abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_585284
Een kleine 2 uur geleden kwam de klassieker Casablanca uit 1942 op tv. Met 2 legendes in de hoofdrol, Humphrey Bogart en Ingrid Bergman.
Tot mijn grote spijt had ik 1 van de meest geprezen films aller tijden nog nooit gezien.
Nou,

vol goede moed begon ik aan de film..

2 uur later kan ik echt zeggen dat je absoluut niks maar dan ook niks eraan hebt gemist.
Ik geef het maar een 6je, op zijn hoogst. De dialogen zijn ok, maar er zit gewoon geen snelheid in. Spanning ontbreekt ook enorm. Een goed plot, ho maar.. ja een driehoeksverhouding ten tijde van de 2e Wereld Oorlog( [ironie on] hoe origineel.. [/ironie off]).

Wie hebben deze film ook gezien en delen dezelfde mening of vinden jullie juist dat ik niet moet zeiken en deze klassieker moet leren waarderen?

Graag ook een mening van SunChaser, want die had m ook nog niet gezien!

Verbaal genie in love!
  Trouwste user 2022 maandag 25 december 2000 @ 20:49:58 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_585523

Graag ook een mening van SunChaser, want die had m ook nog niet gezien![/quote]Je hebt gelijk, maar Ingrid Bergman blijft de mooiste vrouw allertijden. ( de moeder van Isabella Rosseline )

[Dit bericht is gewijzigd door tong80 op 25-12-2000 20:51]

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 december 2000 @ 21:34:50 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_585619
ik heb verdorie de laatste 5 minuten gemist
Ging Ilse nu mee op dat vliegtuig of niet?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Admin maandag 25 december 2000 @ 22:10:24 #4
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_585682
quote:
Op 25 december 2000 19:19 schreef SkyMaster het volgende:
Een kleine 2 uur geleden kwam de klassieker Casablanca uit 1942 op tv. Met 2 legendes in de hoofdrol, Humphrey Bogart en Ingrid Bergman.
Tot mijn grote spijt had ik 1 van de meest geprezen films aller tijden nog nooit gezien.
Ga je schamen ! Cultuurbarbaar !!
quote:
Nou,
vol goede moed begon ik aan de film..
2 uur later kan ik echt zeggen dat je absoluut niks maar dan ook niks eraan hebt gemist.
Ik heb 'm 1x gezien en vond dat eigenlijk meer dan genoeg.
quote:
een driehoeksverhouding ten tijde van de 2e Wereld Oorlog( [ironie on] hoe origineel.. [/ironie off]).
Destijds zal dat misschien WEL origineel geweest zijn
quote:
Wie hebben deze film ook gezien en delen dezelfde mening of vinden jullie juist dat ik niet moet zeiken en deze klassieker moet leren waarderen?
Smaken verschillen.. Ik vond 'm niet geweldig goed. Het bekijken waard, maar meer ook niet.
Wil je een ECHT goeie klassieker zien dan kan ik je 'Citizen Kane' sterk aanraden.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_585838
Nou ik vind Casablanca nou typisch zo'n film die zo in ere gehouden moet worden dat ie gewoon nooit meer gedraait of gekeken moet worden.

Dit omdat het zelfs al zonde van de herinnering of het misschien per ongeluk stukdraaien van de banden absoluut te voorkomen.

Daarom kijk ik hem niet (ik kijk gewoon liever een nieuwe en niet "culturele" film) draai ik hem niet en zou ik hem gewoon nooit huren of kopen!

Ik wil dus ook niet horen hoe die gaat, nee! nee niet doen! Okee, het is niet omdat ik het een KUT-Film vind, nee hoor absoluut niet!

In ere houden die film dus en gewoon NOOIT meer draaien, zeker niet met de kerst.

Trouwste user 2022 dinsdag 26 december 2000 @ 00:56:39 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_586845
quote:
Op 25 december 2000 21:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
ik heb verdorie de laatste 5 minuten gemist
Ging Ilse nu mee op dat vliegtuig of niet?
" Iff that plain leaves the ground, and your not with him, you'll regret it. maybe not today, maybe not tomorrow, but soon and for the rest of your life."

"YAHAAAAA!!" ( Hans Teeuwen ).

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 26 december 2000 @ 01:26:35 #7
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_587086
Ik zag hem ook voor het eerst en ik vond hem fantastisch.
Het acteerwerk van Humphrey Bogart en de smachtende blikken van Ingrid Bergman leverden voor mij genoeg spanning voor drie films.
pi_587196
Ik heb die film nu al zeker vijf keer gezien, en ik vind 'm steeds leuker. Inderdaad is het heel suf verhaal en klopt er ook geen hol van (er waren helemaal geen Duitsers in Casablanca tijdens de oorlog), maar ik vind 'm echt zo lekker "oubollig", ofzo. Die dialogen en het geacteer zijn zo lekker ouderwets en belachelijk ongeloofwaardig, dat het gewoon leuk is En die smoezelige sfeer waarin de film verkeert, is echt goed.

zo

rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 december 2000 @ 01:47:30 #9
862 Arcee
Look closer
pi_587205
quote:
Op 25 december 2000 19:19 schreef SkyMaster het volgende:
Ik geef het maar een 6je, op zijn hoogst.
Da's ook precies mijn cijfer en voor mij is dat laag. Ik heb 'm vorig jaar gehuurd en vond het een saaie film. Het is mooi gefilmd en ziet er ook nu nog fraai uit, maar 't boeide me van geen kanten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Redactie Frontpage woensdag 27 december 2000 @ 12:44:58 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_590396
Ik heb m niet gezien, had ook geen zin om m te tapen. Ook films als Its a Wonderful Life boeien me totaal niet. En dat geldt ook voor de meeste films van Alfred H. Goed gedaan, dat wel, maar saai. Dan 10x liever een remake als Perfect Murder (Dial M for Murder) of Familie Man (geinspireerd op IaWL)

Weet wel zeker dat ik ook niet hoger kom dan een zesje voor Casablanca.

maandag 8 september 2003 @ 22:50:43 #11
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_13035735
Oh yeah, wat een asociale kutschop .

Maargoed, ik had deze briljante film nog nooit gezien (BS! Schaam je!), en door G rr 's toernament werd ik er weer aan herinnerd.. Dus heb ik 'm gekeken.

En wat een film! In tegenstelling tot andere mensen hierboven vond ik het een topfilm (ja, zelfs zo'n jonkie als ik).. Heel goed acteerwerk, leuke Bogart, fascinerende dialogen.. Alles was goed .

Van mij een 9-.

Een 9-?! Ja! Een Negen Min.

pi_13049284
Erg mooie film inderdaad. .

Niet de beste film aller tijden wat mij betreft, ik denk toch dat een film uit die tijd dat nooit kan zijn voor mij om een of andere reden... maar heel mooi geacteerd, geweldige muziek, en een heel goed verhaal.

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 09-09-2003 17:54]

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 9 september 2003 @ 18:11:09 #13
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_13052154
Ik heb hem een maandje of twee geleden voorteerst gezien, en stiekum vind ik dit toch wel de mooiste romantische film ooit... Vooral de muziek, de dialogen, de locatie en de sfeer maken dit tot een ontzettend geweldige film. Zelfs Sunchaser zou hem goed vinden.

En Ingrid Bergman is een ont-zet-tend mooie vrouw.

O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_13055609
quote:
Op maandag 8 september 2003 22:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Oh yeah, wat een asociale kutschop .

Maargoed, ik had deze briljante film nog nooit gezien (BS! Schaam je!), en door G rr 's toernament werd ik er weer aan herinnerd.. Dus heb ik 'm gekeken.

En wat een film! In tegenstelling tot andere mensen hierboven vond ik het een topfilm (ja, zelfs zo'n jonkie als ik).. Heel goed acteerwerk, leuke Bogart, fascinerende dialogen.. Alles was goed .

Van mij een 9-.

Een 9-?! Ja! Een Negen Min.

Goedzo konijntje! Inderdaad een mooie film, zit nu werkelijk geen verkeerde shot in of passage. Perfect gefilmd, geacteerd en gemonteerd, zonder losse eindjes (zoals tegenwoordig mode schijnt te zijn in bullywood ).

Nodig weer ns zien.

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 9 september 2003 @ 20:28:07 #15
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_13055649
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 20:26 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Goedzo konijntje! Inderdaad een mooie film, zit nu werkelijk geen verkeerde shot in of passage. Perfect gefilmd, geacteerd en gemonteerd, zonder losse eindjes (zoals tegenwoordig mode schijnt te zijn in bullywood ).

Nodig weer ns zien.

I'm learning.
pi_13055701
quote:

[..]

Nodig weer ns zien.

Als je hem nog niet op DVD hebt, hij ligt best goedkoop bij de FRS. .

Heb hem laatst ook gekocht voor 10 euro... .

En ik ben nu aan het denken, en ik kan me ook niet echt 1 verkeerde scene of iets dergelijks vinden, maar dan vind ik hem toch nog niet perfect... het kan altijd beter, ookal is er niks verkeerd aan...

Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_13055811
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 20:29 schreef sweek het volgende:

En ik ben nu aan het denken, en ik kan me ook niet echt 1 verkeerde scene of iets dergelijks vinden, maar dan vind ik hem toch nog niet perfect... het kan altijd beter, ookal is er niks verkeerd aan...

Tuurlijk, het is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik vind ook tal van films beter dan Casablanca.
Echter, bij sommige films valt me gewoon op dat ze door een ringetje zijn te halen en dat ze prettig kijken zijn. Dit is daar een van
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_13055880
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 20:33 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik vind ook tal van films beter dan Casablanca.
Echter, bij sommige films valt me gewoon op dat ze door een ringetje zijn te halen en dat ze prettig kijken zijn. Dit is daar een van

Deze stond wel op 6 ofzo in mijn top 50 voor het tournament. . Ookal zijn romantische films ook niet echt mijn type, ik zou niet echt een betere romantischere film dan deze kunnen noemen... alhoewel True Romance in de buurt komt, omdat die zo'n aparte kijk op het begrip romantiek weergeeft. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 9 september 2003 @ 20:46:37 #19
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_13056295
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 20:29 schreef sweek het volgende:

[..]

Als je hem nog niet op DVD hebt, hij ligt best goedkoop bij de FRS. .

Heb hem laatst ook gekocht voor 10 euro... .

Bah. Bah! Een film als deze verdiend geen smerige 10 euro uitgave, maar de mooie 2-disc R1 versie, boordevol extra's!

* Sai is een trotse bezitter.

pi_13056349
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 20:46 schreef Sai het volgende:

[..]

Bah. Bah! Een film als deze verdiend geen smerige 10 euro uitgave, maar de mooie 2-disc R1 versie, boordevol extra's!

* Sai is een trotse bezitter.

Deze heeft ook een mooie lange docu, en ik ben blij met deze uitgave hoor... Goedkoop maken betekent ook dat meer mensen er van kunnen genieten, en dat lijkt me niks slechts. .
Ik hoef niet zo zeer de regio 1 hiervan. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 9 september 2003 @ 20:48:25 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13056357
quote:
Op maandag 25 december 2000 19:19 schreef SkyMaster het volgende:
...
Een goed plot, ho maar.. ja een driehoeksverhouding ten tijde van de 2e Wereld Oorlog( [ironie on] hoe origineel.. [/ironie off]).
Toen was dat origineel
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 9 september 2003 @ 20:50:10 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_13056404
oh ja ff een mening dan: ik vond hem ook aardig. Alleen is het wel grappig om te weten dat de beroemde zin 'play it again sam' helemaal niet in de film zit
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 01:28:21 #23
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_13704798
quote:

[..]

zonder losse eindjes (zoals tegenwoordig mode schijnt te zijn in bullywood ).

Leg es uit. Als er één ding is waar ik me aan erger in Hollywoodfilms dan zijn het wel de eindes waarin ieder plotje wordt afgehandeld, alle ruzies worden bijgelegd, de slechterik sterft en iedereen nog lang en gelukkig leeft. Het einde van Casablanca is juist heel open, met twee enorme losse eindes. Beide 'paartjes' hebben immers een behoorlijk onzekere toekomst.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2003 @ 01:35:09 #24
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_13704842
Ik vind het echt een schitterende film. Een film die alles heeft: humor, spanning, romantiek.

Het moment waarop de Marseillaise wordt ingezet, levert echt kippevel op.

Alles is klassiek aan deze film...ik kan 'm blijven kijken. Zeker een van m'n favoriete films allertijden.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 oktober 2003 @ 01:35:49 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13704846
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 01:35 schreef Mike het volgende:
Alles is klassiek aan deze film...ik kan 'm blijven kijken. Zeker een van m'n favoriete films allertijden.
Dus geen topic: Verbeter de film: Casablanca
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')