Idd.quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:02 schreef Oblivion het volgende:
Zorgen dat je een beetje vlees aan je lijf hebt.![]()
Lange mannen zijn mooi!
Althans ik val wel op lange mannen.
maak je daar nou niet druk over, als iemand je niet wil hebben omdat je te lang zou zijn....the hell with them.
Lekker gaan feesten in Spanje.
BLANES here comes the giant!![]()
Dat is fijn om te wetenquote:Op donderdag 3 februari 2005 21:20 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Idd.. Lange mannen geven je op de een of andere manier een geborgen c.q. veilig gevoel.
Niet echt te omschrijven.
Ze vallen vooral op bleke mannen. In Beijing bijvoorbeeld zijn de Chinezen niet veel korter dan wij, zal wel aan de welvaart liggen...quote:Ga naar china of japan er komen dan veel wijven achter je aan zeiden ze ze vallen op lange mannen.
Op dat gebied heb ik er ook nooit last van gehad.....*O*quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:34 schreef MUUS het volgende:
Ik ken niet één vrouw die problemen heeft met een lange man. Hele kleine mannetjes, die zijn soms wel onaantrekkelijk voor bepaalde vrouwen.
Zal wel te maken hebben met het gevoel van veiligheid en bescherming.
Lange mannen.
Precies, die praktische dingen zijn wat dat betreft veel vervelender. Normaal in een auto zitten zonder je benen in je nek te moeten leggen, kleding kunnen kopen zonder dat je met te korte broekspijpen en mouwen thuiskomt, bedden die te kort zijn en waarin je noodgedwongen in de foetushouding moet slapen, die oude besjes in de supermarkt die 20 keer komen vragen of je iets voor ze wilt pakken....quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:33 schreef Stiffmaster het volgende:
1,97...handig met basketbal en ik ondervind er verder geen hinder van.
Ja, op vakantie met de bedden in hotels
Indeed, mijn broertje (12 jr minimaal 1.85 m) is er ook een beetje onzeker over. Vindt ik ook wel begrijpelijk, hij steekt met kop en schouders boven zijn klasgenoten uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:40 schreef Varr het volgende:
Veel mensen zijn niet tevreden over hun lengte, te lang, te klein.
Zonder er wat mee te bedoelen maar ik val wel weer op vrouwen die niet al te lang zijn....weirdquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:46 schreef MUUS het volgende:
[..]
Precies, die praktische dingen zijn wat dat betreft veel vervelender. Normaal in een auto zitten zonder je benen in je nek te moeten leggen, kleding kunnen kopen zonder dat je met te korte broekspijpen en mouwen thuiskomt, bedden die te kort zijn en waarin je noodgedwongen in de foetushouding moet slapen, die oude besjes in de supermarkt die 20 keer komen vragen of je iets voor ze wilt pakken....
Ha, nu klinkt het net alsof ik er verstand van heb.. Vrouw, maat smurf...
.
en ambulanceritten...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:36 schreef Herkauwer het volgende:
Het is er handig! Behalve met auto's kopen, motor kopen, kleren kopen, meubels kopen , vakantie.....
Haha, dat heb ik ook altijd.quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:54 schreef Gelderland het volgende:
Maar nu als ik op het station van afstand iemand zie lopen denk ik van: 'wow, die is lang, niet normaal (dat valt echt op)' dan ga ik er naast lopen/staan en merk ik dat ik ongeveer even lang ben, ARRGH![]()
(frustrerend)
Iets langer, want we willen onze hakken nog wel aanquote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:33 schreef Silmarwen het volgende:
Lange mannen
Een man moet iig even lang zijn als ik ben anders vind ik het echt niet mooi. MAar smaken verschillen gelukkig
Tsk, hakken heb je ook helemaal niet nodig als je zelf al groot bent.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:37 schreef miki het volgende:
Ben 1.79 zoiets (vrouw), ben dus ook best lang. Soms is het fijn (je kunt overal bij), maar soms ook niet (geen hakken dragen, sommige kleren zien er ineens raar uit als je wat langer bent, of ze zijn te kort).
Als je uitstraalt dat je het idee hebt dat je onaantrekkelijk gevonden wordt omdat je lang bent is dát hetgene waarom je eventueel onaantrekkelijk gevonden zou kunnen worden, niet het feit dat je lang bent.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:44 schreef Gelderland het volgende:
(en krijg ik het gevoel dat meiden me daarom bijv. niet aantrekkelijk vinden, maargoed)
ik zit zelf rond de 180 en zou graag eigelijk nog een paar cm aan willen groeienquote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:17 schreef Nickthedick het volgende:
Ik ben 1.87; en ik moet zeggen dat dat volgens mij (uit eigen ervaring) wel dé perfecte lengte is voor een man.
1. Je komt bijna nooit een meid tegen die groter is
2. je bent groot, maar geen slungel
3. Je kan gerust naast een gozer van 2m+ staan zonder je gelijk als een lilliputter te zien.
4. Je kan overal bij
6. Je kan overal onderdoor
7. kleding is geen probleem
8. te klein om gewrichtsproblemen te krijgen door je lengte
9. te groot om omver gelopen te worden
kortom:1 m 87 is IDEAAL!!!!
Dat mag ik niet hopen voor zo'n meid iig. Maar ik ben dus 1m82 en ik kom dus wel eens meisjes tegen die langer zijn (1m84) ofzo. Gelukkig ligt het gemiddelde van de dames ver onder mijn lengte (10 cm), maar toch krijg ik dan altijd een wat vervelend gevoel. Net alsof ik nog een klein kind ben ofzo. Maar dat lengtecomplex van mij gaat al steeds meer over merk ik. Het boeit me niet meer zoveel, ik bedoel, daar gaat het toch helemaal niet om in dit leven?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:17 schreef Nickthedick het volgende:
1. Je komt bijna nooit een meid tegen die groter is
Ik herken het gevoel. Maar soms heb ik ook het gevoel dat ik juist lang ben en die twee gevoelens komen even vaak voor, dus ik voel me toch wel vrij gemiddeld.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:24 schreef animuz1 het volgende:
Soms heb ik wel het gevoel dat ik klein ben (man btw) als ik langs een gast van 195cm+ loop.
Dat kan heel goed. De enorme groei is er onderhand wel uit, maar je kunt zeker nog wel wat meer groeien (is niet gegarandeerd natuurlijk). Ik ben tussen mijn 18de en 22ste nog 4 cm gegroeid volgens mij.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:24 schreef animuz1 het volgende:
Maar ik ben nog maar 18 dus misschien komen er nog een cm of 2 bij...
Om jullie minderwaardigheidscomplexje te bevredigen?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:48 schreef niksan het volgende:
Iets langer, want we willen onze hakken nog wel aan
Jaloers? Dat hoef je echt niet te zijn. Veel meisjes vinden het zelf ook helemaal niet zo leuk. En tja, hoe mooi een vrouw ook is, als ze echt lang is, dan vind ik het toch niet interessant. Vaak hebben ze dan ook vrij grote handen enzovoort. Zo tussen de 1m70 en 1m80 vind ik het mooiste.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:25 schreef stijgende_ster het volgende:
Over lange vrouwen gesproken, stond vanmorgen bij de bus te wachten, zie ik ineens een gigantisch persoon opdoemen. Ik kwam ongeveer tot d'r schouder, en ik ben 1.82 meter. Ze zag er goed uit, daar niet van. Sterker nog, ze zag er goed uit! Maar volgens mij is het stereotype beeld van lange vrouwen toch niet je-van-het.
*stiekem jaloers is op de lengte van dat meisje![]()
16 @ 1.94. Gelukkig nog nooit last gehad van m'n rug, ik sport veel (volleybal, handigquote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:56 schreef Lu_uK het volgende:
ik ben 15 en ben tegen de 1.90, ik heb er vroeger nooit problemen mee gehad ik ben gewoon eerder begonnen met groeien enzo. Nu heb ik er wel last van omdat alles om me heen vroeger kleiner was ben ik een beetje gebogen gaan lopen, dat doe je automatisch omdat je je gaat aanpassen. Ik heb nu last in mijn rug en kan daar door niet sporten als ik geen oefeningen doe.
Dus erg lang zijn is ook niet alles..
kleine meisjes zijn schattig (dan gaat het dus over de lengtequote:Op zaterdag 5 februari 2005 08:22 schreef Nickthedick het volgende:
Ach, heel klein (1.60) is ook wel schattig vind ik. (net handbagage)
Ik ben sinds m'n 16e niet meer gegroeid!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:49 schreef Speth het volgende:
Op welke leeftijd hou je nou eigenlijk op met groeien? Ik heb me een jaar of 2 geleden voor het laatst nauwkeurig gemeten en was toen 1 meter 85, maar het viel me onlangs op dat ik toch wel een klein stukje boven de meeste gasten uitkijk.. Misschien nog maar eens meten dus.
Neeeheee.. Lang is leuk !quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:44 schreef Gelderland het volgende:
naja, ik heb er ook geen hinder van hoor(praktische dingen)
Maar meer dat ik me 'onzeker' voel, omdat ik constant vergelijk met andere mensen in de stad en 95% tot de conclusie kom dat ik gewoon groter ben (terwijl ik diegene al best wel erg groot vind)
als ik zit voel ik me heerlijk, in de bus/klas/aan de bar bijv., maar zodra ik opsta voel ik me gewoon té groot...(en krijg ik het gevoel dat meiden me daarom bijv. niet aantrekkelijk vinden, maargoed)
Dat is toch ook logisch...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:16 schreef MaRySe het volgende:
Wat mannen hebben bij kleine dames heb ik juist bij lange mannen ! Jummie !
Hangt ook van je gewicht/breedte af.quote:2. je bent groot, maar geen slungel
JESUS!!!1!! WAT BEN JIJ ENORM!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:23 schreef schaapievlees het volgende:
ik ben 16 en ik ben 1m93 [afbeelding] nou maar hopen dat ik niet veel verder groei
Een vriend van mij is 2 meter ongeveer en die was tijdens wintersport in Frankrijk gevallen met snowboarden. Hij ging met zo'n banaan de berg af en beneden stond een ambulance hem op te wachten. Maar die Franse mensen zijn gemiddeld wat kleiner, dus toen hij de ambu ingeschoven werd stootte hij keihard zijn kopquote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:27 schreef Farao het volgende:
[..]
en ambulanceritten...
Wij moesten laatst in belgie ook 'n man ophalen (ritje van 't ene ziekenhuis naar 't andere voor een onderzoek), alleen die vent was ook 2 meter nog iets, dus z'n voeten staken al uit op de brancard (wat op zich nog niet eens zo'n probleem is want 't achterste deel kan je af klappen) alleen toen we 'm in de ambulance schoven hadden we nog een probleem, de deuren konden niet meer helemaal dicht!![]()
En we kunnen moeilijk met open deuren gaan rijden, dus zijn we gaan rondbellen met andere diensten en uiteindelijk is de man opgehaald door een andere (grotere) ambulance, maar wel met 'n paar uur vertraging en 't missen van z'n afspraak.
Hoe lossen jullie dat op als bij een spoedmelding blijkt dat de patient te lang is voor de ambulance? Dan lijkt me een paar uur wachttijd toch wel erg lang.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:27 schreef Farao het volgende:
[..]
en ambulanceritten...
Wij moesten laatst in belgie ook 'n man ophalen (ritje van 't ene ziekenhuis naar 't andere voor een onderzoek), alleen die vent was ook 2 meter nog iets, dus z'n voeten staken al uit op de brancard (wat op zich nog niet eens zo'n probleem is want 't achterste deel kan je af klappen) alleen toen we 'm in de ambulance schoven hadden we nog een probleem, de deuren konden niet meer helemaal dicht!![]()
En we kunnen moeilijk met open deuren gaan rijden, dus zijn we gaan rondbellen met andere diensten en uiteindelijk is de man opgehaald door een andere (grotere) ambulance, maar wel met 'n paar uur vertraging en 't missen van z'n afspraak.
Bij een spoedeisende hulp zal de patient waarschijnlijk niets aan zn benen hebben, dus optrekken die handel. En mocht hij wat aan benen en hoofd hebben, wordt lekker pijnlijk danquote:Op zondag 6 februari 2005 00:33 schreef Light het volgende:
[..]
Hoe lossen jullie dat op als bij een spoedmelding blijkt dat de patient te lang is voor de ambulance? Dan lijkt me een paar uur wachttijd toch wel erg lang.
Wat... de... HEL?!?!?quote:Op zondag 6 februari 2005 11:50 schreef SjaakieV het volgende:
Een nichtje (15,5 jaar) van mij is nu al 2.06m...
Als jij met je auto 'n frontale aanrijding krijgt kunnen je benen lelijk bekneld komen te zitten en zodoende dus ook 'n flink trauma oplopen.quote:Op zondag 6 februari 2005 02:50 schreef Sport_Life het volgende:
Bij een spoedeisende hulp zal de patient waarschijnlijk niets aan zn benen hebben, dus optrekken die handel. En mocht hij wat aan benen en hoofd hebben, wordt lekker pijnlijk dan.
De meeste ambulance's hebben 'n brancard met een zweefsysteem (soort uitgebreid schokdempersysteem maar dan voor brancards) waarbij je de brancard dus in een onderstel moet vastklikken.quote:Op zondag 6 februari 2005 00:33 schreef Light het volgende:
Hoe lossen jullie dat op als bij een spoedmelding blijkt dat de patient te lang is voor de ambulance? Dan lijkt me een paar uur wachttijd toch wel erg lang.
That's a huge bitch!quote:Op zondag 6 februari 2005 11:50 schreef SjaakieV het volgende:
Ben zelf best lang (2,04m) maar heb er inmiddels geen last meer van. Maar ik kan me voorstellen dat dit in de puberteit wel vervelend is. En omdat we met z'n alle ook steeds langer worden, is het ook niet zo heel bijzonder meer. Een nichtje (15,5 jaar) van mij is nu al 2.06m, maar heeft er wonder boven wonder geen problemen mee, en vindt het eigenlijk wel leuk om lang te zijn. Maar misschien heeft dat ook te maken dat ze er nooit mee gepest wordt, genoeg vrienden heeft, er goed uitziet, maar vooral dat ze het leuk vind om groot te zijn. Ik heb haar gevraagd vind je het nu niet genoeg? Ze vond 2.15m een mooie lengte. (Dan moet ik 'r teleurstellen, dat haalt ze niet).
Ik vind echte lange vrouwen (en dan bedoel ik minstens 1.85) ook niet fijn.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:14 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
kijk je tegenop enzo
ik ben trouwens 1.85
Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat met name noord-Europeanen de afgelopen paar decenia enorm zijn gegroeid. Meer dan welke bevolkingsgroep dan ook! En ik denk niet dat dat alléén met de goeie voedig te maken heeft.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:12 schreef FuifDuif het volgende:
Wat ik mij trouwens afvroeg. Hoe snel groeit de mens per generatie? Het lijkt wel alsof we in de afgelopen 5 jaar gemiddeld 5 cm gegroeid zijn, maar dat is praktisch onmogelijk lijkt me. De groeitrend is er al vanaf het begin en zoveel verandert er de laatste jaren niet meer wat betreft voeding en dergelijke. Hoe kan dit?
Waar dan nog meer mee?quote:Op zondag 6 februari 2005 13:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat met name noord-Europeanen de afgelopen paar decenia enorm zijn gegroeid. Meer dan welke bevolkingsgroep dan ook! En ik denk niet dat dat alléén met de goeie voedig te maken heeft.
Dat weet ik dus niet!quote:Op zondag 6 februari 2005 13:37 schreef FuifDuif het volgende:
Waar dan nog meer mee?
Maar de mens kan niet eeuwig langer blijven worden. Als nu al de superlangen op jonge leeftijd last krijgen van gewrichten en spieren, dan geeft dat toch wel aan, dat het niet goed is. Ook ingewanden worden groter, zoals het hart, wat ook geen goed teken is. Ik denk toch vooral aan externe niet-natuurlijke oorzaken eerlijk gezegd.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet!Maar ik vermoed dat de mens door genetische veranderingen steeds langer wordt. Waardoor deze genetische veranderingen zo plots plaatsvinden is mij een raadsel.
Het is niet bepaald normaal meer nee, hoe lang sommige mensen tegenwoordig worden.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:46 schreef FuifDuif het volgende:
Maar de mens kan niet eeuwig langer blijven worden. Als nu al de superlangen op jonge leeftijd last krijgen van gewrichten en spieren, dan geeft dat toch wel aan, dat het niet goed is. Ook ingewanden worden groter, zoals het hart, wat ook geen goed teken is. Ik denk toch vooral aan externe niet-natuurlijke oorzaken eerlijk gezegd.
Volgens die redenatie zouden de mensen die rond de evenaar wonen stukken langer moeten zijn, en dat is dus duidelijk niet zo. Ik denk dat we het met name aan een gebalanceerd dieet te danken hebben dat we nu zoveel langer zijn.quote:Op zondag 6 februari 2005 13:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is niet bepaald normaal meer nee, hoe lang sommige mensen tegenwoordig worden.Maar wat vooral typisch is, is dat het vooral Nederlanders en mensen uit Scandinavische landen zijn die zo lang worden.
Misschien ligt het wel aan het veranderen van het klimaat!
Als je kijkt naar de prehistorie... toen was het op aarde gemiddeld ook warmer dan nu en waren dieren veel groter!
Hmmm... Daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:33 schreef -Mzraki- het volgende:
Volgens die redenatie zouden de mensen die rond de evenaar wonen stukken langer moeten zijn, en dat is dus duidelijk niet zo.
Het kan niet alléén aan de voeding liggen. Japanners hebben tegenwoordig ook een gebalanceerd dieet en leven erg gezond. Toch het ze absoluut geen lange mensen.quote:Ik denk dat we het met name aan een gebalanceerd dieet te danken hebben dat we nu zoveel langer zijn.
Ja, hoe lang gaat zoiets duren, die Jappers zijn altijd al erg klein geweest en nu ze goed eten zullen ze vast niet binnen 2 of 3 generaties wandelende bomen zijn.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm... Daar heb je gelijk in.
[..]
Het kan niet alléén aan de voeding liggen. Japanners hebben tegenwoordig ook een gebalanceerd dieet en leven erg gezond. Toch het ze absoluut geen lange mensen.
Dat is grooooot ! Ik zag laatst bij een 1 of andere voorstelling een meisje dat minstens 20cm boven mij uitstak, ze zal ook wel iets van 2meter+ geweest zijn. Ze was wel helemaal in verhouding: het zag er best koel uit !quote:Op zondag 6 februari 2005 11:50 schreef SjaakieV het volgende:
Ben zelf best lang (2,04m) maar heb er inmiddels geen last meer van. Maar ik kan me voorstellen dat dit in de puberteit wel vervelend is. En omdat we met z'n alle ook steeds langer worden, is het ook niet zo heel bijzonder meer. Een nichtje (15,5 jaar) van mij is nu al 2.06m, maar heeft er wonder boven wonder geen problemen mee, en vindt het eigenlijk wel leuk om lang te zijn. Maar misschien heeft dat ook te maken dat ze er nooit mee gepest wordt, genoeg vrienden heeft, er goed uitziet, maar vooral dat ze het leuk vind om groot te zijn. Ik heb haar gevraagd vind je het nu niet genoeg? Ze vond 2.15m een mooie lengte. (Dan moet ik 'r teleurstellen, dat haalt ze niet).
Precies... In de meeste Europese landen eet men al ongeveer even lang goed/gezond. Maar alleen de noorderlingen zijn reuzen!quote:Op zondag 6 februari 2005 14:54 schreef -Mzraki- het volgende:
Ja, hoe lang gaat zoiets duren, die Jappers zijn altijd al erg klein geweest en nu ze goed eten zullen ze vast niet binnen 2 of 3 generaties wandelende bomen zijn.
Aan de andere kant, hoe lang eten wij dan al goed/gezond?
Trouwens best onlogisch, in de koudere delen lijkt het me dat kleinere mensen een voordeel tov langere mensen hebben omdat je dan minder lange stukken arm/been hoeft te verwarmen, en dus ook minder voedsel nodig hebt, toch zie je met name in Scandinavië en dus in Nederland de XL mensen..
We zijn zelfs het langste volk ter wereld.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Precies... In de meeste Europese landen eet men al ongeveer even lang goed/gezond. Maar alleen de noorderlingen zijn reuzen!
Ja. Nederlanders en de Masai zijn de langste mensen ter wereld als ik me niet vergis.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:05 schreef Xebrozius het volgende:
We zijn zelfs het langste volk ter wereld.
Leuk artikel!quote:Op zondag 6 februari 2005 15:44 schreef -Mzraki- het volgende:
http://www.vwl.uni-muenchen.de/ls_komlos/press/trouw.pdf
Interessant artikeltje, het heeft dus alllemaal vrij veel te maken met een gelijkmatige verdeling van welvaart.
Ik vind het maar onzin. Je hoort wel vaker inderdaad dat men de welvaart hanteert als verklaring voor de toenemende lengte. Maar de welvaart is slechts een abstract begrip. Fysieke factoren worden wel bepaald door de welvaart, maar dan moet je daar naar kijken. Zoals inderdaad voeding, goede gezondheid enzovoort.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:44 schreef -Mzraki- het volgende:
http://www.vwl.uni-muenchen.de/ls_komlos/press/trouw.pdf
Interessant artikeltje, het heeft dus alllemaal vrij veel te maken met een gelijkmatige verdeling van welvaart.
Lange vrouwen zijn nog wel eens "iets te stevig"... Maar verder zijn lange vrouwenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:25 schreef stijgende_ster het volgende:
Over lange vrouwen gesproken, stond vanmorgen bij de bus te wachten, zie ik ineens een gigantisch persoon opdoemen. Ik kwam ongeveer tot d'r schouder, en ik ben 1.82 meter. Ze zag er goed uit, daar niet van. Sterker nog, ze zag er goed uit! Maar volgens mij is het stereotype beeld van lange vrouwen toch niet je-van-het.
*stiekem jaloers is op de lengte van dat meisje![]()
nee, ik woon in een soort dijkhuis de straat is een dijk en dat loopt aan weerskanten af, en de keuken is beneden maar die is erg laag. en we hebben er ook balken lopen aan het plafon aangezien dat de stevigheid van de vloer van de kamer isquote:
1,76 m is toch niet zo groot voor een vrouwquote:Op donderdag 3 februari 2005 22:26 schreef MaRySe het volgende:
Ik ben ±1,76 (meisje) ik vond mezelf altijd heel lang maar vind nu vooral de andere meisjes erg klein
Lange jongens zijn leuk! Vanaf 1,90 begint het er een beetje goed uit te zien
Wat een gezeik zeg. Ik vind het juist een plusplunt (bijna een must voor een potentiële lover) als mannen lang zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:54 schreef Gelderland het volgende:
Ben tegenwoordig sowiezo langer dan elk meisje (tijdens uitgaan/stappen) en ook vaak de langste van de klas/bus (waar ik inzit) etc. etc....en is dat ook een rede waardoor een vriendin krijgen wat moeilijker gaat volgens mij (maar dat terzijde)...
![]()
Ik heb eigenlijk altijd een normale (wel iets langer dan gemiddeld mss, maar niet erg) lengte gehad...
(ga van de zomer ook naar Spanje, Blanes, zal me benieuwen hoeveel meiden van mijn leeftijd deze lengte 'leuk'/'aantrekkelijk' vinden![]()
)
Jawel hoor!quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:06 schreef Serinde het volgende:
1,76 m is toch niet zo groot voor een vrouw
Dat lijkt me niet. De confectiemaat is nog steeds gericht op 1.80, dus ik denk dat we dan eerst 1.85 krijgen als ideale lengte.quote:Op maandag 7 februari 2005 16:52 schreef Hardstyler1985 het volgende:
Word de nieuwe standaard ideale langte (Y)
Nou, volgens mij is het wel aan de grotere kant van de mainstream. Maar natuurlijk zijn er nog veel groteren.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:06 schreef Serinde het volgende:
1,76 m is toch niet zo groot voor een vrouw![]()
Wat versta je onder relatief kleine jongetjes?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:10 schreef Beatlesque het volgende:
Ik ben 17 en 1m80 lang (vrouwtje) en eigenlijk vind ik dat helemáál niet fijn. 'k Was veel liever 10 cm korter geweest, ook omdat ik een zwak heb voor (relatief) kleine jongetjes. :| En ja, ik probeer het te accepteren, maar ik baal er toch nog van.
ik krijg dan altijd het idee dat het mannetje dan een beetje onderdrukt wordquote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:32 schreef Stiffmaster het volgende:
Ik vind een langere vrouw met een klein mannetje toch wel een beetje een raar gezicht.
Hm, zegmaar tussen de 1m70 en de 1m80.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat versta je onder relatief kleine jongetjes?
Ja inderdaad, dat idee krijg ik dan ook een beetje. Maar goed, het gaat erom dat je zelf gelukkig bent met je partner.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:35 schreef Xlarge het volgende:
[..]
ik krijg dan altijd het idee dat het mannetje dan een beetje onderdrukt word
Ik vind 1.80 niet klein hoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:39 schreef Beatlesque het volgende:
[..]
Hm, zegmaar tussen de 1m70 en de 1m80.
Pas op voor het Dirk & Desiree effect!quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:10 schreef Beatlesque het volgende:
Ik ben 17 en 1m80 lang (vrouwtje) en eigenlijk vind ik dat helemáál niet fijn. 'k Was veel liever 10 cm korter geweest, ook omdat ik een zwak heb voor (relatief) kleine jongetjes. :| En ja, ik probeer het te accepteren, maar ik baal er toch nog van.
Ik voel me ook niet voor niets zo grootquote:
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:39 schreef Beatlesque het volgende:
[..]
Hm, zegmaar tussen de 1m70 en de 1m80.
Zo is het....daar gaat het om!!quote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dat idee krijg ik dan ook een beetje. Maar goed, het gaat erom dat je zelf gelukkig bent met je partner.
Helemaal mee eens.. dunne lange mannen ... * rilquote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:24 schreef coltje87 het volgende:
Lange mannenGraag dan wel met wat vlees eraan, anders lijkt het alsof 'ie zo doormidden kan breken
Dank je schatje !!!quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:48 schreef Angelcakes het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.. dunne lange mannen ... * ril
Wat dat betreft heb ik het getroffen met mijn vriend !
he lange.. ga jij eens werken !quote:
In ieder geval proberen jezelf te zijn. Probeer je qua lengte niet aan andere naan te passen. Dat is wat sommige lange mensen, die een wat onzeker gevoel hebben, wel eens doen. Je bent nu eenmaal lang. En zorg er dan voor dat je recht op loopt. Dat ziet er niet alleen een stuk leuker uit, het is ook beter voor je rug. En wordt niet narrig als een keer een vrouw begint met "tjemig de pemig wat ben jij lang". Lach haar toe, en ze kunnen beter om je lachen dan om je huilen. Dus als je aandacht krijgt vanwege je lengte buit deze dan uit en gebruik het als aanknopingspunt voor een goed gesprek. Jij bent dan in ieder geval over de grote vraag, hoe spreek ik een dame aan, heen. En eenmaal in gesprek is het niet meer zo moeilijk om van onderwerp te veranderen. Ten minste, het is makkelijker dan een gesprek starten.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:15 schreef Gelderland het volgende:
maar nu weer ff ontopic; voor lange mensen:
ik denk dat ik wel 2 meter ga worden (ben pas 18), en hoe gaan jullie daar dan mee om t.o.v meiden bijvoorbeeld (in een discotheek)? Of andere mensen die je ontmoet, op je werk etc. etc.
Hoezo denk je dat je wel 2 meter gaat worden als je pas 18 bent? Je bent in groeitermen AL 18 en dat betekent dat je geen grote lengtegroei meer hoeft te verwachten. Een CM of 2 zal al veel zijn gemiddeld genomen.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:15 schreef Gelderland het volgende:
ik denk dat ik wel 2 meter ga worden (ben pas 18), en hoe gaan jullie daar dan mee om t.o.v meiden bijvoorbeeld (in een discotheek)? Of andere mensen die je ontmoet, op je werk etc. etc.
1,85 is nog steeds boven het gemiddelde hoor. En waar ik niet tegen kan (kun jij niets aan doenquote:Op woensdag 9 februari 2005 10:18 schreef Alcyone het volgende:
Zelf ben ik gemiddeld (1,85m), mijn moeder 1,72 en mijn vader 1,76. Mijn ex is 1,80 en ze grapt altijd dat ze niet kan hebben dat ik langer ben
Ik snap sowieso niet waarom mensen het zo erg vinden dat ze lang zijn. Oke, er zijn grenzen, zoals die Indiaase kerel van 2.70 ofzo (ja echt, is een nieuw record). Maar ik bedoel, het is toch juist heel fijn in principe?quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:45 schreef SjaakieV het volgende:
[..]
In ieder geval proberen jezelf te zijn. Probeer je qua lengte niet aan andere naan te passen. Dat is wat sommige lange mensen, die een wat onzeker gevoel hebben, wel eens doen. Je bent nu eenmaal lang. En zorg er dan voor dat je recht op loopt. Dat ziet er niet alleen een stuk leuker uit, het is ook beter voor je rug. En wordt niet narrig als een keer een vrouw begint met "tjemig de pemig wat ben jij lang". Lach haar toe, en ze kunnen beter om je lachen dan om je huilen. Dus als je aandacht krijgt vanwege je lengte buit deze dan uit en gebruik het als aanknopingspunt voor een goed gesprek. Jij bent dan in ieder geval over de grote vraag, hoe spreek ik een dame aan, heen. En eenmaal in gesprek is het niet meer zo moeilijk om van onderwerp te veranderen. Ten minste, het is makkelijker dan een gesprek starten.
Over dat bed: Het is heel gemakkelijk om zelf een bed te bouwen, hoef je alleen nog een extra groot matras..quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:15 schreef SjaakieV het volgende:
Op zich geen problemen dat ik bovengemiddeld lang ben. Maar ik kan mij voorstellen dat het voor
die aan een studie beginnen en op een flatje gaan wonen, of mensen die net klaar zijn, en nog
geen geweldig inkomen genieten bepaalde praktische zaken wel impact hebben op het uitgavepatroon.
Toen ik op kamers woonde kreeg ik een lang bed van mijn ouders, maar als je ouders niet kapitaal-
krachtig genoeg zijn, omdat ze je, bijvoorbeeld, al aan alle kanten sponsoren dan zul je zo'n ding
zelf moeten kopen. Duurder dan een gewoon bed, langere wachttijd, en zo geldt dat ook voor de
wat exclusievere kleding. Grotere maat? meer betalen, je gebruikt per slot van rekening meer stof.
Toen mijn nichtje, die ik hier eerder heb genoemd, 1,5 jaar bij mij en mijn vriendin kwam wonen,
omdat haar ouders naar het buitenland moesten en zij niet mee kon, kwam ik erachter, door een extra
lang bed en een knappe fiets om je een beetje door de stad te kunnen verplaatsen, voor haar te kopen,
dat het voor iemand van die leeftijd met die lengte een dure business moet zijn om alleen te gaan wonen.
Nu was het voor mij geen issue, maar iemand van 15 bijna 16, waaraan meestal een kutsalaris zit gekoppeld,
moet het op z'n zachtst gezegd lastig zijn.
Of vergis ik mij nu???
Ik ben zelf 19jr en ongeveer 1,95meter. Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met mensen die ik ontmoet. Omdat ik zelf lang ben val ik ook op wat langere vrouwen en er lopen ontzettend veel mooie lange (1,85m ofzo) meisjes rond hoor. En het voordeel is dat zij net als bijna alle andere meisjes vaak een wat langere vriend willen. Wat het belangrijkste is, is dat je je niet gaat aanpassen aan je lengte. Ga niet kromlopen, gewoon borst naar voren. Ik zelf ben blij dat ik zo lang ben en vind het echt niet lelijk, in tegendeel.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:15 schreef Gelderland het volgende:
Het record is trouwens nog steeds 2 meter 72 hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:57 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom mensen het zo erg vinden dat ze lang zijn. Oke, er zijn grenzen, zoals die Indiaase kerel van 2.70 ofzo (ja echt, is een nieuw record). Maar ik bedoel, het is toch juist heel fijn in principe?
Ja? Ik niet hoor, ik voel me nu niet meer lang. Er zijn er veel meer lange meiden nu. Het ís wel lang maar zo voelt het niet meer.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:06 schreef FuifDuif het volgende:
CarOnline, ik vind een vrouw van 1m82 ook nu nog steeds opvallend lang hoor.
Nou zoals ik het nu bekijk lig ik er niet wakker van. Maar mocht ze het halen dan zou ik dat zoals ik er nu tegenaan kijk niet zo leuk vinden. Het is te lang. Maar goed, das van latere zorg.quote:En verder, vind je het wel fijn dat je dochter misschien 1m90 wordt.
Ja kijk, ze kan ook onder een rijdende auto lopen of uit een open raam vallen. Er kan nog van alles gebeuren! Maar daar gaat het nu even niet om. Op het consultatieburo hebben ze van die schema's en dan kan je de groei doortrekken en dan zou ze uitkomen op 1m90. Mocht ze op dat tempo door blijven groeien. En dat doet ze tot nu toe. Ze is 1 jaar en 10 maand maar ziet eruit als een kind van drie. Ze is 94 cm en dat is erg lang!quote:En bovendien, hoe denken ze dat nu al te kunnen schatten? Dat is werkelijk onmogelijk. Er kan nog van alles gebeuren. Toen ik geboren werd, ben ik geschat op 1m92, maar toen kreeg ik vanaf mijn 2de levensjaar ernstige problemen met de luchtwegen en de longen en dus door veelvuldig een tekort aan zuurstof (benauwd enzo), is mijn groei drastisch geremd en heb ik nu een eindlengte behaald van maar liefst 1m82.
Niets. Nu wel alles goed?quote:Ik vraag me soms echt af hoe mooi het leven zou zijn geweest, als ik niet al die jaren zo veel ziek zou zijn geweest. Maar ja, wat doet men eraan?
Ja oke, het klopt ook wel dat het geen uitzondering meer is, want zoals je al zegt, er zijn veel meer meisjes tegenwoordig met die lengte. Dat ik er persoonlijk zo tegen aankijk heeft ermee te maken dat ik zelf ook 1m82 ben.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:49 schreef CarOnline het volgende:
Ja? Ik niet hoor, ik voel me nu niet meer lang. Er zijn er veel meer lange meiden nu. Het ís wel lang maar zo voelt het niet meer.
Ja dat is waar. Ze is kerngezond en dat is natuurlijk het mooiste wat je kunt hebben bij een kindje.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:49 schreef CarOnline het volgende:
Nou zoals ik het nu bekijk lig ik er niet wakker van. Maar mocht ze het halen dan zou ik dat zoals ik er nu tegenaan kijk niet zo leuk vinden. Het is te lang. Maar goed, das van latere zorg.
Jawel, maar ik vind het altijd nogal vreemd dat zo'n bureau nu al een schatting maakt. Ik snap wel dat ze nu een bepaalde curve volgt, maar dat deed ik ook en dat doen zoveel anderen. Maar oke, even alle mogelijke externe effecten buiten beschouwing gelaten, zal ze inderdaad wel zo lang kunnen worden dan.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:49 schreef CarOnline het volgende:
Ja kijk, ze kan ook onder een rijdende auto lopen of uit een open raam vallen. Er kan nog van alles gebeuren! Maar daar gaat het nu even niet om. Op het consultatieburo hebben ze van die schema's en dan kan je de groei doortrekken en dan zou ze uitkomen op 1m90. Mocht ze op dat tempo door blijven groeien. En dat doet ze tot nu toe. Ze is 1 jaar en 10 maand maar ziet eruit als een kind van drie. Ze is 94 cm en dat is erg lang!
Bij tijden. Tegenwoordig interesseert het me niet zoveel meer. Ik bedoel, ik kan erover zeuren of niet, maar er verandert niet. Het is meer een frustratie. Een woede dat ik door ziekte (en geloof mij, ik was toen in zieke tijden echt ziek tot soms wel tegen het levensbedreigende aan en dat heeft mijn groei drastisch geremd). Maar tegenwoordig gaat het dus wel weer goedquote:
Ja het is verder ook een prima lengte op zich. Maar het is gewoon mijn persoonlijke frustratie dat ik getroffen ben door het noodlot. Dat het niet zo zou hoeven zijn zeg maar.quote:Op woensdag 9 februari 2005 22:36 schreef Gelderland het volgende:
hoezo: 'hoe mooi het leven dan was geweest'? Ik zou blij zijn als ik 1.82 zou zijn geweest joh....prima lengte...
Als je lichaam volledig behaard is en je hebt een staart en hoorns op je hoofd, dan heb je ook iets unieks en herkennen mensen je ook altijd in een menigte.quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:16 schreef AKnynke het volgende:
Vroeger was ik er dus vrij onzeker over, maar bedenk je gewoon dat je iets unieks hebt, dat mensen je altijd kunnen herkennen in een menigte en dat je altijd alles kunt zien. Wat ik daar wel vervelend aan vind is dat je vaak naar achteren wordt verbannen in een menigte, omdat je er toch wel over heen kunt kijken.
Ja met maat 44 moet je al snel herenschoenen dragen, lijkt me ook niet altijd ideaal ! En voor die lengte maat 36: In Almere Haven heb je zo een zaak "Big L", die schijnt zeer bekend te zijn en daar verkopen ze veel (spijker) broeken met lengte maat 36 (voor dames). En voor de heren hebben ze ook hele lange broeken.quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:16 schreef AKnynke het volgende:
Goed, ik, vrouw, ben 1.90, en schat dat ik nu op m'n 19e wel een keer uitgegroeid ben! Vroeger vond ik het altijd vreselijk, ik schaamde me echt voor m'n lengte, Nu begin ik er trots op te worden, ik kan er in ieder geval grapjes over maken...
Het is absoluut niet altijd handig. Ik zit in een situatie waar ikv eel met Zuidelijke Europeanen om moet gaan, en ik hoor niet super goed, dus als ik iets wil horen moet ik een halve meter naar beneden bukken, soms wel vrij genant.
Vroeger was ik er dus vrij onzeker over, maar bedenk je gewoon dat je iets unieks hebt, dat mensen je altijd kunnen herkennen in een menigte en dat je altijd alles kunt zien. Wat ik daar wel vervelend aan vind is dat je vaak naar achteren wordt verbannen in een menigte, omdat je er toch wel over heen kunt kijken.
En tsja, t.o.v meiden heb ik er niet zo'n last van dat ik lang ben, natuurlijk, ik ben langer dan al mijn vriendinnen etc. Natuurlijk zou ik het fijn vinden als ik een langere vriend had, maar als ik een jongen tegenkom die kleiner is, is dat ook niet het einde van de wereld...
En het is lastig met kleding kopen. Ik draag een lengtemaat 36, en dat is bijna niet te vinden...En schoenen, ik leef ook nog een keer op grote voet, maat 44, dat is ook vrij lastig!
Mooie lengte!quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:16 schreef AKnynke het volgende:
Goed, ik, vrouw, ben 1.90, en schat dat ik nu op m'n 19e wel een keer uitgegroeid ben!
dank je! Altijd het proberen waard om daar een keer heen te gaan!quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:02 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ja met maat 44 moet je al snel herenschoenen dragen, lijkt me ook niet altijd ideaal ! En voor die lengte maat 36: In Almere Haven heb je zo een zaak "Big L", die schijnt zeer bekend te zijn en daar verkopen ze veel (spijker) broeken met lengte maat 36 (voor dames). En voor de heren hebben ze ook hele lange broeken.
Ik zou idd erg trots op zijn op die lengte.quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:16 schreef AKnynke het volgende:
Goed, ik, vrouw, ben 1.90, en schat dat ik nu op m'n 19e wel een keer uitgegroeid ben! Vroeger vond ik het altijd vreselijk, ik schaamde me echt voor m'n lengte, Nu begin ik er trots op te worden, ik kan er in ieder geval grapjes over maken...
Het is absoluut niet altijd handig. Ik zit in een situatie waar ikv eel met Zuidelijke Europeanen om moet gaan, en ik hoor niet super goed, dus als ik iets wil horen moet ik een halve meter naar beneden bukken, soms wel vrij genant.
En tsja, t.o.v meiden heb ik er niet zo'n last van dat ik lang ben, natuurlijk, ik ben langer dan al mijn vriendinnen etc. Natuurlijk zou ik het fijn vinden als ik een langere vriend had, maar als ik een jongen tegenkom die kleiner is, is dat ook niet het einde van de wereld...
En het is lastig met kleding kopen. Ik draag een lengtemaat 36, en dat is bijna niet te vinden...En schoenen, ik leef ook nog een keer op grote voet, maat 44, dat is ook vrij lastig!
Daar heb ik gelukkig weinig problemen mee aangezien ik vaak wat meer baggy broeken koop, Reell of Carhartt oid. En die zijn meestal belachelijk wijd, maar toch nog lang genoeg om er goed baggy uit te zien.quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:32 schreef MouseInteractive het volgende:
Ik ben 22 en ongeveer 1,94 m. lang. Heb zelf niet zo'n probleem ermee. De lengte is in principe precies goed; ik kan overal bij, maar ik ben gelukkig nét niet té lang, zodat ik wel gewoon onder deuren e.d. door kan (die zijn doorgaans 2 meter hoog). Het enige irrante vind ik het kopen van broeken (waar doen jullie dat altijd)
Mja, dat probleem heb ik ook, ik wil ondanks die baggy broeken niet in XXL tshirts rondlopen aangezien dat er gewoon slobberig uitziet, en de meeste shirts die wat lekkerder zitten zijn dan wat te kort oid. Maarja, je kunt nu eenmaal niet álles hebbenquote:want ik heb lengte 38 nodig (of een langvallende 36). Ook heb ik wat langere armen dan normaal, waardoor mouwen van shirts en overhemden vaak te kort zijn.
Samequote:Maar voor de rest accepteer ik m'n lengte volledig
Wat voor broeken zoek je? Spijkerbroek, pantalon, corduroy?quote:Op donderdag 10 februari 2005 15:32 schreef MouseInteractive het volgende:
Ik ben 22 en ongeveer 1,94 m. lang. Heb zelf niet zo'n probleem ermee. De lengte is in principe precies goed; ik kan overal bij, maar ik ben gelukkig nét niet té lang, zodat ik wel gewoon onder deuren e.d. door kan (die zijn doorgaans 2 meter hoog). Het enige irrante vind ik het kopen van broeken (waar doen jullie dat altijd), want ik heb lengte 38 nodig (of een langvallende 36). Ook heb ik wat langere armen dan normaal, waardoor mouwen van shirts en overhemden vaak te kort zijn.
Maar voor de rest accepteer ik m'n lengte volledig
Met mijn 1.90 is de wereld ook mooiquote:Op donderdag 3 februari 2005 21:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik zie bijna alleen voordelen van 1.96m zijn.
Nou het gaat vooral om spijkerbroeken. En het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven hequote:Op donderdag 10 februari 2005 17:04 schreef SjaakieV het volgende:
[..]
Wat voor broeken zoek je? Spijkerbroek, pantalon, corduroy?
Corduroy kun je gewoon in deze lengtes kopen van het merk McGregor, Brax, Gardeur etc.
Lange spijkerbroeken van bijvoorbeeld Pierre Cardin, maar ook Paul & Shark heeft deze.
Pantalons zijn op veel plaatsen in lengtematen te krijgen. Een goed adres hiervoor is Harbour, op de van Baerlestraat in Amsterdam. De eigenaar van de winkel is zelf ook lang, en houdt rekening met andere lange mensen. Overigens heeft hij ook alle andere soorten broeken en andere kleding voor de langere mannen. Ook doet hij veel in maatwerk. En dat is altijd het beste, dan weet je dat het lang genoeg is.
Wat goedkopere, maar zekere geen slechte broeken, kun je kopen bij Steppin' Out. Zij hebben een lengte voor de broeken en bij het passen wordt ie afgespeld. dan kun je hem met een paar dagen weer ophalen.
Twee en een halve meter?!quote:Op donderdag 10 februari 2005 19:11 schreef littledrummergirl het volgende:
heb n heerlijk vriendje van 2.5 ofzo...
Voor lengtemaat 36 kun je bijvoorbeeld ook bij de VET, het Jeans Center en de WE terechtquote:Op donderdag 10 februari 2005 12:02 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ja met maat 44 moet je al snel herenschoenen dragen, lijkt me ook niet altijd ideaal ! En voor die lengte maat 36: In Almere Haven heb je zo een zaak "Big L", die schijnt zeer bekend te zijn en daar verkopen ze veel (spijker) broeken met lengte maat 36 (voor dames). En voor de heren hebben ze ook hele lange broeken.
Ja idd, pas bijna nergens in. Is wel eens vervelend in hotels e.d.quote:Op donderdag 10 februari 2005 22:08 schreef ScudRaket het volgende:
Het meest nadelige is echter te kleine bedden en te lage plafonds
Vrij lang? Behoorlijk lang zul je bedoelenquote:Op donderdag 10 februari 2005 19:11 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben zelf n vrouwtjesbeest van rond de 1.90/1.95
heb n heerlijk vriendje van 2.5 ofzo waarbij het niet zo opvalt dat ik vrji lang ben
het enige nadeel zijn idd de korte broeken en bij mij dus ook schoenen ( heb maatje 42/43)
Het is geloof ik al eerder opgemerkt, maar ik krijg de indruk dat jij héél onzeker bent over je eigen lengte?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:45 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Vrij lang? Behoorlijk lang zul je bedoelen.
ik was op mijn 24ste wel uitgegroeid, maar ik ben zeker tot mijn 23 wel langer gewordenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:15 schreef M.Ram het volgende:
24 jaar en 2,04
Wel uitgegroeit hoop ik nu.![]()
Tot je 23e nog?!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:19 schreef Xlarge het volgende:
ik was op mijn 24ste wel uitgegroeid, maar ik ben zeker tot mijn 23 wel langer geworden
Ik ben sinds m'n 15e niet meer gegroeidquote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:19 schreef Xlarge het volgende:
[..]
ik was op mijn 24ste wel uitgegroeid, maar ik ben zeker tot mijn 23 wel langer geworden
Fotoquote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:58 schreef GRAZ het volgende:
Ben een vrouw van rond de 1.86 en ik ben mijn ouders *zo* dankbaar![]()
Ik draag ook rustig flinke hakken (schoenmaat 41 dus op dat gebied geen problemen) en dan kun je er nog een cm of 7 bij optellen. Het valt mij niet zo vaak op dat ik langer dan gemiddeld ben. Dat merk ik voornamelijk als ik andere lange vrouwen spot en denk jeuh die is lang en als we elkaar dan passeren blijkt soms dat ik langer ben. Of als er een persoon voor me komt staan, omhoog kijkt en me even wil attenderen op mijn lengte (heel behulpzaam allemaal).
Tuurlijk elk voordeel heb z'n nadeel; er wordt ook een bepaald label op je geplakt (onafhankelijk, onaantastbar), waar ik soms echt niet op zit te wachten (en even onzichtbaar zijn kan ik simpelweg vergeten). Maar goed dat wordt ook getriggerd door mijn uitstraling, dan is het helemaal dubbelop.
Broeken blijven een probleem, maar dat probleem neem ik voor lief als ik naar die briljante stelten van me kijk![]()
Niet alleen OV, ook een groot aantal auto's is beslist niet gemaakt voor lange mensen.quote:Op zondag 13 februari 2005 00:28 schreef Koenz0r het volgende:
Zoals ik al eens zei, ik ben 15 jaar en ben 194 lang, en inderdaad het OV is zum kotsen met dat soort lengtes
Ook schoenen schieten er vaak bij in. Leuke Converse? Ja tot maatje 42 terwijl ik toch echt een 46 nodig heb
Het grappige is dat ik met skie schoenen maat 49 heb, en met ( Jaahaa ik heb ze gevonden) mijn Converse 46 heb..
Afspraakje?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:58 schreef GRAZ het volgende:
Ben een vrouw van rond de 1.86 en ik ben mijn ouders *zo* dankbaar![]()
Ik draag ook rustig flinke hakken (schoenmaat 41 dus op dat gebied geen problemen) en dan kun je er nog een cm of 7 bij optellen. Het valt mij niet zo vaak op dat ik langer dan gemiddeld ben. Dat merk ik voornamelijk als ik andere lange vrouwen spot en denk jeuh die is lang en als we elkaar dan passeren blijkt soms dat ik langer ben. Of als er een persoon voor me komt staan, omhoog kijkt en me even wil attenderen op mijn lengte (heel behulpzaam allemaal).
Tuurlijk elk voordeel heb z'n nadeel; er wordt ook een bepaald label op je geplakt (onafhankelijk, onaantastbar), waar ik soms echt niet op zit te wachten (en even onzichtbaar zijn kan ik simpelweg vergeten). Maar goed dat wordt ook getriggerd door mijn uitstraling, dan is het helemaal dubbelop.
Broeken blijven een probleem, maar dat probleem neem ik voor lief als ik naar die briljante stelten van me kijk![]()
Moet je op roeien gaan, ten eerste eindelijk een vrouwen die op 'jouw golflengte' (quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:58 schreef GRAZ het volgende:
Ik draag ook rustig flinke hakken (schoenmaat 41 dus op dat gebied geen problemen) en dan kun je er nog een cm of 7 bij optellen. Het valt mij niet zo vaak op dat ik langer dan gemiddeld ben. Dat merk ik voornamelijk als ik andere lange vrouwen spot en denk jeuh die is lang en als we elkaar dan passeren blijkt soms dat ik langer ben.
Om plaats bij de exit vragen, heb je bijna altijd meer beenruimtequote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:45 schreef Lu_uK het volgende:
Ik zal nog even een ergenis er in gooien,
een vliegtuig stoel (2de klas)!
Nou ik ben er nog nooit één tegen gekomen waar ik goed in kon zitten.
Ik zit nog liever 10 minuten in een elektrische stoel dan 12 uur in een vliegtuig stoel!![]()
![]()
Van het weekend nog..quote:Op maandag 14 maart 2005 10:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Van dat soort opmerkingen heb ik dus echt geen last. Ik krijg ze wel, maar ikvind het eerder een compliment dan wat anders.
Was op m'n 16e al 2 meter, niks mis mee.quote:Op maandag 19 september 2005 18:47 schreef Gelderland het volgende:
hier nog een reactie van mijik ben in 4 maanden tóch weer gegroeid. Ik ben nu 2.00. m en (pas) 18
![]()
![]()
Zitten hier op FOK! ook lotgenotendie óók 17/18 zijn en al lang zijn. Want OVERAL voel ik me langer (ben ik ook): op station, op school, in de bus, in de discotheek etc. etc. etc.. (ben ook de langste in de vriendengroep, in mijn voetbalteam etc.etc.)
ik wil nu écht stoppen met groeien, want ik vind dit al veel te lang![]()
![]()
![]()
85 kg ongeveer, dus 'normaal' niet dun niet dikquote:Op maandag 19 september 2005 18:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Was op m'n 16e al 2 meter, niks mis mee.
