abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:50:01 #102
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_24910371
Wat een vreselijke lompe manier om je punt te maken, meki.

Ik ga vaak naar de radstake en het staat bekend als een (gemoedelijke) boerendiscotheek, ruzie is overal, dit had overal kunnen gebeuren. maar de ruzies stellen daar meestal niet zo veel voor. Als er ruzie is dan is dat om een of andere lompe dronkemans opmerking. De jongen is erg ongelukkig gevallen na die klap.

Erg jammer, vreselijk voor de familie en vrienden van die knul, maar dit is geen zinloos geweld, nouja, de klap was heel zinloos, maar dat de jongen overleden is een samenloop van omstandigheden.
  donderdag 3 februari 2005 @ 22:52:43 #103
73888 DIA
die ja .....
pi_24910423
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:50 schreef Tiemie het volgende:
maar dit is geen zinloos geweld, nouja, de klap was heel zinloos,
wel zinloos geweld dus
  donderdag 3 februari 2005 @ 23:25:21 #104
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_24911251
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:50 schreef Tiemie het volgende:
Wat een vreselijke lompe manier om je punt te maken, meki.

Ik ga vaak naar de radstake en het staat bekend als een (gemoedelijke) boerendiscotheek, ruzie is overal, dit had overal kunnen gebeuren. maar de ruzies stellen daar meestal niet zo veel voor. Als er ruzie is dan is dat om een of andere lompe dronkemans opmerking. De jongen is erg ongelukkig gevallen na die klap.

Erg jammer, vreselijk voor de familie en vrienden van die knul, maar dit is geen zinloos geweld, nouja, de klap was heel zinloos, maar dat de jongen overleden is een samenloop van omstandigheden.
Zoals ik het overal lees is het overlijden van deze jongen toch echt in gang gezet door die klap op zijn hoofd.
Waarom dat dan nu opeens geen zinloos geweld heet (een term waar ik trouwens jeuk van krijg) begrijp ik niet helemaal.

En ook ik vind het wel vreemd dat dit 'voorval' niet zo uitgebreid in de media is behandeld. Het is dat cultheld al heel snel met dit verhaal kwam op het forum, anders had ik het denk ik pas veel later gehoord.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_24911339
Mijn god wat een lomp topic. Maar ja dat zijn we gewend van Meki.

De Radstake ligt in een boerenbuurt waar niet eens allochtonen te vinden zijn, dus als daar iets gebeurt dan zijn het allicht autochtonen die erbij betrokken zijn.

Overigens zeer knap dat je een voorval van zinloos geweld heb weten te vinden waar een autochtoon de dader is! Ondertussen staan er al tientallen tegenover waar allochtonen de dader zijn, en volgens mij zijn ze in een ernstige minderheid in Nederland. Dus ik vraag me af wat jij nu denkt bewezen te hebben???
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 3 februari 2005 @ 23:32:08 #106
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_24911449
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:52 schreef DIA het volgende:

[..]

wel zinloos geweld dus
geweld is altijd zinloos . het is (imho) niet de bedoeling geweest om die jongen het graf in te slaan, ik ken de aanleiding niet én de vrienden van het slachtoffer hebben niets (weinig) gezien van het voorval. Niemand weet de aanleiding behalve de dader en de vriend daarvan (die ernaast stond) .

Ruzies worden vooral veroorzaakt door drank, een opmerking verkeerd opvatten is al aanleiding voor een pak slaag tegenwoordig.

Met "geen zinloos geweld" bedoelde ik dat er geen direct verband is tussen de klap en het overlijden van het slachtoffer. Natuurlijk was de dader fout, maar hij kon ook niet weten dat hij uiteindelijk met 1 klap het slachtoffer van het leven zou beroven. Het is een trieste samenloop van omstandigheden, De dader stond (staat) niet al te best bekend, maar dat maakt hem nog geen moordenaar.

ik denk dat het slachtoffer óf iemand die daar omheen stond een verkeerde opmerking heeft gemaakt óf dat de dader simpel genoeg te dronken was om de "echte vijand" te vinden, waar hij eerder op de avond ruzie mee had.

Ik vind het vreselijk dat dit gebeurd is, maar ga maar eens naar een discotheek. Kijk om je heen en zie hoeveel beveiliging daar tegenwoordig rondloopt. waarom is dat denk je? omdat alle bezoekers zo gezellig zijn als ze gedronken hebben? nee, omdat er elke week, meerdere keren per avond er wel iets gebeurd en de security is er niet meer om ruzie te voorkomen, maar om de schade te beperken. Ruzies houdt je niet tegen, ze kunnen er alleen tussenspringen.

Ik zou nu graag het verhaal van de dader willen horen...
pi_24911591
IMO heeft dit gewoon met drugs te maken en de combinatie met drank. 20 jaar geleden werd er net zoveel zo niet meer gezopen, en kwamen dit soort gevallen nauwelijks voor. Dan werd je hooguit een keer op je bakkes geslagen maar niet zo hard dat je eraan overleed.

Maar ja alle drugsgebruikers hier (en dat zijn er een hoop) beweren altijd maar dat je van drugs niet agressief wordt. Willen de heren en dames junks me dan vertellen wat de oorzaak van deze geweldstoename door autochtonen is?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 3 februari 2005 @ 23:38:14 #108
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_24911645
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:32 schreef Tiemie het volgende:

[..]

Ruzies worden vooral veroorzaakt door drank, een opmerking verkeerd opvatten is al aanleiding voor een pak slaag tegenwoordig.
Dat is niet iets van deze tijd hoor. Ik ken dit al zo'n 15 jaar, en als ik mijn vader hoor was het daarvoor ook niet beter.
Maar dat is misschien een beetje offtopic.
quote:
Met "geen zinloos geweld" bedoelde ik dat er geen direct verband is tussen de klap en het overlijden van het slachtoffer. Natuurlijk was de dader fout, maar hij kon ook niet weten dat hij uiteindelijk met 1 klap het slachtoffer van het leven zou beroven. Het is een trieste samenloop van omstandigheden, De dader stond (staat) niet al te best bekend, maar dat maakt hem nog geen moordenaar.
Er is volgens mij wel een direct verband: zonder die klap was het slachtoffer niet ten val gekomen. De dader had gewoon zijn poten thuis moeten houden.
quote:
ik denk dat het slachtoffer óf iemand die daar omheen stond een verkeerde opmerking heeft gemaakt óf dat de dader simpel genoeg te dronken was om de "echte vijand" te vinden, waar hij eerder op de avond ruzie mee had.
quote:
Niemand weet de aanleiding behalve de dader en de vriend daarvan (die ernaast stond) .
En nu ga je zelf wel speculeren over de toedracht?
  donderdag 3 februari 2005 @ 23:48:59 #109
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_24911921
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:38 schreef Againzender het volgende:

Er is volgens mij wel een direct verband: zonder die klap was het slachtoffer niet ten val gekomen. De dader had gewoon zijn poten thuis moeten houden.
Klopt, maar zoals ik al zei houdt je ruzies niet tegen.
quote:
En nu ga je zelf wel speculeren over de toedracht?
Ik kom daar al jaren, zo gaan de meeste ruzies daar. na een paar klappen en een sprintje van de beveiliging is het weer over. ik vind het gewoon zeer onwaarschijnlijk dat de dader zonder een (voor hem) geldige aanleiding hem als slachtoffer heeft uitgekozen terwijl hij ruzie had met iemand anders. Natuurlijk zijn er mensen die naar een discotheek zoeken om daar ruzie te zoeken, maar waarom heeft de dader dan juist uit ál die mensen die daar op de bus stonden te wachten (ik schat 2 tot 300 mensen) voor het slachtoffer gekozen? ik wou niet speculeren over de toedracht, ik geloof de vrienden van het slachtoffer wel hoor, ik zou alleen graag het verhaal van de dader willen horen.

Er gaan hier een hoop geruchten rond, in m'n vorige reactie staat de meest imho meest waarschijnlijke.
pi_24912092
Het verhaal gaat trouwens dat de dader een geweldadig verleden heeft en al eerder in aanraking is geweest met de politie

het schijnt dat hij binnen ruzie had met iemand en dat hij naar buiten is gegaan (of er uit is gekickt) en dat hij daar diegene had opgewacht. Toen hij niet kwam had ie maar een ander voor de kop gemept

edit:
en het slachtoffer slikte bloedverdunners wat het een en ander versnelde
pi_24912137
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:48 schreef Tiemie het volgende:

Ik kom daar al jaren, zo gaan de meeste ruzies daar. na een paar klappen en een sprintje van de beveiliging is het weer over.
de beveiliging is meestal niet eens nodig, de omstanders halen de boel zo weer uit elkaar... maar goed
  vrijdag 4 februari 2005 @ 00:19:01 #112
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_24912562
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:48 schreef Tiemie het volgende:

[..]

ik wou niet speculeren over de toedracht, ik geloof de vrienden van het slachtoffer wel hoor, ik zou alleen graag het verhaal van de dader willen horen.

Er gaan hier een hoop geruchten rond, in m'n vorige reactie staat de meest imho meest waarschijnlijke.
Ik bergijp je insteek wel, alleen begon je nu zelf ook een beetje te speculeren, gewoonweg omdat jij, net als ik, er niet bij was.

En geruchten zat inderdaad. Dat van het geweldadige verleden van de dader hoorde ik zo ongeveer gelijk met het bericht van het incident.
pi_24912604
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:36 schreef American_Nightmare het volgende:
IMO heeft dit gewoon met drugs te maken en de combinatie met drank. 20 jaar geleden werd er net zoveel zo niet meer gezopen, en kwamen dit soort gevallen nauwelijks voor. Dan werd je hooguit een keer op je bakkes geslagen maar niet zo hard dat je eraan overleed.

Maar ja alle drugsgebruikers hier (en dat zijn er een hoop) beweren altijd maar dat je van drugs niet agressief wordt. Willen de heren en dames junks me dan vertellen wat de oorzaak van deze geweldstoename door autochtonen is?
Sorry hoor, maar hoe kan jij nou een conclusie trekken op basis van halve gegevens? Je hebt geen flauw idee waarom of hoe maar toch weet jij in jouw oneindige wijsheid te vertellen dat het door drugs komt. Wie zegt bovendien dat dit soort dingen 20 jaar geleden niet gebeurde? Ik zie geen bewijs, jij wel?

Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van dat iedereen gelijk zijn mening klaar heeft zonder enige kennis van zaken. Was het niet in de openingspost vermeld dat het NIET om een marokkaan ging, dan liep iedereen elkaar nu ondersteboven om te vermelden dat ze het land uit moeten worden gezet.
Ik Ben Benjamin Ben
  vrijdag 4 februari 2005 @ 00:25:03 #114
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_24912678
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 00:21 schreef BenjaminBen het volgende:

[..]

Wie zegt bovendien dat dit soort dingen 20 jaar geleden niet gebeurde? Ik zie geen bewijs, jij wel?

Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van dat iedereen gelijk zijn mening klaar heeft zonder enige kennis van zaken. Was het niet in de openingspost vermeld dat het NIET om een marokkaan ging, dan liep iedereen elkaar nu ondersteboven om te vermelden dat ze het land uit moeten worden gezet.
Eerlijk gezegd vraag ik mij ook af of er hier een discussie was geweest over de beweegredenen van de dader als het een Marokkaan was geweest. Ik denk dat het topic dan nu al in deel 25 had gezeten, en dat de algehele conclussie was dat al dat tuig maar het land uit of de Noordzee in geflikkerd moet worden.

Let wel: de dader in dit verhaal mag van mij ook in de Noordzee gedumpt worden.
pi_24912891
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 00:25 schreef Againzender het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vraag ik mij ook af of er hier een discussie was geweest over de beweegredenen van de dader als het een Marokkaan was geweest. Ik denk dat het topic dan nu al in deel 25 had gezeten, en dat de algehele conclussie was dat al dat tuig maar het land uit of de Noordzee in geflikkerd moet worden.

Het gaat er mij dan ook niet om wat er met criminelen (al dan niet marokkaans) moet gebeuren, maar om de mening die sommige personen menen te moeten verkondigen op basis van halve feiten en onvolledige informatie. De dader blijft trouwens een stuk stront idd.
Ik Ben Benjamin Ben
  vrijdag 4 februari 2005 @ 01:10:40 #116
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_24913625
al dat genuanceer over 'het was maar klap'....
je moet gewoon je poten thuis houden! dan had die jongen gewoon nog geleefd.
nabestaanden veel sterkte.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_24913837
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 00:21 schreef BenjaminBen het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar hoe kan jij nou een conclusie trekken op basis van halve gegevens? Je hebt geen flauw idee waarom of hoe maar toch weet jij in jouw oneindige wijsheid te vertellen dat het door drugs komt. Wie zegt bovendien dat dit soort dingen 20 jaar geleden niet gebeurde? Ik zie geen bewijs, jij wel?

20 jaar geleden werd niet om de haverklap iemand doodgeslagen of geschopt in Nederland en nu wel. Ik beweer dat dat grotendeels door toename van allochtonen komt (zie de cijfers) maar ook drugsgebruik speelt een grote rol m.i.
De cijfers staven mijn beweringen overigens dus ik grijp echt niet zomaar vanalles uit de lucht.
pi_24913994
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:21 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

20 jaar geleden werd niet om de haverklap iemand doodgeslagen of geschopt in Nederland en nu wel.
20 jaar geleden werd het nog niet elke keer als er iemand werd doodgeslagen groot uitgemeten op een forum.
pi_24914057
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 00:25 schreef Againzender het volgende:

[..]

Een Nederlandse crimineel moet in Nederland berecht en opgesloten worden. Wat is daar vreemd aan? Alhoewel de optie om die vent naar Marokko te sturen met de gedachte, hier krijgen jullie er eens één van ons, is misschien niet zo gek.
pi_24914132
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:28 schreef erikkll het volgende:

[..]

20 jaar geleden werd het nog niet elke keer als er iemand werd doodgeslagen groot uitgemeten op een forum.
Toen kwamen die dingen ook in de krant/op het nieuws hoor. Ik volg echt niet pas het nieuws sinds het bestaan van Fok.
pi_24914192
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:35 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Toen kwamen die dingen ook in de krant/op het nieuws hoor. Ik volg echt niet pas het nieuws sinds het bestaan van Fok.
% van de bevolking dat in aanraking komt met geweld
quote:
1992 24,3
1993 25,0
1994 26,0
1995 25,9
1996 23,1
1997 25,5
1998 26,2
1999 26,2
2000 25,7
2001 24,9
2002 27,2
2003 25,6
Al jaren redelijk stabiel dus, al gaat dit maar (iets meer dan) 10 jaar terug. verder nog wat?
pi_24914252
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:21 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

20 jaar geleden werd niet om de haverklap iemand doodgeslagen of geschopt in Nederland en nu wel. Ik beweer dat dat grotendeels door toename van allochtonen komt (zie de cijfers) maar ook drugsgebruik speelt een grote rol m.i.
De cijfers staven mijn beweringen overigens dus ik grijp echt niet zomaar vanalles uit de lucht.
Het is een feit dat een buitengewoon groot percentage vd criminaliteit gepleegd wordt door een aantal veelplegers en dat het overgrote deel van die veelplegers allochtoon is. Dat betekent echter niet dat iedere allochtoon een crimineel is. Ik zie die groei in het aantal geweldplegingen meer als een zeer negatief gevolg van de verandering van de samenleving.
pi_24914278
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:38 schreef erikkll het volgende:

[..]

[..]

Al jaren redelijk stabiel dus, al gaat dit maar (iets meer dan) 10 jaar terug. verder nog wat?
Een klap op je bek is geweld. Maar een mes of een kogel tussen je ribben ook. Geef nu eens cjifers van geweld met dodelijke afloop. Ik denk dat je dan een andere tendens zult zien.
pi_24914314
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:41 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Het is een feit dat een buitengewoon groot percentage vd criminaliteit gepleegd wordt door een aantal veelplegers en dat het overgrote deel van die veelplegers allochtoon is. Dat betekent echter niet dat iedere allochtoon een crimineel is. Ik zie die groei in het aantal geweldplegingen meer als een zeer negatief gevolg van de verandering van de samenleving.
Ik zeg ook absoluut niet dat elke allochtoon crimineel is, maar sommige groepen hebben toch wel de vervelende eigenschap een zeer hoog percentage criminelen te bezitten. Stel je eens voor dat er vanaf morgen geen enkele Marokkaan meer in Nederland zou zijn. Wat denk je dat er met de criminaliteit in Nederland gebeurt?
pi_24914329
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:38 schreef erikkll het volgende:

[..]

[..]

Ten eerste wat is de bron van deze cijfers.
Ten tweede is 25% vd bevolking in 1992 een veel lager cijfer dan 25% in 2004.
pi_24914489
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:45 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Ten eerste wat is de bron van deze cijfers.
Ten tweede is 25% vd bevolking in 1992 een veel lager cijfer dan 25% in 2004.
Ja, dat het getal kleiner is maakt toch niet uit? wat verwacht jij dan? Als je 10 miljoen mensen in een land zet, is het aantal mensen dat ten prooi valt aan geweld ongeveer de helft van datzelfde land met 20 miljoen mensen. Relatief gezien is er geen toename.

De bron is overigens het CBS, niet de meest onbetrouwbare bron dus
pi_24914532
Reageer je ook nog even op mijn argument, of is dat onzin?
pi_24914572
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:55 schreef American_Nightmare het volgende:
Reageer je ook nog even op mijn argument, of is dat onzin?
Ik was al op zoek naar cijfers maar kan het nog niet echt vinden
pi_24914613
primaire doodsoorzaak geweld en vergiftiging:

edit: dit is dus het aantal doden per 100.000 mensen door deze oorzaak..
quote:
1993 34,1
1994 37,9
1995 33,5
1996 34,2
1997 33,0
1998 31,3
1999 32,8
2000 32,5
2001 33,9
2002 32,9
2003 33,3
bron
pi_24914663
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 01:53 schreef erikkll het volgende:

Ja, dat het getal kleiner is maakt toch niet uit? wat verwacht jij dan? Als je 10 miljoen mensen in een land zet, is het aantal mensen dat ten prooi valt aan geweld ongeveer de helft van datzelfde land met 20 miljoen mensen. Relatief gezien is er geen toename.
Je vergeet nu dus ff de vergrijzing en de groei van het aantal allochtonen tov 1992.
De bevolkingsopmaak is zeker niet stabiel gebleven maar het totale aantal geweldsdelicten is dus wel gegroeid. Dat zegt dus eigenlijk een heleboel.
pi_24914701
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:11 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Je vergeet nu dus ff de vergrijzing en de groei van het aantal allochtonen tov 1992.
De bevolkingsopmaak is zeker niet stabiel gebleven maar het totale aantal geweldsdelicten is dus wel gegroeid. Dat zegt dus eigenlijk een heleboel.
dat zegt niks de bevolking zelf is gegroeid, net als het aantal geweldsdelicten. Het percentage is gelijk gebleven. Iets zegt mij dat de vergrijzing niet opeens zoveel erger is geworden sinds 1992. En al zou dat wel zo zijn, dan is de toename niet meer dan een paar procent dus.
pi_24914804
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:15 schreef erikkll het volgende:

[..]

dat zegt niks de bevolking zelf is gegroeid, net als het aantal geweldsdelicten. Het percentage is gelijk gebleven. Iets zegt mij dat de vergrijzing niet opeens zoveel erger is geworden sinds 1992. En al zou dat wel zo zijn, dan is de toename niet meer dan een paar procent dus.
Crap
dat was die vorige
ff wachten
pi_24914841
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:24 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Crap
dat was die vorige
ff wachten
Ik wou al zeggen

vind je 't erg als ik morgen weer reageer?
pi_24914936
Nou hier dan

Bron 1

Bron 2

En het punt van deze cijfers is dus dat er wel degelijke een behoorlijke vegrijzing en toename van het aantal allochtonen is. Waarmee ik dus jouw punt wil ontkrachten dat een stabiel percentage betekent dat er zogenaamd niets is veranderd tov vroeger.
Er is wel degelijk een hoop veranderd en ik vind het wel een beetje alarmerend dat die verandering niet zichtbaar is in een verwachte daling van het percentage.
pi_24914973
allochtonen:
quote:
1996 2 498 715
1997 2 554 289
1998 2 620 400
1999 2 699 234
2000 2 775 302
2001 2 870 224
2002 2 964 949
2003 3 038 758
nou, het neemt wel met 500.000 toe, op een totaal van 3 miljoen

leeftijdsverwachting:
quote:
1993 73,98
1994 74,58
1995 74,59
1996 74,66
1997 75,17
1998 75,19
1999 75,34
2000 75,54
2001 75,80
2002 75,99
2003 76,23
nou, wel 3 jaar ouder!

wat is nou je punt dan?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 02:44:07 #136
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24915043
Ik heb het topic niet gelezen.

Damn, mijn broertje is ook 20, als hem wat overkwam werd ik echt gek.
Begrijp ik het goed dat het slachtoffer maar 1 klap kreeg?

En zijn er nu weer mensen die proberen de wandaden van die 100-en Marokkaantjes goed te praten door aan dit blanke kut-incident te linken?

hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_24915047
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:44 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik heb het topic niet gelezen.

Damn, mijn broertje is ook 20, als hem wat overkwam werd ik echt gek.
Begrijp ik het goed dat het slachtoffer maar 1 klap kreeg?

En zijn er nu weer mensen die proberen de wandaden van die 100-en Marokkaantjes goed te praten door aan dit blanke kut-incident te linken?

Lees het topic en vind aldaar de bevestiging van uw 2 punten.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 02:46:13 #138
91300 pieter_pontiac
pi_24915065
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:44 schreef erikkll het volgende:

[..]

Lees het topic en vind aldaar de bevestiging van uw 2 punten.
Daar was ik al bang voor, hoe voorspelbaar is het tegenwoordig al...
Spatie is kapot.
pi_24915080
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:37 schreef erikkll het volgende:
wat is nou je punt dan?
Ehrm...
Een verschuiving van 3% van de bevolkingsopmaak naar het aantal allochtonen, opmaak sinds 1996 (niet 1993 want dan is het nog meer) maar een gelijkwaardige groei in het aantal geweldsdelicten. De enige conclusie die je dan kan trekken is dat allochtonen verantwoordelijk zijn voor een groter pecentage van de geweldsdelicten.
Neem ik de vegrijzing daar in mee dus dat de opmaak van het aantal autochtonen voor een groter deel uit bejaarden is komen te bestaan. En dat cijfer is dus behoorlijk groot. Dat betekent dit dat een het percentage nog groter moet zijn dan de bevolkingsopmaakgroei al doet vermoeden.

Mijn punt als je het nu nog niet begrepen hebt is dat het juist helemaal geen goed teken is dat de percentages waarmee jij loopt te schermen constant zijn gebleven.
Duidelijk nu?
pi_24915081
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:46 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor, hoe voorspelbaar is het tegenwoordig al...
ergert u niet, verbaast u slechts

ik ga naar bed
pi_24915090
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:47 schreef Vitalogy het volgende:
Ehrm...
Een verschuiving van 3% van de bevolkingsopmaak naar het aantal allochtonen opmaak sinds 1996 (niet 1993 want dan is het nog meer) maar een gelijkwaardige groei in het aantal geweldsdelicten. De enige conclusie die je dan kan trekken is dat allochtonen verantwoordelijk zijn voor een groter pecentage van de geweldsdelicten.
Neem ik de vegrijzing daar in mee dus dat de opmaak van het aantal autochtonen voor een groter deel uit bejaarden is komen te bestaan. En dat cijfer is dus behoorlijk groot. Dat betekent dit dat een het percentage nog groter moet zijn dan de bevolkingsopmaakgroei al doet vermoeden.

Mijn punt als je het nu nog niet begrepen hebt is dat het juist helemaal geen goed teken is dat de percentages waarmee jij loopt te schermen constant zijn gebleven.
Duidelijk nu?
ja, is duidelijk. maar dan loop je dus nu niet een grotere kans dat je slachtoffer wordt van een geweldsmisdrijf, alleen is de kans groter dat dat misdrijf door een allochtoon wordt gepleegd
  vrijdag 4 februari 2005 @ 02:50:50 #142
91300 pieter_pontiac
pi_24915108
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:47 schreef erikkll het volgende:

[..]

ergert u niet, verbaast u slechts

ik ga naar bed

tijd om die sub te veranderen...
Spatie is kapot.
pi_24915209
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 02:48 schreef erikkll het volgende:

ja, is duidelijk. maar dan loop je dus nu niet een grotere kans dat je slachtoffer wordt van een geweldsmisdrijf, alleen is de kans groter dat dat misdrijf door een allochtoon wordt gepleegd
Ok, maar geweldsmisdrijven komen vaker in de krant omdat het totale aantal is gestegen (ook al is dit procentueel hetzelfde gebleven op een stijgend bevolkinsaantal). Bovendien kan dus ook gezegd worden dat er (procentueel) vaker vermeld wordt dat er allochtonen bij betrokken zijn.
In feite heeft American Nightmare dus wel een punt.
pi_24915502
http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?STB=G1&LA=nl&DM=SLNL&PA=37932&D1=0,2-3&D2=0,2-4&D3=0&D4=a,!0-1&HDR=G2,T,G3

aantal geweldsmisdrijven is grof gestegen, veel meer dan de bevolkingsgroei...
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  vrijdag 4 februari 2005 @ 04:34:16 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24915611
komt er nou wel of geen stile tocht voor de dader?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Eindredactie Games vrijdag 4 februari 2005 @ 09:17:55 #146
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_24916527
waarom moet elk topic persee een allochtonensbash worden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_24916655
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:17 schreef donald_dick het volgende:
waarom moet elk topic persee een allochtonensbash worden
Week niet, is wel erg triest dat het daar weer op uitloopt.

Dit keer however heeft meki er wel zelf om gevraagd
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
  vrijdag 4 februari 2005 @ 09:57:06 #148
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_24917071
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 04:34 schreef zoalshetis het volgende:
komt er nou wel of geen stile tocht voor de dader?
Ja, laten we dat gaan doen, met z'n allen ons medeleven tonen aan de dader van dit voorval middels een stille tocht, heeft hij immers wel verdiend......
Ik neem aan dat dit een foutje is en dat het late tijdstip van posten het excuses is !
Als de omgeving van het slachtoffer er behoefte aan heeft zal er wel één komen maar volgens mij waren de meningen hierover nog verdeeld.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_24917557
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 09:30 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Week niet, is wel erg triest dat het daar weer op uitloopt.

Dit keer however heeft meki er wel zelf om gevraagd
ikke niet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:41:27 #150
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_24917728
Een stille toch voor de dader ? Ik lach me hier kapot

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:16:12 #151
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_24919983
Ik heb me ook kapot gelachen toen er een stille tocht gehouden werd voor een tasjesdief annex overvaller.
als in goochelaar
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:43:40 #152
73888 DIA
die ja .....
pi_24920480
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Willen de heren en dames junks me dan vertellen wat de oorzaak van deze geweldstoename door autochtonen is?
veranderingen van normen en waarden ..... geen opvoeding
pi_24920876
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Een stille toch voor de dader ? Ik lach me hier kapot

Ehrm met het oog op de recente gebeurtenissen lijkt me dat dit sarcastisch bedoeld was.

Nu moest ik toch ook wel lachen.

pi_24921054
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:40 schreef Sport_Life het volgende:
Gooi m samen met Awa in een cel van 2 m2 en geef ze beide een scherp mes..
Ik heb liever dat je ze beide een bot mes geeft!
Huh?
pi_24926425
Smerige kloteactie dit.....
Trouwens, om nog ff terug te komen op de strafmaat: de dader sloeg die jongen, waardoor die kwam te overlijden, aan de gevolgend van die klap. Hij plande de klap niet, maar het was een impuls. Dus geen moord, maar doodslag moet toch lukken?? Als je het zo bekijkt wel, lijkt mij....
  zaterdag 5 februari 2005 @ 04:18:52 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24931408
het raadsel van mijn motief voor een stilletocht is natuurlijk gebaseerd op cynisme. had niks met het late tijdstip te maken derhalve.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24931849
Allereerst mijn medeleven met de familie en zijn vrienden. Een mafkees, die kennelijk wekelijks geweldadigheden pleegt? Waarom loopt zo'n hufter dan nog vrij rond?
pi_24932908
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 22:02 schreef PAA-053 het volgende:
Smerige kloteactie dit.....
Trouwens, om nog ff terug te komen op de strafmaat: de dader sloeg die jongen, waardoor die kwam te overlijden, aan de gevolgend van die klap. Hij plande de klap niet, maar het was een impuls. Dus geen moord, maar doodslag moet toch lukken?? Als je het zo bekijkt wel, lijkt mij....
Dit is sowieso doodslag, neemt niet weg dat de dader een flinke straf moet krijgen. Hij heeft die jongen doodgeslagen en daar moet hij voor boeten. Of hij net nu zo had gewild of niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:06:29 #159
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24933713
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dit is sowieso doodslag, neemt niet weg dat de dader een flinke straf moet krijgen. Hij heeft die jongen doodgeslagen en daar moet hij voor boeten. Of hij net nu zo had gewild of niet.
Wees daar nu niet te stellig over. We hebben niet voor niets de delicten "mishandeling (met de dood tot gevolg)" en "zware mishandeling (met de dood tot gevolg)".

Die delicten zijn voor gevallen waarin de dader wel opzettelijk het slachtoffer mishandelt, maar geen opzet heeft op de dood van de ander. Bij doodslag moet je ook opzet hebben op het daadwerkelijk doden van de ander. De dader moet dus bewust de aanmerkelijke kans hebben aanvaardt dat hij zijn slachtoffer zou doden met de klap.
pi_24933747
Iemand op de slaap slaan, iemand met een beetje verstand moet weten dat dat dodelijk kan aflopen. Typisch Nederlands weer om de dader al weer zo goed als vrij te pleiten omdat hij er allemaal niets aan kon doen en omdat het zo'n goede jongen was die altijd thee zette voor zijn oma.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24934827
Hoeveel wazige figuren zijn er nu nog die tegen loodzware straffen zijn voor dit soort excessen? Zijn er nog steeds domme idealisten die beweren dat dit soort moordenaars na een tbs-periode helemaal herboren en menslievens met de samenleving kunnen deelnemen? Ik hoop 't niet.
Iedereen die bewust een medemens van het leven beneemt moet voor altijd achter de tralies verdwijnen, of dat nou de tralies van de gevangenis of het Pieter Baan centrum zijn. Geen vervroegde vrijlatingen of verloven meer voor dit soort figuren. Sterker nog: lieden die door hun gedrag alleen al neigen tot midhandeling of moord mogen al direct naar het Pieter Baan Centrum worden gebracht en daar aan een Zaanse verhoormethode worden onderworpen. Geen clementie, geen waarschuwend vingertje. Er lopen al veel te veel agressievelingen buiten op wiens koppen duidelijk te lezen staat dat ze maar "dit" (*in knip nu met mijn duim en wijsvinger*) nodig hebben om te ontploffen. Maar daar wil, durft, of mag justitie niets aan doen. We hebben hier met de meeste urgentie een aan Nederlandse maatstaven aangepastt Zero Tolerance-aanpak nodig. Maar zolang onze leiders op het Haagse Binnenhof hier nog steeds de noodzaak niet toe zien, zal het voorlopig zo doorgaan: praktisch elk weekend zal iemand die uitgaat nooit meer thuiskomen. Ga je mee lekker effe stappen???!!!
pi_24934860
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:05 schreef luked45 het volgende:
Hoeveel wazige figuren zijn er nu nog die tegen loodzware straffen zijn voor dit soort excessen? Zijn er nog steeds domme idealisten die beweren dat dit soort moordenaars na een tbs-periode helemaal herboren en menslievens met de samenleving kunnen deelnemen? Ik hoop 't niet.
Iedereen die bewust een medemens van het leven beneemt moet voor altijd achter de tralies verdwijnen, of dat nou de tralies van de gevangenis of het Pieter Baan centrum zijn. Geen vervroegde vrijlatingen of verloven meer voor dit soort figuren. Sterker nog: lieden die door hun gedrag alleen al neigen tot midhandeling of moord mogen al direct naar het Pieter Baan Centrum worden gebracht en daar aan een Zaanse verhoormethode worden onderworpen. Geen clementie, geen waarschuwend vingertje. Er lopen al veel te veel agressievelingen buiten op wiens koppen duidelijk te lezen staat dat ze maar "dit" (*in knip nu met mijn duim en wijsvinger*) nodig hebben om te ontploffen. Maar daar wil, durft, of mag justitie niets aan doen. We hebben hier met de meeste urgentie een aan Nederlandse maatstaven aangepastt Zero Tolerance-aanpak nodig. Maar zolang onze leiders op het Haagse Binnenhof hier nog steeds de noodzaak niet toe zien, zal het voorlopig zo doorgaan: praktisch elk weekend zal iemand die uitgaat nooit meer thuiskomen. Ga je mee lekker effe stappen???!!!
Excuses voor de typefouten. Ik had al op "Invoeren" geklikt vóór ik het helemaal doorgelezen had.
pi_24935888
Wat interesseert het mij dat die jongen er spijt van heeft en later nog de maatschappij terug in wil, het slachtoffer krijgen we er niet mee terug. Wegwezen met dit soort mongolen, weg uit de samenleving met dit soort kneusjes.

Sluwe advocaten praten ze toch precies in wat ze moeten zeggen zodat het lijkt alsof het allemaal per ongeluk was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')