Waar kan ik de dubbel CD vinden van NINE INCH NAILS -And all what have couk been? hij namelijk vrij moeilijk te krijgen en bij LARGE is hij uitverkocht.
Ik natuurlijk mijn huis verlaten om in de stad bij een CD-winkel te gaan kijken, maar waar vind ik een stad??
quote:Wrijf het maar in
Op donderdag 28 februari 2002 16:34 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Heeh een Nine Inch Nails Topic waar niemand op gereageerd heeft.
quote:He, he! Je bent te gast, hoor!
Tot nu Toe dan want IK, Ja Ik ga het overnemen
quote:Ik zag die CD vandaag toch echt bij Kroeze liggen...
Op donderdag 28 februari 2002 22:19 schreef Ceased2Be het volgende:
Sterker nog, large heeft hem nog nooit binnen gehad. NIN heeft leveringsproblemen met de cd's en verwacht ze pas over een paar weken in europa.
quote:tut tut, niet te veel praatjes... 't Is en blijft Mark's topic. Daar ga je met eerbied en respect mee om. Anders bellen we de topic politie of gaan met onze eigen topic-vigilantes aan de slag
Heeh een Nine Inch Nails Topic waar niemand op gereageerd heeft. Tot nu Toe dan want IK, Ja Ik ga het overnemen,
BTW de hobbies in je profiel komen me bekend voor... Brusselmans?
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 28-02-2002 22:27]
quote:Hey daar ben ik toen geweest, das wel eeuwen terug zeg, ik was onder de indruk van de griezel links op het podium verder was het wel goed en kon het voor de verandering eens goed zien.
Op maandag 29 november 1999 17:12 schreef Mark het volgende:
Gezien de eerdere discussie over Rammstein en de volle zaal gisteravond, geloof ik dat er meerdere FOKkers naar Nine Inch Nails in Tilburg zijn geweest.<BR>Vraag: wat vonden jullie er van? Met name ben ik benieuwd wat jullie van dat enorme filmscherm vonden!
Men waar komt dit topic eigenlijk vandaan
quote:Uit de krochten van Fok! De schatkamers waar de echte oldbies (oerFok!ker) hun pareltjes hebben liggen
Op donderdag 28 februari 2002 22:25 schreef Kimmie het volgende:[..]
quote:Onder een enorme stoflaag
Op donderdag 28 februari 2002 22:25 schreef Kimmie het volgende:
quote:Hahaha, ben jij bij de 9 inch nails geweest kimmie?, dat had ik niet achter je gezocht..
Op donderdag 28 februari 2002 22:25 schreef Kimmie het volgende:[..]
Hey daar ben ik toen geweest, das wel eeuwen terug zeg, ik was onder de indruk van de griezel links op het podium verder was het wel goed en kon het voor de verandering eens goed zien.
quote:you don't know me
Op donderdag 28 februari 2002 22:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Hahaha, ben jij bij de 9 inch nails geweest kimmie?, dat had ik niet achter je gezocht..
Ik heb ook nog ergens onder het stof een bandje van die muziek, superalternatief en behoorlijk depressieve muziek, met als toppunt zo'n nummer waarbij je de hele tijd zo'n stofzuiger hoort...
ik vind het trouwens helemaal niet depressief, een nummer met een stofzuiger erin komt me trouwens helemaal niet bekend voor
quote:Stond op zo'n blauwe CD, kweet niet hoe die heette, een maat van me had hem en ik heb hem toen op bandje gezet.. Dat moet ongeveer rond 1986 zijn geweest denk ik...
Op donderdag 28 februari 2002 22:31 schreef Kimmie het volgende:[..]
you don't know me
ik vind het trouwens helemaal niet depressief, een nummer met een stofzuiger erin komt me trouwens helemaal niet bekend voor
quote:'fixed' oid, heb hem ff niet bij de hand, beetje obscure ceedee ja
Op donderdag 28 februari 2002 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Stond op zo'n blauwe CD, kweet niet hoe die heette, een maat van me had hem en ik heb hem toen op bandje gezet.. Dat moet ongeveer rond 1986 zijn geweest denk ik...
quote:"Fixed" volgens mij.
Op donderdag 28 februari 2002 22:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Stond op zo'n blauwe CD, kweet niet hoe die heette, een maat van me had hem en ik heb hem toen op bandje gezet.. Dat moet ongeveer rond 1986 zijn geweest denk ik...
Remixes van "Broken".
Tamelijk bagger eigenlijk ("Broken" vind ik overigens wel aardig).
quote:stalk stalk
Op donderdag 28 februari 2002 22:34 schreef Mark het volgende:
Als er nog een Oscar bestaat voor "Langzaamst-startende-topic-dat-het-snelst-volkomt" dan kan ik maar beter wat tickets naar Hollywood gaan regelen!
quote:Klopt!
Op donderdag 28 februari 2002 22:38 schreef Doc het volgende:
"Broken" vind ik overigens wel aardig.
quote:Nee, die zal je niet horen. Die was toen nog stuk
Op donderdag 28 februari 2002 22:41 schreef Mark het volgende:[..]
Klopt!
* Mark zet Broken maar weer eens op. Toch eens luisteren of ik een kapotte stofzuiger hoor, die op Fixed gemaakt zou moeten zijn
stalk stalk
quote:Hmmm... ik ben hem nog nergens tegengekomen verder, waar zit die kroeze ergens?
Op donderdag 28 februari 2002 22:23 schreef Doc het volgende:[..]
Ik zag die CD vandaag toch echt bij Kroeze liggen...
-edit-
Hij is vandaag ook pas officieel in Europa uitgekomen zie ik net.
[Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 28-02-2002 23:55]
quote:De DVD ook?
Op donderdag 28 februari 2002 23:26 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Hmmm... ik ben hem nog nergens tegengekomen verder, waar zit die kroeze ergens?
-edit-
Hij is vandaag ook pas officieel in Europa uitgekomen zie ik net.
quote:Ik hoop van wel, ik had zowel de Digpack 2cd als de DVD in bestelling staan bij large. Volgens CDON.com is de releasedatum van de cd's 28 Februari.
Op vrijdag 01 maart 2002 01:26 schreef Black_Rainbow het volgende:[..]
De DVD ook?
quote:Dan moet ik Fixed ook maar weer eens opzetten, want een stofzuiger weet ik niets van....
Op donderdag 28 februari 2002 23:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat nummer staat er echt op hoor (op fixed dan) minuten lang alleen een stofzuigergeluid met wat vaag gewauwel op de achtergrond...
Artist - Title Release date
DVD:Nine Inch Nails - Live: And All That Could Have Been 2002-03-25
2CD:Nine Inch Nails - Live: And All That Could... Ltd 2002-03-11
godver!
quote:Hm bij de Mediamarkt (r'dam alexander) heb ik de 2-cd al zien staan.... en niet eens heel duur.
Op woensdag 06 maart 2002 10:56 schreef Ceased2Be het volgende:
hmmm nieuwe data voor de limited 2cd en de dvd volgens CDON.com:Artist - Title Release date
DVD:Nine Inch Nails - Live: And All That Could Have Been 2002-03-25
2CD:Nine Inch Nails - Live: And All That Could... Ltd 2002-03-11godver!
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 06-03-2002 11:51]
Bij Bullit in Eindhoven liggen de special editions met hopen. Toch wel de moeite waard geweest. maar goddomme 30 EURO is toch wel veel.
quote:probeer meteen de beste lijkt mij: the downward spiral.
Op zaterdag 09 maart 2002 22:06 schreef Machiel het volgende:
Ik wil nou eindelijk eens een NIN album gan checken welke kan ik t best mee beginnen? Ken er weinig van maar wat ik gehoord heb vond ik zeer ineresant zegmaarVond het lekker mysterieus erg gaaf in combinatie met ruige gitaren dat beviel me wel
en als je die leuk vind, luister dan ook naar pretty hate machine, further down the spiral, fragile, broken etc..
quote:Mijn absolute favoriet is Pretty Hate Machine (LP)
Op zaterdag 09 maart 2002 22:06 schreef Machiel het volgende:
Ik wil nou eindelijk eens een NIN album gan checken welke kan ik t best mee beginnen? Ken er weinig van maar wat ik gehoord heb vond ik zeer ineresant zegmaarVond het lekker mysterieus erg gaaf in combinatie met ruige gitaren dat beviel me wel
1. Head Like a Hole (Reznor)
2. Terrible Lie (Reznor)
3. Down in It (Reznor)
4. Sanctified (Reznor)
5. Something I Can Never Have (Reznor)
6. Kinda I Want To (Reznor)
7. Sin (Reznor)
8. That's What I Get (Reznor)
9. The Only Time (Reznor)
10. Ringfinger (Reznor)
Ben fan van deze LP, die ik in 1989 leerde kennen. Alles wat Trent Reznor daarna gedaan heeft is best aardig (aantal gewelige nummers) maar haalt het niet bij dit meester werk dat 100% klopt van begin tot eind. Een van mijn all-time favorieten...
Tja.. Wat moet ik er van zeggen.... RAH? Cool? Toppie?
Alleen jammer dat het 2 DVD's zijn. En de multi angles werken niet bij mij??
Live deel is erg goed, op de bonus cd hoeven de pianoballads niet zo maar dat is m'n eigen smaak... overige mixen wel goed.
Jee ik schrok me kapot toen ik de cd opzette.... hoe bedoel je 'er in knallen' Volgens mij begint de cd stiekem op -0:01 ofzo
quote:Volgens mij bedoel je Something I Can Never Have.
Op zondag 24 maart 2002 23:36 schreef poppyZbrite het volgende:
Een hele tijd geleden hoorde ik op Kink FM een prachtig nummer met alleen piano en zang. [..]
O ja, ik meen me te herinneren dat er iets van Sunday in het nummer te horen was.
Enneh, Kroese zit in Nijmegen.
quote:Check!
Op maandag 11 maart 2002 13:42 schreef Doc het volgende:[..]
Mijn absolute favoriet is Pretty Hate Machine (LP)
1. Head Like a Hole (Reznor)
2. Terrible Lie (Reznor)
3. Down in It (Reznor)
4. Sanctified (Reznor)
5. Something I Can Never Have (Reznor)
6. Kinda I Want To (Reznor)
7. Sin (Reznor)
8. That's What I Get (Reznor)
9. The Only Time (Reznor)
10. Ringfinger (Reznor)Ben fan van deze LP, die ik in 1989 leerde kennen. Alles wat Trent Reznor daarna gedaan heeft is best aardig (aantal gewelige nummers) maar haalt het niet bij dit meester werk dat 100% klopt van begin tot eind. Een van mijn all-time favorieten...
Vooral terrible lie en head like a hole zijn klotestrak!
quote:Wat is je homepage dan?
Op dinsdag 26 maart 2002 12:08 schreef Swatkat het volgende:
*heeft op dr homepage een loop van Closer gebruikt als achtergrondsdeuntje*
Gisteren net gekocht: Halo Seventeen: All that could have been
Voor 27 Geuro, en dan 10 % eraf dankzij mijn jofele coca cola card.
Je bent eend rund als je daar je cd's haalt, met 10 procent korting zijn ze nog duur. Ga eens naar sounds/plato.
quote:Ehm... het was wel de limited editie met 2 CD's
Op vrijdag 29 maart 2002 11:51 schreef Ultrawuft het volgende:
27 euro...die cd prijzne moeten ook niet gekker worden..
Zeker bij FRS of niet.Je bent eend rund als je daar je cd's haalt, met 10 procent korting zijn ze nog duur. Ga eens naar sounds/plato.
quote:Sounds en Plato worden ook steeds duurder. Daar betaal je ook al snel 19 a 20 euro (min 1 cent) voor een cd... vind ik toch overdreven.
Je bent eend rund als je daar je cd's haalt, met 10 procent korting zijn ze nog duur. Ga eens naar sounds/plato.
En die van NIN (2cd dus) heb ik dus ook bij Mediamarkt voor 27.99 gekocht. Geen idee wat FRS ervoor vraagt... iemand die dat wel weet?
quote:Bij cdon.com was ie 22.95, en ik heb hem nog goedkoper gezien.
Op vrijdag 29 maart 2002 11:52 schreef Smots het volgende:[..]
Ehm... het was wel de limited editie met 2 CD's
quote:Inclusief verzendkosten? Of niet?
Op vrijdag 29 maart 2002 12:05 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Bij cdon.com was ie 22.95, en ik heb hem nog goedkoper gezien.
quote:Ja, IK dus.
Op vrijdag 29 maart 2002 11:59 schreef ranja het volgende:[..]En die van NIN (2cd dus) heb ik dus ook bij Mediamarkt voor 27.99 gekocht. Geen idee wat FRS ervoor vraagt... iemand die dat wel weet?
quote:En natuurlijk ben jij ook op de hoogte van de fantastische cover van Joy Division die NIN uitvoerde voor 'The Crow'-soundtrack 'Dead Souls'
Op vrijdag 08 maart 2002 14:35 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Ik heb hem !Bij Bullit in Eindhoven liggen de special editions met hopen. Toch wel de moeite waard geweest. maar goddomme 30 EURO is toch wel veel.
quote:Inclusief verzendkosten ja.
Op vrijdag 29 maart 2002 12:12 schreef ranja het volgende:[..]
Inclusief verzendkosten? Of niet?
Wat een geweldige band!
Ik moet zeggen, dat toen ik hun de eerste keer hoorde, ik er helemaal niet weg van was.
Een goede vriendin van me kwam aanzetten met een aantal liedjes, waarvan ik me eigenlijk alleen The Perfect Drug kan herrineren... ik weet niet wat het was, maar ik vond het maar saai op 1 of andere manier, en niet al te boeiend. Misschien was ik er gewoon nog niet klaar voor.
Later heb ik, na heel veel goeds over de band gehoord te hebben, And all that could have been... (Halo 17) Ik ben ondertussen ook helemaal weg van die releasenummering!Slimme manier trouwens om mensen tot verzamelen aan te zetten. gekocht, in de Deluxe versie nog wel, voor 25 Euro, wat blijkbaar best goedkoop is voor die versie. En ik was al best snel helemaal weg van de band...
Natuurlijk mag je je niet helemaal door anderen laten beinvloeden qua muziek, maar ik had toch echt even al die lovende kritieken nodig voordat ik het leuk ging vinden. Misschien luisterde ik onbewust eerst niet al te goed er naar?
Ik ben hierna al snel aan het downloaden geslagen, wegens niet al te veel geld tot mijner beschikking te hebben, en heb ondertussen alle albums in digitale en compresste vorm in mijn bezit.
Ergens was ik wel teleurgesteld, want niks lijkt echt in de buurt te komen van die live cd... echt fe-no-me-naal goed is ze, vind ik. Vooral bij Starfucker Inc., March of the Pigs en Piggy smelt ik helemaal weg.
Ik hoop nog veel van deze band te horen in de toekomst, en ga toch maar eens proberen ook de ronde schijfjes van deze band te bemachtigen.
quote:Ik heb hem maanden gelden al gekocht bij platenzaak het Oor in Almere.
Heeh een Nine Inch Nails Topic waar niemand op gereageerd heeft. Tot nu Toe dan want IK, Ja Ik ga het overnemen, en mijn stelling is:Waar kan ik de dubbel CD vinden van NINE INCH NAILS -And all what have couk been? hij namelijk vrij moeilijk te krijgen en bij LARGE is hij uitverkocht.
Ik natuurlijk mijn huis verlaten om in de stad bij een CD-winkel te gaan kijken, maar waar vind ik een stad??
quote:Precies man, da was mijn eerste cd NiN die ik hoorde, alles wat ik daarna pakte was toch minder perfect. Still (cd2 van atchb) vond ik ook erg goed.
Op donderdag 9 januari 2003 01:36 schreef sweek het volgende:Nine
Inch
Nails
.
Wat een geweldige band!
....
Ergens was ik wel teleurgesteld, want niks lijkt echt in de buurt te komen van die live cd... echt fe-no-me-naal goed is ze, vind ik.
Ander goed spul van NIN:
NIN and Marilyn Manson - Down In The Park (overigens zijn er wel meer goede nummers van down in the park)
1000 Homo DJs and Trent Reznor - Supernaut
Tori Amos & Trent Reznor - Past The Mission
Tori Amos, Maynard James Keenan & Trent Reznor - Naked Fringe
William S.Burroughs & Trent Reznor - Quick Fix
Trent Reznor - Driver Down
Johnny Cash - Hurt (nin cover)
NIN_ft_Marilyn_Manson_-_Beautiful_People
Trent Reznor - Black Bomb
Ondanks dat ie inmiddels redelijk "ouderwets" klinkt vind ik Pretty Hate Machine en vooral het nummer Head Like A Hole nog steeds best lekker weg luisteren. Maar misschien is dat puur uit nostalgie.
quote:Luister ook eens naar: Two: Voyeurs een project van Rob Halford waarbij Trent Raznor achter de knoppen zat.
Op vrijdag 25 juli 2003 01:00 schreef Weakling het volgende:
Ben ooit met NIN begonnen bij Pretty Hate Machine (phew, uit 1989 alweer), daarna ben ik Trent een paar jaar uit het oog verloren ... inmiddels heb ik de laatste (pak 'm beet) vijf jaar de schade aardig ingehaald.Ondanks dat ie inmiddels redelijk "ouderwets" klinkt vind ik Pretty Hate Machine en vooral het nummer Head Like A Hole nog steeds best lekker weg luisteren. Maar misschien is dat puur uit nostalgie.
Luister maar eens naar het nummer I Am A Pig:
http://www.nyrock.com/interviews/pig.ram
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 25-07-2003 09:08]
D'as een voordeel als je een band "laat" ontdekt, kan je nog veel zoeken/kopen/luisteren/downloaden!!
quote:Komt me bekend voor, welk nummer?
Op woensdag 30 juli 2003 01:17 schreef MissMSX het volgende:
Zie signature...
quote:Volgens mij heet 't ook 'Kinda I want to'
Op woensdag 30 juli 2003 01:31 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Komt me bekend voor, welk nummer?
quote:En hij staat op
Op woensdag 30 juli 2003 01:33 schreef MissMSX het volgende:[..]
Volgens mij heet 't ook 'Kinda I want to'
Staat iig op 'Pretty hate machine'
-edit-
Na het afluisteren heb ik de beslissing genomen dat ik het niet een geweldig nummer vind. Something I Can Never Have vind ik van diezelfde cd al veel mooier.
[Dit bericht is gewijzigd door NiteSpeed op 30-07-2003 01:49]
quote:Tekst kan ik me goed in vinden... (vandaar ook dat ik die als sig gebruik).
Op woensdag 30 juli 2003 01:42 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
En hij staat op
Vreemde intro hoor...-edit-
Na het afluisteren heb ik de beslissing genomen dat ik het niet een geweldig nummer vind. Something I Can Never Have vind ik van diezelfde cd al veel mooier.
-edit-
Klopt ja, muzikaal gezien niet een heel sterk nummer, maar de tekst he (maar dat is natuurlijk heel persoonlijk)
quote:Nee hoor, is ook gewoon zijn beste nummer
Op vrijdag 25 juli 2003 01:00 schreef Weakling het volgende:
Ondanks dat ie inmiddels redelijk "ouderwets" klinkt vind ik Pretty Hate Machine en vooral het nummer Head Like A Hole nog steeds best lekker weg luisteren. Maar misschien is dat puur uit nostalgie.
Live was dit een erg goede act trouwens, draag nog mooie herrineringen aan het concert in paradiso. Keyboard-speler met zijn keyboard aan een veer aan het plafond
quote:Misschien is het tijd voor me om me toch weer eens wat meer in hem te gaan verdiepen
Op woensdag 30 juli 2003 01:52 schreef NiteSpeed het volgende:
Zeker! Ik vind ook bij alle Nine Inch Nails nummers dat de tekst vaak erg goed is. Zo niet perfect. Daarom vind ik And All That Could Have Been van de STILL CD enorm mooi. Head like a hole ook.. En ga zo maar door
quote:Goed plan. Ik vind het sowieso al vrij apart dat een meisje NIN luistert
Op woensdag 30 juli 2003 01:55 schreef MissMSX het volgende:[..]
Misschien is het tijd voor me om me toch weer eens wat meer in hem te gaan verdiepen
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 02:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Dat zouden meer mensenmeisjes moeten doen
quote:Grote broer he
Op woensdag 30 juli 2003 02:00 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Goed plan. Ik vind het sowieso al vrij apart dat een meisje NIN luistert
Dat zouden meer mensen moeten doen
quote:Things Falling Apart is wel goed, en Further Down The Spiral is ook een aanrader.
Op woensdag 30 juli 2003 02:25 schreef BDisOKE het volgende:
Wat is een aanrader dan voor de volgende NIN CD binnekort?
Ben nu The Downward Spiral aan het downloaden btw.
quote:Het is wel heel erg mooi hoor.
27 euro...die cd prijzne moeten ook niet gekker worden..
Zeker bij FRS of niet.
quote:CD een is live
Op woensdag 30 juli 2003 03:09 schreef NiteSpeed het volgende:
Is het de Live versie van 2 cd's?
Allebei erruggg mooi!
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 03:34 schreef BDisOKE het volgende:[..]
CD een is live
CD 2 soort van accoustiche setAllebei erruggg mooi!
Kan je even de tracklisting zeggen van CD2, want ik kan niet leven zonder een complete HALO verzameling
- Something i can never have
- Adrift and at peace
- The fragile
- The becoming
- Gone, still
- The day the world went away
- And all that could have been
- The persistence of loss
- Leaving hope
Erg mooie combinatie ook.
Eerste CD beste harde stukken, en dan de tweede rustig.
Klinkt zeker erg goed ja!
Something I can never have - SUPERNUMMER
Adrift and at peace - Ook erg heerlijk
The Fragile - Topper van een van de vorige albums
The becoming - Nog niet goe dgeluisterd
Gone, Still - Idem
The Day The World Went Away - Toppert
And All That Could Have Been - Alltime favourite
The Persistence of Loss - Goed nummer
Leaving Hope - Goed nummer
-edit-
Starfuckers Inc. is een erg lekker meeschreeuwnummertje van de Live cd
quote:Dat zijn allebei remix-cd's met een paar goeie nummers (die Aphex Twin-remix) en een hoop ene-oor-in-andere-oor-uit spul. Van Further Down The Spiral bestaan trouwens twee edities; de tracklist van de US en UK versie verschilt ongeveer de helft. Maargoed, daar is Soulseek voor, en het gaat niet om supernummers, vind ik.
Op woensdag 30 juli 2003 02:27 schreef NiteSpeed het volgende:Things Falling Apart is wel goed, en Further Down The Spiral is ook een aanrader.
quote:
The forthcoming issue of Alternative Press featuring a list of next year's most anticipated albums contains a short paragraph on the upcoming NINE INCH NAILS album, which will reportedly carry the title "bleedthrough". In the article, NINE INCH NAILS mastermind Trent Reznor is quoted as saying that the follow-up to 1999's "The Fragile" "explores loss and possible discovery of self, along with alternate layers of reality and perception set inside a nightmare you can't seem to wake up from, with lots of feedback."Reznor has reportedly enlisted Atticus Ross (12 ROUNDS, TAPEWORM), Jerome Dillon, Leo Herrera, mix engineer Rich Costey and Rick Rubin (SYSTEM OF A DOWN, RED HOT CHILI PEPPERS, AUDIOSLAVE) to help mold "bleedthrough", which will feature new songs such as "The Line Begins To Blur", "Every Day Is Exactly The Same" and "My Dead Friend". This time out, Reznor is introducing high-tech to low-life. "Computers, among other things, are ruining music these days," he said. "I hate the Pro Tooled sound of perfection and everything being 'fixed.' This record is most definitely 'un-fixed.'" And when it comes to touring behind the release, Reznor is planning on reinventing the wheel. "It won't be the last tour over again. That person isn't here anymore."
"bleedthrough" is tentatively due in early 2004 through Nothing/Interscope Records.
quote:En wát voor een Topic.
Op dinsdag 25 november 2003 23:18 schreef Mark het volgende:
He, daar is mijn allereerste topic weer!
And when it comes to touring behind the release, Reznor is planning on reinventing the wheel. "It won't be the last tour over again. That person isn't here anymore."
Reinventing, oftewel hij gaat weer wat leuks verzinnen voor de tour. De laatste tour gaat hij natuurlijk niet nog een keer overdoen
quote:Eh? Wat op Werchter?
Op zondag 30 november 2003 15:05 schreef Len het volgende:
Zeg dat welNIN.. Werchter.. vrijdag(?) middag vroeg....
Beste concert wat ik tot nu toe gezien heb
Ik hou meer van de stevigere nummers:quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:04 schreef Devlinsect het volgende:
Thanx dude voor de link met Grammy Awards. Eerlijk gezegd wist ik niet dat NIN zoveel Grammy's heeft gewonnen!
Wat vinden jullie de beste NIN nummers? HIer een favo nr. lijstje van mij:
- Terrible Lie
- Sin
- Reptile
- Down in it
- Even Deeper
Met een gewone dvd speler is het mij nog niet gelukt. Wel als ik 'm afspeel op de pc want dan kun je rechtstreeks naar de betreffende chapters / titles. Wel gaaf overigens, Marilyn Manson die opduikt in Starfuckers inc. en een hele strakke uitvoering van The Beautiful people.quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:28 schreef Devlinsect het volgende:
Ik had het een tijdje terug over de zogenaamde secret menu in de NIN dvd. Ik kan deze niet bereiken. Jij wel? MIsschien alleen voor de Amerikaanse dvd versie?
Check hier voor meer info:
http://dvd.ign.com/articles/317/317783p1.html
"NIN plan to hit the road in the next few months to preview the new material"quote:Op woensdag 21 april 2004 12:07 schreef Aneurism het volgende:
2005? erghuuuuuu
The Gathering doet juist lekker waar het zin in heeft. En soft? ja als je metal alleen goed vind is het waarschijnlijk wel soft. Maar verder is het naar mijn mening geweldige Triprock. Zeer relaxed en zeker tijdens concertjes van the Gathering die nog steevast uitverkocht zijn. Dus of de achterban er last van heeft? Ja misschien de fans van de gothic Gathering, maar dat zijn ze niet meer. Die Metalfans zijn voor een deel vervangen door andere fans....quote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:33 schreef Aneurism het volgende:
[..]Kijk naar de band The Gathering, totaal ander genre, band die begon met The machine en keiharde rock met een groeiende achterban tot een nu softe meuk en totaal niet de smaak van de meeste achterban. [..]
Ze begonnen wel eerder, hoorquote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:33 schreef Aneurism het volgende:
The Gathering, totaal ander genre, band die begon met The machine en keiharde rock
Zie ik nu skinny puppy in een alinea genoemd worden met the gathering,... ehhhhquote:Op dinsdag 18 mei 2004 14:33 schreef Aneurism het volgende:
Skinny puppy is leuk, maar er is er maar 1. Keiharde meuk is soms lekker maar NIN vond ik juist relaxed om te relaxen, en niet om dezelfde soort keiharde meuk als Skinny puppy te maken. Kijk naar de band The Gathering, totaal ander genre, band die begon met The machine en keiharde rock met een groeiende achterban tot een nu softe meuk en totaal niet de smaak van de meeste achterban. De NIN formule is toch enig sinds uniek, en trekt veel mensen. Dat veranderen is vergelijkbaar met Kopspijkers formule veranderen: Eerst goeie bak met muziek die uniek was/is, naar een andere variant die misschien minder is om naar te luisteren/slechter is. Ik ben fan geworden vanwege die formule van NIN, niet omdat het de zoveelste ministry/skinny puppy was.
Juist, fans zijn vervangen zoals je het al zegt. Kortom ze krijgen een ander publiek. En dat kan bij elke band gebeuren: Erg leuk dat verder ontwikkelen, maar de fans die speciaal voor _DIE_ muziek komen en _DIE_ muziek die ze naam heeft laten krijgen en de ruimte heeft gegeven om verder te experimenteren houd dan op. Kortom ik als fan van die formule heb geen reet aan verder ontwikkeling van een band als de ontwikkeling niet in mijn straatje past, en daarom ben ik altijd een beetje huiverig tegenover het "groeien" van een band. Ben altijd bang mijn muziekje kwijt te raken, mijn ding... Maar ben er kennelijk enige in. :|quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:00 schreef Betse het volgende:
Ik weet het is offtopic maar hier moet ik ff op reageren...!
[..]
The Gathering doet juist lekker waar het zin in heeft. En soft? ja als je metal alleen goed vind is het waarschijnlijk wel soft. Maar verder is het naar mijn mening geweldige Triprock. Zeer relaxed en zeker tijdens concertjes van the Gathering die nog steevast uitverkocht zijn. Dus of de achterban er last van heeft? Ja misschien de fans van de gothic Gathering, maar dat zijn ze niet meer. Die Metalfans zijn voor een deel vervangen door andere fans....
Gebruik dan de vergelijking van Smashing Pumpkins naar Swan, van geweldig harde muziek met goeie teksten naar overblije hippy muziek waar ik alleen maar van het podium wil wegrennen.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 23:07 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zie ik nu skinny puppy in een alinea genoemd worden met the gathering,... ehhhh![]()
![]()
Maar NIN is (of was) idd wel cool, ik heb ze destijds gezien in paradiso... spijkerhard concert!! Ik heb echter geen idee wat er van trent is geworden na downward spiral, vond het toch teveel formuletje worden allemaal..
Gelukkig heb ik met die castraatstem van smahing pumkins ook nooit wat gehad, dus kom ook zeker niet in de verleiding latere projectjes te checkenquote:Op woensdag 19 mei 2004 09:33 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Gebruik dan de vergelijking van Smashing Pumpkins naar Swan, van geweldig harde muziek met goeie teksten naar overblije hippy muziek waar ik alleen maar van het podium wil wegrennen.
Dus jij hebt liever een band die 6 albums uitbrengt die precies hetzelfde klinken? Ik wil juist dat er nieuwe elementen in de muziek van mijn favorieten komen en dat ze experimenteren. Van bands die vast zitten aan een formule hoef ik maar 1 cd te hebben, want dan weet ik toch wel hoe de andere albums klinken.quote:Op woensdag 19 mei 2004 09:25 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Juist, fans zijn vervangen zoals je het al zegt. Kortom ze krijgen een ander publiek. En dat kan bij elke band gebeuren: Erg leuk dat verder ontwikkelen, maar de fans die speciaal voor _DIE_ muziek komen en _DIE_ muziek die ze naam heeft laten krijgen en de ruimte heeft gegeven om verder te experimenteren houd dan op. Kortom ik als fan van die formule heb geen reet aan verder ontwikkeling van een band als de ontwikkeling niet in mijn straatje past, en daarom ben ik altijd een beetje huiverig tegenover het "groeien" van een band. Ben altijd bang mijn muziekje kwijt te raken, mijn ding... Maar ben er kennelijk enige in. :|
Verre van, maar er zit wat meer afwisseling in... als je 'the fragile' luisterde zaten er in verhouding met eerdere cd's wat meer rustige nummers tussen. Maar nog steeds erg NIN.quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik met die castraatstem van smahing pumkins ook nooit wat gehad, dus kom ook zeker niet in de verleiding latere projectjes te checken![]()
Maar heeft NIN dan zo'n koersverandering doorgemaakt? Ik volg ze al ruim 8 jaar niet meer, maar kan me toch niet voorstellen dat het nu ineens muziek voor mietjes is geworden
Dat klinkt nogal egoistisch. De band moet doen wat ik wil.quote:Op woensdag 19 mei 2004 09:25 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Juist, fans zijn vervangen zoals je het al zegt. Kortom ze krijgen een ander publiek. En dat kan bij elke band gebeuren: Erg leuk dat verder ontwikkelen, maar de fans die speciaal voor _DIE_ muziek komen en _DIE_ muziek die ze naam heeft laten krijgen en de ruimte heeft gegeven om verder te experimenteren houd dan op. Kortom ik als fan van die formule heb geen reet aan verder ontwikkeling van een band als de ontwikkeling niet in mijn straatje past, en daarom ben ik altijd een beetje huiverig tegenover het "groeien" van een band. Ben altijd bang mijn muziekje kwijt te raken, mijn ding... Maar ben er kennelijk enige in. :|
En niet klein beetje ook. Heb dit soort 'fans' altijd gewantrouwd. De meeste muzikanten kotsen ook op dit soort fans.quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:08 schreef Betse het volgende:
[..]
Dat klinkt nogal egoistisch.
ohw!!quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:03 schreef Mark het volgende:
Nou, dat mag van mij!
Mark zet Wish weer eens op
Die is goed, mag zeker niet ontbreken als je The Downward Spiral ook in je collectie hebt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 01:04 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Ik denk dat ik Further down the spiral es ga aanschaffen.... is die goed? ze kost maar 7 euro bij large??
Wat bands over mij denken als fan kan me eigenlijk een reet roesten en zo is het omgekeerd ook, ik koop een plaat omdat ik het mooi vind. De formule van NIN heeft me wel alle platen doen kopen en ik denk erover alles in 3-voud te kopen zodat ik later als slijtage in mijn cd's komt ik deze nog altijd kan luisteren. Kortom ik koop de kaartjes voor concerten, betaal voor de cd's omdat _ik_ iets mooi vind. En daar ben ik niet de enige in.quote:Op donderdag 20 mei 2004 12:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
En niet klein beetje ook. Heb dit soort 'fans' altijd gewantrouwd. De meeste muzikanten kotsen ook op dit soort fans.
Weet niet waarom je me dit allemaal vertelt. Enige wat ik zeg dat ik 'fans' die afhaken nadat een band naar een groter publiek doorbreken erg triest vind. Vooral met als reden dat het je eigen band niet meer is die jij ontdekt hebt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 10:35 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Wat bands over mij denken als fan kan me eigenlijk een reet roesten en zo is het omgekeerd ook, ik koop een plaat omdat ik het mooi vind. De formule van NIN heeft me wel alle platen doen kopen en ik denk erover alles in 3-voud te kopen zodat ik later als slijtage in mijn cd's komt ik deze nog altijd kan luisteren. Kortom ik koop de kaartjes voor concerten, betaal voor de cd's omdat _ik_ iets mooi vind. En daar ben ik niet de enige in.
En over dat wantrouwen, hoe kinderachtig ben je? Het gaat hier over muziek, iets wat mooi is: Ik hou van de NIN formule, dat is waar ik voor kom bij een concert. Niet om erbij te horen, niet omdat een band hip op dat moment is, maar omdat ik iets mooi vind. Net zoals ik ooit The Gathering, Smashing Pumpkins mooi vond en nu geen ene reet aanvind. Moet ik blij zijn als een band, waar ik elk concert naartoe ging voor de muziek, ineens een andere tak in gaat en niet meer in mijn straatje past? In de industrial tak zijn er al behoorlijk veel verschillen, en niet alles ligt me. Gezien alle muzikanten die ik goed vind al dood zijn (Nirvana, The Doors, Hendrix), uit elkaar zijn (Smashing Pumpkins, Skunk anancy), nooit meer wat van hoort (Hole, Silverchair) of andere kant op gaan (zoals eerder beschreven, the gathering, smashing pumpkins, Within Temptation *was lekker nu bagger zwijmel* of Placebo *eerste album top, nu af en toe gayrock*). Kortom ik heb niet erg veel meer waar ik naartoe ga voor concerten, en ben altijd huiverig als ik hoor: We gaan een hele andere kant op! het word namelijk ... Opera/Soul/Funk/Speedcore/Hardcore.
Als NIN de kant op gaat van Broken noem ik dat niet een hele andere kant maar terug in het verleden, een van de betere verledens.
goed idee anders moet ik weer de hele dag NIN horen door Schuldige Omstanderquote:Op vrijdag 21 mei 2004 02:55 schreef Mark het volgende:
Nah, in eerste instantie zou ik vooral alle reguliere albums aanschaffen voordat je aan al dat remix-werk begint. Daar moet je namelijk wel van houden. Probeer hem eerst ergens te beluisteren!
Muziek luisteren is inderdaad ook erg egoistisch, ik neem aan dat jij geen muziek luisterd om de band een plezier te doen toch? Kortom je doet het voor jezelf, je luisterd de muziek omdat JIJ iets mooi vind en dat is egoistisch. Als jij iets niet mooi vind zou jij dus iets moeten blijven luisteren 'omdat de band naar grotere publiek' zou doorbreken. Totale onzin, ik als Fan kom voor de muziek. De muziek die ik graag luister en die ik graag wil behouden, als jij wilt dat een band verder evolueerd niet voor jezelf maar voor de band noem ik je een vieze meeloper. Ik weet niet wat bands liever hebben, een fan die zijn eigen keuzes maakt en eigen smaak heeft of een meeloper die alleen vanwege een naam de muziek blijft luisteren. Als muzikant voor de muziek zou ik liever fans hebben die voor de muziek komen, als commerciele muzikant zou ik liever fans hebben die voor mijn naam komen. Makkelijk geld verdienen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 11:21 schreef Betse het volgende:
En dan blijf ik erbij dat je enorm egoistisch bent. Die bands maken muziek vaak toch in 1e instantie voor zichzelf en niet voor het publiek. En als je als band al 4 dezelfde albums hebt gemaakt kan ik me voorstellen dat je wat anders moet gaan doen wil het voor jezelf nog leuk zijn.
En wat boeit een artiest 1 fan als jij nou? Niets toch?
Misschien dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest, of dat je het zelf eraan hebt geplakt maar ik kan me niet herinneren dat ik zei dat iets niet MAG. Enige wat ik vind is dat ik niet graag een band zie veranderen, ik betaal de cd's en als het me niet bevalt betaal ik geen geld meer voor hun cd's maar voor die van andere bands. Ik dwing of eis dus van niemand iets, en ik weet dat dit ook never niet kan.quote:En tuurlijk is het jammer als een goede band andere muziek gaat maken die jij niet leuk vind. Maar om nou te zeggen dat dat gewoon niet mag...
Even een verbetering: Aan elk begin van een zin gebruik je een Hoofdletter, als we toch gaan mierenneuken.quote:even een paar verbeteringen: Het is Skunk Anansie.
Na een termijn van hoeveel jaar? Ik weet dat zijn ziekte (anorexia toch?) voor problemen heeft gezorgd, maar van nieuwe projecten hoor je gewoon niets meer. Van andere bands hoor je dat ze alsnog touren gaan, alsnog werken aan nieuw materiaal etc. Jij nog iets van Silverchair gehoord?quote:Silverchair heeft vorig jaar nog een nieuw album uit gebracht, maar het toeren ging niet door want de zanger was bijna dood gegaan aan een niet zo fijne ziekte.
En dat was ook een van de slechtste albums van Nirvana, en weet je wie dat ook vond? Kurt Cobain himself, of je weet dit niet of je verzwijgt het voor het gemak. Mocht je je afvragen of het waar is, zoek naar de video band live tonight sold out en je zal hier een versie vinden van Cobain die het uitlegd en een versie van Smells like teen spirit afbreekt omdat hij het nummer niet wil spelen. Tevens ook zijn er passages te vinden van Cobain die aangeeft dat toen hij weer Smells like teen spirit wou spelen, hij het nummer en de teksten opnieuw moest leren omdat hij het nummer maanden in banning had gedaan. Kortom slecht voorbeeld.quote:Ik had laatst een nederlandse documentaire gedownload ten tijde van het nirvana concert in Paradiso. En er stond al een fan die vond dat ze volledig de verkeerde kant op waren gegaan met Nervermind. "Op Bleach was het nog lekker raggen en nu is het gewoon bijna pop"
hmm jaja. Hetzelfde idee krijg ik nu bij jou.
De discussie was het veranderen van muziek soort, niet van het doorbreken naar een groter publiek. Ik vraag me al jaren af waarom NIN zo relatief onbekend is bij het 'grote' publiek.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 12:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Weet niet waarom je me dit allemaal vertelt. Enige wat ik zeg dat ik 'fans' die afhaken nadat een band naar een groter publiek doorbreken erg triest vind. Vooral met als reden dat het je eigen band niet meer is die jij ontdekt hebt.
Nog effe snel over Nirvana, er waren 2 stukjes 1 in australie of japan tour waarbij hij de boel verneukt maar of het smells like teen spirit was of niet weet ik niet. En tweede was dat hij het nummer weigert te spelen, maakt een begin maar laat dan alle noten vals worden en de band kapt met het nummer waarna dave grohl of christ volgens mij zegt dat ze het nummer niet spelen. Tevens een passage uit the rolling stone:quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kurt Cobain brak tijdens Live Tonight Sold Out Smells Like Teen Spirit af omdat ie een fout maakte. Het is onzin om aan te nemen dat Kurt Cobain Nevermind haatte. Cobain stond erom bekend om zijn ongenuanceerde opvattingen (denk maar aan de uitspraken over de leden Pearl Jam, mensen die hij nog nooit ontmoet had. Uitspraken om pers de mond in te praten.) en vooral het labiele voorkomen tijdens interviews. Bij alles wat ie op een gegeven moment zei kon je je afvragen of ie het nu meende of niet.
En natuurlijk is Nevermind geen slechte plaat. Iedereen die zegt dat Bleach beter is dan Nevermind kan ik niet serieus nemen. Nevermind is een monument en dat wordt bevestigd door de alltime albumlijsten van bijvoorbeeld stubru.
En nu godverdomme weer over NIN want er komt een nieuwe plaat aan.
Dit staat in nog veel meer interviews, naast deze van The Rolling Stone waarin hij verklaard niets te gebruiken en voor zijn gebruik uit te komen.quote:I don’t even remember the guitar solo on "Teen Spirit" It would take me five minutes to sit in the catering room and learn the solo. But I'm not interested in that kind of stuff. I don’t know if that’s so lazy that I don’t care anymore or what. I still like playing "Teen Spirit," but it’s almost an embarrassment to play it.
In what way? Does the enormity of its success still bug you?
Yeah. Everyone has focused on that song so much. The reason it gets a big reaction is people have seen it on MTV a million times. It’s been pounded into their brains. But I think there are so many other songs that i’ve written that are as good, if not better, than that song, like "Drain You." That’s definitely as good as "Teen Spirit." I love the lyrics, and I never get tired of playing it. Maybe if it was as big as "Teen Spirit," I wouldn’t like it as much.
But I can barely, especially on a bad night like tonight, get through "Teen Spirit." I literally want to throw my guitar down and walk away. I can’t pretend to have a good time playing it.
Ik wil dat een band verder evolueert ja. Zoals ik al gezegd heb heb ik geen zin in 2 keer hetzelfde album. En of het dan voor mij de goede kant is of niet, dat is niet zo heel erg. Maar dan ga ik niet krampachtig het album kopen en dan doen alsof ie mooi is. Kortom ik ben geen meeloper zoals jij beschrijft.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:34 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Totale onzin, ik als Fan kom voor de muziek. De muziek die ik graag luister en die ik graag wil behouden, als jij wilt dat een band verder evolueerd niet voor jezelf maar voor de band noem ik je een vieze meeloper.
Het leek er wel wat op, maar okeej dan vergeet ik dat weer.quote:Misschien dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest, of dat je het zelf eraan hebt geplakt maar ik kan me niet herinneren dat ik zei dat iets niet MAG.
Nee dat had ik niet in gedachten. Het ging me meer om het type fan dan om nirvana. Het was gewoon toeval dat het over nirvana ging. het was gewoon een typische fan die niet accepteert van een band dat ze verder evolueren. Net als jij.quote:[..]
En dat was ook een van de slechtste albums van Nirvana, [..] Kortom slecht voorbeeld.
het tapeworm project is geannuleerd (je weet wel met de gitarist van pitch shifter; die zich trouwens gelepeld voelt)quote:Op vrijdag 18 juni 2004 00:24 schreef Carn het volgende:
schopje. Heeft er iemand nog wat nieuwtjes?
En met Maynard Keanan (keanon?) van Tool die live al wat nummers van Tapeworm had gespeeld met Tool waar Trent dan weer niet zo blij mee was.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 01:55 schreef keitel het volgende:
[..]
het tapeworm project is geannuleerd (je weet wel met de gitarist van pitch shifter; die zich trouwens gelepeld voelt)
Ik geloof dat Reznor het zelf heeft gezegd. Omdat de nummers gewoon niet goed genoeg waren of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 10:38 schreef Ceased2Be het volgende:
(bron?)
Ik zie liever dat ze 'closure' op dvd uitbrengen dan een 5.1 remix van downward spiral, m'n videobanden zijn aan het verslijten.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 18:09 schreef Black_Rainbow het volgende:
Update aan het NIN front.
vanaf de site (http://www.nin.com/access/index.html)
Album komt pas in 2005
Er zijn al 20 nummers gemaakt, waarvan Dave Grohl er in 15 Drumt, dus dat wordt wel lekker.
Er komt nog wel een DVD en een remake van de downward spiral (in 5.1) voordat het nieuwe album uitkomt.
Shit, zit er een leeftijds grens aan NiN muziek.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:28 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
damned Reznor, werk een beetje door jongen, straks ben ik niet meer geinteresserd in je muziek omdat ik te oud ben. (zoals bij metallica, tristania, tiamat, moonspell, sepultura, fear factory)
De DVD die uitkomt is de closure dvdquote:Op vrijdag 16 juli 2004 23:15 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik zie liever dat ze 'closure' op dvd uitbrengen dan een 5.1 remix van downward spiral, m'n videobanden zijn aan het verslijten.
Woehoe!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:33 schreef Black_Rainbow het volgende:
[..]
De DVD die uitkomt is de closure dvd![]()
![]()
en 90 minuten durend stuk dat ze hotelkamers aan het verbouwen zijn?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 17:31 schreef Devlinsect het volgende:
www.nin.com is weer geupdate:
Closure DVD komt deze herfst uit. Er staat een trailer op de website wat aangeeft dat de DVD maar liefst 90 minuten extra materiaal.
Ik hoop op een heel concert van TDS era! Waarmee zou je het dan 90 minuten mee moeten vullen?
Enig idee?
Naar mijn weten is er nooit officieel Tapeworm materiaal uitgebracht. Wel fake materiaal. Dus hoogst waarschijnlijk heb je met het laatste te doen. Vandaar de bagger :-)quote:Op maandag 23 augustus 2004 12:00 schreef keitel het volgende:
heb eens wat tapeworm beluisterd.
Indd not all that :\
(hoewel born to breathe nog te doen is)
Totale bullshit, Trent is een perfectionist waar veel musikanten moeite mee hebben.quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Er is weinig kwaliteitsverschil tussen Nine inch Nails en Tool naar mijn mening. Iedereen, en ook al houdt je niet van en van de twee bands, moet kunnen horen dat het om twee kwalitatief goede bands gaat.
En Tool zijn geen perfectionisten? Daar is ook nergens een noot teveel, hoor. Ik denk dat die 2 groepen qua werk-ethiek dicht bij mekaar liggen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:08 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Totale bullshit, Trent is een perfectionist waar veel musikanten moeite mee hebben.
Inderdaad. Als er één band perfectionistisch te werk gaat dan is het Tool wel. NIN kan ik geen band noemen. Trent hoeft ook geen compromissen te maken.quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En Tool zijn geen perfectionisten? Daar is ook nergens een noot teveel, hoor. Ik denk dat die 2 groepen qua werk-ethiek dicht bij mekaar liggen.
Compromissen heeft te maken met perfectionisme?quote:Op maandag 30 augustus 2004 14:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Inderdaad. Als er één band perfectionistisch te werk gaat dan is het Tool wel. NIN kan ik geen band noemen. Trent hoeft ook geen compromissen te maken.
Wat ik bedoel is dat beide bands perfectionistisch hun platen maken. En dat Tool daar wellicht (helemaal zeker weet je dat niet) meer moeite mee heeft omdat daar mensen met elkaar rekening moeten houden. Aangezien dat Trent alleen werkt heeft ie daar geen last van.quote:Op maandag 30 augustus 2004 16:49 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Compromissen heeft te maken met perfectionisme?![]()
Zeg lees jij andermans berichtjes wel??quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:08 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Totale bullshit, Trent is een perfectionist waar veel musikanten moeite mee hebben.
blabbermouth.netquote:ZACK DE LA ROCHA's Collaboration With TRENT REZNOR Posted Online
Zack de la Rocha (ex-RAGE AGAINST THE MACHINE) fan site Zack De La Rocha Network has uploaded a "rough copy" version of the de la Rocha track "We Want It All", to be included on a compilation CD inspired by the film "Fahrenheit 9/11". Check it out here. The track, which was reportedly produced by NINE INCH NAILS mastermind Trent Reznor will appear alongside musical contributions from such artists as THE NIGHTWATCHMAN (an alter ego of Tom Morello, the former RAGE AGAINST THE MACHINE guitarist), SYSTEM OF A DOWN, BRUCE SPRINGSTEEN, BOB DYLAN, THE CLASH, and JEFF BUCKLEY. The collection is scheduled for release on October 5 via Sony BMG.
(Thanks: The NIN Hotline)
Jeff Buckleyquote:Op maandag 13 september 2004 12:23 schreef keitel het volgende:
[..]
blabbermouth.net
blabbermouth.netquote:NINE INCH NAILS: With Teeth
NINE INCH NAILS have apparently set "With Teeth" as the title of their new album, tentatively due in March 2005. The follow-up to 1999's "The Fragile", which previously carried the working title of "Bleedthrough", is currently being mixed with Alan Moulder (THE CURE, SMASHING PUMPKINS) and the final track listing is being discussed and determined, according to a posting at the group's official web site. A photo taken during the mixing sessions on Thursday (Oct. 28) has been posted online at this location.
"With Teeth" was recorded in part at Sound City Studio in Van Nuys, Ca., and features a guest appearance on drums by former NIRVANA drummer/current FOO FIGHTERS frontman Dave Grohl.
As previously reported, NIN mainman Trent Reznor called his collaboration with Grohl "one of the most inspiring and exciting experiences I've had in the studio," adding that Grohl helped the tracks "come alive in a 'better-than-I'd-even-hoped-for' type way."
242quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:32 schreef keitel het volgende:
Front424 moet leren zijn nummers afwerken
(tx Ellende)
Hey NiteSpeed. Waar heb je de Deluxe versie gekocht? Het schijnt dat ie in January/February een Europese release krijgt.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:38 schreef NiteSpeed het volgende:
IK HEB DE DELUXE EDITIE VAN THE DOWNWARD SPIRAL WHUAHAHAH w00t!1!!onelelveN!
Euh, *kuch*.
Ik heb hem nu dus zo'n twee weken, en ik ben er best blij mee. De SACD klinkt erg goed, en bij bepaalde nummers geeft het echt een factor 10 meer sfeer als je opeens stemmen achter je hoort, en continue bewegende enviromental sounds.
De DVD is ook erg grappig. Er staan twee videoclips op van NIN, Closer (Stereo/5.1) en nog iets, en dan nog iets van een studiofilmpje van Piggy waar Trent als een randmongool rondspringt en met microfoons gooit.
Ook valt via de DVD één CD in 5.1 te luisteren voor mensen die geen SACD kunnen afspelen.
Het bevalt mij wel, ja.
Er staan op de DVD minder nummers dan op de SACD, maar zeker wel genoegquote:Op dinsdag 28 december 2004 11:52 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Hey NiteSpeed. Waar heb je de Deluxe versie gekocht verkregen? Het schijnt dat ie in January/February een Europese release krijgt.
Je bedoelt met het studiofilmpje van Piggy: de march of the pigs video. Jah, die is leuk!
En is het verschil tussen SACD en DVD5.1 groot?
CD1 is standaard TDS jah. Met 5.1. geluidquote:Op dinsdag 28 december 2004 12:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Cd1 is toch gewoon de standaard 'the downward spiral'? (de tracklist is iig identiek).
Cd2 is wel geinig, maar vooral remixen die al op de singles stonden en tracks die op soundtracks zijn verschenen.
Ik heb hem besteld, om de collectie compleet te houden, maar een echte toevoeging vind ik het niet. Zeker niet gezien het feit dat 'Closure' binnenkort ook op DVD wordt uitgebracht.
Heb closure al op video dus ik kan wel wachten, heb geen 5.1 set dus ik zal er (nog) niks aan hebben maar zoals ik al eerder aangaf; het gaat mij vooral erom om m'n collectie compleet te houden.quote:Op dinsdag 28 december 2004 16:51 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
CD1 is standaard TDS jah. Met 5.1. geluid
CD2 is ook 5.1.
Closure binnenkort op DVD? Als je nin.com regelmatig hebt gelezen, dan weet je dat vanwege het geneuzel met platenbazen het nog wel is ff kan duren.
Een echte toevoeging is het IMHO dus echt wel. Op Closure staan niet alle nummers die op TDS worden gespeeld.
De nieuwe plaat WITH TEETH zal naast de CD versie ook uitgebracht worden in 5.1. geluid. The Fragile staat ook op de agenda van Reznor om in 5.1. uitgebracht te worden. Broken en Fixed ook. Pretty Hate Machine zal nog ff moeten wachten, weer om het platenbazengeneuzel (is op TVT label uitgebracht).
Vol verwachting klopt mijn hart![]()
* jaloers *quote:Op zondag 16 januari 2005 16:41 schreef bartrid het volgende:
heh, wat is het toch heerlijk dat ik maar 30 minuten van Londen woonEens kijken of we hier kaartjes voor kunenn scoren.....
quote:NINE INCH NAILS mainman Trent Reznor has confirmed the group's new touring lineup as the following:
Aaron North (ex-THE ICARUS LINE) – Guitar
Jerome Dillon – Drums
Jeordie White (A PERFECT CIRCLE, ex-MARILYN MANSON) – Bass
Alessandro Cortini - Keyboards
Commented Trent, "I am very excited about this and we fucking sound great. I've been saying I've wanted this incarnation of the band to be a departure and now it truly is.
"Alessandro fit in immediately, but we looked all over for the right guitarist. In retrospect, I believe we were looking for someone to fill Robin's [Finck] shoes. When Aaron walked through the door, he pissed on Robin's shoes and kicked them out the door where they belong — effectively closing a chapter. A great chapter, but one that is in the past. This is a new entity that feels very fresh and vital.
"We are preparing to destroy you."
Asked by a fan in the "Access" section of the group's web site how he thinks having the new bandmembers will change the sound of the older songs when performed live in concert, Trent said, "The band is capable of a lot and I trust and respect everyone's musical ability. We are reworking a number of older tracks that still matter to us, while focusing on the new material."
NINE INCH NAILS' new album, "With Teeth", is scheduled for release in the U.S on May 3 (one day earlier internationally). The CD will contain 12 tracks, and is said to be "more song-orientated" than 1999's "The Fragile". The album was recorded in part at Sound City Studio in Van Nuys, Ca., and features a guest appearance on drums by former NIRVANA drummer/current FOO FIGHTERS frontman Dave Grohl. Mixing duties were handled by Alan Moulder (THE CURE, SMASHING PUMPKINS).
(Thanks: -=sleepy=-)
dat is dus niet geluktquote:Op zondag 16 januari 2005 16:41 schreef bartrid het volgende:
heh, wat is het toch heerlijk dat ik maar 30 minuten van Londen woonEens kijken of we hier kaartjes voor kunenn scoren.....
Drie Mei zal je bedoelen.quote:Op maandag 14 februari 2005 20:40 schreef keitel het volgende:
5 maart valt toch mee? ik dacht dat het verdomme begin mei ging zijn
brixton academy in londen is wel ok, niet te groot en niet te klein, paar weken geleden rammstein nog gezien daar.quote:Op woensdag 23 februari 2005 11:11 schreef Devlinsect het volgende:
Ik kom er dus ook net achter dat in de huidige tourdata geen NL of BE datum staat vermeld.![]()
En 3 dagen op een stinkend festival te zitten zie ik niet zitten.![]()
Zenith zaal in Parijs is mega groot. Ook niet een optie.
Verdomme, HMH hal of 013 moeten ze aan doen! 013 zou het ook niet snel worden omdat deze zaal geen contract meer heeft met MOJO.
Zijn er nog NL festivals half juni waar ze misschien staan?
4 juni is Waldrock, maar daar lijkt NIN me geen band voorquote:Op woensdag 23 februari 2005 11:28 schreef Devlinsect het volgende:
-knip-
Tussen 15 en 22 juni, zitten ze vlakbij Nederland. Is er tussen die datum geen festival hiero?
Ongelofelijk dat ze hier niet komen.....![]()
Er zijn alleen amerikaanse data toegevoegd aan de Performance List. Geen nieuwe Europese data tot zover ik zie.quote:Op zondag 27 februari 2005 09:34 schreef Vinduppie het volgende:
Er worden steeds meer data aan de Europese tour toegevoegd maar voorlopig nog geen concert in Nederland in zicht. Het zal toch niet zo zijn dat na 6 jaar wachten op NIN live Nederland wordt overgeslagen...?? Ik ga alvast maar eens kijken wat de beste opties in het buitenland zijn.
Broken is inderdaad een muur van geluid. Helaas heeft hij maar één CD er voor gemaakt: Pretty Hate Machine. De geluidskwaliteit te wensen over? Het is een cd die rond 89 geproduceerd is. Geproduceerd door Trent Reznor, Flood, John Fryer, Keith LeBlanc, Adrian Sherwood.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 02:56 schreef StefanP het volgende:
De Broken EP is en blijft zijn beste werk vind ik. Een muur van geluid gewoon. De CDs daarvoor waren technisch nog niet zo goed en de geluidskwaliteit liet ook te wensen over. De CDs erna waren veel melodischer en softer.
Dat is een festival mên. NIN in totaal 4x live gezien waarvan 1x op Rock Werchter. Dat was het slechtste concert van die 4. Geluid was klote, belichting niet of nauwelijks (ze speelden overdag).quote:Op maandag 28 februari 2005 23:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Met trots deel ik u mede:
Nine Inch Nails komt naar Rock Werchter 2005!!
Trailers van het hele album! Ben druk aan het luisteren!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:23 schreef Aneurism het volgende:
Ook dit kan ik niemand onthouden: Trailers.
http://www.bandbuilder.com/nin/
Ik zit nu te twijfelen tussen Werchter en Rockin' Parkquote:Op maandag 14 maart 2005 22:05 schreef Betse het volgende:
Jullie weten het vast al, maar om ff het topic up to date te houden
NIN op Rockin' park in Nijmegen 26 juni 2005. I'll be there
Is waar ook, daar zijn de Belgen ooit mee begonnen niet?quote:Op maandag 21 maart 2005 00:11 schreef keitel het volgende:
Doet me een beetje aan onze Belgische rock denken... Ik weet niet tot hoeverre jullie op de hoogte zijn van de Belgische rock-scene, maar het gebruik van elektronische elementen in combinatie met de andere instrumenten doet in dit nummer heel Belgisch aan (Soulwax, Das Pop, ...). Hiermee beschuldig ik hem niet van plagiaat of zo, laat dat duidelijk zijn
't Is gewoon toeval en bovenal: een indruk.
Hier zijn de belgen beslist niet mee begonnen!quote:Op maandag 21 maart 2005 00:11 schreef keitel het volgende:
Doet me een beetje aan onze Belgische rock denken... Ik weet niet tot hoeverre jullie op de hoogte zijn van de Belgische rock-scene, maar het gebruik van elektronische elementen in combinatie met de andere instrumenten doet in dit nummer heel Belgisch aan (Soulwax, Das Pop, ...). Hiermee beschuldig ik hem niet van plagiaat of zo, laat dat duidelijk zijn
't Is gewoon toeval en bovenal: een indruk.
Je hebt gelijkquote:Op maandag 21 maart 2005 00:54 schreef Vinduppie het volgende:
Kniesoor die er op let (that's me right) maar je bedoelt waarschijnlijk "Head like a Hole". En ik denk niet dat de veelvoud in bands in staat zijn (laat staan het vermogen hebben) om een dergelijke gelaagdheid in een single aan te brengen zoals NIN het nu weer hebben geflikt..
Dat zei ik ook niet. Ik had het over de hedendaagse formule van bepaalde Belgische bands (Zita Swoon flirt hier ook wel mee). De twee hebben niets met elkaar te zien, maar m'n brein legde meteen de link naar die Belgische sound van tegenwoordig. Kan het, ja?quote:Op maandag 21 maart 2005 00:52 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Hier zijn de belgen beslist niet mee begonnen!
Tuurlijk kan het en enigszins begrijpelijk dat je het met elkaar vergelijkt. Appels zijn natuurlijlk geen peren ook al smaken ze bijna hetzelfdequote:Op maandag 21 maart 2005 10:50 schreef keitel het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet. Ik had het over de hedendaagse formule van bepaalde Belgische bands (Zita Swoon flirt hier ook wel mee). De twee hebben niets met elkaar te zien, maar m'n brein legde meteen de link naar die Belgische sound van tegenwoordig. Kan het, ja?
O, dat het iemand is die muziek maakt die kwalitatief hoog staat en oha. beter is dan wat de concurrentie doet strijd ik je ook niet afquote:Op maandag 21 maart 2005 01:05 schreef Vinduppie het volgende:
Ik ben het met je eens dat het een redelijk commercieel nummer is, maar daar zijn singles volgens mij ook voor bedoeld. En ik wil niet telkens de vergelijking maken met oudere nummers, elk nieuw nummer dient een aanvulling te zijn op de toch kwalitatief hoogstaande NIN catalogus en daarmee is Trent nog elke keer met vlag en wimpel geslaagd.
ik ten tijde van the fragile en dat is nog steeds 1 van de beste concerten die ik ooit gezien heb.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:07 schreef kamagurka het volgende:
[..]
O, dat het iemand is die muziek maakt die kwalitatief hoog staat en oha. beter is dan wat de concurrentie doet strijd ik je ook niet af
Ik heb NIN destijds live gezien (ten tijde van de downward spiral) en ook live laat hij de meeste bands ver achter zich
there you have it!quote:Op maandag 21 maart 2005 15:48 schreef bartrid het volgende:
[..]
ik ten tijde van the fragile en dat is nog steeds 1 van de beste concerten die ik ooit gezien heb.
*kwijl*quote:Op zondag 3 april 2005 22:26 schreef Vinduppie het volgende:
In heb inmiddels de bootlegs van de eerste drie shows van de tour op de harde schijf staan. Klinkt allemaal erg goed. Met name You know what you are? beukt er op als een heipaal...![]()
![]()
![]()
ik wacht wel op de cd zelf, toch leukerquote:Op vrijdag 15 april 2005 16:18 schreef Capetown het volgende:
'With Teeth' is inmiddels te downloaden voor degenen die te nieuwsgierig zijn om te wachten voor ze hem kopen.
Heel veel fakes jaquote:Op vrijdag 15 april 2005 16:18 schreef Capetown het volgende:
'With Teeth' is inmiddels te downloaden voor degenen die te nieuwsgierig zijn om te wachten voor ze hem kopen.
Nitespeed, vriend, wees zo vriendelijk en geef eens even een hint...quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:18 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Heel veel fakes ja.
Krijg nou wat, hij staat inderdaad op de bekende downloadsite's.
Zullen we even de policy ontwijken?quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:30 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Nitespeed, vriend, wees zo vriendelijk en geef eens even een hint...![]()
![]()
Heb inmiddels het volledige album binnen, thanx anyway Nitespeed.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:01 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Zullen we even de policy ontwijken?
Als jij een mailtje stuurt naar nitespeed bij dat bedrijf genaamd hotmail.com komen we vast een stuk verder. Tenminste, jij komt een stuk verder.
Yup, vooral Only vind ik erg goed geluktquote:Op zondag 17 april 2005 09:46 schreef Vinduppie het volgende:
Het is idd het wachten waard geweest. You know what you are, Only en Right where it belongs zijn wel de uitschieters voor mij.
Gaaf pakketje, ook maar meteen besteldquote:Op zondag 17 april 2005 11:45 schreef TrentReznor het volgende:
Staat iets voor Garageband op nin.com.. zit je met je Windhoos
Heb vrijdag een paket met Cd Single,Dvd Single & 9" Single
van the Hand That Feeds besteld, is tenminste wel vanuit Nederland te bestellen (ongeveer ¤ 12,- ) http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayProductDetails.do?sku=375596&WT.mc_t=rUniversal&WT.mc_n=NIN
En heb toch maar kaartjes voor Werchter gekocht
Net of ze weg waren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:20 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik was inderdaad bang dat het album véél te poppy zou worden, het eerste nummer All The Love In The World bevestigde dit idee (tijdelijk)meteen
.
Op naar nummer twee, You Know What You Are.
Keihard schreeuwen, gitaren, sustains, M. T. Reznor.
Nine Inch Nails is keihard terug.
[afbeelding], [afbeelding], [afbeelding],
[afbeelding].
Ja hoor.quote:Op maandag 18 april 2005 14:03 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Het had iets sneller gemogen..
Nitespeed, mag ik je ook emailen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |