1. Ik ben dyslectisch
2. Het was een typo
3. Het is chattaal
4. Ik ben moe
5. LuL nIeT jOh, JiJ bEnT pAs DoM, wAnT hEt Is HeLeMaAl NiEt FoUt!!!!
Mijn mening:
1. Of dit is God's straf, hij laat me alleen maar in contact komen met de dyslecten, maar aangezien ik niet in God geloof lijkt het me een lulsmoes aangezien er niet zo'n relatief groot aantal dyslecten in Nederland woont.
2. 1 keer werdt met dt typen dat zou nog een typo kunnen zijn als je spastisch bent, maar gemiddeld 4 "typo's" per zin?! Heb je 11 vingers ofzo?
3. Veel succes met je sollicitatiebrieven
4. Ga slapen en een tip van Klaziena uut Zalk (r.i.p. ); leg een Nederlands woordenboek onder je kussen.
5. Tja, hier zou een abortus met terugwerkende kracht op zijn plaats zijn.
Tot zover het grammaticale gedeelte, want waar ik me nog meer aan erger is de simpele non-intelligentie van de betreffende groep.
Ik kan zelfs aan de mening, vraag, danwel een antwoord van iemand zien hoe oud hij is en ik heb het in 9 van de 10 gevallen goed.
Dat heb ik ook bij het gokken wat er in een auto achter het stuur zit, een man, een vrouw, of een bejaarde, maar dit terzijde.
Echt, zodra er op de tv een puber gevraagd wordt over zijn mening m.b.t. een nieuwsfeitje of een persoon, weet ik al dat het bij Kopspijkers in de debiele fragmenten komt.
Hoewel niet iedereen natuurlijk álles kan weten, kan dit natuurlijk toeval zijn, maar terugkijkende op mijn eigen gesprekken met de hedendaagse pubers vraag ik me dan serieus af waar hun kennis wél ligt.
En last but not least:
Zijn die kutkinderen nu gewoon verwend, of zijn ze simpelweg debiel?
Telkens maar weer die topics hier waaruit echt totaal geen initiatief of intelligentie blijkt, enkele voorbeelden:
- Leuk meisje ontmoet en ze keek me heel even aan, volgens mij is ze verliefd, hoe pak ik dit aan?
- Ik vind mijn vriendje stom, is het normaal als ik het via sms uitmaak?
- Mijn vriendje praat weleens met andere meisjes, gaat hij vreemd, IK BEN RADELOOS!!!
En dan heb ik het nog alleen maar over R&P en zeur ik nog niet eens over het feit dat mensen tegenwoordig al een topic in DIG openen als ze een toets niet kunnen vinden.
Damn, kunnen jullie dan niks zelf?!
Hoewel het aanlokkelijk en simpeler lijkt is hulp vragen aan dezelfde simpele zielen op een forum geen goede oplossing, het klinkt eng, maar je zou ook gewoon ZELF een oplossing kunnen zoeken.
En nee, voor de mensen die me niet kennen, ik ben geen oude lul, ik ben 23, maar ik erger me gewoon de grieptyfus aan "de jeugd van tegenwoordig"
Ik zou soms een toets op m'n keyboard willen hebben die het beeldscherm van m'n gesprekspartner in zijn of haar gezicht laat ontploffen en niet uit agressie, maar vanuit een idealistisch oogpunt.
Damn, als ik nu tussen dergelijke qua hersenen schokkend minder bedeelde kneusjes in de klas zou zitten zouden er echt regelmatig klasgenootjes op miraculeuze wijze uit het raam van de 2e verdieping vallen
Helaas zullen er in dit topic geen van de genoemde mentaal minder getalenteerde kids reageren, aangezien deze openingspost uit meer dan 3 zinnen bestaat.
En ja, ik weet dat er in die leeftijdsgroep ook wel uitzonderingen zijn, voel je je daarbij aangesproken, geef je ouders dan maar een bos bloemen en dank God op je blote knietjes, want je bent een uitzondering
Ik begrijp je best......
* gekketurk gaat even bosje bloemen kopen
Maar tegenwoordig kan iederen nitwit achter de PC kruipen en urenlang online met dank aan betaalbaar kabel en ADSL en de computers op school.
Dus er komen meer mensen online, en mensen gaan minder selectief om met de tijd die ze op internet besteden, de digitale hangplek.
75 procent hier boeit het niet als ze een typ fout maken want het een forum voor fun ze hoeven er niet in correct Nederlands te type. Betreft de openings topics ze zijn hier ook maar voor hun plezier en zitten gewoon wat te dollen. Neem het niet zo zwaar....
quote:Moet je tegenwoordig ook al een brief schrijven voor de vacature "vakkenvuller bij de aldi" dan?
Op donderdag 27 november 2003 11:02 schreef Kastanovamber het volgende:
quote:Neeuh, ik vond dit gewoon wel lekker klinken
Op donderdag 27 november 2003 11:11 schreef vosss het volgende:
Hoi TS, maak je volgende week "Kastadecamber" aan
quote:Mooi lulverhaal maar zit maar een schijn van waarheid in. Ooit gedacht dat niet alle mensen op deze site zitten en bij R&P hun verhalen ed opschrijven? Van diegene die dat niet doen en alles zelf oplossen ed wat jij dus goed vindt hoor je niks betekend nog niet dat ze niet bestaan. Over dat taalgebruik dat klopt enigszins maar bij de meeste pubers die de hogere onderwijs vormen doen komt dit ongeveer niet voor. Dus ik zou zeggen ga met andere mensen om. Want volgens mij doen de meeste het wel goed. Over chattaal das soms handig als je haast hebt en als je met veel gesprekken tegelijkertijd bezig bent, dit heeft niks met intelligentie te maken maar was je vast zelf ook wel achtergekomen als je wat beter nadacht voordat je dit gepost zou hebben.
Iedereen kent de voorbeelden wel, het standaardmongolenprofiel op cu2, de dyslect op de chat, de josti die niets begrijpt op een forum.
Ik zit nu al een flink aantal jaren op het internet, in tegendeel tot het uitgaan en m'n werk een vorm van contact die veel over een mens zegt gezien bovenstaande voorbeelden.
En het valt me steeds vaker op dat de leeftijdsgroep tussen de 12 en de 20 echt zienderogend achteruit is gegaan.
Vraag een willekeurige puber een correcte zin te typen en er verschijnen zinnen op je beeld waar een allochtone jostibandpianist zich nog voor zou schamen.
Logischerwijs krijgen ze dat verwijt wel vaker wat ze voorbereid heeft tot enkele standaardsmoesjes, bestaande uit de volgende top 5:1. Ik ben dyslectisch
2. Het was een typo
3. Het is chattaal
4. Ik ben moe
5. LuL nIeT jOh, JiJ bEnT pAs DoM, wAnT hEt Is HeLeMaAl NiEt FoUt!!!!Mijn mening:
1. Of dit is God's straf, hij laat me alleen maar in contact komen met de dyslecten, maar aangezien ik niet in God geloof lijkt het me een lulsmoes aangezien er niet zo'n relatief groot aantal dyslecten in Nederland woont.
2. 1 keer werdt met dt typen dat zou nog een typo kunnen zijn als je spastisch bent, maar gemiddeld 4 "typo's" per zin?! Heb je 11 vingers ofzo?
4. Ga slapen en een tip van Klaziena uut Zalk (r.i.p.); leg een Nederlands woordenboek onder je kussen.
5. Tja, hier zou een abortus met terugwerkende kracht op zijn plaats zijn.Tot zover het grammaticale gedeelte, want waar ik me nog meer aan erger is de simpele non-intelligentie van de betreffende groep.
Ik kan zelfs aan de mening, vraag, danwel een antwoord van iemand zien hoe oud hij is en ik heb het in 9 van de 10 gevallen goed.
Dat heb ik ook bij het gokken wat er in een auto achter het stuur zit, een man, een vrouw, of een bejaarde, maar dit terzijde.
Echt, zodra er op de tv een puber gevraagd wordt over zijn mening m.b.t. een nieuwsfeitje of een persoon, weet ik al dat het bij Kopspijkers in de debiele fragmenten komt.
Hoewel niet iedereen natuurlijk álles kan weten, kan dit natuurlijk toeval zijn, maar terugkijkende op mijn eigen gesprekken met de hedendaagse pubers vraag ik me dan serieus af waar hun kennis wél ligt.En last but not least:
Zijn die kutkinderen nu gewoon verwend, of zijn ze simpelweg debiel?
Telkens maar weer die topics hier waaruit echt totaal geen initiatief of intelligentie blijkt, enkele voorbeelden:- Leuk meisje ontmoet en ze keek me heel even aan, volgens mij is ze verliefd, hoe pak ik dit aan?
- Ik vind mijn vriendje stom, is het normaal als ik het via sms uitmaak?
- Mijn vriendje praat weleens met andere meisjes, gaat hij vreemd, IK BEN RADELOOS!!!En dan heb ik het nog alleen maar over R&P en zeur ik nog niet eens over het feit dat mensen tegenwoordig al een topic in DIG openen als ze een toets niet kunnen vinden.
Damn, kunnen jullie dan niks zelf?!
Hoewel het aanlokkelijk en simpeler lijkt is hulp vragen aan dezelfde simpele zielen op een forum geen goede oplossing, het klinkt eng, maar je zou ook gewoon ZELF een oplossing kunnen zoeken.En nee, voor de mensen die me niet kennen, ik ben geen oude lul, ik ben 23, maar ik erger me gewoon de grieptyfus aan "de jeugd van tegenwoordig"
Ik zou soms een toets op m'n keyboard willen hebben die het beeldscherm van m'n gesprekspartner in zijn of haar gezicht laat ontploffen en niet uit agressie, maar vanuit een idealistisch oogpunt.
Damn, als ik nu tussen dergelijke qua hersenen schokkend minder bedeelde kneusjes in de klas zou zitten zouden er echt regelmatig klasgenootjes op miraculeuze wijze uit het raam van de 2e verdieping vallenHelaas zullen er in dit topic geen van de genoemde mentaal minder getalenteerde kids reageren, aangezien deze openingspost uit meer dan 3 zinnen bestaat.
En ja, ik weet dat er in die leeftijdsgroep ook wel uitzonderingen zijn, voel je je daarbij aangesproken, geef je ouders dan maar een bos bloemen en dank God op je blote knietjes, want je bent een uitzondering
Maar het valt wel op dat tegenwoordig iedereen dyslectisch is . En het lijkt veel mensen maar erg weinig te schelen of hun tekst een beetje leesbaar is.
quote:
Op donderdag 27 november 2003 11:02 schreef Kastanovamber het volgende:Ik zou soms een toets op m'n keyboard willen hebben die het beeldscherm van m'n gesprekspartner in zijn of haar gezicht laat ontploffen en niet uit agressie, maar vanuit een idealistisch oogpunt.
Goed, zeer humoristisch, geschreven, stukje, waardoor de generalisatie erin, niet meer zo uit maakt
quote:Het valt wel erg op he, Kastanovamber
Op donderdag 27 november 2003 11:12 schreef Kastanovamber het volgende:[..]
Neeuh, ik vond dit gewoon wel lekker klinken
.
[Dit bericht is gewijzigd door Dunadain op 27-11-2003 11:15]
quote:Vroeger (jaar of 7/8 geleden) zat het grootste deel van de middelbare schoolleerlingen op HAVO of VWO. Nu zit veruit het grootste deel op het VMBO.
Op donderdag 27 november 2003 11:11 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk niet dat de jeugd echt (veel) dommer is.
Op zo'n forum als dit zullen inderdaad de josti's en de dombo's kunnen posten. En van die mogelijkheid maken ze zeker gebruik.
En verder klink je als een ouwe lul
quote:
Op donderdag 27 november 2003 11:11 schreef Dunadain het volgende:
Jij maakt het erger dan het is en ik zal het je even uitleggen:75 procent hier boeit het niet als ze een typfout <= aan elkaar maken,(!) want het een forum voor fun ze hoeven er niet in correct Nederlands te typen(!). Betreft de openingspost <= aan elkaar topics,(!) ze zijn hier ook maar voor hun plezier en zitten gewoon wat te dollen. Neem het niet zo zwaar....
quote:Dus toch
Helaas zullen er in dit topic geen van de genoemde mentaal minder getalenteerde kids reageren, aangezien deze openingspost uit meer dan 3 zinnen bestaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |