veranderingen van normen en waarden ..... geen opvoedingquote:Op donderdag 3 februari 2005 23:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Willen de heren en dames junks me dan vertellen wat de oorzaak van deze geweldstoename door autochtonen is?
Ehrm met het oog op de recente gebeurtenissen lijkt me dat dit sarcastisch bedoeld was.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Een stille toch voor de dader ? Ik lach me hier kapot![]()
![]()
Ik heb liever dat je ze beide een bot mes geeft!quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:40 schreef Sport_Life het volgende:
Gooi m samen met Awa in een cel van 2 m2 en geef ze beide een scherp mes..
Dit is sowieso doodslag, neemt niet weg dat de dader een flinke straf moet krijgen. Hij heeft die jongen doodgeslagen en daar moet hij voor boeten. Of hij net nu zo had gewild of niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:02 schreef PAA-053 het volgende:
Smerige kloteactie dit.....
Trouwens, om nog ff terug te komen op de strafmaat: de dader sloeg die jongen, waardoor die kwam te overlijden, aan de gevolgend van die klap. Hij plande de klap niet, maar het was een impuls. Dus geen moord, maar doodslag moet toch lukken?? Als je het zo bekijkt wel, lijkt mij....
Wees daar nu niet te stellig over. We hebben niet voor niets de delicten "mishandeling (met de dood tot gevolg)" en "zware mishandeling (met de dood tot gevolg)".quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit is sowieso doodslag, neemt niet weg dat de dader een flinke straf moet krijgen. Hij heeft die jongen doodgeslagen en daar moet hij voor boeten. Of hij net nu zo had gewild of niet.
Excuses voor de typefouten. Ik had al op "Invoeren" geklikt vóór ik het helemaal doorgelezen had.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:05 schreef luked45 het volgende:
Hoeveel wazige figuren zijn er nu nog die tegen loodzware straffen zijn voor dit soort excessen? Zijn er nog steeds domme idealisten die beweren dat dit soort moordenaars na een tbs-periode helemaal herboren en menslievens met de samenleving kunnen deelnemen? Ik hoop 't niet.
Iedereen die bewust een medemens van het leven beneemt moet voor altijd achter de tralies verdwijnen, of dat nou de tralies van de gevangenis of het Pieter Baan centrum zijn. Geen vervroegde vrijlatingen of verloven meer voor dit soort figuren. Sterker nog: lieden die door hun gedrag alleen al neigen tot midhandeling of moord mogen al direct naar het Pieter Baan Centrum worden gebracht en daar aan een Zaanse verhoormethode worden onderworpen. Geen clementie, geen waarschuwend vingertje. Er lopen al veel te veel agressievelingen buiten op wiens koppen duidelijk te lezen staat dat ze maar "dit" (*in knip nu met mijn duim en wijsvinger*) nodig hebben om te ontploffen. Maar daar wil, durft, of mag justitie niets aan doen. We hebben hier met de meeste urgentie een aan Nederlandse maatstaven aangepastt Zero Tolerance-aanpak nodig. Maar zolang onze leiders op het Haagse Binnenhof hier nog steeds de noodzaak niet toe zien, zal het voorlopig zo doorgaan: praktisch elk weekend zal iemand die uitgaat nooit meer thuiskomen. Ga je mee lekker effe stappen???!!!![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |