abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24875913
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 01:05 schreef Taurus het volgende:

'n beetje respect?
Never, nooit niet!

Civilization will not attain to it's perfection until the last stone from the last church falls on the last priest.
pi_24876093
Dat hij zijn oogjes maar vlug dicht gooit.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24876145
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:01 schreef Christine het volgende:

[..]

Best spannend om een keer mee te maken... toch?
Ja het is net zo mooi als een maansverduistering.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24876242
allemaal ongelovigen
  woensdag 2 februari 2005 @ 02:04:56 #105
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24876311
Na Hazes en Saddam Hoessein hebben we weer een icoon minder.

"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 2 februari 2005 @ 02:06:25 #106
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_24876328
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 02:04 schreef HarigeKerel het volgende:
Na Hazes en Saddam Hoessein hebben we weer een icoon minder.

Icoon?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Trouwste user 2022 woensdag 2 februari 2005 @ 03:35:23 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_24877157
GVD ik wilde z'n heengaan als eerste melden.

Ik ga maar pitten.

Zal je zien dat ie om 4 uur de pijp uit ging.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 2 februari 2005 @ 03:46:02 #108
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24877236
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 02:06 schreef static het volgende:

Icoon?
Ja, je weet wel zo iemand aan wie je denkt als je weer eens Kluivert buiten de selectie zet.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 2 februari 2005 @ 03:48:24 #109
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24877260
damn.. mensen kan er een beetje respect uitgaan naar de paus? Die man heeft een van de zwaarste beroepen ter wereld op zich genomen en is werkelijk ervan overtuigd dat hij goed werk levert. Verder is het de meest voortstrevende paus ooit, in zijn ambtstermijn veel klaargespeeld. Inderdaad, hij heeft zeer conservatieve uitspraken gedaan, maar come on! het is dan ook een paus.

Nee, ik denk niet dat hij sterft. Niet nu, niet dit jaar, niet volgend jaar. Hij leeft nog minstens tot 2013
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 2 februari 2005 @ 08:01:11 #110
67174 Dos37
Come on Twente
pi_24877638
nou als die man dood kan die geen carnaval vieren dat is toch de enigste reden dat mensen katholiek zijn
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 2 februari 2005 @ 08:05:07 #111
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24877658
quote:
Als de paus overlijdt
Hoe wordt vastgesteld dat de paus is overleden?

Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:

1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: ‘Papa vere mortuus est’ (‘de paus is werkelijk dood’)
Sommige mensen halen er gewoon een arts bij.
pi_24877736
quote:
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
Kan hij dat zelf niet meer?

Ach ja, we wennen er vanzelf aan. Zal moeilijk zijn om een nieuwe paus te vinden die met een pokerface de vogelgriep buiten de deur houdt...

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_24878044
Ik kan niet wachten, vond het de vorige keren een fantastisch spektakel. Niet de dood maar het kiezen van de nieuwe.
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:04:53 #114
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24878066
de kardinalen, de witte rook en het conclaaf?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_24878205
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 01:13 schreef static het volgende:

[..]

Nee. Dat wanstaltig persoon heeft zovele doden op zijn geweten.
Door dat verbod op condooms? Of heb ik iets gemist?
Dat is geen evil mind, die gast spoort gewoon niet in de interpretatie van de bijbel, en de mensen die naar hem luisteren overigens net zo goed niet.

Maar ja wat ik al zei, ik ben er dan ook niet rouwig om (al komt er toch weer gewoon een nieuwe die het ws echt geen haar beter doet) maar ik vind 't zo platvloers om hier met z'n allen te gaan lachen en hopen dat ie 't niet haalt. Beetje dommig.
pi_24878245
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:04 schreef DionysuZ het volgende:
de kardinalen, de witte rook en het conclaaf?
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:35:38 #117
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24878405
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 08:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
[afbeelding]
óók Jostiband fan?
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:44:49 #118
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24878514
is dit dan een goed voorbeeld van een paus bash topic?
pi_24878855
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 03:48 schreef DionysuZ het volgende:
damn.. mensen kan er een beetje respect uitgaan naar de paus? Die man heeft een van de zwaarste beroepen ter wereld op zich genomen en is werkelijk ervan overtuigd dat hij goed werk levert. Verder is het de meest voortstrevende paus ooit, in zijn ambtstermijn veel klaargespeeld. Inderdaad, hij heeft zeer conservatieve uitspraken gedaan, maar come on! het is dan ook een paus.

Nee, ik denk niet dat hij sterft. Niet nu, niet dit jaar, niet volgend jaar. Hij leeft nog minstens tot 2013
Respect Voor de Paus? Dat nooit!
Door die badmongool denkt iedereen dat alle Catholieken zo extreem zijn als hij! En dat terwijl Catholieken het mildst zijn van allemaal! Die gaan na de kerkdienst zo de kroeg in! Ik ken niet 1 Catholiek die tegen condooms is! Niet 1!
Noujah ik zal het wel nooit helemaal begrijpen denk ik want ik geloof niet in een god of whatever..
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:14:29 #120
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24878880
het is wel de meest progressieve paus ooit foutemensenstaff
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:16:45 #121
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24878906
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 10:14 schreef DionysuZ het volgende:
Volgens mij hebben jij en ik dan een andere paus.
pi_24878942
De paus gaat al dood sinds hij neergeschoten is. Een griepje kan er ook nog wel bij.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 10:24:26 #123
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24879033
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 10:16 schreef Christine het volgende:

[..]

Volgens mij hebben jij en ik dan een andere paus.
Ja of het zegt iets over zijn voorgangers.
pi_24879203
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 10:14 schreef DionysuZ het volgende:
Dat ben ik met je eens.
Maar dan nog vind ik het niet representatief voor wat er in de Catholieke kerk word verkondigd.
Ik ben zelf Catholiek opgevoed en dus regelmatig in de kerk geweest. Zelf heb ik er voor gekozen dat niet meer te doen omdat ik simpelweg niet in God geloof en niets met de kerk te maken wil hebben. Desalniettemin was diegene die toen Pastoor was ontzettend bij de tijd! Die wist echt wel wat er in de wereld speelde! En condooms zou hij al helemaal nooit afraden! Ik probeer alleen even aan te geven dat er een groot verschil zit tussen wat de paus zegt en wat er in de kerk gezegt word. Buiten dat is volgens mij het (Rooms) Catholieke geloof het meest progressieve Christelijke geloof wat er is. Maargoed die mening basseer ik puur op mijn eigen ervaring met mensen van andere geloven.
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:42:38 #125
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24879262
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 10:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja of het zegt iets over zijn voorgangers.
Ik vond toch die vrouwelijke paus die tijdens een processie beviel van een babietje een stuk progressiever dan Johannes Paulus II
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:47:00 #126
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_24879317
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 10:42 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik vond toch die vrouwelijke paus die tijdens een processie beviel van een babietje een stuk progressiever dan Johannes Paulus II
dat is een gefabriceerd verhaal en nooit echt gebeurd
pi_24879346
wie is die opa paus eigenlijk

jullie god ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:56:19 #128
3542 Gia
User under construction
pi_24879473
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 10:48 schreef Meki het volgende:
wie is die opa paus eigenlijk

jullie god ??
Nee, maar hij komt daar rechtstreeks onder.

Zie het als een opper imam of zo, misschien dat het dan duidelijk is voor je.
pi_24879486
Oh, hij schijnt het nog redelijk goed te maken. Het mannetje heeft een rustige nacht gehad en ligt niet op de IC.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_24879731
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 10:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar hij komt daar rechtstreeks onder.

Zie het als een opper imam of zo, misschien dat het dan duidelijk is voor je.
aangezien de reacties haten jullie hem

waarom
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:24:35 #131
3542 Gia
User under construction
pi_24879975
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:10 schreef Meki het volgende:

[..]

waarom
Ik haat hem niet. Ik laat me echter door hem niet vertellen wat ik wel en niet mag. Da's wat anders.
Ook onze pastoor heeft niet te vertellen hoe ik mij moet gedragen. Hij mag uitleg geven over goed en kwaad, maar iets verplichten niet.
pi_24879986
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:10 schreef Meki het volgende:

[..]

waarom
Niet dat fossiel alleen, maar heel het Vaticaan!

Hoeveel doden zijn er inmiddels in Afrika door Aids veroorzaakt omdat de Katholieken daar nog geloven dat een Paus onfeilbaar is en daarom geen condooms gebruiken tijdens hun dagelijkse wipavond?
Er kleeft bloed aan zijn handen wat hij nooit of te nimmer meer afgewassen krijgt.

En dan hebben we nog het onderwerp "euthanasie" wettelijk in Nederland toegestaan. Maar niet voor het Vaticaan natuurlijk. Die staat dan weer boven en onder de wet. Wat die Kerk betreft, moet iemand creperend aan zijn einde komen. Als er iemand is die euthanasie als hardste nodig heeft, is het de Paus wel.
Ik vraag me trouwens af wat iemand nog te zoeken heeft in een kerk met zulke achterlijke denkbeelden.

En waar bleven de vermaningen uit Rome toen de Duitsers miljoenen Joden de gaskamers injoegen? Niet veel over gehoord als ik de geschiedenisboeken mag geloven. Dan kom je niet weg met drie weesgegroetjes en op vrijdag geen vlees eten.

Van mij mogen ze gerust het Vaticaan plat bombarderen zoals Dresden!
Daar krijg ik dus echt uitslag van. Dat je moet luisteren naar het doodsgereutel van een fundi dat nauwelijks kan praten zonder slijm dat uit zijn bek druipt, in een witte jurk, rondstuntelende kerkviool.

Nogmaals ,wanneer worden dit soort keutels nu eindelijk eens op een lijst van terroristen gezet. Ze hebben zo langzamerhand genoeg onheil gesticht.
pi_24880006
Hij leeft toch nog?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_24880011
Oh ja, hij leeft nog....
pi_24880038
ik kan geen respect opbrengen voor de (katholieke) kerk als instituut en deze man is daar leider van
hij hoeft van mij niet te lijden natuurlijk en juichen om zijn dood heeft geen zin want de volgende staat toch weer klaar - we kunnen alleen hopen dat het een progressieve paus zal zijn
pi_24880057
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:25 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Hoeveel doden zijn er inmiddels in Afrika door Aids veroorzaakt omdat de Katholieken daar nog geloven dat een Paus onfeilbaar is en daarom geen condooms gebruiken tijdens hun dagelijkse wipavond?
Er kleeft bloed aan zijn handen wat hij nooit of te nimmer meer afgewassen krijgt.

En dan hebben we nog het onderwerp "euthanasie" wettelijk in Nederland toegestaan. Maar niet voor het Vaticaan natuurlijk. Die staat dan weer boven en onder de wet. Wat die Kerk betreft, moet iemand creperend aan zijn einde komen. Als er iemand is die euthanasie als hardste nodig heeft, is het de Paus wel.
Ik vraag me trouwens af wat iemand nog te zoeken heeft in een kerk met zulke achterlijke denkbeelden.

En waar bleven de vermaningen uit Rome toen de Duitsers miljoenen Joden de gaskamers injoegen? Niet veel over gehoord als ik de geschiedenisboeken mag geloven. Dan kom je niet weg met drie weesgegroetjes en op vrijdag geen vlees eten.

Daar krijg ik dus echt uitslag van. Dat je moet luisteren naar het doodsgereutel van een fundi dat nauwelijks kan praten zonder slijm dat uit zijn bek druipt, in een witte jurk, rondstuntelende kerkviool.

Nogmaals ,wanneer worden dit soort keutels nu eindelijk eens op een lijst van terroristen gezet. Ze hebben zo langzamerhand genoeg onheil gesticht.
een massamoordenaar
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:30:02 #137
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24880063
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:16 schreef Harry_Sack het volgende:
het is net alsof hij aan de Goden is overgeleverd. De man heeft een griepje
Voor oude zwakke mensen is zelfs een flnke griep al fataal.
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:33:42 #138
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24880135
Andromeda dear, ik vind je een lieve schat, maar vind je kritiek een beetje erg kort door de bocht.

De Paus en het Vaticaan zijn op geen enkele manier verantwoordelijk voor het grote aantal AIDS doden in Afrika. Je hebt gelijk dat het Vaticaan het gebruik van condooms afkeurt, maar ziet daarbij (zoals velen) even over het hoofd dat det Vaticaan ook vrije seks afkeurt. Beide statements (zowel het gebruik van condooms als het stoppen met vrije seks) wil er in Afrika nog niet in, maar dat maakt het Vaticaan nog niet verantwoordelijk.

Of de Paus euthanasie nodig heeft, is niet aan jou om te beslissen. Ik ben zelf ook tegen (actieve) euthanasie, en heb daar mijn eigen redenen voor. Uit ervaring weet ik dat iemand die lichamelijk niet meer goed meekomt absoluut niet ook direct geestelijk gehandicapt hoeft te zijn. Stel dat jij straks voor 99% verlamd raakt... moeten we jou dan ook maar doodmaken?

Over de Paus en de holocaust weet ik niet genoeg om erover te oordelen, maar ik weet wel dat Paus Johannes Pauls II ten tijde van de Tweede Wereld Oorlog nog gewoon een braaf burgerjongetje was, en dus niet verantwoordelijk gehouden hoeft te worden voor de fouten van zijn voorgangers.

Niks terrorristen... enkel een nogal uit zijn verband gerukt vooroordeel en paradigma over de kerk die bij jou kennelijk zo sterk is dat je vind dat het Vaticaan daarvoor gebombardeerd moeten worden. Mensen die zo denken zijn meer terrorrist dan de Paus.
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:38:17 #139
3542 Gia
User under construction
pi_24880226
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:25 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Wat een bulshit. Ook niet katholieke afrikanen neuken zonder condoom en krijgen daardoor aids. De paus keurt het condoom af omdat het lijdt tot wisselende sexuele contacten en vooral dat laatste werkt aids in de hand. Iedereen weet dat mensen zwak zijn en ook bij wisselende contacten niet altijd een condoom dragen. Als iedereen gewoon braaf het bij zijn eigen partner houdt, dan is aids snel verleden tijd en is een condoom niet nodig. En daar heeft de paus gewoon gelijk in.
quote:
Wederom grote onzin.
Iemand die in Nederland euthanasie pleegt krijgt gewoon de laatste sacramenten toegediend. Dat men in het strenge Italië nog achterloopt op dat gebied, wil niet zeggen dat de kerk over de hele wereld zo handelt.
quote:
Hitler was zover ik weet vooral Jood. Geloof niet dat hij had geluisterd als de paus "foei" had gezegd. En al zou de paus er niets over gezegd hebben, dat maakt hem nog niet mede schuldig aan de holocaust. Er zijn wel meer religies die dit niet in het openbaar veroordeeld hebben. Zijn die ook mede schuldig, dan?
quote:
Wie zegt dat je daar naar moet luisteren? Zet je toch gewoon een andere zender op als hij op tv is.
quote:
De paus heeft geen onheil gesticht, dat kunnen de mensen allemaal prima zelf.
pi_24880675
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:17 schreef Taurus het volgende:

[..]

Door dat verbod op condooms? Of heb ik iets gemist?
Dat is geen evil mind, die gast spoort gewoon niet in de interpretatie van de bijbel, en de mensen die naar hem luisteren overigens net zo goed niet.

Maar ja wat ik al zei, ik ben er dan ook niet rouwig om (al komt er toch weer gewoon een nieuwe die het ws echt geen haar beter doet) maar ik vind 't zo platvloers om hier met z'n allen te gaan lachen en hopen dat ie 't niet haalt. Beetje dommig.
Ik zal je even uit je droom helpen: hij gaat sowieso dood, de vraag is alleen hoe lang of kort het nog duurt voor dat gebeurt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24880694
hoeveel katholieken zouden trouwens echt volgens de wil van de paus leven vraag ik me af
ik bedoel hij kan wel zoveel zeggen maar volgens mij valt de impact in het dagelijkse westerse leven wel mee
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:04:51 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24880804
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:58 schreef pikwik het volgende:
hoeveel katholieken zouden trouwens echt volgens de wil van de paus leven vraag ik me af
ik bedoel hij kan wel zoveel zeggen maar volgens mij valt de impact in het dagelijkse westerse leven wel mee
Zijn invloed in bijvoorbeeld Zuid Amerika is gigantisch
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24880915
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zal je even uit je droom helpen: hij gaat sowieso dood, de vraag is alleen hoe lang of kort het nog duurt voor dat gebeurt.
Nou en, jij gaat ook dood ( ? )
Hij heeft deze nacht gehaald, bedoel ik, wat een hoop mensen hier jammer schijnen te vinden en dat op een ongehoorde manier uiten. Vind ik beetje jammerlijk!
pi_24881036
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:02 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Wordt ie verwelkomd door al die Aidsbabietjes, hij kan vast niet wachten.
Dus zó worden cherubijntjes gemaakt!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24881067
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:58 schreef pikwik het volgende:
maar volgens mij valt de impact in het dagelijkse westerse leven wel mee
Ik weet het wel zeker....
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:23:45 #146
3542 Gia
User under construction
pi_24881097
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:04 schreef Re het volgende:

[..]

Zijn invloed in bijvoorbeeld Zuid Amerika is gigantisch
Ja tuurlijk. Al die zuid-amerikaanse mannen zeggen maar wat graag dat ze geen condoom mogen dragen van de paus. Wie neukt er nou graag met condoom? En als je dan kan zeggen dat het gewoon van je geloof niet mag, heb je een prima excuus.

Flauwekul om dat op het geloof te schuiven. Ze doen het gewoon liever zonder.
pi_24881444
Als niveauloosheid een criteria voor succes is, dan is deze threat in aanmerking voor de succesvolste threat ooit gekomen.
pi_24881510
Welke bedreiging, Canaris?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24881855
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:33 schreef Christine het volgende:
Andromeda dear, ik vind je een lieve schat, maar vind je kritiek een beetje erg kort door de bocht.
Andro lieve schat zijn.
quote:
De Paus en het Vaticaan zijn op geen enkele manier verantwoordelijk voor het grote aantal AIDS doden in Afrika. Je hebt gelijk dat het Vaticaan het gebruik van condooms afkeurt, maar ziet daarbij (zoals velen) even over het hoofd dat det Vaticaan ook vrije seks afkeurt. Beide statements (zowel het gebruik van condooms als het stoppen met vrije seks) wil er in Afrika nog niet in, maar dat maakt het Vaticaan nog niet verantwoordelijk.
Vergeet niet, niet iedereen kan zijn seksuele lusten onderdrukken we zijn trouwens mensen.
quote:
Stel dat jij straks voor 99% verlamd raakt... moeten we jou dan ook maar doodmaken?
Daar denken wij dus anders over, Ja dus als ik voor 99% verlamd ben dan mogen ze mij een spuitje geven.
quote:
Over de Paus en de holocaust weet ik niet genoeg om erover te oordelen, maar ik weet wel dat Paus Johannes Pauls II ten tijde van de Tweede Wereld Oorlog nog gewoon een braaf burgerjongetje was, en dus niet verantwoordelijk gehouden hoeft te worden voor de fouten van zijn voorgangers.
Hier doelde ik natuurlijk niet op de huidige paus, maar Paus Pius XII (Maria Giuseppe Giovanni Eugenio Pacelli) wilde ook de Joodse kinderen die de Tweede Wereldoorlog in katholieke gezinnen hadden overleefd, niet overdragen aan de Joodse gemeenschap. In enkele gevallen zelfs niet aan hun eigen ouders.
quote:
Niks terrorristen... enkel een nogal uit zijn verband gerukt vooroordeel en paradigma over de kerk die bij jou kennelijk zo sterk is dat je vind dat het Vaticaan daarvoor gebombardeerd moeten worden. Mensen die zo denken zijn meer terrorrist dan de Paus.

Men kan ook niet ontkennen lieverd dat er enorm veel doden zijn gevallen in naam van de christenen.
En het Vaticaan bombarderen, mja dat moet je nu ook niet letterlijk en figuurlijk opnemen dat zijn gewoon mijn frustraties die ik uit.
pi_24882255
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:33 schreef Christine het volgende:
Of de Paus euthanasie nodig heeft, is niet aan jou om te beslissen. Ik ben zelf ook tegen (actieve) euthanasie, en heb daar mijn eigen redenen voor. Uit ervaring weet ik dat iemand die lichamelijk niet meer goed meekomt absoluut niet ook direct geestelijk gehandicapt hoeft te zijn. Stel dat jij straks voor 99% verlamd raakt... moeten we jou dan ook maar doodmaken?
Als jij dat zo van dichtbij hebt meegemaakt weet je ook dat euthanasie nog altijd een keuze is van de patient zelf. Jij doet net alsof dat zomaar ff tussendoor gebeurt als iemand daar om vraagt. Bullshit! Jij ziet mensen dus liever ondraaglijke pijn lijden en dan alsnog sterven ipv ze de keuze te geven rustig heen te gaan? Goed soms moet de familie voor een persoon beslissen misschien. Maar denk je nou echt dat iemand die al 9 jaar in coma ligt nog bijkomt? (ja dat komt voor!) Om een lang verhaal kort te maken: ik vind dat iedereen het recht verdient op die keuze. En als je denkt dat het zomaar gedaan word moet je je snel eens laten bijpraten in de medische wereld..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')