.... wie gaat dat betalen,.....Sinterklaasquote:Op dinsdag 22 februari 2005 17:35 schreef bankrupcy het volgende:
Dan zou ik eerst het funderingsherstel laten uitvoeren voordat ik het pand zou kopen.
Zo kan ik ook goedkoop uit zijn. Grootste deel betaal je aan rente, en bouw je niets mee op.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is een (grove) berekening op de Rabo site.
Zou een hypotheek zijn met 32200 aflossen (OpMaat Hypotheek) en 135600 aflossingsvrij waardoor je optimaal gebruik kan maken van de hypotheekrente aftrek.
Of je verkoopt je huisje en gaat hurenquote:Op woensdag 23 februari 2005 01:27 schreef frederik het volgende:
Aan het einde zal de bank toch zeggen, nu graag in 1 keer aflossen
Ja, natuurlijk kan dat, maar soms kom je ineens een huis tegen wat toch wel heel, heel, heel erg leuk is...quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:27 schreef frederik het volgende:
je kunt ook 5 jaar huren, en over 5 jaar kijken wat je doet.
Tuurlijk is dit nu de betere oplossing, is het over 5 jaar ook.
Je vergeet alleen dat er wel ooit afgelost mag worden. Aan het einde zal de bank toch zeggen, nu graag in 1 keer aflossen
Kijk, hier heb ik idd iets aan. Moet sowieso nog met de bank gaan praten voor ik uberhaupt een bod ga doen. Even helemaal goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en wat de lasten zullen zijn...quote:Op woensdag 23 februari 2005 08:34 schreef dop het volgende:
Brighteyes die combie oplossing is leuk maar ik zou toch een iets groter deel aflossen
zo dek je je beter in tegen een rente stijging en prijs daling.
je mag er tocch wel van uit gaan dat de rente marginaal zal dalen . en eerder zal stijgen.
nu lijkt dan ook het moment om voor de langere termijn te kiezen volgens mij
Mij hebben ze bij de bank verteld dat ze uitgaan van 50% bij een inkomen groter dan 2250 euro en 30% bij een inkomen kleiner dan 2250 euro om aan de lening te besteden. Dat is de regel van de consumentenwet.quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Weet iemand trouwens ook hoe het precies zit met de 'regel' dat je ongeveer een derde van je inkomen kunt 'verwonen', dat je dan in principe wel uit moet komen?
Is dat dan kale huur/hypotheek, of inclusief gas-water-licht en andere woonlasten?
Ik snap je niet helemaal geloof ik.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Mij hebben ze bij de bank verteld dat ze uitgaan van 50% bij een inkomen groter dan 2250 euro en 30% bij een inkomen kleiner dan 2250 euro om aan de lening te besteden. Dat is de regel van de consumentenwet.
Ofwel gaan ze uit van een minimum van 750 euro dat moet overblijven na de maandelijkse betaling van je lening.
Klopt, maar met een inkomen van 2250 zit je wel net op die grens van 50%. Dus zou je in dat geval 1125 maandelijks aan je lening kunnen besteden ook. Het zijn maar richtlijnen, he.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik snap je niet helemaal geloof ik.
30% van 2250 = 675 om aan een lening te besteden, dan hou je toch nog 2250 - 675 = 1575 over?
Of lees ik het verkeerd?
Nou nee, de bank heeft er geen problemen mee als jij blijft lenen. Of jij daar zin in hebt zonder HRA, is aan jou.quote:Op woensdag 23 februari 2005 01:27 schreef frederik het volgende:
je kunt ook 5 jaar huren, en over 5 jaar kijken wat je doet.
Tuurlijk is dit nu de betere oplossing, is het over 5 jaar ook.
Je vergeet alleen dat er wel ooit afgelost mag worden. Aan het einde zal de bank toch zeggen, nu graag in 1 keer aflossen
Maar als het je nu lukt om in je eentje rond te komen met 650 enkel aan huur dan moet dat toch geen probleem zijn?quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ok. Maar dan snap ik wat je zegt. Dan is het dus zeg maar 30% aan de lening, exclusief GWL en andere vaste woonlasten. Dat maakt nogal een verschilletje namelijk...
Klopt... ik vroeg me alleen af of ik heel erg omhoog zou gaan met het eigenaarsdeel van bepaalde belastingen enzo.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:40 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Maar als het je nu lukt om in je eentje rond te komen met 650 enkel aan huur dan moet dat toch geen probleem zijn?
Idem hier. Zaterdag een afspraak met een aannemer om te zien wat de kosten zijn...quote:Op woensdag 23 februari 2005 18:00 schreef Brighteyes het volgende:
Pffff, het is heel heel erg leuk... maar het is ook heel erg veel werk...
Heeft diezelfde bank er nog steeds geen problemen mee indien jij 110 jaar bent, en hem weer voor 30 jaar wilt verlengen, en bovendien alleen rente wenst blijven te betalen, en ook nog eens verlangt dat er bij overlijden geen financiele problemen ontstaan? Dat alles natuurlijk tegen dit leuke aanbod van 600 euro bruto per maandquote:Op woensdag 23 februari 2005 13:23 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Nou nee, de bank heeft er geen problemen mee als jij blijft lenen. Of jij daar zin in hebt zonder HRA, is aan jou.
juist, en zolang de schuld kleiner is als de executiewaarde dan gaann ze net je in zee.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Die bank zal daar weinig problemen mee hebben, want die hebben toch altijd dat huis als onderpand?
Dus het zou kunnen dat het geen probleem is om 95.000 te lenen voor het huis + schrijfkosten en wel om datzelfde bedrag te lenen voor het huis + schrijfkosten + renovatie.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:54 schreef dop het volgende:
dat maakt een verschil afhankelijk hoe groot het deel is wat extra word geleend
geef je 40000 uit aan renovatie dan wil dat niet zeggen dat het huis 40000 meer waard is
daar uit volgt dat het renovatie deel meer risico is voor de bank
''Beste Dorien,quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:06 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dus het zou kunnen dat het geen probleem is om 95.000 te lenen voor het huis + schrijfkosten en wel om datzelfde bedrag te lenen voor het huis + schrijfkosten + renovatie.
Shit, nog maar eens gaan navragen dus.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |