Daar zijn ze! Eindelijk!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:48 schreef Lithion het volgende:
De Illuminati!
quote:Paus naar ziekenhuis
Uitgegeven: 1 februari 2005 23:43
Laatst gewijzigd: 1 februari 2005 23:44
VATICAANSTAD - Paus Johannes Paulus II is dinsdagavond naar een ziekenhuis in Rome gebracht. Dat hebben Italiaanse media gemeld. De 84-jarige toch al broze kerkvorst had alle afspraken voor de komende dagen al afgezegd omdat hij sinds het weekeinde griep heeft.
Volgens het persbureau ANSA is de paus "uit voorzorg" opgenomen in het Gemelli-ziekenhuis. Hij zou door de griep last hebben van zijn luchtwegen. Functionarissen van het Vaticaan zeiden eerder dinsdag nog dat de paus geen koorts meer had.
* shmoopy doet stiekem meequote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:50 schreef Arcee het volgende:
* Arcee pleit voor acute euthanasie van deze relifanaat.
aan de andere kant, een hevig kwijlende, extrapyramidaal bewegende, aan delirium lijdende hoopje vlees op TV doet het ook goed hoorquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:50 schreef Arcee het volgende:
En met het andere op een bananenschil.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:52 schreef Steve-O het volgende:
die zombie staat met 1 been in in het graf.
Georgina Verbaan dus, maar wat heeft dat met de paus te maken?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:53 schreef Re het volgende:
aan de andere kant, een hevig kwijlende, extrapyramidaal bewegende, aan delirium lijdende hoopje vlees op TV doet het ook goed hoor
Niet alleen die van God Lithion.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:55 schreef Lithion het volgende:
Gods wil?
je bedoeld met ze kruk op een bananenschilquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:54 schreef Eightball het volgende:
[..]
En met het andere op een bananenschil.
De pest is dat ze er dan gelijk weer een nieuwe oelewapper neerzetten.quote:
Psies.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:55 schreef Lithion het volgende:
Waarom wordt die pipo eigenlijk opgenomen? Als hij ziek wordt en als hij aan een fikse longontsteking overlijdt lijkt me dat dan toch Gods wil?
Precies, en hij komt in de hemel, neem ik aan, hij heeft tenslotte altijd netjes zonder condoom geneukt, dus waarom langer wachten?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:55 schreef Lithion het volgende:
Waarom wordt die pipo eigenlijk opgenomen? Als hij ziek wordt en als hij aan een fikse longontsteking overlijdt lijkt me dat dan toch Gods wil?
shit, toch maar mijn bril gaan zoekenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:56 schreef Lithion het volgende:
[..]
Georgina Verbaan dus, maar wat heeft dat met de paus te maken?
Wordt ie verwelkomd door al die Aidsbabietjes, hij kan vast niet wachten.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, en hij komt in de hemel, neem ik aan, hij heeft tenslotte altijd netjes zonder condoom geneukt, dus waarom langer wachten?
ik vind dat er idd wel een nieuwe en meer vooruitstrevender exemplaar mag komenquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:01 schreef Christine het volgende:
Best spannend om een keer mee te maken... toch?
Wishfull thinking... de beste man heeft niet voor niks op het laatste moment nog een hele kudde aardsconservatieve kardinalen benoemd?!quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik vind dat er idd wel een nieuwe en meer vooruitstrevender exemplaar mag komen
Ik heb de vorige nog meegemaakt.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:01 schreef Christine het volgende:
[..]
daar heeft de kwijlebalk al een stokje oor gestoken door zijn luitenanten op de juiste plaats te zettenquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik vind dat er idd wel een nieuwe en meer vooruitstrevender exemplaar mag komen
wow, da's van voor nixon's tijd nog enzoquote:
Liefst ante mortem.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:04 schreef heiden6 het volgende:
Ik pleit voor een spoedige overdracht naar het mortuarium.
En door al die mensen die een lange lijdensweg niet bespaard is gebleven dankzij de door hem zelf afgekeurde euthanasie.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:02 schreef shmoopy het volgende:
Wordt ie verwelkomd door al die Aidsbabietjes, hij kan vast niet wachten.
kan er geen referendum worden gehouden onder alle christenen?quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:04 schreef Christine het volgende:
Wishfull thinking... de beste man heeft niet voor niks op het laatste moment nog een hele kudde aardsconservatieve kardinalen benoemd?!
Ja.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Wishfull thinking... de beste man heeft niet voor niks op het laatste moment nog een hele kudde aardsconservatieve kardinalen benoemd?!
Nou ja, users in TRU hebben het wel voorspeld.quote:
Ik verbaas me zo nu en dan dat 'ie überhaupt nog leeft. Wat een fossiel.quote:
Toch is het knap, ik bedoel, wie zag dit nou aankomen?quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:12 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nou ja, users in TRU hebben het wel voorspeld.
Al ugh jaar achter elkaar...
quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Toch is het knap, ik bedoel, wie zag dit nou aankomen?
Freaky huh?quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Toch is het knap, ik bedoel, wie zag dit nou aankomen?
Ja, smart move, ik neem aan dat als je Paus bent geweest, je een retestrak plekje in de hemel krijgt, dus kun je net zo goed gelijk de pijp uit gaan.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:18 schreef mineo39-76 het volgende:
Correctie: De vorige 2 dus!!! (Die ene die het maar 3 weken was en toen de pijp uitging)
Bronquote:Als de paus overlijdt
Hoe wordt vastgesteld dat de paus is overleden?
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: ‘Papa vere mortuus est’ (‘de paus is werkelijk dood’)
Ze slaan hem dus gewoon de hersens in om er zeker van te zijn dat 'ie dood is.quote:3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
Het staat vast allemaal klaar.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:20 schreef Arcee het volgende:
een retestrak plekje in de hemel
Als hij nog niet dood was, is hij het na stap 3 wel.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:22 schreef Murray het volgende:
[..]
Ze slaan hem dus gewoon de hersens in om er zeker van te zijn dat 'ie dood is.
Een soort tussenpaus.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:18 schreef mineo39-76 het volgende:
Correctie: De vorige 2 dus!!! (Die ene die het maar 3 weken was en toen de pijp uitging)
Kan er nu al semi-voorzichtig wat ingetikt worden met dat hamertje?quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:20 schreef Christine het volgende:
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kan er nu al semi-voorzichtig wat ingetikt worden met dat hamertje? [afbeelding]
Het is ook nooit goedquote:Op woensdag 2 februari 2005 00:27 schreef Lithion het volgende:
Trouwens, zilver, wat een armoedzaaiers.
In zijn conditie kan dat best dodelijk zijn. Laten we het hopen,quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:16 schreef Harry_Sack het volgende:
het is net alsof hij aan de Goden is overgeleverd. De man heeft een griepje![]()
Dus toch euthanasie... Ik dacht dat dat verboden was!quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:22 schreef Murray het volgende:
Thank God.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:22 schreef Murray het volgende:
[..]
quote:
Zo, dat is lang geleden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:36 schreef Lithion het volgende:
Ze moeten deze hamer gebruiken..
[afbeelding]
Condooms ook. Althans, volgens die gevaarlijke gek.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:33 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Dus toch euthanasie... Ik dacht dat dat verboden was!![]()
Als iemand nu nog één keer op hem niest is hij toch echt dood.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:39 schreef Ambrosius het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren..hij sukkelt toch al jaren met z'n gezondheid, maar blijft toch steeds toespraken geven enzo..
Nou okay, ik wiggle mijn neus wel even.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:41 schreef MUUS het volgende:
Als iemand nu nog één keer op hem niest is hij toch echt dood.
*mumble*gurgle*urgh*hmmph*mumble*aargh*haack*cough*gurgle*mumble*quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:39 schreef Ambrosius het volgende:
...maar blijft toch steeds toespraken geven enzo..
Als de groot-moeftie het zeil dreigt te strijken wiggle ik mijn neus ook wel even hoor.quote:
Je vergeet *drup*.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:44 schreef Lithion het volgende:
[..]
*mumble*gurgle*urgh*hmmph*mumble*aargh*haack*cough*gurgle*mumble*
Ik vind het wel erg zuur om zo te gaan voor iemand die tegen euthanasie is.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:44 schreef Taurus het volgende:
Beetje raar topic. "Paus in het ziekenhuis" met zo'n opgestoken duim er voor![]()
Beetje lacherig er op reageren oke, maar echt volledige goedkeuring voor 't lijden van iemand vind ik echt een beetje nogal plat..![]()
*taxi belt*quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:41 schreef MUUS het volgende:
[..]
Als iemand nu nog één keer op hem niest is hij toch echt dood.
Nee hoor, ik ben tegen lijden. Mag er maar snel een einde aan komen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:44 schreef Taurus het volgende:
Beetje raar topic. "Paus in het ziekenhuis" met zo'n opgestoken duim er voor![]()
Beetje lacherig er op reageren oke, maar echt volledige goedkeuring voor 't lijden van iemand vind ik echt een beetje nogal plat..![]()
Mwoach, naar goed voorbeeld van Jezus...quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:50 schreef static het volgende:
Nee hoor, ik ben tegen lijden.
Volledige goedkeuring voor 't lijden van iemand, da's de Paus ten voeten uit.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:44 schreef Taurus het volgende:
*proest*quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:51 schreef Lithion het volgende:
[..]
Mwoach, naar goed voorbeeld van Jezus...
He ja, laten we dan bij wijze van blijk geven van onze intelligentie die de paus overduidelijk niet bezit, hetzelfde doen.. Heerlijke instelling, helemaal niet dom.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Volledige goedkeuring voor 't lijden van iemand, da's de Paus ten voeten uit.
Nee, zeker niet dom. Het is de mens eigen een verkenner te sturen.quote:
Ach, we waren het nooit met de beste man eens en hij heeft een hoop ellende op z'n geweten met z'n prehistorische denkbeelden, maar dat-ie nu in 't ziekenhuis ligt, dan vind ik toch wel erg, hoor. Arme man.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:56 schreef Taurus het volgende:
He ja, laten we dan bij wijze van blijk geven van onze intelligentie die de paus overduidelijk niet bezit, hetzelfde doen.. Heerlijke instelling, helemaal niet dom.![]()
Hm nouja whatever. Tis na 12en, wellicht is iedereen hier wat te moe om normaal te reageren.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:57 schreef Eightball het volgende:
[..]
Nee, zeker niet dom. Het is de mens eigen een verkenner te sturen.
Wie kan je dan beter sturen dan de paus?
Het erg voor hem vinden en er om lachen of 't toejuichen zijn twee heel verschillende dingen. Kan het niet gewoon er 'n beetje tussen in met 'n beetje respect? Zoals ik aan gaf net?quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ach, we waren het nooit met de beste man eens en hij heeft een hoop ellende op z'n geweten met z'n prehistorische denkbeelden, maar dat-ie nu in 't ziekenhuis ligt, dan vind ik toch wel erg, hoor. Arme man.
Beter?
Vooralsnog niemand hier.quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:02 schreef Taurus het volgende:
Ik ben er in elk geval niet rouwig om
Nee. Dat wanstaltig persoon heeft zovele doden op zijn geweten.quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
beetje tussen in met 'n beetje respect?
Never, nooit niet!quote:
Ja het is net zo mooi als een maansverduistering.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:01 schreef Christine het volgende:
[..]
Icoon?quote:Op woensdag 2 februari 2005 02:04 schreef HarigeKerel het volgende:
Na Hazes en Saddam Hoessein hebben we weer een icoon minder.![]()
Ja, je weet wel zo iemand aan wie je denkt als je weer eens Kluivert buiten de selectie zet.quote:
Sommige mensen halen er gewoon een arts bij.quote:Als de paus overlijdt
Hoe wordt vastgesteld dat de paus is overleden?
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: ‘Papa vere mortuus est’ (‘de paus is werkelijk dood’)
Kan hij dat zelf niet meer?quote:3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
Door dat verbod op condooms?quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:13 schreef static het volgende:
[..]
Nee. Dat wanstaltig persoon heeft zovele doden op zijn geweten.
quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:04 schreef DionysuZ het volgende:
de kardinalen, de witte rook en het conclaaf?
Respect Voor de Paus? Dat nooit!quote:Op woensdag 2 februari 2005 03:48 schreef DionysuZ het volgende:
damn.. mensen kan er een beetje respect uitgaan naar de paus? Die man heeft een van de zwaarste beroepen ter wereld op zich genomen en is werkelijk ervan overtuigd dat hij goed werk levert. Verder is het de meest voortstrevende paus ooit, in zijn ambtstermijn veel klaargespeeld. Inderdaad, hij heeft zeer conservatieve uitspraken gedaan, maar come on! het is dan ook een paus.
Nee, ik denk niet dat hij sterft. Niet nu, niet dit jaar, niet volgend jaar. Hij leeft nog minstens tot 2013
Volgens mij hebben jij en ik dan een andere paus.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:14 schreef DionysuZ het volgende:
het is wel de meest progressieve paus ooit foutemensenstaff
Ja of het zegt iets over zijn voorgangers.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:16 schreef Christine het volgende:
[..]
Volgens mij hebben jij en ik dan een andere paus.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:14 schreef DionysuZ het volgende:
het is wel de meest progressieve paus ooit foutemensenstaff
Ik vond toch die vrouwelijke paus die tijdens een processie beviel van een babietje een stuk progressiever dan Johannes Paulus IIquote:Op woensdag 2 februari 2005 10:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja of het zegt iets over zijn voorgangers.
dat is een gefabriceerd verhaal en nooit echt gebeurdquote:Op woensdag 2 februari 2005 10:42 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik vond toch die vrouwelijke paus die tijdens een processie beviel van een babietje een stuk progressiever dan Johannes Paulus II
Nee, maar hij komt daar rechtstreeks onder.quote:Op woensdag 2 februari 2005 10:48 schreef Meki het volgende:
wie is die opa paus eigenlijk
jullie god ??
aangezien de reacties haten jullie hemquote:Op woensdag 2 februari 2005 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar hij komt daar rechtstreeks onder.
Zie het als een opper imam of zo, misschien dat het dan duidelijk is voor je.
Ik haat hem niet. Ik laat me echter door hem niet vertellen wat ik wel en niet mag. Da's wat anders.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:10 schreef Meki het volgende:
[..]
aangezien de reacties haten jullie hem
waarom
Niet dat fossiel alleen, maar heel het Vaticaan!quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:10 schreef Meki het volgende:
[..]
aangezien de reacties haten jullie hem
waarom
een massamoordenaarquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:25 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Niet dat fossiel alleen, maar heel het Vaticaan!
Hoeveel doden zijn er inmiddels in Afrika door Aids veroorzaakt omdat de Katholieken daar nog geloven dat een Paus onfeilbaar is en daarom geen condooms gebruiken tijdens hun dagelijkse wipavond?
Er kleeft bloed aan zijn handen wat hij nooit of te nimmer meer afgewassen krijgt.
En dan hebben we nog het onderwerp "euthanasie" wettelijk in Nederland toegestaan. Maar niet voor het Vaticaan natuurlijk. Die staat dan weer boven en onder de wet. Wat die Kerk betreft, moet iemand creperend aan zijn einde komen. Als er iemand is die euthanasie als hardste nodig heeft, is het de Paus wel.
Ik vraag me trouwens af wat iemand nog te zoeken heeft in een kerk met zulke achterlijke denkbeelden.
En waar bleven de vermaningen uit Rome toen de Duitsers miljoenen Joden de gaskamers injoegen? Niet veel over gehoord als ik de geschiedenisboeken mag geloven. Dan kom je niet weg met drie weesgegroetjes en op vrijdag geen vlees eten.
Van mij mogen ze gerust het Vaticaan plat bombarderen zoals Dresden!
Daar krijg ik dus echt uitslag van. Dat je moet luisteren naar het doodsgereutel van een fundi dat nauwelijks kan praten zonder slijm dat uit zijn bek druipt, in een witte jurk, rondstuntelende kerkviool.
Nogmaals ,wanneer worden dit soort keutels nu eindelijk eens op een lijst van terroristen gezet. Ze hebben zo langzamerhand genoeg onheil gesticht.
Voor oude zwakke mensen is zelfs een flnke griep al fataal.quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:16 schreef Harry_Sack het volgende:
het is net alsof hij aan de Goden is overgeleverd. De man heeft een griepje![]()
Wat een bulshit. Ook niet katholieke afrikanen neuken zonder condoom en krijgen daardoor aids. De paus keurt het condoom af omdat het lijdt tot wisselende sexuele contacten en vooral dat laatste werkt aids in de hand. Iedereen weet dat mensen zwak zijn en ook bij wisselende contacten niet altijd een condoom dragen. Als iedereen gewoon braaf het bij zijn eigen partner houdt, dan is aids snel verleden tijd en is een condoom niet nodig. En daar heeft de paus gewoon gelijk in.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:25 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Niet dat fossiel alleen, maar heel het Vaticaan!
Hoeveel doden zijn er inmiddels in Afrika door Aids veroorzaakt omdat de Katholieken daar nog geloven dat een Paus onfeilbaar is en daarom geen condooms gebruiken tijdens hun dagelijkse wipavond?
Er kleeft bloed aan zijn handen wat hij nooit of te nimmer meer afgewassen krijgt.
Wederom grote onzin.quote:En dan hebben we nog het onderwerp "euthanasie" wettelijk in Nederland toegestaan. Maar niet voor het Vaticaan natuurlijk. Die staat dan weer boven en onder de wet. Wat die Kerk betreft, moet iemand creperend aan zijn einde komen. Als er iemand is die euthanasie als hardste nodig heeft, is het de Paus wel.
Ik vraag me trouwens af wat iemand nog te zoeken heeft in een kerk met zulke achterlijke denkbeelden.
Hitler was zover ik weet vooral Jood. Geloof niet dat hij had geluisterd als de paus "foei" had gezegd. En al zou de paus er niets over gezegd hebben, dat maakt hem nog niet mede schuldig aan de holocaust. Er zijn wel meer religies die dit niet in het openbaar veroordeeld hebben. Zijn die ook mede schuldig, dan?quote:En waar bleven de vermaningen uit Rome toen de Duitsers miljoenen Joden de gaskamers injoegen? Niet veel over gehoord als ik de geschiedenisboeken mag geloven. Dan kom je niet weg met drie weesgegroetjes en op vrijdag geen vlees eten.
Wie zegt dat je daar naar moet luisteren? Zet je toch gewoon een andere zender op als hij op tv is.quote:Van mij mogen ze gerust het Vaticaan plat bombarderen zoals Dresden!
Daar krijg ik dus echt uitslag van. Dat je moet luisteren naar het doodsgereutel van een fundi dat nauwelijks kan praten zonder slijm dat uit zijn bek druipt, in een witte jurk, rondstuntelende kerkviool.
De paus heeft geen onheil gesticht, dat kunnen de mensen allemaal prima zelf.quote:Nogmaals ,wanneer worden dit soort keutels nu eindelijk eens op een lijst van terroristen gezet. Ze hebben zo langzamerhand genoeg onheil gesticht.
Ik zal je even uit je droom helpen: hij gaat sowieso dood, de vraag is alleen hoe lang of kort het nog duurt voor dat gebeurt.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Door dat verbod op condooms?Of heb ik iets gemist?
Dat is geen evil mind, die gast spoort gewoon niet in de interpretatie van de bijbel, en de mensen die naar hem luisteren overigens net zo goed niet.
Maar ja wat ik al zei, ik ben er dan ook niet rouwig om (al komt er toch weer gewoon een nieuwe die het ws echt geen haar beter doet) maar ik vind 't zo platvloers om hier met z'n allen te gaan lachen en hopen dat ie 't niet haalt. Beetje dommig.![]()
Zijn invloed in bijvoorbeeld Zuid Amerika is gigantischquote:Op woensdag 2 februari 2005 11:58 schreef pikwik het volgende:
hoeveel katholieken zouden trouwens echt volgens de wil van de paus leven vraag ik me af
ik bedoel hij kan wel zoveel zeggen maar volgens mij valt de impact in het dagelijkse westerse leven wel mee
quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik zal je even uit je droom helpen: hij gaat sowieso dood, de vraag is alleen hoe lang of kort het nog duurt voor dat gebeurt.
Dus zó worden cherubijntjes gemaakt!quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:02 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Wordt ie verwelkomd door al die Aidsbabietjes, hij kan vast niet wachten.
Ik weet het wel zeker....quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:58 schreef pikwik het volgende:
maar volgens mij valt de impact in het dagelijkse westerse leven wel mee
Ja tuurlijk. Al die zuid-amerikaanse mannen zeggen maar wat graag dat ze geen condoom mogen dragen van de paus. Wie neukt er nou graag met condoom? En als je dan kan zeggen dat het gewoon van je geloof niet mag, heb je een prima excuus.quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:04 schreef Re het volgende:
[..]
