was dat de OP van een topic van jou? volgens mij heb ik er ook in gereageerd! [14.gif]quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:17 schreef kastanova het volgende:
[tekst]
*check*quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:27 schreef erikkll het volgende:
[..]
was dat de OP van een topic van jou? volgens mij heb ik er ook in gereageerd! [14.gif]
Sjezus, 3 in totaal zelfs, ik ben er maar druk meequote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:29 schreef kastanova het volgende:
[..]
*check*
Heb er nog wel ergens 1 liggen, ff zoeken...
Toegegeven, mij werd op school pas rond mijn zestiende geleerd dat je je niet aan iets kunt irriteren. Maar goed, ik dacht dat mijn post ook redelijk beleefd opgesteld was. Meer in de vorm "En als je het helemaal perfect wil doen doe je het zo" dan "TRUT! JE BAKT ER GEEN ZAK VAN, ZO SCHRIJF JE DAT!". Dus mij lijkt het geen probleem.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:10 schreef erikkll het volgende:
Mja, er is een verschil tussen iemand wijzen op zijn/haar fouten en mierenneuken...
Ik bedoel, kom op... ze is 14... alsof jouw nederlands perfect was op je 14e
Frust!quote:ik wil nog steeds haar msn
Ik vind het persoonlijk een kutspelquote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:39 schreef LintuxCx het volgende:
Ze hoeven maar Counterstrike in hun profiel te zetten en meteen alle jongens achter zich aan...
Onder "hoe je typt" versta ik of je het met je vingers, met je tenen of met je ellebogen doet. Spelling is als je 't mij vraagt nog gewoon deel van "wat je typt".quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:30 schreef Renmaestro het volgende:
"Boeiuh tgaat om wat je tiept niet hoeje tiept."
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:40 schreef erikkll het volgende:
Ik vind het persoonlijk een kutspel
"Stommurt."quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:40 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Onder "hoe je typt" versta ik of je het met je vingers, met je tenen of met je ellebogen doet. Spelling is als je 't mij vraagt nog gewoon deel van "wat je typt".
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 01:41 schreef LintuxCx het volgende:
[..]Okay, dan heb ik fout gegokt.
[edit]Oef, drie posts onder elkaar zo ongeveer, tijd om te gaan slapen.
Integreren.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:30 schreef buzzer het volgende:
Ik kan de gesprekken op het schoolplein vaak niets eens volgen
quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:19 schreef dVTB het volgende:
Om te janken? Nee, natuurlijk niet: het is geweldig! Over zo'n 10 jaar is er geen jongere meer die nog normaal Nederlands kan. Langzaam maar zeker zal de behoefte aan goede tekstschrijvers verder toenemen. Laat dat nu net mijn beroep zijn
Maar nee, even serieus: Taalverkrachting in het onderwijs moet hard worden aangepakt. Leerlingen die werkstukken in Breezah-taal inleveren, krijgen onherroepelijk een 1, tenzij zij in de herkansing een werkstuk in normaal Nederlands kunnen inleveren. Bescherming van onze taal begint in het onderwijs. Zoals in dit topic al terecht verwoordt, moet op z'n minst de inspanning erop gericht zijn om foutloos Nederlands te schrijven.
Dat kan ik me dus echt niet voorstellenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:30 schreef buzzer het volgende:
De schrijftaal is bagger, maar de spreektaal is helemaal om te janken
Ik kan de gesprekken op het schoolplein vaak niets eens volgen
ik kan me dat wel voorstellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:22 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus echt niet voorstellen
Ik hoor het elke dag en het meest kan ik geen chocola van maken ...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:22 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus echt niet voorstellen
hmm zo is 't bij ons weer niet, je krijgt er wel een hoop commentaar op dat het taalgebruik beter moet maar van 't cijfer wordt niets afgehaald.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 01:19 schreef Seiruu het volgende:
Weet niet waar jullie op school zitten, maar bij mij op HBO rekenen ze je echt wel af op dingen zoals structuur, grammatica, spelling etc. Als je dat verneukt ben je gelijk 30% van je cijfer kwijt oid.
Ja, Engels is pas écht een logische taal, vooral de spellingquote:Op zaterdag 5 februari 2005 01:19 schreef Seiruu het volgende:
Neemt natuurlijk niet weg dat NL gewoon een fucking klote taal is en dat ze eigenlijk gewoon iets makkelijkers hadden kunnen verzinnen (lees logischer), like English.
Relatief eenvoudig? Vergeleken met wat? Waar zit de logica in geslachten toe te kennen aan woorden? Het geslachtenstelsel is gewoon bedacht door een mongool.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 02:03 schreef Toet het volgende:
[..]
Ja, Engels is pas écht een logische taal, vooral de spelling
Bovendien, als je al sinds je basisschooltijd in Nederland zit, kun je een gebrek aan beheersing van het relatief eenvoudige geslachtenstelsel van het Nederlands niet aan de taal wijten.
Ironisch zinnetjequote:Op donderdag 3 februari 2005 12:18 schreef Georges het volgende:
[..]
Voltooid deelwoorden worden ook vaak fout gedaan.
Vergeleken met andere talen. Het schoolvoorbeeld is Latijn, in die taal heeft een verschil in geslacht pas echt noemenswaardige gevolgen voor hoe de vorm eruit gaat zien; ook in meer dan genoeg hedendaagse talen levert het geslachtenstelsel heel wat meer moeilijkheden op dan in het Nederlands.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 02:07 schreef Seiruu het volgende:
[..]
Relatief eenvoudig? Vergeleken met wat? Waar zit de logica in geslachten toe te kennen aan woorden? Het geslachtenstelsel is gewoon bedacht door een mongool.
Dat er geen logica achter zit. Als je eenmaal weet hoe je een woord dat je geschreven ziet staan, uit moet spreken, zie je wel een verband tussen de spelling en de uitspraak; hetzelfde geldt als je eenmaal weet hoe je een woord dat je al kende hoort te spellen. Dat betekent echter niet dat er makkelijk een regelmaat is te ontdekken, wat in het Nederlands veel makkelijker gaat.quote:En wat is er mis met de Engelse spelling?
Als het nou maar mooier zou klinken ala, maar het meeste klinkt zo geweldig lomp dat je het via je aars nog niet zou willen uitpoepenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:52 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Ik hoor het elke dag en het meest kan ik geen chocola van maken ...![]()
Daar moet je juist blij mee zijn, want dat is de ontwikkeling die leidt tot het wegvallen van het onderscheid tussen het mannelijk en vrouwelijk geslacht. Richting het Engels dus.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 02:40 schreef Seiruu het volgende:
Upd:
Oh jah en dan zijn er nog woorden die blijkbaar EN mannelijk EN vrouwelijk zijn.
Logica? Logisch met 30 biertjes achterovergeslagen misschien wel ja!
Om maar over verwijswoorden te zwijgen dan, want weet jij bij "de" woorden of het m of v is? Dat maakt namelijk ook uit als je ernaar verwijst.
Zit een kern van waarheid in, maar het neemt niet weg dat het eigenlijk helemaal niet logisch isquote:Op zaterdag 5 februari 2005 04:39 schreef Toet het volgende:
Daar moet je juist blij mee zijn, want dat is de ontwikkeling die leidt tot het wegvallen van het onderscheid tussen het mannelijk en vrouwelijk geslacht. Richting het Engels dus.
Denk niet dat je aan het aan het overdrijven bent, ik zie dit alleen maar erger worden. Het is niet alleen druk,druk,druk........ maar gewoon puur asociaal egocentrisme. Voeg daar aan toe een zwaar wanpresterend falend onderwijssysteem en de cirkel is rond.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 02:41 schreef Morwen het volgende:
Het lijkt wel of niemand meer zin of tijd heeft om in "De" jeugd te steken. Ik heb hier dagelijks een huis vol kinderen (buurtkinderen) die duidelijk het huis uit geschopt worden. Hoe kan je nou ooit iets bereiken bij je kinderen als je er geen band mee hebt, ze negeert of het huis uit schopt. Iedereen heeft het druk, druk, druk.............terwijl gaat de toekomst (de kinderen) op meerdere punten naar de kloten.
Maar waarschijnlijk overdrijf ik nu weer.........al roep ik dit al jaren![]()
Kun je niet een pagina voor ons inscannen? PLEASE!?quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:57 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Mn ouders zitten allebei in het onderwijs en ze krijgen dus echt werkstukken DiE mEt KleiNe en Dan weER MeT HOofdLeTTers zijn geschreven. en met de spelligsfouten die erbij horen.
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:37 schreef boskov het volgende:
Maar is het dan zo verdomd moeilijk om in plaats van tog gewoon toch ge typen. Dat ene lettertje meer, ga je heus niet dood van, en verneuk je je taal tenminste niet.
Als dit in het hoger onderwijs gebeurt, (taalfouten) moet dat gewoon afgestraft worden. Je eigen taal niet eens goed kunnen schrijven, daar moet je je best voor schamen.
In mijn klas (ja, ik val onder jeugd) zitten zat mensen die fouten als 'tog' maken. Gelukkig ben ik een uitzondering.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:21 schreef XiChico het volgende:
Je kan toch afkorten .. het is maar msn hoor.
Ja Tog!? Als je een Nederlands toets .. sollicitaitie ofzo hebt, schrijft echt niemand zo hoor![]()
ja ik zie het nu, maar dat komt omdat ik (serieus) iets anders wilde posten eerst.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:45 schreef Seiruu het volgende:
[..]
![]()
Edit
Trouwens, kan allebei afhankelijk van hoe je de zin opvat. Never mind dan
Edit 2
Trouwens, kan eigenlijk niet allebei omdat je de zin zo moet opvatten zoals het is geschreven (bij correct NL dan).
Lekker creatief ookquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:34 schreef the_legend_killer het volgende:
En dan al die wazige/wannabe msn namen![]()
Ik hou het gewoon op mijn eigen naam
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:31 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik erger me er ook op aan.
Al die afkortingen...
Ik moet altijd vragen wat ze ermee bedoelen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |