Als jij beloofd zwart-wit films niet meer te prijzen vanwege het kleurgebruik.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:39 schreef Hare het volgende:
En dit topic wel wat liever tegen me doen, ok?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daarentegen kon ik geen enkel moment sympathie voor AH zelf opbrengen.
wat wel sterk is, is dat het laat zien dat het niet allemaal zo zwart-wit is, of goed-fout, maar dat het best genuanceerder ligt.
Als jij me dan verteld hoe ik dat beter kan zeggenquote:Op donderdag 3 februari 2005 18:08 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Als jij beloofd zwart-wit films niet meer te prijzen vanwege het kleurgebruik.
'De cinematografie is uitstekend.'quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:13 schreef Hare het volgende:
[..]
Als jij me dan verteld hoe ik dat beter kan zeggen
Volgens mij is dat wel wat breder dan alleen kleurgebruikquote:
Dat is pas een KwaliteitsPost.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:58 schreef KP het volgende:
[..]
Dat is pas nietszeggend. Kleuterschoolniveau.
Absoluut!quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:55 schreef Wepeel2 het volgende:
Taxi Driver
Al met al een hele boeiende en sfeervolle film die het predikaat klassieker zeker verdient.
8,5
Kijk dat zijn de betere films. Zelf ook pas deze (op pulp fiction na) weer gekeken. Blijven super films.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:35 schreef washandje het volgende:
Gisteren gezien: Snatch
Vandaag: The Usual Suspects
Ook aan begonnen (morgen afkijken): Pulp Fiction.
Deze week staat is klassiekers themaweek
Ja, daar leidt de link die eronder zit ook naarquote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:56 schreef Sokolsky het volgende:
Gorro: waar komen #354 en #772 vandaan? They Shoot Pictures top 1000 ofzo?
Shame on mequote:Op zaterdag 5 februari 2005 01:26 schreef Chopper_Rob het volgende:
[..]
Kijk dat zijn de betere films. Zelf ook pas deze (op pulp fiction na) weer gekeken. Blijven super films.
ik neem aan dat je dan ook Lock, Stock And Two Smoking Barrels al wel hebt gezien.
Zo niet.... Shame on you
Kan ik deze zien terwijl ik alleen seizoen 1 heb gezien, of verpest dit een hoop?!?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 10:01 schreef Gorro het volgende:
(#772) Twin Peaks: Fire Walk With Me (David Lynch, 1992)
Qua sfeer is de film wat donkerder dan de serie en met name in het briljante tweede uur wordt de film erg intens. Het is dan ook jammer dat het eerste uur zo slap is. Het subplotje aan het begin heeft zowel niets met serie als met de film te maken en lijkt alleen als vulling te dienen. Gelukkig staat het tweede uur bol van enorm sterke scenes, zoals in de nachtclub, de droomscenes en de beangstigende eindscene. ****
Ik zou het niet doen, aangezien in de film de moordenaar van Laura Palmer bekend gemaakt wordt en dat weet je nog niet aan het eind van seizoen 1 geloof ik.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:43 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Kan ik deze zien terwijl ik alleen seizoen 1 heb gezien, of verpest dit een hoop?!?
Klopt, dit weet je aan het einde van seizoen 1 nog niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:48 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen, aangezien in de film de moordenaar van Laura Palmer bekend gemaakt wordt en dat weet je nog niet aan het eind van seizoen 1 geloof ik.
Ah, had niet gezien dat dat een aparte link was.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:19 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ja, daar leidt de link die eronder zit ook naar
daar heb ik ook nog het nodige van gezien.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:35 schreef Sokolsky het volgende:
Vanmiddag op de BBC: White Heat met James Cagney. Erg leuke misdaadfilm, met goed acteerwerk en een boeiend plot. Het was eigenlijk de bedoeling schaatsen te kijken, maar daar is niks van gekomen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., en sommige "cameratechnische" oplossingen vond ik erg sterk. Dus, verhaal mooi, acteerwerk mooi, alles mooi
Topfilm wat mij betreft!
-enige nadeel, maar die is van technische aard, is dat bij mij de dvd even skipte bij scene-overgangen. En de ondertitels stonden er soms maar een halve seconde, en dat is net even te kort als je de taal niet begrijpt-
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
Er zijn ook veel mensen die het plot erg doorzichtig vinden. Maar zelfs als je 'het' door hebt, dan valt er mijn inziens nog genoeg te genieten.quote:
deze film vond ik dus helemaal niks. wel een goede acteurs hoor! en ik ben een fan van Scarlett J. maar het kon me allemaal niet boeien. wat een amerikaanse film waarin ze vanalles boeiend willen laten lijken terwijl het dat niet is.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:28 schreef Mirjamke het volgende:
Girl With A Pearl Earring
Wat een ongeloofelijk mooie film dit!
De belichting, de sfeer...alles klopt gewoon.
Wat ik vooral mooi vind aan deze film, is dat de actrices/acteurs er heel
puur uitzien.
Jaa, deze film wil ik zeker nog eens gaan kijken!
9
Tja het is denk ik gewoon een film die goed is in zijn genre, en iets waar je juist van houdt, of helemaal niet. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:26 schreef granuaile het volgende:
[..]
deze film vond ik dus helemaal niks. wel een goede acteurs hoor! en ik ben een fan van Scarlett J. maar het kon me allemaal niet boeien. wat een amerikaanse film waarin ze vanalles boeiend willen laten lijken terwijl het dat niet is.
plus dat het opgenomen was in (1) het engels en niet het nederlands en (3) een studio ipv op locatie in NLD (en dat wat airbrushen....).
maar de film schijnt het goed te doen bij vrouwen van 55+ (dit wil niet zeggen dat jij per se in deze categorie hoort natuurlijk. maar dit is gewoon een analyse van het publiek dat er in mijn filmhuis op af kwam)
"I`m ready, promotion"quote:Op zondag 6 februari 2005 13:31 schreef Hymn het volgende:
Spongebob Squarepants: the movie
lol
Droge film met als leukste het dansje van patrick en spongebob.
'oh yeah, go spongebob, oh yeah'
Verhaal slaat natuurlijk nergens op maar hij is vermakelijk
Waarom heb je voor deze geen cijfer gegeven?quote:
Dat moet *** zijn.quote:Op zondag 6 februari 2005 20:15 schreef Hare het volgende:
[..]
Waarom heb je voor deze geen cijfer gegeven?
Amen.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:56 schreef Lambiekje het volgende:
Casablanca
Zo ik had nog nooit deze film gezien .. tuurlijk had ik wel gezien dat deze op rank 7 staat. Tijden terug al gedownload nooit bekeken tot vanavond. pfff had net zo goed kunnen laten. wat een flut film.
Dus ik met goede moet aan de film, IMDB#7, dus we gaan wat beleven. Het heeft de tijd niet kunnen door staan als Citizen Kane, Gone with the Wind, 12 angry men en dergelijke.
Naar mijn idee is het cijfer op imdb, 8,8 alleen maar tot stand kunnen komen door mensen die de film destijds hebben gezien, en dat als referentie gehanteerd hebben voor voting. Ik weet zeker als de film hergekeurd wordt. dat het niet verder komt dan een 6.
Godallemachtig wat is deze film saai. Best liefdesdrama ooit verfilmd ?!?! Liefdesdrama zat dat er in dan. ik zie het niet. En al zou het dan is het totaal niet overtuigend. Gone with the wind is mijlen beter op dat vlak. Lijkt er meer op dat roken en drinken belangerijker is. Dus wat de film probeert uit te beelden faalt aan gewoon. too bad.
Bogart, kan die gast nog monotomer praten. Het zal gerust een goed acteur geweest zijn .. maar vind maar niks. Vind bv James Stewart een veel charismatischere man.
De spannings-boog in deze film klopt van geen kanten en de pace is bedroefend. Naar mijn idee komt deze film totaal niet lekker op gang.
Sorry, maar kan er echt niets beter van maken. De film kan ECHT niet meer. Minstens 1000 films zijn beter dan deze. En voor diegeen die hem nog niet kennen, gewoon links laten liggen, je mist niets als je deze niet hebt gezien.
Misschien moet je die sterretjes sowieso maar vergeten, want die zijn niet altijd onmiddellijk even duidelijk, vind ik. Een sterwaardig in de vorm van een cijfer (2.5, 4.0, etc.) lijkt me een stuk duidelijker.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:53 schreef Gorro het volgende:
Inderdaad. De sterretjes vergeten, maar gelukkig is daar altijd SoK nog
Maar sterretjes zijn eigenlijk wel hipper. Vind ik dan...quote:Op maandag 7 februari 2005 00:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Misschien moet je die sterretjes sowieso maar vergeten, want die zijn niet altijd onmiddellijk even duidelijk, vind ik. Een sterwaardig in de vorm van een cijfer (2.5, 4.0, etc.) lijkt me een stuk duidelijker.
Mijn kritiek op veel films van tegenwoordig is dat ze de kijker juist constant bezighouden. Alsof de kijker de aandacht verliest als de emotie niet minstens vier keer per minuut van het scherm spat.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:56 schreef Lambiekje het volgende:
[Casablanca
De spannings-boog in deze film klopt van geen kanten en de pace is bedroefend. Naar mijn idee komt deze film totaal niet lekker op gang.
Gewoon kijken hoor mensen, geweldige film ditquote:Op zondag 6 februari 2005 23:56 schreef Lambiekje het volgende:
Sorry, maar kan er echt niets beter van maken. De film kan ECHT niet meer. Minstens 1000 films zijn beter dan deze. En voor diegeen die hem nog niet kennen, gewoon links laten liggen, je mist niets als je deze niet hebt gezien.
Team America is geen animatie film.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
BAH! Als je een kwaliteit animatiefilm wil zien kijk dan Team America: World Police!
Maar alleen als je een schaal van ½-4 gebruikt.quote:Op maandag 7 februari 2005 09:47 schreef Gorro het volgende:
Maar sterretjes zijn eigenlijk wel hipper. Vind ik dan...
Maar wees dan niet teleurgesteld als ik .. want ik had dus zo iets van whoo #7. En dan krijg je dit. No way. Het is kijken op eigen risico. Vond er echt geen klap aan. Moet dit dan de beste liefdesdrama film zijn. Nou ik ben perplex op wat voor positie die film staat.quote:Op maandag 7 februari 2005 10:44 schreef Hare het volgende:
[..]
Gewoon kijken hoor mensen, geweldige film dit
Vind ik ook, maar dan moeten ze er niet zo priegelig uitzien.quote:Op maandag 7 februari 2005 09:47 schreef Gorro het volgende:
Maar sterretjes zijn eigenlijk wel hipper. Vind ik dan...
quote:Op maandag 7 februari 2005 23:32 schreef California het volgende:
Maar alleen als je een schaal van ½-4 gebruikt.
/offtopic/quote:Op maandag 7 februari 2005 11:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
blaat
Neuh, maar hoeveel uitmuntend goeie films komen er in een jaar uit en welke in 2004?quote:Op maandag 7 februari 2005 12:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Million Dollar Baby (2004)
Voor ik begon aan de film was ik een beetje sceptisch over de film, ik vond het plot te standaard en verwachte een erg cliché matige film. Daar had ik dan voor het grootste gedeelte wel gelijk in, de film zit vol met cliché. Maar man wat is het goed gedaan. Clint Eastwood bewijst maar weer eens dat hij één van de beste acteurs-regisseurs ter wereld is. De film zit qua regie en verhaal verschrikkelijk goed in elkaar en staat als een huis. Het acteerwerk van de drie hoofdrolspelers (Eastwood, Swank en Freeman) is bij allemaal goed en solide. Maar met het oog op de komende oscars, moet ik wel kwijt dat ik het geen oscar nominaties waard vind. Niet dat het slecht is integendeel, maar het is niet uitmuitend goed.
cijfer; 8
quote:Op maandag 7 februari 2005 13:11 schreef Crook het volgende:
Requiem for a Dream
Nog steeds beklemmend, weergaloos geacteerd en zooooooo mooi!
Gaat niet om praktisch, maar om hip, toch?quote:
Imdb bestond niet in 1940 en de mensen die de film destijds gezien hebben zijn nu minimaal 63 en dat is enkel wanneer men als pasgeboren baby mee ging. De mensen zullen eerder niet meer in leven zijn of hoog bejaard zijn. De groep 45+ is vrij klein en ik denk dat zonder die groep de 8,8 wellicht een 8,7 zou worden.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:56 schreef Lambiekje het volgende:
Naar mijn idee is het cijfer op imdb, 8,8 alleen maar tot stand kunnen komen door mensen die de film destijds hebben gezien, en dat als referentie gehanteerd hebben voor voting. Ik weet zeker als de film hergekeurd wordt. dat het niet verder komt dan een 6.
Ik zou nogmaals beraden hoe zeker je weet dat anderen bij herkeuring op een zes zullen komen. Hou het er gewoon bij dat het geen film voor jou is.quote:Aged under 18 1226 votes 8.5
Aged 18-29 20460 votes 8.7
Aged 30-44 14786 votes 8.8
Aged 45+ 6083 votes 9.2
Mijn opmerking over oscarnominaties en uitmuitendheid sloeg op het acteerwerk van de hoofdrolspelers. Vooral de prestaties van Eastwood en Freeman zijn imho niet het beste wat dit jaar gepresteerd is. Nominatie voor beste film en beste regie zijn meer dan terecht.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 00:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Neuh, maar hoeveel uitmuntend goeie films komen er in een jaar uit en welke in 2004?
Dan lees je toch echt wel andere reacties als ikquote:Op maandag 7 februari 2005 23:47 schreef Lambiekje het volgende:
Nou ik heb beetje de reacties door gelezen, maar denk dat de meeste toch wel vinden dat de film verjaard is. En toch echt niet meer kan.
8 femmes is beter maar Ludivine Sagnierquote:Op dinsdag 8 februari 2005 09:19 schreef Kolkus het volgende:
Swimming Pool
http://www.imdb.com/title/tt0324133/
Detective-schrijfster verblijft enkele weken in het Franse huis van haar uitgever en maakt daar (ongewenst) kennis met zijn vrijgevochten dochter.
Halverwege de film ontstaat er een plot-twist en blijkt veel niet te zijn wat het lijkt.
Aardige film die bij vlagen wist te boeien, maar ik blijf het een beetje een niemendalletje vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |