abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2005 @ 14:35:22 #101
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_27675451
quote:
Op zondag 29 mei 2005 12:24 schreef EagleJ het volgende:
Maatschappij: VLM Airlines

Traject:Rotterdam - London City - Manchester

Toestellen:Twee keer een Fokker 50

VLM is wat mij betreft een top-airline!
100% mee eens! Ik woon zo'n 20-30 min onder London City en elke keer terug naar Nederland vlieg ik met VLM. Van deur tot deur duurt het minder dan 2 uur! De check-in bij LCY is 15 min en RTM is 20 min.

Van de 20+ keer dat ik met ze gevlogen heb heb nog maar 1x vertraging gehad en dat was dan wel meteen voor een uur. (Maar ja, ik heb ook wel eens meer dan een dag vertraging gehad dus dan valt het nog wel mee)

Dat laat vliegen van welk ander Londons vliegveld naar Schiphol ver achter zich!

Beste airline die ik ken!
reset
  maandag 6 juni 2005 @ 15:07:43 #102
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_27676699
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:35 schreef Individual het volgende:

[..]

100% mee eens! Ik woon zo'n 20-30 min onder London City en elke keer terug naar Nederland vlieg ik met VLM. Van deur tot deur duurt het minder dan 2 uur! De check-in bij LCY is 15 min en RTM is 20 min.

Van de 20+ keer dat ik met ze gevlogen heb heb nog maar 1x vertraging gehad en dat was dan wel meteen voor een uur. (Maar ja, ik heb ook wel eens meer dan een dag vertraging gehad dus dan valt het nog wel mee)

Dat laat vliegen van welk ander Londons vliegveld naar Schiphol ver achter zich!

Beste airline die ik ken!
Ik weet niet waar in Nederland je meestal moet zijn, maar... ze vliegen inmiddels ook van Londen City naar Amsterdam, he
pi_27683206
met jet2 van a'dam naar manchester, heb ik al een paar keer gedaan de afgelopen 2 maanden, heel goed te doen. wel komt er laat op de vlucht pas het karretjes langs met wat te eten/drinken.

iemand ervaringen met Ryan Air en Transavia op (korte vluchten)? ik ga namelijk een combi vlucht nemen naar Dublin in Augustus.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_27690697
Transavia is prima als je geen prijs stelt op service en comfort (beenruimte).
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 6 juni 2005 @ 22:36:13 #105
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_27692201
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:16 schreef Dandilion het volgende:
met jet2 van a'dam naar manchester, heb ik al een paar keer gedaan de afgelopen 2 maanden, heel goed te doen. wel komt er laat op de vlucht pas het karretjes langs met wat te eten/drinken.

iemand ervaringen met Ryan Air en Transavia op (korte vluchten)? ik ga namelijk een combi vlucht nemen naar Dublin in Augustus.
Transavia is amper low cost te noemen, ze hanteren tarieven die bijna net zo hoog liggen als KLM tickets.

Service vond ik wat prima, wat euh, tja, simpel enzo, maar dat interesseerde me niet echt veel. Ik had het idee dat ik beter zat dan in een KLM vliegtuig, maar dat kan ook het moment geweest zijn.
pi_27692236
Ik vind Transavia niet echt best. Ze zijn aanmerkelijk duurder dan de lowcost-maatschappijtjes en hebben aanmerkelijk minder service dan KLM. Transavia vliegt dan wel niet zo heel ver, toch betaal je flink voor matige maaltijden en heb je weinig comfort en ruimte in zo'n Transavia-kist.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 6 juni 2005 @ 22:50:31 #107
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_27692721
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind Transavia niet echt best. Ze zijn aanmerkelijk duurder dan de lowcost-maatschappijtjes en hebben aanmerkelijk minder service dan KLM. Transavia vliegt dan wel niet zo heel ver, toch betaal je flink voor matige maaltijden en heb je weinig comfort en ruimte in zo'n Transavia-kist.
Ach, de keren dát ik ermee vloog was ik beide kanten op op tijd, heb niet in de rij hoeven staan... Ik vond het wel prima.

Wel raar idd dat ze zo duur zijn... op bijna alle routes die ze vliegen is wel een full-service maatschappij te vinden die het goedkoper doet. Naar Milaan vlieg je bijvoorbeeld goedkoper met Alitalia, en dan ook nog eens op een gunstiger gelegen vliegveld...
pi_27692785
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:50 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ach, de keren dát ik ermee vloog was ik beide kanten op op tijd, heb niet in de rij hoeven staan... Ik vond het wel prima.

Wel raar idd dat ze zo duur zijn... op bijna alle routes die ze vliegen is wel een full-service maatschappij te vinden die het goedkoper doet. Naar Milaan vlieg je bijvoorbeeld goedkoper met Alitalia, en dan ook nog eens op een gunstiger gelegen vliegveld...
Ik had met Transavia een paar keer een vertraging van ongeveer een half uur. Goed, dat maakt niet zo gek veel uit. Wat ik wel irritant vond is het gebrek aan service en comfort, terwijl je wel gewoon de volle mep dokt. Een reden voor mij om geen Transavia te vliegen, omdat andere maatschappijen die wel service en meer comfort leveren ook die route's vliegen voor vergelijkbare (of zelfs lagere) prijzen.

Regionale vliegvelden vind ik klote trouwens.
  maandag 6 juni 2005 @ 22:54:54 #109
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_27692881
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik had met Transavia een paar keer een vertraging van ongeveer een half uur. Goed, dat maakt niet zo gek veel uit. Wat ik wel irritant vond is het gebrek aan service en comfort, terwijl je wel gewoon de volle mep dokt. Een reden voor mij om geen Transavia te vliegen, omdat andere maatschappijen die wel service en meer comfort leveren ook die route's vliegen voor vergelijkbare (of zelfs lagere) prijzen.

Regionale vliegvelden vind ik klote trouwens.
Regionale vliegvelden zijn fijn, lekker via een trap het vliegtuig uit, lekker snel je bagage, zo weer buiten

Ik mijd Transavia liever ook, maar als ze tóch de goedkoopste op een route te zijn maakt het me ook niet zoveel uit. Ze brengen je waar je heen wilt, dat je dan niet echt service krijgt, tja
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:50:38 #110
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_27731882
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:07 schreef Douwe het volgende:

[..]

Ik weet niet waar in Nederland je meestal moet zijn, maar... ze vliegen inmiddels ook van Londen City naar Amsterdam, he
Ik weet het, maar ik moet idd in Rotterdam zijn gelukkig. Megalomaan Schiphol telt er zo weer een uur bij op! Ben al heel lang niet meer op Schiphol geweest!

Jammer dat er alleen maar vluchten binnen Europa vanuit London City gaan want Heathrow is waardeloos en Stansted te ver weg. Dan maar Gatwick.
reset
pi_27870552
- maatschappij?
AERLingus

- traject?
Amsterdam - Dublin

- vertraging?
10 minuten bij vertrek, niets bij aankomst

- vriendelijk personeel?niets mis mee

- lekker eten?
Niet uitgeprobeerd; prijzen vielen mee als je het vergelijkt met Dublin; 1,50 voor een blikje cola, 4 euro voor een biertje en 4 euro voor een sandwich. En voor 8 euro heb je een Iers breakfast met worst, spek en een drankje.

- entertainment?
geen; nou ja een mooi uitzicht op de westkust van Engeland (Blackpool en Liverpool)

- algehele indruk?

Prima toestel A320, leren stoelen en voldoende beenruimte

- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?
ja

En nog wat over de vliegvelden:
Vertek vanaf Schiphol is nooit zo'n probleem. Voor AerLingus maak je gebruik van de self-service check-in van de KLM, dus je kan meteen zelf je stoel uitkiezen. Na het afgeven van je ruimbagage ben je ook vrij snel door de security, waarna de lange tocht naar de juiste gate kan beginnen. En dan begint je vliegreis ook nog eens met een kwartiertje rijden door de polder.

Dublin airport
is sterk verouderd, maar de bagage was er vrij snel en met de gewonen stadsbus ben je voor 1,75 euro net zo snel in het centrum als de 5 euro kostende Airlink bus; ze staan gewoon allemaal achter elkaar in de file op de busbaan...

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 12-06-2005 22:43:14 ]
pi_27871397
- maatschappij?
AERLingus

- traject?
Dublin - Barcelona

- vertraging?
40 minuten bij vertrek, bijna een uur bij aankomst

- vriendelijk personeel?
niets mis mee

- lekker eten?
Niet uitgeprobeerd; prijzen vielen mee als je het vergelijkt met Dublin; 1,50 voor een blikje cola, 4 euro voor een biertje en 4 euro voor een sandwich. En voor 8 euro heb je een Iers breakfast met worst, spek en een drankje.

- entertainment?
helemaal niets, zelfs geen leuke FA's. Wel nog een interview met Bono in het In-Fligt magazine

- algehele indruk?

Prima toestel A321 met voldoende beenruimte, maar wel helemaal vol

ja

Vertrek vanaf Dublin is nog niet zo eenvoudig; de self service check-in leest geen Nederlandse paspoorten, maar gelukkig mocht ik bij de luggage drop off inchecken; gelukkig want de rijen voor de normale check-in balies reikten tot buiten de vertrekterminal, en dat om 6.00 's ochtends. Ondanks de waarschuwing om 2.45 uur van tevoren aanwezig te zijn, dacht ik dat het niet zo druk zou zijn 's ochtends vroeg.
Het grootste probleem was nog de security, waar een rij van ongeveer 1,5 uur voor stond. Gelukkig had iemand uitgevonden dat je de nooduitgang ook als noodingang kan gebruiken en je passagiers ook kan scheiden in reizigers voor terminal A en B. Dus binnen een half uur was ik bij de gate om er achter te komen dat er nog geen vliegtuig was.
En toen ontstond voor veel mensen ook de verwarring; 2 vliegtuigen werden richting de gates gereden waar veel mensen voor stonden te wachten; 1 zou naar Barcelona gaan, de ander naar Wenen. Ondanks een verschillende vertrektijd, begon het inchecken tegelijkertijd, waarbij iedereen met dezelfde trap naar beneden moest om naar het juiste vliegtuig te lopen over het platform. En inderdaad ik zat in het juiste vliegtuig, toen er mensen vroegen of ik wel op de juiste plek zat; inderdaad hetzelfde stoelnummer, alleen zij zaten in het verkeerde vliegtuig, want zij moesten naar Wenen....
Nou ja, Dublin is met recht gekozen tot het slechtste vliegveld van Europa

Over Barcelona niets veel te melden, behalve dan dat door baanonderhoud er een omweg van 20 minuten gemaakt moet worden om vervolgens geparkeerd te worden op een platform vanwaar het nog een stukje rijden is met de bus. De gecrashte KLM boeing staat er overigens ook nog steeds.
pi_27871633
- maatschappij?
Iberia

- traject?
Barcelona - Amsterdam

- vertraging?
10 minuten bij vertrek, niets bij aankomst

- vriendelijk personeel?
niets mis mee, ondanks alle eerdere verhalen, geen problemen mee gehad

- lekker eten?
Niet uitgeprobeerd.

- entertainment?
ja, een paar video's over Spanje in het Spaans, niet verder naar gekeken, de muziekkanalen werkten niet.
Bij de landing mooi uitzicht op Maasvlakte, Den Haag en Wassenaar.

- algehele indruk?

Prima toestel A320 voldoende beenruimte

ja

Ook in Barcelona was het druk bij vertrek. En omdat ik de heenreis van mn ticket niet gebruikt had, was mijn reserveringsnummer niet meer geldig bij de self-service check-in. Dus in de rij voor de normale check-in; dit duurde ruim een uur, waardoor ik op de tijd dat boarding zou beginnen nog voor de security stond. Gelukkig ging het hier sneller dan in Dublin, maar voor de zekerheid toch maar een stukje gaan hardlopen richting de gate, die nog verassend ver weg was. Daar aangekomen nog wel op tijd, boearding was net begonnen.

Terug op Schiphol was het de gebruikelijke bagagechaos; eerst een wijzigiging op welke band de bagage zou aankomen (waar opvallend genoeg geen standaard berichten voor zijn en ook niet aangekondigd wordt op de monitoren) en vervolgens 1.15 uur wachten op bagage... dat heb ik wel eens beter meegemaakt....
pi_28119958
Ik ga vrijdag met KLM vliegen. Nu zag ik op de klm site dat je tegenwoodig online kunt inchecken.. zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Scheelt weer een hoop gekloot bij die selfservice palen enzo...
  woensdag 22 juni 2005 @ 00:33:29 #115
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_28121034
Simpel zat... op de KLM site je boekingsnummer invullen en je naam, stoel aanklikken en je boardingpass printen. Vervolgens op Schiphol eventueel je bagage nog even afgeven en vervolgens door de douane/controle lopen. Makkelijker kan niet
  woensdag 22 juni 2005 @ 07:27:45 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28123389
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 00:33 schreef Douwe het volgende:
Simpel zat... op de KLM site je boekingsnummer invullen en je naam, stoel aanklikken en je boardingpass printen. Vervolgens op Schiphol eventueel je bagage nog even afgeven en vervolgens door de douane/controle lopen. Makkelijker kan niet
Idd wat hij zegt, voordeel is vooral dat je ook je stoel kunt uitkiezen, als je eerste even de layout van het vliegtuig bekijkt kan je zo een goede plaats bemachtigen...

Nadeel, als je op schiphol aankomt mis ik iets... ik mis dat lang in de rij staan wachten totdat henk en miep voor mij met 60 kilo overgewicht eindelijk ingecheckt is.... (en aangezien ik alleen met handbagage reis hoef ik op schiphol voor de douane niets meer te doen.. ik heb teveel tijd over nu )

Gelukkig vlieg ik binnenkort met EL AL, waarschijnlijk is de incheckprocedure daar weer als vanouds, en met een beetje geluk wordt ik nog 3 uur verhoord door de veiligheidsdienst
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28125441
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 00:33 schreef Douwe het volgende:
Haha ideaal dus, dat ga ik zeker doen! mooi plaatsje bij de nooduitgangen regelen ofzo
pi_28125954
Zondag meer dan een uur aan de grond gestaan op Manchester airport met Jet2.com vanwege het slechte weer.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 22 juni 2005 @ 10:51:04 #119
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_28126728
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef Spuit het volgende:

[..]

Haha ideaal dus, dat ga ik zeker doen! mooi plaatsje bij de nooduitgangen regelen ofzo
Haha, dan moet je wel snel zijn, de keren dat ik online incheckte waren die al bezet . En dat terwijl ik het 24 uur van te voren deed, terwijl het vanaf 30 uur van tevoren kan. Waarom willen anderen nou ook altijd bij de nooduitgang zitten?
pi_28128841
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:02 schreef Spuit het volgende:
Ja, dat probeerde ik een paar maanden terug bij Croatia Airlines ook. Alleen bleek het getoonde plattegrondje op hun website (Airbus A320) niet helemaal nauwkeurig te zijn en kwam ik dus 1 rij voor de nooduitgang terecht

Achteraf nog niet zo'n probleem, want ik zat praktisch business class nu: de voorste paar rijen van de economy class kunnen ze indien nodig als business class gebruiken puur door het gordijntje wat verder naar achteren op te hangen.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:04:56 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28139449
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:51 schreef Douwe het volgende:

[..]

Haha, dan moet je wel snel zijn, de keren dat ik online incheckte waren die al bezet . En dat terwijl ik het 24 uur van te voren deed, terwijl het vanaf 30 uur van tevoren kan. Waarom willen anderen nou ook altijd bij de nooduitgang zitten?
Kijk overigens uit dat je niet aan de raamkant gaat zitten bij de nooduitgang, want allereerst, er is daar geen raam, althans deze is dicht, en belangrijker, dan zit de pokke-uitgang-deur ervoor waardoor je je benen niet kan strekken...

Mijn vrienden van China Airlines hebben mij al 2x daar geplaatst, (je kunt helaas daar niet zelf je plaats uitzoeken), maar beide keren keurig opgelost door mij in businessklasse, nou je business klas stoelen maar economy class service, te plaatsen, waardoor de reis toch confortabel werd
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28140730
quote:

[..]

Het scheelt veel dat ik alleen vlieg. Mijn vriendin deed het via die automatische checkin bij KLM 2.5 uur vantevoren en ze zat perfect bij de nooduitgang ;-)

Maar ik ga het morgen wel op tijd doen, heb een hekel aan geen beenruimte...
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:16:28 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28141348
klm vliegt nog met realatief ouderwetse 747's naar azië die volgens mij niet uitblinken in beenruimte en ook geen personal entertainment system hebben. Naar z-amerika vliegen ze wel met modernere en ruimere 777's
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28144398
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
klm vliegt nog met realatief ouderwetse 747's naar azië die volgens mij niet uitblinken in beenruimte en ook geen personal entertainment system hebben. Naar z-amerika vliegen ze wel met modernere en ruimere 777's
Ja, dat had ik al gezien ja.. Vorig jaar hadden we idd ook een 777 naar Brazilie, die was wel fijn.. Maar ach een 747 is ook wel OK, zolang ze maar goede films draaien
pi_28153663
quote:
Gelul, ben in februari naar Azie gevlogen in een 3 maanden oude 777
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:31:23 #126
94688 EagleJ
United will stand!
pi_28159149
quote:
't ligt er natuurlijk aan waar je naartoe vliegt in Azië. Zo is Amsterdam - Manila v.v. standaard een 777. Amsterdam - Osaka v.v. wordt afwisselend door 777 en 747 uitgevoerd, net als Amsterdam - Tokio.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  donderdag 23 juni 2005 @ 18:08:02 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28168926
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:31 schreef EagleJ het volgende:

[..]

't ligt er natuurlijk aan waar je naartoe vliegt in Azië. Zo is Amsterdam - Manila v.v. standaard een 777. Amsterdam - Osaka v.v. wordt afwisselend door 777 en 747 uitgevoerd, net als Amsterdam - Tokio.
En Amsterdam - Bangkok alleen in een Boeing 747 COMBI waar op de terugweg ook nog eens de tracingsysteem (kaartje op scherm met vluchtinfo) niet werkte, en waar de airco stond ingesteld met de voorkeurstemperatuur van -15c
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28182498
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 08:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Gelul, ben in februari naar Azie gevlogen in een 3 maanden oude 777
... en ik naar Zuid-Amerika met zo`n oude bak ipv een nieuwe.
pi_28183998
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 02:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

... en ik naar Zuid-Amerika met zo`n oude bak ipv een nieuwe.
tja....die nieuwe had ik dus al
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_28189969
Ja maar naar jakarta is het een 747-400 gewoon....
en heb al een mooie plek te pakken, stoel 51H aan het middenpad bij de nooduitgangen

lekker vluchtje dus
pi_28231150
Ik hou helemaaal niet van die nooduitgang-spots..

• Iedereen die zijn benen wil strekken komt bij jou staan..
  • Mensen die in de rij staan voor de wc trappen op je tenen..
  • Jouw persoonlijke tv (die uit de armleuning tevoorschijn komt mits je met bv. MA vliegt) wordt aangezien als algemene leuning, dus elke keer als er iemand langs loopt: *poof, naar beneden dat ding: ''ohh sorry!'' ''ja ben het al gewend''..
  • Je hebt geen vakje waarin je je tijdschriften e.d. kwijt kan..
  • Je kunt je benen niet omhoog tegen de stoel voor je plaatsen, ik hou er helemaal niet van als mijn benen maar een beetje in de ruimte bungelen..

Nooduitgang-spots
  •   zondag 26 juni 2005 @ 10:25:28 #132
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_28243650
    quote:
    Op zaterdag 25 juni 2005 19:52 schreef TastyMushroom het volgende:
    Ik hou helemaaal niet van die nooduitgang-spots..

• Iedereen die zijn benen wil strekken komt bij jou staan..
  • Mensen die in de rij staan voor de wc trappen op je tenen..
  • Jouw persoonlijke tv (die uit de armleuning tevoorschijn komt mits je met bv. MA vliegt) wordt aangezien als algemene leuning, dus elke keer als er iemand langs loopt: *poof, naar beneden dat ding: ''ohh sorry!'' ''ja ben het al gewend''..
  • Je hebt geen vakje waarin je je tijdschriften e.d. kwijt kan..
  • Je kunt je benen niet omhoog tegen de stoel voor je plaatsen, ik hou er helemaal niet van als mijn benen maar een beetje in de ruimte bungelen..

Nooduitgang-spots
  • Hangt ook maar van het vliegtuig af, in de meeste vliegtuigen is het alleen een plaats waar de stoelenrijen gewoon wat verder uit elkaar staan, maar dan niet zó ver dat mensen hun benen daar wel even kunnen komen strekken
      zondag 26 juni 2005 @ 10:36:38 #133
    38433 snijder
    snijderdotcom
    pi_28243786
    quote:

[..]

Volgens mij worden de nooduitgangstoelen helemaal niet aangeboden bij de internet of self servcie check-in. Er zitten nl. wel bepaalde voorwaarden aan die stoelen zoals geen kinderen, volledig valide, Engels kunnen praten e.d. Reisagenten kunnen die stoelen ook niet reserveren in hun reserveringssysteem. Alleen de airline zelf kan die reserveren. Althans zo werkt het bij de KLM.
    Get a life.....Morgen lig je onder de tram
      zondag 26 juni 2005 @ 11:57:18 #134
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_28245547
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 10:36 schreef snijder het volgende:

[..]

Volgens mij worden de nooduitgangstoelen helemaal niet aangeboden bij de internet of self servcie check-in. Er zitten nl. wel bepaalde voorwaarden aan die stoelen zoals geen kinderen, volledig valide, Engels kunnen praten e.d. Reisagenten kunnen die stoelen ook niet reserveren in hun reserveringssysteem. Alleen de airline zelf kan die reserveren. Althans zo werkt het bij de KLM.
    Nou dan moet je mij toch uitleggen waarom ik eind mei in Nederland 26 uur van te voren een plek bij de nooduitgang kon bemachtingen bij de KLM, lekker aan het gangpad, zodat je geen last heb van de 'bobbel-uitstulpsel-ding' van de deur... via online inchecken

(Wat inderdaad wel raar is dat helemaal niemand mij heeft gezien, pas bij het boarden gaf ik mijn uigeprinte boarding pas..... als ik dan slecht ter been was geweest had ik er wel kunnen zitten, of misschien is het dan een taak van de crew om, als ik met rolstoel en al aan boord kom, mij toch nog van plaats te laten ruilen..

Het moet inderdaad verboden worden mensen voor je hebben te gaan staan, voordeel, als je maar lekker languit zit wordt de aantrekkelijkheid hiervoor ontnomen, en ik heb dáár niet zoveel last van gehad, alleen van de dronken mafkees achter mij die tegen mijn stoel begon te schoppen en aan te raken, maar ook dat was voor 30 minuten, hierna werd ie op water gezet en gerestrained verder vervoerd.... Dus al met al was het een fijne plek..

(In het midden van een stoelenrij zijn de vervelendste plaatsen, altijd vechten om de armleuning met je naastzittende medereiziger... (althans in economy klasse).

Goed binnenkort een rapport zoals deze hier bedoelt is, ik vlieg even op en neer naar London met Easy Jet
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_28283839
    Ik zou hier graag willen schrijven over de vlucht Amsterdam – Stockholm, zoals die wordt aangeboden op de website van Sterling ( www.sterlingticket.com ). Echter, de afhandelaar op Schiphol – Menzies – kan geen instapkaarten printen voor het tweede deel van de vlucht. Hier moest ik overigens zelf achter komen, want ik kreeg gewoon zonder enige toelichting de instapkaart voor alleen het traject Amsterdam – Kopenhagen.

Dit betekende dus dat ik in Kopenhagen bagage moest ophalen en opnieuw moest inchecken in 40 minuten tijd; door vertraging landde het vliegtuig pas met nog 20 minuten te gaan. Dankzij de efficiency van Kopenhagen Airport en het feit dat ik er de weg al kende, lukte het me om met nog 30 seconden voor het officieel sluiten van de check-in mijn instapkaart te printen en bagage af te geven bij de self sevice check-in… Met andere woorden; doe dit je ouders niet aan

De dame van Menzies vertelde mij dat het in de toekomst overigens wel mogelijk moet zijn om bagage direct te labelen voor Stockholm en een instapkaart te printen. Dus wellicht later nog eens proberen, als Sterling van nog vliegt vanaf Schiphol natuurlijk…

Nu dus een vluchtverslag in twee delen:

- maatschappij?
    Sterling ( www.sterlingticket.com )

- traject?
    Amsterdam – Kopenhagen

- prijs inclusief alle kosten?
    63 euro (t/m Stockholm Arlanda)

- vliegtuig
    Een Boeing 737-3Y0 ( LN-KKN )van Norwegian met Sigrid Undset; de Noorse Nobelprijswinnares 1928 op de staart

-comfort
    Stoel 6D (gangpad), maar door vrije stoelen naast mij later toch maar aan het raam gaan zitten. Standaard beenruimte als in elke Boeing. Niet te veel dus.
    Lage bezetting; ongeveer 50 passagiers.

- vertraging?
    10 minuten bij vertrek, wel direct vertrek vanaf Kaagbaan richting het zuiden, maar daardoor wel weer een bochtje terug langs Schiphol en over de Bijlmer.

20 minuten bij aankomst wegens gebrek aan grondpersoneel in Kopenhagen

- vriendelijk personeel?
    Ze hebben geen woord gezegd. Wel opvallend dat er twee mannelijke FA’s waren met kaal hoofd en zwarte leren handschoenen. De vrouwelijke pursor bleef gedurende de hele vlucht achterin zitten.
    De safety instruction werden overigens alleen in ‘Scandinavian language’ gegeven, Engelstaligen werden verzocht op de safety card te kijken.

- lekker eten?
    Niet uitgeprobeerd, redelijke prijzen; maar alleen af te rekenen in Noorse kronen

- entertainment?
    Alleen Noors in-flight magazine. Wel mooi uitzicht over Schiphol, Bijlmer, Flevopolders, Wadden en Kopenhagen.

- algehele indruk?
    Een beetje vreemd als je van Amsterdam naar Kopenhagen vliegt met een Deens maatschappij dat je plotseling te maken krijgt met een Noors vliegtuig en personeel.

Ja, simpel en goedkoop

Amsterdam was druk als altijd. Inchecken voor Sterling wordt gedaan door Menzies in een donker hoekje van Vertrek 1. Maar dat zorgt er dan wel weer voor dat je dicht bij de B-pier bent.

--- en deel 2 ---

- maatschappij?
    Sterling (www.sterlingticket.com)

- traject?
    Kopenhagen – Stockholm Arlanda

63 euro (vanaf Amsterdam)

- vliegtuig
    Een Boeing 737-86Q van OY-SEJ Sterling

-comfort
    Stoel 25A (raam) Standaard beenruimte als in elke Boeing. Niet te veel dus.
    Lage bezetting; ongeveer 60 passagiers. Beetje turbulente landing, voor de rest goede temperatuur en luchtdruk.

- vertraging?
    10 minuten bij vertrek,

5 minuten bij aankomst ondanks dat we vanaf Kopenhagen in zuidelijke richting vertrokken en in Stockholm vanuit het noorden moesten landen

- vriendelijk personeel?
    Ze hebben geen woord gezegd.
    De safety instruction werden overigens alleen in ‘Scandinavian language’ gegeven, Engelstaligen werden verzocht op de safety card te kijken.

- lekker eten?
    Niet uitgeprobeerd, redelijke prijzen; te betalen in Eurobiljetten, Deense of Zweedse Kronen

- entertainment?
    Na de safety video verdwenen de schermpjes weer snel in het plafond. De FA’s zijn één keer snel voorbijgelopen met eten en drinken.
    Wel deed de piloot zijn best om iedereen nog wat van Stockholm te laten zien bij het aanvliegen naar Arlanda.

- algehele indruk?
    Goed genoeg. Niets mis mee

- zou je nog een keer met deze maatschappij vliegen?Ja, simpel en goedkoop

Kopenhagen is een zeer efficiënt vliegveld. Het is daar dus mogelijk om binnen 15 minuten dat je het vliegtuig uitgelopen bent, weer terug te zijn bij de gate; inclusief bagage ophalen, afgeven en inchecken.

Stockholm Arlanda zou een van de mooiere vliegvelden van de wereld moeten zijn. Helaas kwam ik aan in een oude terminal.
    Vanaf Arlanda ben je in 20 minuten met de zeer punctuele Arlanda express trein in het centrum van Stockholm. De trein kost wel 1 euro per minuut, maar dan wordt je onderweg wel vermaakt met het weerbericht, het wereldnieuws en de actuele snelheid van de trein.

[ Bericht 1% gewijzigd door DutchTrain op 27-06-2005 22:10:56 (website aangepast toen het forum het weer deed...) ]
      maandag 27 juni 2005 @ 21:26:07 #136
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_28284160
    lekker verliesgevend 60 manx 60 euro 3600 euro kun je geen vliegtuig van laten vliegen lijkt me
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_28284458
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 21:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
    lekker verliesgevend 60 manx 60 euro 3600 euro kun je geen vliegtuig van laten vliegen lijkt me
    2 vliegtuigen dus zelfs.. maar goed. IK betaalde 63 euro voor deze 2 vluchten tezamen. De normale prijs is ongeveer 120 euro per vlucht. Een uurtje vliegen kost - meen ik - rond de 5000 euro met een dergelijk vliegtuig.

Of het milieutechnisch verantwoord is om straks 10 vluchten per dag - ofwel een capaciteit voor zo'n 1500 pax - naar Kopenhagen te hebben is een ander verhaal.
      maandag 27 juni 2005 @ 21:59:58 #138
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_28285278
    Volgens mij moet je het adres van de website even aanpassen naar: http://www.sterlingticket.com/en/forside_en

* Ozzietukker deze site zelf ook even checkt voor goedkope tarieven
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator maandag 27 juni 2005 @ 22:04:44 #139
    819 crew  Gert
    spreekt voor zich
    pi_28285459
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 21:15 schreef DutchTrain het volgende:
    Vanaf Arlanda ben je in 20 minuten met de zeer punctuele Arlanda express trein in het centrum van Stockholm. De trein kost wel 1 euro per minuut, maar dan wordt je onderweg wel vermaakt met het weerbericht, het wereldnieuws en de actuele snelheid van de trein.
    20 euro voor een enkeltje trein?
    Daar gaat je voordeel van een goedkoop vliegticket.
    "Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
    pi_28285772
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 22:04 schreef Gert het volgende:
    20 euro voor een enkeltje trein?
    Daar gaat je voordeel van een goedkoop vliegticket.
    Dat zijn de kosten die ik altijd meereken voor mezelf.. Bij de typische Ryanair - vliegvelden netaal je ook al snel 10 euro voor een stukje met de bus en dan rijd je geen 207 km/h

En het is onafhankelijk van welke airline je vliegt; je moet toch naar de stad. Het voordeel van het goedkope ticket is, dat ik het er nu voor over had om met de dure trein te gaan en bij een duur vliegticket eerder voor de goedkopere bus had gekozen.

[ Bericht 17% gewijzigd door DutchTrain op 27-06-2005 22:22:41 ]
    pi_28286927
    - maatschappij?
    RyanAir ( www.ryanair.com )

- traject?
    Stockholm Skavsta - Riga

35 euro

- vliegtuig
    Een Boeing 737-700 EI-DAH. Opvallend groot toestel voor de ongeveer 120 passagiers die meegaan

-comfort
    Geen vaste plaatsen, je krijgt een plasticje met een nummer er op; nummers 1 t/m 68 mogen als eerste het vliegtuig in, daarna de rest. Wederom niet al te veel beenruimte. Maar voor deze korte vlucht goed te doen

- vertraging?
    Precies op tijd vertrokken, 15 minuten te vroeg geland met enige turbulentie, maar verder nette landing

- vriendelijk personeel?
    Opvallend genoeg zijn ze maar 1 keer langs geweest om wat broodjes en drankjes te verkopen. En er werd veel verkocht. Ik had ook nog wel de loterijen en de in-flight shop verwacht, maar die kwamen dit keer niet.

- lekker eten?
    Niet uitgeprobeerd, vrij duur, te betalen in Zweedse kronen of Eurobiljetten

- entertainment?
    Niets, wel weer het gebruikelijk in-flight magazine dat al iets te vaak gelezen was en daardoor bij aanraken uit elkaar viel. Geen bijzondere uitzichten dit keer.

- algehele indruk?
    Cheap and quick.
    Verder opvallend is dat Ryanair recyclebare instapkaarten gebruikt en dat ze geen officiële bagagelabels (zo een waar ook je naam op staat) gebruiken; met potlood wordt op een lijst je naam aan een bagagelabel nummer gekoppeld; ze gaan er dus niet van uit dat je de weg kwijt raakt en je bagage van boord moet worden gehaald. ( Ik zou ook niet weten waar je naar toe zou moeten gaan mocht je het vliegveld uit gaan )

Ja, simpel en goedkoop

Skavsta ligt ver weg van Stockholm; 1u30 minuten met de bus, maar kost maar 1,6 cent per minuut (das dus ruim 14 euro) Opvallend is dat de bus helemaal vol zit en er bij een halte halverwege mensen moeten achterblijven, waarvoor een taxibusje wordt besteld.
    Op het vliegveld van Skavsta kun je in 3 minuten van de bushalte aan de gate staan. Check-in en door de security gaat snel, daarna wel nog door de paspoortcontrole, want ik verlaat hier de Schengen-zone.

Riga is een moderne luchthaven, de grootte van Rotterdam Airport in passagiersaantallen, maar heeft wel aviobruggen voor de vliegtuigen. Ryanair maakt hier geen gebruik van, dus moet je even over het platform lopen en met een trap kom je dan weer in de terminal terecht. Door de douane en bagage ophalen duurt nog geen 10 minuten en terwijl je in de pier loopt of wacht op je bagage kun je geld pinnen en een gratis exemplaar van Riga – in your pocket krijgen (het onmisbare reisgidsje waarvoor je anders ruim twee euro betaalt).
    Voor de luchthaven staan voldoende moderne taxi’s die je voor ongeveer 10 euro naar het centrum brengen. Je kan ook een stukje lopen naar de bushalte; dan ben je voor 30 eurocent in het centrum.
      maandag 27 juni 2005 @ 22:46:52 #142
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_28287053
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 22:43 schreef DutchTrain het volgende:
    Verhaal....
    Waarom zet je de kosten van transfers in minuten in je verhaal?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_28287444
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 22:46 schreef Jaguarized het volgende:
    omdat dat bij Stockholm Arlanda Airport wel een leuke maat was om aan te geven hoeveel die trein eigenlijk kost.

In dit geval dus 2x zoveel als de vlucht (2 uur vliegen voor 63 euro).

Bekend voorbeeld wat ook nog wel eens gebruikt wordt is, dat de London Underground duurder per km is dan de Concorde (was).
    Nou ja, zo zijn er nog wel meer vreemde vergelijkingen te maken

[ Bericht 30% gewijzigd door DutchTrain op 27-06-2005 23:02:29 ]
      maandag 27 juni 2005 @ 22:59:09 #144
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_28287513
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 22:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Handig toch om te vergelijken
      maandag 27 juni 2005 @ 23:02:12 #145
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_28287623
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 22:59 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Handig toch om te vergelijken
    Tuurlijk is het leuk om te vergelijken wat een transfer in Stockholm en en Riga kost. Kennelijk heb je mijn reactie niet goed gelezen daar het mij ging waarom hij de kosten per minuut er neerzette.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 27 juni 2005 @ 23:09:45 #146
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_28287853
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 23:02 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Tuurlijk is het leuk om te vergelijken wat een transfer in Stockholm en en Riga kost. Kennelijk heb je mijn reactie niet goed gelezen daar het mij ging waarom hij de kosten per minuut er neerzette.
    Als DT alleen het bedrag zou vermelden, zou dat nog niets zeggen over het aantal kilometers of de tijd die je onderweg bent van vliegveld naar de stad of andersom. Het aantal kilometers weet je vaak niet precies (of je moet op de kilometerteller in de bus of trein meekijken ), dus het uitdrukken in kosten per minuut vind ik helemaal niet zo gek.
    pi_28288198
    Ach, er zijn ook mensen die voor 1 euro per minuut op een andere manier net zo veel plezier beleven
      maandag 27 juni 2005 @ 23:46:22 #148
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_28289188
    Sterling náár Stockholm is nog wel te overwegen, maar tering, de terugvliegtijd :| 6:00 vertrekken vanaf Arlanda, dat is écht veel te vroeg. Wat ik mis, is overigens hoe je vanuit Riga weer in Nederland bent gekomen?

Per minuut berekenen is vreselijk. Een vlucht naar Parijs die me 199 euro heeft gekost, kostte omgerekend 2,21 per minuut, uitgaande van een vliegtijd van 45 minuten (heen en terug, dus totaal 90). Ik zag de 2 euro munten bijna letterlijk van de vleugel afschieten
    pi_28289270
    En zie hier hoe ik vanuit het verre noorden weer ben teruggekeerd... (eerst nog met de bus naar Tallinn, toen met de boot naar Helsinki, maar daarover volgt nog een reisverslag)

- maatschappij?
    Blue1 www.blue1.com

- traject?
    Helsinki - Amsterdam

102 euro

- vliegtuig
    RJ-85 OH-SAK

-comfort
    Stoel 1A ofwel veel beenruimte in deze bussinessclass opstelling. Wel opvallend veel geluid vanuit de voorgelegen pantry. Meer naar achter in het vliegtuig schijnt het één van de stilste vliegtuigen te zijn.

- vertraging?
    Precies op tijd vertrokken, 5 minuten te vroeg geland op de Kaagbaan na een mooie 180 graden bocht voor Leiden

- vriendelijk personeel?
    Ja, wisten erg goed met passagiers om te gaan.

- lekker eten?
    Ja, dit keer inclusief koude lunch. Lekker stuk zalm, aardappelsalade en wat tomaat met feta. Glaasje water, een Fins biertje erbij en koffie of thee met twee koekjes. En nog warme broodjes erbij. Allemaal goed te eten. Alleen jammer dat het al 10 minuten na vertrek geserveerd werd en je de resterende 2 uur niets meer kreeg.

- entertainment?
    Niets, wel het gebruikelijk in-flight magazine, waar werkelijk niets interessants in stond. Maar het uitzicht was wel mooi; aangezien dit vliegtuig maximaal 9 km hoog mag vliegen, was er een prachtig uitzicht op de Finse eilanden voor de kust en vloog de piloot ook nog een stukje om, om Stockholm te laten zien (voor mij een mooi einde van m’n vakantie, omdat ik nu kon zien waar ik 12 dagen eerder begonnen was).

- algehele indruk?
    Leuk om weer eens met een full-service airline te vliegen. Zeker in een wat kleiner toestel met veel beenruimte geeft het wel een luxe gevoel

Ja, maar de kans is klein dat ik vrijwillig naar Helsinki terug zal gaan.

Helsinki Airport ligt op ongeveer 35 minuten met bus 615 van het centraal station. En het kost EUR 3,40 om er te komen. hoeveel dat per minuut is, mag je zelf uitrekenen
    Voor vluchten van Blue1 kun je niet de self-service check-in gebruiken, maar binnen 20 minuten na aankomst met de bus was ik door de check-in en security. Na de security zijn er wel wat winkels om je even te vermaken en genoeg zitplaatsen om ergen rustig te zitten.
      maandag 27 juni 2005 @ 23:55:01 #150
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_28289503
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 23:48 schreef DutchTrain het volgende:
    Ja, maar de kans is klein dat ik vrijwillig naar Helsinki terug zal gaan.
    Ik ben benieuwd naar je reisverhaal .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')