Vind het wel mooi.
Wat weeg je eigenlijk?
Met 18 jaar ben je eigenlijk vrijwel al uitgegroeid hoor, dus ik denk niet dat je nog veel te vrezen hebt.quote:Op maandag 19 september 2005 18:47 schreef Gelderland het volgende:
hier nog een reactie van mijik ben in 4 maanden tóch weer gegroeid. Ik ben nu 2.00. m en (pas) 18
![]()
![]()
Zitten hier op FOK! ook lotgenotendie óók 17/18 zijn en al lang zijn. Want OVERAL voel ik me langer (ben ik ook): op station, op school, in de bus, in de discotheek etc. etc. etc.. (ben ook de langste in de vriendengroep, in mijn voetbalteam etc.etc.)
ik wil nu écht stoppen met groeien, want ik vind dit al veel te lang![]()
![]()
![]()
Kan wel een paar kilo bij hoor als je 2.00 meter bent.quote:Op maandag 19 september 2005 19:11 schreef Gelderland het volgende:
[..]
85 kg ongeveer, dus 'normaal' niet dun niet dik
nee, ok, maar 2 meter vind ik al lang....je valt altijd op, bent langer dan iedereen etc. etc....maarja...kan niets aan verandert wordenquote:Op maandag 19 september 2005 19:20 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Met 18 jaar ben je eigenlijk vrijwel al uitgegroeid hoor, dus ik denk niet dat je nog veel te vrezen hebt.
schoen maat 49quote:Op maandag 19 september 2005 21:40 schreef Natasjai het volgende:
Mijn oudste zoon is nu 14 en is 1.94...schoenmaat 49 (en een beetje)...hij zal nog wel een stukje verder groeien
okquote:Op maandag 19 september 2005 23:39 schreef Avani het volgende:
Lang zijn is vaak een voordeel, dus wees er blij mee of maak er gebruik van.![]()
Geeft niets meid, dan heb je nog een paar jaar om wat langer te worden! 10 tot 15 cm erbij zou echt mooi zijn!quote:
op een gegeven moment houdt de mens inderdaad op met groeien omdat zijn hart en andere organen, skelet, spieren enz, het dan niet meer aan kunnen. volgens mij het ik dit een keer in de quest ofzo gelezen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:30 schreef Iksje het volgende:
Ben jaloers op de lengte van de Nederlandse bevolking, al lijkt het me idd heel lastig om overal bovenuit te steken of om de juiste kleren en schoenen te vinden.
En denk dat iedereen uiteindelijk groter wordt dan (minstens één van) z'n ouders, gewoon omwille van betere voeding en medische zorgen.
Vraag is alleen of die trend nog lang zal zijn, mensen moeten toch ooit hun 'hoogtepunt' bereiken?
het is dan wel 'langer' dan gemiddeld, maar opzich is het niet télang.....ik vind dat een mooie lengte....quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:30 schreef Leipo666 het volgende:
ben 1.93, mijn vader en broer beide 1.92.
Ik heb ook een zoon van die leeftijd en die is maar 1.48 en doet de gekste dingen als hij denkt er langer van te worden. Handig aan tafel als ik iets gekookt heb waar ie niet dol op is......quote:Op maandag 19 september 2005 21:40 schreef Natasjai het volgende:
Mijn oudste zoon is nu 14 en is 1.94...schoenmaat 49 (en een beetje)...hij zal nog wel een stukje verder groeien
Inderdaadquote:Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef ma_jojo het volgende:
Lange mensen zijn stoer.
Dank jequote:Op dinsdag 20 september 2005 16:53 schreef 4ureyez_only het volgende:
lange mannenDat vind ik juist een pluspunt (en ik ben niet de enige lees ik
)
Niks mis met jouw lengte, ik wou dat er een stuk meer vrouwen waren die zo lang zijn. En als ik ze tegenkom, dan zien ze mij niet staanquote:
Nee, inderdaad, ik rijd ook een grote middenklasser, omdat ik in een standaard kleine auto gewoonweg niet pas of zeer ongemakkelijk zit.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:35 schreef Demarest het volgende:
1.98 m...
Het groeien had van mij al bij 1.88 mogen stoppenMedio juni ben ik per vliegtuig op vakantie geweest, zeer krappe zitruimte. Ik kan ook geen compacte auto's rijden.
![]()
Mijn oude buurjongen; 2.17m @ maat 53 1/3quote:Op maandag 19 september 2005 22:45 schreef JPM01 het volgende:
[..]
schoen maat 49![]()
ondanks de 2 meter die ik ben heb ik gelukkig maar maat 47![]()
Krijg ook wel is de opmerking "he kleine" naar mij (hoe zou dat toch komenquote:Op maandag 14 maart 2005 09:09 schreef Gelderland het volgende:
maar hoe gaan jullie met de opmerkingen op, was vorige week jarig en écht bijna iedereen die er wel een opmerking over plaatst als je opstaat om je te laten feliciteren....écht op een paar na zegt iedereen er wel IETS over..van: 'goh...wat ben jij lang zeg'....'nu niet meer groeien hé'....'whoow, lang geworden' etc. etc. (ze bedoelen het helemaal neit slecht hoor, maar toch)
Dát is zó irri, en niet echt top voor mijn zelfvertrouwen...:S
Meer dat ik m'n benen niet kwijt kan, dat ik met m'n knieën klemzit, of dat ik met één voet meerdere pedalen kan bedienen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:48 schreef AcidTrance het volgende:
last van je schouders door zithouding in auto?
En bedankt he!quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:43 schreef Bananenman het volgende:
Wat een huillies hier. Boehoe ik ben 1.92 en ze zeggen steeds 'hé lange'![]()
Is toch alleen maar een voordeel als je lang bentTenzij je 2.05 bent ofzo, dat is wel erg lang, maar 1.90 - 2.00 is toch gewoon stoere lengte
Ben zelf 1.90 en heb echt nooit last van in het OV ofzo.
Dat doe je foutquote:Op dinsdag 20 september 2005 18:35 schreef Demarest het volgende:
1.98 m...
Het groeien had van mij al bij 1.88 mogen stoppenMedio juni ben ik per vliegtuig op vakantie geweest, zeer krappe zitruimte.
Ga naar een psycholoog ofzo, was het de lengte niet, dan was het iets anders. Je hebt gewoon issues en je zoekt naar een oorzaak.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:44 schreef Gelderland het volgende:
naja, ik heb er ook geen hinder van hoor(praktische dingen)
Maar meer dat ik me 'onzeker' voel, omdat ik constant vergelijk met andere mensen in de stad en 95% tot de conclusie kom dat ik gewoon groter ben (terwijl ik diegene al best wel erg groot vind)
als ik zit voel ik me heerlijk, in de bus/klas/aan de bar bijv., maar zodra ik opsta voel ik me gewoon té groot...(en krijg ik het gevoel dat meiden me daarom bijv. niet aantrekkelijk vinden, maargoed)
Rond de 1.90 vind ik ook een erg mooie lengte. Dat mensen tegen iemand van 1.92 zeggen "hé lange" vind ik wat onzinnig. Het is wel lang, maar toch niet bijzonder lang ofzo?quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:43 schreef Bananenman het volgende:
Wat een huillies hier. Boehoe ik ben 1.92 en ze zeggen steeds 'hé lange'![]()
Is toch alleen maar een voordeel als je lang bentTenzij je 2.05 bent ofzo, dat is wel erg lang, maar 1.90 - 2.00 is toch gewoon stoere lengte
Ben zelf 1.90 en heb echt nooit last van in het OV ofzo.
Ik ben zelf ook rond de 1.90 en niemand vind mij lang, tenzij ze naast me staan en dan is het ineens van "jij bent ook lang trouwens". Maar alles zit goed in verhouding bij mij.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:47 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Rond de 1.90 vind ik ook een erg mooie lengte. Dat mensen tegen iemand van 1.92 zeggen "hé lange" vind ik wat onzinnig. Het is wel lang, maar toch niet bijzonder lang ofzo?
56 kg en 1.93quote:Op donderdag 22 september 2005 21:17 schreef Virus3000 het volgende:
mnja, ik ben ook tamelijk lang.
Mijn probleem is dus meer: ik ben ook héél erg mager, iemand van 10 jaar kan met zen duim&wijsvinger gemakkelijk rond mijn pols draaien en nog iets van 2-4cm over hebben.
Probleem is dus: ik kom echt niet aan, ik eet echt wel veel eigenlijk en ook vaak redelijk vet en aardig wat vlees etc. Kom enkel geen gram bij. Ik weeg nu 56kg, ben 1m93, 19,5 jaar oud
Niet echt fijn dus....
ik eet ongeveer 3-4 boterhammen sochtens, 6 smiddags en vol bord eten (en bij echt lekker eten 2 volle borden) savonds, en voor het slapen gaan ook nog wel wat.
Soms (één x per week) tussen de middag ook nog een schotel shoarma met echt véééél vlees + 4 boterhammen ofzo
Als ik soms andere dunne, lange mensen zie lopen denk ik iets van 'lelijk' en kom ik dus tot de conclusie dat ik zelf ook zo ben eigenlijk
maarja, wat doe je eraan?
56 kg! 1.93quote:Op donderdag 22 september 2005 21:17 schreef Virus3000 het volgende:
Mijn probleem is dus meer: ik ben ook héél erg mager, iemand van 10 jaar kan met zen duim&wijsvinger gemakkelijk rond mijn pols draaien en nog iets van 2-4cm over hebben.
Probleem is dus: ik kom echt niet aan, ik eet echt wel veel eigenlijk en ook vaak redelijk vet en aardig wat vlees etc. Kom enkel geen gram bij. Ik weeg nu 56kg, ben 1m93, 19,5 jaar oud
Niet echt fijn dus....
ik eet ongeveer 3-4 boterhammen sochtens, 6 smiddags en vol bord eten (en bij echt lekker eten 2 volle borden) savonds, en voor het slapen gaan ook nog wel wat.
Soms (één x per week) tussen de middag ook nog een schotel shoarma met echt véééél vlees + 4 boterhammen ofzo
Als ik soms andere dunne, lange mensen zie lopen denk ik iets van 'lelijk' en kom ik dus tot de conclusie dat ik zelf ook zo ben eigenlijk
zo was ik n jaartje geleden ookquote:
ik ben hetzelfde, aangenaamquote:Op donderdag 22 september 2005 21:17 schreef Virus3000 het volgende:
Niet echt fijn dus....
Die is niet heeeel erg lang hoorquote:Op vrijdag 23 september 2005 15:43 schreef Marloes het volgende:
Gisele bundchen net bij Oprah, die is ook heeeel erg lang
Iemand enig idee hoe lang?
Oh.. Maar ze had wel hele hoge hakken aanquote:Op vrijdag 23 september 2005 15:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Die is niet heeeel erg lang hoorZe is maar 1.80
Ik ben 1.70 en mijn vriendin is 1.86, ik zou het niet anders willen, lange vrouwenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:50 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat is toch ook logisch...
Over het algemeen hou ik niet zo van generaliseren, maar volgens mij kun je best zeggen dat vrouwen vrijwel altijd een man willen die langer is en mannen geen vrouw willen die langer is. Ik zie het genoeg ik mijn omgeving.
Onderdrukt worden hoeft geen probleem te zijnquote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:35 schreef Xlarge het volgende:
[..]
ik krijg dan altijd het idee dat het mannetje dan een beetje onderdrukt word
Inderdaadquote:Ja inderdaad, dat idee krijg ik dan ook een beetje. Maar goed, het gaat erom dat je zelf gelukkig bent met je partner.
Dat heb ik met mijn 1.97 eigenlijk ook niet eens echt.quote:Op maandag 26 september 2005 21:54 schreef kevin85 het volgende:
1.90 is toch niet echt lang meer tegenwoordig...?
Ik ben zelf 1.92, maar heb nu niet het gevoel dat ik echt superlang ben
Krijgen mensen en meisjes geen 'nek-kramp' als ze telkens zo hoog moeten kijken als zequote:Op donderdag 3 februari 2005 21:01 schreef Timmey het volgende:
Je hoeft tenminste niet bang te zijn dat de meiden je niet zien staan![]()
haha, begrijpelijk... alleen zou ik niet wat willen met een meid van 1.63quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:44 schreef Ivatje het volgende:
Ik val op lange mannen (langer dan 1,90)!!! Ik ben zelf niet lang (1,63)...
Maar, lange mannen zijn sexy...Het is alleen niet zo aantrekkelijk als iemand lang en te mager is...
![]()
sorry hoor maar dit geloof ik niet, een meisje van 2.06!!quote:Op zondag 6 februari 2005 11:50 schreef SjaakieV het volgende:
Wow... Ik kan met m'n vingers om m'n pols terwijl ik 95 kg weeg (ben 2,05m). Zou ook wel kilo of 10-15 willen aankomen maar wat ik ook eet het is stabiel... en al eet ik niks dan gaat er ook niks af, is heel m'n leven al zo eigenlijkquote:Op donderdag 22 september 2005 21:17 schreef Virus3000 het volgende:
Ik weeg nu 56kg, ben 1m93, 19,5 jaar oud
Het verbaast mij eigenlijk, Steijn, dat jij hier zo mee zit. Dat had ik nooit achter je gezocht.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 02:56 schreef Steijn het volgende:
Stelletje zeuren in dit topic, wees blij met je lengte.Ik ben 1,75 m (70 kg zonder een gram vet dat dan wel weer
) en dat vind ik dus wel 10 tot 15 cm te kort. Ik val op meisjes die even lang zijn als ik (anders wordt het wel erg klein
) maar zij willen vaak een groter type, dat is wel vervelend.
Als er een manier bestond om langer te worden had ik het gelijk gedaan, ik wil alleen al graag naar Azië omdat ik dan ook eens lang ben.
![]()
Das een kwestie van puur geluk hebben. Ben bijna 1.90 en heb lengtemaat 36. Normale winkels hebben tot 34. IN maastricht zit een zaak waar ze spijkerbroeken tot lente 36 hebben, en ik heb het geluk dat ik in Maastricht woon. Verder in gewone winkels is het geluk hebben als de long versie me past. Bij de We past het meestal niet, was ik er laatst en paste ik een broek aan in de long versie en was die bijna te lang. Verder laatst in een winkeltje in een boerendorp een superlongbroek gekocht, ook erg toevallig. Ik kan broeken die lang genoeg zijn ook niet laten liggen, ook al heb ik het geld er niet voor, ik moet ze hebben. Heb een tijd gehad dat ik maar 1 broek had, ik vind het nu al luxe dat ik 3 broeken heb die allemaal lang genoeg zijn!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:15 schreef Marloes het volgende:
Voor de lange vrouwen hier: waar kopen jullie je broeken?
In Amsterdam zit een zaak waar ze leuke schoenen verkopen voor vrouwen met grote voeten. Big shoe heet het oid, anders moet je even googelen of aan mensen vragen die in Adam wonen want het is volgens mij best bekend (ik heb het gezien op tv). Ik weet niet hoe de prijs daar is natuurlijk, maar het is het vast wel waardquote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:28 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Das een kwestie van puur geluk hebben. Ben bijna 1.90 en heb lengtemaat 36. Normale winkels hebben tot 34. IN maastricht zit een zaak waar ze spijkerbroeken tot lente 36 hebben, en ik heb het geluk dat ik in Maastricht woon. Verder in gewone winkels is het geluk hebben als de long versie me past. Bij de We past het meestal niet, was ik er laatst en paste ik een broek aan in de long versie en was die bijna te lang. Verder laatst in een winkeltje in een boerendorp een superlongbroek gekocht, ook erg toevallig. Ik kan broeken die lang genoeg zijn ook niet laten liggen, ook al heb ik het geld er niet voor, ik moet ze hebben. Heb een tijd gehad dat ik maar 1 broek had, ik vind het nu al luxe dat ik 3 broeken heb die allemaal lang genoeg zijn!
Een andere vraag. Met lengte komt ook een schoenmaat. Ik heb schoenmaat 44. Waar vinden jullie voor een redelijke prijs schoenen die ook nog eens leuk zijn? In de zomer kan ik wel op de mannenafdeling sneakers kopen, geen probleem. Maar nu in de winter wil ik ook wel eens schoenen met een leuk hakje aan, en als ik die vind zijn ze niet te betalen!
Sporten (fitness?) en goed opletten *wat* je eet....quote:Op donderdag 22 september 2005 21:17 schreef Virus3000 het volgende:
Ik zat er even mee.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:35 schreef FuifDuif het volgende:
Het verbaast mij eigenlijk, Steijn, dat jij hier zo mee zit. Dat had ik nooit achter je gezocht.
Maar verder: vind je het pas normaal vanaf 1,85 m? Dat is nog altijd aan de langere kant van het gemiddelde hoor. En hoezo wordt het met meisjes onder de 1,75 m wel erg klein? Wat een vreemd beeld over gemiddelde lengtes heb jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |