Van links-populist naar rechts-populist dus... En maar zeiken dat anderen WO2 aanhalen om hem zwart te maken.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:10 schreef marthijn het volgende:
[...] het is deze minister die om al maar meer geld en cellen en bevoegdheden roept, het is deze minister die de voorbereidingen tot een misdrijf strafbaar wil stellen met alle manipulatiemogelijkheden van dien, het is deze minister die weigert op te treden tegen wettelijk ongeoorloofde afluisterpraktijken, het is deze minister die roept om een ongeclauseerde legitimatieplicht [...]. Wij bezitten in Hirsch Ballin de meest repressieve minister van Justitie van na de Tweede Wereldoorlog [...].
Bron: Pim Fortuyn in zijn boek 'Aan het volk van Nederland'; Uitgeverij Contact Amsterdam/Antwerpen vierde druk 1993
Ik zal het je uitleggen:quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:13 schreef Sidekick het volgende:
Ehhm, waar wil je heen met het topic?
Waar zeikt hij hier dan? Hij gebruikt het alleen maar als tijdsaanduiding.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:15 schreef Elroyb het volgende:
[..]
Van links-populist naar rechts-populist dus... En maar zeiken dat anderen WO2 aanhalen om hem zwart te maken.
Het is een manier om de repressiviteit te benadrukken. Welke functie kan het anders dienen?quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar zeikt hij hier dan? Hij gebruikt het alleen maar als tijdsaanduiding.![]()
true, het heeft twee overeenkomsten met de bijbel: het is op allerlei manieren uitlegbaar en ik lach eromquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:41 schreef Tigertje het volgende:
Fortijun heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.
JA net als bij Nostradamus!quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:41 schreef Tigertje het volgende:
Fortijun heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.
ok, zit wat in, maar je kunt het me niet kwalijk nemen dat ik Fortuyn en zijn aanhangers een zielig hoopje blaaskaken vind. Aangezien hij niets nuttigs heeft uitgericht en betrekkelijk dood is kan ik persoonlijk niet de motivatie opbrengen om me in zijn werk te verdiepenquote:Op woensdag 9 februari 2005 22:55 schreef marthijn het volgende:
quote:
en
quote:
true, het heeft twee overeenkomsten met de bijbel: het is op allerlei manieren uitlegbaar en ik lach erom
Ben ik het absoluut niet mee eens. Veel zogenaamde Fortuyn aanhangers praten zo van alles goed, maar kom dan eens met concrete uitspraken die Fortuyn heeft gedaan die de aangehaalde tekst van Fortuyn tegenspreken.
Domme gedachte dan, omdat Fortuyn niets tegen negers had.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:32 schreef thomastux het volgende:
ik dacht dat z'n auto op de RAI een neger had geplet oid
perhaps, totdat die mensen hier assiel aan vroegenquote:Op woensdag 9 februari 2005 23:50 schreef Internationalist het volgende:
[..]
Domme gedachte dan, omdat Fortuyn niets tegen negers had.
Dan zóu hij iets tegen asielzoekers hebben ipv specifiek negers.quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:22 schreef thomastux het volgende:
[..]
perhaps, totdat die mensen hier assiel aan vroegen
quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:59 schreef du_ke het volgende:
Zelden tot nooit, sjun, zelden tot nooit.
Precies. Veel gezegd, niks gedaan. Fortuijn heeft geluk dat hij is doodgeschoten, anders had hij de geschiedenisboeken niet eens gehaald.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:41 schreef Tigertje het volgende:
Fortuijn heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.
Mij ook, du_ke, mij ook.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:40 schreef du_ke het volgende:
Die joodschristelijke cultuur komt me echt de strot uit!
Als je volgende keer citeert. Begin je citaat dan niet halverwege een zin. En laat ook geen stuk weg tussendoor [..] dit komt mijns inziens de compleetheid niet ten goede. Misschien is deze passage wel enorm uit zijn verband gerukt.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:10 schreef marthijn het volgende:
[...] het is deze minister die om al maar meer geld en cellen en bevoegdheden roept, het is deze minister die de voorbereidingen tot een misdrijf strafbaar wil stellen met alle manipulatiemogelijkheden van dien, het is deze minister die weigert op te treden tegen wettelijk ongeoorloofde afluisterpraktijken, het is deze minister die roept om een ongeclauseerde legitimatieplicht [...]. Wij bezitten in Hirsch Ballin de meest repressieve minister van Justitie van na de Tweede Wereldoorlog [...].
Bron: Pim Fortuyn in zijn boek 'Aan het volk van Nederland'; Uitgeverij Contact Amsterdam/Antwerpen vierde druk 1993
De verheerlijking ervan.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:51 schreef sjun het volgende:
Wat is er mis met de bakermat van de Europeesche cultuur?
Ik wil jou dat geluk ook wel geven hoor.quote:Op donderdag 10 februari 2005 14:42 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Fortuijn heeft geluk dat hij is doodgeschoten,
Dat geluk wil ik Geert Wilders ook wel geven hoor....quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:38 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ik wil jou dat geluk ook wel geven hoor.
Leg eerst maar eens uit wat links, en wat rechts is.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:18 schreef Elroyb het volgende:
[..]
Ik zal het je uitleggen:
TS is links
Fortuyn is heilig voor rechts.
Fortuyn was tegen zaken die nu ingevoerd worden door rechts.
TS haalt Fortuyn aan om rechts te overtuigen om tegen de huidige maatregelen te zijn.
Dezelfde manier waarop geloofsfanaten elkaar proberen te overtuigen dus. Ik zie liever voor- en tegenargumenten.
Het verschil is dat GW het niet als geluk ziet, maar die éne stelt letterlijk dat Fotuyn het geluk heeft gehad om doodgeschoten te worden, hij ziet dat dus als geluk, om doodgeschoten te worden.quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:54 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat geluk wil ik Geert Wilders ook wel geven hoor....![]()
Zie jij het bepalen van de aandacht bij de bakermat van een europese cultuur waarin europeanen zich verenigd kunnen weten als verheerlijking van de europese cultuur?quote:
De grondvesten aantasten lijkt me geen goed plan.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:00 schreef du_ke het volgende:
Ik word er een beetje moe van. Alsof Europa zo verheven is, het is een uiting van een gevoel van morele superioriteit. Iets waar zo ironisch links door rechts vaak van beschuldigd wordt.
Er is niets mis met het bewonderen van de europese cultuur maar het willen opleggen ervan aan anderen lijkt me wat overdreven.
Aldus een groot voorstander van de scheiding tussen kerk en staat.quote:And can the liberties of a nation be thought secure when we have removed their only firm basis, a conviction in the minds of the people that these liberties are the gift of God? That they are not to be violated but with his wrath? Indeed I tremble for my country when I reflect that God is just: that his justice cannot sleep for ever.
Ja...en een peer is een appel want het is allebei fruit.quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:59 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Het verschil is dat GW het niet als geluk ziet, maar die éne stelt letterlijk dat Fotuyn het geluk heeft gehad om doodgeschoten te worden, hij ziet dat dus als geluk, om doodgeschoten te worden.
We zullen het nooit weten hè. Hij had in ieder geval knap revolutionaire plannen. En is in feite daarom neergeschoten. Want als je in Nederland je kop boven het maaiveld uitsteekt komt al gauw de maaimachine.quote:(Want zeg eens eerlijk...geloof je nou echt dat hij echt iets had kunnen doen?)
Het lijkt mij juist een goede zaak als er lessen worden geleerd uit de geschiedenis door middel van bevordering van bewustwording van de europese cultuur in europa. Feit is dat Europa een behoorlijke mate van sociale verzekeringen kent waaruit dan toch een bepaalde mate van beschaving spreekt die men elders niet licht vindt. Feit is dat er in Europa behoorlijk wat burgerrechten voor ingezetenen zijn die men elders niet licht vindt. Feit is dat er in Europa een behoorlijke vrijheid van meningsuiting mogelijk is waar men elders nog maar eens om moet komen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:00 schreef du_ke het volgende:
Ik word er een beetje moe van. Alsof Europa zo verheven is, het is een uiting van een gevoel van morele superioriteit. Iets waar zo ironisch links door rechts vaak van beschuldigd wordt.
Er is niets mis met het bewonderen van de europese cultuur maar het willen opleggen ervan aan anderen lijkt me wat overdreven.
In Drenthe misschien en op de PVDA-burelen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:06 schreef du_ke het volgende:
Sjun juist gedogen is, zeker in Nederland, een essentieel onderdeel van de cultuur!
Gedogen is het met toestemming overtreden van de wet, niets meer, niets minder. Bezoekers van een coffeshop alsmede de coffeshop zijn gewoon strafbaar omdat ze de opiumwet overtreden, daar is in ieder geval niets cultureels aan. Wat wel cultureel is, is de slappe houding van onze overheid die te schijterig is om op sommige vlakken aan wetshandhaving te doen. Het is onderdeel van een cultuur, die ik zeker niet de nederlandse cultuur wil noemen, dan zou het namelijk ook mijn cultuur zijn, en dat is het zeker niet. Gedogen werkt rechtsongelijkheid in de hand, had je daar wel eens aan gedacht? Waarom krijgt een wildplasser wel een bon maar een hasjrokende junk niet? Gedogen is het op termijn legaal maken van illegaal handelen, heel eenvoudig, als iets gedoogd wordt is de weg terug naar handhaven van het verbod afgesloten, derhalve wordt het illegaal handelen legaal, en in de praktijk niet meer verboden. Gedogen is dus gewoon buigen voor criminaliteit, en is dus van een overheid de grootste misdaad ten aanzien van burgers die bescherming van hun rechten van diezelfde overheid verwachten, het is een ondergraving van de rechtsstaat. Diegenen die het gedogen dus hebben ingevoerd moeten worden aangemerkt als misdadigers.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:06 schreef du_ke het volgende:
Sjun juist gedogen is, zeker in Nederland, een essentieel onderdeel van de cultuur!
Juist. En daarom is het ook nogal lastig om van een cultuur te spreken. Wat is dan immers Nederlands of Europees?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:27 schreef speedfreak1 het volgende:
Het is onderdeel van een cultuur, die ik zeker niet de nederlandse cultuur wil noemen, dan zou het namelijk ook mijn cultuur zijn, en dat is het zeker niet.
Tja dat is dan eerderjouw probleem dan een probleem van Nederland. Het is iets dat al eeuwen lang met Nederland is verbondenquote:die ik zeker niet de nederlandse cultuur wil noemen, dan zou het namelijk ook mijn cultuur zijn, en dat is het zeker niet.
in heel Nederland en al eeuwenlang.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In Drenthe misschien en op de PVDA-burelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |