Join the club. Hier moet ik er ook niet mee aankomen. Ik denk dat veel mensen zwart/wit gewoon associeren met langzaam. En dat is misschien ook wel een terechte conclusie. Ze begrijpen echter niet dat langzaam zeker niet altijd saai betekent. Maarja.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:58 schreef Mike het volgende:
BS: het was naar aanleiding van de laatste paar reacties in dat topic.
Mijn zusje weigert trouwens ook zwart/wit-films te kijken. Daar kan ze niet tegen, zegt ze.
Nee, zo is het dus niet. Ik ken een shitload aan klassieke films die juist veel sneller zijn dan de huidige films. Verhalen worden ZO goed verteld dat je er geen moment ook maar aan denkt om op je klok tekijken.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het 'probleem' is, denk ik, gewoon dat veel moderne kijkers meer spanning, snelheid en actie verwachten in een film. Dit wordt door de media enorm gepropagandeerd. Kijk maar naar alle (muziek)clips en films. Mensen raken hier aan gewend en na verloop van tijd verwachten ze dit ook gewoon te zien in een film. 'Oudere' films zijn echter gewoon langzaam. Zo simpel is het. 'Vroeger' werd er de tijd genomen een verhaal te vertellen, het publiek verwachtte dit ook en daarom was dit een succes. Veel mensen van de huidige generatie (zei een ouwe lul.) kunnen gewoon niet tegen deze snelheid. Erg jammer, maar het is nou eenmaal zo.
Inderdaad. Ik vind ook veel oudere films niet leuk (ik ben bv niet zo'n fan van Mr Smith Goes to Washington die Posdnous net noemt), maar ik bekijk elke film zonder vooroordelen vooraf.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zeg bah. Bah, dat zeg ik. Bah.
Mensen met oogkleppen zullen altijd blijven bestaan. Waarmee ik niet wil zeggen dat je Casablanca goed moet vinden. Maar je moet wel overal voor openstaan.
Bah, een film uit de jaren 70. En een musical.quote:Je moet natuurlijk niet te ver gaan en gaan beweren dat Grease leuk is. Dat dan ook weer niet.
Mijn bewering sluit natuurlijk ook geen uitzonderingen uit. Zo kan ik ook wel een bergje nieuwe films noemen die langzamer zijn dan de 'gemiddelde' film van 50 jaar terug. Ik blijf echter van mening dat de gemiddelde oude film gewoon langzamer is dan de gemiddelde nieuwe film. Vroeger duurde het nog wel een half uur/drie kwartier voor je echt in de film zat, voordat je een beetje snapte waar het over ging. Nu val je meestal midden in een verhaal en wordt alles razendsnel uitgelegd.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, zo is het dus niet. Ik ken een shitload aan klassieke films die juist veel sneller zijn dan de huidige films. Verhalen worden ZO goed verteld dat je er geen moment ook maar aan denkt om op je klok tekijken.
Kijk alleen maar naar een Mr. Smith goes to Washington, welke huidige film weet nu zoveel verschillende gepaste lagen en scenewisselingen aan te brengen?
Kijk naar Bringing up baby en His Girl Friday, welke huidige komedie heeft zoveel snelle dialogen, spitsvondigheden en situaties?
Absoluut niet mee eens dus.
Dat is wat anders, maar je kunt niet zeggen dat ie minder snel is dan huidige filmsquote:Op maandag 7 februari 2005 12:09 schreef Mike het volgende:
(ik ben bv niet zo'n fan van Mr Smith Goes to Washington die Posdnous net noemt)
Musicals zijn dan ook gewoon kutquote:Op maandag 7 februari 2005 12:09 schreef Mike het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind ook veel oudere films niet leuk (ik ben bv niet zo'n fan van Mr Smith Goes to Washington die Posdnous net noemt), maar ik bekijk elke film zonder vooroordelen vooraf.
[..]
Bah, een film uit de jaren 70. En een musical.
Zeikerd.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik vindt het ook hoogstens irritant als de beeld kwaliteit en geluids kwaliteit klote zijn en mede daardoor ben ik niet geinteresseerd in eigenlijk alles beneden 1970....en zeker ook veel films tussen +- 1970 - 1990.
Beeld en geluidkwaliteit vindt ik net zo, al niet belangrijker, dan het verhaal!
Jullie zullen me wel een zeikerd vinden maar zo ben ik nu eenmaal
Ik denk dat we snelheid dan misschien anders interpreteren.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Mijn bewering sluit natuurlijk ook geen uitzonderingen uit. Zo kan ik ook wel een bergje nieuwe films noemen die langzamer zijn dan de 'gemiddelde' film van 50 jaar terug. Ik blijf echter van mening dat de gemiddelde oude film gewoon langzamer is dan de gemiddelde nieuwe film. Vroeger duurde het nog wel een half uur/drie kwartier voor je echt in de film zat, voordat je een beetje snapte waar het over ging. Nu val je meestal midden in een verhaal en wordt alles razendsnel uitgelegd.
De opgepoetste versie van Metropolis ziet er beter uit dan Van Helsing.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Zeikerd.
Maar niet alle films van voor 1970 hebben toch een slechte beeldkwaliteit? Ik heb hier bv een dvd liggen van The Adventures of Robin Hood uit 1937. Die is in technicolor en helemaal opgepoetst. Ziet er mooier uit dan de meeste films die nu uitkomen.
Ingrid Bergman ziet er beter uit dan Uma Thurman.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De opgepoetste versie van Metropolis ziet er beter uit dan Van Helsing.
Nee, we bedoelen hetzelfde. Ik ben 't gewoon niet met je eens dat de dingen die jij noemt, dialogen, scenewisselingen, etc., vroeger sneller waren dan nu. Let's agree to disagreequote:Op maandag 7 februari 2005 12:13 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik denk dat we snelheid dan misschien anders interpreteren.
Waar de snelheid vroeger lag in snelle scenewiselingen, dialogen en situatie op situatie is het nu vooral snelheid in montage, ontploffingen en oneliners.
Ik ervaar het net omgedraaid. Vooral met die recente films met 5 plottwists per minuut en waarbij vaag sowieso gelijk staat met cool. Op het moment dat ik eindelijk in de film zit, is de film meestal al een paar uur gedaan.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Mijn bewering sluit natuurlijk ook geen uitzonderingen uit. Zo kan ik ook wel een bergje nieuwe films noemen die langzamer zijn dan de 'gemiddelde' film van 50 jaar terug. Ik blijf echter van mening dat de gemiddelde oude film gewoon langzamer is dan de gemiddelde nieuwe film. Vroeger duurde het nog wel een half uur/drie kwartier voor je echt in de film zat, voordat je een beetje snapte waar het over ging. Nu val je meestal midden in een verhaal en wordt alles razendsnel uitgelegd.
Dat is zeker waar. Maar dat is, denk ik, meer een bijwerking van die snelheid. Naarmate de films steeds sneller worden, verwacht het publiek ook meer. Nu is alleen een 'snelle' film niet meer genoeg, maar moet er ook sprake zijn van die plottwists die jij noemt. De bijwerking daarvan is dat de mensen er juist weer langer over gaan doen om 'in het verhaal te komen'.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik ervaar het net omgedraaid. Vooral met die recente films met 5 plottwists per minuut en waarbij vaag sowieso gelijk staat met cool. Op het moment dat ik eindelijk in de film zit, is de film meestal al een paar uur gedaan.
Precies! Het lijkt alleen maar snel.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik ervaar het net omgedraaid. Vooral met die recente films met 5 plottwists per minuut en waarbij vaag sowieso gelijk staat met cool. Op het moment dat ik eindelijk in de film zit, is de film meestal al een paar uur gedaan.
Wat te denken van The wizard of Oz,quote:Op maandag 7 februari 2005 12:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Zeikerd.
Maar niet alle films van voor 1970 hebben toch een slechte beeldkwaliteit? Ik heb hier bv een dvd liggen van The Adventures of Robin Hood uit 1937. Die is in technicolor en helemaal opgepoetst. Ziet er mooier uit dan de meeste films die nu uitkomen.
Van mijn musicalvooroordeel ben ik een klein beetje afgestapt nadat ik 8 Femmes en El Otro lado de la cama eigenlijk best leuk vond. Maar die zijn dan ook deze eeuw gemaakt. Mmm, misschien heeft Morpheus2002 toch gelijk.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:09 schreef Mike het volgende:
Bah, een film uit de jaren 70. En een musical.
Klopt helemaal. Robin Hood is idd een mooi voorbeeld en ook bijv. Star Wars IVquote:Op maandag 7 februari 2005 12:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Zeikerd.
En commando, rocky, rambo etc etc.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:43 schreef MikeyMo het volgende:
voor 1990???
je gaat me toch niet zeggen dat die puistenpubers van nu in slaap vallen bij Terminator 1 en Predator?
Wat een onzin, dus volgens jou is een film wordt een film beter als hij geremasteerd wordt met nieuw verbeterd beeld- en geluid kwalitiet? Dat is imo alsof je beweert dat Bach pas goed werd toen het op cd werd uitgegeven.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik vindt het ook hoogstens irritant als de beeld kwaliteit en geluids kwaliteit klote zijn en mede daardoor ben ik niet geinteresseerd in eigenlijk alles beneden 1970....en zeker ook veel films tussen +- 1970 - 1990.
Beeld en geluidkwaliteit vindt ik net zo, al niet belangrijker, dan het verhaal!
Jullie zullen me wel een zeikerd vinden maar zo ben ik nu eenmaal
koop een zwart/wit televisie, dan is elke film mooiquote:Op maandag 7 februari 2005 16:19 schreef jimjim1983 het volgende:
een film als Ed Wood is ook mooier doordat ie in zwart wit is.
integendeel, een nieuwe (dus niet versleten) plaat heeft ALTIJD een betere geluidskwaliteit dan een cd, kwestie van het digitaal - analoog gedoe, de plaat is de rechtstreekse opname en de cd is een conversiequote:Op maandag 7 februari 2005 15:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat een onzin, dus volgens jou is een film wordt een film beter als hij geremasteerd wordt met nieuw verbeterd beeld- en geluid kwalitiet? Dat is imo alsof je beweert dat Bach pas goed werd toen het op cd werd uitgegeven.![]()
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Natuurlijk is het voor het kijk- en luisterplezier aangenamer als de kwaliteit beter daarvan is. Even goed als dat ik nooit naar van die cam-rips kijk wegens het kwaliteit. Maar dat betekent nog niet zo als Morpheus2002 beweerde dat een film daardoor beter of slechter wordt.quote:Op maandag 7 februari 2005 17:01 schreef catfish het volgende:
[..]
integendeel, een nieuwe (dus niet versleten) plaat heeft ALTIJD een betere geluidskwaliteit dan een cd, kwestie van het digitaal - analoog gedoe, de plaat is de rechtstreekse opname en de cd is een conversie
live blijft uiteraard beter
ik kan mij best voorstellen dat een wazige beeldkwaliteit of zo'n typische geluidsband van de '60 sommige mensen stoort en dan is zo'n remastered versie toch een mooie oplossing
het maakt de film toch zeker niet minder als ie goed opgepoetst is
Waarschijnlijk wel en vinden ze AvP spannend...quote:Op maandag 7 februari 2005 12:43 schreef MikeyMo het volgende:
voor 1990???
je gaat me toch niet zeggen dat die puistenpubers van nu in slaap vallen bij Terminator 1 en Predator?
de jeugd heeft de toekomst, kom we maken ons maar van kantquote:Op maandag 7 februari 2005 18:07 schreef Shogo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel en vinden ze AvP spannend...![]()
Misschien als grap bedoelt, ik weet het niet, maar het is wel waar. Als pubertje moest je mij echt niet lastig vallen met "oude" films of "oude" muziek. Nu merk ik dat ik steeds meer het verleden in duik om te zien waar de huidige filmmakers de mosterd vandaan hebben gehaald.quote:Op maandag 7 februari 2005 18:19 schreef jimjim1983 het volgende:
ach, het komt wel als ze ouder worden
Mild gevalletje ADHD?quote:Op maandag 7 februari 2005 19:54 schreef Retarded het volgende:
ik heb ook geen problemen met oudere (vaak langzamere) films. Wel begin ik er iets minder makkelijk aan en moet ik een langzamere film (Blade Runner bijvoorbeeld) in in 2 delen kijken, anders kom ik er niet doorheen. Niet omdat ik het een slechte film vind, maar het is moeilijk om je aandacht erbij te houden na 1,5 uur en ik vind het zonde als ik details mis etc.
Clerksquote:Op maandag 7 februari 2005 22:03 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Mild gevalletje ADHD?
Ik vind het juist prachtig! (soms), op andere momenten hen ik juist meer behoefte aan iets snellers. Maar die o-n-t-z-e-t-t-e-n-d trage intro van once upon a time in the west of 2001: a space odyssee. Dat is pure sfeer, net als dat je je vriendin niet altijd keihard kan naaien maar ook eens wat tempo terugneemt en eens van het moment dat daar is geniet. Het leven houdt voor mij niet in dat je zo snel mogelijk op het einde af moet denderen. Dus wil ik dat in m'n films ook niet.
Btw Clerks=zwart-wit en van na 1990 én traag.![]()
Of als er andere taal dan Engels of Nederlands in gesproken word.quote:Op maandag 7 februari 2005 22:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Valt me in mijn omgeving trouwens nog iets op, mensen die niet van oude films houden zijn vaak dezelfde die een film slecht vinden als ie geen happy end heeft.
Of als er niet een of andere kleerkast in meespeelt met een geil wijf en siliconentietenquote:Op maandag 7 februari 2005 22:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Of als er andere taal dan Engels of Nederlands in gesproken word.![]()
Of als er niet het zinnetje:' come on, let's get out of here.' in zit.quote:Op maandag 7 februari 2005 22:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Of als er niet een of andere kleerkast in meespeelt met een geil wijf en siliconentieten
of als het niet begint met a Jerry Bruckheimer productionquote:Op maandag 7 februari 2005 22:57 schreef Nickthedick het volgende:
Of als er niet het zinnetje:' come on, let's get out of here.' in zit.
Nederlandsquote:Op maandag 7 februari 2005 22:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Of als er andere taal dan Engels of Nederlands in gesproken word.![]()
LOTRquote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
En zo heeft iedereen z'n eigen mening
Ik blijf vinden dat films slechter worden door een gebrekkige beeld en geluidskwaliteit.
Neem nu LOTR; zonder de meesterlijke soundtrack en de prachtige beelden zou ik de film een stuk minder vinden. Die kwaliteit mis ik vaak bij oude films, uitzonderingen daargelaten (Once Upon A Time In The West, THe Godfather en nog een aantal).En natuurlijk weet ik dat al die technieken er vroeger nog niet waren maar toch erger ik me er aan
Moet ik nog verder gaan?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:08 schreef jimjim1983 het volgende:
sorry hoor maar als je gaat zeggen dat lord of the rings er niet prachtig uit ziet dan heb ik moeite om je serieus te nemen, je kan het een kut film vinden maar het ziet er prachtig uit. het ziet er in ieder geval beter uit dan spartacus, dat er voor die tijd wel super uit zag natuurlijk.
Nou ben ik toch benieuwd hoeveel van de films uit, laten we zeggen, de top 100 van deze lijst je hebt gezien.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:11 schreef Morpheus2002 het volgende:
En zo heeft iedereen z'n eigen mening
Ik blijf vinden dat films slechter worden door een gebrekkige beeld en geluidskwaliteit.
Neem nu LOTR; zonder de meesterlijke soundtrack en de prachtige beelden zou ik de film een stuk minder vinden. Die kwaliteit mis ik vaak bij oude films, uitzonderingen daargelaten (Once Upon A Time In The West, THe Godfather en nog een aantal).En natuurlijk weet ik dat al die technieken er vroeger nog niet waren maar toch erger ik me er aan
wat een vage lijst zeg. lijkt wel alsof een film minstens 30 jaar oud moet zijn om goed te kunnen zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:58 schreef Sai het volgende:
[..]
Nou ben ik toch benieuwd hoeveel van de films uit, laten we zeggen, de top 100 van deze lijst je hebt gezien..
Idd wat een zielige lijst. De eerste echt goede film die ik tegen kom is Nr. 7. De eerst film van na 1990 pas op 133quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:06 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wat een vage lijst zeg. lijkt wel alsof een film minstens 30 jaar oud moet zijn om goed te kunnen zijn.
Okay, laat ik het dan iets anders zeggen: je vindt Joel Schumacher vast een best goede regisseur. Hoeveel van zijn tien favoriete films (ietsjes naar beneden scrollen) heb je gezien?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:22 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Idd wat een zielige lijst. De eerste echt goede film die ik tegen kom is Nr. 7. De eerst film van na 1990 pas op 133Oh My God!
Hier ga en kan ik echt niet normaal op reageren....
Hoe weet je dat nou als je er zo weinig gezien hebt? Kijk eerst eens de helft van de films uit die Top 100 en als je dan nog steeds vindt dat oude films kut zijn praten we verder.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tokyo Story? Oeps foutje, ik bedoelde The Godfather
Van die 10 heb ik er 3 gezien. Maar zoals ik al zo vaak zeg hou ik gewoon niet van de meeste oude films....
Dat het niet jouw type lijst is, was voorspelbaar. Maar dat je 'm zielig vindt, zegt meer over jou dan over de lijst.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:22 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Idd wat een zielige lijst. De eerste echt goede film die ik tegen kom is Nr. 7. De eerst film van na 1990 pas op 133Oh My God!
Hier ga en kan ik echt niet normaal op reageren....
Ze hebben van alle top 10 lijstjes van bekende regisseurs en critici die ze hebben kunnen vinden de lijst samengesteld. Een aantal van die top 10 lijstjes zijn van regisseurs die al lang dood zijn en dus al die nieuwe films dus ook nooit hebben kunnen zien. Er zitten dus ook lijstjes bij die al in de jaren 50 opgesteld zijn. Vandaar dat oudere films over het algemeen hoger staan dan nieuwe films in die lijst, omdat die op deze manier in het voordeel zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:43 schreef jimjim1983 het volgende:
maar het is wel een beetje een rare lijst toch.
waar is ie eigenlijk op gebaseerd?
dat verklaart een hoop.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:55 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ze hebben van alle top 10 lijstjes van bekende regisseurs en critici die ze hebben kunnen vinden de lijst samengesteld. Een aantal van die top 10 lijstjes zijn van regisseurs die al lang dood zijn en dus al die nieuwe films dus ook nooit hebben kunnen zien. Er zitten dus ook lijstjes bij die al in de jaren 50 opgesteld zijn. Vandaar dat oudere films over het algemeen hoger staan dan nieuwe films in die lijst, omdat die op deze manier in het voordeel zijn.
Tokoyo Story en de The Godfather is idd bijna t zelfdequote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Tokyo Story? Oeps foutje, ik bedoelde The Godfather
Van die 10 heb ik er 3 gezien. Maar zoals ik al zo vaak zeg hou ik gewoon niet van de meeste oude films....
Wat niet wil zeggen dat als alleen lijstjes van moderne regisseurs meegerekend zouden worden alle films van voor 1990 eruit zouden vallen. Verre van.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:55 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ze hebben van alle top 10 lijstjes van bekende regisseurs en critici die ze hebben kunnen vinden de lijst samengesteld. Een aantal van die top 10 lijstjes zijn van regisseurs die al lang dood zijn en dus al die nieuwe films dus ook nooit hebben kunnen zien. Er zitten dus ook lijstjes bij die al in de jaren 50 opgesteld zijn. Vandaar dat oudere films over het algemeen hoger staan dan nieuwe films in die lijst, omdat die op deze manier in het voordeel zijn.
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:22 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik wil ze allemaal op DVDquote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:30 schreef Sai het volgende:
[..]
Okay, laat ik het dan iets anders zeggen: je vindt Joel Schumacher vast een best goede regisseur. Hoeveel van zijn tien favoriete films (ietsjes naar beneden scrollen) heb je gezien?
P.S. Je vindt Tokyo Story goed? Maar die gaat 100% in tegen alle dingen die jij altijd opnoemt waar films aan moeten voldoen! Dat je hem uberhaupt gezien hebt gaat al tegen alle verwachtingen die ik van je heb in! Wauw!.
Dit vind ik ook zo'n gelul, alsof er de afgelopen 15 jaar geen enkele goede film meer is uitgebracht.quote:
Ik wil deze allemaal op DVD....quote:
Zeg ik dat? NEE! Ik las verkeerd zoals ik zeiquote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Tokoyo Story en de The Godfather is idd bijna t zelfde
Dit zijn dus bijvoorbeeld 2 van die oudere films die ik zelf echt niet geweldig vind, maar het blijven stukken interessantere films om eens gezien te hebben dan een Dodgeball of AvP.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:13 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Tokoyo Story en de The Godfather is idd bijna t zelfde
Dodgeball en AvP zijn dan ook niet echt films die als goed beschouwd worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 20:23 schreef Hare het volgende:
[..]
Dit zijn dus bijvoorbeeld 2 van die oudere films die ik zelf echt niet geweldig vind, maar het blijven stukken interessantere films om eens gezien te hebben dan een Dodgeball of AvP.
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, Hare, het is een genot vrienden te hebben die zulke films ook waarderen, waar je mee die films kan kijken en over kan praten. Helaas ken ik weinig mensen die dat doen, ik mis dan ook de filmavonden van vroeger met een paar goeie vrienden.
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 20:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dodgeball
Kamagurka: ik kan echt niet geloven dat je films uit de jaren 70 mooier vindt als The Lord of the Rings. Tuurlijk zijn sommige ook mooi maar mooier als LotR....no way.
We weten nu wel dat jij een geheel andere mening bent toegedaan dan velen in dit topic. En ik kan het ook hier weer niet eens zijn met je opmerking.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 20:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dodgeball
Kamagurka: ik kan echt niet geloven dat je films uit de jaren 70 mooier vindt als The Lord of the Rings. Tuurlijk zijn sommige ook mooi maar mooier als LotR....no way.
Het gaat er om dat je beide kunt waarderen en beide bepaalde kwaliteiten hebben, maar dat oude films per definitie slecht en overgewaardeerd worden gevonden. Let wel: zonder ze allemaal gezien te hebben....quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zie hier de mensen die klagen over 'anderen met oogkleppen' even hard met oogkleppen op zitten. Ieder z'n smaak! De ene houdt van 'n Oosters pareltje uit 1946 en de ander van Dodgeball. 't Hangt er toch maar vanaf wat je van 'n film wilt?
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je beide kunt waarderen en beide bepaalde kwaliteiten hebben, maar dat oude films per definitie slecht en overgewaardeerd worden gevonden. Let wel: zonder ze allemaal gezien te hebben....
Hear hear!quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:00 schreef Posdnous het volgende:
Als je daar van houdt: prima, maar geef mij maar 70's klassiekers als The French Connection, The Conversation of Serpico.
Dat zie je denk ik toch een beetje verkeerd.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zie hier de mensen die klagen over 'anderen met oogkleppen' even hard met oogkleppen op zitten. Ieder z'n smaak! De ene houdt van 'n Oosters pareltje uit 1946 en de ander van Dodgeball. 't Hangt er toch maar vanaf wat je van 'n film wilt?
Op mijn vorige filmavondje hebben we Santa Claus Conquers the Martians en Voyage to the Planet of Prehistoric Women gekeken. Dat zijn ook 'oude' films.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja, Hare, het is een genot vrienden te hebben die zulke films ook waarderen, waar je mee die films kan kijken en over kan praten. Helaas ken ik weinig mensen die dat doen, ik mis dan ook de filmavonden van vroeger met een paar goeie vrienden.
Jij vind de zoveelste na de zoveelste tombraider-verfilming of een vergelijkbaar stuk snot gebaseerd op een stom stripboek of videospel wel geloofwaardigquote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:38 schreef Vork het volgende:
Ik kijk zelf niet zoveel films, meestal val ik halverwege in slaap, maar 'oude' films zijn gewoon niet te vergelijken met 'nieuwe' films. Wat er nu allemaal mogelijk is, dat hebben ze vroeger niet kunnen verfilmen en de sfeer, manier van filmen, verhaallijnen, alles, dat is nu nietmeer 'geloofwaardig; (of geef het maar een term) over te brengen. Ik kan me voorstellen dat je bepaald soort films, of de oudheid (en de manier van filmmaken van toen) niet trekt, maar waardeloos en overgewaardeerd zijn niet de termen die je bij deze' oude' films kunt plaatsen, het is gewoon anders.
Tot zover mijn uiterst politiek correcte mening
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |