abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24812401
De eerste grote kost is natuurlijk de drie maanden borg. Komt dus meteen op 4 maanden betalen de eerste maand. Weet niet of dat in Nederland ook zo is.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:57:45 #52
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24812464
in nederland is dat niet zo! Ik schrok daar van hier toen ik in Belgie kwam wonen! , gelukkig heeft mijn werkgever dat voorgeschoten. In Nederland heeft de huurder ook veel meer rechten trouwens, ik vind het huurdersrecht in Belgie niet best, al is de markt op zich wel gezonder.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 29 januari 2005 @ 13:33:39 #53
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_24813835
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:52 schreef Bass-Miss het volgende:
De eerste grote kost is natuurlijk de drie maanden borg. Komt dus meteen op 4 maanden betalen de eerste maand. Weet niet of dat in Nederland ook zo is.
Jaren geleden hadden we nog wel zoiets als 'sleutelgeld', maar dat mag tegenwoordig niet meer. (gelukkig maar)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_24816357
Ja, je krijgt het normaal gezien wel terug, maar je moet het iig wel liggen hebben he.
pi_24864586
Hm, dat huis van 471 euro was dus niks.
Op zich was het wel een huis waar iets erg leuk van te maken was, maar om nu grote kosten te doen in een huurhuis...
pi_24864635
wat is dit nou weer voor kuttopic
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:11:29 #57
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_24865027
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 15:48 schreef Bass-Miss het volgende:
Hm, dat huis van 471 euro was dus niks.
Op zich was het wel een huis waar iets erg leuk van te maken was, maar om nu grote kosten te doen in een huurhuis...
Voor zo'n bedrag verwacht je inderdaad wel een huis dat er al redelijk uitziet. Ik ga er van uit dat je momenteel meerdere opties hebt (andere aanbiedingen van huurhuizen)?
Succes met zoeken in ieder geval
pi_24865122
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:11 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Voor zo'n bedrag verwacht je inderdaad wel een huis dat er al redelijk uitziet. Ik ga er van uit dat je momenteel meerdere opties hebt (andere aanbiedingen van huurhuizen)?
Succes met zoeken in ieder geval
Er staan er wel nog te huur in deze buurt, maar dan aan 600-700 euro. Die staan dan wel in orde maar zijn niet te betalen op mijn eentje.
Ik denk dat ik de koophuizen ook maar eens in het oog ga houden en een bezoekje aan de bank breng.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 16:25:43 #59
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_24865262
Voor dergelijke bedragen kun je inderdaad overwegen om informatie over koophuizen in te winnen. Huurprijzen van 600-700 euro zijn gewoon niet op te brengen.
pi_24865599
Nouja, niet op te brengen... soms moet je wel.

Ik betaal nu ook een hoge particuliere huur. Veel meer dan ik aan hypotheeklasten kwijt zou zijn. Maarja, voor een hypotheek is een contract voor onbepaalde tijd vereist... En liefst ook een dubbel inkomen. .
pi_24865636
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:46 schreef DennisMoore het volgende:

Ik betaal nu ook een hoge particuliere huur. Veel meer dan ik aan hypotheeklasten kwijt zou zijn. Maarja, voor een hypotheek is een contract voor onbepaalde tijd vereist... En liefst ook een dubbel inkomen. .
Dat ga ik eens allemaal navragen dus.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 20:58:35 #62
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24870206
quote:

Dat hoeft niet hoor. Misschien wil er ook wel iemand borg voor je staan?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24870718
quote:

En je kan niet bewijzen dat je al een tijd veel meer betaald?
pi_24870817
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 20:58 schreef Tarak het volgende:

Dat hoeft niet hoor. Misschien wil er ook wel iemand borg voor je staan?
Dat wil ik niet. Bovendien krijg ik over een half jaar (waarschijnlijk) een vast contract.
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 21:22 schreef Bass-Miss het volgende:

En je kan niet bewijzen dat je al een tijd veel meer betaald?
Zou wel kunnen, maar ik denk niet dat een hypotheekverstrekker daar naar kijkt.
pi_24891005
Hm, wees niet te optimistisch over de hypotheeklasten. Daar komen allerlei bijkomende kosten nog bij die je als huurder niet hebt. Ik heb van vrienden begrepen dat wat zij netto aan woonlasten kwijt zijn (dus nadat er 1 of ander belastingvoordeel van af is getrokken en allerlei andere dingen weer bij zijn geteld) per maand op zo'n 100 euro hoger uitkomt dan wat funda als geschatte maandlasten meldt. Nou weet ik niet hoe goedkoop de huizen in jullie buurt zijn, maar waar ik woon mag je toch ook wel uitgaan van minimaal 600 euro woonlasten als je een huis koopt.
pi_24896599
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:17 schreef thaleia het volgende:
Hm, wees niet te optimistisch over de hypotheeklasten. Daar komen allerlei bijkomende kosten nog bij die je als huurder niet hebt. Ik heb van vrienden begrepen dat wat zij netto aan woonlasten kwijt zijn (dus nadat er 1 of ander belastingvoordeel van af is getrokken en allerlei andere dingen weer bij zijn geteld) per maand op zo'n 100 euro hoger uitkomt dan wat funda als geschatte maandlasten meldt. Nou weet ik niet hoe goedkoop de huizen in jullie buurt zijn, maar waar ik woon mag je toch ook wel uitgaan van minimaal 600 euro woonlasten als je een huis koopt.
Met en banksimulatie voor een rijhuis hier in de buurt kwam ik hier op uit:

Kredietbedrag: 81 781,86 EUR
Looptijd: 240 maanden
Kredietformule: 1-1-1 (+3%/-3%)
Jaarlijkse reële rentevoet: 3,5 %
Maandelijkse rentevoet: 0,2871 %

Eerste maandelijkse betaling: 472,01 EUR
Eerste premiebetaling schuldsaldo:
(vrijblijvende berekening) 27,17 EUR
pi_24902486
Als dit klopt weet ik wel wat kiezen...

Maandelijks te betalen: 375,00 EUR
Looptijd: 360 maanden
Kredietformule: 1-1-1 (+3%/-3%)
Jaarlijkse reële rentevoet: 3,5 %
Maandelijkse rentevoet: 0,2871 %

Maximaal te ontlenen bedrag: 84 082,36 EUR
pi_24907345
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 16:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat ga ik eens allemaal navragen dus.
Heb volgende week een afspraak, ben benieuwd...
pi_24926871
Huizenprijzen van 80000 euro?! Ja, dan kan ik me voorstellen dat je over kopen nadenkt
pi_24941667
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 22:23 schreef thaleia het volgende:
Huizenprijzen van 80000 euro?! Ja, dan kan ik me voorstellen dat je over kopen nadenkt
Je hebt ze van 50.000, maar die zijn dan wel totaal te renoveren.

Maar zoiets bv. lijkt me wel te doen:
quote:
Te koop : Rijwoning

Omgeving: Stedelijk

Algemene gegevens

Oppervlakte grond: 130 m² Bouwjaar: -
Typebebouwing: Gesloten
Tuin: Ja Oriëntatie: Zuid-West
Interieur
Aantal slaapkamers: 2 Aantal badkamers: 1
Aantal toiletten: 1
Prijs
Prijs Te Koop: 76.000,00 EUR
Comfort
Beschrijving comfort: Tuinhuis, Veranda, Terras
Meer info
Bebouwde opp.: 90 m² Bewoonb. opp.: -
Aanwezige garages: Geen
Opmerkingen
Detail status: Verhuurd
Beschrijving
Goed onderhouden rijwoning met tuin. Spotprijs: ¤ 76.000 voor de naakte eigendom. 90 m² bebouwd + tuin 40 m².
pi_25153575
quote:

Je bedoelt dus een contract voor onbepaalde tijd?
pi_25153727
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 23:22 schreef Hanneman het volgende:

Je bedoelt dus een contract voor onbepaalde tijd?
Que? .
pi_25154293
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 23:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Que? .
Sorry, ik wilde wat anders vragen eigenlijk. Maar eerlijk gezegd weet ik nu niet meer wat..

* voelt zich dom nu!
pi_25176762
Gisteren naar een huisje gaan kijken. Ben er op slag verliefd op geworden. Maar helaas is het, hoewel er nog een oud vrouwtje in gewoond heeft, niet echt bewoonbaar... En dus met de renovatiekosten erbij veel te duur.... 'zucht'.

Maar ik ga toch een bod doen, ge weet nooit...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')