abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2005 @ 09:19:56 #151
8474 Porto
Fok it..!
pi_28293627
quote:
Op maandag 27 juni 2005 23:48 schreef DutchTrain het volgende:
- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Ja, maar de kans is klein dat ik vrijwillig naar Helsinki terug zal gaan.
Hoezo dat dan, gaat het nergens over daar? zat er namelijk net over na te denken eigenlijk
pi_28305198
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 09:19 schreef Porto het volgende:
Hoezo dat dan, gaat het nergens over daar? zat er namelijk net over na te denken eigenlijk
Ach als je van stinkende onbeschofte mensen en toeristen houdt in een stad waar niets te beleven valt, dan is Helsinki the place to be. maar das een beetje off-topic, wacht maar op het reisverslag...
pi_28309025
maatschappij?
Japan Airlines

traject?
Amsterdam - Tokyo - Sydney - Tokyo - Amsterdam

prijs inclusief alle kosten?
1100 euro

vliegtuig
Geen idee, erg groot, met upper-deck

comfort
Standaard. Ik heb op 3 van de vier vluchten bij de nooduitgang gelegen, erg goed dus Benen helemaal uitstrekken

vertraging?
Niet 1 minuut

vriendelijk personeel?
Ongekend vriendelijk. Die Japanse vrouwtjes blijven maar lachen. Ik heb van de 4 vluchten maar eentje wat minder vriendelijk gezien, maar voor haar was het al de derde vlucht achter elkaar logisch dus.

lekker eten?
Mjah, je hebt de keus tussen Westers en Japans. Japans was ik niet zo kapot van (koude nudels ) maar Westers was goed door te komen.
Overigens kun je net zoveel eten en drinken als je wilt, extra maaltijd geen probleem, gratis alcohol, japanse nootjes en m&m's. Veel varia.

entertainment?
Prima, 5 tot 7 videofilms, navigatiemap, 2 camera's die op het vliegtuig hangen (birdseye en onder) en 16 audiokanalen. Videogames ook aanwezig, maar enigzins gedateerd. Heb alleen nooit met schaken van die computer gewonnen, heb het wel 50 keer geprobeerd!

algehele indruk?
Goede maatschappij, netjes verzorgd

zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Absoluut!

Opmerkingen
Op de heenreis moest je 5 uur wachten op het vliegtuig naar Sydney. Aansluiting was dus wat minder. Op de terugreis kregen we een gratis hotelovernachting cadeau omdat de aansluiting 1 dag later was. Incl. gratis ontbijt. Het hotel had zelfs een prima bed
Bloed, zweet en tranen!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 08:33:47 #154
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28407188
maatschappij?
Easyjet

traject?
Amsterdam - London Luton - Amsterdam (afgelopen donderdag 30 juni)

prijs inclusief alle kosten?
¤ 67.79

vliegtuig
Boeing 737

comfort
Gemiddeld, opzich niet veel beenruimte, maar daar het vliegtuig niet helemaal vol had, 1x 3 plaatsen tot mijn beschikking, op de terugweg 2 plaatsen, dus prima te doen

vertraging?
Op de heenweg 15 minuten, op de terugweg 15 minuten.. redelijk binnen de marge dus...

vriendelijk personeel?
Op beide vluchten aardige mensen van Easyjet aanwezig .. dat is ook wel eens anders...

lekker eten?
Niet geprobeerd, moest aan boord gekocht worden, aan het broodje mozerella van degene voor mij te zien lag deze er iets te lang

entertainment?
Easyjet inflight magazine en leuk uitzicht bij opstijgen en landen in Nederland. (Daar herken je tenminste wat.

algehele indruk?
Blijft een prima maatschappij voor deze korte afstand, meer heb je niet nodig, en de prijs is leuk!

zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Zeker weten! (zal ook wel moeten daar ik nog regelmatig naar London moet)

Opmerkingen
Jammer is alleen dat bij terugkomst NS besloten heeft om werkzaamheden richting Utrecht uit te voeren waardoor mijn treinreis 2,5 uur duurde naar Houten...
(Vooral omdat er stond dat de trein in kwestie vanaf Duivendrecht naar Hilversum (en dan Utrecht) ging, maar dit dus de trein naar Amersfoort bleek te zijn.. En ze roepen het wel om.. daarna gelijk de deuren dicht zodat je niet meer uit kon stappen
Om nog maar niet te spreken van de conducteur.. van je hebt niet het juiste kaartje....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28410066
Maatschappij:
KLM
Traject:
Amsterdam - Bonaire - Lima - Bonaire - Amsterdam
Prijs inclusief alle kosten:"
¤ 1100,00 ongeveer
Vliegtuig:
MD-11
Comfort:
Businessclass dus met het comfort zat het wel goed. Voldoende beenruimte, een stoel die goed afstelbaar was in van allerlei (on) mogelijke posities, continue lekker eten en drinken, eigen TV-scherm met 13 kanalen, goede films ook (oa Hitch, Million Dollar Baby, Be Cool) en leuke programma's (BCC News, CNN News, programma over Las Vegas). Verder vooral lekker geslapen.
Vertraging:
Nee, zowel in Lima als in Amsterdam een half uur te vroeg.
Vriendelijk personeel:
Vriendelijk personeel. Niet sjagrijnig, altijd met een lach, hulpvaardig, in voor een praatje...
Lekker eten:
Yep, zalm, zeebaars... keuze uit een paar gerechten en we krijgen zelfs veel te veel te eten. Normaal heb je buikpijn van de honger na zo'n vlucht, nu zat mijn buikje lekker vol. Tussendoor kregen we ook hapjes en voldoende frisdrank, wijn en bier.
Entertainment:
Zie comfort.
Algehele indruk:
Prima. Echt stukken beter dan Air France of Iberia.
Zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Yep, volgende keer Lima wederom met KLM.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28432124
Iemand ook ervaring met beenruimte in cityhoppers (70) ? Is dit gewoon standaard, of is het net allemaal wat krapper..
pi_28446568
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:33 schreef Friebo het volgende:
Iemand ook ervaring met beenruimte in cityhoppers (70) ? Is dit gewoon standaard, of is het net allemaal wat krapper..
Vluchten van KLM Cityhopper binnen Europa worden uitgevoerd met de vliegtuigtypes Fokker 50, Fokker 70 en Fokker 100. De Fokker 70 en Fokker 100 bieden twee klassen (KLM Europe Select en KLM Economy), de Fokker 50 heeft één klasse aan boord. De stoelafstand op deze toestellen varieert tussen de 31 en 32 inch. Dat is hetzelfde als in een 737 maar voor mijn gevoel zit je in een kleiner vliegtuig altijd krapper.
pi_28446620
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 12:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maatschappij:
KLM
Traject:
Amsterdam - Bonaire - Lima - Bonaire - Amsterdam
Prijs inclusief alle kosten:"
¤ 1100,00 ongeveer
Comfort:
Businessclass
Dat is wel heel goedkoop als volgens de KLMsite een ticket rond de ¤4000 kost. Hoe doe je dat
pi_28446633
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:33 schreef Friebo het volgende:
Da's wat krapper naar mijn idee. Logisch ook, want je zit er maar een uurtje of 2 uurtjes in.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28446676
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:50 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Dat is wel heel goedkoop als volgens de KLMsite een ticket rond de ¤4000 kost. Hoe doe je dat
Ik heb mazzel gehad deze keer. Het was wat druk bij het inchecken en boarden, wat mensen waren overboekt en er waren nog businessclass-stoelen vrij. Eentje om precies te zijn. Ik vroeg of ik kon upgraden, dat was prima, alleen heb ik uiteindelijk geen miles moeten inleveren. Die lever ik de volgende keer in en dan vlieg ik wederom BC.

Nee heb je, ja kan je krijgen.
  zondag 3 juli 2005 @ 16:00:47 #161
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_28446946
Maatschappij
Jet2.com

Traject:
Amsterdam-Manchester vv

Prijs inclusief alle kosten:
¤ 100,- ongeveer

Vliegtuig:
737 (k dacht 737-300)

Comfort:
Voor een low cost airline niet slecht. ik had redelijk goede plaatsen qua beenruimte. Het zijn wel oude(re) toestellen maar wel goed onderhouden

Vertraging:
Zowel heen als terug geen last van gehad. In ieder geval niet noemenswaardig

Vriendelijk personeel:
Zeker! Ze maakten tijd voor je en vanuit de cockpit ook de nodige info

Lekker eten:[/b
Geen idee. Moest je eten kopen en daar had ik geen zin in. De prijzen waren redelijk.

[b]Entertainment:

Een inflight magazine en dat was het. Oh ja het uitzicht naar buiten

Algehele indruk:
Goed. Zeker gezien de prijs. En op Schiphol kan je met Self check in je plaats uitzoeken.

Zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
Zeker wel

[ Bericht 86% gewijzigd door MrMadMan op 03-07-2005 16:07:04 ]
No Worries Mate!!!
pi_28446961
Waarom kopieer je mijn recensie? Je vliegt Amsterdam - Manchester v.v. en komt een half uur te vroeg aan in Lima. Het is wat met die budgetmaatschappijen van tegenwoordig.
  zondag 3 juli 2005 @ 16:02:11 #163
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_28446983
quote:
Op zondag 3 juli 2005 16:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarom kopieer je mijn recensie?
sorry zat ff te kloten. wou ff de layout kopieren
No Worries Mate!!!
pi_28566159
iemand al met Transavia gevlogen? (ga naar kreta)
pi_28570370
Vraag maar aan CMT
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 6 juli 2005 @ 23:13:11 #166
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28570372
quote:
Op zondag 3 juli 2005 15:48 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Vluchten van KLM Cityhopper binnen Europa worden uitgevoerd met de vliegtuigtypes Fokker 50, Fokker 70 en Fokker 100. De Fokker 70 en Fokker 100 bieden twee klassen (KLM Europe Select en KLM Economy), de Fokker 50 heeft één klasse aan boord. De stoelafstand op deze toestellen varieert tussen de 31 en 32 inch. Dat is hetzelfde als in een 737 maar voor mijn gevoel zit je in een kleiner vliegtuig altijd krapper.
f70 vind ik een lawaaiig klote vliegtuig. F50 vind ik wel erg leuk, ik hou wel van propellorvliegtuigen (heb er o.a. in gevlogen met ethiopian airlines, addis abbaba-Gondar)

deze dus

[ Bericht 6% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 06-07-2005 23:19:10 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28633009
- maatschappij?
Singapore Airlines
- traject?
Amsterdam - New York
- vertraging?
Geen.
- vriendelijk personeel?
Ja, allemaal aardige en mooie dames in stijlvolle Aziatische kleding
- lekker eten?
Was goed te doen
- entertainment?

Videoscherm in stoel voor je met Nintendo, en veel filmkanalen

- algehele indruk?
Heel goed
Duidelijk, want je verveelt je absoluut niet
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:25:24 #168
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28633466
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:47 schreef ankepanke het volgende:
oei! dat wordt afzien!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28637358
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 21:47 schreef ankepanke het volgende:
Ja, wat wil je weten?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:43:20 #170
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28637493
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:12 schreef rotskibo het volgende:
- maatschappij?
Singapore Airlines
- traject?
Amsterdam - New York
- vertraging?
Geen.
- vriendelijk personeel?
Ja, allemaal aardige en mooie dames in stijlvolle Aziatische kleding
- lekker eten?
Was goed te doen
- entertainment?

Videoscherm in stoel voor je met Nintendo, en veel filmkanalen

- algehele indruk?
Heel goed
Duidelijk, want je verveelt je absoluut niet
Ik vond ze ook erg goed, de beste maatschappij TRV award volgens de fok! users ? Misschien een ideetje.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28658197
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 21:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, wat wil je weten?
nou of da wa is?... vertraging gehad? goed/slecht?
pi_28660973
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 18:22 schreef ankepanke het volgende:
nou of da wa is?... vertraging gehad? goed/slecht?
Transavia is altijd OK. Waarschijnlijk heb je naar Kreta een full-service flight met eten en drinken erbij. De stoelen zitten niet al te ruim en je mede-passagiers op dit soort chartervluchten zijn misschien niet de leukste, maar over het algemeen kun je het niet beter treffen op een vakantievlucht naar de zon.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 20:26:57 #173
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28661045
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:24 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Transavia is altijd OK. Waarschijnlijk heb je naar Kreta een full-service flight met eten en drinken erbij. De stoelen zitten niet al te ruim en je mede-passagiers op dit soort chartervluchten zijn misschien niet de leukste, maar over het algemeen kun je het niet beter treffen op een vakantievlucht naar de zon.
Wij hebben niks te eten gehad hoor. Transavia vlucht naar Kreta. Ik neem aan dat je full-service bedoelt met dat je er voor moet betalen als je wat wil hebben.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28661208
Vertraging valt wel mee, of het moet druk zijn, dan krijgen andere kisten nog weleens voorrang. Mijn pa en ma zijn naar Rhodos gevlogen en eten krijg je echt niet bij Transavia gedurende een vlucht naar Griekenland. Of je moet flink wat euro's schokken voor een of andere misluke maaltijd.
pi_28661217
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:26 schreef Jaguarized het volgende:
Wij hebben niks te eten gehad hoor. Transavia vlucht naar Kreta. Ik neem aan dat je full-service bedoelt met dat je er voor moet betalen als je wat wil hebben.
Klopt, ik zie nu dat het gewoon een lijnvlucht is (die eventueel ingekocht kan zijn door een touroperator). Ik ging er van uit dat het een charter zou zijn.

Zeer waarschijnlijk geen gratis eten en drinken dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')