abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25013122
[...] het is deze minister die om al maar meer geld en cellen en bevoegdheden roept, het is deze minister die de voorbereidingen tot een misdrijf strafbaar wil stellen met alle manipulatiemogelijkheden van dien, het is deze minister die weigert op te treden tegen wettelijk ongeoorloofde afluisterpraktijken, het is deze minister die roept om een ongeclauseerde legitimatieplicht [...]. Wij bezitten in Hirsch Ballin de meest repressieve minister van Justitie van na de Tweede Wereldoorlog [...].

Bron: Pim Fortuyn in zijn boek 'Aan het volk van Nederland'; Uitgeverij Contact Amsterdam/Antwerpen vierde druk 1993
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:13:04 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25013170
Ehhm, waar wil je heen met het topic?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25013171
Goh meid, wat enig.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25013208
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:10 schreef marthijn het volgende:
[...] het is deze minister die om al maar meer geld en cellen en bevoegdheden roept, het is deze minister die de voorbereidingen tot een misdrijf strafbaar wil stellen met alle manipulatiemogelijkheden van dien, het is deze minister die weigert op te treden tegen wettelijk ongeoorloofde afluisterpraktijken, het is deze minister die roept om een ongeclauseerde legitimatieplicht [...]. Wij bezitten in Hirsch Ballin de meest repressieve minister van Justitie van na de Tweede Wereldoorlog [...].

Bron: Pim Fortuyn in zijn boek 'Aan het volk van Nederland'; Uitgeverij Contact Amsterdam/Antwerpen vierde druk 1993
Van links-populist naar rechts-populist dus... En maar zeiken dat anderen WO2 aanhalen om hem zwart te maken.
pi_25013274
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:13 schreef Sidekick het volgende:
Ehhm, waar wil je heen met het topic?
Ik zal het je uitleggen:
TS is links
Fortuyn is heilig voor rechts.
Fortuyn was tegen zaken die nu ingevoerd worden door rechts.
TS haalt Fortuyn aan om rechts te overtuigen om tegen de huidige maatregelen te zijn.

Dezelfde manier waarop geloofsfanaten elkaar proberen te overtuigen dus. Ik zie liever voor- en tegenargumenten.
pi_25013285
quote: Van links-populist naar rechts-populist dus... En maar zeiken dat anderen WO2 aanhalen om hem zwart te maken.

ik wil aangeven dat Fortuyn altijd juist erg voor vrijheden was en voor een goede humane rechtstaat. Hij is niet van standpunten veranderd door de jaren heen. Lees zijn boeken maar.
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:19:35 #7
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_25013295
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:15 schreef Elroyb het volgende:

[..]

Van links-populist naar rechts-populist dus... En maar zeiken dat anderen WO2 aanhalen om hem zwart te maken.
Waar zeikt hij hier dan? Hij gebruikt het alleen maar als tijdsaanduiding.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_25013437
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waar zeikt hij hier dan? Hij gebruikt het alleen maar als tijdsaanduiding.
Het is een manier om de repressiviteit te benadrukken. Welke functie kan het anders dienen?
Maargoed het is een leuke manier om op gevoelens in te spelen, daar ben ik ook niet tegen maar om die paar loze kreten als topicpost te gebruiken is vrij zinloos. Dan kan men beter komen met argumenten waarom bijvoorbeeld de huidige rechtstaat in gevaar is door voorgestelde maatregels. Loze uitspraken van Fortuyn zijn dan irrelevant..
pi_25013591
ik dacht dat z'n auto op de RAI een neger had geplet oid
... en zo staat het geschreven!
The man next to you, that's it, all it is
Dwarsliggers zijn moeilijker te begraven
pi_25013787
Fortuijn heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tigertje op 10-02-2005 00:15:05 (typo) ]
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_25013861
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:41 schreef Tigertje het volgende:
Fortijun heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.
true, het heeft twee overeenkomsten met de bijbel: het is op allerlei manieren uitlegbaar en ik lach erom
  woensdag 9 februari 2005 @ 22:47:01 #12
113823 Fl00rtje
Zacht doch hard! ;)
pi_25013908
quote:
Fortijun heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.
JA net als bij Nostradamus!
[under construction]
pi_25014091
quote:

en

quote:
true, het heeft twee overeenkomsten met de bijbel: het is op allerlei manieren uitlegbaar en ik lach erom

Ben ik het absoluut niet mee eens. Veel zogenaamde Fortuyn aanhangers praten zo van alles goed, maar kom dan eens met concrete uitspraken die Fortuyn heeft gedaan die de aangehaalde tekst van Fortuyn tegenspreken.
pi_25014434
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:55 schreef marthijn het volgende:
quote:

en

quote:

Ben ik het absoluut niet mee eens. Veel zogenaamde Fortuyn aanhangers praten zo van alles goed, maar kom dan eens met concrete uitspraken die Fortuyn heeft gedaan die de aangehaalde tekst van Fortuyn tegenspreken.
ok, zit wat in, maar je kunt het me niet kwalijk nemen dat ik Fortuyn en zijn aanhangers een zielig hoopje blaaskaken vind. Aangezien hij niets nuttigs heeft uitgericht en betrekkelijk dood is kan ik persoonlijk niet de motivatie opbrengen om me in zijn werk te verdiepen

(2 quote: use the button: )
pi_25015339
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:32 schreef thomastux het volgende:
ik dacht dat z'n auto op de RAI een neger had geplet oid
Domme gedachte dan, omdat Fortuyn niets tegen negers had.
Op woensdag 9 februari 2005 23:50 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Domme gedachte dan, omdat Fortuyn niets tegen negers had.
perhaps, totdat die mensen hier assiel aan vroegen
pi_25021261
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:22 schreef thomastux het volgende:

[..]

perhaps, totdat die mensen hier assiel aan vroegen
Dan zóu hij iets tegen asielzoekers hebben ipv specifiek negers.
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:53:34 #19
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25022990
Fortuyn had gelijk?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25023079
Zelden tot nooit, sjun, zelden tot nooit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:37:22 #21
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25023601
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:59 schreef du_ke het volgende:
Zelden tot nooit, sjun, zelden tot nooit.

Graag beng ik je deze meer dan aardige sociologisch analyse van de Nederlandse maatschappij onder ogen. Deze handelt over actuele issues als:
  • Moderniteit en gemeenschap
  • Wortels van de joods-christelijke cultuur
  • De menselijke maat als ijkpunt voor het publieke domein

Wellicht biedt het aanknopingspunten om te komen tot een discussie over kernnormen en waarden van een nederlandse cultuur.

Ter informatie:
    De verweesde samenleving : een religieus-sociologisch traktaat / Pim Fortuyn
    Uithoorn : Karakter Uitgevers, Rotterdam : Speakers Academy Uitgeverij. Oorspr. uitg.: Utrecht : Bruna, 1995, 238 p. ISBN: 90-6112-931-1
  • Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    pi_25023638
    Die joodschristelijke cultuur komt me echt de strot uit !
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_25023673
    quote:
    Fortuijn heeft heeeeeeel veeeeeeel gezegd. Als je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel wat bij van je gading.
    Precies. Veel gezegd, niks gedaan. Fortuijn heeft geluk dat hij is doodgeschoten, anders had hij de geschiedenisboeken niet eens gehaald.

Je kan veel van de huidige regering zeggen, maar niet dat ze niets doen. Dat het noodzakelijke maatregelen zijn die wij niet zien zitten is ons probleem.

Offtopic:
    Fortuijn is dood. Dood is dood. Dus laat de beste man toch lekker in vrede rusten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2005 14:44:44 ]
    pi_25023743
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 14:40 schreef du_ke het volgende:
    Die joodschristelijke cultuur komt me echt de strot uit !
    Mij ook, du_ke, mij ook.
      donderdag 10 februari 2005 @ 14:51:48 #25
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_25023794
    Wat is er mis met de bakermat van de Europeesche cultuur?
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')