abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24880694
hoeveel katholieken zouden trouwens echt volgens de wil van de paus leven vraag ik me af
ik bedoel hij kan wel zoveel zeggen maar volgens mij valt de impact in het dagelijkse westerse leven wel mee
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:04:51 #142
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24880804
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:58 schreef pikwik het volgende:
hoeveel katholieken zouden trouwens echt volgens de wil van de paus leven vraag ik me af
ik bedoel hij kan wel zoveel zeggen maar volgens mij valt de impact in het dagelijkse westerse leven wel mee
Zijn invloed in bijvoorbeeld Zuid Amerika is gigantisch
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24880915
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zal je even uit je droom helpen: hij gaat sowieso dood, de vraag is alleen hoe lang of kort het nog duurt voor dat gebeurt.
Nou en, jij gaat ook dood ( ? )
Hij heeft deze nacht gehaald, bedoel ik, wat een hoop mensen hier jammer schijnen te vinden en dat op een ongehoorde manier uiten. Vind ik beetje jammerlijk!
pi_24881036
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 00:02 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Wordt ie verwelkomd door al die Aidsbabietjes, hij kan vast niet wachten.
Dus zó worden cherubijntjes gemaakt!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24881067
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:58 schreef pikwik het volgende:
maar volgens mij valt de impact in het dagelijkse westerse leven wel mee
Ik weet het wel zeker....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:23:45 #146
3542 Gia
User under construction
pi_24881097
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:04 schreef Re het volgende:

[..]

Zijn invloed in bijvoorbeeld Zuid Amerika is gigantisch
Ja tuurlijk. Al die zuid-amerikaanse mannen zeggen maar wat graag dat ze geen condoom mogen dragen van de paus. Wie neukt er nou graag met condoom? En als je dan kan zeggen dat het gewoon van je geloof niet mag, heb je een prima excuus.

Flauwekul om dat op het geloof te schuiven. Ze doen het gewoon liever zonder.
pi_24881444
Als niveauloosheid een criteria voor succes is, dan is deze threat in aanmerking voor de succesvolste threat ooit gekomen.
pi_24881510
Welke bedreiging, Canaris?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24881855
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:33 schreef Christine het volgende:
Andromeda dear, ik vind je een lieve schat, maar vind je kritiek een beetje erg kort door de bocht.
Andro lieve schat zijn.
quote:
De Paus en het Vaticaan zijn op geen enkele manier verantwoordelijk voor het grote aantal AIDS doden in Afrika. Je hebt gelijk dat het Vaticaan het gebruik van condooms afkeurt, maar ziet daarbij (zoals velen) even over het hoofd dat det Vaticaan ook vrije seks afkeurt. Beide statements (zowel het gebruik van condooms als het stoppen met vrije seks) wil er in Afrika nog niet in, maar dat maakt het Vaticaan nog niet verantwoordelijk.
Vergeet niet, niet iedereen kan zijn seksuele lusten onderdrukken we zijn trouwens mensen.
quote:
Stel dat jij straks voor 99% verlamd raakt... moeten we jou dan ook maar doodmaken?
Daar denken wij dus anders over, Ja dus als ik voor 99% verlamd ben dan mogen ze mij een spuitje geven.
quote:
Over de Paus en de holocaust weet ik niet genoeg om erover te oordelen, maar ik weet wel dat Paus Johannes Pauls II ten tijde van de Tweede Wereld Oorlog nog gewoon een braaf burgerjongetje was, en dus niet verantwoordelijk gehouden hoeft te worden voor de fouten van zijn voorgangers.
Hier doelde ik natuurlijk niet op de huidige paus, maar Paus Pius XII (Maria Giuseppe Giovanni Eugenio Pacelli) wilde ook de Joodse kinderen die de Tweede Wereldoorlog in katholieke gezinnen hadden overleefd, niet overdragen aan de Joodse gemeenschap. In enkele gevallen zelfs niet aan hun eigen ouders.
quote:
Niks terrorristen... enkel een nogal uit zijn verband gerukt vooroordeel en paradigma over de kerk die bij jou kennelijk zo sterk is dat je vind dat het Vaticaan daarvoor gebombardeerd moeten worden. Mensen die zo denken zijn meer terrorrist dan de Paus.

Men kan ook niet ontkennen lieverd dat er enorm veel doden zijn gevallen in naam van de christenen.
En het Vaticaan bombarderen, mja dat moet je nu ook niet letterlijk en figuurlijk opnemen dat zijn gewoon mijn frustraties die ik uit.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24882255
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:33 schreef Christine het volgende:
Of de Paus euthanasie nodig heeft, is niet aan jou om te beslissen. Ik ben zelf ook tegen (actieve) euthanasie, en heb daar mijn eigen redenen voor. Uit ervaring weet ik dat iemand die lichamelijk niet meer goed meekomt absoluut niet ook direct geestelijk gehandicapt hoeft te zijn. Stel dat jij straks voor 99% verlamd raakt... moeten we jou dan ook maar doodmaken?
Als jij dat zo van dichtbij hebt meegemaakt weet je ook dat euthanasie nog altijd een keuze is van de patient zelf. Jij doet net alsof dat zomaar ff tussendoor gebeurt als iemand daar om vraagt. Bullshit! Jij ziet mensen dus liever ondraaglijke pijn lijden en dan alsnog sterven ipv ze de keuze te geven rustig heen te gaan? Goed soms moet de familie voor een persoon beslissen misschien. Maar denk je nou echt dat iemand die al 9 jaar in coma ligt nog bijkomt? (ja dat komt voor!) Om een lang verhaal kort te maken: ik vind dat iedereen het recht verdient op die keuze. En als je denkt dat het zomaar gedaan word moet je je snel eens laten bijpraten in de medische wereld..
pi_24882450
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Flauwekul om dat op het geloof te schuiven. Ze doen het gewoon liever zonder.
Bullshit!

Het Vaticaan zegt: "condooms beschermen niet tegen aids"

Wat zeggen die Zuid-Amerikaanse mannen dan? als een condoom mij niet beshermd tegen HIV, mja waarom moet wij er dan één aandoen, dat zeggen ze!
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24882951
Ik heb anders al verschillende dingen hierover gelezen/gezien en heb vaak genoeg gezien dat de reactie op de vraag waarom ze geen condoom dragen simpelweg is dat ze daar geen zin in hebben.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 2 februari 2005 @ 14:00:28 #153
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_24882969
Ah, beademingsapparaten zijn tegenwoordig dus Gods wil.

*noteert*
pi_24884080
Afteltopic?
pi_24885003
Als jij dat zo van dichtbij hebt meegemaakt weet je ook dat euthanasie nog altijd een keuze is van de patient zelf. Jij doet net alsof dat zomaar ff tussendoor gebeurt als iemand daar om vraagt. Bullshit! Jij ziet mensen dus liever ondraaglijke pijn lijden en dan alsnog sterven ipv ze de keuze te geven rustig heen te gaan? Goed soms moet de familie voor een persoon beslissen misschien. Maar denk je nou echt dat iemand die al 9 jaar in coma ligt nog bijkomt? (ja dat komt voor!) Om een lang verhaal kort te maken: ik vind dat iedereen het recht verdient op die keuze. En als je denkt dat het zomaar gedaan word moet je je snel eens laten bijpraten in de medische wereld..

Einde Quote Foutemetc

Nog meer goedkope polemiek paraat ?
Eindeloos pijn lijden . Wat erg he? Dat zou ik ook niet willen.
Er zijn echter nog een boel andere dingen die ik ook niet wil en gelukkig hoeft dat ook allemaal niet. Er zijn zoveel mogenlijkheden op deze aarde zonder dat ik defintief en voortijdig afscheid hoef te nemen.

Maar daarmee hoef je in pastoraal Nederland niet aan tekomen. Die vreten de waarheid bij het ontbijt samen met hun hagelslag.
Daar heeft het Volk haar menig gevormd lult er geen mens meer zinnig over en vraagt men zich alleen nog maar af , waarom de rest van de wereld dit glorieuse voorbeeld niet volgt.

Maar ja , Nederlander zijn is iets bijzonders. Iemand moet de wereld toch vertellen waar Abraham de mosterd haalde. Niet waar? Al was het alleen maar om de wereld te vertellen dat de Paus een Badmongool is.

Wat een weten , wat een cultuur.
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:50:51 #156
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24886047
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 13:25 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Als jij dat zo van dichtbij hebt meegemaakt weet je ook dat euthanasie nog altijd een keuze is van de patient zelf.
Absoluut. En die keuze kan niemand voor de patient maken. Argumenten als "ik hoop dat ze hem een spuitje geven, want zijn leven is toch al niks meer waard" vind ik daarom bullshit.

Maar dat neemt niet weg dat ik zelf een tegenstander van euthenasie ben? Daar gaat deze hele discussie ook helemaal niet over, geloof ik.

Volgens mij heb je mijn reactie een beetje verkeerd begrepen, denk ik zo...
pi_24886466
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:29 schreef Meki het volgende:

[..]

een massamoordenaar
Beetje vergelijkbaar met Mohammed dus, door zijn leuke regeltjes worden ook nog altijd duizenden onschuldigen de dood ingejaagd

Ach ja, de Katholieke kerk is natuurlijk al eeuwen lang een grote grap. De paus een rechtstreekse vervanging van Jezus op aarde, asjeblieft zeg. Het enigste wat ie deed was mijn geloof zwart maken d.m.v. het verspreiden van idiote wetten
pi_24887018
Ik vind dat Madonna of George Michael paus moet worden.
pi_24887126
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef andromeda1968 het volgende:
Mocht dat het geval worden dan hoop ik dat de huidige paus snel weer beter is
pi_24887210
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:48 schreef andromeda1968 het volgende:
Neu. Rowan Atkinson lijkt me een betere keus.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')