Deze mooi hooligans wilden ons alsnog te pakken krijgen en zochten de parkeerplaats af. Gelukkig konden we er langsdoor rijden.

Ik hoop voor jou, dat je ook eens zoiets meemaakt en iets minder gelukkig bent met de uitkomst. Dan praat je misschien eens een keer iets minder poep.
De heldjes, dit is mijn eerste post. Ik kan er niet echt veel gescheld in zien, dat op jouw gericht is. Maar ja, dat je een tikkeltje overgevoelig bent, dat hebben we allang gezien.

Edit: aangepast, want anders denkt de heldjes weer rare dingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door tong_poh op 20-03-2005 20:37:03 ]
Horrible Cunt!
  zondag 20 maart 2005 @ 19:12:55 #241
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25616857
quote:
Op zondag 20 maart 2005 17:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat heb ik al eerder aangehaald, dus je zal wel niet de hele thread gelezen hebben. Weet jij wat een gemiddeld dagje voetbal kost ? Waarschijnlijk niet, anders zou je niet met zo'n debiel vooroordeel komen aankakken. Je kan dus echt niet elke week met je club mee als je alleen maar een uitkering hebt, het kost gewoon honderden ¤' s in de maand. En laat ze nou niet ook toevallig Europees spelen, want dan loopt het helemaal uit de klauwen.

En Homo's ??? Tsja.....dat moet je ze zelf maar ff gaan vertellen, komen leuke gesprekken uit voort denk ik.
Maar hij heeft wel gelijk
Anders doen de meeste ongeschoold werk, waar je geen IQ voor nodig hebt
Are you nuts??
  zondag 20 maart 2005 @ 19:47:52 #242
117098 Hathor
Effe niet
pi_25617586
Das weer compleet mis, maar ik zit hier niet om jullie te overtuigen van het een of ander. Vooroordelen zullen er altijd wel zijn denk ik. Maar wat is dan precies werk waar je geen IQ voor nodig hebt ? Postbode misschien ? Das alleen maar een beetje brieven door gleuven gooien, hoef je geen dure opleiding voor gehad te hebben, maar het is wel een gerespecteerde baan. Vuilnisman dan ? Zelfde verhaal, maar het zou toch een behoorlijke klerezooi worden als ze er niet waren, dacht je ook niet ?

Ikzelf ben glazenwasser, hoef je ook niks voor te kennen, maar dat wil niet zeggen dat er iets mis is met mijn IQ, er is gewoon geen werk dat me boeit in mijn eigenlijke beroepssector, en je moet toch wat. Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je er nog van zou staan te kijken wat voor soort mensen er tussen lopen, das geen flauwekul. Ik heb een makelaar gekend, een advocaat, vertegenwoordigers van grote internationale firma's....zijn toch niet echt domme jongens zou ik zo zeggen.
  zondag 20 maart 2005 @ 20:31:41 #243
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25618748
Maar vind je niet dat hooligans hersenloze sukkels zijn?
Een beetje kansloos op elkaar in slaan en dingen vernielen. Die lui verdienen geen enkel respect, dat hebben ze over zichzelf afgeroepen.
Are you nuts??
  zondag 20 maart 2005 @ 21:15:37 #244
117098 Hathor
Effe niet
pi_25619891
Hersenloos wil ik niet zeggen, hoogstens een beetje kromme denkwijze. Vergeet niet dat geweld en elkaar geweld aandoen hele normale menselijke trekjes zijn. Mensen gaan door het lint bij het minste of geringste lijkt het soms wel, de kranten staan dagelijks vol met wat "normale" burgers elkaar allemaal aandoen. Sommige situaties wekken op de een of andere manier altijd aggressie op bij wat soms op het eerste oog hele rustige mensen lijken. Het verkeer is zo'n typisch geval waarbij mensen zich soms helemaal verliezen. Als mensen niet snel genoeg opzij gaan met hun auto, kunnen er soms echte wildwest taferelen plaatsvinden op de openbare wegen. Als mensen ergens in de rij voor moeten staan, slaan soms ook alle stoppen door. Ik heb vaders eens vol met elkaar op de vuist zien gaan in de Efteling voor de achtbaan, terwijl hun kinderen huilend stonden toe te kijken. En dan voetbal....zit je rustig naar de wedstrijd te kijken, springt er twee rijen beneden je opeens een oud mannetje op, die even de scheidsrechter een lijst met ziekten toewenst waar zelfs de doktoren nog nooit van gehoord hebben. Ik sta echt nergens meer verbaasd bij te kijken, maar het is natuurlijk wel lullig als zoiets gebeurd als je met je kleine neefje van 9 op de tribune zit, die pikt dat dan ook weer op.

Het is maar net hoe je het wil bekijken. Tuurlijk is het allemaal niet goed te praten wat er gebeurt, maar echt uitzonderlijk vind ik het allemaal niet. Overal om je heen gebeuren ellendige dingen, de supporters krijgen onnodig veel aandacht. Ik vind niet dat hooligans een probleem zijn voor de maatschappij, de hooligans zijn juist een voortvloeisel van die maatschappij.

Er is volgens mij maar 1 manier om het in te dammen, en dat is het gewoon compleet negeren op TV en in de pers. Helemaal geen aandacht meer, en de drang om zich te manifesteren verdwijnt. Over het algemeen zijn hooligans publiciteitsgeil, en zijn ze enorm trots op het halen van de voorpagina's. Het gaat maar om 1 ding en dat is het overtreffen van de concurrentie, in arrestaties, schade in geld omgerekent, en aandacht van de pers. Als die van Ajax te veel aandacht krijgen in de pers in de ogen van die van Feyenoord, kun je er van uitgaan dat ze de eerst komende wedstrijden alles zullen doen om dat weer te overtreffen. Helemaal geen aandacht meer, haalt een groot deel van de "spelvreugde" weg bij zulke groepen. Niet voor 100% natuurlijk, maar het zou wel degelijk verschil maken.
  zondag 20 maart 2005 @ 23:08:46 #245
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25623058
De media besteed er idd ook erg veel aandacht aan.
Maar iedereen die te losse handjes heeft, vind ik niet normaal. Een vriend van mij is laatst door portiers in elkaar geslagen. Om dat soort dingen kan ik me zo kwaad om maken!! Voor dat soort gaste heb ik totaal geen respect, voor mij zijn ze het laagste van het laagste, zo ook hooligans.
Are you nuts??
  maandag 21 maart 2005 @ 00:04:19 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_25624633
Tsja, welkom in de hedendaagse wereld, portiers zijn over het algemeen bijna allemaal zelf crimineel, en die geven je met alle liefde en plezier even een behandeling. Ze worden er zelfs nog voor betaald ook. Maar ja, als ze er niet zijn, slachten de mensen binnen elkaar weer af, dus het is eigenlijk een onnodig kwaad. Is nou eenmaal de tijd waarin we leven denk ik.
pi_25650193
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:22 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Dus jij vind het normaal, als iemand gefrustreerd is. Dat hij dan iemand op z'n bek slaat?
Waar haal jij in godsnaam vandaan dat ik het normaal vindt?! Nou?
Als je nou mijn hele stuk had gelezen en niet selectief een paar regels had je je domme reactie voor je kunnen houden.
Wacht, ik zal je geheugen ff opfrissen:
quote:
Deze discussie wint niemand. Je bent tegen (weet dan wel wat hooliganisme inhoudt, lees je ff in ofzo) of je hebt er geen problemen mee.
Het spijt me zeer, maar ik kies voor het laatste. Ik ga al heel wat jaartjes regelmatig naar (risico) wedstrijden en ik heb er nog nooit last van gehad.
Zie jij hier staan dat ik het goed keur? Nee, ik zeg dat ik er nooit last van heb als ik naar voetbal ga.
Jij doet verdorie alsof je zwaar onder het 'hooligan-terreur' gebukt gaat, maar volgens mij ben je nog nooit naar een goede voetbalwedstrijd geweest, dus waar heb je het over?
quote:
Ik denk er zo over:
Die gasten hebben de hele week normale banen,gezinnen, zie je niks aan en bij tijd en wijlen gaan ze los. Het is hun uitlaatklep. En ga allemaal nou niet zo hypocriet doen alsof het iets nieuws is, dit bestaat al sinds er voetbal bestaat (dus ruim 100 jaar), deal with it.

En wat doe jij? Jij doet of hooliganisme iets compleet nieuws is, waar je je zo druk over moet maken dat je bijkans aan de beademing moet. Ik zeg, deal with it. Het heeft geen moer met gezeik binnen voetbalstadions te maken, het gebeurt er buiten. (100e keer, lees je in)
Oh ja voor ik het vergeet, waar zie jij hier staan dat ik het goedkeur?
quote:
Nee, laat gaan. Zoals ik zei, je doet er niks aan en het zal altijd blijven bestaan.
And mind you: de meeste hoolies hebben heus geen seizoenskaart (meer).

Idd.. ik zeg laat het gaan, je leest het goed. Je doet er niks aan en men deed er 100 jaar geleden ook al niks aan, want als mensen (niet per definitie alleen mannen) elkaar de koppen in willen slaan doen ze het toch wel.
Maar maak je vooral druk op een forum, dat scheelt een boel..

En dan nog wat, 'stomme idioot' zeg je maar lekker tegen je gekke familie of je leest de faq & policy ff..
pi_25651163
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:08 schreef whosvegas het volgende:
...
Maar iedereen die te losse handjes heeft, vind ik niet normaal. Een vriend van mij is laatst door portiers in elkaar geslagen. Om dat soort dingen kan ik me zo kwaad om maken!! Voor dat soort gaste heb ik totaal geen respect, voor mij zijn ze het laagste van het laagste, zo ook hooligans.
Actie -> reactie. Je wordt over het algemeen niet 'zomaar' door portiers in elkaar gerost.
Maar als jij en je buddies irl net zo snel schelden als dat je hier doet (as if), dan snap ik die portiers ook nog wel.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 09:31:41 #249
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25654055
quote:
Sorry, dit was een verkeerde reactie van me.
Zoals al eerder hier aangegeven, blaast de medie het ook op. Daardoor lijkt het iets van de laatste paar jaar. Ik vind dat elke vorm van geweld in de samenleving aangepakt moet worden, dus ook hooligans of portiers met losse handjes.
En idd ik ben nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest, als woon ik vlak bij het gelderdome. Maar ik kan me ergeren, als ik op tv zie dat er weer treinstellen zijn gesloopt of dat hooligans met elkaar op de vuist gaan. Dan denk ik, keihard aanpakken die gasten.
Are you nuts??
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:20:02 #250
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_25656638
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 09:31 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Sorry, dit was een verkeerde reactie van me.
Zoals al eerder hier aangegeven, blaast de medie het ook op. Daardoor lijkt het iets van de laatste paar jaar. Ik vind dat elke vorm van geweld in de samenleving aangepakt moet worden, dus ook hooligans of portiers met losse handjes.
En idd ik ben nog nooit naar een voetbalwedstrijd geweest, als woon ik vlak bij het gelderdome. Maar ik kan me ergeren, als ik op tv zie dat er weer treinstellen zijn gesloopt of dat hooligans met elkaar op de vuist gaan. Dan denk ik, keihard aanpakken die gasten.
Pffff... in discussie met iemand die nog nooit een stadion van binnen heeft gezien. laat staan een hooligan. En wat is mis met hooligans die met elkaar op de vuist gaan? Zolang geen onschuldigen gepakt worden? Hmm? Of gaat het om het "moraal"? Zelfs als beide partijen erop uit zijn? wat een crap man... Overal heb je geweld, das een natuurlijk, menselijk trekje. Dus dat zit ook in jou.
Het valt me trouwens op dat het de mensen zijn die nooit naar het voetbal gaan, die "problemen" hebben met hooligans. IPV de mensen die iedere week gaan. En dan heb je tong_poh nog.. Die doet net alsof ie gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')