Zijn invloed in bijvoorbeeld Zuid Amerika is gigantisch
Andro lieve schat zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:33 schreef Christine het volgende:
Andromeda dear, ik vind je een lieve schat, maar vind je kritiek een beetje erg kort door de bocht.
Vergeet niet, niet iedereen kan zijn seksuele lusten onderdrukken we zijn trouwens mensen.quote:De Paus en het Vaticaan zijn op geen enkele manier verantwoordelijk voor het grote aantal AIDS doden in Afrika. Je hebt gelijk dat het Vaticaan het gebruik van condooms afkeurt, maar ziet daarbij (zoals velen) even over het hoofd dat det Vaticaan ook vrije seks afkeurt. Beide statements (zowel het gebruik van condooms als het stoppen met vrije seks) wil er in Afrika nog niet in, maar dat maakt het Vaticaan nog niet verantwoordelijk.
Daar denken wij dus anders over, Ja dus als ik voor 99% verlamd ben dan mogen ze mij een spuitje geven.quote:Stel dat jij straks voor 99% verlamd raakt... moeten we jou dan ook maar doodmaken?
Hier doelde ik natuurlijk niet op de huidige paus, maar Paus Pius XII (Maria Giuseppe Giovanni Eugenio Pacelli) wilde ook de Joodse kinderen die de Tweede Wereldoorlog in katholieke gezinnen hadden overleefd, niet overdragen aan de Joodse gemeenschap. In enkele gevallen zelfs niet aan hun eigen ouders.quote:Over de Paus en de holocaust weet ik niet genoeg om erover te oordelen, maar ik weet wel dat Paus Johannes Pauls II ten tijde van de Tweede Wereld Oorlog nog gewoon een braaf burgerjongetje was, en dus niet verantwoordelijk gehouden hoeft te worden voor de fouten van zijn voorgangers.
quote:Niks terrorristen... enkel een nogal uit zijn verband gerukt vooroordeel en paradigma over de kerk die bij jou kennelijk zo sterk is dat je vind dat het Vaticaan daarvoor gebombardeerd moeten worden. Mensen die zo denken zijn meer terrorrist dan de Paus.
Als jij dat zo van dichtbij hebt meegemaakt weet je ook dat euthanasie nog altijd een keuze is van de patient zelf. Jij doet net alsof dat zomaar ff tussendoor gebeurt als iemand daar om vraagt. Bullshit! Jij ziet mensen dus liever ondraaglijke pijn lijden en dan alsnog sterven ipv ze de keuze te geven rustig heen te gaan? Goed soms moet de familie voor een persoon beslissen misschien. Maar denk je nou echt dat iemand die al 9 jaar in coma ligt nog bijkomt? (ja dat komt voor!) Om een lang verhaal kort te maken: ik vind dat iedereen het recht verdient op die keuze. En als je denkt dat het zomaar gedaan word moet je je snel eens laten bijpraten in de medische wereld..quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:33 schreef Christine het volgende:
Of de Paus euthanasie nodig heeft, is niet aan jou om te beslissen. Ik ben zelf ook tegen (actieve) euthanasie, en heb daar mijn eigen redenen voor. Uit ervaring weet ik dat iemand die lichamelijk niet meer goed meekomt absoluut niet ook direct geestelijk gehandicapt hoeft te zijn. Stel dat jij straks voor 99% verlamd raakt... moeten we jou dan ook maar doodmaken?
Bullshit!quote:Op woensdag 2 februari 2005 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Flauwekul om dat op het geloof te schuiven. Ze doen het gewoon liever zonder.
Absoluut. En die keuze kan niemand voor de patient maken. Argumenten als "ik hoop dat ze hem een spuitje geven, want zijn leven is toch al niks meer waard" vind ik daarom bullshit.quote:Op woensdag 2 februari 2005 13:25 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Als jij dat zo van dichtbij hebt meegemaakt weet je ook dat euthanasie nog altijd een keuze is van de patient zelf.
Beetje vergelijkbaar met Mohammed dus, door zijn leuke regeltjes worden ook nog altijd duizenden onschuldigen de dood ingejaagdquote:
Mocht dat het geval worden dan hoop ik dat de huidige paus snel weer beter isquote:Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef andromeda1968 het volgende:
Ik vind dat Madonna of George Michael paus moet worden.
Neu. Rowan Atkinson lijkt me een betere keus.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef andromeda1968 het volgende:
Ik vind dat Madonna of George Michael paus moet worden.
quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Neu. Rowan Atkinson lijkt me een betere keus.
Er is duidelijk niks huichelachtiger dan gelovig zijn...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:55 schreef Lithion het volgende:
Nounou.. opvattingen van de paus zijn misschien 'huichelachtig' gelovig in 't algemeen niet. Als iemand een geloof nodig heeft; laat diegene dan lekker. Ook al kloppen zijn geloofs ideeen niet met wat diegene in het dagelijks leven doet, dat is toch zijn/haar probleem? Oke, van de paus is 't beetje raar want die draagt die ideeen uit, die is een 'voorbeeld' (quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:28 schreef MasterPeace het volgende:
[..]
Er is duidelijk niks huichelachtiger dan gelovig zijn...
quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Neu. Rowan Atkinson lijkt me een betere keus.
Dude, heb je m'n post uberhaupt wel gelezen? Ik heb het over euthanasie en niets anders! Kom dan niet aan met de pastoor dit en dat.quote:Op woensdag 2 februari 2005 16:39 schreef CANARIS het volgende:
Als jij dat zo van dichtbij hebt meegemaakt weet je ook dat euthanasie nog altijd een keuze is van de patient zelf. Jij doet net alsof dat zomaar ff tussendoor gebeurt als iemand daar om vraagt. Bullshit! Jij ziet mensen dus liever ondraaglijke pijn lijden en dan alsnog sterven ipv ze de keuze te geven rustig heen te gaan? Goed soms moet de familie voor een persoon beslissen misschien. Maar denk je nou echt dat iemand die al 9 jaar in coma ligt nog bijkomt? (ja dat komt voor!) Om een lang verhaal kort te maken: ik vind dat iedereen het recht verdient op die keuze. En als je denkt dat het zomaar gedaan word moet je je snel eens laten bijpraten in de medische wereld..
Einde Quote Foutemetc
Nog meer goedkope polemiek paraat ?
Eindeloos pijn lijden . Wat erg he? Dat zou ik ook niet willen.
Er zijn echter nog een boel andere dingen die ik ook niet wil en gelukkig hoeft dat ook allemaal niet. Er zijn zoveel mogenlijkheden op deze aarde zonder dat ik defintief en voortijdig afscheid hoef te nemen.
Maar daarmee hoef je in pastoraal Nederland niet aan tekomen. Die vreten de waarheid bij het ontbijt samen met hun hagelslag.
Daar heeft het Volk haar menig gevormd lult er geen mens meer zinnig over en vraagt men zich alleen nog maar af , waarom de rest van de wereld dit glorieuse voorbeeld niet volgt.
Maar ja , Nederlander zijn is iets bijzonders. Iemand moet de wereld toch vertellen waar Abraham de mosterd haalde. Niet waar? Al was het alleen maar om de wereld te vertellen dat de Paus een Badmongool is.
Wat een weten , wat een cultuur.
Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen. Het ging mij alleen om de vrijheid van keuze van de patient zelf.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:50 schreef Christine het volgende:
[..]
Absoluut. En die keuze kan niemand voor de patient maken. Argumenten als "ik hoop dat ze hem een spuitje geven, want zijn leven is toch al niks meer waard" vind ik daarom bullshit.
Maar dat neemt niet weg dat ik zelf een tegenstander van euthenasie ben? Daar gaat deze hele discussie ook helemaal niet over, geloof ik.
Volgens mij heb je mijn reactie een beetje verkeerd begrepen, denk ik zo...
kan ik de petitie nog tekenen.....quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:50 schreef Arcee het volgende:
Zie hier een psychopatische christen-fundamentalist in blinde woede.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:18 schreef N_I_ het volgende:
Wat een reacties weer.
Om maar in jullie voetstappen te treden:
Goede zaak dat theo het gore vetgemeste varken geslacht is. Dat zal hem leren om met religies te spotten. Let it be a lesson.
Meer posts verspil ik niet aan het uitschot hier.
Bijna?quote:Op donderdag 10 februari 2005 00:35 schreef zakjapannertje het volgende:
Medische staf: "Paus was bijna dood"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |