En hoeveel kost een auto zo in de maand.Dat bedrag kan ik er ook bij optellen.quote:Op woensdag 26 januari 2005 19:09 schreef harlingen het volgende:
1/3 van je netto loon kan je ongeveer besteden aan huur.
Op basis van 1125 euro kan je dus max. 375 euro aan huur betalen als je nog normaal wilt leven.
Misschien is dat in Belgie anders? Ik weet niet hoe het daar met wegenbelasting e.d. zit. Het hangt ook af wat voor auto je hebt.quote:Op woensdag 26 januari 2005 19:17 schreef Pearly het volgende:
gemiddeld kost een normal auto zo'n 20 eurocent per km.
Ja, ik hoor het al. Ik moet dringend een rijke vent zoeken.quote:Op woensdag 26 januari 2005 19:21 schreef harlingen het volgende:
[..]
Misschien is dat in Belgie anders? Ik weet niet hoe het daar met wegenbelasting e.d. zit. Het hangt ook af wat voor auto je hebt.
Je bent wegenbelasting kwijt en verzekeringen. Op een inkomen van 1125 euro wordt het krap een leuk huisje te hebben en een auto vind ik. Het zou mij niet lukken (maar mijn huur is al meer dan 600 euro).
Dat weet je nooit zeker, natuurlijk. Maar ik ga uit van dat bedrag als minimum, ja.quote:Op woensdag 26 januari 2005 19:17 schreef Troeta het volgende:
Weet je zeker dat je dit bedrag blijft krijgen de volgende jaren?
Ik heb iets op het oog voor 471 euro. Hopelijk is dat dus haalbaar.quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:19 schreef skiczukie het volgende:
450-500 euro.
Ik denk het wel. Exclusief dus?quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:41 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik heb iets op het oog voor 471 euro. Hopelijk is dat dus haalbaar.
Euhm, ja.quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:07 schreef skiczukie het volgende:
Elektriek, is dat Belgisch trouwens?
Volgens mij is België nog steeds goedkoper dan Nederland, dus misschien is het toch duur? Ik weet het niet meer zeker.quote:
471 lijkt me niet haalbaar met je huidige inkomen. Of heb je spaargeld achter de hand? Vloerbedekking, verf en inrichting is ook niet gratis. Alles wat je boven 1/3 van je loon aan huur gaat betalen is boven je budget. Helaas maar waar.quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:41 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik heb iets op het oog voor 471 euro. Hopelijk is dat dus haalbaar.
In dit geval zit ik dus 96 euro per maand boven die 1/3.quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:43 schreef harlingen het volgende:
Alles wat je boven 1/3 van je loon aan huur gaat betalen is boven je budget. Helaas maar waar.
Je zal hoe dan ook moeten bezuinigen op anderer dingen en om 10% van je inkomen te moeten bezuinigen vind ik veel.
Het is een beetje om te weten hoe krap ik dan zal zitten.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:38 schreef DennisMoore het volgende:
De 1/3 is toch slechts een richtlijn... geen harde reken-eis.
Is het dan niet beter om even je bankafschriften van de afgelopen maanden erbij te nemen, kijken welke uitgaven er telkens terugkomen, en even een soort van begroting te maken?quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:52 schreef Bass-Miss het volgende:
Het is een beetje om te weten hoe krap ik dan zal zitten.
Dat is nogal moeilijk te vergelijken omdat we nu met twee wonen en met twee aan boodschappen kwijt zijn. Hier een wasmachine hebben, dus hogere stroomkosten maar dan wel weer geen wasserettekosten...enz...quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:16 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is het dan niet beter om even je bankafschriften van de afgelopen maanden erbij te nemen, kijken welke uitgaven er telkens terugkomen, en even een soort van begroting te maken?
Veel nauwkeuriger dan een richtlijn van 'eenderde van het inkomen'.
Oja, dan is het inderdaad een stuk lastiger, en kun je bijna alleen maar uitgaan van globale bedragen van bv de Nibud-site... hoeveel is iemand per maand kwijt aan levensmiddelen etc.quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Dat is nogal moeilijk te vergelijken omdat we nu met twee wonen en met twee aan boodschappen kwijt zijn. Hier een wasmachine hebben, dus hogere stroomkosten maar dan wel weer geen wasserettekosten...enz...
Een auto kan je je niet veroorloven gezien je inkomen momenteel.quote:Op donderdag 27 januari 2005 08:08 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
In dit geval zit ik dus 96 euro per maand boven die 1/3.
Ik bezuinig op een auto. Kost een auto al niet gauw 96 euro per maand?
Inderdaad een richtlijn. Een richtlijn voor een gemiddeld inkomen. Met gas, water en licht kom je volgens mij uit op 50% van je inkomen en dan was er nog 30% voor eten en de rest voor de andere kosten.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:38 schreef DennisMoore het volgende:
De 1/3 is toch slechts een richtlijn... geen harde reken-eis.
Met twee is het idd een heel stuk gemakkelijker.quote:Op donderdag 27 januari 2005 19:57 schreef JK het volgende:
Maargoed, de prijzen in Belgie kunnen natuurlijk heel erg anders zijn, je kan idd beter een rijke vriend zoeken of in elk geval een jongen met een gelijk inkomen. Dan kan je van jouw (of zijn) inkomen alles betalen, het andere deel op een spaarrekening zetten en dat over een paar jaar te steken in een koophuis.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 21:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bij dat loon? zo'n 200 euro per maand is normaal denk ik, veel meer zou ik niet doen, omdat dat financieel gewoon niet verstandig is!
Dat denk je maar. Als een verhuurder ergens onderuit kan komen, probeert hij dat ook zeker (als ik hier alles opnoem, ben ik nog wel even bezig). In ieder geval heeft het me een aardige hoeveelheid euro's gekost om alles zo te krijgen zoals ik wil (en de verhuurder gaat er ook nog mee accoord, gezien het allemaal overduidelijke verbeteringen zijn). Echter, ik krijg er geen cent van terug.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 23:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je huurt heb je 0 kosten aan een huis. wat restjes behang, goedkope vloerbedekking, paar lappen voor de ramen en klaar.
Jaren geleden hadden we nog wel zoiets als 'sleutelgeld', maar dat mag tegenwoordig niet meer. (gelukkig maar)quote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:52 schreef Bass-Miss het volgende:
De eerste grote kost is natuurlijk de drie maanden borg. Komt dus meteen op 4 maanden betalen de eerste maand. Weet niet of dat in Nederland ook zo is.
Voor zo'n bedrag verwacht je inderdaad wel een huis dat er al redelijk uitziet. Ik ga er van uit dat je momenteel meerdere opties hebt (andere aanbiedingen van huurhuizen)?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 15:48 schreef Bass-Miss het volgende:
Hm, dat huis van 471 euro was dus niks.
Op zich was het wel een huis waar iets erg leuk van te maken was, maar om nu grote kosten te doen in een huurhuis...![]()
Er staan er wel nog te huur in deze buurt, maar dan aan 600-700 euro. Die staan dan wel in orde maar zijn niet te betalen op mijn eentje.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:11 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Voor zo'n bedrag verwacht je inderdaad wel een huis dat er al redelijk uitziet. Ik ga er van uit dat je momenteel meerdere opties hebt (andere aanbiedingen van huurhuizen)?
Succes met zoeken in ieder geval
Dat ga ik eens allemaal navragen dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:46 schreef DennisMoore het volgende:
Nouja, niet op te brengen... soms moet je wel.
Ik betaal nu ook een hoge particuliere huur. Veel meer dan ik aan hypotheeklasten kwijt zou zijn. Maarja, voor een hypotheek is een contract voor onbepaalde tijd vereist... En liefst ook een dubbel inkomen..
Dat hoeft niet hoor. Misschien wil er ook wel iemand borg voor je staan?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:46 schreef DennisMoore het volgende:
Ik betaal nu ook een hoge particuliere huur. Veel meer dan ik aan hypotheeklasten kwijt zou zijn. Maarja, voor een hypotheek is een contract voor onbepaalde tijd vereist... En liefst ook een dubbel inkomen..
En je kan niet bewijzen dat je al een tijd veel meer betaald?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:46 schreef DennisMoore het volgende:
Dat wil ik niet. Bovendien krijg ik over een half jaar (waarschijnlijk) een vast contract.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 20:58 schreef Tarak het volgende:
Dat hoeft niet hoor. Misschien wil er ook wel iemand borg voor je staan?
Zou wel kunnen, maar ik denk niet dat een hypotheekverstrekker daar naar kijkt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:22 schreef Bass-Miss het volgende:
En je kan niet bewijzen dat je al een tijd veel meer betaald?
Met en banksimulatie voor een rijhuis hier in de buurt kwam ik hier op uit:quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:17 schreef thaleia het volgende:
Hm, wees niet te optimistisch over de hypotheeklasten. Daar komen allerlei bijkomende kosten nog bij die je als huurder niet hebt. Ik heb van vrienden begrepen dat wat zij netto aan woonlasten kwijt zijn (dus nadat er 1 of ander belastingvoordeel van af is getrokken en allerlei andere dingen weer bij zijn geteld) per maand op zo'n 100 euro hoger uitkomt dan wat funda als geschatte maandlasten meldt. Nou weet ik niet hoe goedkoop de huizen in jullie buurt zijn, maar waar ik woon mag je toch ook wel uitgaan van minimaal 600 euro woonlasten als je een huis koopt.
Heb volgende week een afspraak, ben benieuwd...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat ga ik eens allemaal navragen dus.
Je hebt ze van 50.000, maar die zijn dan wel totaal te renoveren.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:23 schreef thaleia het volgende:
Huizenprijzen van 80000 euro?! Ja, dan kan ik me voorstellen dat je over kopen nadenkt
quote:Te koop : Rijwoning
Omgeving: Stedelijk
Algemene gegevens
Oppervlakte grond: 130 m² Bouwjaar: -
Typebebouwing: Gesloten
Tuin: Ja Oriëntatie: Zuid-West
Interieur
Aantal slaapkamers: 2 Aantal badkamers: 1
Aantal toiletten: 1
Prijs
Prijs Te Koop: 76.000,00 EUR
Comfort
Beschrijving comfort: Tuinhuis, Veranda, Terras
Meer info
Bebouwde opp.: 90 m² Bewoonb. opp.: -
Aanwezige garages: Geen
Opmerkingen
Detail status: Verhuurd
Beschrijving
Goed onderhouden rijwoning met tuin. Spotprijs: ¤ 76.000 voor de naakte eigendom. 90 m² bebouwd + tuin 40 m².
Je bedoelt dus een contract voor onbepaalde tijd?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 16:46 schreef DennisMoore het volgende:
Que?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:22 schreef Hanneman het volgende:
Je bedoelt dus een contract voor onbepaalde tijd?
Sorry, ik wilde wat anders vragen eigenlijk. Maar eerlijk gezegd weet ik nu niet meer wat..quote:
Neen, dat was een ander huis waarvoor ik gebeld had. En idd, moest ik dat kopen hebben de huurders het recht om er nog drie tot vijf jaar in te blijven. en dan pas kon ik ze er na een opzeg van zes maanden uitzetten. Dat was dus geen optie.quote:Op zondag 20 februari 2005 13:09 schreef frederik het volgende:
Bass-miss, ik weet niet of die aanbieding van 76.000 dit huis betreft, en wat de huurbeschermingsregels in Belgie inhouden, maar voor jouw wensen zou dat detail (verhuurd) in Nederland geen detail meer zijn (je krijgt huurders er heel moeilijk uit namelijk in Nederland)
Wat betreft prijzen van belgische huizen, ik ken ze niet, maar je moet als Nederlander niet raar opkijken van de lage prijzen in het buitenland. Dat is mede een gevolg van het belastingvoordeel wat wij als enig land in deze omgeving kennen (een belg of duitser heeft de bruto hypotheeklasten ook gelijk netto, wij in Nederland bieden zoveel op een huis dat we die belastingmaatregel wel nodig hebben, en dan ook per maand uitbetaald graag anders hebben we nog financiele problemen)
Juist gebeld naar de notaris. Ik kan mijn bod gerust doen en dat geven ze dan door aan de eigenaars. Wat ze er eerst niet bij vertelde was dat dat bod dan bindend zou zijn. Gelukkig dat ik het vroeg.quote:Op zondag 20 februari 2005 12:23 schreef Bass-Miss het volgende:
Gisteren naar een huisje gaan kijken. Ben er op slag verliefd op geworden. Maar helaas is het, hoewel er nog een oud vrouwtje in gewoond heeft, niet echt bewoonbaar... En dus met de renovatiekosten erbij veel te duur.... 'zucht'.
Maar ik ga toch een bod doen, ge weet nooit...
Waarom is VVE dan niet van toepassing?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
Vve is niet van toepassing, is een gewoon rijtjeshuis.
Wanneer er geen VVE is, komt ook groot onderhoud voor eigen rekening..quote:Onderhoudskosten zijn idd ook wel iets om rekening mee te houden.
Ja maar... ja maar...quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:56 schreef Alicey het volgende:
Waarom is VVE dan niet van toepassing?
Het kan zijn dat er geen VVE is, maar dat volgt niet uit het feit dat het een rijtjeshuis is..
[sub]
Ja, klopt, heb je idd gelijk in, niet bij nagedacht...
[quote]
Wanneer er geen VVE is, komt ook groot onderhoud voor eigen rekening..
Sorry babequote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja maar... ja maar...Ik wil dat je leuk enthousiast en positief bent.
Ik ben al een soort van reddeloos verloren...
Ken dat. Ik wil ook niet meer horen dat 'het niet haalbaar is', een krot is, enzz...quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja maar... ja maar...Ik wil dat je leuk enthousiast en positief bent.
Ik ben al een soort van reddeloos verloren...
Je hebt helemaal gelijk hoor!quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:04 schreef Alicey het volgende:
Sorry babe
Ik probeer een beetje overal aan te denken.
Ik heb zelf geen ervaring met huizen kopen, maar heb me wel een tijdje georienteerd. Verkijk je niet op de kosten die er bij komen.
Hoe heb je dit berekend? Met de rente vast voor 1 jaar ofzo? Volgens mij betaal je eerder 650 netto voor de hypotheek dan 385...quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Huis wat ik heb gezien zou als aankoopbedrag 167800 Eur zijn (incl. KK enzo).
Door een combi hypotheek (grof berekend) zou ik uitkomen op bruto maandlasten van 631 Eur en netto 385.
Is een (grove) berekening op de Rabo site.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:10 schreef Reintje het volgende:
Reken op ¤200 WOZ, ¤250 afvalheffing, en per kub gebruikt water 0,2cent rioolheffing.
(Toevallig net vanmorgen allemaal uitgezocht)
Hoe kom jij aan dat grote bruto/netto verschil?
Rente 5 jaar vast, zie mijn reactie hierboven voor de rest.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:14 schreef harlingen het volgende:
Hoe heb je dit berekend? Met de rente vast voor 1 jaar ofzo? Volgens mij betaal je eerder 650 netto voor de hypotheek dan 385...
Maar dan nog is kopen beter.
Je weet te weinig van de materie ben ik bang. Er zijn goede boeken te koop bij o.a. de vereniging eigen huis. Voor een euro of 30 heb je 2 tot 3 boeken en na het lezen ervan weet je echt alles. Je moet je goed voorbereiden en dat doe je nu niet.quote:Op maandag 21 februari 2005 10:04 schreef Bass-Miss het volgende:
De enige aanvaardbare manier voor mij is dus nog eens gaan kijken met een aannemer en deze eerst een offerte laten opstellen. Hoe moet ik anders weten of dat huis binnen mijn budget blijft?
Daarom juist dat ik eerst van een renovatiebedrijf op papier wil wat de kosten en de duur van de werken zouden zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:20 schreef harlingen het volgende:
[..]
Je weet te weinig van de materie ben ik bang. Er zijn goede boeken te koop bij o.a. de vereniging eigen huis. Voor een euro of 30 heb je 2 tot 3 boeken en na het lezen ervan weet je echt alles. Je moet je goed voorbereiden en dat doe je nu niet.
Ik zou met een lening van 95.000 aan 3 % op 398 euro per maand liggen, wat in het allerergste geval na 4 jaar op 6% kan komen en daar de rest van de tijd kan blijven. In dat geval zit ik aan 550 euro per maand. Dan zal het krabben worden idd, maar nt om te zeggen ondoenbaar.quote:Zoiezo vraag ik me af of het uberhaupt wel verstandig is om te kopen als je maar 80.000 kan lenen. Daarnaast heb je in je berekening van de maandlasten gebruik gemaakt van 3,3% rente, de rente kan ook omhoog gaan hoor! Wat nu als de rente onverhoopt op bijv. 12% komt te liggen (is in het verleden vaker gebeurd!). Kan je dan nog je huis betalen?
¤631 bruto zal ongeveer uitkomen op een netto rente van ¤465,-, daar overheen zit je dan met een verzekering wat al gauw ¤90.- zal kosten, een iets hoger deel aan WOZ en afvalstoffenheffing. ONderhoudskosten komen er bij, maar als je zelf ietwat handig bent kun je daar op besparen, en mogelijk dat je met een vereniging van eigenaren wel een goedkoop contract met een klussenbedrijf af kunt sluiten. Schatting dus dat je in totaal lager uitkomt dan nu met huren, en dat dit verschil alleen maar groter gaat worden want de huren die blijven zeker stijgen.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Kan er iemand even met me mee denken?
Heb net een huis gezien dat ik stiekem toch wel heel erg leuk vind...
Ik betaal op dit moment 650 Eur huur.
Huis wat ik heb gezien zou als aankoopbedrag 167800 Eur zijn (incl. KK enzo).
Door een combi hypotheek (grof berekend) zou ik uitkomen op bruto maandlasten van 631 Eur en netto 385.
Da's dus een stukje lager dan wat ik nu betaal, zeker het netto verhaal. Maar... je gaat dan natuurlijk wel weer het 'eigenaarsdeel' of hoe dat dan ook heet betalen over je gemeentelijke belastingen etc. etc.
Ik zit me even af te vragen in hoeverre ik er op achteruit zou gaan bij het kopen van dat huis?
Het liefst ga ik namelijk qua maandlasten iets omlaag...
Anyone?
Ik denk dan ook dat dit duidelijk invloed moet hebben op de prijs van de woning. Is het daarom een woning die nu goedkoop lijkt of ligt de prijs van deze woning mogelijk hoger dan die van andere woningen in dat rijtje?? Je zou in elk geval kunnen informeren wat dit funderingsherstel gaat kosten en dat mee kunnen nemen in de onderhandelingen met de makelaar.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 12:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat zijn dus dingen waar ik ook over zit te denken. Huurlasten die sowieso zullen blijven stijgen...
Minpuntje, heb net de makelaar gebeld en dat waar ik al een klein beetje voor vreesde is waar, er moet funderingsherstel plaatsvinden. Dat is het geval bij heel veel huizen in die buurt en meestal staat dat er wel bij in de advertentie. Hier niet dus.
Maar het moet dus wel gebeuren en dat is een behoorlijke smak geld extra...
.... wie gaat dat betalen,.....Sinterklaasquote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:35 schreef bankrupcy het volgende:
Dan zou ik eerst het funderingsherstel laten uitvoeren voordat ik het pand zou kopen.
Zo kan ik ook goedkoop uit zijn. Grootste deel betaal je aan rente, en bouw je niets mee op.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is een (grove) berekening op de Rabo site.
Zou een hypotheek zijn met 32200 aflossen (OpMaat Hypotheek) en 135600 aflossingsvrij waardoor je optimaal gebruik kan maken van de hypotheekrente aftrek.
Of je verkoopt je huisje en gaat hurenquote:Op woensdag 23 februari 2005 01:27 schreef frederik het volgende:
Aan het einde zal de bank toch zeggen, nu graag in 1 keer aflossen
Ja, natuurlijk kan dat, maar soms kom je ineens een huis tegen wat toch wel heel, heel, heel erg leuk is...quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:27 schreef frederik het volgende:
je kunt ook 5 jaar huren, en over 5 jaar kijken wat je doet.
Tuurlijk is dit nu de betere oplossing, is het over 5 jaar ook.
Je vergeet alleen dat er wel ooit afgelost mag worden. Aan het einde zal de bank toch zeggen, nu graag in 1 keer aflossen
Kijk, hier heb ik idd iets aan. Moet sowieso nog met de bank gaan praten voor ik uberhaupt een bod ga doen. Even helemaal goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en wat de lasten zullen zijn...quote:Op woensdag 23 februari 2005 08:34 schreef dop het volgende:
Brighteyes die combie oplossing is leuk maar ik zou toch een iets groter deel aflossen
zo dek je je beter in tegen een rente stijging en prijs daling.
je mag er tocch wel van uit gaan dat de rente marginaal zal dalen . en eerder zal stijgen.
nu lijkt dan ook het moment om voor de langere termijn te kiezen volgens mij
Mij hebben ze bij de bank verteld dat ze uitgaan van 50% bij een inkomen groter dan 2250 euro en 30% bij een inkomen kleiner dan 2250 euro om aan de lening te besteden. Dat is de regel van de consumentenwet.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand trouwens ook hoe het precies zit met de 'regel' dat je ongeveer een derde van je inkomen kunt 'verwonen', dat je dan in principe wel uit moet komen?
Is dat dan kale huur/hypotheek, of inclusief gas-water-licht en andere woonlasten?
Ik snap je niet helemaal geloof ik.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Mij hebben ze bij de bank verteld dat ze uitgaan van 50% bij een inkomen groter dan 2250 euro en 30% bij een inkomen kleiner dan 2250 euro om aan de lening te besteden. Dat is de regel van de consumentenwet.
Ofwel gaan ze uit van een minimum van 750 euro dat moet overblijven na de maandelijkse betaling van je lening.
Klopt, maar met een inkomen van 2250 zit je wel net op die grens van 50%. Dus zou je in dat geval 1125 maandelijks aan je lening kunnen besteden ook. Het zijn maar richtlijnen, he.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal geloof ik.
30% van 2250 = 675 om aan een lening te besteden, dan hou je toch nog 2250 - 675 = 1575 over?
Of lees ik het verkeerd?
Nou nee, de bank heeft er geen problemen mee als jij blijft lenen. Of jij daar zin in hebt zonder HRA, is aan jou.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:27 schreef frederik het volgende:
je kunt ook 5 jaar huren, en over 5 jaar kijken wat je doet.
Tuurlijk is dit nu de betere oplossing, is het over 5 jaar ook.
Je vergeet alleen dat er wel ooit afgelost mag worden. Aan het einde zal de bank toch zeggen, nu graag in 1 keer aflossen
Maar als het je nu lukt om in je eentje rond te komen met 650 enkel aan huur dan moet dat toch geen probleem zijn?quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ok. Maar dan snap ik wat je zegt. Dan is het dus zeg maar 30% aan de lening, exclusief GWL en andere vaste woonlasten. Dat maakt nogal een verschilletje namelijk...
Klopt... ik vroeg me alleen af of ik heel erg omhoog zou gaan met het eigenaarsdeel van bepaalde belastingen enzo.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:40 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Maar als het je nu lukt om in je eentje rond te komen met 650 enkel aan huur dan moet dat toch geen probleem zijn?
Idem hier. Zaterdag een afspraak met een aannemer om te zien wat de kosten zijn...quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:00 schreef Brighteyes het volgende:
Pffff, het is heel heel erg leuk... maar het is ook heel erg veel werk...
Heeft diezelfde bank er nog steeds geen problemen mee indien jij 110 jaar bent, en hem weer voor 30 jaar wilt verlengen, en bovendien alleen rente wenst blijven te betalen, en ook nog eens verlangt dat er bij overlijden geen financiele problemen ontstaan? Dat alles natuurlijk tegen dit leuke aanbod van 600 euro bruto per maandquote:Op woensdag 23 februari 2005 13:23 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Nou nee, de bank heeft er geen problemen mee als jij blijft lenen. Of jij daar zin in hebt zonder HRA, is aan jou.
juist, en zolang de schuld kleiner is als de executiewaarde dan gaann ze net je in zee.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Die bank zal daar weinig problemen mee hebben, want die hebben toch altijd dat huis als onderpand?
Dus het zou kunnen dat het geen probleem is om 95.000 te lenen voor het huis + schrijfkosten en wel om datzelfde bedrag te lenen voor het huis + schrijfkosten + renovatie.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:54 schreef dop het volgende:
dat maakt een verschil afhankelijk hoe groot het deel is wat extra word geleend
geef je 40000 uit aan renovatie dan wil dat niet zeggen dat het huis 40000 meer waard is
daar uit volgt dat het renovatie deel meer risico is voor de bank
''Beste Dorien,quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:06 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dus het zou kunnen dat het geen probleem is om 95.000 te lenen voor het huis + schrijfkosten en wel om datzelfde bedrag te lenen voor het huis + schrijfkosten + renovatie.
Shit, nog maar eens gaan navragen dus.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |