abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25013122
[...] het is deze minister die om al maar meer geld en cellen en bevoegdheden roept, het is deze minister die de voorbereidingen tot een misdrijf strafbaar wil stellen met alle manipulatiemogelijkheden van dien, het is deze minister die weigert op te treden tegen wettelijk ongeoorloofde afluisterpraktijken, het is deze minister die roept om een ongeclauseerde legitimatieplicht [...]. Wij bezitten in Hirsch Ballin de meest repressieve minister van Justitie van na de Tweede Wereldoorlog [...].

Bron: Pim Fortuyn in zijn boek 'Aan het volk van Nederland'; Uitgeverij Contact Amsterdam/Antwerpen vierde druk 1993
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:13:04 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25013170
Ehhm, waar wil je heen met het topic?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25013171
Goh meid, wat enig.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25013208
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:10 schreef marthijn het volgende:
[...] het is deze minister die om al maar meer geld en cellen en bevoegdheden roept, het is deze minister die de voorbereidingen tot een misdrijf strafbaar wil stellen met alle manipulatiemogelijkheden van dien, het is deze minister die weigert op te treden tegen wettelijk ongeoorloofde afluisterpraktijken, het is deze minister die roept om een ongeclauseerde legitimatieplicht [...]. Wij bezitten in Hirsch Ballin de meest repressieve minister van Justitie van na de Tweede Wereldoorlog [...].

Bron: Pim Fortuyn in zijn boek 'Aan het volk van Nederland'; Uitgeverij Contact Amsterdam/Antwerpen vierde druk 1993
Van links-populist naar rechts-populist dus... En maar zeiken dat anderen WO2 aanhalen om hem zwart te maken.
pi_25013274
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:13 schreef Sidekick het volgende:
Ehhm, waar wil je heen met het topic?
Ik zal het je uitleggen:
TS is links
Fortuyn is heilig voor rechts.
Fortuyn was tegen zaken die nu ingevoerd worden door rechts.
TS haalt Fortuyn aan om rechts te overtuigen om tegen de huidige maatregelen te zijn.

Dezelfde manier waarop geloofsfanaten elkaar proberen te overtuigen dus. Ik zie liever voor- en tegenargumenten.
pi_25013285
quote: Van links-populist naar rechts-populist dus... En maar zeiken dat anderen WO2 aanhalen om hem zwart te maken.

ik wil aangeven dat Fortuyn altijd juist erg voor vrijheden was en voor een goede humane rechtstaat. Hij is niet van standpunten veranderd door de jaren heen. Lees zijn boeken maar.
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:19:35 #7
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_25013295
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:15 schreef Elroyb het volgende:

[..]

Van links-populist naar rechts-populist dus... En maar zeiken dat anderen WO2 aanhalen om hem zwart te maken.
Waar zeikt hij hier dan? Hij gebruikt het alleen maar als tijdsaanduiding.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_25013437
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waar zeikt hij hier dan? Hij gebruikt het alleen maar als tijdsaanduiding.
Het is een manier om de repressiviteit te benadrukken. Welke functie kan het anders dienen?
Maargoed het is een leuke manier om op gevoelens in te spelen, daar ben ik ook niet tegen maar om die paar loze kreten als topicpost te gebruiken is vrij zinloos. Dan kan men beter komen met argumenten waarom bijvoorbeeld de huidige rechtstaat in gevaar is door voorgestelde maatregels. Loze uitspraken van Fortuyn zijn dan irrelevant..
pi_25013591
ik dacht dat z'n auto op de RAI een neger had geplet oid
... en zo staat het geschreven!
The man next to you, that's it, all it is
Dwarsliggers zijn moeilijker te begraven
pi_25013787
Fortuijn heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tigertje op 10-02-2005 00:15:05 (typo) ]
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_25013861
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:41 schreef Tigertje het volgende:
Fortijun heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.
true, het heeft twee overeenkomsten met de bijbel: het is op allerlei manieren uitlegbaar en ik lach erom
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:47:01 #12
113823 Fl00rtje
Zacht doch hard! ;)
pi_25013908
quote:
Fortijun heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.
JA net als bij Nostradamus!
[under construction]
pi_25014091
quote:

en

quote:
true, het heeft twee overeenkomsten met de bijbel: het is op allerlei manieren uitlegbaar en ik lach erom

Ben ik het absoluut niet mee eens. Veel zogenaamde Fortuyn aanhangers praten zo van alles goed, maar kom dan eens met concrete uitspraken die Fortuyn heeft gedaan die de aangehaalde tekst van Fortuyn tegenspreken.
pi_25014434
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:55 schreef marthijn het volgende:
quote:

en

quote:

Ben ik het absoluut niet mee eens. Veel zogenaamde Fortuyn aanhangers praten zo van alles goed, maar kom dan eens met concrete uitspraken die Fortuyn heeft gedaan die de aangehaalde tekst van Fortuyn tegenspreken.
ok, zit wat in, maar je kunt het me niet kwalijk nemen dat ik Fortuyn en zijn aanhangers een zielig hoopje blaaskaken vind. Aangezien hij niets nuttigs heeft uitgericht en betrekkelijk dood is kan ik persoonlijk niet de motivatie opbrengen om me in zijn werk te verdiepen

(2 quote: use the button: )
pi_25015339
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:32 schreef thomastux het volgende:
ik dacht dat z'n auto op de RAI een neger had geplet oid
Domme gedachte dan, omdat Fortuyn niets tegen negers had.
Op woensdag 9 februari 2005 23:50 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Domme gedachte dan, omdat Fortuyn niets tegen negers had.
perhaps, totdat die mensen hier assiel aan vroegen
pi_25021261
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:22 schreef thomastux het volgende:

[..]

perhaps, totdat die mensen hier assiel aan vroegen
Dan zóu hij iets tegen asielzoekers hebben ipv specifiek negers.
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:53:34 #19
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25022990
Fortuyn had gelijk?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25023079
Zelden tot nooit, sjun, zelden tot nooit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:37:22 #21
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25023601
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:59 schreef du_ke het volgende:
Zelden tot nooit, sjun, zelden tot nooit.

Graag beng ik je deze meer dan aardige sociologisch analyse van de Nederlandse maatschappij onder ogen. Deze handelt over actuele issues als:
  • Moderniteit en gemeenschap
  • Wortels van de joods-christelijke cultuur
  • De menselijke maat als ijkpunt voor het publieke domein

Wellicht biedt het aanknopingspunten om te komen tot een discussie over kernnormen en waarden van een nederlandse cultuur.

Ter informatie:
    De verweesde samenleving : een religieus-sociologisch traktaat / Pim Fortuyn
    Uithoorn : Karakter Uitgevers, Rotterdam : Speakers Academy Uitgeverij. Oorspr. uitg.: Utrecht : Bruna, 1995, 238 p. ISBN: 90-6112-931-1
  • Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_25023638
    Die joodschristelijke cultuur komt me echt de strot uit !
    pi_25023673
    quote:
    Fortuijn heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.
    Precies. Veel gezegd, niks gedaan. Fortuijn heeft geluk dat hij is doodgeschoten, anders had hij de geschiedenisboeken niet eens gehaald.

Je kan veel van de huidige regering zeggen, maar niet dat ze niets doen. Dat het noodzakelijke maatregelen zijn die wij niet zien zitten is ons probleem.

Offtopic:
    Fortuijn is dood. Dood is dood. Dus laat de beste man toch lekker in vrede rusten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2005 14:44:44 ]
    pi_25023743
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 14:40 schreef du_ke het volgende:
    Die joodschristelijke cultuur komt me echt de strot uit !
    Mij ook, du_ke, mij ook.
      donderdag 10 februari 2005 @ 14:51:48 #25
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_25023794
    Wat is er mis met de bakermat van de Europeesche cultuur?
    pi_25023950
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 22:10 schreef marthijn het volgende:

Als je volgende keer citeert. Begin je citaat dan niet halverwege een zin. En laat ook geen stuk weg tussendoor [..] dit komt mijns inziens de compleetheid niet ten goede. Misschien is deze passage wel enorm uit zijn verband gerukt.
      donderdag 10 februari 2005 @ 15:16:23 #27
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_25024142
    Door zo'n blaatdraad in aanvang kom je weer eens op gedachten dat er vanuit het verleden zeker lessen te trekken zijn. eind 1999 werd door Elsevier een column geweigerd dat het gedrag van bestuurders aan de kaak stelde in Rotterdam. Vandaag de dag zou een soortgelijke bezem eens heen moeten door diverse overheids- en semi-overheidsinstellingen waar de parasitaire kaste der managers nimmer wordt bevraagd op door hen gegenereerde kosten aan extern advies, organisatiesociologische -experimenten en daaruit volgende kostpelige juridisering van arbeidsverhoudingen. Als de boeken tekorten laten zien dan gaat immers gewoon de belastingpremie of de ziektekostenpremie omhoog... Zo kan deze bevoorrechte kaste jarenlang aanmodderen op kosten van de gemeenschap. Niet voor niets zjin er de laatste vijftien jaar verschrikkelijk veel regelaartjes bijgekomen die vertragend en kostenverhogend werken op het productieproces en wiens aanwezigheid diverse professionals het werk veronaangenaamd omdat het hen nodeloze registratie van gegevens oplevert ten koste van tijd die aan klanten had kunnen worden besteed. Al die tijd aan extra registratie, extra overleg, extra uitleg aan incompetente regelaartjes en extra ergernissen moet natuurlijk door iemand worden opgebracht. Jan Publiek betaalt en niemand die naar flaters maalt.

Daarom maar weer eens een heldere column van Fortuyn ter duiding van diverse nonvaleurs. De tijd is er rijp voor om ambtenaren en semi-ambtenarenorganisaties eens kritisch te gaan doorlichten op kosten en baten van de aanwezigen opdat een toenemende geldhonger van de overheid al aan de vraagkant kan worden ingedamd.

Ik heb er tot nu toe hardnekkig het stilzwijgen toegedaan, omdat ik het 'echtpaar' op geen enkele manier de moeite van het becommentariëren waard vind. Maar ja, het echtpaar is tezamen minister van Binnenlandse Zaken zoals het voorheen burgemeester van Rotterdam was. Niemand heeft om mevrouw gevraagd, maar eerst de stad en nu het land krijgt haar er gratis bijgeleverd, twee voor de prijs van een, zal ik maar zeggen!
    Het paar is uiterst bekwaam, zou wijlen Wim Sonneveld zeggen, maar is bovenal bekwaam in het zichzelf handhaven. Deze nonvaleurs (om oud premier Van Agt (CDA) te parafraseren), die als beleidsmakers zeker iets in hun mars hebben maar als mensen helemaal niets, terroriseren nu al sedert jaar en dag stad en land of om met mijn oude vriend Wiegel (VVD) te spreken: de ordentelijke mensen in het land.

Maar ik zou zeggen genoeg is genoeg, weg met het echtpaar, ondanks de verdediging te vuur en te zwaard van het stel door de o zo onkreukbare timmermanszoon uit Hendrik Ido Ambacht, de premier der Nederlanden, consensus-masturbant en niet te vergeten staatsman: Wim Kok (PVDA). Kortom, elk land en volk krijgt de regering die het verdient en kennelijk wilt u het echtpaar en de staatsman verdienen.

De cabaretier Youp van 't Hek heeft intussen in zijn column in NRC-Handelsblad de kern van de zaak blootgelegd. Natuurlijk is er door Neelie Peper-Smit en haar echtgenoot geen fraude gepleegd op het Rotterdamse Stadhuis. Neelie en Bram zijn tenslotte niet van de straat, heel vroeger wel maar dat hebben zij reeds lang achter zich gelaten. Nu zijn zij een dame en heer in bonus en dat betekent dat de overheid en haar geldpotten gewoon hun eigendom zijn, zoals dat vroeger gebruikelijk was bij absolute monarchen.

24 uur per dag in de weer voor stad en land, dus schaamteloos gebruik maken van alle diensten en emolumenten die dat biedt. Geen kwartje, wat zeg ik geen stuiver, overdragen van je belastingvrije onkostenvergoeding aan de overheid, wij dus, die zo goed voor je zijn. Zelfs niet de schijn meer hoeven ophouden, dat je als echtpaar financieel bijdraagt in het schemergebied dat workaholics van deze soort nu eenmaal creëren, want ja, wat is werk en wat is privé.

Is bijvoorbeeld de Kalfjes van De Bank ontvangen nu privé of zakelijk, immers De Bank doet grote projecten in de stad. Een knappe accountant die hier een salomonsoordeel over duft te vellen, nee dus en gelijk heeft hij. Het gaat zoals Van 't Hek terecht stelde om de mentaliteit en die deugt niet, dus het echtpaar deugt niet en van geen kanten! Iedereen in Rotterdam weet dat al die verhalen over het echtpaar waar zijn, over persoonlijke kofferdragers en alle andere ongein. Overigens waren de kofferdragers niet de bodes van het stadhuis, maar het hoofd voorlichting of een andere hotemetoot.

Stadhuize, want het echtpaar was dol op vernederingen door hooggeplaatsten van tav hen ondergeschikten. Het is te hopen dat deze schijthuizen met kilo's boter op hun hoofd nu eindelijk eens hun bek durven open te trekken, zodat niet alleen het hoofd van de keuken, een enkele bode en beveilingsbeambte disciplinair worden gestraft, want deze vorm van klassenjustitie zit de bevolking van Rotterdam hoog!

Het zat goed fout ten stadhuize zoals het goed fout zat op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat ten tijde van Minister Smit-Kroes (VVD). 20 Miljoen gulden subsidie verstrekken aan frauduleus tankcleaningbedrijf (TCR) te Rotterdam en dat alles na door de advocaat-generaal Mr Feber bij het Hof te Den Haag gewaarschuwd te zijn voor dit bedrijf en deze directie. Het openbaar ministerie was immers heel ver gevorderd in een onderzoek naar de criminele activiteiten van directie en bedrijf.

Daar wist ons Neelie (VVD) wel raad mee, ze belde haar vriendje de Minister van Justitie Hirsch Balin (CDA) en deze sufkeukel gaf het Openbaar Ministerie op verzoek van zijn vriendin de minister opdracht het strafrechtelijk onderzoek met onmiddellijke ingang te staken. En ja, ambtenaren zijn gehoorzaam en het onderzoek wordt door de hogelijk verbaasde advocaat-generaal bij het Hof, door ons Neelie publiekelijk uitgemaakt voor een gefrustreerd konijn, gestaakt.

Neelie heeft echter haar hielen nog niet gelicht of de nijvere advocaat-generaal, een uitstekend en consensieus ambtenaar, zet zijn onderzoek voort en met resultaat: de frauduleuse directie verdwijnt voor enige jaren achter slot en grendel en zwijgt ter terechtzitting over de rol van hun (amoureuze- zo wil een zeer hardnekkig gerucht-) vriendin, mevrouw de voormalige Minister van Verkeer en Waterstaat.

Elke rechtgeaarde journalist zou onmiddellijk geïnteresseerd zijn in de reden van dit opmerkelijke stilzwijgen, want een jaar of wat gevangenis is natuurlijk niet niks voor de Rotterdamse elitebaasjes. Zulke journalisten kent ons land niet, dus loopt ons Neelie nog steeds frank en vrij op vrije voeten rond, wat zeg ik roert het brutaaltje zich stevig en plein public ten faveure van haar mannie, haar beertje!

In een normaal land als Italië staan politici en hoge ambtenaren niet buiten of boven de wet en hebben zij zich net als u en ik te verantwoorden voor de rechter, zeker indien zij hun positie misbruiken om de rechtsgang te belemmeren. Een doodzonde in een land waar de onafhankelijkheid van justitie en rechtelijke macht worden gerespecteerd, maar zo niet in het bananen Koninkrijk der Nederlanden, daar ga je als oud-minister gewoon vrij uit, er komt geen Openbaar Ministerie en geen rechter aan te pas, dat regelen wij als politieke elite onderling wel.

En uitgerekend deze vrouw, die waarschijnlijk in de lik thuis hoort, is de publieke verdediger van die andere ongelikte beer, de Minister van Binnenlandse Zaken, de waker over de integriteit van ons ambtenarencorps, die Prof. Dr.A.Peper heet (PvdA).

Lief echtpaar, elk woord van deze column, wat zeg ik elke letter daarvan, is bedoeld als een afront tegen jullie misselijkmakende praktijken. Ik en ik alleen ben hiervoor verantwoordelijk! Ik daag jullie publiekelijk uit een proces tegen mij aan te spannen wegens smaad. Ik lust jullie rauw, of zoals ze bij ons in Holland zeggen, ik maak jullie in met boter en suiker. Komt maar op als je durft, houdt de weinige eer die jullie nog rest aan jullie zelf en spoedt jullie weg met het eerste het beste vliegtuig dat gaat, nonvaleurs van de ergste soort!

Bron: 5 november 1999 - © NU.nl/Pim Fortuyn

Wordt nonvaleur het politieke scheldwoord van 2005?
    pi_25028682
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 14:51 schreef sjun het volgende:
    Wat is er mis met de bakermat van de Europeesche cultuur?
    De verheerlijking ervan.
    pi_25028943
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 14:42 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Fortuijn heeft geluk dat hij is doodgeschoten,
    Ik wil jou dat geluk ook wel geven hoor.
    Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
    Ik stem Wilders. U ook?
    Kijk ook eens op mijn web-log
    pi_25029077
    Een ouderwetse doodsverwensing .

je niveau stijgt .
    pi_25029197
    Nee hoor, ik gun em alleen wat ie zelf als ultiem geluk ziet.
    Ik stem Wilders. U ook?
      donderdag 10 februari 2005 @ 21:54:43 #32
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_25029242
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 21:38 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ik wil jou dat geluk ook wel geven hoor.
    Dat geluk wil ik Geert Wilders ook wel geven hoor....
    Era Vulgaris
      donderdag 10 februari 2005 @ 21:57:29 #33
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_25029283
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 22:18 schreef Elroyb het volgende:

[..]

Ik zal het je uitleggen:
    TS is links
    Fortuyn is heilig voor rechts.
    Fortuyn was tegen zaken die nu ingevoerd worden door rechts.
    TS haalt Fortuyn aan om rechts te overtuigen om tegen de huidige maatregelen te zijn.

Dezelfde manier waarop geloofsfanaten elkaar proberen te overtuigen dus. Ik zie liever voor- en tegenargumenten.
    Leg eerst maar eens uit wat links, en wat rechts is.
    DIt om vooroordelen teniet te doen. Welke hier ijverig ronddwalen op Fok!.
    Era Vulgaris
    pi_25029324
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 21:54 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Dat geluk wil ik Geert Wilders ook wel geven hoor....
    Het verschil is dat GW het niet als geluk ziet, maar die éne stelt letterlijk dat Fotuyn het geluk heeft gehad om doodgeschoten te worden, hij ziet dat dus als geluk, om doodgeschoten te worden.
    Ik stem Wilders. U ook?
      donderdag 10 februari 2005 @ 22:43:11 #35
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_25030182
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 21:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

De verheerlijking ervan.
    Zie jij het bepalen van de aandacht bij de bakermat van een europese cultuur waarin europeanen zich verenigd kunnen weten als verheerlijking van de europese cultuur?

Zo ja, maar een bom onder de martinitoren van Groningen leggen dan?
    waarbij je door middel van je ikoon de eveneens de aandacht bepaalt...?

Zo nee, wat kan ik dan verstaan onder verheerlijking en wat verafschuw jij daar precies waarom in?
    pi_25030396
    Tja, Fortuyn is ook lid geweest van de CPN, who cares.
    pi_25030489
    Ik word er een beetje moe van. Alsof Europa zo verheven is, het is een uiting van een gevoel van morele superioriteit. Iets waar zo ironisch links door rechts vaak van beschuldigd wordt .

Er is niets mis met het bewonderen van de europese cultuur maar het willen opleggen ervan aan anderen lijkt me wat overdreven.
    pi_25030837
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 23:00 schreef du_ke het volgende:
    Ik word er een beetje moe van. Alsof Europa zo verheven is, het is een uiting van een gevoel van morele superioriteit. Iets waar zo ironisch links door rechts vaak van beschuldigd wordt .

Er is niets mis met het bewonderen van de europese cultuur maar het willen opleggen ervan aan anderen lijkt me wat overdreven.
    De grondvesten aantasten lijkt me geen goed plan.
    quote:
    And can the liberties of a nation be thought secure when we have removed their only firm basis, a conviction in the minds of the people that these liberties are the gift of God? That they are not to be violated but with his wrath? Indeed I tremble for my country when I reflect that God is just: that his justice cannot sleep for ever.
    Aldus een groot voorstander van de scheiding tussen kerk en staat.
      vrijdag 11 februari 2005 @ 04:17:33 #39
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_25034724
    Pim's mening over......Bijstandsmoeders

Zijn gedachten leven voort, Pim zou het zo gewild hebben!
    "Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
    pi_25039492
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 21:59 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Het verschil is dat GW het niet als geluk ziet, maar die éne stelt letterlijk dat Fotuyn het geluk heeft gehad om doodgeschoten te worden, hij ziet dat dus als geluk, om doodgeschoten te worden.
    Ja...en een peer is een appel want het is allebei fruit.

Fortuijn geilde nou eenmaal op aandacht, als hij niet dood was was hij nu waarschijnlijk al lang vergeten en vervloekt. (Want zeg eens eerlijk...geloof je nou echt dat hij echt iets had kunnen doen?) Zo is het voor hem dus mooi. Gestopt op het hoogtepunt.
    pi_25040679
    quote:
    (Want zeg eens eerlijk...geloof je nou echt dat hij echt iets had kunnen doen?)
    We zullen het nooit weten hè. Hij had in ieder geval knap revolutionaire plannen. En is in feite daarom neergeschoten. Want als je in Nederland je kop boven het maaiveld uitsteekt komt al gauw de maaimachine.
    Ik stem Wilders. U ook?
    pi_25041019
    Hij had wel revolutionaire plannen. Echter die waren of praktisch niet uitvoerbaar (tegen de grondwet in dus dan ben je zo 8 jaar verder) of nooit door een coalitie heen te krijgen. Zeker niet voor de partij die naar verwachting als ze al regeringsverantwoordelijkheid zouden krijgen de kleinste in de coalitie zou zijn geweest.
      vrijdag 11 februari 2005 @ 15:59:42 #43
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_25041793
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 23:00 schreef du_ke het volgende:

Het lijkt mij juist een goede zaak als er lessen worden geleerd uit de geschiedenis door middel van bevordering van bewustwording van de europese cultuur in europa. Feit is dat Europa een behoorlijke mate van sociale verzekeringen kent waaruit dan toch een bepaalde mate van beschaving spreekt die men elders niet licht vindt. Feit is dat er in Europa behoorlijk wat burgerrechten voor ingezetenen zijn die men elders niet licht vindt. Feit is dat er in Europa een behoorlijke vrijheid van meningsuiting mogelijk is waar men elders nog maar eens om moet komen.

Volgens mij kan het geen kwaad deze beschavingsidealen in Europa te blijven bevorderen tegen de (in)stroom van labbekakkerig cultuurrelativisme in dat wordt verkocht met de mooie formulering: gedogen....
    pi_25041866
    Sjun juist gedogen is, zeker in Nederland, een essentieel onderdeel van de cultuur!
      † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 16:11:20 #45
    45013 Aaahikwordgek
    Maakt vrienden
    pi_25041924
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 16:06 schreef du_ke het volgende:
    Sjun juist gedogen is, zeker in Nederland, een essentieel onderdeel van de cultuur!
    In Drenthe misschien en op de PVDA-burelen.
    Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
    Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
    Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
    pi_25042020
    Integreer es, Aaah.
    pi_25042155
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 16:06 schreef du_ke het volgende:
    Gedogen is het met toestemming overtreden van de wet, niets meer, niets minder. Bezoekers van een coffeshop alsmede de coffeshop zijn gewoon strafbaar omdat ze de opiumwet overtreden, daar is in ieder geval niets cultureels aan. Wat wel cultureel is, is de slappe houding van onze overheid die te schijterig is om op sommige vlakken aan wetshandhaving te doen. Het is onderdeel van een cultuur, die ik zeker niet de nederlandse cultuur wil noemen, dan zou het namelijk ook mijn cultuur zijn, en dat is het zeker niet. Gedogen werkt rechtsongelijkheid in de hand, had je daar wel eens aan gedacht? Waarom krijgt een wildplasser wel een bon maar een hasjrokende junk niet? Gedogen is het op termijn legaal maken van illegaal handelen, heel eenvoudig, als iets gedoogd wordt is de weg terug naar handhaven van het verbod afgesloten, derhalve wordt het illegaal handelen legaal, en in de praktijk niet meer verboden. Gedogen is dus gewoon buigen voor criminaliteit, en is dus van een overheid de grootste misdaad ten aanzien van burgers die bescherming van hun rechten van diezelfde overheid verwachten, het is een ondergraving van de rechtsstaat. Diegenen die het gedogen dus hebben ingevoerd moeten worden aangemerkt als misdadigers.
    Ik stem Wilders. U ook?
    pi_25042346
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 16:27 schreef speedfreak1 het volgende:
    Het is onderdeel van een cultuur, die ik zeker niet de nederlandse cultuur wil noemen, dan zou het namelijk ook mijn cultuur zijn, en dat is het zeker niet.
    Juist. En daarom is het ook nogal lastig om van een cultuur te spreken. Wat is dan immers Nederlands of Europees?
    pi_25062083
    quote:
    die ik zeker niet de nederlandse cultuur wil noemen, dan zou het namelijk ook mijn cultuur zijn, en dat is het zeker niet.
    Tja dat is dan eerderjouw probleem dan een probleem van Nederland. Het is iets dat al eeuwen lang met Nederland is verbonden .
    pi_25062102
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 16:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

In Drenthe misschien en op de PVDA-burelen.
    in heel Nederland en al eeuwenlang.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')