abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24969898
The butterfly effect... erg goed
Delivered without an information leaflet
pi_24970434
Kung Fu Hustle!

Erg overdreven, alleen daar hou ik wel van zo nu en dan! vond het zeker de moeite waard.. aanrader voor de liefhebber..

PR: 7.0
  maandag 7 februari 2005 @ 21:42:59 #78
40664 Durbin
Who knows..
pi_24977455
The Burning

Tijdens zomerkamp is een caretaker het slachtoffer van een grap van een paar jongens, waarbij hij per ongeluk vlam vat en ernstig verbrand. Vijf jaar later wordt hij ontslagen uit het ziekenhuis en neemt wraak op de jongens die dit hebben veroorzaakt, met als locatie wederom een zomerkamp. Een paar aardige schrikeffecten, redelijke gore en (miniem) functioneel naakt maakt dit zeker één van de betere 80's slashers. Jammer dat de dvd best prijzig is, maar ik koop hem wel.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 7 februari 2005 @ 23:18:05 #79
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24979348
-edit: warezpraat-

[ Bericht 98% gewijzigd door Mike op 07-02-2005 23:25:56 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 7 februari 2005 @ 23:23:06 #80
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24979480
Mediterraneo
Een groepje Italiaanse soldaten belandt tijdens de tweede wereldoorlog op een Grieks eiland. Nadat ze niets meer van het thuisfront horen, besluiten ze zich maar onder de lokale bevolking te mengen en er het beste van te maken tot de oorlog gedaan is. Wat volgt is een vrij leuke komedie met hier en daar een fijn grapje. De film heeft gewoon een prettig sfeertje. Een academy award was wel wat overdreven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 7 februari 2005 @ 23:32:32 #81
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_24979683
quote:
Op maandag 7 februari 2005 09:47 schreef Gorro het volgende:
Maar sterretjes zijn eigenlijk wel hipper. Vind ik dan...
Maar alleen als je een schaal van ½-4 gebruikt.
The short weekend begins with longing...
  maandag 7 februari 2005 @ 23:39:55 #82
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_24979816
The Great Race (1965)

Whee wat een fantastische film. Heerlijk slapstick :0.

Daredevil gaat een weddenschap aan voor een grote auto-race. New York to Paris. Met autos van de jaren 20. Aan die wedstrijd doen ook 2 sukkels mee, Prof Fate en Max. (Peter Falk aka Columbo) .. De trip gaat dus via Alaska door rusland naar Parijs . En vrouwelijk reporter gaat mee, zij kan haar mannetje wel staan

Deze film bevat de grootst opgezette pie-fight. Wat een heerlijk gedoe.
En dan heb je ook nog de dronken Prins Hapnik, met ze debiele gelach
Bijna 3 uur lang lekker slapstick gedoe.

Oja de film is opgedragen aan Laurel & Hardy.

7.5 / imdb 6.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 7 februari 2005 @ 23:47:03 #83
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_24979942
quote:
Op maandag 7 februari 2005 10:44 schreef Hare het volgende:

[..]

Gewoon kijken hoor mensen, geweldige film dit
Maar wees dan niet teleurgesteld als ik .. want ik had dus zo iets van whoo #7. En dan krijg je dit. No way. Het is kijken op eigen risico. Vond er echt geen klap aan. Moet dit dan de beste liefdesdrama film zijn. Nou ik ben perplex op wat voor positie die film staat.

Gone With the Wind, King Kong, Citizen Kane, 12 Angry Man, 39 Steps zijn velen malen betere films en hebben wel de tijd door staan. Zijn spannend onderhoudend. Casablanca mist alles.

Nou ik heb beetje de reacties door gelezen, maar denk dat de meeste toch wel vinden dat de film verjaard is. En toch echt niet meer kan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_24980475
Football Factory

Film over de hooligan's van chelsea en o.a. Millwall
Zeker een lekker harde film, verhaal is ook wel grappig.
Weer eens wat anders dan een docu over dit soort dingen
O+ BlaBlub O+
pi_24980499
Something's gotta give met Diane Keaton en Jack Nicholson. Geweldige film.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 februari 2005 @ 00:41:41 #86
862 Arcee
Look closer
pi_24980742
quote:
Op maandag 7 februari 2005 09:47 schreef Gorro het volgende:
Maar sterretjes zijn eigenlijk wel hipper. Vind ik dan...
Vind ik ook, maar dan moeten ze er niet zo priegelig uitzien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 februari 2005 @ 00:42:19 #87
862 Arcee
Look closer
pi_24980748
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:32 schreef California het volgende:
Maar alleen als je een schaal van ½-4 gebruikt.

Te krap.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_24980758
quote:
Op maandag 7 februari 2005 11:17 schreef Morpheus2002 het volgende:
blaat
/offtopic/

Elisha ..........the girl next door
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 februari 2005 @ 00:45:03 #89
862 Arcee
Look closer
pi_24980781
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Million Dollar Baby (2004)
Voor ik begon aan de film was ik een beetje sceptisch over de film, ik vond het plot te standaard en verwachte een erg cliché matige film. Daar had ik dan voor het grootste gedeelte wel gelijk in, de film zit vol met cliché. Maar man wat is het goed gedaan. Clint Eastwood bewijst maar weer eens dat hij één van de beste acteurs-regisseurs ter wereld is. De film zit qua regie en verhaal verschrikkelijk goed in elkaar en staat als een huis. Het acteerwerk van de drie hoofdrolspelers (Eastwood, Swank en Freeman) is bij allemaal goed en solide. Maar met het oog op de komende oscars, moet ik wel kwijt dat ik het geen oscar nominaties waard vind. Niet dat het slecht is integendeel, maar het is niet uitmuitend goed.
cijfer; 8
Neuh, maar hoeveel uitmuntend goeie films komen er in een jaar uit en welke in 2004?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 februari 2005 @ 00:48:10 #90
862 Arcee
Look closer
pi_24980813
quote:
Op maandag 7 februari 2005 13:11 schreef Crook het volgende:
Requiem for a Dream

Nog steeds beklemmend, weergaloos geacteerd en zooooooo mooi!

Een van de allerbeste films van dit decennium.

"And the red dress, and the television"
pi_24981594
The Last Man on Earth (Ultimo uomo della Terra, L') (1964) bekeken. Was een dvdtje "gekocht" met dvdsoon ipoints.

De film gaat als de eerste "zombie" film door het leven maar in de film zelf spreekt men over vampiers. Gezien het feit dat de vampiers traag, zwak en geestelijk niet ontwikkeld zijn kan je deze levende doden eerder zien als zombies met de allergieen van vampiers (afkeer tegen kruis,knoflook ect.).

Erg benauwend sfeertje dat onder andere toekomt aan de muziek die de film gebruikt. Ik had momenten waar ik mij toch een beetje voorbereide op een schrikmoment die gelukkig niet kwam. Mission accomplished wat suspense betreft derhalve.
Wel is het einde iets te vlotjes afgewerkt. Leek een beetje alsof het geld op was. Maar al met al een puik staaltje acteurwerk van Vincent Price die een groot deel van de film zonder tegenspelers zit.

De beeldkwaliteit van deze versie (Madacy) was vrij belabberd (non-amorf en interlaced) en daarom was het mooi om te lezen dat MGM deze film in Maart anamorfisch zal uitbrengen als Midnite Double Feature samen met PANIC IN YEAR ZERO. Gezien de beeldkwaliteit van de andere midnite features belooft dit wel wat moois. Meteen dus maar gepreordered bij dvdsoon @CA$9.98 (zo'n 6 euro).

imdb cijfer 7.0
sampoo cijfer 8.0
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:56:02 #92
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_24981603
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 00:42 schreef Arcee het volgende:

Te krap.
Gaat niet om praktisch, maar om hip, toch? .

Ik vind 5 sterren zelf eigenlijk ook te krap, kan ik niet genoeg nuanceren. Maar ik geef eigenlijk toch geen cijfers, dus ach.
The short weekend begins with longing...
  dinsdag 8 februari 2005 @ 02:02:03 #93
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_24981676
Delicatessen
http://www.imdb.com/title/tt0101700/

Lol... Eindelijk gezien... Wat een heerlijk droge film...
Was aanvankelijk beetje teleurgesteld dat ie niet zo dromerig was als City Of Lost Children en Amélie, maar werd toch meegezogen in het verhaal.
En ja ook deze Jeunet kan mijn goedkeuring meer dan wegdragen. Lekker absurde karakters + een opzich plausibel verhaal = geweldige zwarte comedie.
Die vrouw die steeds zelfmoord wil plegen was geniaal vooral die laatste poging. Ik viel bijna van de stoel van het lachen.
The Light Is Leaving Us All
pi_24981770
quote:
Op zondag 6 februari 2005 23:56 schreef Lambiekje het volgende:
Naar mijn idee is het cijfer op imdb, 8,8 alleen maar tot stand kunnen komen door mensen die de film destijds hebben gezien, en dat als referentie gehanteerd hebben voor voting. Ik weet zeker als de film hergekeurd wordt. dat het niet verder komt dan een 6.
Imdb bestond niet in 1940 en de mensen die de film destijds gezien hebben zijn nu minimaal 63 en dat is enkel wanneer men als pasgeboren baby mee ging. De mensen zullen eerder niet meer in leven zijn of hoog bejaard zijn. De groep 45+ is vrij klein en ik denk dat zonder die groep de 8,8 wellicht een 8,7 zou worden.
quote:
Aged under 18 1226 votes 8.5
Aged 18-29 20460 votes 8.7
Aged 30-44 14786 votes 8.8
Aged 45+ 6083 votes 9.2
Ik zou nogmaals beraden hoe zeker je weet dat anderen bij herkeuring op een zes zullen komen. Hou het er gewoon bij dat het geen film voor jou is.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 02:17:56 #95
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24981835
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 00:45 schreef Arcee het volgende:

[..]

Neuh, maar hoeveel uitmuntend goeie films komen er in een jaar uit en welke in 2004?
Mijn opmerking over oscarnominaties en uitmuitendheid sloeg op het acteerwerk van de hoofdrolspelers. Vooral de prestaties van Eastwood en Freeman zijn imho niet het beste wat dit jaar gepresteerd is. Nominatie voor beste film en beste regie zijn meer dan terecht.

net gezien:
After Hours (1985)
Ik hou altijd wel van die komedies/films waarin binnen een afgebakende tijdspanne (dit maal een nacht) de hoofdrolspeler van alles overkomt. En het eerste uur/ drie kwartier heb ik me ook behoorlijk vermaakt. Maar daarna gaat de film zichzelf teveel herhalen en werd het allemaal wel heel erg absurd en overdreven. En begon ik me steeds meer te irriteren, maar gelukkig is die dan ook batsboem opeens afgelopen.
cijfer: 6.5

[ Bericht 16% gewijzigd door Lonewolf2003 op 08-02-2005 02:29:57 ]
  dinsdag 8 februari 2005 @ 03:23:38 #96
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24982359
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:47 schreef Lambiekje het volgende:
Nou ik heb beetje de reacties door gelezen, maar denk dat de meeste toch wel vinden dat de film verjaard is. En toch echt niet meer kan.
Dan lees je toch echt wel andere reacties als ik

afijn, we weten nu wel dat je het de grootste rotzooi vind die je hebt gezien, dussssss.....
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24983604
Swimming Pool
http://www.imdb.com/title/tt0324133/

Detective-schrijfster verblijft enkele weken in het Franse huis van haar uitgever en maakt daar (ongewenst) kennis met zijn vrijgevochten dochter.
Halverwege de film ontstaat er een plot-twist en blijkt veel niet te zijn wat het lijkt.

Aardige film die bij vlagen wist te boeien, maar ik blijf het een beetje een niemendalletje vinden.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:16:24 #98
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24984337
Terminator 2: Judgment Day

Blijft een heerlijke actiefilm
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:34:14 #99
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24984597
Marnie 1964

Ik heb hem al meer dan 20 keer gezien, dit blijft toch weer meesterwerk van Hitchcock, met de o zo mooie Tippi Hedren en natuur Sean Connery. Aan Sean Connery kan je echt merken dat hij twee jaar daarvoor James Bond heeft gemaakt. Het blijft een film met stijl en mooi psychologisch drama..... Met de kleine middelen die hij had....is het echt een top film!

don't give me that fucking bullshit
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:35:12 #100
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24984611
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 09:19 schreef Kolkus het volgende:
Swimming Pool
http://www.imdb.com/title/tt0324133/

Detective-schrijfster verblijft enkele weken in het Franse huis van haar uitgever en maakt daar (ongewenst) kennis met zijn vrijgevochten dochter.
Halverwege de film ontstaat er een plot-twist en blijkt veel niet te zijn wat het lijkt.

Aardige film die bij vlagen wist te boeien, maar ik blijf het een beetje een niemendalletje vinden.
8 femmes is beter maar Ludivine Sagnier
don't give me that fucking bullshit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')