Zien ze tenminste nog wat van het land zelf, behalve het resort.quote:We hebben een pakketreis geboekt via Arke. We vliegen dus gewoon met Holland Exel. Tui heeft enkele miljoenen geïnvesteerd in HXL, dus als het goed is vliegt HXL iig. nog een paar maanden.
Ben blij dat ik niet van Thomas Cook of Neckermann geboekt heb. Aangezien zij geen vertrouwen meer hebben in HXL vliegen ze per direct met andere maatschappijen. Probleem is alleen dat deze maatschappijen niet allemaal rechtstreeks vliegen. Las bv. al dat mensen die vakantie hadden geboekt voor Varadero (Cuba) werden gedropt op vliegveld Holguin, waarna ze nog fijn 800 km. met de bus mochten. Ook mensen naar de Dom. Repu. kwamen via allerlei omwegen (mexico) 10 uur later aan dan gepland.
Krijgen ze gratis een rondreis aangeboden voor het ongemak, is het weer niet goed. Was alleen wel een beetje jammer dat de rit in het donker gemaakt werd en dat men niet zo van het schitterende uitzicht kon genietenquote:Op woensdag 9 februari 2005 18:37 schreef k_man het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Zien ze tenminste nog wat van het land zelf, behalve het resort.![]()
"Just for Laughs"? Dat is toch hilarisch?quote:Op zondag 13 februari 2005 02:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
- entertainment?
Matig. Muziekkanalen waren matig en er zat weinig variatie in. TV-programma was ook erg flauw met voortdurend een dom verborgen camera programma.
ik heb er zelf nog niet mee gevlogen, maar vrienden en kennissen van mij wel, en die waren er allemaal zeer positief over. overigens, mocht je met een 747 vliegen, er zijn bepaalde 747's in de vloot van SAA die op het bovendek ook economy class hebben, misschien leuk om daar een stoel te regelen...quote:Op maandag 14 februari 2005 10:30 schreef knuppelhout het volgende:
iemand ervaringen met South African Airways? Moet er 10+2u mee vliegen in april (AMS->Heathrow->Johannesburg->Lilongwe)
Als je gedronken hebt en die drank tikt flink aan op hoogte misschien wel.quote:Op zondag 13 februari 2005 21:03 schreef k_man het volgende:
[..]
"Just for Laughs"? Dat is toch hilarisch?
Dat toonde Varig ook. Echt de stompzinnig voor woordenquote:Op zondag 13 februari 2005 21:03 schreef k_man het volgende:
[..]
"Just for Laughs"? Dat is toch hilarisch?
Bijna net zo leuk als dat programma bij de Burger King (geheel offtopic, maar dat terzijde)quote:Op donderdag 14 april 2005 10:42 schreef Dizzee het volgende:
Just fot Laughgs is wel grappig idd.
Nee, al schijnt het binnenkort wel te kunnen bij een aantal Business class stoelen.quote:kan je zo'n laptop ook in het vliegtuig ergens inpluggen voor de accu?
Hangt van de maatschappij afquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, al schijnt het binnenkort wel te kunnen bij een aantal Business class stoelen.
Lul nietquote:Op dinsdag 19 april 2005 23:01 schreef sararaats het volgende:
ja. anders geraak ik niet in Johannesburg want er zijn niet veel maatschappijen die nog naar JHB vliegen en redelijk betaalbaar zijn
ja zeg, het is al zeker 4 jaar geleden dat ik nog gevlogen heb.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:39 schreef Douwe het volgende:
[..]
Lul niet
KLM, TAP, Air France en Virgin Atlantic, South African en Swiss zijn er ook nog. En allemaal kosten ze onder aan de streep bijna hetzelfde
Finnair is top! Krijgt veel gratis drank (van die kleine flesjes). Had je ook zo'n camera die de landingsbaan filmde op final approach?quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:13 schreef Xenomaniac het volgende:
Bij Finnair kan het.
Ik lijk wel een fan hè?
Ik vlieg alleen vrijwel nooit met ze.
Laatst was pas de 3e keer.
De baby-737 is de 737-600, die o.a. in de vloot van SAS Scandinavian Airlines en Tunisair zit.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:50 schreef DutchTrain het volgende:
toestel Boeing 737-500 (ook wel de baby-boeing)
Ik heb er mee gevlogen en ben er zeker wel tevreden over!quote:Op maandag 14 februari 2005 10:30 schreef knuppelhout het volgende:
iemand ervaringen met South African Airways? Moet er 10+2u mee vliegen in april (AMS->Heathrow->Johannesburg->Lilongwe)
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:25 schreef jmac het volgende:
Rare vraag misschien: Vlieg over 2,5 week ook naar amerika en daarna natuurlijk weer terug. Lufthansa heen/united terug. Maar hoe zijn toiletten in vliegtuigen. Ik weet totaal niet hoe die dingen zijn (toch niet zoals in een ns trein?) en vroeg t me toch af (tjah dat je maar op alles voorbereid bent he)!
Ik ben heel benieuwd hoe jij het kan presteren om 14 uur er over te doen om van AMS naar SFO te komen met slechts 10 minuten vertraging. Wij hadden ook 10 minuten vertraging en deden er slechts 11 uur over. Ook met KLM en ook naar SFO...quote:Op maandag 14 februari 2005 18:46 schreef numero_uno het volgende:
- maatschappij? KLM
- traject? AMS -> San Francisco
- vertraging? 10 minuten over een vlucht van 14 uur
- vriendelijk personeel? Ja
- lekker eten? wederom niet echt speciaal, was wel voedzaam de spaghetti heb de rest van de vlucht geen honger meer gehad
- entertainment? 3 films gekeken, hoefde niet te betalen voor koptelefoon
- algehele indruk? goed, maar voor binnen europa vlieg ik wel met zo'n prijsvechter
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? ja maar voor intercontinentale vluchten
Ben met deze persoon meegevlogen en ben het er geheel mee eens.quote:Op donderdag 14 april 2005 02:23 schreef Douwe het volgende:
[..]
Dat toonde Varig ook. Echt de stompzinnig voor woorden
Owja, das waar ook. Varig!
Maatschappij
Varig Brasil
Traject
Amsterdam - Parijs v.v.
Vertraging
Van de 4 sectoren was er welgeteld 1 op tijdVertraging varieërend van 30 minuten tot 2 uur. Op een vlucht van 45 minuten
Vriendelijkheid personeel
Een steward noemde mij 'My friend'
Eten
Lekkere sandwich met sinaasappelsap
Entertainment
Just for Laughs![]()
Algehele indruk
Goed
Zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Als het kan vandaag nog![]()
Ze staan er nogal eens om bekend hun vluchten ernstig over te boeken. Maar daar kun je alleen maar een slaatje uit slaan (lees geld).quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:56 schreef Gert het volgende:
GEVRAAGD: Ervaringen met de Israëlische luchtvaartmaatschappij EL AL.
En nee dit is geen flauwe hint naar de Bijlmerramp o.i.d.
Het zit zo: El Al biedt tickets A'dam - Bangkok aan voor 550 euro in december, inclusief tax. Dat is nog goedkoper dan Phuket Air ze aanbood
Het reisbureau zegt echter dat EL AL nogal onbetrouwbaar is vanwege de vele schemawijzigingen en plotseling gecancelde vluchten. Zij bieden een alternatief: Eva Air. Maar die kost 689 EX. Da's 200 euro per ticket duurder. En daar verdienen ze, lijkt mij, dus ook meer op. Dus: lult het reisbureau maar wat uit teigenbelang, of is EL AL echt een slechte maatschappij?
Wel goedkoper! Geboekt maar dus.quote:Op zondag 8 mei 2005 19:58 schreef LangeTabbetje het volgende:
Niet beter of slechter dan andere maatschappijen
http://www.scandinavian.n(...)26MKT%253DNL,00.htmlquote:In Economy, meal service is no longer included in the fare. But you will have the opportunity to buy a selection of snacks and hot and cold beverages onboard.
Dat is alleen op vluchten binnen Europa. Dus je vlucht Amsterdam - Kopenhagen en andersom zal je moeten overleven zonder gratis hapje en drankje. Maar ach, dat uur overleef je nog welquote:Op zondag 15 mei 2005 20:10 schreef Jaguarized het volgende:
Ik las ook op de SAS website:
[..]
http://www.scandinavian.n(...)26MKT%253DNL,00.html
Haha ok dan, weet ik dat ook weer, thnx.quote:Op zondag 15 mei 2005 21:20 schreef Douwe het volgende:
[..]
Dat is alleen op vluchten binnen Europa. Dus je vlucht Amsterdam - Kopenhagen en andersom zal je moeten overleven zonder gratis hapje en drankje. Maar ach, dat uur overleef je nog wel
quote:Op zondag 15 mei 2005 21:20 schreef Douwe het volgende:
[..]
Dat is alleen op vluchten binnen Europa. Dus je vlucht Amsterdam - Kopenhagen en andersom zal je moeten overleven zonder gratis hapje en drankje. Maar ach, dat uur overleef je nog wel
lekker boeiend voor een vlucht van een uurtje. Als je een uur in de trein zit MOET je toch ook niet perse iets drinken?quote:
Nee, maar in een vliegtuig wel.quote:Op maandag 16 mei 2005 11:02 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
lekker boeiend voor een vlucht van een uurtje. Als je een uur in de trein zit MOET je toch ook niet perse iets drinken?
Waarom in vredesnaam??? Als je een uurtje moet vliegen en het kost bijna niks, zou mij dan echt een zorg zijn dat ik geen drinken krijg. Als het nu langere vluchten zijn, okay, maar een uurtje....quote:
In een trein mag je je eigen meegenomen etenswaren en drinken nuttigen en is de kans op uitdroging door de droge aircolucht niet zo groot.quote:Op maandag 16 mei 2005 11:11 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam??? Als je een uurtje moet vliegen en het kost bijna niks, zou mij dan echt een zorg zijn dat ik geen drinken krijg. Als het nu langere vluchten zijn, okay, maar een uurtje....
quote:(ik heb meegemaakt dat het bij een vlucht met BA netjes allemaal ingenomen door de FA's, maar die gasten waren ook behoorlijk aangeschoten).
Kunnen ze ook niet maken. Is ook wel een héél laffe manier van per se winst willen maken: mensen die op je aangewezen zijn grof laten betalen voor een blikje drinken.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:04 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
maar ik heb nog niet meegemaakt dat je bij RyanAIr, Easyjet of Transavia je flesje water in moest leveren.
Waarom vlieg je dan in godsnaam met een Duitse maatschappij?quote:Op woensdag 1 juni 2005 06:10 schreef jmac het volgende:
vriendelijk personeel?
jazeker, alleen blijf ik me irriteren aan slecht Engels sprekende Duitsers
Hij heeft geboekt bij "United"... da's geen Duitse maatschappij.quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:34 schreef Douwe het volgende:
Waarom vlieg je dan in godsnaam met een Duitse maatschappij?
En als je boekt, wat staat er dan? Flight operated bij Lufthansa...quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:01 schreef veejay het volgende:
[..]
Hij heeft geboekt bij "United"... da's geen Duitse maatschappij.
Dat kan je allemaal gewoon nakijken als je de vlucht boekt, dus hij moet niet zo zeuren over Duitsers.quote:Op donderdag 2 juni 2005 00:43 schreef Douwe het volgende:
[..]
En als je boekt, wat staat er dan? Flight operated bij Lufthansa...
Idd, maar als Nederlander moet ik toch iets te klagen hebbenquote:Op donderdag 2 juni 2005 19:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat kan je allemaal gewoon nakijken als je de vlucht boekt, dus hij moet niet zo zeuren over Duitsers.Lufthansa is zo verkeerd toch niet?
Iberia is veel erger. Achterlijk volk die Spanjaarden zeg.
Ja van mij wel hoor, maar niet verontwaardigd doen omdat je "Amerikaans" hebt geboekt, maar opeens in een Duits vliegtuig zit.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:23 schreef jmac het volgende:
[..]
Idd, maar als Nederlander moet ik toch iets te klagen hebben![]()
Niks mis met Martinair voedsel hoor. Of ben ik nou echt een van de weinigendie vliegtuigvoedsel echt lekker vind en altijd de restjes opeet van de rest van de familie?quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Beiden beter dan de beruchte Martinair-maaltijden.
Alleen is Lufthansa vanaf Schiphol vaak goedkoper dan vanaf Frankfurt zelfquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:46 schreef k_man het volgende:
Ik vond Lufthansa ook heel redelijk hoor. Alleen qua entertainment een beetje karig.
Transfer op Frankfurt was iets van een uurtje of anderhalf wachten geloof ik. Dat is best te overzien. En is Frankfurt zoveel duurder dan Schiphol, of vergelijk je het met India ofzo?
Oh en als je geen transfer wilt: je kunt ook makkelijk met de trein naar Frankfurt.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:10 schreef Douwe het volgende:
[..]
Alleen is Lufthansa vanaf Schiphol vaak goedkoper dan vanaf Frankfurt zelf
Klopt, is met KLM ook zo. Het is goedkoper vaak om eerst met KLM vanaf Brussel naar Amsterdam te vliegen en dan intercontinentaal in plaats van directie dezelfde intercontinentale vlucht vanaf Amsterdam. Bekend verschijnsel in de luchtvaart.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:10 schreef Douwe het volgende:
[..]
Alleen is Lufthansa vanaf Schiphol vaak goedkoper dan vanaf Frankfurt zelf
Vliegtuigvoedsel vind ik in principe niet heel erg slecht, maar dat van Martinair wel. Dat is echt heel karig en vaak gewoon echt ranzig, met name die Martinair-pannenkoek/omelet. Die was zo hard dat het gewoon gebruikt kon worden als slagwapen. Maar goed dat er geen potentiële kaper op de vlucht zat.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Niks mis met Martinair voedsel hoor. Of ben ik nou echt een van de weinigendie vliegtuigvoedsel echt lekker vind en altijd de restjes opeet van de rest van de familie?![]()
Ik heb echt heeeerlijk genoten van m'n Martinair maaltijdenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Vliegtuigvoedsel vind ik in principe niet heel erg slecht, maar dat van Martinair wel. Dat is echt heel karig en vaak gewoon echt ranzig, met name die Martinair-pannenkoek/omelet. Die was zo hard dat het gewoon gebruikt kon worden als slagwapen. Maar goed dat er geen potentiële kaper op de vlucht zat.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:54 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ik heb echt heeeerlijk genoten van m'n Martinair maaltijden![]()
Ik niet. Ranzige derrie zeg.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:54 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Ik heb echt heeeerlijk genoten van m'n Martinair maaltijden![]()
100% mee eens! Ik woon zo'n 20-30 min onder London City en elke keer terug naar Nederland vlieg ik met VLM. Van deur tot deur duurt het minder dan 2 uur! De check-in bij LCY is 15 min en RTM is 20 min.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:24 schreef EagleJ het volgende:
Maatschappij: VLM Airlines
Traject:Rotterdam - London City - Manchester
Toestellen:Twee keer een Fokker 50
VLM is wat mij betreft een top-airline!
Ik weet niet waar in Nederland je meestal moet zijn, maar... ze vliegen inmiddels ook van Londen City naar Amsterdam, hequote:Op maandag 6 juni 2005 14:35 schreef Individual het volgende:
[..]
100% mee eens! Ik woon zo'n 20-30 min onder London City en elke keer terug naar Nederland vlieg ik met VLM. Van deur tot deur duurt het minder dan 2 uur! De check-in bij LCY is 15 min en RTM is 20 min.![]()
Van de 20+ keer dat ik met ze gevlogen heb heb nog maar 1x vertraging gehad en dat was dan wel meteen voor een uur. (Maar ja, ik heb ook wel eens meer dan een dag vertraging gehad dus dan valt het nog wel mee)
Dat laat vliegen van welk ander Londons vliegveld naar Schiphol ver achter zich!
Beste airline die ik ken!![]()
Transavia is amper low cost te noemen, ze hanteren tarieven die bijna net zo hoog liggen als KLM tickets.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:16 schreef Dandilion het volgende:
met jet2 van a'dam naar manchester, heb ik al een paar keer gedaan de afgelopen 2 maanden, heel goed te doen. wel komt er laat op de vlucht pas het karretjes langs met wat te eten/drinken.
iemand ervaringen met Ryan Air en Transavia op (korte vluchten)? ik ga namelijk een combi vlucht nemen naar Dublin in Augustus.
Ach, de keren dát ik ermee vloog was ik beide kanten op op tijd, heb niet in de rij hoeven staan... Ik vond het wel prima.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind Transavia niet echt best. Ze zijn aanmerkelijk duurder dan de lowcost-maatschappijtjes en hebben aanmerkelijk minder service dan KLM. Transavia vliegt dan wel niet zo heel ver, toch betaal je flink voor matige maaltijden en heb je weinig comfort en ruimte in zo'n Transavia-kist.
Ik had met Transavia een paar keer een vertraging van ongeveer een half uur. Goed, dat maakt niet zo gek veel uit. Wat ik wel irritant vond is het gebrek aan service en comfort, terwijl je wel gewoon de volle mep dokt. Een reden voor mij om geen Transavia te vliegen, omdat andere maatschappijen die wel service en meer comfort leveren ook die route's vliegen voor vergelijkbare (of zelfs lagere) prijzen.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:50 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ach, de keren dát ik ermee vloog was ik beide kanten op op tijd, heb niet in de rij hoeven staan... Ik vond het wel prima.
Wel raar idd dat ze zo duur zijn... op bijna alle routes die ze vliegen is wel een full-service maatschappij te vinden die het goedkoper doet. Naar Milaan vlieg je bijvoorbeeld goedkoper met Alitalia, en dan ook nog eens op een gunstiger gelegen vliegveld...
Regionale vliegvelden zijn fijn, lekker via een trap het vliegtuig uit, lekker snel je bagage, zo weer buitenquote:Op maandag 6 juni 2005 22:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik had met Transavia een paar keer een vertraging van ongeveer een half uur. Goed, dat maakt niet zo gek veel uit. Wat ik wel irritant vond is het gebrek aan service en comfort, terwijl je wel gewoon de volle mep dokt. Een reden voor mij om geen Transavia te vliegen, omdat andere maatschappijen die wel service en meer comfort leveren ook die route's vliegen voor vergelijkbare (of zelfs lagere) prijzen.
Regionale vliegvelden vind ik klote trouwens.
Ik weet het, maar ik moet idd in Rotterdam zijn gelukkig. Megalomaan Schiphol telt er zo weer een uur bij op! Ben al heel lang niet meer op Schiphol geweest!quote:Op maandag 6 juni 2005 15:07 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ik weet niet waar in Nederland je meestal moet zijn, maar... ze vliegen inmiddels ook van Londen City naar Amsterdam, he
quote:Op woensdag 22 juni 2005 00:33 schreef Douwe het volgende:
Simpel zat... op de KLM site je boekingsnummer invullen en je naam, stoel aanklikken en je boardingpass printen. Vervolgens op Schiphol eventueel je bagage nog even afgeven en vervolgens door de douane/controle lopen. Makkelijker kan niet
Haha ideaal dus, dat ga ik zeker doen! mooi plaatsje bij de nooduitgangen regelen ofzoquote:Op woensdag 22 juni 2005 00:33 schreef Douwe het volgende:
Simpel zat... op de KLM site je boekingsnummer invullen en je naam, stoel aanklikken en je boardingpass printen. Vervolgens op Schiphol eventueel je bagage nog even afgeven en vervolgens door de douane/controle lopen. Makkelijker kan niet
Haha, dan moet je wel snel zijn, de keren dat ik online incheckte waren die al bezetquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef Spuit het volgende:
[..]
Haha ideaal dus, dat ga ik zeker doen! mooi plaatsje bij de nooduitgangen regelen ofzo![]()
Ja, dat probeerde ik een paar maanden terug bij Croatia Airlines ook. Alleen bleek het getoonde plattegrondje op hun website (Airbus A320) niet helemaal nauwkeurig te zijn en kwam ik dus 1 rij voor de nooduitgang terechtquote:Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef Spuit het volgende:
Haha ideaal dus, dat ga ik zeker doen! mooi plaatsje bij de nooduitgangen regelen ofzo![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:51 schreef Douwe het volgende:
[..]
Haha, dan moet je wel snel zijn, de keren dat ik online incheckte waren die al bezet. En dat terwijl ik het 24 uur van te voren deed, terwijl het vanaf 30 uur van tevoren kan. Waarom willen anderen nou ook altijd bij de nooduitgang zitten?
Het scheelt veel dat ik alleen vlieg. Mijn vriendin deed het via die automatische checkin bij KLM 2.5 uur vantevoren en ze zat perfect bij de nooduitgang ;-)quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:51 schreef Douwe het volgende:
[..]
Haha, dan moet je wel snel zijn, de keren dat ik online incheckte waren die al bezet. En dat terwijl ik het 24 uur van te voren deed, terwijl het vanaf 30 uur van tevoren kan. Waarom willen anderen nou ook altijd bij de nooduitgang zitten?
Ja, dat had ik al gezien ja.. Vorig jaar hadden we idd ook een 777 naar Brazilie, die was wel fijn.. Maar ach een 747 is ook wel OK, zolang ze maar goede films draaienquote:Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
klm vliegt nog met realatief ouderwetse 747's naar azië die volgens mij niet uitblinken in beenruimte en ook geen personal entertainment system hebben. Naar z-amerika vliegen ze wel met modernere en ruimere 777's
Gelul, ben in februari naar Azie gevlogen in een 3 maanden oude 777quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
klm vliegt nog met realatief ouderwetse 747's naar azië die volgens mij niet uitblinken in beenruimte en ook geen personal entertainment system hebben. Naar z-amerika vliegen ze wel met modernere en ruimere 777's
't ligt er natuurlijk aan waar je naartoe vliegt in Azië. Zo is Amsterdam - Manila v.v. standaard een 777. Amsterdam - Osaka v.v. wordt afwisselend door 777 en 747 uitgevoerd, net als Amsterdam - Tokio.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
klm vliegt nog met realatief ouderwetse 747's naar azië die volgens mij niet uitblinken in beenruimte en ook geen personal entertainment system hebben. Naar z-amerika vliegen ze wel met modernere en ruimere 777's
En Amsterdam - Bangkok alleen in een Boeing 747 COMBI waar op de terugweg ook nog eens de tracingsysteem (kaartje op scherm met vluchtinfo) niet werkte, en waar de airco stond ingesteld met de voorkeurstemperatuur van -15cquote:Op donderdag 23 juni 2005 12:31 schreef EagleJ het volgende:
[..]
't ligt er natuurlijk aan waar je naartoe vliegt in Azië. Zo is Amsterdam - Manila v.v. standaard een 777. Amsterdam - Osaka v.v. wordt afwisselend door 777 en 747 uitgevoerd, net als Amsterdam - Tokio.
... en ik naar Zuid-Amerika met zo`n oude bak ipv een nieuwe.quote:Op donderdag 23 juni 2005 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gelul, ben in februari naar Azie gevlogen in een 3 maanden oude 777
tja....die nieuwe had ik dus alquote:Op vrijdag 24 juni 2005 02:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
... en ik naar Zuid-Amerika met zo`n oude bak ipv een nieuwe.
Hangt ook maar van het vliegtuig af, in de meeste vliegtuigen is het alleen een plaats waar de stoelenrijen gewoon wat verder uit elkaar staan, maar dan niet zó ver dat mensen hun benen daar wel even kunnen komen strekkenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 19:52 schreef TastyMushroom het volgende:
Ik hou helemaaal niet van die nooduitgang-spots..Iedereen die zijn benen wil strekken komt bij jou staan.. ![]()
Mensen die in de rij staan voor de wc trappen op je tenen.. ![]()
Jouw persoonlijke tv (die uit de armleuning tevoorschijn komt mits je met bv. MA vliegt) wordt aangezien als algemene leuning, dus elke keer als er iemand langs loopt: *poof, naar beneden dat ding: ''ohh sorry!'' ''ja ben het al gewend''.. ![]()
Je hebt geen vakje waarin je je tijdschriften e.d. kwijt kan.. Je kunt je benen niet omhoog tegen de stoel voor je plaatsen, ik hou er helemaal niet van als mijn benen maar een beetje in de ruimte bungelen.. ![]()
Nooduitgang-spots![]()
Volgens mij worden de nooduitgangstoelen helemaal niet aangeboden bij de internet of self servcie check-in. Er zitten nl. wel bepaalde voorwaarden aan die stoelen zoals geen kinderen, volledig valide, Engels kunnen praten e.d. Reisagenten kunnen die stoelen ook niet reserveren in hun reserveringssysteem. Alleen de airline zelf kan die reserveren. Althans zo werkt het bij de KLM.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:51 schreef Douwe het volgende:
[..]
Haha, dan moet je wel snel zijn, de keren dat ik online incheckte waren die al bezet. En dat terwijl ik het 24 uur van te voren deed, terwijl het vanaf 30 uur van tevoren kan. Waarom willen anderen nou ook altijd bij de nooduitgang zitten?
quote:Op zondag 26 juni 2005 10:36 schreef snijder het volgende:
[..]
Volgens mij worden de nooduitgangstoelen helemaal niet aangeboden bij de internet of self servcie check-in. Er zitten nl. wel bepaalde voorwaarden aan die stoelen zoals geen kinderen, volledig valide, Engels kunnen praten e.d. Reisagenten kunnen die stoelen ook niet reserveren in hun reserveringssysteem. Alleen de airline zelf kan die reserveren. Althans zo werkt het bij de KLM.
2 vliegtuigen dus zelfs.. maar goed. IK betaalde 63 euro voor deze 2 vluchten tezamen. De normale prijs is ongeveer 120 euro per vlucht. Een uurtje vliegen kost - meen ik - rond de 5000 euro met een dergelijk vliegtuig.quote:Op maandag 27 juni 2005 21:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
lekker verliesgevend 60 manx 60 euro 3600 euro kun je geen vliegtuig van laten vliegen lijkt me
20 euro voor een enkeltje trein?quote:Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef DutchTrain het volgende:
Vanaf Arlanda ben je in 20 minuten met de zeer punctuele Arlanda express trein in het centrum van Stockholm. De trein kost wel 1 euro per minuut, maar dan wordt je onderweg wel vermaakt met het weerbericht, het wereldnieuws en de actuele snelheid van de trein.
Dat zijn de kosten die ik altijd meereken voor mezelf.. Bij de typische Ryanair - vliegvelden netaal je ook al snel 10 euro voor een stukje met de bus en dan rijd je geen 207 km/hquote:Op maandag 27 juni 2005 22:04 schreef Gert het volgende:
20 euro voor een enkeltje trein?
Daar gaat je voordeel van een goedkoop vliegticket.
Waarom zet je de kosten van transfers in minuten in je verhaal?quote:Op maandag 27 juni 2005 22:43 schreef DutchTrain het volgende:
Verhaal....
omdat dat bij Stockholm Arlanda Airport wel een leuke maat was om aan te geven hoeveel die trein eigenlijk kost.quote:Op maandag 27 juni 2005 22:46 schreef Jaguarized het volgende:
Waarom zet je de kosten van transfers in minuten in je verhaal?
Handig toch om te vergelijkenquote:Op maandag 27 juni 2005 22:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Waarom zet je de kosten van transfers in minuten in je verhaal?
Tuurlijk is het leuk om te vergelijken wat een transfer in Stockholm en en Riga kost. Kennelijk heb je mijn reactie niet goed gelezen daar het mij ging waarom hij de kosten per minuut er neerzette.quote:
Als DT alleen het bedrag zou vermelden, zou dat nog niets zeggen over het aantal kilometers of de tijd die je onderweg bent van vliegveld naar de stad of andersom. Het aantal kilometers weet je vaak niet precies (of je moet op de kilometerteller in de bus of trein meekijkenquote:Op maandag 27 juni 2005 23:02 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tuurlijk is het leuk om te vergelijken wat een transfer in Stockholm en en Riga kost. Kennelijk heb je mijn reactie niet goed gelezen daar het mij ging waarom hij de kosten per minuut er neerzette.![]()
Ik ben benieuwd naar je reisverhaalquote:Op maandag 27 juni 2005 23:48 schreef DutchTrain het volgende:
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Ja, maar de kans is klein dat ik vrijwillig naar Helsinki terug zal gaan.
Hoezo dat dan, gaat het nergens over daar? zat er namelijk net over na te denken eigenlijkquote:Op maandag 27 juni 2005 23:48 schreef DutchTrain het volgende:
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Ja, maar de kans is klein dat ik vrijwillig naar Helsinki terug zal gaan.
Ach als je van stinkende onbeschofte mensen en toeristen houdt in een stad waar niets te beleven valt, dan is Helsinki the place to be. maar das een beetje off-topic, wacht maar op het reisverslag...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef Porto het volgende:
Hoezo dat dan, gaat het nergens over daar? zat er namelijk net over na te denken eigenlijk![]()
Vluchten van KLM Cityhopper binnen Europa worden uitgevoerd met de vliegtuigtypes Fokker 50, Fokker 70 en Fokker 100. De Fokker 70 en Fokker 100 bieden twee klassen (KLM Europe Select en KLM Economy), de Fokker 50 heeft één klasse aan boord. De stoelafstand op deze toestellen varieert tussen de 31 en 32 inch. Dat is hetzelfde als in een 737 maar voor mijn gevoel zit je in een kleiner vliegtuig altijd krapper.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:33 schreef Friebo het volgende:
Iemand ook ervaring met beenruimte in cityhoppers (70) ? Is dit gewoon standaard, of is het net allemaal wat krapper..
Dat is wel heel goedkoop als volgens de KLMsite een ticket rond de ¤4000 kost. Hoe doe je datquote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maatschappij:
KLM
Traject:
Amsterdam - Bonaire - Lima - Bonaire - Amsterdam
Prijs inclusief alle kosten:"
¤ 1100,00 ongeveer
Comfort:
Businessclass
Da's wat krapper naar mijn idee. Logisch ook, want je zit er maar een uurtje of 2 uurtjes in.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:33 schreef Friebo het volgende:
Iemand ook ervaring met beenruimte in cityhoppers (70) ? Is dit gewoon standaard, of is het net allemaal wat krapper..
Ik heb mazzel gehad deze keer. Het was wat druk bij het inchecken en boarden, wat mensen waren overboekt en er waren nog businessclass-stoelen vrij. Eentje om precies te zijn. Ik vroeg of ik kon upgraden, dat was prima, alleen heb ik uiteindelijk geen miles moeten inleveren. Die lever ik de volgende keer in en dan vlieg ik wederom BC.quote:Op zondag 3 juli 2005 15:50 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Dat is wel heel goedkoop als volgens de KLMsite een ticket rond de ¤4000 kost. Hoe doe je dat![]()
sorry zat ff te kloten. wou ff de layout kopierenquote:Op zondag 3 juli 2005 16:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom kopieer je mijn recensie?
f70 vind ik een lawaaiig klote vliegtuig. F50 vind ik wel erg leuk, ik hou wel van propellorvliegtuigen (heb er o.a. in gevlogen met ethiopian airlines, addis abbaba-Gondar)quote:Op zondag 3 juli 2005 15:48 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Vluchten van KLM Cityhopper binnen Europa worden uitgevoerd met de vliegtuigtypes Fokker 50, Fokker 70 en Fokker 100. De Fokker 70 en Fokker 100 bieden twee klassen (KLM Europe Select en KLM Economy), de Fokker 50 heeft één klasse aan boord. De stoelafstand op deze toestellen varieert tussen de 31 en 32 inch. Dat is hetzelfde als in een 737 maar voor mijn gevoel zit je in een kleiner vliegtuig altijd krapper.
oei! dat wordt afzien!quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:47 schreef ankepanke het volgende:
iemand al met Transavia gevlogen? (ga naar kreta)
Ja, wat wil je weten?quote:Op woensdag 6 juli 2005 21:47 schreef ankepanke het volgende:
iemand al met Transavia gevlogen? (ga naar kreta)
Ik vond ze ook erg goed, de beste maatschappij TRV award volgens de fok! users ? Misschien een ideetje.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:12 schreef rotskibo het volgende:
- maatschappij?
Singapore Airlines
- traject?
Amsterdam - New York
- vertraging?
Geen.
- vriendelijk personeel?
Ja, allemaal aardige en mooie dames in stijlvolle Aziatische kleding
- lekker eten?
Was goed te doen
- entertainment?
Videoscherm in stoel voor je met Nintendo, en veel filmkanalen
- algehele indruk?
Heel goed
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Duidelijk, want je verveelt je absoluut niet![]()
Transavia is altijd OK. Waarschijnlijk heb je naar Kreta een full-service flight met eten en drinken erbij. De stoelen zitten niet al te ruim en je mede-passagiers op dit soort chartervluchten zijn misschien niet de leukste, maar over het algemeen kun je het niet beter treffen op een vakantievlucht naar de zon.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:22 schreef ankepanke het volgende:
nou of da wa is?... vertraging gehad? goed/slecht?
Wij hebben niks te eten gehad hoor. Transavia vlucht naar Kreta. Ik neem aan dat je full-service bedoelt met dat je er voor moet betalen als je wat wil hebben.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Transavia is altijd OK. Waarschijnlijk heb je naar Kreta een full-service flight met eten en drinken erbij. De stoelen zitten niet al te ruim en je mede-passagiers op dit soort chartervluchten zijn misschien niet de leukste, maar over het algemeen kun je het niet beter treffen op een vakantievlucht naar de zon.
Klopt, ik zie nu dat het gewoon een lijnvlucht is (die eventueel ingekocht kan zijn door een touroperator). Ik ging er van uit dat het een charter zou zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:26 schreef Jaguarized het volgende:
Wij hebben niks te eten gehad hoor. Transavia vlucht naar Kreta. Ik neem aan dat je full-service bedoelt met dat je er voor moet betalen als je wat wil hebben.
Daar hebben we nog een leuk topic over:quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan heb ik het nog niet gehad over het chartervolk, maar ook dat verschilt per bestemming.
Dat topic staat me nog bij ja. Zo treffend.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daar hebben we nog een leuk topic over:
Altijd feest, inchecken chartervlucht op Schiphol
Nope, wel tegen betaling dus. De prijzen zijn gelukkig nog schappelijk. We waren erg te spreken over Transavia. Inchecken loopt soepel (ze zijn nu verhuisd van die kleine terminal naar die er naast, dat is volgens mij dan van 3 naar 1 in verband met een verbouwing) en aankomst perfect op tijd.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Klopt, ik zie nu dat het gewoon een lijnvlucht is (die eventueel ingekocht kan zijn door een touroperator). Ik ging er van uit dat het een charter zou zijn.
Zeer waarschijnlijk geen gratis eten en drinken dus.
en vergeet niet de altijd smakelijke Suzanne van Vliet, die je vlucht in, vlucht uit, uitlegt hoe de zwemvesten werkenquote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nope, wel tegen betaling dus. De prijzen zijn gelukkig nog schappelijk. We waren erg te spreken over Transavia. Inchecken loopt soepel (ze zijn nu verhuisd van die kleine terminal naar die er naast, dat is volgens mij dan van 3 naar 1 in verband met een verbouwing) en aankomst perfect op tijd.
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:23 schreef Broodbeleg het volgende:
[..]
en vergeet niet de altijd smakelijke Suzanne van Vliet, die je vlucht in, vlucht uit, uitlegt hoe de zwemvesten werken![]()
De prijzen schappelijk? Ik was destijds een paar euro kwijt, ik dacht 2 of 3 euro voor een lauw biertje.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nope, wel tegen betaling dus. De prijzen zijn gelukkig nog schappelijk. We waren erg te spreken over Transavia. Inchecken loopt soepel (ze zijn nu verhuisd van die kleine terminal naar die er naast, dat is volgens mij dan van 3 naar 1 in verband met een verbouwing) en aankomst perfect op tijd.
Dat krijg je dan ook niet. Het eten wordt wel aangepast aan het tijdstip, behalve bij Martinair. Daar krijg je als avondeten op een lange vlucht een mini-saucijzenbroodje waar zelfs David de Kabouter zijn buikje niet vol mee kan eten.quote:Op zondag 10 juli 2005 11:52 schreef ankepanke het volgende:
wij vliegen om 5uur 's ochtends... dan heb ik echt geen zin in een bord met aardappelen ofzo...
Eten en drinken is nóóit "gratis".quote:Op zondag 10 juli 2005 12:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bij LAN kreeg ik op een vlucht van 1,5 uur gewoon gratis drinken en een kleine maaltijd. Prima service.
Oke, het was inbegrepen bij de vlucht. In Europa is het al vrijwel overal niet meer mogelijk, in Zuid Amerika nog wel. Prima, houden zo. Je ziet ook stukken minder paupers op die vluchten omdat tickets maar een paar tientjes kosten.quote:Op zondag 10 juli 2005 12:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Eten en drinken is nóóit "gratis".
Op de een of andere manier betalen wij ervoor, anders gaan ze failliet.
Op vluchten van 1,5 uur een maaltijd serveren, is wat mij betreft volstrekt overbodig. Moet allemaal ook nog eens snelsnelsnel, want anders wordt de landing al weer ingezet als de boel nog niet eens afgeruimd is.
En dan dat geslof door de gangpaden. Want na de maaltijd moet er natuurlijk gepoept en gepiest worden door het volk. Gewoon afschaffen die onzin, op vluchten van minder dan 2 uur.
Wij hebben dan ook alleen 1 kop koffie gehad. Bier drinken kan later.quote:Op zondag 10 juli 2005 09:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De prijzen schappelijk? Ik was destijds een paar euro kwijt, ik dacht 2 of 3 euro voor een lauw biertje.
Want?quote:Op zondag 10 juli 2005 14:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij mag helemaal niet met LAN vliegen.![]()
![]()
![]()
![]()
Helemaal niks joh. Het gebeurt regelmatig dat mensen helemaal uitgedroogd in Athene aankomen, en laatst is er iemand aan boord verhongerd.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:58 schreef Broodbeleg het volgende:
hoe staat het trouwens met de KLM naar Athene? Dus eten en drank. Eerste keer dat ik met KLM binnen Europa vlieg.
quote:Op zondag 10 juli 2005 22:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Helemaal niks joh. Het gebeurt regelmatig dat mensen helemaal uitgedroogd in Athene aankomen, en laatst is er iemand aan boord verhongerd.
vette humor johquote:Op zondag 10 juli 2005 22:09 schreef Gert het volgende:
[..]
Helemaal niks joh. Het gebeurt regelmatig dat mensen helemaal uitgedroogd in Athene aankomen, en laatst is er iemand aan boord verhongerd.
Is dat met de cityhopper?quote:Op zondag 10 juli 2005 21:58 schreef Broodbeleg het volgende:
hoe staat het trouwens met de KLM naar Athene? Dus eten en drank. Eerste keer dat ik met KLM binnen Europa vlieg.
LAN is Chilieensquote:Want?
Dus?quote:
Die heeft ook met LAN gevlogen.quote:Op zondag 10 juli 2005 22:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat vindt je wederhelft niet zo´n lief volk
Ja wat wil je nou horen dan. Je gaat een vlucht binnen Europa maken en dan wil je precies weten hoe het zit met de catering?quote:
Jammer dat je al geboekt hebt want anders had ik je Hellas Jet kunnen aanraden vanaf Brussel,goedkoop en zeer goede service aan boord met genoeg gratis versnaperingen tijdens de vlucht.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:58 schreef Broodbeleg het volgende:
hoe staat het trouwens met de KLM naar Athene? Dus eten en drank. Eerste keer dat ik met KLM binnen Europa vlieg.
nee, of je uberhaupt eten krijgt. Maar goed, we zijn blijkbaar niet allemaal zo ervaren als jij bent, ik zou dat ik zo'n tofferd was.quote:Op maandag 11 juli 2005 00:03 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja wat wil je nou horen dan. Je gaat een vlucht binnen Europa maken en dan wil je precies weten hoe het zit met de catering?![]()
OK, je krijgt een sandwich, die redelijk vers is en je kunt kiezen tussen kaas of zalm. Happy now?![]()
Wat heeft het nou met ervaring te maken dat ik het onzin vind dat mensen op korte vluchtjes zo lopen te zeiken over of ze een al dan niet gratis broodje krijgen.quote:Op maandag 11 juli 2005 10:45 schreef Broodbeleg het volgende:
nee, of je uberhaupt eten krijgt. Maar goed, we zijn blijkbaar niet allemaal zo ervaren als jij bent, ik zou dat ik zo'n tofferd was.
"Tofferd".quote:Op maandag 11 juli 2005 11:03 schreef Broodbeleg het volgende:
wie heeft het over gratis? Ik wil gewoon weten wat de voorzieningen zijn, maar goed, dat begrijp je blijkbaar niet, tofferd.
wat loop je nou te zeuren? "[Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen", waarbij ook gevraagd wordt naar ervaringen met eten. Staat er bij dat het niet over Europa mag gaan? Maar goed, je hebt gelijk; het is inderdaad gezeur als het over Europa gaat, alleen buiten Europa reizen is tof... en daar mag je wel vragen over stellen.quote:Op maandag 11 juli 2005 11:30 schreef Gert het volgende:
[..]
"Tofferd".![]()
Ik begrijp prima dat jij dat wilt weten, alleen ik vind het op vluchten binnen Europa maar gezeur.
Maar zeur lekker verder, en vergeet vooral niet een verslag te posten na afloop, over de versheid van het broodje, of de boter wel goed uitgesmeerd was, en het soort beleg.
Auw, wat een bijtend cynisme. Ik geef me over.quote:Op maandag 11 juli 2005 17:00 schreef Broodbeleg het volgende:
Maar goed, je hebt gelijk; het is inderdaad gezeur als het over Europa gaat, alleen buiten Europa reizen is tof... en daar mag je wel vragen over stellen.
Dat gaat binnenkort veranderen. Weet alleen niet meer per welke datum.quote:Op maandag 11 juli 2005 11:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alcoholvrij welteverstaan.
zal wel door die Fransen komen, die niet zonder hun wijntje kunnen.quote:Op maandag 11 juli 2005 18:34 schreef snijder het volgende:
[..]
Dat gaat binnenkort veranderen. Weet alleen niet meer per welke datum.
Klopt helemaal, ze willen het aangeboden product gelijk trekken. Zo weinig mogelijk verschil tussen de service van KLM en Air France.quote:Op maandag 11 juli 2005 18:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
zal wel door die Fransen komen, die niet zonder hun wijntje kunnen.
Erg goed! Genoeg beenruimte en je kreeg veel (wij althans) te eten. Ook kreeg je voldoende drinken e.d. Goed te spreken over Martinair.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:23 schreef its_me_ het volgende:
Iemand ervaring met Martinair op de vlucht van Amsterdam naar Orlando, in de 767?
Hoe zit het met beenruimte, eten enzovoort?
Same here, maar dan met Delta. Dat stukje rijden was opzich niet zo erg, maar die file voor de startbaan duurde vrij lang.quote:Op zondag 11 september 2005 13:00 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
- maatschappij?
KLM (Boeing 777)
- traject?
Amsterdam - New York (JFK) retourtje
- vertraging?
Op de heen weg moest we op JFK een eindje rijden met vliegtuig wel 15 min. om naar de gate te komen, en terugreis stond er een file van 20 vliegtuigen voor de startbaan, ook 3 kwartier wachten ofzo.
die nieuwe vliegt 1x per weekquote:Op de dagelijkse route Amsterdam - Bangkok - Taipei wordt door China Airlines met nog modernere vliegtuigen gevlogen.
Het passagiers comfort is hierdoor sterk toegenomen waardoor er nog beter op de wensen van de moderne reiziger ingespeeld wordt.
Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de pagina Info & Diensten waar u de Cabin Guide kunt bekijken.
Volgens de huidige planning, zal voorlopig 1 maal per week een splinternieuw vliegtuig tot uw beschikking staan. Deze met nog meer comfort en luxe. Kijkt u met ons mee?
ach stel je niet zo aan man. Wees blij dat je naar Thailand gaat...quote:Op zondag 11 september 2005 15:21 schreef anisubs het volgende:
Jep, oud toestel.
Dat nieuwe toestel hadden ze al vanaf April 2005.
Iemand enig idee op welke vaste dagen hij vliegt??
Ik wil wel natuurlijk voor het zelfde geld in een nieuw vliegtuig zitten met allerlei spul dan in een oud krot zonder tv.
lolz, ik zie het al voor me vechten om bagageruimte en rochelende chinezen.quote:Op maandag 12 september 2005 09:17 schreef bluesparkle het volgende:
Tja het is dus een keuze....
Nederlandse toeristen die vechten om hun bagageruimte of rochelende chinezen
Ik ben eens met British Airways/Qantas gevlogen ook erg goed, de vertraging van ruim 2 uur op Heathrow niet meegerekend.
Met KLM is het erg basic, geen vriendelijke service hele slechte tv schermen die volledig rood wegtrekken. Veel ruimte gehad op de terugweg dus lekker slapen op 3 stoelen.
EVA Air is prima, lekker vroeg in Bangkok zodat je de hele dag nog hebt in tegenstelling tot de KLM vlucht! Goede service en redelijk comfortabel.
@Ozzietukker? wat is je bron??quote:Geachte heer,
Dit kunnen wij helaas niet nakijken.
Dat verschilt per week.
Met vriendelijke groet,
----- Original Message -----
From: Robin K.
To: info@................
Sent: Monday, September 12, 2005 9:57 AM
Subject: China Airlines
Op welke dagen vliegt het nieuwe toestel van China Airlines naar Bangkok?
Ik vlieg zelf regelmatig naar Thailand, en sta ook regelmatig op schiphol mensen af te halen of brengen (nee geen Thaise vriendinquote:
klopt, vorig jaar met Lauda naar Bangkok gevlogen en die had idd schermpjes in econmyquote:Op maandag 12 september 2005 18:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik vlieg zelf regelmatig naar Thailand, en sta ook regelmatig op schiphol mensen af te halen of brengen (nee geen Thaise vriendin)
Als ze met China Airlines vliegen dan zitten ze (of ikzelf) op maandag vaak in het nieuwe toestel... al zou het idd kunnen verschillen van week tot week....
In ieder geval de periode mei en juni was dit het geval
Gewoon proberen joh, niet geschoten is altijd mis![]()
P.S Austrian Airlines (Lauda Air vanaf Wenen naar Bangkok) had volgens mij ook schermpjes! standaard in de airbus![]()
Nee, al een aantal maanden niet meer (wel een krantje!). Was destijds een behoorlijke verrassing dat ik heen wel een broodje en drinken kreeg maar de terugweg niet.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:01 schreef Jaguarized het volgende:
Iemand die weet of je bij SAS nog voedsel krijgt?
Alleen in de 'gewone' economy krijg je geen eten meer op vluchten na 09:30 (voor 09:30 krijg je een simpel ontbijt), in economy flex en business krijg je nog steeds eten.quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:02 schreef ennuik het volgende:
[..]
Nee, al een aantal maanden niet meer (wel een krantje!). Was destijds een behoorlijke verrassing dat ik heen wel een broodje en drinken kreeg maar de terugweg niet.
SAS prijzen zijn nu aangepast (www.snowflake.se) maar eerder was het een EasyJet service tegen KLM prijzen, niet zo grappig.
VASP in Brazilië, Aerolineas Argeninas in Argentinië.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:49 schreef CalamityJane het volgende:
En zijn er ook mensen met ervaringen met binnenlandse vluchten in Zuid-Amerika?
Aerolineas Argentinas. Prijzen, kwaliteit, alles.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:53 schreef Hik het volgende:
VASP in Brazilië, Aerolineas Argeninas in Argentinië.
Wat wil je weten?
Met de toevoeging dat VASP nou niet echt een aanrader is, tenzij je van avontuur en risico's houdt; ze staan op het punt failliet te gaan.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:53 schreef Hik het volgende:
[..]
VASP in Brazilië, Aerolineas Argeninas in Argentinië.
Wat wil je weten?
Ik mag toch aannemen dat dit geld voor vluchten binnen Europa?quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen in de 'gewone' economy krijg je geen eten meer op vluchten na 09:30 (voor 09:30 krijg je een simpel ontbijt), in economy flex en business krijg je nog steeds eten.
Snowflake is de lowbudget dochter van de SAS, en is niet vergelijkbaar met SAS zelf. De website voor de 'echte' SAS is www.scandinavian.net
Ja, alleen hun intra-Europa service is 'á la carte'. Op vluchten naar buiten Europa (en dus Newark) krijg je wel eten, waarschijnlijk zelfs twee keer. Pretzels uitgezonderdquote:Op dinsdag 13 september 2005 16:18 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat dit geld voor vluchten binnen Europa?
gezien het feit dat er hier nog geen reacties staan, denk ik dat nog geen enkele FOK!'er het heeft overleefdquote:Op woensdag 14 september 2005 09:26 schreef Hik het volgende:
Heeft iemand ervaring met Gum Air of Blue Wing in Suriname?
Vallen die heel vaak uit de lucht?
Ik weet dat er een Amerikaanse site moet zijn waar de echte afraders opstaan, maar kan 'm niet vinden. Zie net dat Blue Wing o.a. vliegt met Russische Antonovs. Ben ik erg panisch als me dat niet erg vertrouwwekkend in de oren klinkt?quote:Op woensdag 14 september 2005 09:29 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
gezien het feit dat er hier nog geen reacties staan, denk ik dat nog geen enkele FOK!'er het heeft overleefd
Die Antonovs zijn niet zo groot als die BHFH hier laat zien, maar zijn kleine 8 persoons vliegtuigjes die vaak ook voor parachutisten worden gebruikt. 't is en blijft een vliegtuig waarbij net als voor ieder ander voorwerp geldt dat als het omhoog gaat het ook wel weer eens naar beneden zal komenquote:Op woensdag 14 september 2005 09:37 schreef Hik het volgende:
Ik weet dat er een Amerikaanse site moet zijn waar de echte afraders opstaan, maar kan 'm niet vinden. Zie net dat Blue Wing o.a. vliegt met Russische Antonovs. Ben ik erg panisch als me dat niet erg vertrouwwekkend in de oren klinkt?
Ik heb op Turbulentie.nl gekeken en daar staat 3 recencies van mensen die laaiend enthousiast zijn. FB-punten is ook weer een voordeel. Al moeten ze dan wel mijn Gold Card eens op gaan sturen.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:59 schreef Douwe het volgende:
Niet persoonlijk, maar heb er wel goede verhalen over gehoord. Én, gróót voordeel: FlyingBlue punten en voordelen
Maar dan is de grote vraag: wisten die mensen al dat ze een parachutesprong gingen maken voor ze instapten?quote:Op woensdag 14 september 2005 20:59 schreef DutchTrain het volgende:
Die Antonovs zijn niet zo groot als die BHFH hier laat zien, maar zijn kleine 8 persoons vliegtuigjes die vaak ook voor parachutisten worden gebruikt.
quote:Geachte heer,
China Airlines vliegt elke maandag naar Bangkok met het aller nieuwste
toestel.
Met vriendelijke groet,
CHINA AIRLINES
Vorige maand Oslo-Praag (en met Malev verder naar Budapest, zie een eerdere review) en weer terug gevlogen met CSA Czech Airlines. In vergelijking met Malev weinig plek, maar de service is niks op aan te merken. Standaard eten, maar met 1 bijzondere uitzondering t.o.v. alle andere maatschappijen waarmee ik gevlogen heb: op de tray, in de koffiebeker stond een 4cl flesje Spaanse Brandy paraat bij iedereen! Dat je zonder te vragen alcohol krijgt is me nog nooit eerder overkomen!quote:Op woensdag 14 september 2005 19:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand ervaring met Czech Airlines?
ik heb gevlogen me China airlines naar BKK , ik vond de service prima, maar de ruimte tussen de stoelen is wat minder dan bij veel andere maatschappijen. (747-400) dus iets om rekening mee te houden als je lang bent, zeker bij zon lange vlucht! . Verder is China airlines een maatschappij die veel crashes heeft gehad de afgelopen 10 jaar. , echter allemaal in het traject NA Bangkok.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Date Airline/Location Aircraft Type/Registration Fatalities 01.02.1969 China Airlines Douglas DC-3 24:24 Paku, Taiwan B-309 08.12.1970 China Airlines NAMC YS-11 14:31 Taipei, Taiwan B-156 11.21.1971 China Airlines Sud Aviation SE210 Caravelle 25:25 Penghu, Taiwan B-1852 02.27.1980 China Airlines Boeing 707-309C 2:135 Manila, Philippines B-1826 02.16.1986 China Airlines Boeing 737-218 13:13 Makung, Taiwan B-1870 10.26.1989 China Airlines Boeing 737-209 54:54 Hualein, China B-180 12.29.1991 China Airlines Boeing 747-2R7F 5:5 Wanli, Taiwan B-198 11.04.1993 China Airlines Boeing 747-409 0:396 Hong Kong, China B-165 04.26.1994 China Airlines Airbus A300B4-622R 264:271 Nagoya, Japan B-1816 02.16.1998 China Airlines Airbus A300-622R 196:196 Taipei, Taiwan B-1814 08.22.1999 China Airlines McDonnell Douglas MD-11 3:315 Hong Kong, China B-150 05.25.2002 China Airlines Boeing 747-209B 225:225 Taiwan Strait - off Penghu, Taiwan B-18255 |
Tja, wordt je toch weer het dupe van anderen. De ramen van de vliegtuigen zijn kogelvrij, ze moeten immers grote druk kunnen weerstaan.quote:Op zondag 25 september 2005 11:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op 4 september ben ik met Ryanair vanaf Dusseldorf Weeze naar Shannon (Ierland) gevlogen.
Ik heb dat helaas ook mogen ervaren, één of andere dronken mafkees achter mij, die tegen mijn stoel begon te schoppen.quote:Op zondag 25 september 2005 12:14 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Tja, wordt je toch weer het dupe van anderen. De ramen van de vliegtuigen zijn kogelvrij, ze moeten immers grote druk kunnen weerstaan.
(even wat toegevoegd aan mijn eerdere post --> Transavia en Ryan Air)quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:20 schreef Locusta het volgende:
- maatschappij? Gulf Air
- traject? Amsterdam - Abu Dhabi v.v.
- vertraging? Nope.
- vriendelijk personeel? Jazekers, zelfs nog een Nederlandse dame die er werkte
- lekker eten? Hmmm, niet echt. Op de heenweg Arabisch, op de terugweg Nederlands eten.
- entertainment? Filmpjes en muziek, altijd leuk
- algehele indruk? Netjes en verzorgd
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? Jazekers. Niet bijzonder maar wel goed.
- maatschappij? Royal Jordanian
- traject? Amsterdam - Amman - Calcutta - Bangkok - Kuala Lumpur v.v.
- vertraging? Ja, 24 uur
- vriendelijk personeel? Erg beleefd, niet bijzonder vriendelijk
- lekker eten? Wederom Arabisch en niet echt mijn smaak.
- entertainment? Filmpjes en muziek.
- algehele indruk? Niet erg betrouwbaar. Onverklaarbare geluidjes en rare landingen ed.
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? - Nee, zeker niet.
- maatschappij? Britisch Airways
- traject? Amsterdam - London - Cairo v.v.
- vertraging? Ja, 2 uur
- vriendelijk personeel? Jazekers. Netjes en straalden enthousiasme uit
- lekker eten? Engelse kost, maar goed te eten
- entertainment? JA! Zelfs videospelletjes
- algehele indruk? Betrouwbaar, netjes, verzorgd en zeer luxe
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? Graag zelfs, heeft wel mijn voorkeur
- maatschappij? Ryan Air
- traject? Eindhoven - London Stansted
- vertraging? Nope
- vriendelijk personeel? Gewoon, vriendelijk
- lekker eten? Kun je kopen tegen (mijns inziens) belachelijke prijzen! Is dus niet incl. bij je vlucht
- entertainment? Geen
- algehele indruk? Tja, budget maatschappij he. Net een vliegende bus. Zag er verder wel netjes uit
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? - Jazeker. Niet echt duur, makkelijk te boeken (via internet) en zag er netjes uit. Ik bestel er alleen geen kopje thee meer tijdens de vlucht, dat kostte me 2,50e
- maatschappij? Transavia (Volgensmij --> Basiq Air)
- traject? London Stansted - Rotterdam
- vertraging? Nope
- vriendelijk personeel? Erg vriendelijk
- lekker eten? Hoort niet standaart bij de vlucht, kun je wel kopen (zie Ryan Air)
- entertainment? Geen
- algehele indruk? Eigenlijk, net als bij Ryan Air, zag het er netjes uit, maar is het gewoon een vliegende bus. Niet echt bijzonder, wel betrouwbaar
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen? - Jep, betrouwbaar en betaalbare prijzen
(British Midland wordt hierboven al genoemd en sluit me er wel bij aan, alleen waren de stewardessen bij mijn vlucht een beetje chagrijnig. Straalden onvrede uit)
dus je moest in je bloke kont gebukt staan? dachten ze dat je drugs wilde smokkelenquote:Op vrijdag 30 september 2005 08:29 schreef ozzietukker het volgende:
Maatschappij:
EL AL (Isreal Airlines)
[b]Traject:[/b]
Amsterdam - Tel Aviv - Bangkok (AMS-TLV-BKK)
Prijs inclusief alle kosten:
¤540
Vliegtuig:
Boeing 757 traject AMS - TLV
Boeing 777 traject TLV - BKK
Comfort:
In de boeing 757 had ik een window seat, opzich niets mis mee, daar ik goed naar buiten kon kijken, maar ik had van die Isrealies naast me welke niet wilden opstaan toen ik naar de WC moest.. dus je wordt ietwat in je vrijheid bekrenkt..
Bij de boeing 777 had ik een aisle seat, 33 c, allergrootste voordeel is dat naast iedereen een eigen videoscherm heeft. (helaas geen spelletjes), bij mij er niemand achter zat, een loze ruimte zat, dus ik kon mijn stoel direct na het opstijgen achterover reclinen zonder dat iemand belemmerd werd met het eten
Vertraging:
Ehm ja, maar dat komt door mij(Nou ja door de Israelische beveiliging, lees meer bij vriendelijk personeel.....
Vriendelijk personeel:
Aan boord redelijk vriendelijk, kreeg asperine voor het opstijgen, en verder kreeg je drinken als je er om vroeg. (Het is wel zo dat die Israelies vaak op de belbutton drukken dus ze zijn wat gewend)
BIJ het inchecken echter had ik geen schijn van kans, waarschijnlijk hadden ze mij van te voren op een lijstje staan ofzo, want bij het aansluiten in de rij werd ik er al uitgehaald, ik dacht nog, zo gaat lekker snel, gelijk een gesprek met 2 ' gewone' medewerkers, na 5 minuten de supervisor, 2 minuten later het hoofd van de beveiliging.. (Waarschijnlijk hielpen die Maleisische en Indonesische stempels niet echt mee).
Dit betekende dus idd een zogenoemde 'stripsearch' gelukkig betekentdit niet dat je in je nakie voorovergebogen staat, maar wel word je helemaal gefouilleerd en de bagage binneste buiten gekeerd, telefoon en mp3 player + fototoestel op werkzaamheid onderzocht en duurt vrij lang voordat ze alles door de X-ray gehaald hadden..
Het gaat opzich vrij netjes allemaal, maar voorstrekt overbodig.. (ik ben geen terrorist) positief punt is dat je na de search snel door de customs gaat, onder begeleiding van een EL AL securityservice officier en een zwaar bewapend lid van de NL schiphol coppers... ook bij de gate stond ik zo binnen.. nadeel, ik kon nog net 1tijdschrift kopen en een flesje water, want er was niet veel tijd over![]()
Lekker eten:
3x een vedgiemeal, met niet te omschrijven producten, niet geprobeerd, ik kan absoluut niet eten in het vliegtuig.. anders zit ik de rest van de vlucht op de wc..
Entertainment:
Films en radiozenders, op boeing 757 op kleine hoofdschermen, in de boeing 777 op eigen scherm, alleen everybody loves raymond en Mr and Mrs Smith gekeken, voor de rest geslapen.
Algehele indruk:
Ondanks algehele controle (ik was de enige overigens, de rest van de lijst was leeg) best tevreden, alleen jammer dat 4 uur op Ben Guriron opzich lang duurt, (al werd ik ook daar opgeroepen voor nog een controle, en de vraag hoe ik al tot de gate was gekomen, daar gaat mijn transit begeleidster nog iets over horen, ik zag de bui trouwens al hangen bij het omroepen van mijn naam en ze hebben me 3x om moeten roepen, maar ging eerst maar even naar de WC.....
nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Ja, ik zal wel moeten, ik moet weer terug, en besides, de koffer van mij had een VIP zegels, dus was er als eerste uitEn de rest van de transit passagiers werd niet gecontroleerd...
doen toch pakjes vervoerenquote:Op maandag 10 oktober 2005 12:17 schreef hilliebillie het volgende:
Aanstaande zondag vlieg ik vanaf Brussel naar Luxor met TNT airways, nu heb ik nog nooit van deze luchtvaartmaatschappij gehoord.
Heeft iemand ervaringen met deze maatschappij die die met mij zou willen delen, ik ben namelijk benieuwd wat ik kan verwachten, of het een beetje goed is en of er eten is aan boord
ja ik hoop niet dat we in een postzak in het laadruim gedumpt wordenquote:Op maandag 10 oktober 2005 20:04 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
doen toch pakjes vervoerenTNT Post Groep = TPG van die rooie brievenbussen...
dat klopt maar die hebben voor zover ik weet geen logo met de letters TNT in oranje cirkels.. dat heeft de luchtvaartmaatschappij gelukkig wel (als ik de plaatjes op de (karige) website moet geloven)quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:05 schreef jmac het volgende:
TNT is toch ook iets met explosieven...?
Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:40 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
dat klopt maar die hebben voor zover ik weet geen logo met de letters TNT in oranje cirkels.. dat heeft de luchtvaartmaatschappij gelukkig wel (als ik de plaatjes op de (karige) website moet geloven)
Maar iemand die ervaring heeft met deze maatschappij??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |