Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.quote:Op zondag 27 februari 2005 20:03 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
door je hond bang te maken? lekkere oma heb je dan
"Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".quote:Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wat is een poltergeist eigenlijk?
en jij niet?quote:Op maandag 28 februari 2005 09:47 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.
Omdat ik erg benieuwd was of er iets zou gebeuren... ik heb zo vaak kwaade geesten mee gemaakt dat dit niet anders zou zijn...en het valt wel mee hoor.. ik heb VEEL erger mee gemaaktquote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:04 schreef MUUS het volgende:
Waarom ben je eigenlijk gaan glaasje draaien?
Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:11 schreef MeNicole het volgende:
Nee!! Erg???
Hear Hearquote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:52 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellen
inderdaad... lijkt me dat als er iets waar is van die verhalen er zo onderhand toch wel eens wat opgenomen moet zijn nu zowat iedereen beschikt over webcams, digicams en mobiele telefoons met camera's.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat mij opvalt is, dat er zoveel glaasje gedraaid word, en er gebeurt altijd iets maar niemand heeft het op film...
ik heb het dus wel op filmquote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat mij opvalt is, dat er zoveel glaasje gedraaid word, en er gebeurt altijd iets maar niemand heeft het op film...
Ik heb nog niet alle afleveringen gezien van Most Haunted maar ik heb me laten vertellen dat 1 van de afleveringen er glaasje draaien in heeft zitten waarbij het glas eraan kapot gaatquote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:54 schreef DeutschNepal het volgende:
inderdaad... lijkt me dat als er iets waar is van die verhalen er zo onderhand toch wel eens wat opgenomen moet zijn nu zowat iedereen beschikt over webcams, digicams en mobiele telefoons met camera's.
Ja dat is uit de aflevering van Pendle Hill... De live uitzending... Ik denk dat het de tweede nacht isquote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:22 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik heb nog niet alle afleveringen gezien van Most Haunted maar ik heb me laten vertellen dat 1 van de afleveringen er glaasje draaien in heeft zitten waarbij het glas eraan kapot gaat
Ik heb nu een stukje gevonden waarover ik het had wat de betekenis van een echte poltergeist fenomeen is of kan zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:27 schreef MUUS het volgende:
Darksoulz begint over iets waar ik ook aan zat te denken bij dit topic..
Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.
Ik denk dat we hier vooral de 'gewone' verhalen over geesten lezen..
De leeftijden waren volgens mij zo tussen de 15 en de 17 jaar maar er zullen vast ook wel andere leeftijden aan verbonden zijn. In ieder geval ging het om jonge meisjes in de pubertijd die last hebben van een traumatische ervaring of hebben gehad. De vraag die toen overbleef was of het wel een externe entiteit was die het veroorzaakte en het "slachtoffer" overal achtervolgt of dat het de persoon zelf is die het eigenlijk zelf veroorzaakt. Volgend stukje handelt hier ook overquote:Het woord 'poltergeist' komt uit het duits en betekent 'rumoerige geest'.
Het grootste verschil tussen spoken en poltergeist is dat de laatste zich over het algemeen aan een persoon hecht en niet aan een plek. Waar deze persoon - of epicentrum - ook gaat of staat, volgen de activiteiten van de poltergeist. Typerend voor poltegeistb fenomeen is dat ze vaak te maken hebben met een jong persoon, meestal een vrouw, die last van stress heeft.
Naar mijn idee is een echte poltergeist ervaring veel zeldzamer dan mensen dus denken. Een klopje op je muur of de koude adem in je nek is niet perse een poltergeist fenomeenquote:Andrew Green , een paranormale onderzoeker, is er van overtuigd dat poltergeist-activiteiten eigenlijk voorbeelden zijn van psychokinese (het op paranormale wijze in beweging brengen van voorwerpen en doen onstaan van geluiden) zijn.
Hij beweert dat dit door het onderbewustzijn wordt gecreëerd, en bij mensen van beide seksen, tussen 3 en 40 jaar, kan gebeuren, meestal als gevolg van een psychisch trauma.
Deze mening wordt gedeeld door de Amerikaanse parapsycholoog William G. Roll, die ontdekte dat van 92 gevallen waarin sprake was van op personen geconcentreerde poltergeist, vier van deze zogenaamde epicentra, aan epilepsie bleken te lijden.
Green is het ermee eens dat sommige poltergeistgevallen ook het resultaat kunnen zijn van tijdelijke temporaal kwabepilepsie. Iemand die hieraan lijdt, kan gedurende een minuut tot een half uur een black-out hebben, gedurende deze tijdelijke bewusteloosheid kan er uit de geest een bepaalde kracht loskomen die RSPK (regelmatig terugkerende spontane psychokinese) doet ontstaan. Maar epilepsie speelt slechts bij een klein percentage van de gevallen een rol.
Green ontdekte, in zijn eigen onderzoek, ook een mogelijk verband met schizofrenie.
Andrew Green meent dat poltergeistactiviteiten uitsluitend door het onderbewuste worden voorgebracht en dat ze een uitdrukking zijn van de creatieve kracht die mensen bij zichzelf kunnen oproepen om hun ondergedrukte gevoelens en emotionele conflicten aan te kunnen.
Zoals gesteld wordt is een deel niet na te gaan maar als het waar is dan lijkt het me puur poltergeist idd.quote:pictures would be found hanging upside-down on the walls one night, the family returned from a night out to find all of the toys in the nursery arranged in circle in the middle of the floor. ![]()
Een man die op mysterieuze krassen krijgt.
Ok, toch maar even een uitstapje:quote:Op woensdag 2 maart 2005 03:43 schreef Darksoulz het volgende:
Andrew Green meent dat poltergeistactiviteiten uitsluitend door het onderbewuste worden voorgebracht en dat ze een uitdrukking zijn van de creatieve kracht die mensen bij zichzelf kunnen oproepen om hun ondergedrukte gevoelens en emotionele conflicten aan te kunnen.
...
Naar mijn idee is een echte poltergeist ervaring veel zeldzamer dan mensen dus denken. Een klopje op je muur of de koude adem in je nek is niet perse een poltergeist fenomeen
Ja... tussen het op film hebben en het laten zien aan de mensen is een groot verschil....quote:
Iets zegt me dat het wel waar is hoorquote:Op woensdag 2 maart 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Nogmaals, ik geloof zeker wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ook in geesten, maar ik weet ook dat HEEL VEEL mensen aandacht willen hebben en dingen gaan lopen verzinnen... dus daarom geloof ik ook niet zomaar iets.
Kom je naar de meet 12 maart? Dan neem ik het band mee en geloof me.. ik heb er niks aan verandert want voor het eerste ben ik niet zo technisch... en voor het tweede heb ik een laptop vanuit de jaren 80 waar op als ik geluk heb... pacman kan spelen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja... tussen het op film hebben en het laten zien aan de mensen is een groot verschil....
Je geeft zelf al weer aan dat het niet mogelijk is etc.. zoals altijd dus...
Nogmaals, ik geloof zeker wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ook in geesten, maar ik weet ook dat HEEL VEEL mensen aandacht willen hebben en dingen gaan lopen verzinnen... dus daarom geloof ik ook niet zomaar iets.
Ik heb deze niet lang terug nog gezien.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou zó graag die Sightings aflevering weer eens willen zien...
Waar 'koop' jij je MH?quote:Op woensdag 2 maart 2005 20:19 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik heb deze niet lang terug nog gezien.
Die kan je ook 'kopen' op die plek waar je ook MH 'koopt'
Dat artikel! Jij hebt zeker geen idee meer waar dat was in Engeland of wanneer?quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:53 schreef livEliveD het volgende:
Mja, hoe zal ik het zeggen, het is wat geromantiseerd. Als de gehele inboedel van een kinderkamer door de lucht vliegt dan is dit geen waarheid meer. Alhoewel ik ooit voor Nederlands een krantenartikel uit Engeland moest lezen waarbij glaasje draaien uitliep op het constant open-dicht gaan van deuren en ramen. Toen de politie was gearriveerd wisten ze ook niet echt wat ze eraan moesten doen. Poltergeist ervaringen zoals in dit topic komen over de gehele wereld voor idd en er zijn talloze getuigen verslagen van vastgelegd.
Bij jou is het 's nachts dus ook altijd een gezellige boelquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:17 schreef MUUS het volgende:
Oh ja, dat gevoel alsof er een kat bij je komt liggen.. En mijn katten komen/mogen niet in de slaapkamers, dus een kat is het zeker niet wat ik dan voel.
Of het gevoel alsof iemand zichzelf heel langzaam op me laat zakken als ik in bed ligt, alsof iemand op mij gaat liggen ipv op het bed.
Of een hand die de haren uit mijn gezicht strijkt als ik in bed lig of even met een vinger langs mijn nek glijdt terwijl ik toch echt alleen in bed lig..
Hmmmm klinikt allemaal erg bekent in me oren... of iemand die in je oor ademt terwijl je haar rond en rond wordt gesponnen....of het dekbed wat heeeeeeel zachtjes naar beneden wordt getrokken terwijl je helemaal stijf van de schrik ligt..... het zware gevoel heb ik ook vaak meegemaakt... onmogelijk om je dan te bewegen....quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:17 schreef MUUS het volgende:
Oh ja, dat gevoel alsof er een kat bij je komt liggen.. En mijn katten komen/mogen niet in de slaapkamers, dus een kat is het zeker niet wat ik dan voel.
Of het gevoel alsof iemand zichzelf heel langzaam op me laat zakken als ik in bed ligt, alsof iemand op mij gaat liggen ipv op het bed.
Of een hand die de haren uit mijn gezicht strijkt als ik in bed lig of even met een vinger langs mijn nek glijdt terwijl ik toch echt alleen in bed lig..
Ik heb het gehoord van iemand die zelf helderziend is en waar ik vertrouwd mee omga. Deze persoon zal echt niet tegen mij liegen of kulverhalen ophangen. En het effect dat ineens beneden allemaal gerommel was en niet meer boven in de gang en in de slaapkamer was er ook ineens na de spiegel te hebben afgedekt. Heb er verder nooit research naar gedaan in ieder geval. Misschien dat er andere mensen zijn die er meer vanaf wetenquote:
BOOH cherrylipsquote:Op donderdag 3 maart 2005 22:57 schreef CherryLips het volgende:
Oh.
Ik heb 5 jaar lang een spiegel tegenover m'n deur gehad
Ehm...en daar wordt je niet 'bang' van? Als zoiets extreems in mijn huis zou gebeuren zou ik of meteen verkopen of een serieus iemand erbij halen die ze kan 'wegjagen'!quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:17 schreef MUUS het volgende:
IRC... mail me maar.... ook goed voor Ghosthunters, erg fijne zaakquote:Op woensdag 2 maart 2005 22:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waar 'koop' jij je MH?Ik heb gezocht in verschillende 'winkels' maar zonder succes. En bij één bepaalde 'winkel', mijn favoriete, zijn de wachttijden en de levertijden erg lang, maar die hebben de aflevering ook niet...
Is het Little Fishie met GHB?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:53 schreef Salvad0R het volgende:
ik heb ook vaak dat ik een kat op mn bed "voel" liggen.. zo tegen mn been aan, het is daar warmer en het lijkt serieus alsof er "gewicht" op ligt.. echt apart
Meestal slaapt mn kat dan aan de andere kant van hetzelfde bed.
Ja ik haal ze ook bij IRC vandaan, alleen die Sightings aflevering kan ik niet vindenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:37 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
IRC... mail me maar.... ook goed voor Ghosthunters, erg fijne zaak![]()
Maar IRC heeft meerdere filialen hequote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja ik haal ze ook bij IRC vandaan, alleen die Sightings aflevering kan ik niet vinden![]()
Het heeft inderdaad met de geschiedenis van het huis te maken en ook weleens de grond. Bij mij in de buurt is een blok huizen op een oud kerhof gebouwd. Ik ken iemand die daar woont en die heeft op zijn zachtst gezegd zeer enge dingen. Denk onder andere aan bezeten zijn eens in het jaar met kerst.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom hebben sommige huizen wel geesten in sommige huizen nietHeeft met de geschiedenis van een locatie te maken? Ik woon in een simpel rijtjeshuis die gebouwd is in 1985.... en heb nog NOOIT iets vreemds mee gemaakt hier in huis... en sta er toch wel open voor...
als je mijn slaapkamer binnekomt staat er recht tegenover de deur een best grote spiegel.....quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:15 schreef Darksoulz het volgende:
[..]
Ik heb het gehoord van iemand die zelf helderziend is en waar ik vertrouwd mee omga. Deze persoon zal echt niet tegen mij liegen of kulverhalen ophangen. En het effect dat ineens beneden allemaal gerommel was en niet meer boven in de gang en in de slaapkamer was er ook ineens na de spiegel te hebben afgedekt. Heb er verder nooit research naar gedaan in ieder geval. Misschien dat er andere mensen zijn die er meer vanaf weten
Enige wat ik via Google kan vinden is dat de Feng Shui erover zegt dat een spiegel tegenover een deur de goede energie weer terugkaatst. Ik zal het nog eens navragen aan die persoon.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |