abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:16:12 #151
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_24919983
Ik heb me ook kapot gelachen toen er een stille tocht gehouden werd voor een tasjesdief annex overvaller.
als in goochelaar
  vrijdag 4 februari 2005 @ 13:43:40 #152
73888 DIA
die ja .....
pi_24920480
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Willen de heren en dames junks me dan vertellen wat de oorzaak van deze geweldstoename door autochtonen is?
veranderingen van normen en waarden ..... geen opvoeding
pi_24920876
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Een stille toch voor de dader ? Ik lach me hier kapot

Ehrm met het oog op de recente gebeurtenissen lijkt me dat dit sarcastisch bedoeld was.

Nu moest ik toch ook wel lachen.

pi_24921054
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 22:40 schreef Sport_Life het volgende:
Gooi m samen met Awa in een cel van 2 m2 en geef ze beide een scherp mes..
Ik heb liever dat je ze beide een bot mes geeft!
Huh?
pi_24926425
Smerige kloteactie dit.....
Trouwens, om nog ff terug te komen op de strafmaat: de dader sloeg die jongen, waardoor die kwam te overlijden, aan de gevolgend van die klap. Hij plande de klap niet, maar het was een impuls. Dus geen moord, maar doodslag moet toch lukken?? Als je het zo bekijkt wel, lijkt mij....
  zaterdag 5 februari 2005 @ 04:18:52 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24931408
het raadsel van mijn motief voor een stilletocht is natuurlijk gebaseerd op cynisme. had niks met het late tijdstip te maken derhalve.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24931849
Allereerst mijn medeleven met de familie en zijn vrienden. Een mafkees, die kennelijk wekelijks geweldadigheden pleegt? Waarom loopt zo'n hufter dan nog vrij rond?
pi_24932908
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 22:02 schreef PAA-053 het volgende:
Smerige kloteactie dit.....
Trouwens, om nog ff terug te komen op de strafmaat: de dader sloeg die jongen, waardoor die kwam te overlijden, aan de gevolgend van die klap. Hij plande de klap niet, maar het was een impuls. Dus geen moord, maar doodslag moet toch lukken?? Als je het zo bekijkt wel, lijkt mij....
Dit is sowieso doodslag, neemt niet weg dat de dader een flinke straf moet krijgen. Hij heeft die jongen doodgeslagen en daar moet hij voor boeten. Of hij net nu zo had gewild of niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:06:29 #159
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_24933713
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dit is sowieso doodslag, neemt niet weg dat de dader een flinke straf moet krijgen. Hij heeft die jongen doodgeslagen en daar moet hij voor boeten. Of hij net nu zo had gewild of niet.
Wees daar nu niet te stellig over. We hebben niet voor niets de delicten "mishandeling (met de dood tot gevolg)" en "zware mishandeling (met de dood tot gevolg)".

Die delicten zijn voor gevallen waarin de dader wel opzettelijk het slachtoffer mishandelt, maar geen opzet heeft op de dood van de ander. Bij doodslag moet je ook opzet hebben op het daadwerkelijk doden van de ander. De dader moet dus bewust de aanmerkelijke kans hebben aanvaardt dat hij zijn slachtoffer zou doden met de klap.
pi_24933747
Iemand op de slaap slaan, iemand met een beetje verstand moet weten dat dat dodelijk kan aflopen. Typisch Nederlands weer om de dader al weer zo goed als vrij te pleiten omdat hij er allemaal niets aan kon doen en omdat het zo'n goede jongen was die altijd thee zette voor zijn oma.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24934827
Hoeveel wazige figuren zijn er nu nog die tegen loodzware straffen zijn voor dit soort excessen? Zijn er nog steeds domme idealisten die beweren dat dit soort moordenaars na een tbs-periode helemaal herboren en menslievens met de samenleving kunnen deelnemen? Ik hoop 't niet.
Iedereen die bewust een medemens van het leven beneemt moet voor altijd achter de tralies verdwijnen, of dat nou de tralies van de gevangenis of het Pieter Baan centrum zijn. Geen vervroegde vrijlatingen of verloven meer voor dit soort figuren. Sterker nog: lieden die door hun gedrag alleen al neigen tot midhandeling of moord mogen al direct naar het Pieter Baan Centrum worden gebracht en daar aan een Zaanse verhoormethode worden onderworpen. Geen clementie, geen waarschuwend vingertje. Er lopen al veel te veel agressievelingen buiten op wiens koppen duidelijk te lezen staat dat ze maar "dit" (*in knip nu met mijn duim en wijsvinger*) nodig hebben om te ontploffen. Maar daar wil, durft, of mag justitie niets aan doen. We hebben hier met de meeste urgentie een aan Nederlandse maatstaven aangepastt Zero Tolerance-aanpak nodig. Maar zolang onze leiders op het Haagse Binnenhof hier nog steeds de noodzaak niet toe zien, zal het voorlopig zo doorgaan: praktisch elk weekend zal iemand die uitgaat nooit meer thuiskomen. Ga je mee lekker effe stappen???!!!
pi_24934860
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:05 schreef luked45 het volgende:
Hoeveel wazige figuren zijn er nu nog die tegen loodzware straffen zijn voor dit soort excessen? Zijn er nog steeds domme idealisten die beweren dat dit soort moordenaars na een tbs-periode helemaal herboren en menslievens met de samenleving kunnen deelnemen? Ik hoop 't niet.
Iedereen die bewust een medemens van het leven beneemt moet voor altijd achter de tralies verdwijnen, of dat nou de tralies van de gevangenis of het Pieter Baan centrum zijn. Geen vervroegde vrijlatingen of verloven meer voor dit soort figuren. Sterker nog: lieden die door hun gedrag alleen al neigen tot midhandeling of moord mogen al direct naar het Pieter Baan Centrum worden gebracht en daar aan een Zaanse verhoormethode worden onderworpen. Geen clementie, geen waarschuwend vingertje. Er lopen al veel te veel agressievelingen buiten op wiens koppen duidelijk te lezen staat dat ze maar "dit" (*in knip nu met mijn duim en wijsvinger*) nodig hebben om te ontploffen. Maar daar wil, durft, of mag justitie niets aan doen. We hebben hier met de meeste urgentie een aan Nederlandse maatstaven aangepastt Zero Tolerance-aanpak nodig. Maar zolang onze leiders op het Haagse Binnenhof hier nog steeds de noodzaak niet toe zien, zal het voorlopig zo doorgaan: praktisch elk weekend zal iemand die uitgaat nooit meer thuiskomen. Ga je mee lekker effe stappen???!!!
Excuses voor de typefouten. Ik had al op "Invoeren" geklikt vóór ik het helemaal doorgelezen had.
pi_24935888
Wat interesseert het mij dat die jongen er spijt van heeft en later nog de maatschappij terug in wil, het slachtoffer krijgen we er niet mee terug. Wegwezen met dit soort mongolen, weg uit de samenleving met dit soort kneusjes.

Sluwe advocaten praten ze toch precies in wat ze moeten zeggen zodat het lijkt alsof het allemaal per ongeluk was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')