abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 mei 2005 @ 20:08:42 #201
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26761360
Mirjamke, ik neem aan dat je in fase 1 zit, maar je eet een aantal dingen die niet in die fase thuis horen.
De crackers bijvoorbeeld horen niet in fase 1. Verder moet je echt meer ontbijten, vifit is vast wel gezond, maar je drinkt direct te veel zuivel. Bak of kook een paar eieren, bak van die pannekoekjes maar eet iets. Je kacheltje moet gaan branden!

Verder vind ik dat je heel weinig eet. Op die manier kom je in de spaarstand terecht en val je juist niet af.

Kortom: begin met goed ontbijten, vervang de crackers door een salade en eet veel groente!
Kijk ook eens op http://www.soutbeachforum.net. Kun je bergen met info vinden!

Libris, wat ik vaak doe is voor een paar dagen tegelijk koken. Dan hoef ik alleen nog maar op te warmen. Ik maak over het algemeen ook vrij lange dagen en heb dan ook geen zin meer om uitgebreid gezond te gaan koken. Als je van tevoren dingen klaarmaakt, scheelt dat je echt bergen tijd!
pi_26761719
Bedankt voor de informatie...
Ik zat al te twijfelen over die flesjes vivit
Ik ga meteen het recept van die pannenkoekjes uitprinten want dat lijkt me wel zo handig..je kunt ze ook koud eten als het goed is?
Ik ben een beetje benauwd voor de ''tussendoortjes''
Ik weet niet wat verantwoord is..Ik ben gewoon bang dat ik er enorm van aankom.
Wat eet jij op een normale dag als ik vragen mag?
Zo kan ik wat ideeen opdoen
Bvd.
pi_26771372
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:29 schreef Babbelzz het volgende:
Muesli top resultaat en ook de andere mensen zijn goed bezig als ik t zo lees!
Ja leuk hè! Mijn darmen zijn inmiddels ook weer 'alive & kicking'. Gevolg: van -3 naar -3,5 kg
Toch ben ik ook met het lijnzaad bezig.
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 06:48 schreef Libris het volgende:
Vanmorgen er weer iets vanaf, alleen mijn bodyfat neemt toe volgens mijn weegschaal

Misschien komt dat doordat je in het begin relatief veel water verliest. Percentage bodyfat neemt daardoor toe.
Wat ik nog niet begrijp: waarom gaat het bij dit dieet zo hard in het begin? Wanneer je een ander dieet volgt, raakt toch ook je glycogeenvoorraad uitgeput? De hoeveelheid water die je verliest zou dan toch hetzelfde moeten zijn? Of verlies je bij dit dieet meer glycogeen, omdat je nauwelijks koolhydraten binnen krijgt?
Al lees ik even verderop in het topic dat charmed_angel met dit dieet op haar standaard vochtverlies zit.

Mirjamke:
Om echt een idee te krijgen van wat allemaal mag, kun je het beste het south beach boek kopen (kost 14,95 euro in de winkel) of lenen in de bieb. De meesten van ons eten 's ochtends 1-2 eieren (eventueel met hüttenkase, of met champignons of bacon erbij). 's Middags gevulde sla en 's avonds bonenprut of vis/vlees met opgebakken groente. Tussendoor komkommer of iets mager eiwitrijks (gerookte zalm, kipfilet, rookvlees, paar blokjes 30+kaas).
Er zijn echter bepaalde groente die je nu niet mag hebben. Die staan in het boek (en ik geloof ook ergens op het south beach forum, zie link eerder in dit topic).

Succes allemaal!
pi_26771400
Hey daar,
Ik ben in het boek bezig, heb het geleend bij de bibliotheek. Wel zo makkelijk
Ik heb een nieuw schema'tje gemaakt gisteravond.
`s Morgens - 1 Eitje en tomaat.
(Of van die pannenkoekjes)
`s Middags - een salade met kip of tonijn.
`s Avonds - roerbakgroente met een stuk mager vlees of vis.
Tussendoor; komkommer, feta, kipfilet..
Ik drink; Tomatensap, thee en water..heel veel water.

Ik heb iets gelezen over Lijnzaad crackers?
Heeft iemand het recept?

Bvd..
  vrijdag 6 mei 2005 @ 09:39:31 #205
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26771953
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 08:20 schreef Mirjamke het volgende:
Hey daar,
Ik ben in het boek bezig, heb het geleend bij de bibliotheek. Wel zo makkelijk
Ik heb een nieuw schema'tje gemaakt gisteravond.

Ik heb iets gelezen over Lijnzaad crackers?
Heeft iemand het recept?

Bvd..
Lijkt inderdaad heel erg op mijn dagelijkse portie. Soms doe ik er een yoghurtje tussendoor, of een blikje coke light. Van het weekend weer eens wat experimenteren, onder andere ook de pannekoekjes.
pi_26778199
Hoelang ben jij precies bezig Libris?
Ik heb zojuist weer wat inkopen gedaan
Morgen wel uit eten..maar dan waag ik me aan de salades en eventueel vlees..
Ik heb ook helemaal geen behoefte aan zoetigheid eigelijk
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:38:29 #207
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26781191
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:43 schreef Mirjamke het volgende:
Hoelang ben jij precies bezig Libris?
Ik heb zojuist weer wat inkopen gedaan
Morgen wel uit eten..maar dan waag ik me aan de salades en eventueel vlees..
Ik heb ook helemaal geen behoefte aan zoetigheid eigelijk
Vanaf maandag zo ongeveer.. Vanavond had ik een afscheidsetentje van een collega. Echt Chinees eten, dus geen eurochinees, ik dacht dat ik ontzettend zou zondigen, maar eigenlijk mocht ik gewoon haast alles hebben. De rijst heb ik laten staan, bij het eten werd chrysantenthee geschonken. En het eten zelf was voornamelijk groente (bladgroente), vis en schelpdieren die in een steamboat (soort fondue maar dan met boullion) worden gekookt. Allemaal niet echt slecht, alleen gezondigd, alleen op het eind een glaasje rode wijn genomen....

Morgen ga ik weer op 100% puur South Beach over
pi_26781349
Heb je al resultaat, Libris?
Ik stond daarnet op de weegschaal en was weer aangekomen...
Nu hebben we dat ding ook al 25 jaar, dus mischien dat et`m daar aan ligt..
Ik hoop het
Ik hou me prima aan de richtlijnen..
Ik voel me er wel een beetje klote bij enzo
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:52:53 #209
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26781501
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 16:46 schreef Mirjamke het volgende:
Heb je al resultaat, Libris?
Ik stond daarnet op de weegschaal en was weer aangekomen...
Nu hebben we dat ding ook al 25 jaar, dus mischien dat et`m daar aan ligt..
Ik hoop het
Ik hou me prima aan de richtlijnen..
Ik voel me er wel een beetje klote bij enzo
Vanmorgen gewogen en 1.8 kilo minder dan de begin van de week, net onder de 80 was wel een psychologische grens vindt. Vanavond weeg ik me niet, heeft geen zin. Ik kijk het nog een tijdje aan en als ik geen sla en ei meer kan zien, ga ik rustig naar fase 2. Ik ben niet erg ver boven mijn gewicht en een glaasje wijn en een boterham op zijn tijd mag ook wel. Wel ben ik al beter gaan nadenken over wat ik eet. Meer bewust eten.
En vanavond lulde iemand tegen wie ik had gezegd dat ik aan de lijn was dat door aan de rest van de mensen aan tafel (aparte belevenis, met tien chinezen chinees eten..) en toen kreeg ik de opmerking dat ik volgens hun slanker ben dan ik een tijd geleden was...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:08:20 #210
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26798127
En toch weer 3 onsjes ervanaf sinds gisteren, ondanks mijn niet helemaal verantwoorde dinner. Vandaag weer helemaal SouthBeach, met gebakken eitje als ontbijt, salade met tonijn en kappertjes als lunchen en wat gevulde eieren als tussendoortje. Straks 45 minuten hardlopen, veel water drinken en dan een sateetje met komkommer en rauwe ui (zo wordt hier satay altijd geserveerd, eigenlijk ook met pakketjes rijst, maar die sla ik weer even over) als avondeten. Misschien zondig ik nog met een glaasje wijn
pi_26801486
En ik kom alleen maar aan.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:36:30 #212
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26801641
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:30 schreef Mirjamke het volgende:
En ik kom alleen maar aan.
Wat eet je dan en hoeveel kom je aan?

Net trouwens een uur hardgelopen en 1 liter vocht verloren.. Nu bezig om er weer 2 liter bij te drinken..
pi_26802312

En echt, ik zondig niet.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:14:34 #214
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26802556
Minder zeg..

Je weegt je wel altijd op hetzelfde moment van de dag?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:48:11 #215
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26803330
Je moet ook niet te vaak wegen!
Maar iedere keer op hetzelfde tijdstip wegen is ook wel handig.
Mirjamke, moet je niet toevallig ongesteld worden? Legio vrouwen die daardoor wat extra vocht vasthouden. Je eetpatroon ziet er iig wel goed uit.

Hier gaat alles weer uitstekend. Ik heb weer een hele berg groente ingeslagen voor de komende week en ga me proberen te beheersen met de nootjes deze keer.

En om mezelf extra te motiveren heb ik net een hele leuke broek gekocht die te klein is! Maar een maat groter hadden ze m niet en ik mag m 4 weken ruilen! Dus als ie over 4 weken nog niet past, dan breng ik m terug.
pi_26804281
@ Libris: Nee dat doe ik nooit. Mischien wel een goed ding..

@ Liejannuh: Ik moet wel bijna ongesteld worden ja..vanaf morgen in de stopweek..
Ik heb ook al een nieuwe weegschaal gehaald, maar geen verandering.
Ik snap het gewoon niet :S
Best vreemd, want ik voel me eigelijk als een veertje
pi_26805549
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:33 schreef Mirjamke het volgende:
@ Libris: Nee dat doe ik nooit. Mischien wel een goed ding..

@ Liejannuh: Ik moet wel bijna ongesteld worden ja..vanaf morgen in de stopweek..
Ik heb ook al een nieuwe weegschaal gehaald, maar geen verandering.
Ik snap het gewoon niet :S
Best vreemd, want ik voel me eigelijk als een veertje
Sport je erbij??? Als je dat doet, sport je misschien verkeerd.... daar kan het ook aanliggen.... Dat je meer spieren krijgt, en die wegen ook wel wat.....

Dat had ik ook toen ik nog 58 kilo woog. Ik ging op voetbal en kreeg dus meer spieren in mijn benen..... ik paste alles nog, maar werd wel zwaarder....
pi_26806752
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 17:54 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Sport je erbij??? Als je dat doet, sport je misschien verkeerd.... daar kan het ook aanliggen.... Dat je meer spieren krijgt, en die wegen ook wel wat.....

Dat had ik ook toen ik nog 58 kilo woog. Ik ging op voetbal en kreeg dus meer spieren in mijn benen..... ik paste alles nog, maar werd wel zwaarder....
Nee ik sport niet (meer)
Wel fiets ik per week 40 km.
Maar daar kan`t em volgens mij niet aan liggen
De motivatie is wel wat verdwenen nu ik weet dat er niks vanaf is.
Maar we zetten stug door...
pi_26819709
Mag je eigenlijk verse tomatensoep in fase 1? Dat is de enige soep die ik lust.....

Liejannuh, jij ontbijt met die pannekoekjes he? Mag ik het recept van je? Ik ben te lui om te zoeken :p

Vanavond eet ik sate bij mijn moeder. Mag ik de pindasaus? Volgens mij niet he?

Morgen mag ik me weer wegen...... ik ben benieuwd! Gisteren teveel nootjes op

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2005 11:25:19 ]
  zondag 8 mei 2005 @ 11:49:05 #220
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26820157
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:24 schreef charmed_angel het volgende:
Mag je eigenlijk verse tomatensoep in fase 1? Dat is de enige soep die ik lust.....

Liejannuh, jij ontbijt met die pannekoekjes he? Mag ik het recept van je? Ik ben te lui om te zoeken :p

Vanavond eet ik sate bij mijn moeder. Mag ik de pindasaus? Volgens mij niet he?

Pindasaus, tja, veel soorten, volgens het boekje mag je twee eetlepels pindakaas. Ik maak mijn pindakaas met pindakaas, sojasaus, water en een beetje sambal. Dat moet dus kunnen met mate.

Net lekker een zalmsalade op voor de afwisseling
pi_26821718
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:24 schreef charmed_angel het volgende:

Ik kon het niet laten en heb me gewogen!

2,7 kilo eraf! :p
  zondag 8 mei 2005 @ 13:28:52 #222
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26822524
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:53 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ik kon het niet laten en heb me gewogen!

2,7 kilo eraf! :p
Proficiat

Ik heb net weer 45 minuten hardgelopen, 28 graden en 94% luchtvochtigheid... Zit nu dus lekker na te zweten....
pi_26825243
Ik heb al zo`n 4 a 5 dagen, geen ontlasting gehad sinds ik het SBD volg....
Kan iemand mij vertellen of dit Klopt en/of dit bij de bijwerkingen hoort?!
  zondag 8 mei 2005 @ 15:35:42 #224
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26825770
Voor Charmed Angel het recept voor de pannekoekjes:
Gooi 2 eieren en 2 scheppen hüttenkase in de blender. Doe er wat kaneel bij. Zet de blender aan. En je hebt je beslag.
Gewoon bakken in roomboter of olijfolie en ze smaken uitstekend.

Mirjamke, het heel vaak voor dat mensen last hebben van wat verstoppingen. Heb er zelf ook een paar dagen last van gehad in het begin.
Gooi eens wat lijnzaad door je yoghurt en eet wat meer groente. Daarnaast is water drinken ook ontzettend belangrijk voor je ontlasting en een beetje vet kan ook geen kwaad (maakt het allemaal wat soepeler zeg maar! )
Grijp iig niet direct naar de laxerende dingen, want die zijn niet goed voor je. Volgens mij had Meaghan er pas ook last van in het regulier dieetclubtopic. Kijk daar ook even naar.

Gister heb ik weer te veel nootjes gegeten, maar vandaag gedraag ik me uitstekend! Heb bij mn oma alle lekkere dingen genegeerd en heb alleen een paar aardbeien op (ipv aarbeien op de cake! ). En nu ben ik alvast heel handig wat dingen aan het maken voor komende week. Scheelt me weer veel tijd in de keuken!
pi_26825845
Lijnzaad... is dat te koop in de supermarkt?
Ik drink al liters water..maar wat meer groente kan geen kwaad.
Hoeveel is er bij jou af, Liejannuh?

zondag 8 mei 2005 @ 15:51:01 #226
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26826207
Lijnzaad vind je in het reformvak in de supermarkt. Je hebt het van zonnatura, kilo kost iets van 1,89 ofzo.

Ik zit nog steeds op -7,5 ofzo. Sta even stil, maar dat is niet erg, want het moet er natuurlijk niet te hard afvliegen!
pi_26826320
Wow, goed zeg!!!
Ik ben ongeveer 5 dagen bezig en er is nog niks af....
pi_26830256
TVP
  zondag 8 mei 2005 @ 19:17:12 #229
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_26831233
Ook een TVP, ik hoef niet bizar veel af te vallen, maar ik wil wel graag mijn eetpatroon eens controleren en aanpassen waar nodig.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_26832012
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:17 schreef HuubTuub het volgende:
Ook een TVP, ik hoef niet bizar veel af te vallen, maar ik wil wel graag mijn eetpatroon eens controleren en aanpassen waar nodig.
Hier hetzelfde dus Join the club
  zondag 8 mei 2005 @ 20:07:23 #231
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_26832749
Ik ben nog van alles aan het lezen over SB.
Ik ben erg gehecht aan mijn standaard ontbijtje (boterham met nutella...) dus dat zal de grootste aanpassing worden. Hoewel een kwarkontbijt en af en toe een eitje best wel lekker klinkt.

Zijn jullie met het boek begonnen of hebben jullie alles van het Southbeach forum gehaald?
pi_26832959
Ikzelf ben nog in het boek bezig. (bijna uit overigens)
Ik haal recepten enzo van FOK! en van Southbeachforum.net.
Het is echt heel goed te doen vind ik.
Ik heb vandaag verdorie 3 glazen Pepsi Light naar binnen gewerkt..
Ik hoop niet dat de gevolgen hiervan uiterst ernstig zijn
  zondag 8 mei 2005 @ 20:57:15 #233
353 DJ
Hello :W
pi_26834541
Ik ben inmiddels ook bijna 2 weken bezig en ben 2,5 kilo afgevallen. Ik heb het boek nog niet gekocht, maar ga het waarschijnlijk wel doen. Ik wil van 82 kg naar cá 70 kg.

Ik heb al nodige informatie van een collega gekregen. Ik haal hier op Fok ook nodige info vandaan. Ik haal ook de Recepten van Southbeachforum.net af.

Volgens mij kan die 3 glazen Pepsi Light geen kwaad, ik heb ook meerdere dagen 3 á 4 glazen Pepsi of Coca Cola Light gedronken.
The Truth is Out There !
pi_26834589
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:28 schreef Libris het volgende:

[..]

Proficiat

Ik heb net weer 45 minuten hardgelopen, 28 graden en 94% luchtvochtigheid... Zit nu dus lekker na te zweten....
Ga morgen ook weer sporten voor het eerst. Afgelopen week voelde ik me een beetje slappies.... duizelig.... sinds gister is het gelukkig wat beter....... dus ik ga gewoon lekker opbouwen. Maandag/woensdag/vrijdag een uur cardio en buikspieroefeningen.... na 4 weken weer een dagje erbij.....
pi_26834659
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:14 schreef Mirjamke het volgende:
Ik heb al zo`n 4 a 5 dagen, geen ontlasting gehad sinds ik het SBD volg....
Kan iemand mij vertellen of dit Klopt en/of dit bij de bijwerkingen hoort?!
Ja toch iets meer olie gebruiken met bakken of olijfolie door je sla. Dat heb je gewoon nodig zodat het allemaal wat soepeler wordt daar beneden

Ik heb hier gelukkig geen last van, van mijn ontlasting......
pi_26835027
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:35 schreef Liejannuh het volgende:
Voor Charmed Angel het recept voor de pannekoekjes:
Gooi 2 eieren en 2 scheppen hüttenkase in de blender. Doe er wat kaneel bij. Zet de blender aan. En je hebt je beslag.
Gewoon bakken in roomboter of olijfolie en ze smaken uitstekend.
Het thx! Ben benieuwd ik heb alleen geen kaneel in huis, morgen even halen vanuit me werk.... of even bij mijn moeder lenen :p Je hoort nog wel wat ik er van vind!
quote:
Gister heb ik weer te veel nootjes gegeten, maar vandaag gedraag ik me uitstekend! Heb bij mn oma alle lekkere dingen genegeerd en heb alleen een paar aardbeien op (ipv aarbeien op de cake! ). En nu ben ik alvast heel handig wat dingen aan het maken voor komende week. Scheelt me weer veel tijd in de keuken!
Ow nootjes.... als er bij mij een zak open is ben ik veel te veel geneigd om een handje te pakken..... Maar ik kan me nu redelijk beheersen ook....

Vandaag ook erg moeilijk, MOEDERDAG! Gebak... lekker eten.... pfffffffffffff. MAAR ik heb geen gebak op! Erg goed van mezelf vind ik

Wel sate op, gegrilde sate..... 2 stukje stokbrood niet goed.... en klein beetje sate... Ik hoop dat dat niet erg is Maar dat zien we morgen wel

Voor de rest vind ik het een erg goed dieet en sta ik er echt van versteld...... Ook heb ik heel erg veel aan dit forum, zodat ik jullie ervaringen kan lezen.... dat motiveerd zo erg om er mee door te gaan! Yep ik ben happy..... na een week al!

Ik heb mezelf beloofd: als ik bij de 75 kilo ben koop ik een paar laarzen
Als ik onder de 80 zit ga ik keihard gillen
pi_26835182
Ik hoop dat de pepsi en cashew nootjes niet teveel zichtbaar worden... hehe
M`n pa is iig bezig met fitness toestel in elkaar zetten en fiets zowieso 40 KM per week..
dat gaat wel goedkomen
Morgen ga ik lijnzaad halen en wat andere dingetjes!

@ Charmed_Angel: Dat van de Olijfolie is wel een erg goed idee, aangezien ik dat vrijwel nooit erbij neem.
Heb jij al resultaat geboekt?

zondag 8 mei 2005 @ 21:30:30 #238
353 DJ
Hello :W
pi_26835722
Pannekoekjes zijn lekker .
The Truth is Out There !
pi_26836118
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:30 schreef DJ het volgende:
Echt wel! heb er nog 4 in de koelkast liggen
  zondag 8 mei 2005 @ 21:46:28 #240
76586 Naamah
Vrouw!
pi_26836229
Een praar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik wil morgen gaan beginnen, maar heb nog even geen boek. Mag zuivel nou wel of niet? Ik eet graag kwark en yoghurt, maar mag dat in fase 1? Ik lees er verschillende dingen over. Verder wil ik graag weten of het meteen helemaal misgaat als je een tijdje niet SBproof eet. In de zomer als ik op kamp of op vakantie ben kan ik namelijk niet zelf bepalen wat ik eet en als het dan meteen helemaal misgaat kan ik er beter niet aan beginnen. Verder snap ik dat fase 1 vrij strikt is en fase 2 losser, betekent dat dat ik in fase 2 ook een keer frietjes of pizza kan eten als avondeten of is dat uit den bozen? Gebeurt namelijk vaak op mijn vereniging en anders kan ik daar nooit meer mee eten!! Hoop dat iemand bovenstaande kan beantwoorden!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_26836240
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:14 schreef Mirjamke het volgende:
@ Charmed_Angel: Dat van de Olijfolie is wel een erg goed idee, aangezien ik dat vrijwel nooit erbij neem.
Heb jij al resultaat geboekt?

Allen geen eieren in olijfolie bakken.... gadver wat werd ik daar misselijk van..... dat doe ik nog wel met een klontje boter.... anders ga ik over me nek.

Ik kon het vanochtend niet laten en heb me gewogen..... 2,7 kilo eraf. En dan ben ik nog ongesteld geworden ook, en dan ben ik meestal iets zwaarder.... dus ben er benieuwd naar volgende week maandag...... Denk ook dat het veel vocht is bij mij, dat heb ik bij elk dieet....

Trouwens mijn tante heeft ook SBD gedaan, en die kwam er van aan! Terwijl haar ex er vanaf viel.....
pi_26836344
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef Naamah het volgende:
Een praar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik wil morgen gaan beginnen, maar heb nog even geen boek. Mag zuivel nou wel of niet? Ik eet graag kwark en yoghurt, maar mag dat in fase 1? Ik lees er verschillende dingen over. Verder wil ik graag weten of het meteen helemaal misgaat als je een tijdje niet SBproof eet. In de zomer als ik op kamp of op vakantie ben kan ik namelijk niet zelf bepalen wat ik eet en als het dan meteen helemaal misgaat kan ik er beter niet aan beginnen. Verder snap ik dat fase 1 vrij strikt is en fase 2 losser, betekent dat dat ik in fase 2 ook een keer frietjes of pizza kan eten als avondeten of is dat uit den bozen? Gebeurt namelijk vaak op mijn vereniging en anders kan ik daar nooit meer mee eten!! Hoop dat iemand bovenstaande kan beantwoorden!
Ik vroeg het me ook telkens af of ik Yoghurt mocht eten... maar het schijnt wel te mogen, dus eet ik elke ochtend lekker 225 gram yoghurt met zoetstof... lekker hoor. Kwark mag wel..... dat weet ik zeker. Maar kwark vind ik ehct vies....
pi_26837000
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:30 schreef DJ het volgende:
Hmmm nu ben ik wel heel erg benieuwd naar die pannekoekjes.... morgen toch maar even kaneel bij mijn moeder pikken
pi_26837033
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Allen geen eieren in olijfolie bakken.... gadver wat werd ik daar misselijk van..... dat doe ik nog wel met een klontje boter.... anders ga ik over me nek.

Ik kon het vanochtend niet laten en heb me gewogen..... 2,7 kilo eraf. En dan ben ik nog ongesteld geworden ook, en dan ben ik meestal iets zwaarder.... dus ben er benieuwd naar volgende week maandag...... Denk ook dat het veel vocht is bij mij, dat heb ik bij elk dieet....

Trouwens mijn tante heeft ook SBD gedaan, en die kwam er van aan! Terwijl haar ex er vanaf viel.....
Zoooo, netjes!!

Ik ben nog niks afgevallen terwijl ik toch al 5 a 6 dagen bezig ben...
Wel moet ik ongesteld worden..dus mischien ligt't `m daaraan
Vreemd dat je tante er van aan kwam..hopelijk is dat hier anders
  zondag 8 mei 2005 @ 22:17:16 #245
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26837256
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef Naamah het volgende:
Een praar vragen voor de ervaringsdeskundigen hier. Ik wil morgen gaan beginnen, maar heb nog even geen boek. Mag zuivel nou wel of niet? Ik eet graag kwark en yoghurt, maar mag dat in fase 1? Ik lees er verschillende dingen over.
Kwark en yoghurt mogen, als het maar de magere variant is. Wat ik vaak doe (heb ik niet zelf verzonnen hoor, maar komt van het southbeach forum), is de yoghurt uit laten lekken. Gewoon in een stukje keukenpapier in een vergiet of zeef leggen en daar yoghurt in doen. In het vocht wat eruit gaat zitten de meeste koolhydraten. Je kunt dit dan weer aanvullen met water. Je krijgt er iig lekkere dikke yoghurt van!

Voor fase 1 moet je de volgende dingen onthouden:
- geen brood, pasta, rijst of aardappels
- geen fruit
- geen zoetigheid
Verder mag je heel veel!
Een lijstje staat in een van de fora van http://www.southbeachforum.net
quote:
Verder wil ik graag weten of het meteen helemaal misgaat als je een tijdje niet SBproof eet. In de zomer als ik op kamp of op vakantie ben kan ik namelijk niet zelf bepalen wat ik eet en als het dan meteen helemaal misgaat kan ik er beter niet aan beginnen.
Je mag (zeker in fase 3) alles eten, maar sommige dingen dus met mate. Als je een weekje heel erg hebt gezondigd (wat op een kamp of op vakantie niet echt vreemd is) dan ga je gewoon weer een weekje terug naar fase 1! En wie houdt je op zich tegen om alsnog redelijk verantwoord te eten op een kamp? Als het goed is merk je dan iig dat je snaaibehoefte minder is!
quote:
Verder snap ik dat fase 1 vrij strikt is en fase 2 losser, betekent dat dat ik in fase 2 ook een keer frietjes of pizza kan eten als avondeten of is dat uit den bozen? Gebeurt namelijk vaak op mijn vereniging en anders kan ik daar nooit meer mee eten!! Hoop dat iemand bovenstaande kan beantwoorden!
Je kunt alles eten, maar sommige dingen dus met mate. Als je een pizza neemt, neem er dan eentje met een dunne bodem. De bodem is gemaakt van wit meel en dat is geraffineerd en dat is evil! Dus hoe minder je daar van binnenkrijgt, hoe beter.
En een enkele keer een patatje kan ook helemaal geen kwaad. Geloof dat je er dan wel mayonaise bij moet eten om de opname van bepaalde vetten tegen te gaan! Je lacht je toch rot met dit dieet soms??

Belangrijkste is iig dat je gewoon geniet van je eten!
overigens ben ik alles behalve een expert hoor, ik ben gewoon al een maandje bezig en heb het nodige er over gelezen.
pi_26837919
Wie dronk er ook al weer tomatensap???

Vraagje maak je die vers of koop je die in pak in de winkel?
pi_26838104
Tomatensap koop ik gewoon in de winkel.
Staat bij de pakken frisdrank
  zondag 8 mei 2005 @ 22:43:38 #248
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26838220
Ja!!! Begin de dag met een glas tomatensap!
Doe ik alleen doordeweeks hoor!
De eerste week sta je te kokhalzen terwijl je het naar binnen werkt, daarna wordt het bijna lekker!
  maandag 9 mei 2005 @ 03:28:03 #249
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26843639
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:43 schreef Liejannuh het volgende:
Ja!!! Begin de dag met een glas tomatensap!
Doe ik alleen doordeweeks hoor!
De eerste week sta je te kokhalzen terwijl je het naar binnen werkt, daarna wordt het bijna lekker!
Na een tijdje wordt het echt lekker, geloof me... Vanmorgen weer een glas op, naast mijn normale canadese bacon en twee eieren... Ik ben van het weekend ook nog niet naar de wc geweest, dus staks maar een flinke bak koffie, meerstal werkt dat wel.

Gisteren een paar hamburgertjes (zonder broodjes op). Ik merk dat ik het klaarkmaken steeds meer in de hand krijg, moet iets eerder opstaan 's ochtends om mijn eitjes te bakken. Ik heb nu ook boodschappen gedaan voor de rest van de week. Dus op het menu staan salades met tonijn, kip en zalm voor tussen de middag, biefstuk, hamburger, kipfilet (misschien kipsate) met broccoli, boontjes, paprika, asperges, tomaatjes...

Een goede bijkomstigheid is dat ik ook bijna gestopt ben met alcohol, vrijdag een glas wijn bij het uit eten gaan en zondag een bodempje whisky. Voor de rest geen druppel. Als ik fase 1 uitben, eind van de week, dan mag ik een lekkere fles wijn voor mezelf uitzoeken.

Gewicht is nog steeds stabiel, voel me goed, en van plan om ook deze week flink te sporten (hardlopen dus, misschien op naar de marathon in November...)
pi_26844048
Vandaag is dus mijn weegdag. 82,5 kilo ! Dus als 2,9 kilo afgevallen... ik ben trots en nog meer gemotiveerd om door te gaan!
  maandag 9 mei 2005 @ 07:56:13 #251
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26844156
quote:
Op maandag 9 mei 2005 07:26 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag is dus mijn weegdag. 82,5 kilo ! Dus als 2,9 kilo afgevallen... ik ben trots en nog meer gemotiveerd om door te gaan!
Goed zeg CA! op naar de <80 de psychologische grens

Ik heb mijn tonijnsalade er weer inzitten.. Hoop dat ik weer gestaag doorga.
  maandag 9 mei 2005 @ 08:05:18 #252
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26844209
Goed zeg Charmed Angel!!!
Ik ben zelf vooral heel blij dat ik weer de nodige fietskilometers kan maken deze week! Denk dat ik dat volgende week wel kan merken aan mn weegschaal.
Ga ik me deze week ook flink inhouden met de cashewnoten!
Na 5 weken is de score - 8 kg! Dus ik klaag zeker niet!
pi_26844303
Een ding kan ik wel vertellen vrije dagen zijn nog niet mijn ding.
Het is niet echt goed gegaan.
Ben er wel twee kilo af.
Maar ik weet zeker dat als ik bepaalde dingen niet had gedaan dat het dan beter was gegaan.
Maar ja, op voor een nieuwe week waar we heel goed op alles gaan letten.
pi_26844536
quote:
Op maandag 9 mei 2005 08:23 schreef jolene het volgende:
Een ding kan ik wel vertellen vrije dagen zijn nog niet mijn ding.
Het is niet echt goed gegaan.
Ben er wel twee kilo af.
Maar ik weet zeker dat als ik bepaalde dingen niet had gedaan dat het dan beter was gegaan.
Maar ja, op voor een nieuwe week waar we heel goed op alles gaan letten.
Ik heb precies hetzelfde.
De weekenden vind ik altijd het minst met dit soort dingen..
Ik ga voorlopig ook geen gebruik meer maken van de weegschaal...
Mischien over 2 weken eens..Anders is het zo`n teleurstelling
  maandag 9 mei 2005 @ 08:57:21 #255
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26844596
quote:
Op maandag 9 mei 2005 08:52 schreef Mirjamke het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde.
De weekenden vind ik altijd het minst met dit soort dingen..
Ik ga voorlopig ook geen gebruik meer maken van de weegschaal...
Mischien over 2 weken eens..Anders is het zo`n teleurstelling
Ik vergeet altijd te eten in het weekend, meestal kom ik er 's avonds achter dat ik 's ochtends en 's middags niet heb gegeten... Nu braaf mijn eitjes en salade op Straks mijn yoghurtje en dan vanavond een biefstukje van de BBQ denk ik
pi_26844649
Nou ik bedoel eigenlijk ik had een verjaardag en daar heb ik zeker te veel kaas gegeten.
En ik krijg telkens sinasappelsap. (wat dus niet mag) en ik heb nog drie keer een frituur snack gehad.
pi_26845310
Minder ja... maar als je dat met mate eet, dan valt zoiets toch wel mee?
Lijkt mij tenminste...
Zijn aardbeien ook verboden in fase 1?
pi_26845747
quote:
Op maandag 9 mei 2005 09:43 schreef Mirjamke het volgende:
Minder ja... maar als je dat met mate eet, dan valt zoiets toch wel mee?
Lijkt mij tenminste...
Zijn aardbeien ook verboden in fase 1?
Al het fruit is verboden in fase 1.

Nou het is de bedoeling met het dieet dat je bepaalde dingen niet eet en zeker in fase 1.
Dus vanochtend weer vol frisse moed begonnen.
En nu geen excusses meer
pi_26845915
Ik ben vanmorgen begonnen met een pannenkoekje en een glas tomatensap.
Straks maar ff een stukje komkommer eten.
Heb honger
  maandag 9 mei 2005 @ 10:32:55 #260
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26846284
quote:
Op maandag 9 mei 2005 10:14 schreef Mirjamke het volgende:
Ik ben vanmorgen begonnen met een pannenkoekje en een glas tomatensap.
Straks maar ff een stukje komkommer eten.
Heb honger
Heb hier nog een gekookt ei liggen, maar eieren beginnen mijn strot uit te komen.... 30 eieren in een week is toch een beetje te.. Vanavond denk ik maar eens Japans eten (ipv een biefstukje), veel vis... Ik begin me steeds me thuis te voelen in SB. Het is goed dat ik afgelopen vrijdag uit eten ben geweest, want als ik weer hetzelfde had gegeten had ik misschien opgegeven. Nu heb ik weer wat meer motivatie.

Honger is niet goed Mirjam...
pi_26847178
Ik weet't Libris.
Zou net een stuk komkommer pakken heeft m`n zusje het opgegeten (2 stuks)
Zometeen maar ff eitjes koken en een eigen salade bereiden.
Vanavond eet ik Makreel. daar heb ik erg veel zin in
  maandag 9 mei 2005 @ 20:30:38 #262
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26863596
Ik heb een probleem.
Ik wil morgen graag stukjes feta door mn salade heen doen. En nu heb ik dus wel een potje met fetablokjes, alleen krijg ik het potje niet open.
Ben al heel zielig langs gelopen bij mn broer, maar die kreeg m ook niet open.
Nu heb ik morgen geen fetablokjes in mn salade.

Best lullig trouwens als je een potje niet open krijgt!

Oew, ik zit me net te bedenken dat ik morgen dat potje feta wel mee kan nemen naar mn werk en dan een sterke mannen wedstrijd kan houden ofzo! Kijken wie het potje wel open krijgt!
  maandag 9 mei 2005 @ 20:46:42 #263
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_26864125
Effe een gaatje in het deksel prikken (als het een nieuwe pot is) dan hef je het vacuum op of even met een lepeltje het deksel opwippen.. Dan krijg je hem ook open.
  maandag 9 mei 2005 @ 20:58:48 #264
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26864582
Ja, maar dan bedeft mn feta.
En dan zal je ook zien dat het potje omvalt in de koelkast.
Ik kan natuurlijk ook de feta overgooien in een ander potje als ik de deksel lek heb geprikt.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 01:37:07 #265
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26872279
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:58 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, maar dan bedeft mn feta.
En dan zal je ook zien dat het potje omvalt in de koelkast.
Ik kan natuurlijk ook de feta overgooien in een ander potje als ik de deksel lek heb geprikt.
Deksel even onder de warme kraan, blik (deksel) zet meer uit dan glas (potje). Dan krijg je hem met een theedoek om het deksel wel open. Mijn gewicht stagneert ook een beetje, zo net onder de 80 kilo.. En ik wil er toch wel wat meer af, dus we gaan gewoon verder.

Vandaag salade met gerookte zalm en rauwe uitjes voor lunch. Lekker, maar nu al (7:30) ruikt mijn werkplek naar de uitjes....
pi_26881736
Ik ben inmiddels ook begonnen! Dit is dag 2 en het gaat prima. Als ontbijt eet ik de hier getipte pannenkoekjes van huttenkase en eieren, ik lunch met een salade (op dit moment met tomaat, tonijn en kaas yum!). Verder een grote zak pistachenootjes gekocht, om er eind van de middag een paar te nemen. Avondeten bedenken vind ik tot nu toe lastig; mijn vriend wil wel graag aardappeltjes, rijst of pasta, dus we moeten iets eten dat zowel met als zonder lekker is, want ik ga niet twee keer koken! Verder 's avonds een beetje kwark en dan kom ik de dag volgens mij prima door!
Ik had gisteravond trouwens wel erg hoofdpijn, schijnt erbij te horen, maar nu is het over en ik hoop ook dat het wegblijft vandaag!
pi_26884784
Een paar gerichte vragen;
- Cheddar cheese valt volgens het kleine boekje in de categorie 'vermijden' waar halen jullie cheddar cheese die wel mag?
- Hetzelfde geldt voor huttenkase; die van danone (die ze oa bij albert heijn hebben) is te vet en dient vermeden te worden, waar vind ik de magere variant?
- Ik heb daarnet ricotta gekocht en even geproefd en het is echt vies! Iemand een idee hoe het ergens in te verwerken zodat je het niet zo proeft? Weggooien is ook weer zonde..
pi_26885867
Wat heb ik gezondigd vandaag....
Oranjekoek en kleine speculaasjes..
pi_26886026
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:29 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

Ha Liejannuh! Top joh!

Ik ben al aan het zondigen sinds ik zondag uit eten ben geweest... wel allemaal SB< maar teveel kaas, teveel noten :S etc.... nou, ga er vanaf morgen maar weer eens stevig tegenaan.... merk trouwens dat ik minder snel ga sinds ik die pannekoekjes heb ontdekt... ik vermoed dat ik er toch meer van eet dan eerst... t vult op de een of andere manier niet zo als 2 gekookte eitjes bv...

Muesli top resusltaat en ook de andere mensen zijn goed bezig als ik t zo lees! Leuk dat er zoveel bijgekomen zijn!
Hoe is het nu met je??
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:12:49 #270
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26894669
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:31 schreef Naamah het volgende:
- Cheddar cheese valt volgens het kleine boekje in de categorie 'vermijden' waar halen jullie cheddar cheese die wel mag?
Geen idee! Maar zolang je er niet te veel van neemt, kun je best volvette kaas nemen hoor. Anders heb ik nog wel een paar plakjes liggen, vind het nl niet te eten!
quote:
- Hetzelfde geldt voor huttenkase; die van danone (die ze oa bij albert heijn hebben) is te vet en dient vermeden te worden, waar vind ik de magere variant?
Goh, zit daar nog verschil in dan?? Nouja, dan zijn het vast goede vetten! Volgens mij is er nl geen light variant van. Ik haal mn hüttenkase (of cottage cheese) altijd bij de Lidl. Is ietsjes beter te betalen.
quote:
- Ik heb daarnet ricotta gekocht en even geproefd en het is echt vies! Iemand een idee hoe het ergens in te verwerken zodat je het niet zo proeft? Weggooien is ook weer zonde..
Ricotta is übersmerig! Ik heb zelf het bakje 2 weken in de koelkast laten staan en toen wandelde hij vanzelf naar de prullenbak!
Maar misschien kun je het ergens doorheen gooien ofzo? Volgens mij is er net een topic geopend in culinesse over ricotta. Misschien dat je daar wat wijzer van wordt.
pi_26895202
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:31 schreef Naamah het volgende:
Ik moet het kleine boekje ook maar eens aanschaffen... Weet iemand het ISDN nummer ervan?

Cheddar chees vind ik zowiezo vies. Wat ik neem is Maaslander jong 30+, die kaas is zo lekker... en dan elke dag 30 gram.... heerlijk/

Ik heb geloof ik nu die van danone, geen idee eigenlijk. Maar ik ga voortaan lekker bij de Lidl.....

Ricotta, ik wil het zo graag hebben, maar nergens te vinden he! Echt vet balen! Morgen ga ik weer op zoek alleen dan bij de Albert Heijn en de Edah, en als ik het daar niet kan vinden fiets ik naar de andere kant van Spijkenisse.... naar de C1000 Op een forum had ik een recept gezien met ricotta.....

Chocolademousse (wil ik heel graag proberen al sik de ricotta kan vinden)

Ingrediënten
- 1/3 bakje ricotta
- cacao- poeder (niet gezoet)
- zoetstof
- water
Bereidingswijze
heel makkelijk:

doe 1/3 bakje ricotta in een schaaltje. Doe er cacao- poeder bij.... (zoveel dat jij denk dat lekker is). Doe hierna wat zoetstof erbij....soms even proeven...want té zoet is ook weer niet echt lekker....
dan lekker door elkaar roeren met wat water erbij...dit maakt het wat soepeler....
pi_26895287
Owjah.... morgen ga ik eindelijk de pannekoekjes eens proberen.... ik heb de kaneel gepikt bij mijn moeder :p
pi_26895705
Liejannuh; als ik de etiketten van huttenkase en cheddar cheese vergelijk met die in het boekje, dan komt er uit dat ze bij 'vermijden' horen, maar ik kan ook geen magerdere variant vinden, vaag hoor!

Charmed angel; isbnnr van het kleine boekje is 9026965877. Ricotta is gewoon verkrijgbaar bij de Albert Heijn, staat bij de kaas in een laag rond bakje (net als mascarpone) die chocolademousse is echt heel lekker, heb het net gemaakt! Ongeveer 1/2 theelepels cacao gebruikt en wel flink wat zoetstof, ook een beetje vanille en kaneel. Mengen deed ik met de staafmixer, maar daarvoor was het eigenlijk te weinig en zat het grootste deel dus in de kop vak de staafmixer

Nog één vraagje; in het boekje staat dat ham geroosterd met honing onbeperkt gegeten kan worden. Waar is dat te krijgen? En verder op internet gelezen dat gekookte ham ook mag, maar krijg je dat??
pi_26896332
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:46 schreef Naamah het volgende:
Charmed angel; isbnnr van het kleine boekje is 9026965877. Ricotta is gewoon verkrijgbaar bij de Albert Heijn, staat bij de kaas in een laag rond bakje (net als mascarpone) die chocolademousse is echt heel lekker, heb het net gemaakt! Ongeveer 1/2 theelepels cacao gebruikt en wel flink wat zoetstof, ook een beetje vanille en kaneel. Mengen deed ik met de staafmixer, maar daarvoor was het eigenlijk te weinig en zat het grootste deel dus in de kop vak de staafmixer
Ok bedankt, ik heb het boekje gelijk besteld via bol.com

Dat wordt dus naar de AH morgen, ik ben normaal gek op chocolade.... ok ik mis het niet en snak er ook niet naar, maar 1 keer in de week mag chocolademousse (met ricotta) wel vind ik :p
pi_26897101
In het grote boek staat een plan voor 14 dagen voor fase 1 en daar wordt elke dag mousse als dessert gegeten, de ene keer met vanille, dan met amandel en dan met cacao.. volgens mij kan je best wat vaker die mousse eten als je wil!
  woensdag 11 mei 2005 @ 06:38:00 #276
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26903763
Heb vanmorgen de pannekoekjes geprobeerd, maar dat werk een beetje prut, wel lekker en in ieder geval een goede afwisseling voor alleen eieren... inmiddels is er 2,7 kilo in 10 dagen af, wat ik op zich wel goed vindt.

Het grappige van dit dieet vind ik dat je denkt dat je weinig mag, maar uiteindelijk erachter komt dat je meer mag. Vanavond weer lekker een kipfiletje op de BBQ, en morgen de rest van de kipfilet door de salade Tot het weekend vol houden en dan langzaam naar fase 2. Heb zin in een lekkere bruine boterham
pi_26904338
Libris; ik had die pannenkoekjes gemaakt van 3 eetlepels huttenkase en 2 eieren (en verder vanille-extract en kaneel) en heb vervolgens steeds drie kleine dikke pannenkoekjes in één pan gebakken. Lang wachten met omdraaien en het lukt prima!

Ik ben werkelijkwaar euforisch; na 2 dagen al de magische 80-grens overschreden, ook al was die vrij dichtbij. Van 81,7 naar 79,6 gegaan, 2 kilo in 2 dagen!!! Wauw..

In een eerdere post zeg ik dat geroosterde ham met honing onbeperkt mag volgens het boekje, ik denk dat dat een drukfout is. Dan rest nog de vraag; wat is gekookte ham en waar vind je dat of hoe maak je dat en welke ham heb je er dan voor nodig?
  woensdag 11 mei 2005 @ 08:44:47 #278
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26904429
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 08:37 schreef Naamah het volgende:
Libris; ik had die pannenkoekjes gemaakt van 3 eetlepels huttenkase en 2 eieren (en verder vanille-extract en kaneel) en heb vervolgens steeds drie kleine dikke pannenkoekjes in één pan gebakken. Lang wachten met omdraaien en het lukt prima!

Ik ben werkelijkwaar euforisch; na 2 dagen al de magische 80-grens overschreden, ook al was die vrij dichtbij. Van 81,7 naar 79,6 gegaan, 2 kilo in 2 dagen!!! Wauw..

In een eerdere post zeg ik dat geroosterde ham met honing onbeperkt mag volgens het boekje, ik denk dat dat een drukfout is. Dan rest nog de vraag; wat is gekookte ham en waar vind je dat of hoe maak je dat en welke ham heb je er dan voor nodig?
Ik denk dat ik teveel kaas had, ach we proberen het nog een keer. Ik heb trouwens wel vet vrije kaas. Eerste dagen verlies je inderdaad veel door vocht kwijt te raken, maar gefeliciteerd, wat is je streefgewicht?
pi_26906486
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:25 schreef Naamah het volgende:
In het grote boek staat een plan voor 14 dagen voor fase 1 en daar wordt elke dag mousse als dessert gegeten, de ene keer met vanille, dan met amandel en dan met cacao.. volgens mij kan je best wat vaker die mousse eten als je wil!
Jah ik zag het staan..... Maar ik probeer zoveel mogelijk, geen tussendoortjes en desserts te nemen.... en dat gaat me tot nu toe nog heel erg makkelijk af
pi_26906549
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 06:38 schreef Libris het volgende:
Heb vanmorgen de pannekoekjes geprobeerd, maar dat werk een beetje prut, wel lekker en in ieder geval een goede afwisseling voor alleen eieren... inmiddels is er 2,7 kilo in 10 dagen af, wat ik op zich wel goed vindt.

Het grappige van dit dieet vind ik dat je denkt dat je weinig mag, maar uiteindelijk erachter komt dat je meer mag. Vanavond weer lekker een kipfiletje op de BBQ, en morgen de rest van de kipfilet door de salade Tot het weekend vol houden en dan langzaam naar fase 2. Heb zin in een lekkere bruine boterham
Hey goed zeg! Volhouden he! En dat volhouden gaat best wel makkelijk..... vind ik dan.
Ik ga wat langer fase 1 doen, omdat ik over 3 maanden op vakantie ga..... Had ik nou gelezen dat je maximaal 6 weken fase 1 mag doen?
pi_26906702
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 08:37 schreef Naamah het volgende:
Hey lekker he!

Bij mij gaat het ook redelijk snel.... ik weet het ik moet me niet elke dag wegen.... maar die drang is zo groot! En heb me vanochtend toch weer gewogen......

Dus sinds maandagochtend is er weer 600 gram af! Wow! Al 3,5 kilo afgevallen in 9 dagen! Echt bizar en ik kan het soms echt nog niet geloven.....

Maar hebben jullie dat niet? Dat je elke dag even je gewicht wil checken?

Zou even pannekoekjes maken nar GTST..... ben benieuwd!
pi_26906778
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 08:44 schreef Libris het volgende:

[..]

Ik denk dat ik teveel kaas had, ach we proberen het nog een keer. Ik heb trouwens wel vet vrije kaas. Eerste dagen verlies je inderdaad veel door vocht kwijt te raken, maar gefeliciteerd, wat is je streefgewicht?
Hoeveel kaas at je dan??? Ik neem elke avond 30 gram Maaslander jong 30+..... heeerlijk! Dat is overigens mijn enige tussendoortje wta ik eet!
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:12:36 #283
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26907488
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:51 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Hoeveel kaas at je dan??? Ik neem elke avond 30 gram Maaslander jong 30+..... heeerlijk! Dat is overigens mijn enige tussendoortje wta ik eet!
Neeneenee hutenkase door mijn pannekoekmix

Ik eet normaal een partje la vache qui rite light op een dag. 30 gram is toch niets?
pi_26907677
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:12 schreef Libris het volgende:

[..]

Neeneenee hutenkase door mijn pannekoekmix

Ik eet normaal een partje la vache qui rite light op een dag. 30 gram is toch niets?
Ow hahaha ok.... Ik dacht dat je teveel kaas at :p
30 gram is toch 3 blokjes kaas.....
Ik had vorige week ook pinda's gekocht, maar dat doe ik niet meer.... die gaan te snel op....

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2005 11:20:04 ]
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:24:04 #285
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26907825
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:19 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ow hahaha ok.... Ik dacht dat je teveel kaas at :p
30 gram is toch 3 blokjes kaas.....
Ik had vorige week ook pinda's gekocht, maar dat doe ik niet meer.... die gaan te snel op....
Ik zondig nu met pure m&M's met pinda. Ach, denk niet dat het zo slecht is. Pure chocolade en paar pinda's.... Soms moet het even
pi_26912787
Ik heb de pannekoekjes geprobeerd.... teneerste wat het echt very prut..... ik kan amper de pannekoekjes omdraaien.... hmmmmm. En twen tweede.... Yakkie bah!

Dus ik hou het voorlopig maar op eieren.... ik ga nu naar de AH om opzoek te gaan naar de ricotta... bij super de boer hadden ze het niet
pi_26927482
Ik heb die chocolademousse gemaakt van ricotta! GADVERDAMME!
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:46:17 #288
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26929316
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:19 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

'
Hier worden de cashewnoten en pistache noten ook verbannen!
Ik heb me bijna ziek zitten eten aan die dingen de laatste dagen, dus ik durf nog even niet op de weegschaal te gaan staan!
Wel had ik vandaag weer wat rijst bij mn eten, en ik was er nou niet echt van onder de indruk. Kortom: je hebt het helemaal niet nodig!
pi_26935364
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 22:46 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

'
Hier worden de cashewnoten en pistache noten ook verbannen!
Ik heb me bijna ziek zitten eten aan die dingen de laatste dagen, dus ik durf nog even niet op de weegschaal te gaan staan!
Wel had ik vandaag weer wat rijst bij mn eten, en ik was er nou niet echt van onder de indruk. Kortom: je hebt het helemaal niet nodig!
Te veel nootjes is niet goed
Maar ja, hier ging het ook niet goed was er vanochtend gewoon een kilo zwaarder dan maandag.
Dus nootjes zijn de komende weken verboden.
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:19:23 #290
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26935788
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 08:50 schreef jolene het volgende:

[..]

Te veel nootjes is niet goed
Maar ja, hier ging het ook niet goed was er vanochtend gewoon een kilo zwaarder dan maandag.
Dus nootjes zijn de komende weken verboden.
Het is een complot, vanmorgen ook 4 ons zwaarder dan gisteren, dus vandaag strikt regime.. Mijn hele afdeling loopt trouwens commentaar te leveren op mijn salades tussen de middag, maar ik denk dat er volgende week meer mensen lunch van thuis meenemen (het is heel normaal om in Singapore 3 keer per dag buiten de deur te eten...)
pi_26936685
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:19 schreef Libris het volgende:

[..]

Het is een complot, vanmorgen ook 4 ons zwaarder dan gisteren, dus vandaag strikt regime.. Mijn hele afdeling loopt trouwens commentaar te leveren op mijn salades tussen de middag, maar ik denk dat er volgende week meer mensen lunch van thuis meenemen (het is heel normaal om in Singapore 3 keer per dag buiten de deur te eten...)
Raar is het maar ik weet nu wel dat ik gewoon vier weken fase I pak.
En dat ik niet verwacht in een maand tijd tien kilo verlies. 5 zou leuk zijn
pi_26954806
Mijn schoonmoeder is op het moment bezig met het south beach dieet. Zondag komt ze op visite en ik haal voor iedereen gebak voor bij de koffie. Ik denk alleen dat ze dat niet mag hebben. Heeft er iemand tips voor iets lekker voor haar wat binnen haar dieet past?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 02:14:43 #293
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26964157
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 19:59 schreef vriendinnie het volgende:
Mijn schoonmoeder is op het moment bezig met het south beach dieet. Zondag komt ze op visite en ik haal voor iedereen gebak voor bij de koffie. Ik denk alleen dat ze dat niet mag hebben. Heeft er iemand tips voor iets lekker voor haar wat binnen haar dieet past?
Erg moeilijk... vooral als ze in de eerste fase zit. Een schijfje komkommer staat ook zo raar bij een kop koffie
Eventueel een stukje pure chocola?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 06:53:10 #294
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26965354
Ik kwam trouwens gisteravond thuis (om een uur of half zeven), dacht ik ga even op bed liggen, en viel in slaap voor 2 uur... Dus ook geen avondeten op.. De weegschaal was dan ook een stuk vriendelijker dan gisteren... Vandaag weer alles volgens schema...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 06:59:00 #295
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_26965360
Gewoon veel liefdesverdriet hebben, krijg al 7 dgn geen hap door mn keel.
Mn buikje is platter dan ooit
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
pi_26965514
Ok ik mag dus niet meer op de weegschaal gaan staan tussendoor! Sinds dinsdag is mijn gewicht gelijk gebleven..... Dus denk dat het die eerste week gewoon veel vocht is geweest!

Dus ik ga me pas maandag weer braaf wegen
  zaterdag 14 mei 2005 @ 02:46:54 #297
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26997009
Hier zit er weer schot in, zo'n 3 ons per dag eraf

Ik ga nu langzaam over op fase 2, met bijvoorbeeld een glaasje wijn en wat kellogs all-bran, even geen eieren voor ontbijt..

Hoe gaat het bij jullie?
pi_27011417
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 02:46 schreef Libris het volgende:
Hier zit er weer schot in, zo'n 3 ons per dag eraf

Ik ga nu langzaam over op fase 2, met bijvoorbeeld een glaasje wijn en wat kellogs all-bran, even geen eieren voor ontbijt..

Hoe gaat het bij jullie?
Ik ga mij maandag weer wegen, dus heb geen idee.

Heb vandaag wel tomatensoep op, met vermicelli en balletjes.... Maar het was me toch lekker

Ook heb ik vanochtend een croissantje op..... Ik hoop dat deze 2 dingen geen schade heeft aangericht
pi_27011941
Het gaat goed hier! Ik eet niks van wat ik niet mag eten (dat zou ik echt niet eens dúrven), maar ik eet wel vrij veel van wat ik wél mag en ik ben bang dat dat me een keer de das om doet. Tot nog toe val ik af! Ik begon maandag met 81,7 en vandaag woog ik 78,9. Bijna drie kilo dus, lijkt me niet slecht Ik weet nog niet wat m'n streefgewicht wordt, ik weet dat ik een gezond bmi heb bij 75/76 kilo en dat is ook een gewicht waarbij ik lekker in mn vel zit. Maar nu afvallen relatief makkelijk gaat wil ik eigenlijk wel proberen verder naar beneden te gaan. Eerst eens richting 75 dus, dan 72 en dan eventueel richting 70.

Vraagje; kan je het zien aan je lijf wanneer je vocht verliest of zit dat allemaal binnenin? Ik denk dat de 3 verloren kilo's met name vocht zijn, maar heb het idee dat ik het aan de zijkant van mn buik toch al kan zien, illusie of niet?
  zaterdag 14 mei 2005 @ 21:46:42 #300
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27012730
Ik heb vandaag heel erg gezondigd... Eerst naar een spa geweest waar ze alleen eten hadden met rijst of noodles, toen voor 'een biertje' naar de kroeg... Nu is het haast 4:00 hier en ben net thuis.. Morgen maar even niet wegen denk ik....

Alhoewel ik van een paar mensen gehoord heb dat ik afgevallen ben volgens hun...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')